Vaimon kuolema

Leskivm2017

En olisi vielä eilisaamuna 22.3.17 voinut uskoa ettei minulla ole enää vaimoa jonka kanssa koettiin paljon yli 25v yhdessäolon jälkeen.

Nytkään en usko että häntä ei enää ole.
Vähän väliä pitää käydä katsomassa missä hän olisi. Vaan kun ei enää ole.

Itselläkin semmonen tauti mistä en selviä ja nyt tämä.

Auttakaa !

17

1792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moniamenettänyt

      Uskomattomalta se alussa tuntuu, silloinkin vaikka kuolema ei olisi tullut ihan puun takaa. Nyt edessä on hautajaisjärjestelyt. Jos teillä on yhteisiä lapsia, niin surunne koskettaa perhekuntaa.
      Kuolema on kolkko vieras, vaikka olisi usko iankaikkiseen elämään. Se erottaa lopullisesti ajassa rakkaat toisistaan.
      Toivon voimia ja kestämistä hetki kerrallaan elämän raskaimmassa vaiheessa.

    • doodkwe

      Kukaan ei ole jäänyt elämään ,vaan kaikki kuolevat likimain ennen 100v täytettyään.
      Älä murehdi sinun ja minun aika tulee kun aika on täysi.Jatketaan elämistä ja vaivojemme lääkitsemistä .kun se on meidän oikeutemme katsoa koko matka loppuun .

    • sdkiowswj

      Muista että sydämesi on hyvän puolella ,niin on sitten mukavampi jatkaa iäisyyttä
      vaimosi kanssa ,kun aikasi koittaa.Syö ruokasi ,juo kahvisi ja käy levollisesti nukkumaan ,kyllä Jumala pitää omistansa huolen.

    • Hei.
      Otan osaa suureen suruusi. Raskas elämänvaihe on alkanut. Toivottavasti sinulla on lähipiiriä, joka auttaa ja tukee eteenpäin. Älä jää yksin. Huolehdi itsestäsi. Alussa sinulla on paljon järjestettävää ja monenlaista asiaa pitää toimittaa. Se on hyväkin asia, surutyötä teet siinä samalla. Kun tulee se tyhjä vaihe, kannattaa ulkoilla ja yrittää käydä ihmisten parissa.
      Voimia sinulle,
      Pirkko-pappi

      • Herrako

        Jumala on tietysti alkusyy kaikkiin ihmisen kärsimyksiin.Milloin ottanee vastuun tekemisistään.


    • Leskivm2017

      Nyt jouduin käymään päivystyksessä kun tuli raskas olo niin verensokeri aivan liian korkealla kuten verenpaine ja pulssi.

      Kotona luulin, että itselle käy kuten vaimolle ja tällähän olisin maannut ties kuinka kauan ennen kuin kukaan tajuu mitä on tapahtunut

    • Herrako

      Musertava suru ja järjetön stressi.Vaimo kuoli 18.5.17. 35v yhdessä.Lapset ja lapsenlapset onneksi jäi.Suren hautaanasti tätä asiaa.

      • Hei nimimerkki, Herrako

        Otan osaa musertavan suruusi, jonka kanssa joudut nyt elämään. On raskasta jatkaa yksin eteenpäin 35 yhteisen vuoden jälkeen. Onneksi sinulla on lapset ja lapsenlapset, kuten itsekin toteat. Toivottavasti he asuvat lähellä ja voit olla heidän kanssaan usein, varsinkin nyt ensimmäisinä kuukausina, kun on vaikeinta. Sanot surevasi hautaan asti. Totta on, että suru kulkee mukana ja on elämässä loppuun asti, mutta se muuttuu pikkuhiljaa ajan myötä. Sen kanssa oppii elämään. Suru muuttuu kaipaukseksi. Suosittelen syksyn tullen osallistumaan seurakunnan sururyhmään, jossa samassa elämäntilanteessa olevat tukevat toisiaan kokemuksia jakaen. Vertaistuki on parasta tukea.

        Lämpimin ajatuksin,
        Pirkko-pappi


      • Herrako

        Saatampa käydäkkin, jos sellaisen löydän täältä kempeleestä, vaikka ihmiset ovatkin perusolemukseltaa pahoja, synnissä siineitä, kuten raamattukin opettaa, joten epäilen että leskeys olisi heitä ja minua paremmaksi tehnyt jotain.Kuolema korjaa kaikki ongelmat sanoi jooseffi setä. Taisi olla PIRU oikeassa.


    • tätitäti72

      Suosittelen seurakunnan järjestämää sururyhmää, oli sitten uskovainen tai ei, sieltä saa vertaistukea.
      Voimia!

    • 05603

      Seurakuntaa en suosittele. Ryhmästä voi löytyä vertaistukea, mutta seurakunnan työntekijät ovat itse sellaisessa liisterissä etteivät kykene auttamaan. Korkeintaan jauhavat tyhjiä fraaseja.

      • Itse asiassa seurakunnan sururyhmä ei toimikaan vain työntekijöiden varassa. Ajatteletko ettei heillä ole omasta takaa muuten mitään menetyksiä tai surua? Vai mitä mahdat tarkoittaa liisterissä olemisella?
        Sururyhmässä on muita samassa tilanteessa olevia ja siinä on sen voima ja lohtu.

        Pappi Elisabet


      • Niukkuudenajat

        Seurakunnan työntekijöillä on niin runsaasti omia ongelmia, ettei siinä kykene toisia surevia auttaa. Liisteriä on työpaikkakiusaaminen, valitukset viran saamatta jäämisistä hallinto oikeuteen, diakonian epäonnistunut virkauudistus.


    • Herrako

      ei voimaa,ei lohtua, ei toivoa, vain vallankäytön liisteri.ongelma on kaikkien ihmisten,ei vain yksittäisten ryhmien.lopultakin ihminenon vain eläin,Jumalan kuva.jos Tietoisuus on ikuinen tuskin jatkossakaan on muuta kuin turhaa kärsimystä.

    • Trauer

      Sinulle Leskimies,mieheni kuoli äkillisesti 21.7.2017 ,viikon olen ollut kuin unessa,turtana,Ikävä ja kipu musertava.Voisemmapa kirjoittaa toisillemme ja autta toinen toistamme,minä olen niin yksin,

    • Trauer

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe