Missä vanhat lesbot piileskelevät?

TahdontakaisinGambriniin

Olen harrastanut nettideittailua muutaman kuukauden. Olen biseksuaali ja olen etsinyt miestä, naista tai jotain muuta omasta ikäluokastani 40-60v ja havainnut että naisia on todella vähän. Miehiä on vaikka kuinka paljon, osa on biseksuaaleja tai sellaisia joita naisen biseksuaalisuus kiinnostaa. Erilaisia m/f trans-ihmisiä (siis miehiä jotka haluat pukeutua naisiksi, leikkauttaa itsensä naisiksi tai jotka ovat jo leikkauttaneet itsensä naisiksi) on otokseni perusteella enemmän kuin tiesin heitä olevankaan Suomen väestössä. Keski-ikäiset ja vanhat lesbo-ja binaiset loistavat poissaolollaan, tai heitä on viikosta toiseen se pieni kourallinen. Mistähän tämä johtuu?

47

2059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikannataryypätä

      Oman havaintoni mukaan alkoholismi ja sen liitännäissairaudet verottavat lepakoita aika paljon keski-iässä ja sen jälkeen. Se on juuri tuota kosteata sukupolvea, nuoremmat eivät enää juo niin rankssti.

      • halojaaaaaaaaa

        Vähän nyt riippuu, miten esim. "keski-ikäinen" käsitetään ... V. 2015 naisten keski-ikä oli 43,6 v. Eli mä, joka oon 47½-vuotias, oon keski-iän ylittänyt. Oon käynyt baarissa ja juhlinut NUORENA siinä missä kaverinikin, ei mtn sen kummempaa. Nykyään käyn bilettämässä muutaman kerran vuodessa, kotosalla en ota mitään.
        Sun havainnot ovat mun havaintojen mukaan vääriä, KOSKA alkoholikuolleisuus naisilla esim. vuonna 2014 oli alle 400, kun miehiä kuoli tuolloin viinaan n. 1300.
        Ja miten määrittelet "ryyppäämisen" ?! Yli 1 viikkoannos alkoa ? 3x yli, 10x yli ? Kerran pvässä/vkossa/kuukaudessa pää täyteen ?


      • Eikannatayleistääliikaa

        Samaa mieltä halojaan kanssa.
        Olen myös keski-iän ylittänyt ,eikä ole ongelmia alkoholin kanssa.


    • ostrjthrjh

      Lesboja kiinnostaa enemmän toiset lesbot kuin biseksuaalit.

    • Sydämeniannan

      Samaa kummastelen; missä te varttuneemmat ootte? Ei todellakaan pidä paikkansa tuo alko -juttu. Rakkautta olisi niin paljon annettavana.

      • Jaa-a_tiedä_sitten

        Mä oon ainakin yksin kotona telkkaria kattomassa ... Todella "hauskaa ja kiinnostavaa", eikö ? Mieluummin olisin missä vain, kunhan olisin siellä kullan kanssa ...


    • Vm.75

      Täällä myös yksi 40 v/02 bi-nainen joka ihmetellyt missä kaikki sinkkunaiset 38-53v oikein ovat?!?Ei kaikki voi varattujakaan olla.Savuton,eläinrakas,alkoa kohtuudella&harvoin,mieluummin meren äärellä/luonnossa kuin baareissa viihtyvä.

      • Mä_vaan_

        Vm.75 - saako suhun yhteyttä jotain kautta ?!


      • Vm.75
        Mä_vaan_ kirjoitti:

        Vm.75 - saako suhun yhteyttä jotain kautta ?!

        Laita sähköpostia : kukkanen.j (ät) gmail.com :)


    • Eisiinäolemitäänjärkeä

      Jotkut valehtelevat ikänsä, mikä on mielestäni tyhmää. Toiset väittävät olevansa homoseksuaaleja vaikka ovat biseksuaaleja oikeasti.

    • ei_alkoa

      Samaa itse olen miettinyt, että missä on oman ikäiset lesbonaiset? Ikähaarukka esim. n. 38-52 v?
      Mulla on varmaan hyvää tuuria ollut, kun vain 1-2 ovat olleet viunaan meneviä, muut alkottomia kokonaan. Eikä siinä mitään jos j o s k u s ottaa, mutta jos joskus alkaa olla joka vkl ja parina iltana arkisinkin, niin kiitos ei. Mä en jaksa humalaista katsella kovin kauaa. Selvinpäin on kivempaa.

    • Kevääseenheräävä

      No löytyykö teidän alkoholittomien/kohtuudella käyttävien profiilit jostain netistä?

      • Tänään tarkistelin juttuja ja kuinkaollakkaan, joku hellapolisii onkin jäädyttänyt mun treffi-ilmotuksen.eli en oo siellä.
        Siinäkohtaa kun kirjautuu, niin yhtenä rivinä oli tämmönen..sitä ei edes välttis huomaa...Nimimerkkihaulla sitten löytyy..

        Käyttäjätilisi on jäädytetty asiattoman sisällön vuoksi. Saat profiilisi taas käyttöön siivoamalla asiattoman sisällön ja ottamalla tämän jälkeen yhteyttä ylläpitoon: [email protected]. Otsikoi viesti: Suomi24 Treffit - profiili Flunssa.

        Saattaapi posti toimia..


      • Flunssa kirjoitti:

        Tänään tarkistelin juttuja ja kuinkaollakkaan, joku hellapolisii onkin jäädyttänyt mun treffi-ilmotuksen.eli en oo siellä.
        Siinäkohtaa kun kirjautuu, niin yhtenä rivinä oli tämmönen..sitä ei edes välttis huomaa...Nimimerkkihaulla sitten löytyy..

        Käyttäjätilisi on jäädytetty asiattoman sisällön vuoksi. Saat profiilisi taas käyttöön siivoamalla asiattoman sisällön ja ottamalla tämän jälkeen yhteyttä ylläpitoon: [email protected]. Otsikoi viesti: Suomi24 Treffit - profiili Flunssa.

        Saattaapi posti toimia..

        tein sitten uuden profiilin ja sekin meni jäihin, ennenkö edes pääsin loppuun..
        Eikä siinä ees ollut koiran kuvaa, niinkun ei tossa aikasemmassakaan..
        Että silleen.
        Käyttäjätilisi on jäädytetty asiattoman sisällön vuoksi. Saat profiilisi taas käyttöön siivoamalla asiattoman sisällön ja ottamalla tämän jälkeen yhteyttä ylläpitoon: [email protected]. Otsikoi viesti: Suomi24 Treffit - profiili Flunssassa.


      • Älytöntätommonen

        Eli johtuuko tuo ip-osoitteesta.... Vaihda toiseen laitteeseen ja luo uusi sähköposti?


      • Flunssassa kirjoitti:

        tein sitten uuden profiilin ja sekin meni jäihin, ennenkö edes pääsin loppuun..
        Eikä siinä ees ollut koiran kuvaa, niinkun ei tossa aikasemmassakaan..
        Että silleen.
        Käyttäjätilisi on jäädytetty asiattoman sisällön vuoksi. Saat profiilisi taas käyttöön siivoamalla asiattoman sisällön ja ottamalla tämän jälkeen yhteyttä ylläpitoon: [email protected]. Otsikoi viesti: Suomi24 Treffit - profiili Flunssassa.

        No nyt on täältäkin ylläpito poistanut sen yhen kirjotukseni, missä oli @suomi24.fi loppu...

        Eli pitäköön tunkkinsa...

        Mukavaa kevättä ja lystii kesää!

        T: Flunssa ja Flunssassa


    • Aina-itekseen

      Täällä yks,yksin kotona!

    • Liki neljäkymppinen, oma tupa, elikoita, kasvimaata, vanhan talon remppaa... Pannukahvi, puusauna, ruoan laitto leivinuunissa... Ulkoilu metsässä, nuotiolla istuskelu, veneily ja kalastus merellä, järvillä... Baarit ei kiinnosta, mutta alkoa käytän. Toki juomattoman seurassa ei kiinnosta juopotella, eikä humalahakuinen juominen nappaa muutenkaan enää...

      • Niin parasta, vaan toi pannukahvee on vähemmän terveellistä, kuin se suodatettu ;P.
        Remonttikokemustakin on suhteessa. Se voi olla haastavaa taikka sitten mukavaa. Riippuu niin ihmisistä.


      • Flunssa kirjoitti:

        Niin parasta, vaan toi pannukahvee on vähemmän terveellistä, kuin se suodatettu ;P.
        Remonttikokemustakin on suhteessa. Se voi olla haastavaa taikka sitten mukavaa. Riippuu niin ihmisistä.

        No mikäs nykyää ei ois terveellistä :D Juu kyl toimeen täytyy tulla remonttien sun muiden juttujen keskellä. Mää en kattele sellasta kiukuttelun takia kiukuttelua. Sanotaan sit suoraan mikä v ituttaa, ettei tarvi arvailla. No toiveajattelua ku naisista kyse :D




    • Laura_Slurps

      Naiset menettävät vanhemmiten kiinnostuksensa seksiin.

    • TahdontakaisinGambriniin

      Enemmistö alkoholin suurkuluttajista järkevöityy vanhemmiten. Se on kyllä totta että vanhat naiset eivät ole kovin seksuaalisia, sanoi Virallinen Feministinen Totuus sitten asiasta mitä hyvänsä.
      Miksi niin monella naisella on koira? Minulla ei ole mitään koiria vastaan mutta en usko että minulla ja koiranaisella voisi natsata. Erilainen elämäntyyli ja elämänasenne. Minä en halua kahletta jalkaani. Onko koira lapsen korvike?

      • Mistäs tiedät vaikka koirallinen natsaisikin? Ootkos koskaan kokeillut?
        Ja jos seurustelee, niin onhan sekin eräänlainen kahle.
        Mun kokemuksen mukaan eläimelliset on melkosen liberaaleja ja ne elukattomat saattaa olla aikasen niuhoja.
        Tilanne: Nojasin ovenpieleen , niin yks sai kamalan hepulin...siis täh?
        Jos olis ollut koiran kouluttama, niin olis viis veisannut, kun en sentään karmeja pureen alkanut.
        Olen kyllä tavannut erittäin seksuaalisia , ns. vanhempia naisia ja vähemmän seksuaalisia , nuorempia naisia.
        Vaan niinpä se metsä yleensä vastaa, kun huudetaan.
        Eläimet otetaan yleensä seuranvuoksi ja samahan se on tyttöystävänkin suhteen.
        Malli kuvassa on entisestä perhekokonaisuudestani valitettavasti minulla ei ole omaa koiraa, vielä.


      • Mulla on koiria, mutta lapsia en ole ikinä halunnut, enkä halua. Hassua ajatella siis että koirat ois korvike jollekin, mitä en edes halua. Ja onhan ne nyt aivan eri asia...


      • yksinoonmävain
        Flunssa kirjoitti:

        Mistäs tiedät vaikka koirallinen natsaisikin? Ootkos koskaan kokeillut?
        Ja jos seurustelee, niin onhan sekin eräänlainen kahle.
        Mun kokemuksen mukaan eläimelliset on melkosen liberaaleja ja ne elukattomat saattaa olla aikasen niuhoja.
        Tilanne: Nojasin ovenpieleen , niin yks sai kamalan hepulin...siis täh?
        Jos olis ollut koiran kouluttama, niin olis viis veisannut, kun en sentään karmeja pureen alkanut.
        Olen kyllä tavannut erittäin seksuaalisia , ns. vanhempia naisia ja vähemmän seksuaalisia , nuorempia naisia.
        Vaan niinpä se metsä yleensä vastaa, kun huudetaan.
        Eläimet otetaan yleensä seuranvuoksi ja samahan se on tyttöystävänkin suhteen.
        Malli kuvassa on entisestä perhekokonaisuudestani valitettavasti minulla ei ole omaa koiraa, vielä.

        Ota vaan koira. Koirista on paljon iloa ja seuraa. Vievät ainakin lenkille, ettei ihan höperry mökkiin... Mikäs sen parempaa kuin käydä kunnon reipaalla lenkillä, jos ei ole muuta seuraa kotosalla...


    • Jatkakaavain

      Onneksi kaikki lesbot eivät ole yhtä katkeria, kateellisia, mustasukkaisia, heikkoitsetuntoisia, huomionhakuisia mitä tämä palsta antaa ymmärtää.

      Jotenkin tuntuu, että ne viisaat ja sisäisesti kauniit ovat aivan jossain muualla ja netistä löytyy se äärimmäinen roskasakki, jolle ei työt, koulut eikä muut maistu ainoastaan vaan syyllistetään ja haukutaan muita omista virheistä ja laiskuudesta, kadehditaan muita, ollaan salaa piiloihastuneita ja haetaan huomiota, mutta samalla kaksinaamaisesti haukutaan jne. Ihastuksesta se hevonenkin potkii (!).

      Haukutaan muita alkoholisteiksi, vaikka itse kirjoitellaan aamuyöstä laskuhumalassa, pönkitetään omaa itsetuntoa piikittelemällä muita, haetaan huomiota provoilemalla kun muuten sitä huomiota ei saa.

      Jotenkin säälittävällä ja huvittavalla mielellä näitä kirjoituksia lukee... Kuinka itse mustasukkainen haukkuu miehiä ja muita naisia mustasukkaiseksi jne. Ei mitään häpyä eikä tajua, että tekevät itsestään pellen muiden silmissä. Niin moni teksti kertoo kirjoittajasta itsestään enemmän kuin muista... Joissakin se narsismi, kateus, huomionhalu on niin syvällä, etteivät itsekään huomaa.

      Sisäinen kauneus (ja rumuus) kyllä loistaa käytöksestä ja kirjoituksista. Hyvä käytös näkyy kauas, paha vielä kauemmas. Positiivisuus, terve itseluottamus, muiden ihmisten kunnioitus ja terve, positiivinen elämänasenne omaa ja muiden elämää kohtaan on vain plussaa! Huomionhakuinen, ilkeä, piikittelevä käytös ja kirjoittelu on turn off. Kuka sellaisen kanssa jaksaisi olla?

      Pahoittelut negatiivisesta kirjoituksestani!

      • Just näin... tavallaan surullistakin lukea näitä viestejä, jotain oleellista on kirjoittajilla kadoksissa...


    • yksinoonmävain

      Itse olen eronnut pitkästä parisuhteesta pari kuukautta sitten, liki 20 vuotta. Enkä saa lähdetyksi baareihin... olen kotona viihtyvää sorttia... eläinrakas... koiria kaksi. Omakotitalossa asustelen. Tosin huomasin että jyväskylässä olisi Ilokivessä pirskeet tämän kuun loppupuolella. Sinne ajattelin suunnistaa... Toivon että sieltä löytyisi, jos ei seurustelukumppania niin ainakin ystäviä... Tai edes yksi... Olen liki 50v. joten ei varmasti helppo löytää tällä ikää ketään kumppania...
      En ole absolutisti, mutta en myöskään tenunenä. Tykkään ottaa valkkaria muutaman lasin silloin tällöin...

      • Ei hätää. Löytäminen helpottuu iän myötä.

        Millaisen naisen haluan...

        1. Kaunis
        2. Viehättävä
        3. Varakas
        4. Huomaavainen kuuntelija
        5. Fiksu
        6. Hyväkuntoinen
        7. Pukeutuu tyylikkäästi
        8. Arvot kohdallaan
        9. Yllättää iloisesti
        10. Mielikuvituksekas, romanttinen rakastaja

        Millaisen naisen haluan, tarkistettu lista (32 v.)

        1. Hyvännäköinen (mieluiten hiuksia päässä)
        2. Pitää minulle ovea auki
        3. On tarpeeksi rahaa hyvään illalliseen
        4. Kuuntelee enemmän kuin puhuu
        5. Nauraa vitseilleni
        6. Kantaa ruokakaupan kassit kotiin
        7. Omistaa ainakin yhden solmion
        8. Arvostaa hyvää kotona tehtyä ruokaa
        9. Muistaa syntymä- ja vuosipäivät
        10. Romanttinen ainakin kerran viikossa

        Millaisen naisen haluan, tarkistettu lista (42 v.)

        1. Ei liian ruma (kalju OK)
        2. Ei lähde ajamaan ennen kuin olen auton sisällä
        3. Työskentelee säännöllisesti - törsää silloin tällöin ulkonasyömiseen
        4. Nyökkäilee suunnilleen oikeissa kohdissa, kun puhun hänelle
        5. Yleensä muistaa kertomiensa vitsien juonen
        6. Riittävän hyvässä kunnossa että jaksaa siirrellä huonekaluja
        7. Käyttää paitaa joka peittää hänen mahansa
        8. Osaa olla ostamatta shampanjaa kierrekorkillisissa pulloissa
        9. Muistaa laskea vessan istuimen
        10. Ajaa partansa useimpina viikonloppuina

        Millaisen naisen haluan, tarkistettu lista (52 v.)

        1. Ajelee korva- ja nenäkarvat
        2. Ei röyhtäile eikä raavi itseään julkisesti
        3. Ei lainaa rahaa liian usein
        4. Ei nukahda kun kerron hänelle tärkeitä asioita
        5. Ei kerro samaa vitsiä liian usein
        6. Riittävän hyvässä kunnossa päästäkseen sohvalta ylös viikonloppuisin
        7. Yleensä käyttää saman parin sukkia ja puhtaita alusvaatteita
        8. Arvostaa hyvää einesateriaa
        9. Muistaa nimesi tarvittaessa
        10. Ajaa partansa edes joinakin viikonloppuina

        Millaisen naisen haluan, tarkistettu lista (62 v.)

        1. Ei säikäytä pikkulapsia
        2. Muistaa, missä wc on
        3. Ylläpito ei vaadi liikaa rahaa
        4. Kuorsaa vain kevyesti nukkuessaan
        5. Yleensä muistaa, miksi nauraa
        6. Riittävän hyvässä kunnossa seisoakseen omin avuin
        7. Useimmiten käyttää vaatteita
        8. Pitää pehmeistä ruuista
        9. Muistaa, mihin jätti hampaansa
        10. Muistaa, että on viikonloppu

        Millaisen naisen haluan, tarkistettu lista (72 v.)*

        1. Hengittää
        2. Käy wc:ssä


      • Haaveissakovainoletmun

        Kiitos Flunssa tästä :D

        Kyllä nyt helpottaa, kun ymmärtää tämän elämän kehityskulun :DD


      • Paranemaan päin ...;P


      • jihuujahuu

        Viitsisitkö vihdoin mennä sinne sängyn pohjalle sairastamaan se flunssa pois ?! Pliiiiiiiiiiiis ?? Ei tuota sun bs:ää jaksa !


    • kuunsillantyttö

      Hyvä kun pysyvät pois näkyvistä. Ennen niitä oli ainakin työelämässä hoitolaitoksissa pikku pomoina joita nuoret tytöt joutuivat niiailemaan. Isommat pomot olivat pikkupomojen suojelijoita. Hierarkisessa paikassa oli heidän kotinsa ,se antoi valtaa alistaa.

      • hugtfki

        Sairaat tyypit hoitivat toisenlaisia sairaita. Sitäkö se osastohoito oli.


    • TahdontakaisinGambriniin

      Nettideittailu ei ole minulle sopiva kontaktinottamistapa. Tässä olen taas istunut puoli tuntia miettimässä mitä kirjoittaisin eräälle naiselle josta tiedän liian vähän. Paljon mieluummin menisin johonkin missä on lesbo- ja binaisia koolla ja kaljahana. Olisin hyvin äkkiä juttelemassa jonkun kanssa. Mummolaakson bileet ovat lähes ainoita nykyisin ja niitä on liian harvoin. En taaskaan päässyt töiden takia.

      • Tykkäätkö pelata korttia tai lautapelejä. Huomenna naiset kokoontuu. Omat juomat.


    • KukaOnHukassa

      Minäkään en koe nettideittailua omakseni, baarissa tutustuminen olisi luontevampaa. Olen myöskin 40 , rakkautta olisi annettavana, mutta toistaiseksi ei oikeaa kohdetta ole löytynyt. Tai siis syystä tai toisesta on pitänyt ottaa järki käteen, vaikka molemmin puolin kiinnostusta on ollut. Missä nuo mummolaakson bileet on ja milloin niitä järjestetään?

      • Höpsööntynyt__

        Kiitos linkistä! Ihan kiinnostavalta vaikuttava porukka. Huomenna olisi patikointia Nuuksiossa, mikä kiinnostaisi minua paljon enemmän kuin ravintoloissa kokoontumiset. Valitettavasti minulla on huomenna hammaslääkäriaika, vaikka onkin viikonloppu. Taidan käyttää viikonlopun ikkunoiden pesemiseen, kun havupuiden siitepölykausi on kai jo ohi. Voisihan sitä pistäytyä vaikka museossa, kahvilassa tai jossain muualla hieman tuulettumassa. Haagan Rhodopuistossa kukkii parhaillaan, joten sielläkin olisi kiva käydä. Jaksaisinkohan tehdä fillarilenkin sinne?

        Mummolaakson jäsenmäärä oli muuten yllättävän pieni. Mistäköhän se johtuu? Lesbot täällä huhuilevat toisiaan, mutta eivät kuitenkaan liity yhdistykseen, jonka tarkoituksena on tukea verkostojen luomisessa. Mummolaaksoon vieläpä bissetkin olivat avoimen tervetulleita. Siksi jäsenmäärä ihmetyttää vielä enemmän.


    • Sundaysoul

      Me vanhemmat lepakot ollaan jo nähty tuo peli mitä kapakoissa käydään...enää ei kiinnosta säätää vaan sitä etsii jotain enemmän... ja jos sitä ei löydy normaalin elämän ympyröistä niin sitten ollaan yksin...

      • Näinhän se on...tässä iässä keskittyy olennaiseen... leikit on leikitty ja pelit pelattu, nyt on kypsä ottamaan ihmisen ihmisenä, rakastamaan niin myötä- kuin vastamäessä...


    • Nippelinap

      Näin viiskymppisenä sinkkuna ei mummikset, setat tai kaljahanat kiinnosta. Riittää kun on aamukahvilla maitoa ja vilkas mielikuvitus. Koira ja kaunis sää, kiristämättömät farkut ja ilone fiilis - vain pakki puuttuu tai siis kiva naisystävä 😄
      Mutta näillä mennään!

      • Oikia asenne sulla :D


    • 50vv

      Mökillä piileskelee; Keski-Suomi. 50v.

    • Lähes50v

      Treenaamassa heterokavereiden kanssa Tough Viking kisaan. En tajua vieläkään miten saivat ylipuhuttua. Ikä huomenna 49, joten menköön viidenkympinvillityksen piikkiin. Hiukset harmaantuvat mutta sisäisesti taidan olla alaikäinen kuten yli viiskymppiset ystäväni jaksavat lempeästi huomautella. Pääkaupunkiseutu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe