Pelkäätkö oman turvallisuutesi puolesta?

Lontoon terrori-iskun jälkimaininkeja kuunnellessa ja katsellesa tuli mieleen miten sattuman kauppaa on että ei itse ole joutunut uhriksi ja miten tuo "väärä aika, väärä paikka" todellakin määrittelee ihmisen kohtalon.
Tyttäreni ja miehensä ja mummin mussukat olivat juuri hiihtolomalla Lontoossa. Heille se ei ollut väärä aika, väärä paikka, vaikka eivät itse sitä silloin tienneet. Minäkin aion lähteä lomalle heidän kanssaan Barcelonaan, heinäkuussa, liput on jo maksettu. Las Ramblas ja Sagrada Familia ja Barcelonetan ranta tulee olemaan täynnä turisteja juuri silloin ja sen taas tietävät kaikki.
Turkkiin en menisi mistään rahasta niinkuan kuintoi kahjo Erdogan riehuu siellä.
***
Taitaa olla turvallisinta sittenkin ajella Haaparantaan ja vaikka Torneon kautta Suomeesn. Vaarat ovat ainakin enemmän odoteltavissa.

115

1215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei näin vanhana enää kannata turhia murehtia.
      Lapsemme ovat nyt luomassa omaa maailmaansa terroristeineen.
      Suokaamme sen heille.
      Kuten meidänkin vanhempanne soivat meille.

      H.

      • ...npamme...

        H.


      • pelko.pois.puserosta

        Pelkään. Pelkään aivan sikana. Että matkakortistani loppuu arvo aivan salaa, bussiin astuu tarkastajat ja jään kiinni. Lopuksi nutturapäinen tarkkisnainen lyö minua turpiin ja huutaa kuin....korppis.


    • HumanistinaLuoksesPompin

      Lontoon keissi oli vain yksittäistapaus. Ei siis kannata edes kiinnittää huomiota.

      • Kyynisyytesi on vain tyhjää sanahelinää. Syyttelemällä muita yrität peittää vain oman tietämättömyytesi. Kukaan ei ole koskaan sanonut tai edes ajatellut noin, paitsi persuressukat kuolintoreissaan jotka yrittävät johdattaa syitä omista epäonnistumisistaan ja tyhmistä valheistaan muiden niskoille.


      • HumanistinaLuoksesPompin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyynisyytesi on vain tyhjää sanahelinää. Syyttelemällä muita yrität peittää vain oman tietämättömyytesi. Kukaan ei ole koskaan sanonut tai edes ajatellut noin, paitsi persuressukat kuolintoreissaan jotka yrittävät johdattaa syitä omista epäonnistumisistaan ja tyhmistä valheistaan muiden niskoille.

        Ketä minä syytin?


      • HumanistinaLuoksesPompin kirjoitti:

        Ketä minä syytin?

        Olet siis tosissasi että Lontoon keissi oli joku yksittäistapaus?
        (Minä olen monta kertaa selvästi puolustanut humanistista näkemystäni ja tottunut saamaani syytöksiä niskaani. Kuten mamma-vainaa quien en paz descanse tapasi sanoa tulkaa tänne syyparat täällä ne on entisrkin epäilentosinvahvasti että mammani ei ollut keksinyt sitäkään sananpartta)


      • HumanistinaLuoksesPompin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Olet siis tosissasi että Lontoon keissi oli joku yksittäistapaus?
        (Minä olen monta kertaa selvästi puolustanut humanistista näkemystäni ja tottunut saamaani syytöksiä niskaani. Kuten mamma-vainaa quien en paz descanse tapasi sanoa tulkaa tänne syyparat täällä ne on entisrkin epäilentosinvahvasti että mammani ei ollut keksinyt sitäkään sananpartta)

        """Olet siis tosissasi että Lontoon keissi oli joku yksittäistapaus?"""
        Mitä muuta se oli? Määrittele erot.
        ( Suomalaiset tietävät mitä tarkoitan tuolla "yksittäistapaus" ).

        Persujen kanssa minulla ei ole mitään tekemistä.


      • HumanistinaLuoksesPompin kirjoitti:

        """Olet siis tosissasi että Lontoon keissi oli joku yksittäistapaus?"""
        Mitä muuta se oli? Määrittele erot.
        ( Suomalaiset tietävät mitä tarkoitan tuolla "yksittäistapaus" ).

        Persujen kanssa minulla ei ole mitään tekemistä.

        Berliinin, Pariisin, Brysselin, Nizzan jne. Lontoon "yksittäistapaukset" ovat kaikki samaa jihadistien Isis, al qaida,musliminen veljeskunta jne.) tarkoin suunnittelemaa/spontaania terrorikampanjaa jossa länsimaissa asuvia radikalisoituneita (värvättyjä) muslimeja kehoitetaan terroritekoihin ja siten lunastamaan paikkansa muslimien paratiisissa. Erityisesti nyt kun Isis on menettämässä otettaan lähi-idässä ja kalifaatin muodostaminen näyttää päivä päivältä vähemmän todennäköiseltä jihadistit ,levittävät terroriverkostoaan Euroopassa ja USA:ssa.
        Mutta mitä tästä, kaikkihan nää asiat tietää. Kaikki tietää myös mihin vihjailu yksittäistapauksista johtuu.
        Miksi sitten suosit persujen ja muiden ääriryhmien kielikuvia kommentissasi?


      • HumanistinaLuoksesPompin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Berliinin, Pariisin, Brysselin, Nizzan jne. Lontoon "yksittäistapaukset" ovat kaikki samaa jihadistien Isis, al qaida,musliminen veljeskunta jne.) tarkoin suunnittelemaa/spontaania terrorikampanjaa jossa länsimaissa asuvia radikalisoituneita (värvättyjä) muslimeja kehoitetaan terroritekoihin ja siten lunastamaan paikkansa muslimien paratiisissa. Erityisesti nyt kun Isis on menettämässä otettaan lähi-idässä ja kalifaatin muodostaminen näyttää päivä päivältä vähemmän todennäköiseltä jihadistit ,levittävät terroriverkostoaan Euroopassa ja USA:ssa.
        Mutta mitä tästä, kaikkihan nää asiat tietää. Kaikki tietää myös mihin vihjailu yksittäistapauksista johtuu.
        Miksi sitten suosit persujen ja muiden ääriryhmien kielikuvia kommentissasi?

        """Kaikki tietää myös mihin vihjailu yksittäistapauksista johtuu."""

        Aivan uutta minulle, että "kaikki tietää". Kerro kunnolla mitä se sinun mielestä tarkoittaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Berliinin, Pariisin, Brysselin, Nizzan jne. Lontoon "yksittäistapaukset" ovat kaikki samaa jihadistien Isis, al qaida,musliminen veljeskunta jne.) tarkoin suunnittelemaa/spontaania terrorikampanjaa jossa länsimaissa asuvia radikalisoituneita (värvättyjä) muslimeja kehoitetaan terroritekoihin ja siten lunastamaan paikkansa muslimien paratiisissa. Erityisesti nyt kun Isis on menettämässä otettaan lähi-idässä ja kalifaatin muodostaminen näyttää päivä päivältä vähemmän todennäköiseltä jihadistit ,levittävät terroriverkostoaan Euroopassa ja USA:ssa.
        Mutta mitä tästä, kaikkihan nää asiat tietää. Kaikki tietää myös mihin vihjailu yksittäistapauksista johtuu.
        Miksi sitten suosit persujen ja muiden ääriryhmien kielikuvia kommentissasi?

        Onhan ne levittäneet sitä verkostoaan Euroopassa jo kauan, mutta sinä olet nähnyt vain yhden maahanmuttajaäidin työntelemässä lastenrattaita.

        On siitä ollut juttua (nyt kun on alettu silmiään raottamaan), kuinka paljon terroristeja saapui, saapuu vieläkin, Ruotsiinkin pakolaisiksi naamioituineina. Heidät otettiin vastaan Tukholman keskusasemallakin tervetuloa-banderollien kanssa ja tarjoillen keksisuklaata "pakolaisraukoille".
        Kyllähän ne nauraa tuuheaan partaansa näitä hömpitettäviä.


      • elenahelena2
        HumanistinaLuoksesPompin kirjoitti:

        """Kaikki tietää myös mihin vihjailu yksittäistapauksista johtuu."""

        Aivan uutta minulle, että "kaikki tietää". Kerro kunnolla mitä se sinun mielestä tarkoittaa.

        Jep, minäkin haluaisin tietää. Samoin, kun haluaisin tietää, että minkä puolueen kannattajia oli ne, jotka yli 50 vuotta sitten käytti tuota sanaa.
        No joo, tää on niin tätä Palomaa, jos ei olla hänen kanssaan samaa mieltä, niin sitten tulee tuollaista tekstiä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onhan ne levittäneet sitä verkostoaan Euroopassa jo kauan, mutta sinä olet nähnyt vain yhden maahanmuttajaäidin työntelemässä lastenrattaita.

        On siitä ollut juttua (nyt kun on alettu silmiään raottamaan), kuinka paljon terroristeja saapui, saapuu vieläkin, Ruotsiinkin pakolaisiksi naamioituineina. Heidät otettiin vastaan Tukholman keskusasemallakin tervetuloa-banderollien kanssa ja tarjoillen keksisuklaata "pakolaisraukoille".
        Kyllähän ne nauraa tuuheaan partaansa näitä hömpitettäviä.

        Tarkkaan olet lukenut äärioikeistojulkaisuja (venäläisten ja ukrainalaisten rahamiesten bisneksiä netissä) ja mennyt samaan ansaan kuin monet muutkin. Sääli. Olet juuri yksi niistä jotka tekevät omia maaleja kerta kerran jälkeen. Sääli.


      • elenahelena2 kirjoitti:

        Jep, minäkin haluaisin tietää. Samoin, kun haluaisin tietää, että minkä puolueen kannattajia oli ne, jotka yli 50 vuotta sitten käytti tuota sanaa.
        No joo, tää on niin tätä Palomaa, jos ei olla hänen kanssaan samaa mieltä, niin sitten tulee tuollaista tekstiä.

        Minä enpuhu mistään ilmaisuista mitä on käytetty sata tai viisikymmentä vuotta sitten tarkoittamaan silloin jotain ....yksittäistapausta.
        Nyt kun joku käyttää sitä sanaa niin niin saa heti leiman otsalleen etenkin rajatkiinni jne. natsijengiltä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tarkkaan olet lukenut äärioikeistojulkaisuja (venäläisten ja ukrainalaisten rahamiesten bisneksiä netissä) ja mennyt samaan ansaan kuin monet muutkin. Sääli. Olet juuri yksi niistä jotka tekevät omia maaleja kerta kerran jälkeen. Sääli.

        Älä suotte minua sääli, sillä en edes tiedä minkälaisista julkaisuista puhut. Sinulla itselläsi näkyy olevan omia omituisia "tieto"lähteitä.
        Ihan näitä ruotsalaisia päivä-ja iltalehtiä luen mitä luen ja katselen ympärilleni silmät auki, eikä aamiaispöydässänikään puhuta politiikkaa ...

        Saas nähdä, kestääkö tekoäly nytkään tämän uutisen. Äsken lähti alta ajan
        http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005138117.html

        Tykkääks?


      • Tellukka kirjoitti:

        Älä suotte minua sääli, sillä en edes tiedä minkälaisista julkaisuista puhut. Sinulla itselläsi näkyy olevan omia omituisia "tieto"lähteitä.
        Ihan näitä ruotsalaisia päivä-ja iltalehtiä luen mitä luen ja katselen ympärilleni silmät auki, eikä aamiaispöydässänikään puhuta politiikkaa ...

        Saas nähdä, kestääkö tekoäly nytkään tämän uutisen. Äsken lähti alta ajan
        http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005138117.html

        Tykkääks?

        Olin jo lukenut tai siis kuullut tuosta. AKB:n päivät puoluejohtajana ovat luetut. Mutta Sverigedemokraateista vielä: joskushan se aallonpohja potkaisuista omaan maalin on savutettava. Ennenkuin ihmiset tulevat järkiinsä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olin jo lukenut tai siis kuullut tuosta. AKB:n päivät puoluejohtajana ovat luetut. Mutta Sverigedemokraateista vielä: joskushan se aallonpohja potkaisuista omaan maalin on savutettava. Ennenkuin ihmiset tulevat järkiinsä.

        Sitähän minäkin.
        Mieluummin olisi pitänyt kuunnella SD:ja jo paljon aikaisemmin ja tulla järkiinsä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sitähän minäkin.
        Mieluummin olisi pitänyt kuunnella SD:ja jo paljon aikaisemmin ja tulla järkiinsä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

        Jimmy Åkessonin jengi on pahinta mitä tälle maalle voisi tapahtua ja todellinen tragedia ovat kaikki ne "hyödylliset idiootit" jotka sydän rinnassa hakaten onnesta saavat käydä häntä äänestämässä. Sääli.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Jimmy Åkessonin jengi on pahinta mitä tälle maalle voisi tapahtua ja todellinen tragedia ovat kaikki ne "hyödylliset idiootit" jotka sydän rinnassa hakaten onnesta saavat käydä häntä äänestämässä. Sääli.

        Saathan sinäkin käydä äänestämässä.
        Sitä se nyt vielä puuttuisi, että äänioikeus poistettaisiin kaikilta, jotka eivät ole vasemmistolipilaareja.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyynisyytesi on vain tyhjää sanahelinää. Syyttelemällä muita yrität peittää vain oman tietämättömyytesi. Kukaan ei ole koskaan sanonut tai edes ajatellut noin, paitsi persuressukat kuolintoreissaan jotka yrittävät johdattaa syitä omista epäonnistumisistaan ja tyhmistä valheistaan muiden niskoille.

        Mitä pahaa persut ovat sinulle Paloma tehneet? En ole persu mutta ovatko he niin vaarallisia että on joka käänteessä mainittava.
        En tunne kuin yhden persun henkilökohtaisesti, hän on fiksu hyvässä anmatissa oleva nainen, ei uskoisi että on persuksia:D. Myös Leena Meri on ok. hän on koulutettu älykkään oloinen nainen.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Mitä pahaa persut ovat sinulle Paloma tehneet? En ole persu mutta ovatko he niin vaarallisia että on joka käänteessä mainittava.
        En tunne kuin yhden persun henkilökohtaisesti, hän on fiksu hyvässä anmatissa oleva nainen, ei uskoisi että on persuksia:D. Myös Leena Meri on ok. hän on koulutettu älykkään oloinen nainen.

        Minä persuista tiedä kuinjonkun yksittäisen, lähinnä mitä olen lukenut ja kuullut mitä Halla-Aho ja kumppanit kirjoittelevat blogeissaan niin se kyllä saa kylmät väreet kulkemaan koko kropassa. Miten ihmiset voivat olla noin tyhmiä että menevät taas kuin lampaat populistien ansaan kuin Aatun aikoina konsanaan?

        Mutta Sverigedemokraatit ovat vieläkin pahempia ja jostain syystä he eivät voi kannattajiensa silmissä tehdä mitään pahaa: kun heidän rötöksensä, rasisminsa, rikkeensä paljastetaan, niin suosio vain nousee....


      • EnTiedäMitäKirjoittanut
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä persuista tiedä kuinjonkun yksittäisen, lähinnä mitä olen lukenut ja kuullut mitä Halla-Aho ja kumppanit kirjoittelevat blogeissaan niin se kyllä saa kylmät väreet kulkemaan koko kropassa. Miten ihmiset voivat olla noin tyhmiä että menevät taas kuin lampaat populistien ansaan kuin Aatun aikoina konsanaan?

        Mutta Sverigedemokraatit ovat vieläkin pahempia ja jostain syystä he eivät voi kannattajiensa silmissä tehdä mitään pahaa: kun heidän rötöksensä, rasisminsa, rikkeensä paljastetaan, niin suosio vain nousee....

        Onko Halla-Aho kirjoittanut, että muslimit pitää kaasuttaa tai muuten eliminoida ja viedä korut kultahampaat? Mätkiä kasoihin joukkohautoihin?


      • hehehehee
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä persuista tiedä kuinjonkun yksittäisen, lähinnä mitä olen lukenut ja kuullut mitä Halla-Aho ja kumppanit kirjoittelevat blogeissaan niin se kyllä saa kylmät väreet kulkemaan koko kropassa. Miten ihmiset voivat olla noin tyhmiä että menevät taas kuin lampaat populistien ansaan kuin Aatun aikoina konsanaan?

        Mutta Sverigedemokraatit ovat vieläkin pahempia ja jostain syystä he eivät voi kannattajiensa silmissä tehdä mitään pahaa: kun heidän rötöksensä, rasisminsa, rikkeensä paljastetaan, niin suosio vain nousee....

        "Paloma.se.co"
        "Miten ihmiset voivat olla noin tyhmiä että menevät taas kuin lampaat populistien ansaan"

        Sinä olet todennäköisesti mennyt ansaan kuin lammas itse. Omaa tyhmyyttään vaan ei huomaa.

        Kun niin viisas luulet olevas, niin teeppäs perässä, jos kykenet
        Jussi Halla-aho "Maisteriksi valmistuttuaan Halla-aho jäi yliopistolle tutkijaksi ja opettajaksi. Vuonna 2006 hän väitteli tohtoriksi muinaiskirkkoslaavista"
        - University of Helsinki, Helsinki 2006
        Problems of Proto-Slavic Historical Nominal Morphology
        On the Basis of Old Church Slavic
        Jussi Halla-aho
        Doctoral dissertation, May 2006.
        University of Helsinki, Faculty of Arts, Department of Slavonic and Baltic Languages.


      • Pirrepakin
        Tellukka kirjoitti:

        Älä suotte minua sääli, sillä en edes tiedä minkälaisista julkaisuista puhut. Sinulla itselläsi näkyy olevan omia omituisia "tieto"lähteitä.
        Ihan näitä ruotsalaisia päivä-ja iltalehtiä luen mitä luen ja katselen ympärilleni silmät auki, eikä aamiaispöydässänikään puhuta politiikkaa ...

        Saas nähdä, kestääkö tekoäly nytkään tämän uutisen. Äsken lähti alta ajan
        http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005138117.html

        Tykkääks?

        Luuletteko ettei terroristit olisi paasseet Suomeen tai muualle ilman pakolaisuus ilmiotakin, eihan siihen tarvita kuin matka asiakirjat.


      • hehehehee kirjoitti:

        "Paloma.se.co"
        "Miten ihmiset voivat olla noin tyhmiä että menevät taas kuin lampaat populistien ansaan"

        Sinä olet todennäköisesti mennyt ansaan kuin lammas itse. Omaa tyhmyyttään vaan ei huomaa.

        Kun niin viisas luulet olevas, niin teeppäs perässä, jos kykenet
        Jussi Halla-aho "Maisteriksi valmistuttuaan Halla-aho jäi yliopistolle tutkijaksi ja opettajaksi. Vuonna 2006 hän väitteli tohtoriksi muinaiskirkkoslaavista"
        - University of Helsinki, Helsinki 2006
        Problems of Proto-Slavic Historical Nominal Morphology
        On the Basis of Old Church Slavic
        Jussi Halla-aho
        Doctoral dissertation, May 2006.
        University of Helsinki, Faculty of Arts, Department of Slavonic and Baltic Languages.

        Tota joo...
        "Problems of Proto-Slavic Historical Nominal Morphology
        On the Basis of Old Church Slavic"
        Elikkä mitähän toi olisi suomexi: Vanhan kirkkoslaavin tyypilliset historialliset ongelmat nominaalimorfologiassa....

        siitähän se lähtee, tieto ja ymmärrys
        miten keskivero kehitysmaapakolainen ajattelee ja toimii
        tai vanhempiensa talibaaneja pakoon lähettänyt 16-vuotias afgaanipoika joka takaisinlähetettynä joutuisi sotilaaksi tai ammuttavaksi
        tai somaliäiti kahden lapsen kanssa joka on vaeltanut läpi Euroopan etsien turvapaikkaa
        tai ihan tavallinen nuori mies joka on lähtenyt etsimään parempaa elämää Euroopasta

        veikkaisin että tiedän enemmän kuin Halla-aho miten ei-suomalainen (siirtolainen, pakolainen, turvapaikka hakija, maahanmuuttaja, kulttuuristaan pois repäisty) ajattelee ja mikä häntä motivoi; paremmin kuin kaikki Suomen historiallisen kirkkoslaavin tohtorit yhteensä.

        Olematta pätkääkään viisaampi, todennäköisesti tyhmempi.
        tai kuten jossain päin sano sananlaskukin:
        "Enemmän tietää Paholainen ikänsä takia, kuin sen takia että on Paholainen"


      • HumanistinaLuoksesPompin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyynisyytesi on vain tyhjää sanahelinää. Syyttelemällä muita yrität peittää vain oman tietämättömyytesi. Kukaan ei ole koskaan sanonut tai edes ajatellut noin, paitsi persuressukat kuolintoreissaan jotka yrittävät johdattaa syitä omista epäonnistumisistaan ja tyhmistä valheistaan muiden niskoille.

        Solvaat jatkuvasti perusteetta persuja. Et tunnu ymmärtävän, että Suomessa ei ole ainuttakaan äärioikeistolaista puoluetta.
        Persut ovat keskiviivasta aavistuksen oikealle oleva työväenpuolue.

        Toisaalta mitä kaikkea tietämättömyyttä ja hölötystä sinulta voi odottaakaan, kun yhdessä viestissäsi sanoit vihaavasi kommunisteja ja samalla kehuit miten hyvä Satu H-assi on.
        H-assi on taistolaiskommunisti.


      • Iltalehtitrollaa

        Media joukkosurmaa ihmisten aivosoluja päivittäin.


    • Me elämme ja liikumme maailmassa jonka muodostamisessa me itse olemme olleet mukana. Emme kuitenkaan tarpeeksi vaan jotkut antoivat periksi jo kauan sitten ja keskittyivät ainoastaan tienaamaan paljon rahaa ja keskittymään omiinhenkilökohtaisiin nautintoihinsa. Luin eilen jostain että populistit ja diktaattorit saavat valtaa ja vahvistuvat sillä että tavalliset taapertajat potkimme palloa omaan maaliin.
      Terrori-iskut ovat selvää pääomaa äärioikeiston vaalikampanjaan

      • "Paloma.se.co"

        Minä kyllä oletan että ihmisen tarkoitus on elää hauska, henkilö-kohtainen elämä.
        Saahan hauskaa pitää huolestumalla toisistakin ihmisistä.
        En kuitenkaan usko että se on pakollista.
        Enemmän uskon että puutteessa elävät vaativat toisilta ihmisiltä paljon.
        Keksivät siksi kauniita koru-lauseita, saadakseen heiltä joilla on.
        Minä en ole koskaan elänyt toisille ihmisille.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Minä kyllä oletan että ihmisen tarkoitus on elää hauska, henkilö-kohtainen elämä.
        Saahan hauskaa pitää huolestumalla toisistakin ihmisistä.
        En kuitenkaan usko että se on pakollista.
        Enemmän uskon että puutteessa elävät vaativat toisilta ihmisiltä paljon.
        Keksivät siksi kauniita koru-lauseita, saadakseen heiltä joilla on.
        Minä en ole koskaan elänyt toisille ihmisille.

        H.

        Mikähän sen ihmisenelämän perimmäinen tarkoitus on siitähän voi taittaa peistä koko seuraavan vuosisadan. Aika tyhjänpäiväiseltä minusta kuulostaa elämä joka keskittyy vain hedonistiseen oman onnen etsimiseen ja kehräämään lankaa omasta napanöyhtästään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mikähän sen ihmisenelämän perimmäinen tarkoitus on siitähän voi taittaa peistä koko seuraavan vuosisadan. Aika tyhjänpäiväiseltä minusta kuulostaa elämä joka keskittyy vain hedonistiseen oman onnen etsimiseen ja kehräämään lankaa omasta napanöyhtästään.

        "Paloma.se.co"

        Elämän tyhjän-päiväisyys on juuri sitä, mistä kirjoitin.
        Puutteen-alaisten kehittelemä anomus-fraasi.
        Oikeastaan rukous.
        Heille joilla menee täyteläisesti.
        -
        Toistaiseksi ainakin jokainen ihminen päättää itse mitä elämänsa tarkoituksesta ajattelee.
        Ja toisten elämistä.
        Jos ei sitten politiikka käy liian julmaksi.
        Oletko jo alkanut tuntea varmuutta teistä, jotka samaa maalia pelaatte?
        Vai kasvaako pelkonne?

        H.


    • aina.i.ankeinennn

      en pelkää
      tuskin ne ihan heti tänne meille päijänteen ranalle iskua tekee
      minkäänsortin terroristit
      ja jos jossain ihmisten ilmoilla kuljeskelen
      jos kohdalle sattuu niin sille ei voi sit mitään
      ei elämäänsä voi elää peläten

      juu ja siellä turkissa en oo koskaan käyny
      enkä mee käymään jos ei joku sit pakota.

      • "juu ja siellä turkissa en oo koskaan käyny
        enkä mee käymään jos ei joku sit pakota. "
        Sitten vois mennä joskus kun Erdogan ei einää ole vallassa ja uusi hallitus om moderni, demokraattinen ja ei-uskonnollinen eikä cahootseissa islamistien kaa ja kurdeilla on oma, autonominen maa ja kaikki on sopua ja rauhaa. Onhan Turkki mielen kiintoinen maa idän ja lännen välissä ja täynnä historiaa ja vahoja kaupunkeja ja sitten rantaelämästä nauttiville paljon tarjottavaa.

        Mutta olen täysin samaa mieltä kyllä joku Päijänteen saari voi olla turvallisempi paikka tällä hetkellä.


      • Olen käynyt monesti Turkissa, ihan mukava paikka oli vaikka olin ennakkoluuloinen aluksi. Siellä ei islamismi hyökkää silmille kuten Afrikan maissa. Ei Turkki enää niin paljon kiinnosta että lähtisin. On siellä raunioitakin niitä kaipaaville ja paikallisten asumukset ovat tosi erilaisia kuin meillä, ainakin maaseudulla.
        On sinne matkoja tarjolla vaikka kuuluu aika levotonta olevan.


    • hehehehee

      Pelkään kyttäävää kakkostyypin diabetesta. Se saa minut kiinni, jos en juokse henkeni edestä. Laiskuuteen ei saa vaipua. HIT-treeni ja kestävyyskuntoilu pitää peikon poissa meidän huushollista.

      Jo tunnustaa Duodecim 19.4.2016 sisätautien erikoislääkäri Pertti Mustajoki
      "Itsehoidolla hiljan todettu tyypin 2 diabetes voi parantua kokonaan."

      Diabetesliitto > Ajankohtaista 17.3.2017
      "Tutkimus: HIIT-harjoittelu parantaa nopeasti lihasten glukoosiaineenvaihduntaa ja insuliiniherkkyyttä tyypin 2 diabeetikoilla
      Turun yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan kovatehoinen intervalliharjoittelu (High Intensity Interval Training eli HIIT) parantaa nopeasti lihasten glukoosiaineenvaihduntaa ja insuliiniherkkyyttä tyypin 2 diabeetikoilla. Jo kahden viikon harjoittelujakson jälkeen reisilihasten glukoosin käyttö normalisoitui terveitten tasolle."

      Kauppalehti 22.3.2017 14:30 | Päivitetty 23.3.2017 12:06
      Sami Inkinen: "Parannamme kakkostyypin diabeteksen"
      Virta Healthin tavoite on parantaa sata miljoonaa diabetes-potilasta vuoteen 2025 mennessä."

    • Tuollaista se on noitten syrjäytyneitten kanssa, Ruotsissakin.
      Et sinä, Paloma, ole turvassa täälläkään. Et missään ...
      "Se tapahtuu mikä on tapahtuva ..." lauletaan yhdessä laulussa.

      Tätini jäi aikoinaan auton alle Rovaniemellä ja kuoli silmänräpäyksessä.
      Tukholmassa on muutamankin kerran bussi ajanut ihmismassaan kuljettajan sairauskohtauksen seurauksena.

      Uskoisin Westminsterin sillan olevan tänään yksi maailman turvallisimmista paikoista, sillä eivät ne samaan kohtaan iske heti uudestaan.

    • näin-se-on

      alotukseen lukematta muitten vastauksia :

      en pelkää turvallisuuteni puolesta, mua ei vainota ainakaan toistaiseksi,

      sitäpaitsi
      pidän itse visusti huolen omasta turvallisuudestani omalla käytökselläni, kayttäytymisellä
      samalla siinä sojeltuu muutki läheiset,

      • Onhan sitä sen verran piruuksia tehnyt elämänsä aikana, että jonkunlaista syytä kai tässä olisi henkilökohtaisesti pelätäkin.
        Se ei vaan ole oikein minulle ominaista. Käärmeitä pelkään/inhoan, ovat alkaneet herätä taas talvikohmeestaan.


    • Mitähän sitä pelkäisi, vaikka laskettaisiin mukaan vilkas liikenne rekkoineen ja venäläisine kuskeineen.
      En pelkää terroristeja, tsunamia, mutavyöryjä enkä maanjäristyksiä.
      Jos joku noista minut tavoittaa, niin toivottavasti tulee äkkilähtö, enkä jää kitumaan.
      Johonkinhan ihmisen on kuoltava.

    • mimmimum-..mi

      Kyllähän tuo terrorismi on ihan mahdollista jo täällä lintukodossakin....Mielenosoitukset jatkuvat näiden kielteisten turvapaikka päätösten osalta....yksi tuttuni sanoi ..".miksi ne niin haluavat tänne jäädä kun ruokakin on niin pahaa , ettei se kelpaa kuin koirille ja naisille" .....
      Eilen sai Minna Canthin patsas päällensä musliimien mustan hunnun....burkhan...Jyväskylässä... Poliisi ei tutki asiaa...

    • mimmimum-..mi

      Kyllähän tuo terrorismi on ihan mahdollista jo täällä lintukodossakin....Mielenosoitukset jatkuvat näiden kielteisten turvapaikka päätösten osalta....yksi tuttuni sanoi ..".miksi ne niin haluavat tänne jäädä kun ruokakin on niin pahaa , ettei se kelpaa kuin koirille ja naisille" .....
      Eilen sai Minna Canthin patsas päällensä musliimien mustan hunnun....burkhan...Jyväskylässä... Poliisi ei tutki asiaa...

      • burkhapää

        Uskotaan jo.


    • sefsegert

      Mitä lie 11/9-tylisiä falseflag-iskuja taas, ei jaksa kuohaantua

    • rtgerthrthyr

      Häätynee evankelijoida tänne saapuneet vaaralliset musmiilit ristityiksi niin on sitten vähän turvallisempaa olla niie kans täälä

      • hehehehee

        Mut ku ei ne kielteisen päätöksen saaneet luvattomasti Suomeen jääneetkään tahdo mennä ev.lut.kirkkoon, vaikka on ovet auki.
        Kirkkoon tuli avoimista ovista öitään viettämään vain suomalaisia asunnottomia. Kirkko oli niiiiiin pettynyt ja pani ovensa säppiin taas.


    • Ja sitten, ennenkuin tää keskustelu ryöstäytyy käsistä koskemaan aivan toista óngelmaa, turvapaikanhakijoita Suomessa; niin pidetään mielessä että nää terroristit ovat olleet lähes poikkeuksetta radikalisoituneita EU-kansalaisia, ei turvapaikanhakijoita, eikä pakolaisia.Lontoon iskun tekijäkin oli syntynyt Englannsissa.

      • Selvästi ihan perusenglantilaisen näköinenkin ihonväreineen ja ISIS-partoineen?

        Niitä on Ruotsissa syntyneitä "ruotsalaisiakin" vaikka kuinka paljon. Muutenkos tänne moskeijoita nousisi kuin sieniä sateella. Täälläkin saa Ruotsin kansalaisuuden ihan muutamassa vuodessa, eikä heidän periaatteensa siitä kansalaisuuden saamisesta minnekään muutu.


      • Tellukka kirjoitti:

        Selvästi ihan perusenglantilaisen näköinenkin ihonväreineen ja ISIS-partoineen?

        Niitä on Ruotsissa syntyneitä "ruotsalaisiakin" vaikka kuinka paljon. Muutenkos tänne moskeijoita nousisi kuin sieniä sateella. Täälläkin saa Ruotsin kansalaisuuden ihan muutamassa vuodessa, eikä heidän periaatteensa siitä kansalaisuuden saamisesta minnekään muutu.

        :))
        Jaa sinä meinaat että joku Downton Abbey lordi tai sisäkkö? Kentin maakunnassa syntynyt ja Englannissa koko ikänsä asustellut yli viisikymppinen mies EI ole pakolainen. Oli hänen taustansa sitten mikä tahansa. Lontoon katunäkymä on aika kansainvälinen nykyisin, ei sama kuin Midsomerin kreivikunnassa, jossa vielä näkee Näitä "perusenglantilaisia" . Taitaa olla Lontoon pormerstarikin muslimi....
        ***
        Eipä ole ensimmäinen kerta kun Lontoossa on saanut pelätä henkensä edestä koska ja missä pommi räjähtää. Silloin olivat asialla ihan "kanta"irlantilaiset IRA:n terroristit.
        ***
        Muslimit eivät ole terroristeja. Mutta jotkin terroristeista ovat muslimeja. Vihollisemme on siis jihadismi, äärifanaattinen sekti joka värvää eurooppalaisiakin muslimeja riveihinsä, ei muslimit tai turvaoaikanhakijat yleensä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Selvästi ihan perusenglantilaisen näköinenkin ihonväreineen ja ISIS-partoineen?

        Niitä on Ruotsissa syntyneitä "ruotsalaisiakin" vaikka kuinka paljon. Muutenkos tänne moskeijoita nousisi kuin sieniä sateella. Täälläkin saa Ruotsin kansalaisuuden ihan muutamassa vuodessa, eikä heidän periaatteensa siitä kansalaisuuden saamisesta minnekään muutu.

        :))
        Jaa sinä meinaat että joku Downton Abbey lordi tai sisäkkö? Kentin maakunnassa syntynyt ja Englannissa koko ikänsä asustellut yli viisikymppinen mies EI ole pakolainen. Oli hänen taustansa sitten mikä tahansa. Lontoon katunäkymä on aika kansainvälinen nykyisin, ei sama kuin Midsomerin kreivikunnassa, jossa vielä näkee Näitä "perusenglantilaisia" . Taitaa olla Lontoon pormerstarikin muslimi....
        ***
        Eipä ole ensimmäinen kerta kun Lontoossa on saanut pelätä henkensä edestä koska ja missä pommi räjähtää. Silloin olivat asialla ihan "kanta"irlantilaiset IRA:n terroristit.
        ***
        Muslimit eivät ole terroristeja. Mutta jotkin terroristeista ovat muslimeja. Vihollisemme on siis jihadismi, äärifanaattinen sekti joka värvää eurooppalaisiakin muslimeja riveihinsä, ei muslimit tai turvaoaikanhakijat yleensä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        :))
        Jaa sinä meinaat että joku Downton Abbey lordi tai sisäkkö? Kentin maakunnassa syntynyt ja Englannissa koko ikänsä asustellut yli viisikymppinen mies EI ole pakolainen. Oli hänen taustansa sitten mikä tahansa. Lontoon katunäkymä on aika kansainvälinen nykyisin, ei sama kuin Midsomerin kreivikunnassa, jossa vielä näkee Näitä "perusenglantilaisia" . Taitaa olla Lontoon pormerstarikin muslimi....
        ***
        Eipä ole ensimmäinen kerta kun Lontoossa on saanut pelätä henkensä edestä koska ja missä pommi räjähtää. Silloin olivat asialla ihan "kanta"irlantilaiset IRA:n terroristit.
        ***
        Muslimit eivät ole terroristeja. Mutta jotkin terroristeista ovat muslimeja. Vihollisemme on siis jihadismi, äärifanaattinen sekti joka värvää eurooppalaisiakin muslimeja riveihinsä, ei muslimit tai turvaoaikanhakijat yleensä.

        Kuka häntä on pakolaiseksi sanonutkaan?
        Ei Ruotsissakaan ole pakolais- tai turvapaikanhakijanmikkeen alla enää sellaiset, joilla on Ruotsin kansalaisuus. Silloin he ovat jo "ruotsalaisia" vaikkakin jyrkän islamilaisen uskontonsa säilyttäneitä vaikka kuinka olisit yrittänyt kotouttaa heidät (turhaan) pois uskonnostaan ja sen laeista.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kuka häntä on pakolaiseksi sanonutkaan?
        Ei Ruotsissakaan ole pakolais- tai turvapaikanhakijanmikkeen alla enää sellaiset, joilla on Ruotsin kansalaisuus. Silloin he ovat jo "ruotsalaisia" vaikkakin jyrkän islamilaisen uskontonsa säilyttäneitä vaikka kuinka olisit yrittänyt kotouttaa heidät (turhaan) pois uskonnostaan ja sen laeista.

        Ei kukaan, siis aivan aiheetonta johdattaa keskustelua koskemaan Suomen pakolaistilannetta. Se ei ollut aloituksen tarkoitus.


      • eppu2

        Vaikka iskujen tekijöissä on montaakin kansallisuutta, innoittajana niissä on kuitenkin radikaali islam.
        Joukossa tietysti myös muustakin syystä vinksahtaneita.


      • eppu2 kirjoitti:

        Vaikka iskujen tekijöissä on montaakin kansallisuutta, innoittajana niissä on kuitenkin radikaali islam.
        Joukossa tietysti myös muustakin syystä vinksahtaneita.

        Juuri nyt. tällä hetkellä, se on tää kalifaatin jengi. Tai siis jihadistit. Eri aikoina historiassa terroristit ovat olleet milloin mitäkin. Edelleenkin: muslimit eivät ole vihollisemme, ainoastaan jihadistit.


    • Kun puhutaan pakolaisista lähretään aina pelottaako näkökulmasta ,miksi näin ?
      miksi ei lähretä ketuttaako ajatusmallilla .
      Juurihan julkaistiin iso tutkimus jossa porukka julkitoi harmistuksensa siitä kun ei voi sanoa ajatustaan julki leimautumisen pelosta ,mä sanon oman kantani.
      Oikein huolella harmittaa esim se kiristiys jonka kohteeksi kotimaani on joutunut erilaisten mielenosoitusleirien taholta.
      Yritetään painostaa valtiota rikkomaan omia lakejaan ja vaaritaan jotain täysin epärelistista , vaaritaan valtiota hyväksymään tilanne missä kuka tahansa voi tulla vaatimaan niitä asioita jotka itselleen sopii.
      Lisäksi neljä johtavaa politikkoa lietsoi turhaa toivoa ja antoi kuvan jossa mölyämällä saadaan oma tahto läpi .
      Eli ei pelota vaan harmittaa lepsut viranomaiset .

      • eppu2

        Luin nyt tuon kommenttisi, laitoin aikaisemmin linkin tuosta mistä puhut, on tuossa alempana.
        On aikoihin eletty, että tullaan ja vaaditaan.
        Iankaiken ovat sotineet ja maansa tuhonneet uskontonsa kanssa ja sitten tullaan ja vaaditaan. Kyllä alkaa mennä yli hilseen, realistiltakin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Luin nyt tuon kommenttisi, laitoin aikaisemmin linkin tuosta mistä puhut, on tuossa alempana.
        On aikoihin eletty, että tullaan ja vaaditaan.
        Iankaiken ovat sotineet ja maansa tuhonneet uskontonsa kanssa ja sitten tullaan ja vaaditaan. Kyllä alkaa mennä yli hilseen, realistiltakin.

        Mutta kuitenkin...eikö nuo rautatietorin mielenosoittajat edusta vain aivan murto-osaa turvapaikanhakijoista?
        Ja eivätkö ne jotka ole paenneet ja hae turvaa esim. Suomesta ole niitä jotka juuri pakenevat noita sotijoita ja oman maansa tuhoajia uskontonsa kanssa?


      • hehehehee

        "piikkiö"
        "Lisäksi neljä johtavaa politikkoa lietsoi turhaa toivoa"

        Olin jo lähes varma, mitä puoluetta ja ketä henkilöä äänestän kunnallisvaaleissa.
        Mutta kun luin noiden neljän "viisaan" poliitikon touhuista,
        niin päätin äänestää Perussuomalaiset r.y.:n ehdokasta.
        Tulee jytky taas!


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mutta kuitenkin...eikö nuo rautatietorin mielenosoittajat edusta vain aivan murto-osaa turvapaikanhakijoista?
        Ja eivätkö ne jotka ole paenneet ja hae turvaa esim. Suomesta ole niitä jotka juuri pakenevat noita sotijoita ja oman maansa tuhoajia uskontonsa kanssa?

        Asioissa on monta lonkeroa ja sivuraidetta. Toki jonkin verran noista kiemuroista olen lukenutkin.
        Kuitenkin ihmisille pelkoa aiheuttava asia on juuri se, että mitä siinä asiallisten turvapaikan hakijoiden mukana tänne tulee.
        Ja myös se, koska kulttuuri heillä on niin erilainen. (Käsitys naisten asemesta).


      • hehehehee
        eppu2 kirjoitti:

        Asioissa on monta lonkeroa ja sivuraidetta. Toki jonkin verran noista kiemuroista olen lukenutkin.
        Kuitenkin ihmisille pelkoa aiheuttava asia on juuri se, että mitä siinä asiallisten turvapaikan hakijoiden mukana tänne tulee.
        Ja myös se, koska kulttuuri heillä on niin erilainen. (Käsitys naisten asemesta).

        "eppu2"
        "Ja myös se, koska kulttuuri heillä on niin erilainen. (Käsitys naisten asemesta)."

        Mulla on uusi vävykokelas muslimi. Ei ole turvapaikanhakijapakolainen. On tutkija yliopistossa. On aikeita tuoda hänet näytille mulle. Sain neuvoja, etten saa uskonnosta kysellä ja ettei hän syö sianlihaa, koska ei ole tottunut sianlihaa syömään. Vaikkei ole uskonnollinen niin kuitenkaan kuuluu edelleen muslimeihin.
        Sanoin, että mä olen suomalainen nainen ja minähän kysyn Suomessa, mitä haluan.
        Just tuon uskontokunnan miehiä en yhtään passaa enkä pokkuroi. Miettiköön valmiiksi ja kyselköön minulta, miten voi auttaa minua. Uusi kuntopyörä pitäisi koota. Siinä puuhaa alkajaisiksi.
        Ja jos ei sianliha maistu, niin voi, voi, kun muuta ei ole tarjolla mulla.
        Mä kotoutan.


      • jjaaha
        hehehehee kirjoitti:

        "eppu2"
        "Ja myös se, koska kulttuuri heillä on niin erilainen. (Käsitys naisten asemesta)."

        Mulla on uusi vävykokelas muslimi. Ei ole turvapaikanhakijapakolainen. On tutkija yliopistossa. On aikeita tuoda hänet näytille mulle. Sain neuvoja, etten saa uskonnosta kysellä ja ettei hän syö sianlihaa, koska ei ole tottunut sianlihaa syömään. Vaikkei ole uskonnollinen niin kuitenkaan kuuluu edelleen muslimeihin.
        Sanoin, että mä olen suomalainen nainen ja minähän kysyn Suomessa, mitä haluan.
        Just tuon uskontokunnan miehiä en yhtään passaa enkä pokkuroi. Miettiköön valmiiksi ja kyselköön minulta, miten voi auttaa minua. Uusi kuntopyörä pitäisi koota. Siinä puuhaa alkajaisiksi.
        Ja jos ei sianliha maistu, niin voi, voi, kun muuta ei ole tarjolla mulla.
        Mä kotoutan.

        Sulla on ihan oikeet periaatteet. Kylässä ollessa syödään sitä mitä tarjotaan tai sitten lähdetään kotiin syömään omia eväitä. Turha ruveta pokkuroimaan näitä "kansamme rikastuttajia"


    • Tiedonantajanne
      • Kun katsoo vaatimuksia niin sen voi tiivistää, on aivan turhaa anoa turvapaikkaa kun kohdemaa tarjoaisi edut kelle vaan joka niitä keksii vaatia.
        Laillisesti ja laittomasti maassa olijalla on vissi ero.
        Käsitteet ja odotukset täysin sekaisin ja ilmeisesti yllytettyinä.


      • piikkiö kirjoitti:

        Kun katsoo vaatimuksia niin sen voi tiivistää, on aivan turhaa anoa turvapaikkaa kun kohdemaa tarjoaisi edut kelle vaan joka niitä keksii vaatia.
        Laillisesti ja laittomasti maassa olijalla on vissi ero.
        Käsitteet ja odotukset täysin sekaisin ja ilmeisesti yllytettyinä.

        Mun tarvii sanoa nyt että sanomasi ei tullut minulle selväksi. Kenelle sinä olet vihainen? Kenen syy on että asiat eivät mene sinun mielesi mukaan? Lukasin listan vaatimuksista ja eihän siinä nyt ollut mitään erikoista. Toimeentulominimi, terveydenhoitoa ja pikkuisen enemmän johdonmukaisuutta esim. lapsiperheiden kohtelussa.


      • Tiedonantajanne
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mun tarvii sanoa nyt että sanomasi ei tullut minulle selväksi. Kenelle sinä olet vihainen? Kenen syy on että asiat eivät mene sinun mielesi mukaan? Lukasin listan vaatimuksista ja eihän siinä nyt ollut mitään erikoista. Toimeentulominimi, terveydenhoitoa ja pikkuisen enemmän johdonmukaisuutta esim. lapsiperheiden kohtelussa.

        Näiden turvapaikkahakemus on jo käsitelty ja hylätty. Määrätty karkotettavaksi.


      • hvolry
        piikkiö kirjoitti:

        Kun katsoo vaatimuksia niin sen voi tiivistää, on aivan turhaa anoa turvapaikkaa kun kohdemaa tarjoaisi edut kelle vaan joka niitä keksii vaatia.
        Laillisesti ja laittomasti maassa olijalla on vissi ero.
        Käsitteet ja odotukset täysin sekaisin ja ilmeisesti yllytettyinä.

        Olisiko se sinulta pois?? Vähenisikö sossuavustus??


      • JotainOleellistaPuuttuu

        Yritin huolellisesti lukea tuota vaatimuslistaa, mutta en löytänyt sieltä sanaa työ.
        Siis riittävän toimeentulon vastineeksi olisivat valmiita tekemään työtä. Näettekö te jotain semmoista kohtaa tuossa?


      • eppu2
        hvolry kirjoitti:

        Olisiko se sinulta pois?? Vähenisikö sossuavustus??

        Eiköhän tässä nyt ole kysymys ihan jostain muusta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mun tarvii sanoa nyt että sanomasi ei tullut minulle selväksi. Kenelle sinä olet vihainen? Kenen syy on että asiat eivät mene sinun mielesi mukaan? Lukasin listan vaatimuksista ja eihän siinä nyt ollut mitään erikoista. Toimeentulominimi, terveydenhoitoa ja pikkuisen enemmän johdonmukaisuutta esim. lapsiperheiden kohtelussa.

        Älä välitä paloma ellet ymmärrä, koita nyt kumminkin ymmärtää se että noi leiriläiset on saaneet kielteisen päätöksen.
        Ovat siis luvatta maassa ja vaativat sellaista mikä ei kuulu heille, ei nyt ole kysymys turvapaikan saaneista ihmisistä.
        Minua ärsyttää kiristys esimerkiksi ja nää yrittää juuri sitä, ei kellään oo oikeutta mennä toiseen maahan mokomine vaatimuksineen .
        Toinen asia on se että nyt on kyseessä multa pakolla otetut veromarkat ja kyllä mulla on oikeus niiden käytöstä mielipide sanoa.


      • hvolry kirjoitti:

        Olisiko se sinulta pois?? Vähenisikö sossuavustus??

        Hvoldylle.
        En oo nöösipoika aikojen jälkeen syöny kirottuja jauhoja.
        Oikein mukavaa istuskella täs takan vieressä ja selailla autoesitteitä .


      • mimmimum-..mi

        En ole nähnyt kenenkään kommentoivan ...Irakin pääministerin Haidar al-Abadin viestiin....hän toivottaa kaikki maansa pakolaiset takaisin kotiin.....heidän tulisi palata rakentamaan maatamme. Tämä olisi kaikkien etu...hän sanoo..


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        En ole nähnyt kenenkään kommentoivan ...Irakin pääministerin Haidar al-Abadin viestiin....hän toivottaa kaikki maansa pakolaiset takaisin kotiin.....heidän tulisi palata rakentamaan maatamme. Tämä olisi kaikkien etu...hän sanoo..

        Orotellaan tilastoja ,aikanaan kertovat miten moni lähti rakentamaan kotimaataan ,


      • eppu2
        piikkiö kirjoitti:

        Orotellaan tilastoja ,aikanaan kertovat miten moni lähti rakentamaan kotimaataan ,

        Kattelin illalla, kun tuli vaalitenttiä alfalta.
        Yksi siinä sanoi, että on arvioitu, 2 kolmasosaa on tullut muista syistä, kun sotaa pakoon. Paljon on jo vapaaehtoisestikin lähteneet.
        Ei muutkaan kiistäneet.


      • kysymyskaikille
        piikkiö kirjoitti:

        Orotellaan tilastoja ,aikanaan kertovat miten moni lähti rakentamaan kotimaataan ,

        Korppis saa asuntotukea jotta pääsee risteilemään niin eiks pelkäävät pakolaiset tarvii myös tukea? Vataisko joku.


      • kysymyskaikille kirjoitti:

        Korppis saa asuntotukea jotta pääsee risteilemään niin eiks pelkäävät pakolaiset tarvii myös tukea? Vataisko joku.

        Korppis asuu laillisesti omassa synnyinmaassaan ja saa asuntotukea, mikä hänelle lain mukaan kuuluu. Mitä hän omilla rahoillaan tekee, niin ei sen pitäisi kuulua kenellekään.
        Hänenkö pitäisi elättää laittomasti maassa oleskelevia vierasmaalaisia turisteja sen sijaan, että matkustelee omilla rahoillaan ja maksaa itse oleskelunsa vieraassa maassa käydessään?


      • ja_naiset
        JotainOleellistaPuuttuu kirjoitti:

        Yritin huolellisesti lukea tuota vaatimuslistaa, mutta en löytänyt sieltä sanaa työ.
        Siis riittävän toimeentulon vastineeksi olisivat valmiita tekemään työtä. Näettekö te jotain semmoista kohtaa tuossa?

        Jotain oleellista puuttuu..olisiko järki ??
        Niin kauan kun henkilö on pakolaisen statuksella,henkilö ei saa menna työhön.
        Jos sais ja jos menisi,siitähän se riemu repeäisi. ...tana,vievät työpaikatkin !!


      • tyhmäminä

        Oon ihan omillani tullut toimeen tähän asti kun en oo tajunnut että sosiaalitoimisto jakaa rahaa kaikille suomalaisille. Täytyy menn' jonoon.


      • piikkiö kirjoitti:

        Älä välitä paloma ellet ymmärrä, koita nyt kumminkin ymmärtää se että noi leiriläiset on saaneet kielteisen päätöksen.
        Ovat siis luvatta maassa ja vaativat sellaista mikä ei kuulu heille, ei nyt ole kysymys turvapaikan saaneista ihmisistä.
        Minua ärsyttää kiristys esimerkiksi ja nää yrittää juuri sitä, ei kellään oo oikeutta mennä toiseen maahan mokomine vaatimuksineen .
        Toinen asia on se että nyt on kyseessä multa pakolla otetut veromarkat ja kyllä mulla on oikeus niiden käytöstä mielipide sanoa.

        Saako ne valittaa päätöksestä? Ja jos saa, onko heidän poistuttava maasta siksi aikaa kun valituksesta tulee päätös? Jos heillä on laillinen oikeus odottaa päätöstä valitukseen poistumatta maasta, niin veroeurosi ovat asianmukaisessa käytössä. Ethän sinä voi mutenkaan valikoida minne veroeurosi menevät vaan demokratiassa enemmistön päätös pitää sinunkinosaltasi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Saako ne valittaa päätöksestä? Ja jos saa, onko heidän poistuttava maasta siksi aikaa kun valituksesta tulee päätös? Jos heillä on laillinen oikeus odottaa päätöstä valitukseen poistumatta maasta, niin veroeurosi ovat asianmukaisessa käytössä. Ethän sinä voi mutenkaan valikoida minne veroeurosi menevät vaan demokratiassa enemmistön päätös pitää sinunkinosaltasi.

        Viralliset tiet on mun käsittääkseni käyty läpi ja nyt yritetään itkupotku raivarilla saara tahtoa lävitse.
        En oikein tällä syömisellä usko että suomalaisten enemistö haluaa noita luvattomia leirejä .
        En myöskään usko verojeni olevan asiamukaisessa demokraattisessa hallinnassa esim tässä leirin tukemisessa .
        Hiljainen enemistö ja maltillinen porukka ei leimautumisen pelosta uskalla sanoa ajatuksiaan.
        Vähemistön diktatuurilla mennään näis tunteita nostavissa maahantulo asioissa.


      • Tiedonantajanne
        piikkiö kirjoitti:

        Viralliset tiet on mun käsittääkseni käyty läpi ja nyt yritetään itkupotku raivarilla saara tahtoa lävitse.
        En oikein tällä syömisellä usko että suomalaisten enemistö haluaa noita luvattomia leirejä .
        En myöskään usko verojeni olevan asiamukaisessa demokraattisessa hallinnassa esim tässä leirin tukemisessa .
        Hiljainen enemistö ja maltillinen porukka ei leimautumisen pelosta uskalla sanoa ajatuksiaan.
        Vähemistön diktatuurilla mennään näis tunteita nostavissa maahantulo asioissa.

        Tämä sama käsitys minulla, että se alkuperäisjoukko on kaikki valitusportaat läpikäynyt ja sen takia tämä mielenosoitus on synnytetty ( eräiden kantasuomalaisten kehotuksesta ja avustamana ).
        Mitään luetteloa näistä ihmisistä ei ole saatavissa ja paikalla pyörii näiden kavereita ja maanmiehiä eli se on mahdollisimman sekava joukkio.


    • eppu2

      Minä en pelkää. Olen sellaisella alueellakin, etteivät tänne ensimmäiseksi hyökkää.
      Mutten osaa pelätä muutenkaan. Olisi kovin raskasta elää, jos koko ajan tarvitsisi pelätä.
      Tässä viimeisintä tutkimusta.
      http://yle.fi/uutiset/3-9521326

    • suvenelli1

      Kyllä mä pelkään, mutta en ole paniikissa.
      Mielestäni terrori-iskujen jälkeiset lausunnot ettei pelolle saa antaa valtaa pitäisi muotoilla toisin. Esim. avata kuinka kansalaisten turvallisuutta puolustetaan, mitä turvatoimia iskujen varalle on tehty.
      Pelkoani tai oikeammin pahaa mieltäni on lisännyt se, että on jo niin monta terrori-iskupaikkaa missä olen ollut tai läheisiäni, entisiä työkavereitani on tai on ollut.
      Joku mainitsi Turkin ja olen itse monesti Istanbulissa ollut, on välilaskupaikka, solmukohta.

    • Lemmenkäinen

      No en, mutt pojan joka asuu Tukholmassa....

      • New-age

        Pelkään narkkikaturyöstäjiä.
        Pelkkään pitkäkoipisia lukkeja.
        Pelkään läheisten puolesta terroristi-iskuja, kun ovat matkalla.
        Vierasmaalaisuuteen mulla ei ole kielteistä asennetta noin yleisesti ottaen, koska minua on kohdeltu aina hyvin.


      • New-age kirjoitti:

        Pelkään narkkikaturyöstäjiä.
        Pelkkään pitkäkoipisia lukkeja.
        Pelkään läheisten puolesta terroristi-iskuja, kun ovat matkalla.
        Vierasmaalaisuuteen mulla ei ole kielteistä asennetta noin yleisesti ottaen, koska minua on kohdeltu aina hyvin.

        Pelkosi kohteet ovat mielestäni ihan normaalit.


      • Himmelsauge

        Pelosta puheenollen en pelkää ulkomaalaisia enempää kun kotimaisiakaan ihmisiä. Ainoastaan elämäntavat ja kulttuuri tekee ihmiset arvaamattomiksi, siis tuntemattomuus. Jos Suomeen tulee monista kulttuureista ihmisiä on mahdotonta oppia jokaisen tapoja tietämään, väistäminen on helpoin tapa, mustalaisten tapa. Saamelaiset myös väistäneet aikanaan kohti jäämerta.
        Jos tähän taloon jossa asun muuttaisi pa-tu-siirtolaisia myisin asunnon hyvänsään aikana ja muuttaisin muualle. Siis väistäisin 😌🐈🐕


    • Periaatteessa, en pelkää terrorismia, omalta kohdaltani. Uskon tuohon sattumaan, väärä aika, väärä paikka, kivenkovaan. Luonnollisestikin noudatan tiettyä varovaisuutta kun esim. matkustelen paikoissa kuten USA:n tai Kolumbian suuremmat kaupungit ja en aseta itseäni sellaiseen tilanteeseen missä olisin ilmiselvässä vaarassa, esim köyhälistökortteliin, yöllä, yksin kävelemään katuja jonne poliisitkaan ei mielellään mene ja taksit kiertävät kaukaa.
      Mutta terrorismi on eri asia ja se iskee aavistamatta ja siihen on vaikea varautua. Kuten joku muukin sanoi täällä, en pelkää niinkään itseni puolesta, mutta lähimmäisten, rakkaiden puolesta etenkin kun tytär perheineen ovat himomatkustajia (vähintään 2-3 ulkomaanmatkaa vuodessa)

      • hehehehee

        "Paloma.se.co"
        "esim köyhälistökortteliin, yöllä, yksin kävelemään katuja"

        Kyllä kuules USAssa on yhtä vaarallista liikkua rikkaiden asuinalueillakin.
        Miamissa olimme kiertoajelulla bussilla ympäristöön tutustumassa. Rikkaiden asuinalueella ei autoa saanut pysäyttää, koska heti asukkaat soittivat poliisit paikalle selvittämään ja häätämään pois. Japanilainen opiskelija erehtyi osoitteesta ja meni soittamaan väärän talon ovikelloa. Talon isäntä ampui kuoliaaksi. (tämä tieto on fakta, löytyy muutaman vuoden takaisista uutisista, vaikken sitä nyt itse löytänyt). Köyhien asuinalueet ovat myös vaarallisia, Miamin lähistöllä oli kalterit parakkimaisten talojen ikkunoissa ja ovi-ikkunoissa. Kun norjalainen pariskunta erehtyi ajamaan vuokra-autollaan köyhien alueelle, niin eteen ja taakse tulleet autot pakottivat pysähtymään ja ryöstivät ja ampuivat kuoliaiksi perheen vanhemmat lasten silmien edessä. Poliisit ovat myös USAssa vaarallisia. Jos pysäyttävät liikenteessä, niin ei kannata alkaa penkoa papereita hansikaslokerosta, koska luulevat asetta ottavan ja toimivat sen mukaisesti.


    • Pelko on sairautta.

    • 123.0

      Persut/persupoliitikot eivät ole koskaan käyttäneet murhista yms. kuvausta yksittäistapaus.
      Se on suvakkien tapa selitellä asioita "sarkastisesti".

      • suvenelli

        Tavallaanhan Myyrmannin pommi-isku ja kouluampumiset olivat myös terrori-iskuja. Niissä ei vain ollut järjestöä takana.
        Missä vaan voi tapahtua mitä vain. Jos antaa mielikuvitukselleen vallan niin ei sinne markettiin uskaltaisi mennä.
        Helsinki-Vantaa lentokenttäkin on vilkas paikka, urheilutapahtumat ja kyllä rekalla Aleksin kävelykadulta ruuhka-aikana... hui kauheeta.


      • 123.0
        suvenelli kirjoitti:

        Tavallaanhan Myyrmannin pommi-isku ja kouluampumiset olivat myös terrori-iskuja. Niissä ei vain ollut järjestöä takana.
        Missä vaan voi tapahtua mitä vain. Jos antaa mielikuvitukselleen vallan niin ei sinne markettiin uskaltaisi mennä.
        Helsinki-Vantaa lentokenttäkin on vilkas paikka, urheilutapahtumat ja kyllä rekalla Aleksin kävelykadulta ruuhka-aikana... hui kauheeta.

        Myyrmannin kundi oli ihaillut jenkkikundia, joka verkossa levitti massamurhien ihanuutta ja antoi ohjeita. Oli ollut yhteydessäkin tähän jenkkiin. Esikuva ja matkimista.
        Terrorismia vaikka sekin seliteltiin yksittäistapaukseksi. "Eihän meillä voi olla terrorismia."

        Suomessa kouluampumiset lienee yksittäistapauksia ja kiusaamisesta johtuvia.
        Henkirikoksia. Erona se, että tunteeko kohteen/kohteet vai ei.

        Suomalaisilla vasurianarkisteilla ei tietääkseni ole ( julkista ) järjestöä terroritekojen taustalla. Verkossa toimitaan kaverilta kaverille, mutta on ohjailemassa ydinjoukko, joka suunnittelee ja muut sotilaina toteuttaa.
        Näin piilossa toimien ei ole järjestöä, jota syyttää tai kieltää.

        Joo, täytyy Aleksillakin vähän katsella ympärilleen. Siinä sentään ehkä ehtii porttikäytävään tai muuhun.


      • Merelli
        123.0 kirjoitti:

        Myyrmannin kundi oli ihaillut jenkkikundia, joka verkossa levitti massamurhien ihanuutta ja antoi ohjeita. Oli ollut yhteydessäkin tähän jenkkiin. Esikuva ja matkimista.
        Terrorismia vaikka sekin seliteltiin yksittäistapaukseksi. "Eihän meillä voi olla terrorismia."

        Suomessa kouluampumiset lienee yksittäistapauksia ja kiusaamisesta johtuvia.
        Henkirikoksia. Erona se, että tunteeko kohteen/kohteet vai ei.

        Suomalaisilla vasurianarkisteilla ei tietääkseni ole ( julkista ) järjestöä terroritekojen taustalla. Verkossa toimitaan kaverilta kaverille, mutta on ohjailemassa ydinjoukko, joka suunnittelee ja muut sotilaina toteuttaa.
        Näin piilossa toimien ei ole järjestöä, jota syyttää tai kieltää.

        Joo, täytyy Aleksillakin vähän katsella ympärilleen. Siinä sentään ehkä ehtii porttikäytävään tai muuhun.

        Raumanmeren kouluampuminen tapahtui liki 30 v. (1989) sitten. Siinä oli koulukiusaaminen taustalla.
        En muuta ko. tapauksesta muistakkaan, taisi olla ensimmäinen laatuaan Suomessa.


    • Hallaa.honäänestäjä
      • TosiÄlytöbtäTyperää

        Ja noita höpö-höpö-medioita EI todellakaan kannata avata eikä missään tapauksessa lukea, koska sinne saatetaan kirjoittaa ihan mitä tahansa huijauishöpö-juttuja, joita tyhmät, tietämättömät ja asioihin täysin perehtymättömät kirjoittelevat vain palstantäytteiksi.

        Kuka kummassa niitä ottaisi vakavasti? Ehkä toiset vielä tyhmemmät ja tietämättömät.


    • Ei, ei heille mitkään skenariot missä on joku ulkomaalaistaustainen tekijä ole koskaan yksittäistapauksia, vaan tyypillisesti yleistäen ja leveällä pensselillä maalaillen kuuluu roistojen ja raiskaajien kulttuuriin, uskontoon, elämänfilosofiaan tai muuten vain osoitus heidän alemmasta tasostaan ihmisinä. Ja sitten lampaat jatkavat määkimistään kaikilla yleisönosastoilla, foorumeissa, somessa jne. vahvistaen mielikuvaa vanhasta sanonnasta että joukossa tyhmyys tiivistyy. Tai sitten osa jotain salaliittoa jossa kaivetaan maata alta kristinuskolta tai länsimaiselta sivistykseltä, osa jotain konspiraatiota ja illuminaatit ja Maltan haukat lentää taas....
      ***
      Ja siksi joka kerta kun joku mainitsee "yksittäistapaus" tässä yhteydessä, niin se on ivallinen letkaisu kohdistettu tolkunihmisille jotka näkevät asian monivivahteisempana.
      ***
      Ja sitten mennään lukemaan extreemijulkaisuja ja kasvattamaan venäläisten ja ukrainalaisten trollien ja maffian pankkitilejä. Voi teitä reppanoita.

      • eppu2

        Tuo yksittäistapausjuttu on kyllä minulle näyttäytynyt niin, että kun jotain tapahtuu, viranomaiset mediassa vakuuttelevat, että se on vain yksittäistapaus.
        Rauhoittelevat tällä tavalla ihmismieliä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuo yksittäistapausjuttu on kyllä minulle näyttäytynyt niin, että kun jotain tapahtuu, viranomaiset mediassa vakuuttelevat, että se on vain yksittäistapaus.
        Rauhoittelevat tällä tavalla ihmismieliä.

        No mitä sinä itse ajattelet näistä asioista?
        Näetkö ne osana jotain suurempaa suunnitelmaa vai vain yksittäisten ihmisten tekeminä rikoksina, joihin voi olla monta eri syytä?


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        No mitä sinä itse ajattelet näistä asioista?
        Näetkö ne osana jotain suurempaa suunnitelmaa vai vain yksittäisten ihmisten tekeminä rikoksina, joihin voi olla monta eri syytä?

        Minä ajattelen, että molempia tapahtuu ja myös siltä väliltä.
        Ja siltä väliltä tarkoittaa sitä, että ihminen saattaa olla omassa tilanteessaan umpikujassa ja on imenyt vaikutteita tekoonsa vaikkapa isisiltä. Ja myös niin, että isis ottaa nimiinsä myös sellaisten tekoja, joita eivät ole itse organisoineet.
        Nyt, kun isis alkaa olla ahtaalla, se yrittää näyttää voimaansa ja kylvää pelkoa entistä enemmän terroroiskuilla.


      • eppu2 kirjoitti:

        Minä ajattelen, että molempia tapahtuu ja myös siltä väliltä.
        Ja siltä väliltä tarkoittaa sitä, että ihminen saattaa olla omassa tilanteessaan umpikujassa ja on imenyt vaikutteita tekoonsa vaikkapa isisiltä. Ja myös niin, että isis ottaa nimiinsä myös sellaisten tekoja, joita eivät ole itse organisoineet.
        Nyt, kun isis alkaa olla ahtaalla, se yrittää näyttää voimaansa ja kylvää pelkoa entistä enemmän terroroiskuilla.

        Noin minäkin sen näen.


    • pikkuapulainen

      En, koska maailma on ollut vaarallinen paikka koko ajan. Suomessa voi joutua yhtä hyvin jonkun hullun hyppysiin kuin ulkomailla, jos kohtalo on niin kirjoitettu. Sitä kun ei pääse pakoon millään, nimittäin kuolemaansa.

      Jotenkin en koe itseäni hirveän tärkeäksi ihmiseksi, jonka pitäisi alinomaan olla huolissaan omasta turvallisuudestaan eli omasta navasta ja siitä minun, minun maailmani -kehästä, johon tuollainen huolehtiminen ilman muuta johtaa. Karavaani jatkaa kulkuaan ja koirat haukkuvat kuoltuanikin ihan siitä riiippumatta tapahtuuko se jonkun toimesta tai itse aikojaan. Kukapa tahtoisi kärsiä, mutta eikö vakavat sairaudetkin aiheuta kärsimystä ja tuskaa, itse elämästä puhumattakaan. Kaikki kun ei ole kuin Strömsössä.

      Eletään niin kauan kuin on elämää suotu, siinä minun mottoni. Saatan ollakin reppana, mutta mieluummin niin kuin kaiken osaava ja tietävä, missä näitä ihmeitä sitten onkaan. Ehkä vain palstoilla.

    • Suvenelli kirjoitti toisaalla hyvän ajatuksen.
      "Suomen, Myyrmannin tapauskin on terrorismia, vaikka siinä ei mitään todettukaan".
      Ymmärrän kyllä että elli ei ymmärtänyt mitä tulikaan kirjoitettua.
      Mutta minä autan.
      -
      Kaiken-lainen pahan-teko johtuu eri-mielisyydestä.
      Yli-nopeus-sakotkin johtuvat siitä.
      Terrorismi-sanaa on alettu käyttää todella väärin.
      Ihan samoin kuin sanaa rasismi.
      -
      Jos teevee käyttää inhonsa kuvaukseen yleis-sanaa: Peruna.
      Ei sanan käyttämisen pitäisi pilata Peruna-muusin mainetta.
      -

      MOT

      "Kaikkeen mikä on vasten-mielistä, kohdistuu terrorismia."
      "Kaikki mikä on vasten-mielistä, on rasismia."
      -

      H.

      • suvenelli1

        <hunksz >

        Kyllä elli ymmärtää itse mitä kirjoittaa. Ei ollut kaukana savo-karjalan rajasta syntyessään, joten osin vastuu siirtyy lukijalle.

        Nykyisin on niin trendikästä olla "yksinäinen susi". Ikäänkuin samalla kuuluisi suureen yhteisöön. Mediakin niputtaa.


    • En pelkää, mutta yritän välttää suurimpia hölmöilyjä. Opin jo nuorena ensimmäisellä Lontoon matkalla, että kannattaa jatkaa matkaa omaan suuntaan, vaikka näkisi joukkojen kokoontuvan kiinnostuneena johonkin. Muistan myös, ettei kannata pysähtyä tutkimaan, jos näkee jossain yksinäisen matkalaukun tms. Kannattaa ilmoittaa asiasta viranomaisille, jotta voivat käydä tutkimassa, ettei kyseessä ole mikään pommi tai muu vaarallinen kohde.

      Asuin kerran Barcelonassa La Ramblan varrella, usein esiintymispaikkana käytettyä puistokäytävän laajennuspistettä vastapäätä olevassa hotellissa. Katselimme aina välillä esityksiä omalta parvekkeelta. Hotelliin poikkesimme kysymään vapaata huonetta ohikulkiessamme omatoimimatkallamme. Soittivat respasta jo seuraavana päivänä vapautuneesta huoneesta hotelliin, johon olimme varanneet huoneen vain 1-3 vuorokaudeksi lentokentältä puhelimitse.

      Tiesimme, ettei La Ramblan ympäristö ollut kaikkein turvallisinta ja rauhallisinta aluetta Barcelonassa, mutta emme kohdanneet mitään erityisen epämiellyttävää. - Kerran yhdessä kaupassa joku asiakas kertoi, että ulkopuolella olleet nuoret olivat suunnitelleet, että voisivat ryöstää meidät. Eivät onneksi tehneet mitään, vaikka poistuimme kumppanini kanssa kaupasta jalkaisin. (Minä ehdotin taksin tilaamista.)

      Matkoilla en yleensä koskaan kulje kartta kädessä tai kysele neuvoja ihan missä tahansa. Kuljen kohtuullisen huolettoman ja määrätietoisen näköisenä, jos joudun yllättäen kulkemaan epämääräisten paikallisten ihmisten valtaamassa ympäristössä. - Näyttävämmät aidot korut jätän yleensä kotiin, ja liikun vapaa-aikana kohtuullisen rennossa, ympäristöön sopeutuvassa asussa. Kamera on olkalaukun pohjalla, ja kumppanin kanssa liikkuessa olkalaukku kulkee välissämme.

    • Minulle tää tulee olemaan ensimmäistä kertaa Barcelonassa ja haluan tietenkin kierrellä katselemassa parasta mitä kaupunki tarjoaa (Gaudin arkkitehtuuria, museoita, goottilaista kauopunginosaa jne) mutta meillä on mummin mussukat mukana matkassa, joten uskon yöelämän jäävän melko vaisuksi jltatapaksilta suunnataankin aikaisin takaisin kotiin, huoneistohotelliin lähellä rantaa. Ei minua peloita yhtään :))

    • Espanjassa hyvä matkustella kun Frango hallitsi.

      • KansanValtaParempi

        Ei ole sen nimistä hallitsijaa koskaan ollut. Yksi melkein saman niminen kenraali kyllä aikoinaan oli. Onneksi ei ole enää.


      • KansanValtaParempi kirjoitti:

        Ei ole sen nimistä hallitsijaa koskaan ollut. Yksi melkein saman niminen kenraali kyllä aikoinaan oli. Onneksi ei ole enää.

        Franco Hallitsi Espanjaa 1939-1975 Oli siellä 1970 alkuvuosina oli turvallista.

        Kerron lisää jos kiinnostaa.


      • xx9 kirjoitti:

        Franco Hallitsi Espanjaa 1939-1975 Oli siellä 1970 alkuvuosina oli turvallista.

        Kerron lisää jos kiinnostaa.

        Kekkonen hallitsi Suomea vuosia en muista, Samanlaisia oli monia ilman sotia , sitten tuli aate kansoille vapaus, on ollut sotia pakolaisia joita Suomi ei halua ottaa vastaan vaikka maan syntyvyys vähenee ja kuolemat kasvaa. Talous on nollaa ollut vuosia mutta lainaa saa halvalla ja kansa on tyytyväinen kun eläkettä on joka lähtöön ja hoitoa, eläkkeetkin ovat suuria. jne.


      • xx9 kirjoitti:

        Kekkonen hallitsi Suomea vuosia en muista, Samanlaisia oli monia ilman sotia , sitten tuli aate kansoille vapaus, on ollut sotia pakolaisia joita Suomi ei halua ottaa vastaan vaikka maan syntyvyys vähenee ja kuolemat kasvaa. Talous on nollaa ollut vuosia mutta lainaa saa halvalla ja kansa on tyytyväinen kun eläkettä on joka lähtöön ja hoitoa, eläkkeetkin ovat suuria. jne.

        Totuus on vaikeaa, kun järki on pois!!!!


      • eppu2
        xx9 kirjoitti:

        Totuus on vaikeaa, kun järki on pois!!!!

        Toivottavasti palaa aamulla.


      • eppu2 kirjoitti:

        Toivottavasti palaa aamulla.

        Kiitos sinulle , totuus kaikessa ex Franco. Tito ja muut Kekkonen---


    • Per-kel

      En, se on ruuvimeisselillä korvaan jos päälle käy !

    • hmmmhmmm

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe