Miksi kaksi putkea?

Teroa.yskittää

Olen muutaman kerran ihmetellyt miksi joissakin kansanvaunuissa, Skodissa ja Audeissakin on kaksi pakoputken päätä takana kun päästöjä ei näy tulevan kuin vasemmasta. Niistä tuleekin sitä paksuhkoa sinistä savua etenkin kiihdytyksissä. Voimasavua varmaan kun on kuulemma niin suorituskykyinen!!!
Liekö se konsernin ajatusmaailmassa päästöjen pienentämistä.

24

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumaaputkea

      Koska se yksi näyttää niin hiton typerältä. Yksi pakoputki esim 200hv bensa giuliassa esti minua ostamasta sitä. Se on niin nolon näköinen ettei vaan taivu.

    • rumaaputkea

      minun honda monkeyssäkin on kaksi putkea

    • kottikärryt

      Wolsunromuissa täytyy olla kottikärryn aisat. Ne kun hajoovat vähän väliä tielle. niin saa työntää hätätilassa kuin kottikärryt tien sivuun , jotta kunnon autot pääsee liikkumaan.

    • HOLISTI75

      toisesta pakarista tulee öljysavu ja toisesta ääni.

    • HekoHekoJuu

      Espoon keskuksessa kerran huomasin että nuoren jullin kotterosta vain toisesta putkesta tuli höyryä. Kysyin josko oli huomannut että toinen moottori oli sammunut. Meinasi tulle päälle.

    • Noloaon

      Mikään ei ole silti niin noloa kun joku vanhempi auto jossa ralliauton äänet ja autossa joku 150-200hv:) semmonen pörinäputki mihin mahtuu koiranpentu sisään.

    • mietiskelijä-

      Volvo V60:een tarjottiin huijauspakoputkea Volvon puolesta eli pakoputken jako kahteen juuri ennen ulostuloa. Huijaus tuokin vaukka pakokaasut saadaankin tulenaan molemmista putkista. Ei mitään funtionaalista tarvetta tai hyötyä.

      Tosin on sanottava että monussa viritetyissä ylu 600 hv autoissa on yksi suora vähän järeämpi putki takana, josta tulee varmasti komeammat mörinät kuin mistään tuplaputkista.

    • eiturhaa

      Luulin , että joku oikeasti tietää kaksoisputkien tarkoituksen, mutta kaikki autoista tietävät eivät tiedä taaskaan mitään. Siihen ihan luonnollinen selitys.

      • autoteknikko

        Ota toki selvää jos et tunne teknisiä eroja yksittäisen ja kaksoisputkien välillä ja hyötyjä/ haittoja. Luulo ei ole tiedon väärti.


    • Kusetusta

      Minulla on ollut 41 vuoden aikana noin 15 autoa. Ensimmäinen niistä oli ainoa kahdella pakoputkella varustettu. Se oli myös tehottomin ja suorituskyvyltään vaatimattomin. Kyseessä oli VW Kupla vm. 1968; bokserimoottorissa säksätti kaksi pyttyä kummallakin puolella, mikä vaikutti pakoputkiston rakenteeseen.

      Sen ajan kulunut vitsi kysyi, miksi Volkkarissa on kaksi pakoputkea ja vastasi itse vastakysymyksellä: milloinkas kottikärryssä on ollut kaksi aisaa!

      Nykyisenkään autoni moottorissa ei ole tehoa enempää kuin (minun kuljettamiseeni sinänsä aivan riittävän rivakat) 156 hv. Farkun peräpeilissä on kaksiaukkoinen diffuusori, joka antaa ehkä joillekin asiaa tuntemattomille kahdesta pakoputkesta kielivän optisen harhan. Todellisuudessa tämä Mese päästelee mölyt mahastaan ihan vain yhden röörin kautta (eikä rööri ole yhteydessä diffuusorin kumpaankaan ”aukkoon” vaan on suunnattu alas). Minulle tuo yksi putki riittää ihan yhtä hyvin kuin 1,6-litraisen pikkumoottorin kaasunvaihdon tarpeisiin.

      https://tinyurl.com/kad2la3

    • eiturhaa

      Vaikka tälläkin palstalla on helvetin viisaita trolleja ja muita kateellisia, niin se kahden putken tarkoitus on edelleen piilossa, vaikka siihen on se luonnollinen selitys tarjolla nelisylinterisellä rivimoottorilla varustettuun autoon.
      Miksi ette tiedä autotekniikasta mitään, vaikka muka kuitenkin tiedätte Dsg,tsi, ym.ym.
      tekniset asiat? Nyt tuntuu, että kopioitte jostakin kaiken tietonne tänne, vaikka olettekin umpityhmiä. Oisko googlesta apua?
      Autoteknikko varmaan vastaa.

    • feikkiä-on
    • TuningMaster

      Joskus näkee kolme lumeputkea yhtä oikeaa kohden eli neljä ulostuloa, M- tai AMG-merkki ja musta savutus ulos vain yhdestä putkesta. :-o

      • Uudessa_Golfissa

        savu tulee auton alta vaikka perässä on komea kiiltävä koko auton levyinen "attrappi", muka molemmanpuolisten ulostulojen päässä. Pelkkää feukkiä kuten koko firma. Ymmärrän molemmanpuolisen ulostulon tehokkaiden V-moottoristen autojen kohdalla, en muuten. Onhan siinä toisena suurena uutuutena ledipolttimot takavaloissa.


    • Tuplaputkit

      Siitä toisesta pakoputkesta tulee ulos Webaston savut.

    • ihmettelijöitä.riittää

      Olen muutaman kerran ihmetellyt, miksei sähköautossa ole yhtään pakoputkea, täytyyhän autossa nyt pakoputki olla pörinää varten.

    • Ahtojäissä

      Niissä on bi-turbo. Se toine putki aukee vasta tuolla 10 baarin nurkilla.

    • poköputki

      Joissain autoissa äänenvaimentajasta on viety kaksi putkea auton sivuille, vain yksi putki tulee moottorista.

    • Exhausted
    • tuplana

      Skodaan saa myös kaksi ohjauspyörää, lontoon matkaa varten!

    • autovain

      Onko tämä tärkeääkin kuinka monta pakoputkea on? Itse en edes tiedä montako omassa autossani on. Ennen kuin viisastelijat vastaavat, autossani pakoputki tai -putket on piilossa ilmanohjaimen alla ja osoittaa/-tavat alaspäin.

    • miksikaksiputkea

      Kaksoispakoputkisto on yksinkertaisille mission impossible.
      Miksi kukaan ei ole autotekniikasta kiinostunut? Helvetisti muka tiedetään dsg, tsi ja päästöhuijaus asioista ja tämä yksinkertainen asia on liian vaikea trolleille. Kopion kopio ns. pruju, on paperi, joka ei kerro yhtään mitään, edes koulussa tästä asiasta?
      Tästä on päätelmä, että trollijoukko on aivan pihalla autotekniikasta ja muustakin älyllisestä päättelystä. Pakoputkisto on liian vaikea asia. Ja myös muutkin tekniset asiat.
      Myös pihalla on autoteknikko nimimerkki. Miksi?
      Jos nimimerkki on autoteknikko, niin pitäsi jotakin tietää.

    • lääkärinlausunto

      Neidillä on selkeä fiksaatio putkiin.

    • yksinkertaista

      Ja menee tunteisiin urpoille?? Hehe. Kuten on tarkoituskin. Hyvä tyttö olen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe