PÄRINÄPOIKIEN KAUPPALAPPU.

PippelisPuppelis

Pippelispuppelis kaikille pärinäpojille.

Eilen oli aurinkoinen päivä eikä ollut edes pää kipeä, joten motofiilistä pökkää päälle.

Otin täälä Lapualta etiäppäin ladatun aseeni kaapista ja lähdin hirvimettälle.
Siinä pellon reunaa töpsötellessäni nokialaisillani vastaan tuli iso hirvi.
Olen kerran autoillut Saimaan aalloilla ja näin lihavan Gold Wing pariskunnan, jotka joogasivat pyörän tarakalle aivan hurjasti kaikkia vermeitä.
Arvelen että hirvi oli saman painoinen kuin tuo GW:n kokonaispaino.

Nappasin haulikollani hirveä silmien väliin ja kun paukahti, niin pellolta pemahti lentoon kurkiaura ja yx pääskynen, tosin en oo varma oliko se kottarainen.

Keikautin hirven selkääni ja töpsöttelin torpalle jossa vaimo alkoi heti laadukkaasti sitä nylkemään ja päätimme pitää illalla grillijuhlat.

Lähdin siitä paikasta varhaisen keski-iän saavuttaneella Honda 750 tuutillani paikalliseen hakemaan kaks erittäin tasokasta ja kallista viinipulloa illan grillijuhliin.

Illalla siinä torpan kuistilla kauniin vaimoni kanssa kuuntelimme lakeuden tuulen suhinaa ja katselimme kauniita raitin katuvaloja, kun söimme hirveä.
Siinä toista viinipulloa avatessamme kaunis vaimoni ehdotti, että päivittäisimme kauppalappua, niin hänenkin toiveensa tulisi huomioitua.
Näin teimme ja päivitetty seuraavassa kaikkien hyödynettäväksi:

KAUPPALAPPU.

Yksi kappale moottoripyörää.
( Tarkista satulan korkeus. Älä retkahda alle 1301 cc koska ne on mopoja. Hanki ajoissa koska Vantaa kaukana kotoa ).
Puuvillakerrasto.
( Lidlistä Uudeltamaalta, jos ei Kemijärven myymälässä ole ).
Goretex-lenkkarit.
( Anttilan konkurssipesästä, tarrakiinnitys ).
Farkut.
( Mielellään trumpettilahkeiset jotka lepattaa, katso Kemin torilta ).
Pilottitakki.
( Luonnon nylonia Vaasan kalarannasta fiskarilta ja jos ei ole, käy Sekussa keppanalla ja kysy alan miehiltä, tunnussana Lemmenkuja ).
Pikkureppu.
( BR-Lelusta ).
T-paitoja.
( S-Market miesten muotiosasto ).
Ketjuvaseliinia.
( Hankkijalta, muista pummata lippalakit itselle ja vaimolle ).
Aurinkolasit.
( Viron torilta ).
Kasibilispalloventtiilinupit.
( Tuo katu uskottavuutta, soita Somerolle ja kysy onko Hesan nahkataivaassa ja jos on, tilaa postiennakolla, koska on niin pitkä matka ).
Kertakäyttösadeviitta.
( Porin HongKong ).
Vaimolle tekoripset erikoisliimaalla.
( Tarkista myyjältä että liima kestää ajoviiman avopotta päässä matkanopeuden 270 km/h ).
Saniteettipussukka.
( Pitää olla lokero luottokorteille ja mielialalääkkeille ).
Kokoontaitettava hammasharja.
Helsingin kartta jossa kaikki kehä 3 eteläpuoli.
Omenahotellien sijaintikartta.
Kosteuspyyhkeitä.
Mustekala 5 koukkua.
Roskapussirulla.

Meillä on tämä kauppalappu muumimagneeteilla jääkaapin ovessa jota täydennämme aina kun hoksaame jotain.
Julkaisen sitte aina päivitetyn version vertaistukihengessä.

17

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JakisLajitoveri

      Mitähän mt-hoitajamme sanoisi, jos tämän näkisi? Kotiutus ehkä joskus v. 2059? Kovalla lääkityksellä?

    • PippelisPuppelis

      Pippelispuppelis kaikki rakkaat pärinäpojat.

      Lapualta etiäppäin kotoisin oleva rantaruottalainen pitkäsäärinen laaturotuvaimoni oli pärvöttänyt ensin pellon reunassa torpassaan asuvan Vilhoenon kanssa ja sitten meidän pellolla teltan kanssa joogaavan Gunnarin kanssa.

      Molemmat oli nähny kun kurkiaura pemahti lentoon mun nirhatessa hirven.
      Ne molemmat on sitä mieltä, että se pääskynen oli varmasti KOTTARAINEN.

      Vähän harmittaa että kesään ei ollutkaan päivää pääskysestä, vaan Thaimaassa kesä ja täälä noita kottaraisia ja niihin hurahtaneita kääpiötä.

      Ei mulla muuta tässä kohtaa.

      HeikunKeikun kaikille ja HupelisHei jos lipitätte keppanaa terassilla omien laaturotunaistenne kanssa, kuten minä.
      ( Kerrostalon parvekekin käy ).

    • Jutustelija1

      Nyt on luovuus kohdillaan, toivotan pitkää ikää PP:lle palstalla.

      Ei nyt ole kauppalistaa eikä PP:n listaan tule heti mieleen lisättävää. Mutta hyviä ajoja ja kyllähän tiet jo rupeaa olemaan sulia.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

      http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

      http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

    • HondaKurkonAkseli

      Vasikka MC alaosasto iski. Teillä on näköjään tekemisen puutetta siellä böndellä jossain Pattijoella, kun kevätkylvötkään ei kai ole vielä alkaneet. Voitte näppyläisillä käpälillänne selata Hongkongin tarjouskataloogia, ja tavata sieltä uusimpia seksileluja, kuten lapio, kirves, ja kuokka. Ruuvitaltta herkimmille.

      Täällä Larussa on auringonpaistetta, tuuli melko viileä, mutta kadut pääosin ja ajoradat on jo putsattu, joten mikäpä estäisi laittamasta väistyvää SAtani ajokuntoon, ja avata ajokausi tänään tai viikonlopulla. Siispä autohalliin, ilmaa renkaisiin jos tarvii, akku ollut ylläpitolaturissa, joten luulisi käynnistyvän. Tarttis kyllä moottorikelkkahaalarin tähän keliin, joten pitkää lenkkiä tuskin ajetaan. Kahvanlämmittimet ovat nyt hyvä juttu.

      Miten siellä Taimaasessa? Joko Jakiksen kadut on putsattu hiekasta, vai tarvitteko rullatuoliinne työntäjän?

      • Jutustelija1

        Viileäähän tuo suomessa on usein tähän aikaan vuodesta, mutta sähköllä lämpiävät varusteet auttavat heitä joille ei maistu kylmässä ajaminen muuten.

        Mutta tiet on juu kunnossa, eli ei kun ajamaan.


    • PippelisPuppelis

      Kikkeliskokkelis ja vähän puppeliskin teille taas rakkaat pärräpojat.
      Jutustelija ykkösen kauniit sanat lämmittivät pientä sydäntäni ja kirvoitti minut kirjoittamaan lisää.
      Moottoripyöräilyä harrastavien henkilöiden on hyvä harrastaa myös jotain muuta, koska tuo muu tuo tullessaan elämänkokemusta ja taitoa moninaisissa elämäntilanteissa, joista toki yksi on kyky pitää pystyssä moottoripyörää.
      Minulla on tapana näin perjantaisin kello 14.00 punttisalin jälkeen viihdyttää itseäni kauppakeskuksemme siinä ravintolassa, jossa saa neloskaljaa. Sitten illalla kotiin snagarin kautta ja yleensä joku torppaa jonossa minua nyrkillä korvan taakse, jossa on tasapainoelin. Tuon johdosta minulla on hankaluuksia pitää moottoripyörää pystyssä ennen lähtöä ja usein otan lipat pihalla. Toki tuohon jatkuvaan kaatuiluuni vaikuttaa myös se, että jalkani ei yllä maahan, mutta kun pääsen vauhtiin niin hyrrävoima auttaa minua.
      On olemassa henkilöitä jotka on niin kertakaikkisen hurahtaneita moottoripyöräilyyn että se on koko elämä. Me maalaiset sanomme että noilla ihmisillä on hevosen silmälaput silmillä.
      Minulla ja kauniilla vaimollani on harrastuksia.
      Vaimoni hyppii kauniilla pitkillä säärillään kolmiloikkaa harva se päivä ja on kylämme ehdoton kingi siinä. Myös hän käy buldoggimme kanssa koiranäytteilyissä, jossa hän tapaa voittaa sen gategorian jossa arvostellaan emännän ja koiran yhdennäköisyyttä. Vaimoni on myös akamoinen epeli joogaamaan ja hänen bravuuri on polvet-korviin ja nytkytystä. Erityisesti rakkaan ja kauniin laaturotunaiseni harrastuksiin kuuluu viikottainen kymppikerhokokoontuminen, josta kerron sitten enemmän toisella kertaa.
      Minä olen pienestä pitäen ja näin hauskasti sanoen olenhan minä vieläkin pieni, niin ollut kiinnostunut lentokoneista. Kaikkihan tietää että esimerkiksi aikoinaan poliisikouluun pääsi pituuden perusteella vaikka olisi minkälainen sekopää muuten, sama griteeri oli lennostoon silloin kun oli minun aikani suorittaa asevelvollisuuteni. Olen elämäni aikana suunnannut katseeni taivaalle miljoona kertaa kun Kauhavan hävittäjät päivittäin teki silmukoitaan peltomme yllä.
      Yritin aikanani lentoarmeijaan mutta en päässyt, koska olen liian lyhyt, jalkani on siten töpöt että ne ei yllä edes auton polkimille, sekä silmäni kattoo kieroon siten että toinen kattoo kattoon ja toinen kattoo vittuun.
      Olen rakentanut tänne pellolle oman lentokentän, josta sitten enemmän samalla kun kerron vaimoni kymppikerhosta, mutta nyt minun tulee lopettaa koska täytyy lypsää lehmät ja lähteä sitten viihdyttämään itseäni kauppakeskuksen ravintolaan.
      Puppelis vielä kaikille.

      • Jutustelija1

        Kiitos huomiosta PP, sinulla on tosiaan virkistävä tyyli kirjoitella tänne.


    • HondaKurkonAkseli

      Mitäs nappeja Puppelipoika vetää, kun on tuommosia halluja? Tietääkö omaishoitajasi näistä nettilätinöistäsi? Teidän VasikkaMCn tietokeskus on Pattijoen kirjastossa, siellä lastenosastolla.

      Akku näyttää täyttä lataustasoa, laitan sen kohta kiinni mopoon, ja sitten avaamaan ajokausi.

      • HarleyTyttö

        Miksi sinä Kurko kommentoit tähän keskustelusarjaan noilla aivopieruillasi ?

        Koska lataustaso täys, laita miinuspeppuseen ja plussaheppiseen, niin siinä sulle ajokautta.


      • HondaKurkonAkseli

        Minä oireilen aivopierujani koska saan tyydytystä nettiprovoilustani ja siitä että saan esiintyä haaveitteni mukaisena henkilönä.
        Jos esiintyisin omana itsenäni rehdisti kuten Jutustelija1, niin en saisi mielihyvää ja huomiota itselleni, joka on minulle jokapäiväisen leivän veroinen tarve.
        Minulla on myös voimakas seksuaalinen vietti jolle kuitenkaan en saa vastakaikua seksipalstan puolelta.


      • Jutustelija1

        Joo minulle omana itsenäni esiintyminen on luontaisa tapa, ei oikein innosta alkaa peitehenkilöllisyyttä käyttämään.

        Mutta tärkeintähän on että palsta pysyy aktiivisena ja että kaikki ovat tyytyväisiä.


    • MotoristinVaimo

      Voi Muumit ja Octonautit sentään.

      Kun mun pikkureppupäiväkotilainen tulee kotiin, niin sillä on enemmän kerrottavaa kuin tolla SA:han hurahtaneella.

      Pikkureppumotoristi ilmoittelee täälä pyöränsä akun varaustilaa, pohtii renkaiden ilmanpainetta ja tietysti piti mainita niin erityisen hänelle tärkeästä asiasta, että hänellä on kahvalämmittimet.

      Tää palsta menisi tukkoon, jos kaikki ilmoittelisi akku- ja rengas-asiansa, puhumattakaan koko niin kertakaikkisen korkeatasoisesta elämäntilanteestaan.

      Vielä kerran, voi Muumit ja Octonautit sentään.

      Ja sinulle Puppelis, sinä olet parasta mitä tällä palstalla on koskaan ollut, jatka ihmeessä kertomustasi.

      • HarleyTyttö

        Onko Motoristin vaimo munanpuutteessa? Taas kerran.


    • PippelisPuppelis

      Nyt on Puppella täälä niin keväinen mieli, että toivotan pärräpoitsuille punaisia poskia ja tohtinen toivoa pyöreitä pallukoita kyykkypyörien kakkospaikalla pyllistäville kaunottarille.

      Postinjakajagolleega toi eilen Vaasalaisesta Pizzeriasta tilaamani Omenahotellien sijaintikartan.
      Kauniin pitkäsäärisen laaturotuvaimoni kanssa siinä toista viinipulloa avatessamme aloitimme kesän ajeluiden suunnittelun, mutta vaimoni simahti raukeena koska meillä oli myös kymppikerhon kokoontuminen ja se vie aina vaimolta voimat vaikka se normaalisti hörppii viiniä lypsyämpärillisen verran.

      No minä siinä sitten jatkoin itseni viihdyttämistä yksin 88 viskin voimalla ja ajatukseni siirtyi erotiikkaan, mies kun olen.

      Päädyin pohtimaan liittyykö suomen liikenteeseen erotiikkaa ja hoksasin ihan huuli pyöreenä, että talviliikenne on ihan kuivaa, mutta kesällä kun me motoristit päädymme päristelemään, niin moni poika hymyilee ja peräänajot lisääntyy.

      Minun mielestäni eroottisin näky on Harrikalla yksin ajava kitarakroppainen 140 senttinen kaunotar, jolla ajobuutseina korkkarit ja vaatetus vimppasen päälle, sekä pisteenä iin päälle pyörän takakummi leveempi kuin autoilla.

      Aivan ehdottomana kakkosena on kaiken kokoiset ja merkkiset kyykyt, joiden kakkospaikalla istuu mailmankaikkeuden kauneimpia suomalaisia kaunottaria mielellään sellaiset joustavat farkut jalassa.
      Uskaliaimmilla on jopa farkkusortsit kesän kuumimpina päivinä, jolloin myös peräänajotilastot tapissaan.

      Nyt kun jopa ajokausi on alkanut kaupungeissakin harjakoneiden putsaten pölyjä, on syytä virkistää taitojansa, itse kukin omalla tavallaan.
      Minulla on kaiken värisiä vöitä monesta taistelulajista ja tiedän että miljoona kertaa harjoittelu mahdollistaa refleksitoiminnat eliminoiden ajattelun viiveet.
      Nyt olen erityisen kiinnostunut Thaimaasta ja myös Thainyrkkeilystä, mutta siitä sitten myöhemmin.

      Me rakkaan ja kauniin vaimoni kanssa päivittäin harjoittelemme hänelle refleksejä ja miljoona toistoa tuo varmuuden asiaan.
      Olemme edenneet siihen, että kaarteessa hänen tulee siirtää kypäränsä minun kypärään nähden kaarteen sisäpuolelle, mutta tuo tuntuu aiheuttavan hänelle päänvaivaa.
      Hänellä menee tuo hieman sekaisin, koska hänellä on päähänpinttymä, että hänen tulisi liuttaa myös kaunista pallukkapeppua jalkatappeja potkien sisäkaarteen suuntaan.
      Harjoittelu tekee mestarin ja onhan tämä tekniikkalaji.

      Siinä yöllä sitten kun tuli niin vimpan päälle motoristimieli, niin kävin tarkistamassa akun varaustilan, renkaanpaineet ja tein keväthuollon vaihtaen öljyt.
      Heivasin tuutit vex ja tilalle neljä-yhteen naapurien kiusaks.

      Tuli mieleen kuitenkin koska olen niin kiinnostunut Thaimaasta näkien kohteesta päiväuniakin, että taidan ehdottaa laaturotunaiselleni tämänkin vuoden moottoripyörän hankinnan siirtämistä tulevaisuuteen ja matkustaisimme tuonne paratiisiin sen sijaan.

      Minulla on sellainen käsitys, että matkustaessamme tuonne mailman mukavimpaan kohteeseen pääsisisin minua vaivaamasta erittäin voimakkaasta rasismista, sekä minulle valkenisi totuus mailmasta jonne rakas äitini on minut kovalla vaivalla synnyttänyt ja sen jälkeen tehnyt kaikkensa kasvattaakseen minut sivistyneeksi herrasmieheksi.

      Puppelis vielä varsinkin kaikille mailman kauniille naisille ilman rotusyrjintää, kunhan vain harrastavat moottoripyöräilyä.

      • HondaKurkonAkseli

        Otapa nyt se vaseliinipurkkisi, ja mene sinne Köyliön hinttibaariisi vinkumaan pebaa. Voi tulla hintillä nenä kipeäksi niillä kulmilla niillä jutuilla. Which is nice.


    • NeitsytHinttiKääpiöKurko

      Toi rikkaan ja sivistyneen lennonjohta Kurkon ulosanti on niin kertakaikkisen korkeatasoista, että varmaan alan miehillä sielä Larun ostoskeskuksen räkälässä on laatuaikaa Kurkon kanssa.

    • HondaKurkonAkseli

      Nyt tehdään kerralla se asia selväksi, että täälä Sotkamossa ei ole kauppakeskusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe