Liekkö vaimolla ikäkriisi

Jjkkkjjhh

Vaimo on muuttunut totaallisesti.Syyttää minua joka asiasta ja sanoi kerran että toivoo että minä kuolesin pois se tuntui minusta pahalta.Meillä on pitkä ja onnellisen liitto takana olemme huomioineet toisemme ja riitelimme harvoin nyt vaimo syyttää ja ärsyttää tahallaan että saisi riidan aikaan että saisi taas siitäkin syyttää minua.On myös ehdottanut että etsisin toisen naisen ja eroasin taitaa tuossakin olla ajatuksena että saisi erosta syyttää minua.Vaimo on 46vuotias.

22

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksivaihtoehtoa

      Jos vaimosi on tuon ikäinen, voi vaihdevuodet alkaa iskemään päälle. Jos vielä sanoo, että ota ero ja etsi toinen nainen itsellesi, niin kysy vaan kylmästi, että miksi hän ei eroa ota jos niin haluaa? Voi olla, että loppuu typeryyksien suusta päästäminen siihen.
      Toisen kuolemaa toivovalla ei ole kyllä kaikki palikat kohdalla päässään. Kannattaisiko tai uskaltaisitko ehdottaa, että menisi lääkäriin? Jos vaihdevuodet sekoittaa pään noin kovasti, niin apua siihen saa lekurilta.
      Toinen ja pahempi vaihtoehto on, että hänellä on toinen mies. Omaa syyllisyyttään sun niskaan kaataa tuollaisia puhumalla ja tekemällä riitaa asiasta kuin asiasta. Voisiko olla näin?

    • kahvitarsenikinkera

      Ei varmaan saisi nauraa vakaville asioille, mutta nyt ei muuta voi kun naisille aina vedetään kaikki vaihdevuosi, pms (itsellä muuten on melkoiset pms oireet ennen menkkoja välillä) oireet. Mutta tiedättekö, kun tutkimustoedon mukaan miehet on muuttumassa feminiinisemmiksi ja itse muuten tiedän melko neitejä miehiksi. Ja pms oireita näyttää miehillä olevan, töissäkin sen huomaa. Kohta miehet varmaan synnyttääkin.
      Jos toivoo jonkun kuolemaa niin sen näkisin sellaisena, että ei taida kovasti tykätä sellaisesta ihmisestä. Kannattaakohan ap:n olla ihmisen kanssa, joka toivoo hänen kuolemaa.

    • kaksi-näkemystä

      Teillä on eri käsitys siitä millainen avioliittonne on ja on ollut. Sinun mielestäsi kaikki on hyvin, vaimo taas on päinvastaista mieltä. Esimerkiksi se, ettette ole riidelleet ei ollenkaan välttämättä kerro siitä, että liittonne olisi ollut myös vaimosi mielestä hyvä. Jotain ongelmaa on ollut, mutta ne ovat jääneet käsittelemättä. Nyt hän on ottanut esille häntä häiritseviä asioita, joten sinuna kuuntelisin häntä hyvin tarkasti ja vakavasti niin että hän huomaa sinun ottavan tilanteen vakavasti. Mitkä asiat häntä vaivaavat niin paljon että hän tuollaisia puheita sinuun kohdistaa.

      Asiat menevät vain pahemmin solmuun jos syytät kaikesta ikäkriisiä ja väität, että liitossanne on kaikki hyvin vaikka vaimo on selvästi toista mieltä. Kuuntele vaimoasi mitä noiden syytösten takana on ja hakekaa apua terapiasta. Kaikki voi vielä kääntyä hyväänkin suuntaan, jos saatte ajoissa apua.

    • Hjjkkkl

      Kyllä minä olen ehdottanut että käytäis ammattiauttajan luona sain vain tuolla lauseella hänet suutumaan.Kyllä minä olen yrittänyt jutella että mistä kiikastaa mutta ei hän siitä asiasta rupea puhumaan sanoo vain että minussa on kaikki vika.

    • Hjjkkkl

      Tuon haluaisin tietää kun toinen kommetoija sanoi että kannattaako minun olla ihmisen kanssa joka toivoo minun kuolemaa.Voisitko ystävällisesti sanoa miksi sitten ei vaimo ota eroa?

      • petturitunnetaan

        Vaimollasi voi olla salarakas. Yleensä tään suuntasissa jutuissa on. Siksi sinussa on hänen mielestään vikaa. Varaa aika terapiaan. Jos vaimosi ei suostu mukaan silloinkaan, niin ei hän odota sinun muuttumistakaan. Älä kerro hänelle epäilystä, kun siitä vielä pahempi riita.


    • eroeroo

      "toivoo että minä kuolesin pois "

      Onkohan vaimo TODELLA vihainen, vai peräti menettänyt järkensä? Sillä mitään normaaliahan ei sanoa edes vihoissaan puolisolle tuollaista.

      Sinuna harkitsisin eroa. Mutta yritäpä selvittää ensin MIKSI vaimosi käyttäytyy noin? Kysy, miksi vaimo tarkoituksella loukkaa, miksi käytös on muuttunut? Onko hänellä kenties patoutunutta vihaa sinua kohtaan? Miltä hänestä tuntuisi, jos sinä tekisit häntä kohtaan samoin?

      Kannattaa myös miettiä miten itse olet mahdollisesti loukannut vaimoasi, ja miten teidän keskustelut tähän asti ovat sujuneet? Ovatko olleet liian yksimielisiä? Pitkä ja riidaton liitto ei ole onnen tae. Onnelliseksi ketään ei tee, että riitoja ei edes aloiteta, vaan ne lakaistaan maton alle. Sitten joku päivä voi räjähtää, kun mitta on täysi.

      • Tarua-ihmeellisempää

        Villi arvaus: alkava muistisairaus.


    • Perfectlife1

      Ei mikään ikäkriisi vaan salainen partneri. Itsellä myös oli samankaltainen tilanne oman puolisoni kanssa ja ukko-kulta jäi kiinni pettämisestä. Sitten ku eron pistin tuulemaan niin jopas ääni muuttui kellossa. No, eipä enää auttanut! Näin naisena olen sitä mieltä, että ei kaikkea kyllä kannata vaihdevuosien piikkiin laittaa....

    • asklaf

      Kyllä mä ihan oikeasti ensinnä selvittäisin, onko kyse vaihdevuosioireista. Niitä on varsin helppo hoitaa, kun vain löytää osaavan lääkärin, ja samalla muuttuu kaikkien elämä mukavammaksi.

      Mun äitini oli juuri tuollainen viittäkymppiä lähestyessään, muttei siihen aikaan juuri hoitoja tarjottu. Koko perhe kärsi, kunnes se siitä sitten lopulta hieman helpotti. Tajusin tämän tosin vasta nyt, kun olen itse lähestymässä samaa ikää ja välillä iskee ärtymys, joka on täysin luonteeni vastainen. Onneksi tiedän, mistä on kyse. Äitini ei tainnut tietää.

    • Hjjkkkl

      Kyllä olen tässä viime päivinä varovasti yrittänyt jutella että olisikko hänellä alkamassa vaihde vuodet.Joka kerta on suuttunut vain minulle ei häneen saa mitään järkevää keskustelu yhteyttä on kuin olisi omissa maailmoissaan.Nyt on sanonut että tympäsee tulla töistä kotiin kun ennen oli aina hirmu kiire tulla kotiin töistä.Olen tuonut hälle näiden vuosien aikana muutaman kerran joka vuosi ruusuja vaikka ei mitään merkki päivää ole ollutkaan.Kun nyt niitä jälleen toin hän tokaisi että mitä vi..ua sinä aina hälle noita raahaat.Minulle tuli tuosta lauseesta paha mieli.

      • mikseteroa

        Miksi haluat olla tuollaisessa suhteessa?!


      • gkljhl

        Samaa kysyn, mitä edellinen, eli miksi ihmeessä jatkat tuollaisessa suhteessa? Vuorovaikutus suhteessa on ihan hukassa. Jos oma kumppanini kerrankin sanoisi jotain tyyliin "tympäsee tulla töistä kotiin " niin tulkitsisin sen niin, ettei häntä huvita olla seurassani. Sehän on parisuhteen kannalta yksi ikävimmistä asioista. Kyselisin asiasta enemmän ja tekisin lopulliset johtopäätökseni ja päätöksen joko erosta tai terapiasta. Jos toinen ei halua terapiaan, niin ero on ainoa järkevä vaihtoehto.

        "Kun nyt niitä jälleen toin hän tokaisi että mitä vi..ua sinä aina hälle noita raahaat"

        Niin, miksi raahaat? Eikö kukkien vieminen jostain tuntemattomasta syystä vihaiselle puolisolle ole kuin veren kaivamista nenästään? Sinun pitäisi myös osata SUUTTUA, kun siihen annetaan aihetta.


      • lkasdg

        Onpa ikävä tilanne. Oletko kertonut puolisolle ihan suorasanaisesti, että sinulle tulee paha mieli hänen tokaisuistaan? Jos hän ei halua jutella siitä, mikä häntä mahdollisesti vaivaa, keskustelua voisi yrittää avata siitä päästä, miten hänen käytöksensä vaikuttaa sinuun. Minusta parisuhteessa pitää laittaa rajat sille, millaista kohtelua hyväksyy osakseen.


    • Hjjkkkl

      Siksi olen kun rakastan kaikesta huolimatta häntä ja suurin toiveeni on että hän muuttuisi sellaiseksi mikä oli ennen.Olen minä pohtinut että hän kaiketi haluaisi että minä ottaisin eron sillä silloin voisi syyttää minuakin siitäkin asiasta.

      • NainenOon

        Oot kyllä nyt ollut vähän umpikujassa. Syitähän tuollaiseen suoranaiseen vihamielisyyteen ja katkeruuteen voi olla moniakin ja turha niitä on arvuutella, pitää kuulla asia hänen suustaan niin ei mene mehtään.

        Ei tuossa toivo auta. Minusta auta muu kuin istuttaa vaimo vastapäätä ja sanoa, että puhutaan välejä selväksi nyt ja huutamatta. Varatkaa aikaa. Jos ääni nousee, breikki ja jatkatte sitten kun toinen valmis.

        Listatkaa ylös "minkä haluan muuttuvan"-asioita niin keskustelu pysyy koossa. Koita välttää ainakin itse syyllistämistä, puhu teistä yhdessä, esim. "minun mielestäni tässä ei ole nyt kummallakaan hyvä olla" tms. Kerro että rakastat ja haluat saada välinne kuntoon ja olet valmis muutoksiin itse. Pane merkille jos hän väheksyy tai halveksii asiaa.
        Kysy jossain kohtaa suoraan, haluaako hän erota ja miksi haluaa tai ei halua. Vaadi hermostumatta suora ja rehellinen vastaus.

        Eli asiat asioina rauhallisesti eikä ilmaan ampumisia. Sellaista ilmaan huitomista on esim. pohtia haluaako hän eron sinun syyksi. Sen sijasta sun pitää nyt selvittää miksi kaikki vituttaa nyt molempia ja voidaanko vielä tehdä konkreettisia muutoksia. Nimittäin jos ero tulee, se on ihan yksi lysti kumpi sen alulle laittaa jos avioliitto on korjaamattomasti pielessä.

        Kyllä se syy sieltä selviää. Tartu toimeen vaan.


    • Äläsyytäilmanperustetta

      Vaimon syyksi on hyvä laittaa kaikki. Aikanaan kun ukko jäi kiinni pettämisestä niin syytti minua kun en esitellyt niitä viestejä ja kuvia keltä sain. Vaati saada tietoonsa ja kun näytin etten tiedä kenen numerot kyseessä syyllisti edelleen minut kun alistun moiseen kiusantekoon. Lopuksi kun sanoin että viedään viranomaisille puhelin mutta samalla ukon puhelin tutkitaan ja jos ilmi tulee tuo kakkonen niin miten sitten suu pannaan. Eli kaikesta voi vaimoaan syyttää ja jopa vihata kun ei saa selville kuka käräytti. Tiedän kertoneen kakkoselleen että haluaa jäädä minun kanssa suhteeseen. Samoin että tiedän niistä mutta ei sitä mistä tiedot sain. Suutuin myös mutta annetaan nyt mahdollisuus korjata tilanne. Pyysin kyllä kertomaan totuuden mistä ilmi tuli. Tuskin on kertonut. Muuttunut olen minäkin ja vihainen. Ja näyttää tuo ukkokin muuttuneen näymmä. Eli ketä voidaan nyt syyttää?

      • Väärä.paikka

        Mee toiseen ketjuun vuodattamaan oman pettäjämiehesi katkeraa stooria. Ei liity ap:n asiaan mitenkään.


    • Pianexvaimo

      Taitaa olla minusta aloitus. Sinä olet äkkipikainen ja heittelet tavaroita ja jopa huonekaluja, kun suutut. Olet väkivaltainen. Olen ollut turvakodissa sinua paossa yms. Katse peiliin...

    • kgjgkg

      Ikäkriisi vaimollasi ei ole, siitä olen varma.
      Teidän suhde on perinjuurin pielessä. Vaimosi toimii väärin, mutta niin sinäkin. En ymmärrä miten jatkat tuollaista suhdetta. Jos puolisoni kerrankin sanoisi toivovansa minun kuolemaa, ottaisin eron siitä paikasta. Minkäänlaista nimittelyä ja kiroilua ym. huonoa käytöstä en myöskään sietäisi.

    • toivohuomisessa

      Näin viisikymppisen naisen näkökulmasta, teillä on ongelmia. Miehet eivät aina huomaa että vaimo on onneton, niin on myös meillä. Vielä olen liitossa ja yrittänyt toivoa sitä parempaa päivää. Mieheni sairastui työuupumukseen ja on enemmän tai vähemmän käyttänyt lääkkeitä toipuakseen. Itse olen kantanut kuormaa, niin yrityksen kuin muun ja olen melko loppu tähän yksin puurtamiseen. Joskus tuntuu että asun ison lapsen kanssa. Mieheni on ilmeisen kiltti, tässäkin kääntöpuolensa ei osaa sanoa ei muuta kuin minulle. En ole onnellinen, kaipaisin tasapuolista miestä rinnalle jakamaan arjen. Paljon hyvääkin on, ihanat lapset ja kaikesta huolimatta rakastan miestäni vielä. En tiedä mitä teen kun jaksaminen minun kohdallani loppuu, mutta tällä hetkellä jaksan vielä toivoa parempaa huomista. Miehet eivät aina näe kuinka heikoilla jäillä liikutaan ja valitettavan usein avioliiton loppuminen tulee heille yllätyksenä.

    • Hjjkkkl

      kyllä minä olen vaimon huomioinut olen kertonut näiden vuosien aikana monet monituiset kerrat että rakastan häntä hän on kaunis näytät nuoremmalta kuin olet ja niin edelleen olen järjestänyt ylläreitä kynttilä illalliset ja muut sellaiset.Nyt ei pysty etes puhumaan mistä kenkä puristaa kun hän ei rupea puhumaan mistään meidän välilistä asioista.Antaako tuo sitten oikeuden jos on onneton syyllistää joka asiasta ja kaataa paskaa toisen niskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe