Mukavat ihmiset kadonneet chatista

surkeaa

Chat on muuttunut ..kaikki mukavat /ihanat ihmiset kadonneet pois .. Oma sisäpiiri jäänyt sinne

53

1454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WauX3

      Vielä kun lisäät että olet itsekin sangen mukavaa ja varsin miellyttävää seuraa etkä mitenkään ymmärrä miksei kukaan puhu sinulle tai edes kommentoi säkenöiviä lauseitasi tai miksei sinulle ole kymmenen vuoden chat-urastasi huolimatta auennut ovea tuohon kadehdittavaan sisäpiiriin,niin pääset avauksellasi ainutlaatuisten chat-kommentoijien harvalukuiseen eliittiin.

      • siika68

        WauX3siltla huono kommentti , sinulla on itsekeskeinen pää. Näin on chatin käynyt , sieltä puuttuu sellainen hersyvä huumori ja renous , chattilaiset tekevät huoneestaan kaltaisensa , aikamoista taantumista on tapahtunut siellä .


    • elämäkirjoa

      Chatissa riittää kun on muutaman kuukauden huomaa ,millainen henki siellä on. Just ne kateelliset siellä on samoin kiusaajat , tuollaiseen piiriin en edes haluasikaan. Tyhjää on elämä monella jos ihmis-suhteet on chatin hymiöitä. Elä ja anna toistenkin elää ...

    • ottiatuata

      On siellä chatissa sentään suurin osa ihan mukaviakin juttelijoita. Itsestäkin se on paljon kiinni saako siellä juttuseuraa vai ei. Niin metsä nääs vasta, mitä sinne huutaa : )

    • Waukomppi

      Yritetään nyt päättää että onko chatissa kivoja ihmisiä vai eikö siellä ole kivoja ihmisiä. Eihän siellä nyt kuitenkaan voi olla kuin tasan yhdenlaisia ihmisiä.
      Joko kaikki ovat kateellisina kiusaamassa yhtä onnetonta tai sitten he juttelevat toisillensa mukavia. Joko elämä & ihmissuhteet ovat chatin hymiöitä ja siten omakin sikiäminen on tapahtunut hymiöiden kautta, omatkin perilliset on laitettu maailmaan hymiöiden avulla tai sitten tällekin keskustelupalstalle mahtuu uskomaton määrä voihketta ja valitusta. Hieman mustavalkoisuutta siis, jos saan pyytää!

      • katvelankauhu

        Mummojen taantuminen , pappojen turhan lässytys , se totisuus siellä asuu , missä se huumori on sieltä , liian totista siellä ,liian vakavat aiheet ja samojen asioiden kertaaminen :" tulin saunasta , nyt on pyykit pesty, laitoin saunan lämpiään , kävin kaupassa ,olin shoppailemassa,keitin herensoppaa," .. tuossa ne aiheet suurinpiirtein siellä on, valitettavasti jos yrität muuta saat haukut ja olet häirikkö , kukaan ei osaa leikinlaskua enää , antaisivat sanan "laulaa" , huumoriin on hyvä lähteä mukaan ei se saa olla niin vakavaa.Mikä ihmeen raamattupiiri siitä onkaan tullut ?


      • Leshurdes

        Kun katsoo peiliin, näkee sätin mukavimman ja tylsimmän tyypin? Muut ovat pieniä vajavaisia ihmisiä, arkisine askareineen häiritsevän fiksumpien ihmisten chatelämää, jossa ei syödä eikä saunota, pestä pyykkiä tai kärvistellä köyhyydessä, kateuden taikapiirissä vaan elvistellään:)


    • Diskurssi

      Chatissä ei pitäisi harrastaa mustavalkoista ajattelua. Sellainen jakaa ihmisiä hyviin ja pahoihin. Tärkeämpää olisi yrittää hahmottaa mitä toinen osapuoli yrittää kertoa ja pysytellä asioissa. Asioita on helpompi kommentoida kuin tunteita. Tunteiden välittäminen tekstin avulla oikein on lähes mahdotonta. Muutenkaan ihmisen ei pitäisi rakentaa maailmankuvaansa pelkkästään chatin kautta tuleviin mielikuviin.

      Ymmärrän hyvin sen, että syrjäytyneille ja vammaisille chat on erinomainen tapa kokea ulkoista maailmaa. Terveiden ihmisten vastuulla on välittää realistista maailmankuvaa. Tällä hetkellä chatistä välittyy vääristynyt maailmankuva, jossa järjettömältä tuntuvat asiat saavat käsittämättömät mittasuhteet.

      Ottakaa haasteeksi ymmärtää esimerkiksi c:llä alkavaa dysfaatikkoa, jonka teksteistä ei aluksi tahdo saada mitään selvää. Mitä hän oikeasti yrittää sanoa ja mitä hän kaipaa? Hänen ihmisarvonsa ei määräydy hänen kirjoitustaitojensa perusteella. Hän on varmasti ihmisenä mitä ihanin, mutta ei vain osaa tuottaa tekstiä siten kuin muut keskimääärin, etenkään siten kuin verbaalisesti lahjakkaat ekstrovertit.

      Toivoisin, että nyt keväällä lähdette ulos sieltä koneidenne äärestä ja ihailette meidän upeaa luontoamme. Samalla kun ihailette luontoa, pohtikaa, miten muurahaiset voivat elää sovussa yhteen hiileen puhaltaen, miksi linnut rakentavat yhdessä pesää tulevien poikastensa kasvattamiseen ja miksi luonnossa ei esiinny sellaista pahuutta, joita ihmiset toisiaan kohtaan harjoittaa. Pohtikaa samalla myös sitä, että voisitteko kohdata ihmisen käyttämällä samanlaista kielikuvaa, jota chatissä käytätte.

      Hauskaa kevättä itse kullekin taholle. René Descartesia lainatakseni, chattiin mukaillen: ”Koska aistimme välistä meitä chatissä pettävät, tahdoin otaksua, ettei mikään ole sellaista kuin aistit saavat meidät luulemaan. Otin sitten vielä huomioon, että mieleemme voivat johtua nukkuessamme aivan samat ajatukset kuin valveilla chattäillessämme, yhdenkään niistä tarvitsematta silti olla tosi, ja päätin luulotella, ettei mikään milloinkaan henkeeni johtunut ajatus ollut todempi kuin unennäköjeni harhakuvat. Mutta heti sen jälkeen havaitsin, että tahtoessani siten otaksua kaiken olevan erhettä, minä itse, niin ajatellessani, olin välttämättä jotain, ja huomattuani tämän totuuden: AJATTELEN, SIIS OLEN niin varmaksi ja luotettavaksi, etteivät skeptikkojen kaikkein yltiöpäisimmätkään olettamukset kyenneet sitä järkyttämään, katsoin voivani arvelematta ottaa sen etsimäni elämänviisauden ensimmäiseksi periaatteeksi.”

      • Interferoni

        Munarikasta pääsiäistä ja Piparista vappua biolle!


      • pimeäkurssi

        On se pimeä tuo "kurssi"


      • minnimiuku

        moikka kaikki.....


    • asiatsanotaansuoraan

      " Mukavien" ihmisten kanssa ei viitsi keskustella.

    • ajatukseni

      Omakohtaisesti ajattelen että ilmapiirin alasajo alkoi kun tehtiin tämä viimeinen suuri parannus eli muutos jossa koko Suomi24 sivustot saivat uuden ilmeen kuten asiaa mainostettiin. Mutta tulos oli aika valju ja kolkko sivusto josta ei enää eka sivulta löytänytkään niitä monia mielenkiintoisia asioita, kuten ennen, joita oli pakko käydä tutkailemassa. Liian selkeä ja steriili sivusto ei ole samalla tavalla kotoisa ja mielenkiintoinen, vaan on vain samanlainen kuin sadat muut sivustot. Hallittu sekasotku houkuttelee tutkimaan. Nyt mennään suoraan chatiin riitelemään ja keskusteluihin kirjoittamaan rumia juttuja ja paikkakuntien kohdalla kirjoituksillaan kunnostautuvat häiriköt joiden kielenkäyttö on typerää ja karkottaa muut.
      Samanlainen ilmiö vaikuttaa tapahtuvan usein, kun tavaratalot uusivat ilmettään, ja odotetun asiakasrynnäkön sijaan tuleekin asiakaskato, alkuryntäyksen jälkeen. Ihmiset rakastavat tuttuja asioita ja lievää sekasotkuakin josta tutulta paikalta löytyy kuitenkin tutut tavarat. Ostotottumukset ovat aika vakiot. Samoin chat tottumukset. Jatkuva muutos vierraannuttaa, mikä on nähty chattaja kadossakin.

    • aurinkoapäiväänne

      Muutamat ihmiset voi pilata "hyvän" hengen chatissa...kaiken lisäksi he tekevät aina uusia nikkejä. Monta mukavaa ihmistä tiedän jotka ovat poistuneet chatista, koska siellä on mennyt saman asioiden jauhamiksi muutamilla...Itselläni on paljon parempi mieli kun en enään käy missään huoneessa. Nauttikaa jotka siellä olette jos siellä on mukava ja hyvä olla:))))))))

      • vainoapakoon

        jotkut tekee uusia nikkejä saadakseen edes hetken keskustella vapaasti kunnes stalkkerit taas hokaavat ja alkavat kiusantekonsa


      • kaikkikäyminulle
        vainoapakoon kirjoitti:

        jotkut tekee uusia nikkejä saadakseen edes hetken keskustella vapaasti kunnes stalkkerit taas hokaavat ja alkavat kiusantekonsa

        Ihan vapaasti siellä saa jutella. Oma vika jos vastaa jokaiselle. Aina voi ohittaa ne jotka eivät kiinnosta. Paljon riippuuu myös aiheesta.


    • Uhrimyös

      Minulla on hieman samankaltaisia kokemuksia maailmasta! Lopetinkin siellä käymisen ja nyt on ollut jo 78 päivää paljon parempi olo. Nimittäin ihmiset vaihtoivat siellä nimiään. Eräskin tuttu nainen oli vielä marraskuussa Lahtinen mutta joulukuussa hän olikin Määttä. Kuka sellaista kestää, paha mieli vain tulee. Pysykää poissa maailmasta, se on neuvoni.

    • suuntaparempaan

      Minulla taas on ihan päinvastainen kokemus. Chatista on nyt poistuneet ne muutamat jatkuvasti samaa asiaa syytävät sekopäät ja jäljelle jäänyt monta mukavaa keskustelukumppania.

      • elämäonkaunis

        En koskaan syyttänyt ketään en riidellyt , olin mieluimmin taka-alalla .kuin päälle päsmärini siellä. Muutamat nikit jäi mieleeni hyvänä juttuseurana, samoin kiusaajani:(((((((((


    • eikätämäollutprovo

      Paljon ilkeitä ressukoita on jäljellä ja oikeesti ne samat on siellä "aina". Menit mihin aikaan hyvänsä, aamulla, päivällä, illalla..... tietyt tyypit istuvat päivystämässä. Kyttäämässä haukan lailla, myrkkyä sylkemässä. Ei kovin mukavaa. Onneksi itellä on elämä.

    • Harvenevat_rivit

      Ehkäpä jotkut pyrkii samojen (tissi-alkoholismi- peräkammari-homo-ym) juttujen jankkaamisella ihan taktisesti kyllästyttämään chattaajat koko systeemiin. Jospa tämä onkin joidenkin sellaisten tavoite, jotka itse näkevät chattailun älyttömänä ja turhana ajanvietteenä.
      Tullen chattiin vain tahallaan provosoimaan. Piruilemaan inhoamilleen tyypeille.
      Ehkä näin saakin vaativampien keskustelijoiden listaa päiväpäivältä yhä enemmän lyhenemään.

      Mikäli chattiin ilmestyykin lisää keskustelijoita. Mutta jotka ei sovi just tietylle ikäryhmälle tarkoitettuun huoneeseen, ikänsä puolesta. Silloin käyvät kimppuun ikärasismiin taipuvaiset ja ikäpolvien kuilua syventävät, chatissa alati vahtivat "portsarit" ja alkavat ajamaan pois.
      Tässä toinen ryhmä joka saattaa harventaa keskustelijoiden määrää.
      Nähtäväksi jää, miten käy keskustelijoiden määrän kesää kohti mentäessä.
      Kun useimmat viettävät mielummin aikaansa muualla, kuin chateissa.

    • vanhanuori

      Onhan sitä ikärasismia jonkin verran ollut mutta alkanut kylläkin niin päin että vanhimmat huoneseen tulleet nuoremmat on sen esille ottaneet ja käskeneet mennä muuanne, johon todettu, että iän puolen ollaan oikeassa paikassa, onko hekin? Mukavahan se on että on eri ikäisiä yhdessä ja hyvin luistavat jutut kun kummallakin puolen on oppimista, vanhaa ja uutta. Ne jotka iästä tekevät numeroa tulevat hakemaankin eripuraa ja ovat siitä ennestään tunnettuja, josta omat kaverinsakin varottaa. Jättää ihan huomiotta, niin paras.

      • epätoivoista

        olen miettinyt että jos ei ihminen keksi mitään hyvää elämässään, on tosi nujerrettu, epäonnistunut, katkera,
        tulee chattiin kiukuttelemaan,
        ei keksi mitään millä pröystäilisi tai pätisi (hassu sana päteä)
        niin se tulee huoneeseen Vanhimmat
        ja "ylentää" heikkoa itsetuntoaan kyselemällä
        esimerkiksi, että sulla varmaan ei ole enää seksielämää, kun oot noin vanha
        tai muuten vain haukkuu ihmisiä vanhoiksi ja varmuuden vuoksi
        valehtelee vielä omankin ikänsä nuoremmaksi mitä onkaan.
        Ainut asia millä koittaa päteä: on nuorempi kuin olettaa muiden olevan


    • revisiitä

      Chat on katoava paikka ajan kanssa jos ei tule muutosta "parempaan" suuntaan. Siellä jaksaa olla vaan "samat" ihmiset vaihtuvina nikkeinä ....

    • missähyvyys

      Lopetin chatissa käymisen viime vuoden lopulla , ei ollut vieroitusoireita , paljon mukavampaa on elämäni . Nyt yhtä kokemusta viisaampi.. Ennen on osannut tietää kuinka voi olla ilkeitä ihmisiä toisiaan tuntematta. Nikin takaa on hyvä kirjoittaa mitä vaan. Missä on se viisaat ja vanhemmat ihmiset?????

      • neder

        Savossa tietty , heh..sieltä kaikki "viisaat ja vanhimmat " tulee , toinen paikka on Turku , sieltä vahat leidit ja kärrtyiset mummot .


      • kivojapiisaa

        Eipä ole sitä lopetusta huomattu kun jatkaa vaan niiden mukavien kanssa. Ei ne minnekään ole kadonneet, jotkut tosin nikkinsä vaihtaneet ja sekin ollut heidän vanha varanikki. Siis hyvin pyyhkii ja jopa jatkuu...


      • aurinkopaistaaelämääni
        kivojapiisaa kirjoitti:

        Eipä ole sitä lopetusta huomattu kun jatkaa vaan niiden mukavien kanssa. Ei ne minnekään ole kadonneet, jotkut tosin nikkinsä vaihtaneet ja sekin ollut heidän vanha varanikki. Siis hyvin pyyhkii ja jopa jatkuu...

        Hyvä kun piisaa "kivoja" ihmisiä. Miten minun lopetus voidaan huomata ..kun en ollut joka asiaan tarttuva riitelijä....


    • sekaanmahtuu

      Ei tässä mitään henkilökohtaisia huomioita ole. Ihan vaan yleisellä tasolla. Sinäkin kun kuitenkin käyt välillä kurkkaamassa niin siitä vaan ja tule takaisin. Mukavat on aina tervetulleita.

    • Kyllästyttääjo

      Nyt loppuu se nikkivihjailu tai tulee työleiriä Tapsan univaunutehtaalla!

    • kokeilujakso

      Kävin illalla pitkästä aikaa ko. huoneessa. Mieli ei tee takaisin. Kyllä siellä oli jälleen kerran kaksi nikkiä jotka arvostelivat ja tiesivät kaiken kaisesta, kuka on luotseista erotettu. Minnekäs nämä vanhat koirat pääsevät tavoistaan. Hieno asia oli se, että keskustelijat eivät ottaneet kantaa näiden kahden nikin kommentteihin. Mutta silti kyllästytti, miksi aina solvata ja kaivaa vanhoja asioita. Heidän elämänsä on sätissä varmaan ja muuta ei tapahdu. Syöpä on syöpä sätissäkin ja pysyy.

      • eihuvita

        Mikä siellä muuttuisi? Samat ihmiset siellä on ja haukkuu joitain nikkejä ..Itse olen lopettanut siellä käymisen jo kuukausia sitten. Eikä tee mieli koko chattiin...


      • Laskupää
        eihuvita kirjoitti:

        Mikä siellä muuttuisi? Samat ihmiset siellä on ja haukkuu joitain nikkejä ..Itse olen lopettanut siellä käymisen jo kuukausia sitten. Eikä tee mieli koko chattiin...

        Hohhoijaa. Jos laskettais jokainen sättäämisen lopettanut niin ketä siellä enää olisi... Paitsi että jos jokainen lopetusilmoitus on yhden ja saman tekemä niin eihän sieltä puutu kuin se yksi ja sama :)


      • helenabella

        Olin itsekkin lukemassa tätä savolaismummon yksin
        puhelua. Oli taas onneton valehtelemassa ja kaikkein huvittavinta asiassa oli, että puhui itsensä kanssa.


      • Totta.tosiaan
        helenabella kirjoitti:

        Olin itsekkin lukemassa tätä savolaismummon yksin
        puhelua. Oli taas onneton valehtelemassa ja kaikkein huvittavinta asiassa oli, että puhui itsensä kanssa.

        Täällä on tosiaan joku akuuttia hoitoa kaipaava kirjoittelemassa. Paljastuu pisteiden ja pilkkujen sijoittelusta. Hän on sen verran psykoottinen, ettei ymmärrä omaa tilaansa. Mikäli tunnette hänet, niin soitelkaapa lähetettä varten TK:n


      • pilkkupiste

        Hoitoa tarvitseva , voi voi ,mitenkähän lienee oman mielentilasi laita ? Laita tuohon perään niitä pilkkuja ja pisteitä niin saat sijoitella niitä mielinmäärin minne haluat ja jos ne ei riitä niin näppäimistä varmaan löytyy lisää . ..... ,,,,,,, siinä muutama .


      • näihän
        Laskupää kirjoitti:

        Hohhoijaa. Jos laskettais jokainen sättäämisen lopettanut niin ketä siellä enää olisi... Paitsi että jos jokainen lopetusilmoitus on yhden ja saman tekemä niin eihän sieltä puutu kuin se yksi ja sama :)

        Porukkaa riittää kun osa on monella nikillä yhtä aikaa


    • lervo66

      Itsekeskeiset ihmiset ovat vallanneet chatin tyyliin minä en ja minä teen ja minä ,minä minä ..tällaiset raukat siellä paasaa ja valittaa .

      • radioheadset

        Parempi niin, että kirjoittavat minä muodossa itsestään, eivätkä hauku muita ja levittele perättömiä juttuja muista.


    • jängäjoonas

      savolaismummo jälleen kerran syyllisti pohjoisen tytön huutajaksi, on se kumma ettei tuolle naiselle saa YPkään mitään kuria. Tiedetään YPssäkin nikki ja sähkäriosoitteet, mummo vaan saa jatkaa. Turha alkaa mummon puolustella , että häntä haukutaan. Olisikohan ihan itsessä vikaa myös niihin haukkumisiin. Illallakin oli taas tahti askelten, että mummo teki syyllisen. Minun muistin aikana moni moni sättääjä joutunut kärsimään hänen syyttelyistään aiheetta, osa lopettanut sätinkin sen vuoksi ja vielä vaan jatkuu . Olisikohan itselle hänelle aikalisåän aika. Sätti menetti kiinnostuksen monen kohdelta tuon ns. huutajakin vuoksi.

      • esimerkkierkki

        Onko olemassa varmoja todisteita, että pohjoisen mummo ei ole huutaja? Tai jospa se huutaja onkin etelän mummo, onko siitä olemassa varmaa näyttöä, ettei se olisikin hän? Jospa huutaja onkin mummoton pappa? Tai papaton mummo?

        Niin tai näin, ei ylläpito näköjään sille kaistapäiselle huutajalle voi mitään, ehkä on siis aika tehdä jotain, vaikka laittaa asia eteenpäin ihan oikeille viranomaisille. Ihminen, joka on henkisesti kypsä ja psyykkisesti terve, on syyntakeinen. Ehkä nämä kriteerit eivät kyseisessä huutajassa täyty.


      • Selventäkää

        Mikä/kuka huutaja?


      • ohittakaamummo

        Kyllä se mummo hiljenee kun jätätte huomioimatta...


    • exitjuttu

      Itse olen alkanut aikanaan chatin vuonna 1997 syksyllä, ei ollut omaa nettiä eikä ollut omaa aikakaan sille chatille, mutta niin se vaan meni... Paikka oli Kiss Tanssilava... tätä kesti silloin pari vuotta ja sitten satunnaisemmin kunnes joskus 2003 - 04 sain itselleni oman netin ja siitä se perkele alkoi... Löysin jo sillon 97-98 monta ihmistä joiden kanssa juttelin sitten muutenkin kuin chatissa... ihmisiä tuli ja meni, muutama oli pidempi aikainen aina 2010 luvun alkuun... yhden kanssa jopa tavattiin pari kertaa livessä.....

      Suljin Suomi24.fi Chatin oven selkäni takana 2011 vuoden viimeisenä päivänä lopullisesti... tein silloin kuukauden mittaisen retromatkan ajatuksella, että se on siinäää..... olin jo vappuna 2011 tehnyt päätöksen, että se on siinä.... puolivuotta olin pois huoneesta.... ennen tuota pientä retromatkaa...

      Miksi olin chatissa ja miksi siellä jotkut on.. No, kait omassa elämässä oli helpompaa olla anonyyminä... minä tyhmä kuvittelin että chatissa on samat lait kuin livessä, eli ihmiset pitävät asioita omassa sielussaan mitä kuulevat ja mitä jutellaan.... mutta ei... Kyllähän minä tein tyhmyyksiä jutteluissa, en kiellä... osa ihmisistä oli samanhenkisiä ja juttu sujui, mutta sitten kun tulee ne pari paskaa, niin se on siinä.... Yllättäen huomasin, että ihmiset joiden kanssa puhuin aiemmin, niin olivat laittaneet nickilleni estot päälle.... joskus estoa ei ollut, ja kysyin miksi näin... Sain jonkin vastauksen ja annoin heille armoa. Mutta se oli viimeinen niitti minulle, että aivan tuntematon ihminen tulee ja haukuu minut kaikkien nähden.... tuli niin paljon paskaa omille kasvoille, että ei ollut tosi.... Siinä tilanteessa kun olet kurassa keskellä huonetta, niin et periaatteessa voi kuin ottaa vastaan kaiken mitä sinulle kannetaan ja toivoa, että se juttu loppuu sen toisen poistumiseen paikalta... Ok, se loppui sillä kertaa ja pääsin ulkos huoneeta... seuraavilla kertaa sama toistuu ja kolmannen kerran.... Ajatus, että tämä on tässä, niin oli valmis ja sitten vaan yhden kauniin kerran kun poistuin chatista uudenvuoden iltana 2011 menin profiiliaetuksiin ja deletoin itseni.

      Ei se mitää... chattiin jäi ihmisiä joita kaipaan edelleen, niitä joiden kanssa asiat oli hyviä. Muutama on vielä muulla tapaa tallessa. Yksi chat ystävä soittaa joskus ja jutellaan kaikki elämän asiat. Viimeksi kun hän soitti, niin kertoi että kaveruutemme on kestänyt jo yli 10v ja lupasi ettei se lopu, vaikka kontaktit on aika harvassa.... Hänkin on kertomansa mukaan chatissa enää harvakseltaan ja kertoi, että henki on muuttunut aika paljon ajassa..... muutamien kanssa yhteydet on muuta, kenenkää kanssa ei mitää kunnollista.

      Jos oikein olen kuullut, niin joskus muutamia vuosia sitten on ollut jopa ajatus chatien kieltämisestä. kait chatilla on tilaisuus, mutta jotkut käyttää sitä väärin.... joku on joskus sanonut, että mitä kovemassa asemassa ihminen on elämässään, niin sitä paskempi se somessa kun ei tarvi paljastaa omaa henkilöllisyyttä. Jos chatti keksittäs nyt, niin se kiellettäs heti.

    • Eisevanhuuskivaaole

      Mitä helvetin julkista saattohoitoa tästä on tullut?
      Selvää on että jotkut ovat tulleet elämässään viimeisiin mutkiin ja on pakko katkoa henkisiä napanuoriaan testamentin kirjoittelun lomassa mutta liika on liikaa: pakottakaa mahdolliset perillisenne kuuntelemaan horinaanne perinnön menetyksen uhalla mutta älkää täällä ulisko suuria talvisodan takaisia kiirastulianne!

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe