Kuinka pitkään olette olleet työttömänä?

työttömänä

Kuinka pitkään olet ollut työttömänä tästä päivästä taaksepäin katsottuna? Entä mikä on ollut pisin työttömyysjaksosi?

Itselle lähtee kohta kolmas vuosi ja tämä on pisin jakso mitä on olllut.

44

3216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bcvg

      12vuotta

      • 5vuottaPaskaa

        5 vuotta pisin, 5 vuotta täyteen. Työttömäksi heti valmistumisen jälkeen pienen proviopalkkakokeilun jälkeen.

        Olen tosin ajatellut kohta jättää työttömyyden ja irtisanoutua työkkärin asiakkuudesta. Näin en enää ole yhtäkkiä työtön työnhakija. Otan sitten leikatun toimeentulotuen ja jatkan PALKKAtyönhakua itsenäisesti, jättäen työttömyyden näin taakseni.

        Vähän kuten hallituskin poistaa tällä hetkellä työttömyyttä laittamalla porukkaa työsopimuksettomiin, palkattomiin työllistymistä edistäviin toimenpiteisiin kuten kuntouttavaan työtoiimntaan, jolloin he eivät kuulemma enää ole työttömiä, vaikkeivät olekaan palkkatöissä.

        Minäkin ajattelin näin lopettaa työttömyyteni tavalla, jolla en kuitenkaan ole palkkatöissä. Tilastot kaunistuu. Aion samalla kieltäytyä kaikista sossun lähestymisyrityksistä, koska en koe olevani millään tasolla sosiaalihuollon asiakas.

        Sitten on aikaa ainakin tehokkaammin hakea palkkatöitä, kun työkkäri ei roiku nykyisellä vauhdilla koko ajan niskassa huohottamassa kuin kiimainen lutka, tarjoten kaikkea muuta, kuin palkkatyötä.

        Haluan köyhyydestä eroon tekemällä työtä, enkä suostu tekemään työtä, jos en saa siitä semmoista tuloa, että pääsen työttömyydestä eroon ja saan muutkin minimietuudet, jotka työntekijälle kuuluu. Palkan ei tarvitse olla tähtitieteellinen, mutta pelkän tuen suuruinen se ei täysipäivätyöstä voi olla.

        Jokainen tätä kritisoiva työssäkäyvä voi ajatella asian mielessään niin päin, että suostuisiko irtisanomaan nykyisen työsopimuksensa, ja ottamaan saman työn uudestaan ilman työsopimusta, sen etuuksia, sekä palkkaa, pelkillä sosiaalituilla.


      • 5vuottaPaskaa
        5vuottaPaskaa kirjoitti:

        5 vuotta pisin, 5 vuotta täyteen. Työttömäksi heti valmistumisen jälkeen pienen proviopalkkakokeilun jälkeen.

        Olen tosin ajatellut kohta jättää työttömyyden ja irtisanoutua työkkärin asiakkuudesta. Näin en enää ole yhtäkkiä työtön työnhakija. Otan sitten leikatun toimeentulotuen ja jatkan PALKKAtyönhakua itsenäisesti, jättäen työttömyyden näin taakseni.

        Vähän kuten hallituskin poistaa tällä hetkellä työttömyyttä laittamalla porukkaa työsopimuksettomiin, palkattomiin työllistymistä edistäviin toimenpiteisiin kuten kuntouttavaan työtoiimntaan, jolloin he eivät kuulemma enää ole työttömiä, vaikkeivät olekaan palkkatöissä.

        Minäkin ajattelin näin lopettaa työttömyyteni tavalla, jolla en kuitenkaan ole palkkatöissä. Tilastot kaunistuu. Aion samalla kieltäytyä kaikista sossun lähestymisyrityksistä, koska en koe olevani millään tasolla sosiaalihuollon asiakas.

        Sitten on aikaa ainakin tehokkaammin hakea palkkatöitä, kun työkkäri ei roiku nykyisellä vauhdilla koko ajan niskassa huohottamassa kuin kiimainen lutka, tarjoten kaikkea muuta, kuin palkkatyötä.

        Haluan köyhyydestä eroon tekemällä työtä, enkä suostu tekemään työtä, jos en saa siitä semmoista tuloa, että pääsen työttömyydestä eroon ja saan muutkin minimietuudet, jotka työntekijälle kuuluu. Palkan ei tarvitse olla tähtitieteellinen, mutta pelkän tuen suuruinen se ei täysipäivätyöstä voi olla.

        Jokainen tätä kritisoiva työssäkäyvä voi ajatella asian mielessään niin päin, että suostuisiko irtisanomaan nykyisen työsopimuksensa, ja ottamaan saman työn uudestaan ilman työsopimusta, sen etuuksia, sekä palkkaa, pelkillä sosiaalituilla.

        Ja lisättäkään vielä:

        "Palkan ei tarvitse olla tähtitieteellinen, mutta pelkän tuen suuruinen se ei täysipäivätyöstä voi olla."

        Nyt puhutaan yhdistetyistä viimesijaisista tuista (työmarkkinatuki asumistuki, toimeentulotuki, tai joku näiden yhdistelmä), joka on kuitenkin maksimissaan sen ~1000e/kk, sanktioilla vähemmän.

        En puhu siis ansiosidonnaisesta työttömyysetuudesta, koska se voi olla mitä vain ja kuinka moninkertainen vain verrattuna viimesijaisimpiin etuuksiin.

        Tosin, kaikki sen varmasti nyt jo tuosta tekstistä tajusivatkin.


      • täynnätyökkäriä

        Itsekkin olen miettinyt tuota työkkärin jättämistä. Se henkinen helpotus minkä siitä saisi saattaisi korvata rahallisen menetyksen. Ehkäpä työkkärin virkailijakin sitten löytäisi itsensä kortistosta.


      • KyykytysOrgiat

        Toki siinä saa sitten kuunnella uhkailut kelan ja sossun puolelta että pitäisi mennä kunnan sossulle tekemään suunnitelmaa itsenäisen suoriutumisen tukemiseksi (aka kunnan "aktivointisuunnitelma"), tai tuki saatetaan evätä. Pahimmassa tapauksessa eivät aluksi maksa ja tuosta voi joutua vielä valittamaan, jos oikein mielivaltaisesti käy: se päätöshän olisi siis väärä.

        Mutta kun sen tukijutun saa kuntoon, niin varmaankin pääsee hakemalla kuukausi kerrallaan saaden leikattua tukea, sekä samoilla virsillä siitä että pitäisi varata aika kunnan sossuun suunnitelman laatimiseen, tai tukea voidaan leikata jatkossakin.

        Ei ole helppo nakki tämäkään, ja aiemmin melkeinpä valitsin työkkärin kanssa kikkailun mielummin, vaikkei sieltä silloinkaan tarjottu kuin palkatonta työsopimuksetonta hommaa karenssin uhalla, mutta tänä vuonna on mennyt sen verran sairaaksi touhu, että alan vakavasti harkita toimeentulotuelle putoamista ja pelleilyä sitten siellä päässä. Saattaa olla pienempi paha nykyisellään.

        Aina voi kuitenkin lohduttaa itseään ajatuksella, että se, että tiputtautuu pois työttömän työnhakijan statuksesta ja koko TE-keskuksesta, ei tarvitse tarkoittaa sitä, että palkkatyön hakeminen loppuu, vaikka olisikin toimeentulotuella. Kukaan, joka on ollut TE-keskuksen listoilla ja haluaa oikeasti palkkatöihin, tuskin on muutenkaan uskonut enää vuosiin siihen että TE-keskus itsessään lähettäisi mitään järkevää osoitusta palkkatyöhön, ja sieltä kautta palkkatyötä saisi.


      • Try66

        16 vuotta.


    • kouraanvuosiamyös

      vuosia..



      Tuo typ meno pitäis 3x ainakin kysyä että '' onko varmasti kyllä-myönteinen '' on siis pahin ja viheliäisin paikka mitä voi olla työttömille ja turhin ehdottomasti.
      Työttömät hakee kunnon töitä eikä mitää turhaa juoksutusta.

    • mies28verittäinahkera

      3,5 vuotta. Viimeisen 5.5 vuoden aikana ollut 1kuukauden töissä. Jossain haastatteluissa käynyt. Yleensä työpaikoista ei kuulu mitään hakemuksen lähettämisen jälkeen. No näillä mennään. Ennemmin toimeentulotuelle, kuin orjatöihin.

    • kapinan_tilanne

      palttiarallaa 6,5 vuotta. Todellakin se menee niin, että TE-toimisto tarjoaa koulutusta vastaavaa työpaikkaa, jonka sitten joko hyväksyn tai hylkään - riippuen mm. paikan ilmapiiristä - en nyt tarvitsisi enää yhtään narsistia lähipiiriini. Kaikki muu on diipa-daapaa ja siten sitä ei toteuteta. Nyt olen siis ollut ilman tukia kohta 2 vuotta, koska TE-toimisto ei ole myöntänyt että olen töitä vailla - vaan yrittää edelleen tyrkyttää karenssejaan ja turhake koulutuksia sekä aktivointia. Miten aktivoitua, jos ei tarjota edes töitä omalta alalta!

      • työttömänä

        4 vuotta. Itsekkin toivon vaan palkallisia töitä mutta nyt alkaa olla toivo mennyt. Kohta saan varmasti karenssin ja työssäolovelvoitteen ja se on sitten siinä. Mitään aktivointia en tarvitse.


    • tupu2016

      Valmistuin energia insinööriksi vuonna 2004 ja siitä lähtien työttömänä. Yksi puolenvuoden työjakso vuonna 2008.

    • ärsyttävää

      Tuli täyteen 3v ja eka kertaa elämässäni työtön. Työnantajat ei edes viiti vastata hakemukseen ja te-toimisto lähetti ekan työtarjouksen eli lue; haettava tai käy niin ja näin, jos ei vastaanota kokopäivä työtä. Soitin toisen kerran ko. firmaan ja edelleen oli "nollasoppari, kait 20h/viikko". Tiedä sitte, pitikö virkailija tyhmänä, että nollasoppariin pitäis suostua? Alkaa jo masentamaan työn hakeminen. Oletteko muuten huomanneet, että aamulla mol-sivustolla käydessä voi olla parikin tuhatta työpaikkaa enemmän kuin iltapäivästä? Ihmetellyt, onko sekin sivusto jotain kusetusta. Tuskin ne työpaikat häviää muutamassa tunnissa?

    • Te-asiantuntija

      Olen ollut työttömänä 32 vuotta. Isi järjesti minulle viran työvoimatoimistosta 32 vuotta sitten. Ei onnistunut opinnot kansakoulun jälkeen, joten oli pakko mennä virkailijaksi. Olen loisinut siitä lähtien ilman työtä erilaisissa toimistoissa. Nykyään olen asiantuntija te-toimistossa. En tiedä miksi, enkä tiedä koska olisi jotain työtä.
      Täytyy varmaan loisia täällä virassa loppuelämä, koska en osaa tehdä mitään.

      • ET-asiaintuntia

        Hyvin sanottu!


    • tstotyötön55v

      5v tulee täyteen pitkäaikaisen työpaikan menetyksestä, mutta pisin yhtäjaksoinen täyden työttömyyden jakso on alta 2v. Eli löysin parikin pätkää ja sitten pääsin opiskelemaan. Työkkärin mielestä olen edelleen opiskelija. Teen nyt sitten osa-aikahommaa. En elä sillä eikä opiskelulla ole mitään merkitystä työn saannin kannalta. Ja vielä olisi 10v eläkkeeseen.

    • 1452

      Irtisanouduin työpaikastani seitsemän vuotta sitten, sen jälkeen ollut pari määräaikaista paikkaa yht. 2 vuotta ja opiskelin 2,5 vuotta. Nyt etsin töitä, toivo rupeaa hiipumaan, näilläkö mennään loppuelämä...

    • käteeroskaväki

      terveisiä työkkäristä..

      tulipa taas muutama petos ja identiteettivarkaus rykäistyä.. hahah hahah.

      noihin vapaaehtosiin typ luoliin muutama jotka aina sanonut EI kun tietä et siellä turhimmat ja vastenmieliset syylävirkailijat turhana odottaisi turhine asioineen

      kohta noil karenssit jokaisella, ei ne kauan pysy siinä jatkuvan aika tapaamiseen tarjousten tahdissa ajan siirtoineen

      on mukava tehdä toisten nimissä valheellisia sopimuksia ja väittää ettei he sanoneet ei, vaikka en kysynyt

      mitä kuuluu työttömät? hahah hahah

      sukurutsa sukuki taustalla , ei muuta ku huonoa teille jatkossakin roskaväki

    • Olen ollut työttömänä koko elämäni.

      • työtttön

        sama juttu


      • työtttön

        köyhä ja työtön jo syntyessä


      • työtttön

        se tunne kun opiskelijana jäi 50 euroa kuukaudessa elämiseen


    • JaokimMoiseeevichNatoc

      Vladimir Lenin elämänsä aikana, sanovat, ei tahnyt päivääkään töitä, mutta kirjoitti paljon ja luennoi.

    • pietarinelämä

      - puberteetti iässä olin päivän tärksvärkissä
      - olin työharjoittelijana jossakin joskus
      - olin työpalkkatuellisena kerran
      - tein oikeita töitä 3 päivää, jonka jälkeen väsähdin
      - en osaa ymmärtää verokorttia
      - eläkettä on päälle kolme euroa
      - syntymäni jälkeen työn teko kouluineen tuntui aivan pahalta asialta, Saatanan keksinnöltä
      - työn teon esteenä on ollut mielivamma, josta puhkesi aito ja vilmpitön filosofiaa, että yheiskuntamme on väärässä, ettei se tue yhtään rakkauden. Rakkaus puuttuu kokonaan kaikialta.

      kippis aidolle humanismille!

    • juueiorjatöilleenää

      "Työelämää" olen saanut maistaa reilut 2 vuotta, niistäkin palkallisena vain n.1,5v. loput hieman yli kymmenestä vuodesta olen ollut työttömänä.

    • veijoviiksivaara

      Joka vuosi olen n. 3 kk työttömänä. n kk sitten taas töihin

    • NytOllu3

      Nyt ollut kohta 3kk työttömänä. Sitä aikaisemmin olin työssä 4kk ja sitä ennen työttömänä yli 2 v.

    • 41-raksamies

      Jotain 10 vuotta oon makoillut kotona. Jos ei pimeitä hommia oteta huomioon kun välillä olen tehnyt niitä.

    • NainenA87

      Takana 5 vuotta työttömyyttä. En suostu ilmaisorjaksi. Tulkoon karenssi, kestän kyllä vaan nöyrry "kuntoutukseen" en.

      • Ei.kynnysmatoksi

        Suomalaisen puhetta! Voimia!


    • ylikuntoutunut

      80 luvun lopulla viimeksi oikeissa töissä. Sen jälkeen palkkatukitöitä peräti 4 eri kertaa, joku työharjoittelu / kokeilu, humpuuki työnhakukurssi ja viimeksi kuntouttavaa 2 vuotta yhteen menoon. Ikää on 57 vuotta. Olin vanhainkodissa suorittamassa sitä kuntouttavaa ja sinne voisin vielä kerran mennä uudestaan kuntoutettavaksi. Luin vanhuksille sanomalehtiä ja ulkoilutin niitä. Hauskaa oli.

    • Parempi.ettei.muistele

      Niin pitkään etten hirveä edes ajatella, mutta aika aikaa kutakin.

    • Ilman.syyllisyyttä

      Hyvinvointiyhteiskuntamme ei ole suonut kaikille työikäisille ja työkuntoisille mahdollisuutta työntekemiseen, joten ei pidä työttömien syyllistää itseään, eikä muidenkaan hyväosaisten syyllistää heitä joilta työnsaanti on evätty. Hallitus ennen, tänään ja tulevaisuudessa katsokoon peiliin ja luopukoon ahneudesta!

    • teropaskiainen

      olin mä pimmee varkailla tapiolassa 80 luvul, sit koluttiin keskustan koteja ei oo verroi maksannu kukkaan

    • Järkihoimissäolet

      Miksi ihmeessä jopa 30 vuotta kokonaan työttöminä olleet ovat vielä työkkärin asiakkaina? mikä järki siinä on? on jopa ihmisiä joilla ei ole mitään ammattia/koulutusta ja ovat olleet kokonaan työttömiä yli 20 vuotta ja hekin joutuu olemaan työttömänä työnhakijana. Ei kyseiset ihmiset kuulu ollenkaan enää työttömiksi työnhakijoiksi, ei he tule koskaan mihinkään työllistymään, eli heidät pitäisi ohjata/päästää vaikka eläkkeelle eikä tuhlata miljoonia verorahoja "toimenpiteisiin".

    • meijusu

      Joka vuosi n 3kk vuodesta 2004 lähtien

    • neljävuotta

      Nelisen vuotta. Kyykytyksiin en ole suostunut enkä suostu.

    • työtönmyöshuomenna

      Viimeisen viiden vuoden aikana töissä 3kk. Sitä ennenkin vain pätkätöitä.

    • sekoomusjuhlat-

      Viimeiset 3 vuotta työtön, normi töihin lähtisin vaikka 15 min päästä mutta mihinkään kusetuksiin ja nollasoppareihin tai muuhun vuokrafirmojen toimintaan mistä en saa normaalia palkkaa TES:n mukaan lomineen päivineen en suostu tekemään.

      Palkkatyö on sellaista millä elättää itsensä ilman mitään tukia mutta kokoomuslaiset ovatkin nykyään pahimpia kommareita jotka vaativat yhteiskunnan maksamaan jo palkan osittain tai jopa kokonaan duunareille.

      Samaa kusetusta on asumispolititiikka, kaikki menee päin helvettiä tässä yhteiskunnassa kun normaalia palkkatyötä ei enää löydy ja tekosyynä on aina joku ammattitaito tai muu hevonpaska minkä verukkeella palkka on täysin perseestä.

      Kuitenkin samaa tehtävää tekee joku naapurifirmassa normi palkalla ja työehdoilla mutta uusia työntekijöitä ei enää haluta samoilla ehdoilla töihin.

    • turhaavainkaikki

      Kymmenen vuoden aikana olen ollut töissä yhteensä noin 3 vuotta ja nyt olen kolmatta vuotta yhtäjaksoisesti ollut työttömänä. Eipä ole hääviä. Enkä jaksa enää välittää.

    • Njshidbshdjskns

      Yhteensä 8v ollut putkeen työttömänä, mulla on vain peruskoulu pohjalla ja en sovellu kouluihin oppimisvaikeuksien takia.

      • jgoisgjiojo

        Etkö edes työkokeiluun tai kuntouttavaan ole joutunut? Tai päässyt palkkatuella mihinkään?


    • Loppusuoralla

      Jos muutamaa puolen vuoden palkkatukityötä, yhtä työkokeilua tai yhtä kahden vuoden kuntouttavan työtoiminnan jaksoja ei lasketa työnteoksi niin olen ollut viimeksi töissä 1980 luvun loppupuolella joten työttömyyttä on takana hilkun vajaa 30 vuotta.
      Nyt on ikää jo 58 vuotta joten ei enää mahdottoman pitkää aikaa eläkkeelle.
      TE toimisto on antanut olla rauhassa nyt 9kk, ei soiton soittoa eikä yhtään mitään muutakaan.

    • ikäloppuhan_minä

      294 päivää ja se on pisin

    • ofhsoghiuhi

      Vasta vajaat kaksi vuotta. Sitäkin ennen monta vuoden-kolmen työttömyysjaksoa. Tämänkertainen työttömyys on jotenkin muuttanut minua ja ajattelutapaani enkä ehkä haluakkaan enää töitä. Miksi pyrkiä johonkin mihin ei selvästikkään kaivata?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe