Hybridi syö bensasäästön vakuutuksilla

vakuutuslaskija

Tarkastinpa mitä maksaa vakuutukset hybridiin kun ottaa verrokiksi bensaturbon. Käytin vertailuun if... -yhtiötä ja autoksi otin Auris hybridin ja Golf TSI 1.0:n
Vuosimalli 2013 ja vuotuinen ajomäärä 30.000km. Eli oikeat tarjoukset sotulla ja rekisterinumerolla. Etukasko ja liikennevakuutus Aurikseen maksavat 150 euroa enemmän kun bonuksia on 30%.
Nopeasti laskettuna Auris syö jo pelkästään vakuutuksilla 15.000 kilometrin kulutusedun Golfiin verrattuna.
Aika huono pitää olla matikkapää että erehtyy luulemaan säästävänsä jotai hybridillä ajaessaan.

70

3899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota-palstan

      trollipoju on taas hillunut palstoilla aamuvarhaisesta alkaen. Skitsofreenikon päätä eivät faktat käännä vaan se keksii ja vääntää tilalle aina uusia "vaihtoehtoisia totuuksia". Noloa ja erityisen lapsellista.

      • Oletskitso

        Olet todella outo. Aloittaja avaa faktoilla, jotka voit joko kiistää ja esittää paremmat faktat, tai sitten olla hiljaa.

        Mutta ei, tulet kiireesti aukomaan päätäsi skitsofreniasta. Olisko sulla itselläsi sellaiseen taipumusta, paranoidi skitsofrenia, kuulostaako tutulta?


    • laske.totuus

      Jokainen voi käydä laskemassa vakuutusyhtiön sivuilla mikä on totuus ja mikä vaihtoehtoinen totuus.
      Golf noin 1.000 euroa, Auris 1.150 euroa.
      Ei auta teron vänkääminen eikä väistely-yritykset.

      • ÄläValehtele

        Ei pidä ottaa halvinta Golfia ja kalleinta Aurista. Älä valehtele.


      • luvuttiskiin

        No, ota sinä kallein Golf ja halvin (hybridi) Auris, ja lyö luvut tiskiin, sen sijaan että vain lässytät. Tosin en tiedä miksi Golfin pitäisi olla mikään nelivetoinen luxusmalli tähän vertailuun, koska Auris on perusmallina melko karu sekin.


      • ei.vänkäämistä
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Ei pidä ottaa halvinta Golfia ja kalleinta Aurista. Älä valehtele.

        Aivan perusmallit ovat kyseessä molemmista. Tarkasta itse niin näet.


      • adasdasdsd45

        Sehän on aivan selvä, Tojossa 1,8 l kone ja vakuutus maksut tulee moottorin tilavuuden mukaan. Sen takia Hybridi Auriksen vakuutus maksut on aina suuremmat


    • HOLISTI75

      toyota hybrid vakuutus vuodessa 850€ ja perusmallin kolffi 1.0 nakkikattilalla 1400€/vuosi. kolfin vuosihuolto 790€/vuosi, toyota hybridin vuosihuolto 190€/vuosi. toyota hybridin kulutus 1.0l/100km, nakkikattila kolfin kulutus 7.2l/100km. että kylläpä wokslkvaakkenin ajaminen ja pitäminen tulee kalliiksi toyotaan verrattuna.

      • Toyota_hybrid

        Jaa mulla Auris TS hybrid Premium ja liikenne vakuutus 194,60€/V ja super kasko 542,24€/V=736,84€/V kaikki omavastuut 150€ vakuutus op-pohjola!


      • Toyota_hybrid

        Jossain pop vakuutuksesstako olette niitä laskeneet? Järkevä ihminen osaa keskittää vakuutuksensa samaan yhtiöön ja näin saa tiputettua vakuutus hintoja.


    • deadlinemenijo

      Ei Toyota hybridin vakuutus ole kuin kaksinkertainen verrattuna Golfiin. Sen saa takaisin jo 40-50 tkm vuosittaisella ajolla. Sen jälkeen hybridillä sataa rahaa säästöpossuun. Toyotaa huolletaan lisäksi kaksinkertainen määrä Golfiin verrattuna, mutta 100 tkm vuosittaisella ajolla saa jo senkin kuitattua.

      • Enemmänhuollettavaa

        Kai siihen huoltoon menee tuplamäärä rahaa kun bensakone vaatii ne tavanomaiset ja sitten sähköhimmelit ja akkupaketit vaatii omansa.


    • laskepauusiksi

      Huono matikkapää saa olla jos vertaa kulutusta 15 tkm/vuosi ajolla ja hakee vakuutuksen 30 tkm/vuosi.

      Ja mitäpäs jos ei ole noita lasten 30% bonuksia? Esim. maksimit kuten itselläni?

    • Toyota_hybrid

      Täydet bonarit on ollu jo ainakin 15v ! Lapsilla ei boonuksia ole.
      Hybridin vakuutukset(superkasko) mulla on noin 100€/V suuremmat kuin vanhassa oli vastaavasti CO2 vero on 100€/V pienempi kuin vanhassa eli nämä kumoaa toisensa.
      Hybridi vie noin 2,5-3L/100km vähemmän tämä tarkoittaa 15Tkm ajolla noin 775€/V säästöä polttoaine kuluissa. 10v aikana säästää 7750€ polttoaineessa verrattuna tavalliseen autoon!

      • tero.ei.muuta.voi

        Hybridi-tero koettaa hämätä täysin hatuista vedetyillä luvuilla.
        Tuo onkin hänelle ainoa mahdollinen tapa koska vakuutusyhtiön sivuilta saadut tarkat ja oikeat luvut sekä kuluttajien kirjaamat kulutusluvut Spritmonitorissa eivät sovi mitenkään hänen maailmankuvaan. Toisaalta hybridi-terolla on se paha probleema että hänellä ei ole mitään oikeaa tietolähdettä joilla kumota nämä faktat.
        Siksi ainoaksi keinoksi jää heitellä lukuja hatusta ja vääristellä asioita.

        Tietolähteet esiin noille heitoille jos sellaisia on. Tiedän ettei ole.


      • Toyota_hybrid

        Eri vakuutusyhtiöillä on hyvinkin erillaiset vakuutus hinnat vaikka kyse olisi samasta autosta, koska vakuutuksissa on eroja.
        Ja totuus on se ettei edes pienimmät kinnerit välttämättä pärjaa Auris hybridille kulutuksessa.
        Joten vaikka hybridi olisi 300€ kalliimpi vakuuttaa kuin vastaava polttomoottori auto on hybridi silti 15Tkm ja enemmän ajavalle paljon edullisempi valinta kuin tavallinen auto ! Mitä enemmän hybridillä ajaa on säästö suurempi tavalliseen autoon nähden.


      • pelkkää.höpinää
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Eri vakuutusyhtiöillä on hyvinkin erillaiset vakuutus hinnat vaikka kyse olisi samasta autosta, koska vakuutuksissa on eroja.
        Ja totuus on se ettei edes pienimmät kinnerit välttämättä pärjaa Auris hybridille kulutuksessa.
        Joten vaikka hybridi olisi 300€ kalliimpi vakuuttaa kuin vastaava polttomoottori auto on hybridi silti 15Tkm ja enemmän ajavalle paljon edullisempi valinta kuin tavallinen auto ! Mitä enemmän hybridillä ajaa on säästö suurempi tavalliseen autoon nähden.

        Tässä taas hatusta vetäistyjä väittämiä ilmaan mitään pohjatietoa. Mielikuvamainonta on purrut vahvasti hybridi-hörhöihin, mutta matikantunnilla ei ole paljoa kiinnitetty huomiota asioihin.


      • Toyota_hybrid

        Jaa mulla Auris TS hybrid Premium ja liikenne vakuutus 194,60€/V ja super kasko 542,24€/V=736,84€/V kaikki omavastuut 150€ vakuutus op-pohjola! Jos vakuutusyhtiön vakuutuskiran luvut on pelkkää höpinää sinun mielestäsi niin sille sairaudelle en voi sitten mitään. Mutta tallainen on vuosi maksu minun vakuutuksessani Auris TS hybridille.


      • ajatteles.vähän.välillä
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Jaa mulla Auris TS hybrid Premium ja liikenne vakuutus 194,60€/V ja super kasko 542,24€/V=736,84€/V kaikki omavastuut 150€ vakuutus op-pohjola! Jos vakuutusyhtiön vakuutuskiran luvut on pelkkää höpinää sinun mielestäsi niin sille sairaudelle en voi sitten mitään. Mutta tallainen on vuosi maksu minun vakuutuksessani Auris TS hybridille.

        Siinä mielessä höpinää että tässä on vertailtu kahden eri auton vakuutusmaksuja samasta yhtiöstä samoilla ehdoilla samalle henkilöllä. Jos annat vain Auriksen hinnan etkä kerro Golfin vertailuhintaa niin se on pelkkää höpinää.
        Ei pitäsi olla vaikeaa ymmärtää.


      • Toyota_hybrid

        Minua ei minkään Golfin vakuutukset kiinnosta koska en tule ostamaan eläessäni yhtään VW paskaa vaivoikseni vaikka se olis minkä hintainen vakuutuksiltaan. En osta huijari lafkan paskaa vaikka siitä maksettais.


      • totuus.kirpaisi
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Minua ei minkään Golfin vakuutukset kiinnosta koska en tule ostamaan eläessäni yhtään VW paskaa vaivoikseni vaikka se olis minkä hintainen vakuutuksiltaan. En osta huijari lafkan paskaa vaikka siitä maksettais.

        Taisi kaverille selvitä kuinka paljon kalliimmat vakuutukset hybrideissä on. Siksi tällainen avautuminen.


    • Kohti_hybridiä

      Kopioin tuolta toisesta ketjusta kun sopii myös tähän:

      Vertasin POP-vakuutuksessa 2016 mallin Yaris Hybris, Yaris 1.3 autom. ja Polo 1.2 TSI DSG. Liikenne Laaja Kasko. Nämä lienevät saman kokoluokan autoja ja noin samanverran ajettuja. Minun bonuksilla ym. tiedoilla järjestys seuraava, halvin ensin:

      1. Yaris Hybris 459,26€
      2. Polo 1.2 TSI DSG 482,76€
      3. Yaris 1.3 autom. 489,70€

      Täytyy muistaa, että vakuutuksiin vaikuttaa monet asiat: auton arvo, moottori, sijainti, omistajan ikä ja sukupuoli. Ei hybridille paljon etua tule vakuutuksesta, jos ollenkaan.

      • Elämäopettaa

        Mutta ei maksa ylimääräistä, kun vähänkin katsoo mistä vakuutuksensa ottaa.
        Myös perinteisistä vakuutusyhtiöistä löytyy järkeviä vakuutushintoja.

        Suurin huijaus mikä on meneillään on niillä isoilla "bonusprosenteilla" mainostaminen, tarkastakaa laskureista hinnat aina. Ja huomioikaa myös mitä vahingot vaikuttaa
        http://www.iltalehti.fi/autot/201703202200088371_au.shtml

        Vakuutusyhtiön valinta on samanlaista kokemusperäistä kuin automerkin valinta, siperia opettaa.


    • AS2

      Millaisiin kulutus lukemiin ootte noilla hybrideillä päässeet?
      Itse kokeilin Auriksen hybridiä ja kulutus vaihtelevassa ajossa 5,9l/100km.
      Vastaavalla ajoreitillä ja ajo tavalalla diesel jetta 5,5l/100km.
      Ihmettelen vaan että miten noilla kulutus lukemilla voidaan puhua polttoaine säästöistä.

      • Kohti_hybridiä

        Luulen, että todellinen polttoainesäästö tulee vain kaupunkiajossa, jossa paljon pysähtymisiä, jonottamista ja alhainen ajonopeus aina.
        Nämä hybridit on samanlainen fiilisjuttu kuin kitkat vs nastat, kaikilla kannattajansa.


      • Toyota_hybrid

        Mulla on nyt ollut Auris TS hybrid 4kk ja talven kulutukset on olleet 5,2L/100km ja 4,7L/100km välillä tankkauksista mitattuna sekaajossa. Kesällä menee vielä vähemmän. Moottoritiellä menee siinä 4,9-5L Paikkeilla! Hybridin kulutus riippuu pitkälti taidosta hyödyntää pelkkää sähkö ajoa 0-70km/H nopeuksilla. Jos käyttää power modea paljon on kulutuskin varmasti suurempi luonnollisesti. Mutta normaali liikenteessä sitä nyt ei juurikaan tarvita joskus tulee polkaistua reilummin mutta se ei juurikaan kokonais kulutukseen vaikuta. Kaikenkaikkiaan olen hybridiin enemmän kuin tyytyväinen ja en ikinä enää vanhanaikaista autoa halua.


      • Toyota_hybrid

        Yleinen harhaluulo on ettei muka Toyota hybridi säästä kuin kaupungissa ! Totuus on kuitenkin se että hybridi säästää niin kaupungissa kuin maantiellä ja motarilla. Ihmiset joilla ei ole hybridiä elävät omissa harhoissaan ja uskottelevat itselleen kaikenlaisia perättömiä luuloja. Kyllä luulot karisee kun on ajanut hybridillä sen jälkeen ei halua enää muunlaista autoa ajaakkaan. Toyota hybridi tekee dieselistäkin tarpeettoman jo pelkät verot dieselissä ihan hirveet vuositasolla! Hybridillä saa saman ja ellei jopa pienemmän kulutuksen ilman käyttövoimaveroa ja hybridissä on pienempi Co2 vero kuin dieselissä. Polttoaineen hintaero on niin mitätön ettei sitä juuri ajamalla saa kiinni kun ottaa huomioon hybridin pienemmän kaupunki kulutuksen.


      • EiPaluuta
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Mulla on nyt ollut Auris TS hybrid 4kk ja talven kulutukset on olleet 5,2L/100km ja 4,7L/100km välillä tankkauksista mitattuna sekaajossa. Kesällä menee vielä vähemmän. Moottoritiellä menee siinä 4,9-5L Paikkeilla! Hybridin kulutus riippuu pitkälti taidosta hyödyntää pelkkää sähkö ajoa 0-70km/H nopeuksilla. Jos käyttää power modea paljon on kulutuskin varmasti suurempi luonnollisesti. Mutta normaali liikenteessä sitä nyt ei juurikaan tarvita joskus tulee polkaistua reilummin mutta se ei juurikaan kokonais kulutukseen vaikuta. Kaikenkaikkiaan olen hybridiin enemmän kuin tyytyväinen ja en ikinä enää vanhanaikaista autoa halua.

        Kukaan joka on ajanut hybridillä ei voi enää sen jälkeen ajaa pelkällä polttomottorilla varustetulla vanhanaikaisella autolla. Ei kukaan. Kaverini ajoi Turusta Helsinkiin hybridilläni. Nyt hänellä on hybridi tuilauksessa vaikka entinen auto oli vain vuoden vanha.


      • Kohti_hybridiä
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Yleinen harhaluulo on ettei muka Toyota hybridi säästä kuin kaupungissa ! Totuus on kuitenkin se että hybridi säästää niin kaupungissa kuin maantiellä ja motarilla. Ihmiset joilla ei ole hybridiä elävät omissa harhoissaan ja uskottelevat itselleen kaikenlaisia perättömiä luuloja. Kyllä luulot karisee kun on ajanut hybridillä sen jälkeen ei halua enää muunlaista autoa ajaakkaan. Toyota hybridi tekee dieselistäkin tarpeettoman jo pelkät verot dieselissä ihan hirveet vuositasolla! Hybridillä saa saman ja ellei jopa pienemmän kulutuksen ilman käyttövoimaveroa ja hybridissä on pienempi Co2 vero kuin dieselissä. Polttoaineen hintaero on niin mitätön ettei sitä juuri ajamalla saa kiinni kun ottaa huomioon hybridin pienemmän kaupunki kulutuksen.

        Ajat hyvää asiaa mutta ei kannata kiihkoilla. Nyt kyse oli kulutuksesta, ei muusta, eli jätetään ne verot, vakuutukset, käyttömaksut ym. huomioimatta. On tosiasia, että on maantieajossa vähemmän kuluttavia autoja kuin hybridit, se on helppo myöntää.


      • säästäjä_rane

        itse olen päässyt prius hybridillä 1,5l/100km kaupunkiajossa, pitkällä matkalla eli tampere-sodankylä välillä menee noin 2,8-3,2l/100km kaasupolkimen asennosta riippuen tankkaamalla mitattuna,ajotietokoneen kulutus näyttö on tosi tarkka. joskus oli diesel passat 2.0tdi niin vei samalla matkalla samalla ajolla tankkaamalla mitattuna 6,8-7,2l/100km vaikka ajotietokone näytti 4,5-5,5l/100km lukemia, erittäin epätarkka kulutusnäyttö.


      • Toyomummeli
        EiPaluuta kirjoitti:

        Kukaan joka on ajanut hybridillä ei voi enää sen jälkeen ajaa pelkällä polttomottorilla varustetulla vanhanaikaisella autolla. Ei kukaan. Kaverini ajoi Turusta Helsinkiin hybridilläni. Nyt hänellä on hybridi tuilauksessa vaikka entinen auto oli vain vuoden vanha.

        Jo toinen Toyota hybridi alla eikä ole minkäänlaista kaipuuta menneeseen. Hiljainen ja vähäpäästöinen se on ja ennenkaikkea mukava ajaa. Ja istuimetkin hellivät ihanasti selluliittejäni!!!
        En halua, että autoni syytää typenoksideja katujemme kulkijoita tappamaan. Toyotan moottorihan on tunnetusti puhtain siinäkin suhteessa.


      • E220_CDI
        Toyomummeli kirjoitti:

        Jo toinen Toyota hybridi alla eikä ole minkäänlaista kaipuuta menneeseen. Hiljainen ja vähäpäästöinen se on ja ennenkaikkea mukava ajaa. Ja istuimetkin hellivät ihanasti selluliittejäni!!!
        En halua, että autoni syytää typenoksideja katujemme kulkijoita tappamaan. Toyotan moottorihan on tunnetusti puhtain siinäkin suhteessa.

        Jos hybridi Toyota on hiljainen, se kertoo aika paljon aiemmista autoistasi. Minusta TM koeajojutussa Tesla Model X:n melu oli yllättävän kova. Kun auto maksaa toistasataa tuhatta, olisin kuvitellut sitä edes Corollan hintaista turbodieseliä hiljaisemmaksi.

        Sama ikävä yllätys oli myös koeajamani lähes 50.000 € sähköauto. Ihan kiva ajaa, eikä voimalinja häviä oman autoni automaatille, mutta hölkkävauhdin jälkeen on meteliä epämukavan paljon.


      • AS2
        EiPaluuta kirjoitti:

        Kukaan joka on ajanut hybridillä ei voi enää sen jälkeen ajaa pelkällä polttomottorilla varustetulla vanhanaikaisella autolla. Ei kukaan. Kaverini ajoi Turusta Helsinkiin hybridilläni. Nyt hänellä on hybridi tuilauksessa vaikka entinen auto oli vain vuoden vanha.

        Noh. Itte oon ajanut muutamalla hybridillä enkä oikeen pysty käsittämään että mikä siinä oli niin hienoa ja erilaista että ei voisi palata enää normaaleihin polttomoottoreihin. Kaikkihan tietenkin omaansa kehuu mutta rajansa kaikella.
        Itselle tuo hybridi ei tuo semmoista lisäarvoa että lähtisin polttomootoria siihen vaihtamaan.


      • tiettyynajoprofiiliin
        AS2 kirjoitti:

        Noh. Itte oon ajanut muutamalla hybridillä enkä oikeen pysty käsittämään että mikä siinä oli niin hienoa ja erilaista että ei voisi palata enää normaaleihin polttomoottoreihin. Kaikkihan tietenkin omaansa kehuu mutta rajansa kaikella.
        Itselle tuo hybridi ei tuo semmoista lisäarvoa että lähtisin polttomootoria siihen vaihtamaan.

        Kaupunkiliikenteessä hybridin edut tullee enemmän esiin. Matka-ajossa hyöty on vähän niin ja näin. Appiukolla on Prius ja sillä ajaneena maantiekulutus tuntuu olevan siinä 5 litran korvilla, joka sinänsä on vähän mutta ei sen vähempää kuin oman kokoluokkaa isomman nelivetodieselin (jossa kuitenkin tehoa huomattavasti enemmän). Käyttövoimavero jää Priuksessa pienemmäksi, mutta toisaalta dieselin litrahinta on edullisempi, eli ajokilsat vaikuttaa myös mutta mihinkään merkittävään säästöön hybridillä en pääsisi.


      • Toyota_hybrid

        Minusta aika merkittävä säästö tulee jo pelkästään veroista! Käyttövoimavero korkeämpi co2vero=noin 4-500€/vuosi hybridin pussiin. Ajaa saa ainakin 40 000km/v että pääset tasoihin hybridinkanssa jos sittenkään koska polttoainen hintaero on lähes mitätön. Mutta kaikki taaplaa tyylillään! Tunnen yhden yksin asuvan tyypin joka seisottaa V70 2,4L dieseliä(Yli350Tkm ajettu vanha taksi Ja velaksi ostettu) Tallissa ja maksaa kaikki verot vaikka ajaa vaan noin 5000km/V ! Kyseisen auton pelkät verot on jo noin 800€/V kyllä siinä on kilometreillä hintaa ! Mutta jos ei sielu anna periksi seisottaa tallissa muuta kuin vanhaa dieseli Volvoa niin saahan siitä maksaa jos niin haluaa mitään järkeä siinä tosin ei ole!


      • bensa.turbo.vahvin

        "Minusta aika merkittävä säästö tulee jo pelkästään veroista! "

        Mutta vain dieseleihin verrattuna.


      • Toyota_hybrid

        Kyseinen kaveri pystyisi helposti säästämään autokuluissaan noin 1500€/v jos seisottaisi tallissa jotain pienempää bensiini autoa! Mutta jos ei vintissä ole valoja ei sillekkään stten mitän voi. 10v säästöä kertyisi huimat 15000€ ! Sen kun laittaisi vaikka rahastoihin ! Mutta kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.?


      • Toyota_hybrid
        bensa.turbo.vahvin kirjoitti:

        "Minusta aika merkittävä säästö tulee jo pelkästään veroista! "

        Mutta vain dieseleihin verrattuna.

        Hybridi korvaa dieselin tulevaisuudessa ! Toyota luopuu dieselistä ja korvaa ne hybridillä koska hybridin päästöt on selvästi pienemmät kuin dieselissä. Dieseli on kulutukseltaan samalla viivalla kuin hybridi niin miksi pitäisi verrata muuhun? Bensiiniturbot ja vaparit syö enemmän!


      • lukija.tero
        E220_CDI kirjoitti:

        Jos hybridi Toyota on hiljainen, se kertoo aika paljon aiemmista autoistasi. Minusta TM koeajojutussa Tesla Model X:n melu oli yllättävän kova. Kun auto maksaa toistasataa tuhatta, olisin kuvitellut sitä edes Corollan hintaista turbodieseliä hiljaisemmaksi.

        Sama ikävä yllätys oli myös koeajamani lähes 50.000 € sähköauto. Ihan kiva ajaa, eikä voimalinja häviä oman autoni automaatille, mutta hölkkävauhdin jälkeen on meteliä epämukavan paljon.

        Tämän päivän Kauppalehdessä oli sopivasti juttua Teslan isoistakin ongelmista, mutta omistajat tuntuvat antavan kaiken anteeksi. Sama taitaa olla kansanvaunu-uskovaisillakin: saa turbot, vaihteistot ja hihnat paukkua sekä päästöt olla mitä vaan ja silti ostetaan uudelleen.


      • Toyota_hybrid

        Dieseleiden myynti on Suomessa hiipunut tasaiseen tahtiin. Useat valmistajat ovat alkaneet miettiä dieselien kuoppaamista koska tulevat päästömääräykset uhkaavat nostaa valmistuskustannuksia liikaa koska nykyiset järjestelmät ei riitä tuleviin päästörajoihin. Sekä dieselien puhdistus järjestelmät on muutenkin herkkiä vikaantumaan ja kalliita korjata.


      • Toyota_hybrid
        lukija.tero kirjoitti:

        Tämän päivän Kauppalehdessä oli sopivasti juttua Teslan isoistakin ongelmista, mutta omistajat tuntuvat antavan kaiken anteeksi. Sama taitaa olla kansanvaunu-uskovaisillakin: saa turbot, vaihteistot ja hihnat paukkua sekä päästöt olla mitä vaan ja silti ostetaan uudelleen.

        Koskahan Tesla siirtyy jonkun isomman valmistajan omistukseen ? Koska näin käy yleensä kaikille valmistajille jotka ei voittoa tee.


      • Kaameakiesi
        EiPaluuta kirjoitti:

        Kukaan joka on ajanut hybridillä ei voi enää sen jälkeen ajaa pelkällä polttomottorilla varustetulla vanhanaikaisella autolla. Ei kukaan. Kaverini ajoi Turusta Helsinkiin hybridilläni. Nyt hänellä on hybridi tuilauksessa vaikka entinen auto oli vain vuoden vanha.

        olen ajanut Priusta. Se oli ison ja pehmeän tuntuinen just väärällä tavalla. Silti ahdas, pintakova, epämiellyttävä jarrutella, ja lopulta se vei ihan saman verran kakkua kun oma hybriditön auto. Se ei missään nimessä ole yhtä kivakuin botkut puolet autot eikä varsinkaan yhtä kiva kuin Priuksen hintaiset autot.


    • Flammables

      Taitaa Hybridien vakuutukset olla nousussa koska niitä on posahdellut eli palanut aika paljon.

    • Näinkäy

      Jos hybridin omistaja syö kananmunia paljon niin hybridi tulee kannattamattomaksi.

    • JOSyhtiöstä

      Noh, elämä on, jos on pakko ottaa IF joka maksaa jos maksaa.
      Monella muulla eroa ei käytännössä ole tai se vokkelon 1.0 on muutaman kympin kalliimpi.
      Muiden yhtiän hinnoilla tämä on laskettu jo niin monta kertaa, että kaivakaa vanhat vertailut tältä talvea ja katsokaa niistä.

    • kyll26

      Koitin omilla tiedoillani ja Auris hybridi jää 280-480 euroa kalliimaksi.

      • Osavertailut

        Ja vakuutusyhtiö oli mikä?


    • Kuluttaja.tietää

      " Dieseli on kulutukseltaan samalla viivalla kuin hybridi niin miksi pitäisi verrata muuhun? Bensiiniturbot ja vaparit syö enemmän!"

      Polttoainekulut ovat vain pieni siivu kokonaispotista ja niitä on turha seurata erikseen. Kokonaiskustannukset ratkaisevat.
      Kokonaiskustannuksissa bensaturbot ovat hyvin useille kuluttajille taloudellisempia kuin Tojon muka-hybridit. Ja siksi jokaista yhtä tojon hybridiä kohden ostetaan 30-40 bensaturboa.
      Vain pieni osa kuluttajista on niin pahasti laskutaidottomia ja sinisilmäisiä tojon mainosdiipadaapan suhteen.

    • Toyota_hybrid

      Mitä enemmän ajaa sitä kannattavammaksi hybridi tulee. Tsi vie kaupungissa 7-8L/100km hybridi 4,5-5,L/100km. kulutus ero on 2-3L/100km. jokainen voi itse laskea siitä mikä kannattaa mikä ei . Kummasti on vaan Toyotan hybridit yleistyneet ja myynti nousee kohisten kun ihmiset on tajunnu kuinka mahtava tuote on Toyota hybridi. Talvella lämpeää hetkessä oli pakkasta 5 tai 15astetta ei vaikuta asiaan juuri mitenkään. Volsut on talvella jääkaappeja ja tekniikka murheet ei mitenkään ainakaan tee tuotetta houkuttelevaksi ! Mulle on aivan saatana sama onko jonkun vokkelopaskan vakuutus hiukan halvempi tai ei kun takuun jälkeen sitä ei enää uskalla pitää. Saksassa vokkelo on rankattu luotetavuudessa pohjasakkaan. Huijarlafkan paskaa en vaivoikseni ota vaikka maksaisivat siitä!

    • Toyota_hybrid
    • lexusis

      eikait mulla is lexuskaa vie millää 7 litraa satasella vaikka 2.5 litran bensamoottori.kylläse tuo sähkö avittaa niin paljon.
      en toki siksi laittanutkaa että säästän bensakuluissa mutta tottakai piti mielenkiinnolla aluksi seurata.mentiin 70km/h pelkällä sähköllä tovin aikaa ja kaupungilla mennään pitkiä aikoja.
      eipähän naapurit herää eikä pakokaasu katkua kun lähtee aamuvarhain töihin ja pelkällä sähköllä mennään ;)

    • Wertailija

      Vakuutuksista vaikka tätä on jauhettu loputtomiin.
      Postin. 33820, täydet bonukset, liikennevakuutus ja täyskasko 300e (jos valittavissa) omavastuulla, sis. lasivakuutuksen, ei keskeytysvakuutusta. Ajomäärä 20 tkm, jos laskuri sitä kysyy (kuskit yli 24v).

      Folksam Superkasko Liikennevak. (omav. 150e) (kampanja): 1. 345e, 2. 522e 3. 323e
      POP Henkilöauto XL: 1. 645e, 2. 644e, 3. 650e
      Tapiola liikennevak. ja loistokasko: 1. 557e, 2. 713e 3. 543e
      Pohjantähti Laaja Tähtiturva kesk.alenn.: 1. 648e, 2. 635e. 3. 651e
      Pohjola Superkasko: 1. 686e , 2. 767e, 3. 656e
      If liikennevak. ja täyskasko: 1. 780e, 2. 779e, 3. 682e

      Hinnat vaihtelee, kun jokaisella on omat tarpeet vakuutuslaajuuteen ja asumispaikat vaihtelee.
      Myöskin vahinkotapahtuman bonarivaikutus vaihtelee, joten ihan suoraan ei voi verrata yhtiöiden välillä, vaan sisältöä on tutkittava, kuten vakuutuslaajuuttakin.

      Vertaillut autot farmari automaatteja:
      1. Toyota Auris Touring Sports 1,2 T Active Multid S: JJV*137
      http://www.autotalli.com/vaihtoauto/35212055/Toyota/Auris/2016/Järvenpää?pos=1&page=1
      2. Toyota Auris Touring Sports 1,8 Hybrid Active: NKA*602
      http://www.autotalli.com/vaihtoauto/35237231/Toyota/Auris/2016/Hämeenlinna?pos=2&page=1
      3. Volkswagen Golf Variant Comfortline 1,0 TSI 85 kW (115 hv) BLUEMOT: TZV*438
      http://www.autotalli.com/vaihtoauto/35241701/Volkswagen/Golf/2016/Vaasa?pos=18&page=1

      Yhteenvetona, vertaile mistä vakuutuksen otat. Hybridin omistajan kannattaa olla muita tarkempi.

    • Papparaisetkoheltaa

      Selvä se. Kun joku papparainen painaa väärään suuntaan motaria, unohtaa vilkun päälle kymmeneksi kilometriksi tai jättää käyttämättä vilkkua kääntyessä tai sitten vaan aiheuttaa jonoja ja ohituksia, niin aina se on Tojo ja iäkkäämpi herrasmies puikoissa. Tuntuu vakuutuksissa.

      • Uuslukutaidottomat

        Et sitten ymmärtänyt mitään yllä olevasta faktasta, lienet IFin asiakas.


      • Toyota-palstan

        oman trollipojun taso näkyy hyvin tässäkin viestissä. Nolo ja lapsellinen teinikikuli vaikka on jo yli kolmekymppinen kymmenkunta vuotta jatkuneen trollaushistoriansa perusteella.


    • samallarahallaparempi

      Kallis on ostaa ja sen jälkeen kalliit vakuutukset, tuplasti huoltoja ja huonosti jälkimarkkinoita. Ja kuitenkin, tuollaisen hybridihärvelin hinnalla saa ihan oikeankin auton. Olisko siinnä se vaihtohyvitysongelma, että jatkuvasti vaan raahaa niitä tojoja tontille? Että kukaan muu kauppias ei maksa mitään vanhasta tojosta mutta tojokauppias ottaa paalauskunnossa olevan korollan hyvään hintaan kunhan ostaa täyteen hintaan hybridin tilalle?

      • Soon.moro

        Kaikki on kallista persaukisille.


      • Kohti_hybridiä

        Tässä kokoluokassa nuo autojen hinnat ja vakuutukset kohtelevat hybridiä aika julmasti. Pienemmässä kokoluokassa esim. Yaris jne. ei ole juurikaan eroja vakuutuksissa ja ostohinnoissa (jos varusteet ovat autoissa samat).


    • kumipuskur

      Tumpelot mälläävät urakalla, mahtaa tulla hintoihinsa kallis tekniikka, vakuutusyhtiöille?

    • Pätkivämuisti

      Upataan, kun volkkariosaston myyntimiehellä muisti on lyhyt.

    • Näinsenlaskin

      Ikävä kyllä aloittaja on oikeassa. Jo vakuutusmaksut vievät homman tasoihin. Sitten ennenpitkää akun vaihto - maksat pari tonnia lisää. Tojon vaatima ruosteenesto ja tuplahuollot....ja viimeinen naula arkussa: hybridi maksaa heti alussa puolentoista bensa-auton hinnan. Yhtälöä ei normaalikuluttaja saa menemään plussalle.

      • ÄläValehtele

        Katsopas hinnastosta. Hybridi on vajaan tuhat euroa kalliimpi. Vakuutuksissa ei ole mitää eroa. Ei tarvitse maksaa käyttövoimaveroja eikä suuria vuotuisia käyttömaksuja. Käyttämaksu on reilu sata euroa vuodessa ja kulutus vuodessa 5L/100 niin säästöä kertyy. Korjauksia ei tarvitse. Jarrupalat ja levyt kestää yli 200.000 km kun sähkömoottori jarruttaa aina ensin.


    • Huonodiili

      Tottahan Toki koettaa hinnoitella hybridi edulliseksi ja bensakoneen kalliiksi.

      Kuitenkin jo bensa-auriksen, saati ladattavan Priuksen, hinnalla saaa paljon paremman eurooppalaisen.

      • Trollipojun_persaukisuus

        näkyy näissä kirjoituksissaan selkeästi vaikka se leikkiikin rahamiestä esimerkiksi nimimerkissään E220CDI. Totuus on kuitenkin se että trollipoju on hävinnyt epätoivoisen pelinsä, yritti se kirjoitella tänne mitä hyvänsä. Ei vain tyhmänä skitsofreenikkona ymmärrä edes sitä.


    • TotuusToyotasta

      Ei polttoainesäästöillä millään pysty kuittaamaan Toyota hybridien valtavia vakuutumaksuja, koska mitään polttoainesäästöä ei tule. Laadukkaat saksalaisbensaautot päihittävät helposti Toyotat.

      • kun.on.pakko.toistaa

        Tojohönön pakkotoisto puskee taas päälle. Tuosta ei ole pitkä matka junanpysäyttäjäksi.


      • mistä.säästetään

        Yaris Hybrid useassa koeajossa yli 5,5 litran kulutus ja miten onneton suorituskyky tuolla ihmevaparilla.


    • Surkeesijoitus

      Hybridiin oletettubhalpuus ei toteudu, vaikka vakuutukset olisivat samat. Vaikka vertaisi Aurista hybridillä ja ilman ja uskoisi tehtaan raskaasti liioteltuihin normikulutuksiin, ei hybridiin sijoitettu pääoma tuota kaksisesti. Ja jos vertaa kalliimpien hybridiin hintoja samantasoisiin bensa-autoihin ja käyttää todellisia kulutus eroja, jotka lienevät litra, pari per 100km hybridiin eduksi, ymmärtää että hybridi on erittäin huono sijoitus. Lisäksi se ei ole millään tavoin ympäristöystävällinen ratkaisu. Ainoa mikämkiinnostaa että.hyytyykö hybridikauppa jo ennen dieselkauppaa?.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe