Paras väri rinkalle?

vihreärinkka

Mikä on mielestäsi paras väri rinkalle? Itse pidän perinteisestä viheästä vaikka vihreä en olekaan.Vihreä sopeutuu parhaiten luonnon väreihin.

19

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väritön

      Tarjousväri. Kun laaturinkka on myynnissä hyvällä tarjouksella niin värillä ei väliä.

      • OutiTaiTiines

        Tuo oli hyvä näkökulma. Toinen kulma siinä, että kukaan ei halua varastaa pinkkiä tavaraa. Eli pinkki. Saa sujuvasti samalla oudonpojan maineen.

        Vihreä on paha väri. Kukaan normaali ei halua olla tekemisissä nisäkkään kanssa, joka kantaa vihreää taakkaa. Ei edes Ville Komsi.


    • valkopäätikka

      Miten sitten valkoinen? Voisiko sillä viestittää olevansa oikean poliittisen suunnan edustaja?

      • VanhaJeti

        Valkoisia rinkkoja en ole nähnyt kuin Dana Designin* kokovalkoisen Spectrasta tehdyn kevytrosnan vuodelta 1999. En ole ihan varma josko olisi edes ollut yleisessä myynnissä, jenkkikaverilla (Rock & Ice lehden testaaja) oli sellainen testissä eräällä kiipeilyreissulla Nepalissa vuonna 2000. Reppu oli valkoinen siksi, että materiaalia ei pysty värjäämään.

        *) lopettanut toimintansa, nyt jatkaa sama porukka nimellä Mystery Ranch


    • tattista

      Mikä olisi laaturinkka? Ja olen suunnitellut hankkia korkeavartiset vaelluskengät? Onko järkevä valinta? Erilaista maastoa, mitä nyt yleensä on.

      • rosnallamennaan

        Ensin kannattaa tehdä päätös siitä, että ottaako putkirinkan vaiko rosnan. Seuraavaksi tsekkaa niiden kantimien vetoisuudet ja painot. Sen jälkeen on sopiva hetki miettiä merkit ja hinnat.


      • VanhaJeti

        Ei putkirinkkaa, paitsi jos tarvii kantaa kiukaita erämaahan.

        Laaturinkkoja on esimerkiksi Osprey (paras Suomesta saatava), Arc'teryx (hieman erikoinen ja kallis, mutta laadukas), Haglöfs, Deuter jne. Käy katsomassa joko Partioaitassa tai Varustenetissä, eivät myy huonoa tavaraa. Unohda markettikama.

        Mistä sitä voi tietää ovatko korkeavartiset vaelluskengät hyvä valinta "erilaiseen maastoon"? Itse olen pikkuhiljaa siirtynyt kumisaappaista velluskenkien kautta polkulenkkareihin, eli yhä matalampiin ja kevyempiin. Ei märät sukat ole mikään katastrofi, ja kuivia on aina repussa.


      • kestokassi
        VanhaJeti kirjoitti:

        Ei putkirinkkaa, paitsi jos tarvii kantaa kiukaita erämaahan.

        Laaturinkkoja on esimerkiksi Osprey (paras Suomesta saatava), Arc'teryx (hieman erikoinen ja kallis, mutta laadukas), Haglöfs, Deuter jne. Käy katsomassa joko Partioaitassa tai Varustenetissä, eivät myy huonoa tavaraa. Unohda markettikama.

        Mistä sitä voi tietää ovatko korkeavartiset vaelluskengät hyvä valinta "erilaiseen maastoon"? Itse olen pikkuhiljaa siirtynyt kumisaappaista velluskenkien kautta polkulenkkareihin, eli yhä matalampiin ja kevyempiin. Ei märät sukat ole mikään katastrofi, ja kuivia on aina repussa.

        Komppaan...

        Savotan putkirinkka on hieno, kestävä Suomalainen laatutuote. Todellinen klassikko.

        Minullakin on sellainen, mutta selässä se ei ole ollut sen jälkeen, kun hankin nykyaikaisen rosnan. Osprey ja Deuter jäivät ostohetkellä kärkikaksikkoon ja päädyin lopulta Deuteriin. Haglöfsin OXO:a ei silloin vielä ollut kaupoissa, mutta olen kuullut hyvää.

        Kantolaitteen valintaan sellainen vinkki, että varmista mahtuuko telttasi kaaret taiteltuna sivutaskuun. Se mahdollistaa useamman pakkausvaihtoehdon teltalle, kun saa kaaret erikseen.

        Retkeilyvälineitten väristä sen verran, että Marmotin edustaja joskus tuskaili Suomalaisten uskollisuutta vihreälle. Muualla euroopassa kuulemma vaaleat värit esim. teltassa myyvät paremmin valonläpäisyn ja viileytensä vuoksi, mutta täällä pitää olla aina tummanvihreää, ettei kukaan vain näe, missä toinen leiriytyy.


    • savottaparas

      Savotta iso. Kamat mahtuu helposti.

    • yweryewr

      En oikein suosi vihreää tai muuten mastoväristä, kerran etsin tuinturilaaksosta omaa vihreää rinkkaa joka periaatteessa näkyi kilometrin päähän kun oli näkyvillä. En vain nähnyt kun oli maaston värinen.

    • savottaparas

      Jos on gps matkassa, niin rinkan paikan voi merkitä. Löytyy helposti.

      • Hggk

        Tai vähän väriä niin ei tarvitae konetta reppunsa etsimiseen heh


    • VanhaJeti

      Jos haluaa piileksiä, niin maastoväri tai tuhnunvihreä.

      Jos ei muuten vain halua herättää huomiota, niin musta tai harmaa tai tumman sininen.

      Jos haluaa olla iloisen oloinen ja näkyä (turvallisuus joissain oloissa/repun löytyminen), niin kirkkaampi väri kuten versonvihreä (juuri tilasin tulevaa Nepalin vaellusta varten Gregoryn Zulun 35 litraa), poltettu oranssi jne.

      Jos haluaa olla ärsyttävä, niin kirkas oranssi, keltainen, riemunkirjava...

    • Tietysti punainen. Huomiovärinä se näkyy, eivätkä nämä kaupunkilaiset metsästysmiehet ainakaan sekoita puidenseassa liikkuvaa luontoretkeilijää ammuttavaksi eläimeksi.

    • Erkki.ja.vehkeet

      Vihreä väri on huono, koska se sulautuu maaston väreihin. Rinkka tulee laskettua selästä taukopaikoille, kalustuksen vuoksi tai muuten vaan. On aika pelottava tunne, jos rinkalle palatessa sitä ei heti näy. Itsekin olen katsellut pusikkoisessa jokivarressa pienessä paniikissa, että missä se rinkka nyt onkaan.

      Gepsiin en uskaltautusi luottamaan niin täysin, että varusteiden löytyminen olisi pelkästään sen varassa.

      Itse vaellan Lapissa ja yleensä suosittujen reittien ulkopuollella. Mitään tarvetta piileskellä tai piilottaa varusteita ei ole. Jos taas urbaanilla alueella haluaa piileskellä, voihan rinkan työntää kuusen alaoksien suojaan. Silloin on ihan sama, onko rinkka vihreä vai oranssi.

    • keltainen

    • Mustasta

      Ei musta. Voit sulaa, sekä kyljykset ja maito happanee hetkessä kun aurinko paistaa. Kaljakin on lämmintä.

    • luonnolliset_värit

      Kyllähän sitä mielellään valitsee kaikkiin vaelluskamoihin luonnonläheiset värit. Itse en ainakaan tykkää katsella erämaassa kirkkaita huomiovärejä. Tietenkin esim. rinkan sadesuoja kannattaa olla kirkkaanvärinen hätätapausten varalta.

    • NeonOranssi

      Kaikki vaellukselle mukaan otettavat kamat pitäisi olla mahdollisimman räikeän värisiä. Eivät jää niin helposti maastoon lojumaan kun leiripaikkaa muutetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe