Kristillisen fecebook kasvaa muslimaissa

kaikkeen.maailmaan

Arabiankielisen Toivoa naisille -radio-ohjelman Facebook-sivun suosio jatkaa kasvuaan. Kun vuosi sitten sivu oli kerännyt noin 70 000 seuraajaa, nyt heitä on noin 122 000.

– Yhteisöpalvelu Facebook on tärkeä osa työtämme. Sivua seurataan eri puolilla arabimaailmaa, mutta erityisen tärkeä se on siellä, missä naisten ihmisarvoinen elämä kyseenalaistetaan, sanovat sivun ylläpitäjät.

Eniten Facebook-sivulla on seuraajia Algeriassa, Irakissa, Libyassa, Marokossa, Tunisiassa, Egyptissä ja Jemenissä. Myös palestiinalaiset ovat seuraajatilaston kärkijoukossa. Kun sivulla muistutetaan Toivoa naisille -ohjelman lähetysajasta, sen näkee jopa 85 000 seuraajaa. Radio-ohjelmat käsittelevät Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän naisten kysymyksiä.

– Tiukasti tulkittu islam kaventaa naisten oikeuksia, sallii perheväkivallan ja lapsiavioliitot. Alueen epävakaa tilanne altistaa naisia seksuaaliselle väkivallalle ja ihmiskaupalle, ohjelman tekijät sanovat.

Heidän mukaansa totuuden etsijöiden joukko kasvaa, kun ihmiset näkevät, mitä alueen valtauskonnon nimissä tehdään. Ohjelmista tulee paljon palautetta.

– Miten voimme tietää, että Raamattua ei ole vääristelty? Haluan uskoa, mitä kerroitte ohjelmassa Jeesuksesta ja voin sen jälkeen ymmärtää arvoni naisena ja sen, että Jumala rakastaa minua yhtä paljon kuin miehiä. Voinko kysyä lisää, jotta ymmärtäisin, irakilainen nainen kysyy.

Masennus vaivaa arabinaisia
Maailmanpankin terveystilastojen mukaan masennus on Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän naisten yleisin sairaus. Ainakin osittain tämän seurauksena viisi alueen maata on naisten painotilastossa 20 ylipainoisimman maan joukossa.

Vaikka kehitystä parempaankin voi havaita, naisten ja miesten välinen epätasa-arvo näkyy esimerkiksi mahdollisuudessa osallistua politiikkaan ja olla mukana työelämässä.

– Miten nainen voi tässä tilanteessa tuntea itsensä arvokkaaksi? Käytämme ohjelmissa asiantuntijoita vakuuttamaan naisia heidän kyvyistään ja haastamme heitä olemaan myönteisen muutoksen alullepanijoita yhteisöissään, ohjelman tekijät sanovat.

Juuri viesti naisen arvosta vaikuttaa kuulijoihin.

– En usko, että kukaan voisi antaa minulle oikeuden pitää itseäni jonkin arvoisena. En ole mitään. Miehillä on kaikki oikeudet, minulla ei ole mitään. Haluaisin kuulla lisää siitä, että Jumala rakastaa minua, huonoa naista, palestiinalainen nainen sanoo.

Kansainvälisen medialähetysjärjestö TWR:n Toivoa naisille/Hanna-työn taustajärjestönä Suomessa on Medialähetys Sanansaattajat eli Sansa. Suomessa toimii lähes sata Hanna-rukousryhmää. Suomalaiset tukevat Toivoa naisille radio-ohjelmia yhdeksällä kielellä Indonesiassa, Intiassa, Kambodžassa, Kazakstanissa ja Turkissa.

Lähde: TWR Women of Hope

61

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tässä todennut täällä kirjoittelun perusteella ja muutenkin, että kristinusko on maailman helpoin uskonto. Siinä ei ole mitään pakollisia rituaaleja eikä tapoja. Vapaus on kristillisen elämän avainsana: mikään Raamatun sana ei sido.

      • Kaikki kristinuskossa perustuu todellakin vapaaehtoisuuteen. Ketään ei pakoteta mihinkään, ihminen muuttuu kun syntyy uudesti ylhäälä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kaikki kristinuskossa perustuu todellakin vapaaehtoisuuteen. Ketään ei pakoteta mihinkään, ihminen muuttuu kun syntyy uudesti ylhäälä.

        Tajusitkohan? Täällä näkyy, ettei kristittyjä uskovia sido mikään Raamatun sana. Vapaus on täydellistä.


      • torre12 kirjoitti:

        Tajusitkohan? Täällä näkyy, ettei kristittyjä uskovia sido mikään Raamatun sana. Vapaus on täydellistä.

        Vapaus Jeesukessa on täydellinen, aivan oikein.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vapaus Jeesukessa on täydellinen, aivan oikein.

        Ja tarkoittaa vapautta olla tekemättä yhtään mitään. Se on poikkeuksellista muihin uskontoihin verrattuna. Maailman helpoin uskonto tosiaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Ja tarkoittaa vapautta olla tekemättä yhtään mitään. Se on poikkeuksellista muihin uskontoihin verrattuna. Maailman helpoin uskonto tosiaan.

        Älä taas puhu asiasta mistä et mitään tiedä.
        Onko sinun syvästi uskova exvaimosi telemättä mitään?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä taas puhu asiasta mistä et mitään tiedä.
        Onko sinun syvästi uskova exvaimosi telemättä mitään?

        Ei sinänsä. Mutta kun on vain "ylistystä" seurakunnassa ja raamattupiiriä., niin ei siinä ole juurikaan mitään omaa tekemistä. Ei sitä mitä Jeesus on ehdottanut.

        Turha jauhaa, etten minä muka tiedä mitään uskovista. Heistä minä juuri tiedänkin.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei sinänsä. Mutta kun on vain "ylistystä" seurakunnassa ja raamattupiiriä., niin ei siinä ole juurikaan mitään omaa tekemistä. Ei sitä mitä Jeesus on ehdottanut.

        Turha jauhaa, etten minä muka tiedä mitään uskovista. Heistä minä juuri tiedänkin.

        Mistä seurakunnasta nyt puhut?
        Sinä et tiedä uskovista yhtään mitään mutta jos exvaimosi on kuvauksesi mukainen rohkenen epäillä missä uskossa hän on.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mistä seurakunnasta nyt puhut?
        Sinä et tiedä uskovista yhtään mitään mutta jos exvaimosi on kuvauksesi mukainen rohkenen epäillä missä uskossa hän on.

        No, hänen runsaaksi paisunut uskonelämänsä pilasi meidän suhteemme täydellisesti. Tiedän hänet ja muut ja vielä mitä tällä palstalla on ja mitä on Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa.

        Sinä olet omahyväinen toisten tuomitsija, se on näkyvintä sinussa.


      • torre12 kirjoitti:

        No, hänen runsaaksi paisunut uskonelämänsä pilasi meidän suhteemme täydellisesti. Tiedän hänet ja muut ja vielä mitä tällä palstalla on ja mitä on Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa.

        Sinä olet omahyväinen toisten tuomitsija, se on näkyvintä sinussa.

        Minä en tuomitse ketään mutta ihmettelen miksi sinä et hyväksy uskovia edes exvaimoasi sellaisina kuin he ovat.
        Ihmettelen myös miksi vuodesta toiseen jankutat tällä palstalla samoja asioita. Jos et usko ja olet saanut tarpeeksesi uskovista miksi hakeudut tälle palstalle halveksimaan uskovia ja heidän uskoaan? Eikö ateistipalsta tai hompalsta olisi sinulle sopivampia?


      • torre11
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä en tuomitse ketään mutta ihmettelen miksi sinä et hyväksy uskovia edes exvaimoasi sellaisina kuin he ovat.
        Ihmettelen myös miksi vuodesta toiseen jankutat tällä palstalla samoja asioita. Jos et usko ja olet saanut tarpeeksesi uskovista miksi hakeudut tälle palstalle halveksimaan uskovia ja heidän uskoaan? Eikö ateistipalsta tai hompalsta olisi sinulle sopivampia?

        Eikö pertsa muka jankuta jo vuodesta 2010.

        Ja oli helppo hyväksyä vaimoni uskovaksi sellaisenaan, koska avioliittoa kesti 20 vuotta. Mutta kun tilanne äityi siihen, että vaimoni mukaan voimme tavata vain seurakunnan kokouksissa, niin se oli avioliiton loppu. Olin jäänyt turhaksi.

        En halveksi uskovia, jos ovat rehellisiä. Mm. Afrikassa on adventistinen uskova perhe, jota en halveksi, eivätkä he minua.


      • torre11 kirjoitti:

        Eikö pertsa muka jankuta jo vuodesta 2010.

        Ja oli helppo hyväksyä vaimoni uskovaksi sellaisenaan, koska avioliittoa kesti 20 vuotta. Mutta kun tilanne äityi siihen, että vaimoni mukaan voimme tavata vain seurakunnan kokouksissa, niin se oli avioliiton loppu. Olin jäänyt turhaksi.

        En halveksi uskovia, jos ovat rehellisiä. Mm. Afrikassa on adventistinen uskova perhe, jota en halveksi, eivätkä he minua.

        Nyt puhutaan sinusta.
        Vaimosi siis jätti sinut. Et kai häntä tai uskovia voi syyttää.
        Älä sitten halveksi tällä palstalla uskovia.
        Mutta edelleenkin haluaisin tietää miksi vuodesta toiseen jankutat tällä palstalla samoja asioita. Jos et usko ja olet saanut tarpeeksesi uskovista miksi hakeudut tälle palstalle halveksimaan uskovia ja heidän uskoaan? Eikö ateistipalsta tai hompalsta olisi sinulle sopivampia?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Nyt puhutaan sinusta.
        Vaimosi siis jätti sinut. Et kai häntä tai uskovia voi syyttää.
        Älä sitten halveksi tällä palstalla uskovia.
        Mutta edelleenkin haluaisin tietää miksi vuodesta toiseen jankutat tällä palstalla samoja asioita. Jos et usko ja olet saanut tarpeeksesi uskovista miksi hakeudut tälle palstalle halveksimaan uskovia ja heidän uskoaan? Eikö ateistipalsta tai hompalsta olisi sinulle sopivampia?

        Olet täysi tollo. Minä jätin hänet 2006, ja hän yritti vielä monia vuosia saada minut takaisin.

        Homopalstalla on vain nuoria joten ei ole mulle sopivaa. Ateistipastalla on enemmän käännyttyviä uskovia, joten ei siinäkään ole järkeä.

        Itse yritän vuodesta toiseen saada totuutta kaikkiin olettamuuksiin. Totuuskun on kaikki kaikessa, ei luulot.


      • torre12 kirjoitti:

        Olet täysi tollo. Minä jätin hänet 2006, ja hän yritti vielä monia vuosia saada minut takaisin.

        Homopalstalla on vain nuoria joten ei ole mulle sopivaa. Ateistipastalla on enemmän käännyttyviä uskovia, joten ei siinäkään ole järkeä.

        Itse yritän vuodesta toiseen saada totuutta kaikkiin olettamuuksiin. Totuuskun on kaikki kaikessa, ei luulot.

        Minä sinä omet minua tai ketään muutakaan tolloksi haukkumaa?
        "Mutta kun tilanne äityi siihen, että vaimoni mukaan voimme tavata vain seurakunnan kokouksissa" Eikös vaimosi silloin ottanut SINUUN eräisyyttä.
        Sinä et tiedä mitään totuudesta jotan älä tee itsestäsi vielä enempää naurettavaa.


      • torre11
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä sinä omet minua tai ketään muutakaan tolloksi haukkumaa?
        "Mutta kun tilanne äityi siihen, että vaimoni mukaan voimme tavata vain seurakunnan kokouksissa" Eikös vaimosi silloin ottanut SINUUN eräisyyttä.
        Sinä et tiedä mitään totuudesta jotan älä tee itsestäsi vielä enempää naurettavaa.

        Olet siis tollo. Kävi varmaan niin, että vaimoni kiintyi seurakuntaan. Jälkeenpäin hän sanoi: "Taisin laiminlyödä sinua". Se on yleensä avioliiton loppu.

        Totuus on aina minulle tärkeintä, sinulle näköjään ennakkoluulot.


      • torre11 kirjoitti:

        Olet siis tollo. Kävi varmaan niin, että vaimoni kiintyi seurakuntaan. Jälkeenpäin hän sanoi: "Taisin laiminlyödä sinua". Se on yleensä avioliiton loppu.

        Totuus on aina minulle tärkeintä, sinulle näköjään ennakkoluulot.

        Niin, mikä sinä olet minua tai ketään muut sanomaan tolloksi?
        Jos vaimosi kieltäytyy tapaamasta sinua muualla kuin seurakunnassa onhan se kummallinen juttu.
        Sinä et todellakaan tiedä mitään totuudesta joten lopeta tuo pelleilysi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, mikä sinä olet minua tai ketään muut sanomaan tolloksi?
        Jos vaimosi kieltäytyy tapaamasta sinua muualla kuin seurakunnassa onhan se kummallinen juttu.
        Sinä et todellakaan tiedä mitään totuudesta joten lopeta tuo pelleilysi.

        Vaimoni koki avioliiton toisin kuin minä. Eipä siinä mitään. Jälkeenpäin hänen oli turha katua.

        Nyt avioliitto miehen kanssa on mitä mainiointa.

        Tässä totuudet sinulle, joka elää omista oletuksistaan. Kaksi miestä ymmärtää toisiaan paremmin. Olen kiinnittänyt huomioni, että heteroparikuntien parissa aviomiehet hakeutuvat toistensa pariin kuten ne vaimotkin.

        Jos olet tollo, niin sitten olet. Harvoja sellaisina pidän.


      • torre12 kirjoitti:

        Vaimoni koki avioliiton toisin kuin minä. Eipä siinä mitään. Jälkeenpäin hänen oli turha katua.

        Nyt avioliitto miehen kanssa on mitä mainiointa.

        Tässä totuudet sinulle, joka elää omista oletuksistaan. Kaksi miestä ymmärtää toisiaan paremmin. Olen kiinnittänyt huomioni, että heteroparikuntien parissa aviomiehet hakeutuvat toistensa pariin kuten ne vaimotkin.

        Jos olet tollo, niin sitten olet. Harvoja sellaisina pidän.

        Mitä sinä minulle homosuhdettasi selität ja puolustelet.
        Edellenkin kysyn mikä sinä olet sanomaan yhtään ketään tolloksi?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä sinä minulle homosuhdettasi selität ja puolustelet.
        Edellenkin kysyn mikä sinä olet sanomaan yhtään ketään tolloksi?

        Minä en mitään selitä ja puolustele. Mutta homosuhteeni ja avioliitto on huomattavasti parempi kuin oli naisen kanssa.

        Tolloksi voi sanoa, jos ei ymmärrä tosipuhetta, vaan tuo pelkkiä omia ennakkoluuloja esiin. Kuten tosiasia oli sinulle selittelyä ja puolustelua.


      • torre12 kirjoitti:

        Minä en mitään selitä ja puolustele. Mutta homosuhteeni ja avioliitto on huomattavasti parempi kuin oli naisen kanssa.

        Tolloksi voi sanoa, jos ei ymmärrä tosipuhetta, vaan tuo pelkkiä omia ennakkoluuloja esiin. Kuten tosiasia oli sinulle selittelyä ja puolustelua.

        Miksi hierot homouttasi jatkuvasti meidän naamaamme jokaisessa ketjussa?
        Mitäpä jos edes yrittäisit käyttäytyä ikäsi mukaisesti ja lopetta nimittelyt.


      • HyväTietääTämäkin
        torre12 kirjoitti:

        Minä en mitään selitä ja puolustele. Mutta homosuhteeni ja avioliitto on huomattavasti parempi kuin oli naisen kanssa.

        Tolloksi voi sanoa, jos ei ymmärrä tosipuhetta, vaan tuo pelkkiä omia ennakkoluuloja esiin. Kuten tosiasia oli sinulle selittelyä ja puolustelua.

        Olet siis saanut parrua perseeseesi myös muslimimaahantunkeutujilta,


      • OletMiehimys
        torre12 kirjoitti:

        Vaimoni koki avioliiton toisin kuin minä. Eipä siinä mitään. Jälkeenpäin hänen oli turha katua.

        Nyt avioliitto miehen kanssa on mitä mainiointa.

        Tässä totuudet sinulle, joka elää omista oletuksistaan. Kaksi miestä ymmärtää toisiaan paremmin. Olen kiinnittänyt huomioni, että heteroparikuntien parissa aviomiehet hakeutuvat toistensa pariin kuten ne vaimotkin.

        Jos olet tollo, niin sitten olet. Harvoja sellaisina pidän.

        Sinä olet imbesilli ja kaikin puolin oksettava ilmestys, Miehimys.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi hierot homouttasi jatkuvasti meidän naamaamme jokaisessa ketjussa?
        Mitäpä jos edes yrittäisit käyttäytyä ikäsi mukaisesti ja lopetta nimittelyt.

        Tuossa kerroin mitä oli olla aitoavioliitossa sekä mitä on olla miehen kanssa avioliitossa. Olen tottunut elämässä siihen, että on hyvä tietää ja kertoa asiat niin kuin ne on.


      • KerroToki
        torre12 kirjoitti:

        Tuossa kerroin mitä oli olla aitoavioliitossa sekä mitä on olla miehen kanssa avioliitossa. Olen tottunut elämässä siihen, että on hyvä tietää ja kertoa asiat niin kuin ne on.

        Kerro toki mikset kirjoita enää helsinkijokkeri-nimimerkillä? Kirjautuminen kyseisellä nikillä olisi onnistut, mutta syystä tai toisesta halusit vaihtaa nikkisi. Miksi?


      • torre12 kirjoitti:

        Tuossa kerroin mitä oli olla aitoavioliitossa sekä mitä on olla miehen kanssa avioliitossa. Olen tottunut elämässä siihen, että on hyvä tietää ja kertoa asiat niin kuin ne on.

        Sinun juttusi on kuultu tuhat kertaa eikä tämä ketju koska kumpaakaan noista asioista.
        Älä siis tunge homouttasi jokaiseen ketjuun!


      • Älä ole lapsellinen!


      • OletSiisKiinnostunut

        Olet siis kiinnostunut Pertsasta homoseksuaalisessa mielessä.


      • OletSiisKiinnostunut kirjoitti:

        Olet siis kiinnostunut Pertsasta homoseksuaalisessa mielessä.

        Etkö tajua? pertsa tässä nyt viimeksi ketään kiinnostaa. Jo pelkkä ajatus on aivan naurettava.


      • PertsaOlisiSopiva
        torre12 kirjoitti:

        Etkö tajua? pertsa tässä nyt viimeksi ketään kiinnostaa. Jo pelkkä ajatus on aivan naurettava.

        Pertsa olisi ulkonäöllisesti edustava ja sinulle sopiva mies.


      • PertsaOlisiSopiva kirjoitti:

        Pertsa olisi ulkonäöllisesti edustava ja sinulle sopiva mies.

        Olet aivan naurettava. Minulla sitä paitsi on jo aviomies. Hän on huomattavasti pertsaa edustavampi ja sopivampi. Pelleily ei kannata.


      • EtSiisSuljePois
        torre12 kirjoitti:

        Olet aivan naurettava. Minulla sitä paitsi on jo aviomies. Hän on huomattavasti pertsaa edustavampi ja sopivampi. Pelleily ei kannata.

        Muttet siis sulje pois mahdollista suhdetta Pertsan kanssa?


      • EtSiisSuljePois kirjoitti:

        Muttet siis sulje pois mahdollista suhdetta Pertsan kanssa?

        Miksi jatkat pelleilyä? Olen avioliitossa ja sen lisäksi pertsa on niin luotaantyöntävä, ettei kukaan voi olla hänestä kiinnostunut. On vieläpä rääväsuu.


      • SenkinHöpsö
        torre12 kirjoitti:

        Miksi jatkat pelleilyä? Olen avioliitossa ja sen lisäksi pertsa on niin luotaantyöntävä, ettei kukaan voi olla hänestä kiinnostunut. On vieläpä rääväsuu.

        Älä nyt höpötä. Mies vaihtoon vaan, kun on parempi näköpiirissä.


    • Näitä "seuraajia" saa ostettua Faceen helposti jotta näyttää siltä että jokin sivusto on suosittu.

      • jakkutijankut

        Miten seutaajia ostetaan?


      • En tiedä miten "seutaajia" ostetaan koska en tiedä mitä "seutaajat" ovat.

        Tiedätkö sinä mitä "seutaajat" ovat?


      • jankutijankuti
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        En tiedä miten "seutaajia" ostetaan koska en tiedä mitä "seutaajat" ovat.

        Tiedätkö sinä mitä "seutaajat" ovat?

        Miten seuraajia ostetaan?


      • jankutijankuti kirjoitti:

        Miten seuraajia ostetaan?

        Vastaa toki ensin minun kysymykseeni eli mitä ovat "seutaajat"?


      • janktutijankuti
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Vastaa toki ensin minun kysymykseeni eli mitä ovat "seutaajat"?

        Se oli kirjoitusvirhe.
        Nyt odotan vastaustasi, miten ostetaan seuraajia fecebookiin?


      • janktutijankuti kirjoitti:

        Se oli kirjoitusvirhe.
        Nyt odotan vastaustasi, miten ostetaan seuraajia fecebookiin?

        Kokeile googlata.


      • jankutijankuti
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kokeile googlata.

        Kattos jankkaa ei taaskaan pysty vastaamaan.
        Olet sinä reppana!


      • Avaudu.meille
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kokeile googlata.

        Oletko mielisairas?


      • styroksin.natinaa
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kokeile googlata.

        Menit taas syömään sitä styroksia....


      • jankutijankuti kirjoitti:

        Kattos jankkaa ei taaskaan pysty vastaamaan.
        Olet sinä reppana!

        Jokainen joka lukee muutakin kun Raamattua, MV julkaisua ja ns. oikeaa mediaa tietää vastauksen tuohon.

        Joten siitä vaan googlaamaan jos nyt satutte osaamaan googlea käyttää.

        :-)


      • OletHomoseksuaali
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        En tiedä miten "seutaajia" ostetaan koska en tiedä mitä "seutaajat" ovat.

        Tiedätkö sinä mitä "seutaajat" ovat?

        Olet siis ostanut sossun rahoilla seuraajia homosivustollesi, Räyhis.


      • OletHomoseksuaali kirjoitti:

        Olet siis ostanut sossun rahoilla seuraajia homosivustollesi, Räyhis.

        Hienoa että löysit googlesta sen tiedon että niitä seuraajia voi tosiaan Facebookiiin ostaa.


      • jankutiRäyhikselle
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Hienoa että löysit googlesta sen tiedon että niitä seuraajia voi tosiaan Facebookiiin ostaa.

        Hienoa, että tunnustit ostaneesi sossun rahoilla seuraajia homosivustollesi, Räyhis


    • Eeevankwlista

      Muslimit ovat syvästi pettyneitä islamiin ja sen väkivaltaisuuteen. Ja kun sitten tulevat tänne länteen ja huomaavatkin, että kristityt emme olekaan teurastajia kuten heille on opetettu, niin alkavat ajatella ihan itse. Huomaavat että heille syötetyssä opetuksessa on jotain pahasti vialla ja ...... tulevat uskoon Jeesukseen. Varsinkin vapaissa suunnisssa tehdään nyt paljon muslimityötä ja sitten sähköisten medioiden kautta viedään massiivisesti evankeliumia monella eri muslimikielellä.

      • Ei heille kai sellaista ole opetettu, että kristitty on teurastaja. Mutta sitä että länsimaiden ihmiset ovat vääräuskoisia ja että eletään huonoa elämää.


      • VaikutatMielipuolelta
        torre12 kirjoitti:

        Ei heille kai sellaista ole opetettu, että kristitty on teurastaja. Mutta sitä että länsimaiden ihmiset ovat vääräuskoisia ja että eletään huonoa elämää.

        Sinä olet siis samaa mieltä, koska ihailet tuota sairasta kulttuuria nimeltä Islam.


      • VaikutatMielipuolelta kirjoitti:

        Sinä olet siis samaa mieltä, koska ihailet tuota sairasta kulttuuria nimeltä Islam.

        Minä en ihaile islamia yhtään. En ole naisten oikeuksien polkijoiden kannattaja. Mutta toisaalta täällä näkyy myös musliminaisten vapautta, kuten että tytöt ovat kuin kuka tahansa eurooppalainen.

        Mielestäni länsimaissa eletään järkevämpää elämää kuin muslimimaissa, mutta en olekaan muslimi.


    • FAcebook on nykyajan moderni väline, ja hienoa että sitä myös käytetään.

      • mahtavaaaa

        Kyllä sinä olet viisas!


    • Menkää.kaikkeen

      Mediatyötä muslimaihin teemme nyt kaikilla rintamilla, myös Facessa. Jokaista ohjelmistoa ja välinettä nyt käytetään ainakin viidellä eri kiellellä kaikkiin muslimimaihin ja palautteen perusteella jo yli 1000 muslimia tulee uskoon Jeesukseen päivittäin. Ja sitten länteen meidän ulottuville tulleet muslimit päälle.

      • Eikö uskoon Jeesuksen voi tulla ilman apua?


      • torre12 kirjoitti:

        Eikö uskoon Jeesuksen voi tulla ilman apua?

        Totta kai, mutta joillakin on kova tarve saada siitä kunnia itselleen.


      • siinä.totuus
        torre12 kirjoitti:

        Eikö uskoon Jeesuksen voi tulla ilman apua?

        Usko tulee kuulemisesta - sanoo Jumala. Ja kuuleminen evankeliumin juistuksen kautta.


      • siinä.totuus kirjoitti:

        Usko tulee kuulemisesta - sanoo Jumala. Ja kuuleminen evankeliumin juistuksen kautta.

        Eipä taida olla Jumalan puhetta tuo. Miten ensimmäinen uskova; mistä muka kuuli?


      • etkö.edes.sitä.tiedä
        torre12 kirjoitti:

        Eipä taida olla Jumalan puhetta tuo. Miten ensimmäinen uskova; mistä muka kuuli?

        On Jumalan puhetta koska on Jeesuken puhetta.


      • etkö.edes.sitä.tiedä kirjoitti:

        On Jumalan puhetta koska on Jeesuken puhetta.

        Voi sinua!

        Jeesus ei koskaan sano olevansaJumala; kai hän itse sen parhaiten tietää.


      • siinä.totuus kirjoitti:

        Usko tulee kuulemisesta - sanoo Jumala. Ja kuuleminen evankeliumin juistuksen kautta.

        Juu, mutta se ei tarkoita että vain tiettyjen yhteisöjen ääntä pitää kuunnella.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe