Pyhän Hengen nimeen

konservatiivi1

Kuhmon seurakunnan nuorisotyöntekijä paljasti Kuhmolaisessa suuren, yli 2000 vuotta vanhan sensaation. Silloin nainen tuli raskaaksi menettämättä neitsyyttään ja menetti sen varmaan vasta synnyttäessään niin kuin väärinpäin. Kun näin tehdään, ei aviomieskään voi olla mustasukkainen. Jonkun pitäisi tutkia, miksi temppu onnistui vain kerran. Tuossa olisi jollekkin väitöskirjan aihe.

78

1669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virginreally

      ja jotkut uskoo oikeesti tuohon paska hömppään...

      • hgfhjk

        Maria keinohedelmöitettiin. Ei me täällä avaruudessa yksin olla. Mene ja tiedä miten se ymmärretään, kun uskottavuus hömppä saa aikaan pelkoa tulla leimatuksi, jos ajattelee "eri tavalla".
        Eräs koululainen sanoi: "Joosef ei ollut Jeesuksen isä. Siinä oli joku juttu aasin kanssa, mutta en muista mikä."


      • Lucyintheskywithdiamond

        Ei ollakkaan on täällä muitakin,minä ja moni muu.Avaruus on vain käsite, jonka Ihminen on luonut itselleen,kun ymmärrys ei riitä.
        Aasi kun on isä ja Hevonen äiti,lapsesta kasvaa Muuli.


      • VironTuttu
        Lucyintheskywithdiamond kirjoitti:

        Ei ollakkaan on täällä muitakin,minä ja moni muu.Avaruus on vain käsite, jonka Ihminen on luonut itselleen,kun ymmärrys ei riitä.
        Aasi kun on isä ja Hevonen äiti,lapsesta kasvaa Muuli.

        Tälläinen kevennys raskaaseen aiheeseen.

        Papeilla on oma virvoitusjuoma nimeltään: Agricola


    • jessen

      Hakekaa netistä Taavi Kassilan kirjaesittely Nasaretilaisesta. Löytyy tietoa jessen seikkailusta.

    • syntinenkö

      Voi teitä raukkoja. Kyllä ne silmänne vielä aukeaa, mutta varokaa ettei ole liian myöhäistä. Muistakaa nämä sanat, kun Taivaan Isä alkaa teitä kouluttamaan. Se ei ole välttämättä helppoa elämää, voi tapahtua ihan mitä vaan, että silmänne aukeavat..

      • jessejessus

        Uhkailetko?


      • konservatiivi1

        Olisko Sulla tästä koulutustilaisuudesta tarkempaa tietoa. Aika ja paikka olis hyvä tietää ja kutsutaanko media paikalle. Riittääkö päivä, vai pitääkö varata majoitus?


    • älkääpilkatko

      Nuorisotyöntekijä kirjoittaa oikeata asiaa. Jos tätä mitä hän kirjoittaa ei olisi totta, niin silloin olisi sama lakkauttaa kristillinen kirkko.
      Elämme lopunaikaa ja ihmiset yrittävät kieltää Jumalan ja tehdä tyhjäksi Raamatun ilmoituksen.
      Aloittaja sinä pilkkaat Jumalaa ja yrität tehdä Hänet olemattomaksi. Toivottavasti teet tämän hengellisestä sokeudestasi, Jumalan Pyhä Henki ei ole saanut vielä sinua herättää.

      Nykyihmistä yritetään sumuttaa evoluutiolla, joka on vain tieteen suuri harha-askel. Tietäkää että Jumala on kaiken, myös maailmankaikkeuden luonut.
      Totuus on myös se ettei ihmisen elämä lopu kuolemaan vaan sen jälkeen jalkaa iankaikkinen todellisuus.
      Etsikää totuutta joka löytyy Jeesuksen Kristuksen sovituksen ja ylösnousemuksen kautta.
      Älä herjaa ja pilkkaa asioita, joista et ole tietoinen.
      Lukekaa tämä nuorisotyöntekijän kirjoitus. Ja sinulle kirkontyöntekijä, ole rohkea ja seiso Jumalaan turvaten jatkossakin. Älä pelkää tämän maailman pilkkaa ja julista totuutta.

      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

      Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Joh. 3: 16. - 20.

      • syntinenkö

        En minä uhkaile, säälin teitä Jumalan pilkkaajia. Se on kova koulu, kun Jumala alkaa kouluttamaan, kuten sanoin, niin voi tapahtua mitä vaan.. On sen verran omakohtaista kokemusta.


      • jessejessus
        syntinenkö kirjoitti:

        En minä uhkaile, säälin teitä Jumalan pilkkaajia. Se on kova koulu, kun Jumala alkaa kouluttamaan, kuten sanoin, niin voi tapahtua mitä vaan.. On sen verran omakohtaista kokemusta.

        Eli uhkailu jatkuu vaan!


      • Kuultelia

        Kuka meistä synnitön on heittäköön ensimmäisen kiven.Se ikuinen elämä on vaan ihmisen oma toivo kuolemattomuudesta..,


    • 4fsa4

      Uskovaiset ovat tutkitusti muita tyhmempiä, mikä käy kyllä ilmi jo tästäkin ketjusta.

      • rukolkaa

        Me jokainen olemme kerran pyhän Jumalan kasvojen edessä ,halusimmepa tai emme.hän tuomitsee meidät ikuseen elämään tai ikuiseen kuolemaan helvettiin.Me itse valitsemme täällä ajassa missä vietämme ikuisuuden.Jeesus on ainoa tie totuus ja elämä ainoastaan hänen kanssaan pääsemme perille Taivaan kotiin,ikuiseen elämään.


      • jessejessus
        rukolkaa kirjoitti:

        Me jokainen olemme kerran pyhän Jumalan kasvojen edessä ,halusimmepa tai emme.hän tuomitsee meidät ikuseen elämään tai ikuiseen kuolemaan helvettiin.Me itse valitsemme täällä ajassa missä vietämme ikuisuuden.Jeesus on ainoa tie totuus ja elämä ainoastaan hänen kanssaan pääsemme perille Taivaan kotiin,ikuiseen elämään.

        Vedätkö huumeita?


      • Kaulostelia

        Mulla on ollut silmät auki jo 57v..Ja hyvä näkökyky vieläkin...


      • Ateistii

        Jos meidät olisi luotu märehtimään, olisi meille annettu myös satakerta, mutta "Jumalalla" lienee toinen tarkoitus .... Helvetin keksimme me ihmiset itse, jotta saisimme tilaisuuden tuomita toisemme, lahkosta lahkoon ...Jos Jumala on luonut ihmisen,heittäisikkö hän luodunsa Helvettiin...??.....Keksittyä kaikki,sanompahan,Uskokoon kuka tahtoo.Mutta se ei Anna valtaa tuomita ketään....


      • konservatiivi1
        Ateistii kirjoitti:

        Jos meidät olisi luotu märehtimään, olisi meille annettu myös satakerta, mutta "Jumalalla" lienee toinen tarkoitus .... Helvetin keksimme me ihmiset itse, jotta saisimme tilaisuuden tuomita toisemme, lahkosta lahkoon ...Jos Jumala on luonut ihmisen,heittäisikkö hän luodunsa Helvettiin...??.....Keksittyä kaikki,sanompahan,Uskokoon kuka tahtoo.Mutta se ei Anna valtaa tuomita ketään....

        Maapallo on oikea uskontojen super-market. Kaikille uskovaisille löytyy oma uskonto. On hindua, islamia, jne, jne. Ja jokainen väittää omaksumansa uskonnon ainoaksi oikeaksi ja "todisteita" löytyy. Jos tuntuu, että uskossa, oli se mikä tahansa, eläminen on helpompaa niin siitä vaan. Eniten inhoan uskontoaan tyrkyttäviä, pitkin pitäjiä kiertäviä julistajia.


      • Sepäsee

        Ne on niitä Jehovan todistajia,nehän on jo kauan vanhuksilla taivas paikan ostattaneet rahalla.Sitten niitä omia kirkkojaa rakentaneet vai mitä valtakunnassa...Ryöstäjiä ne on ja huijareita....


    • syntinenkö

      Tässäpä teille pilkkaajille tehtävä. Jeesus sanoi, että Häntä ja Jumalaa voitte pilkata ja saatte sen vielä anteeksi, mutta Pyhäähenkeä jos pilkkaatte, niin sitä ette saa koskaan anteeksi ja olette tuhoon tuomittuja. Siinä on ''jessejessukselle'' ja muille pilkkaajille latu auki. Antakaahan mennä kun olette noin varmoja, että kaikki on huuhaata..

      • Ateistit

        Aivan ihmisen keksimää huuhaata.Se kun ihmisruumis tuonne monttuun pudotetaan sieltä ei nouse henki eikä ruumis.IHMINEN KUOLEE,SE EI OLE KUOLEMATON..Kaikki maailman uskonnot väittää varmasti olevan oikeassa.Miksi siis kristinusko olisi juuri se oikea.Se helvetti ja taivas on ehkä täällä maanpäällä,minkälaiseksi elämän oivaltaa...Sinäkin olet juuri niitä uskovia,joka niin mielellään tuomitsee muut.Itse kuvittelet elävästi ikuisessa taivaan ilossa,harppua soitellen.. Minulla on elämä ihan hyvin näin.Sitten kun kuolen,en tarvitse mitään,se on siinä..Joo..


      • niintainäinmut
        Ateistit kirjoitti:

        Aivan ihmisen keksimää huuhaata.Se kun ihmisruumis tuonne monttuun pudotetaan sieltä ei nouse henki eikä ruumis.IHMINEN KUOLEE,SE EI OLE KUOLEMATON..Kaikki maailman uskonnot väittää varmasti olevan oikeassa.Miksi siis kristinusko olisi juuri se oikea.Se helvetti ja taivas on ehkä täällä maanpäällä,minkälaiseksi elämän oivaltaa...Sinäkin olet juuri niitä uskovia,joka niin mielellään tuomitsee muut.Itse kuvittelet elävästi ikuisessa taivaan ilossa,harppua soitellen.. Minulla on elämä ihan hyvin näin.Sitten kun kuolen,en tarvitse mitään,se on siinä..Joo..

        Kaikki suuret totuudet ovat alkaneet kerettiläisyytenä. - George Bernard Shaw -


    • etteituomittaisi

      Ihminen joka ei ole kokenut Jumalan voimaa tai on joskus Jumalan äänen sisimmässään kuullut, mutta paaduttanut, ajattelee ettei ole Jumalaa ja kun jalka potkaisee kerran tyhjää, niin se on siinä, mutta ei se asia niin ole.

      Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on. PS. 53.

      Ihminen yrittää kieltää vastuunsa Luojan edessä kieltämällä hänet.

      Ei me uskovat tuomita vaan kieltäjän tuomitsee kerran Jumalan sana. Me vain julistamme tätä Jumalan ilmoittamaa totuutta pelastumattomille sieluille.

      "Ihmisille on säädetty, että heidän on kerran kuoltava, ja sen jälkeen tulee tuomio."(Hepr. 9:27) Pysykäämme kiinni Kristuksessa, Totuudessa! Silloin tuomio muuttuu iankaikkiseen vapauteen ja uuteen elämään!

      • Sepäsee

        Uskova uskoo Jumalaan, ateisti ei usko. Kumpikaan ei ole velvollinen todistamaan yhtään mitään Jumalaan liittyvää. Usko on uskoa, ei TIETOA,faktaa.Miten pystyt todistamaan ettet ole pettänyt aviopuolisoasi..??


      • valkeustuli

        Onpa hyvä että saarnamiehet täällä aina välillä ohjailevat keskustelun kulkua.Ainakin parissa kannanotossa on selvääkin selvempi viesti,"pappiseminaaria" on käyty ja oltu kuulolla.


      • missauttaja
        valkeustuli kirjoitti:

        Onpa hyvä että saarnamiehet täällä aina välillä ohjailevat keskustelun kulkua.Ainakin parissa kannanotossa on selvääkin selvempi viesti,"pappiseminaaria" on käyty ja oltu kuulolla.

        Luontoani nostattelen,
        haastattelen haltiata.
        Nouse, luontoni, lovesta,
        haon alta haltiani,
        kiven alta auttajani,
        sammalista saattajani!


      • valkeustuli
        missauttaja kirjoitti:

        Luontoani nostattelen,
        haastattelen haltiata.
        Nouse, luontoni, lovesta,
        haon alta haltiani,
        kiven alta auttajani,
        sammalista saattajani!

        On niin madonluvun malliin laadittu loitsu tuossa edellä.Ettei vaan vanhaa vihtahousua manattaisi tuollaisin säkein.Tarttis tehrä jotain,-nyt jo vanhuuden dementiaa sairastavaa,Presidentti Mauno Koivistoa lainatakseni.

        Kyytä kirottua,kiven alta.
        Et tielleni aseta.

        Lauloin nyt kaiken varalta vähän tuollaista säettä,vasta taika niin sanoakseni.


    • eroakirkostaPISTEfi

      Uskonnot ovat tuottaneet kaikista eniten sotia ja vainoja. Nytkin uskonsodissa kuolee viattomia ja joku kirjoittaa, että se on Jumalan tahto. Sanonko, että voivittu. Suomen evankelisluterilainen kirkko hyljeksii Raamattuansa - homot jyrää arkkipiispat sun muut kirkon varoilla juopottelevat hörhöt : http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061821695674_uu.shtml

      • Seurailia

        Niin,ja uskontojen sisäpiirissä tapahtuu lasten hyväksikäyttöä ympäri maailmaa josta vaietaan..Sekö on Jumalan tahtoa.,?Lapsia kuolee nälkään ja tauteihin sotien takia ja muutenkin.Syyttömiä naisia raiskataan ja tapetaan.Missä se Jumala silloin on...?Ei missään...Sanotaan vaan että se on Jumalan tahto...Voi helvetti....


      • pitkäänhellari
        Seurailia kirjoitti:

        Niin,ja uskontojen sisäpiirissä tapahtuu lasten hyväksikäyttöä ympäri maailmaa josta vaietaan..Sekö on Jumalan tahtoa.,?Lapsia kuolee nälkään ja tauteihin sotien takia ja muutenkin.Syyttömiä naisia raiskataan ja tapetaan.Missä se Jumala silloin on...?Ei missään...Sanotaan vaan että se on Jumalan tahto...Voi helvetti....

        Seurailija! Kommenttisi olisi hyvä keskustelun aihe ja onhan siitä paljon keskustelu ja keskustellaankin, mutta eikö ole korrektia pysyä aloituksen VARSINAISESSA aiheessa ja se on nyt Avainmedian rahoitus.


    • kaikillekansoille

      Aloituksessa ei puhuta Avainmediasta, mutta tämän järjestön kautta saarnataan evankeliumia kautta maailman miljoonille, miljoonille kuuntelijoille.
      Hyviä kanavia on myös IRR-TV ja Patmosradio ja sen tausta Patmoslähetyssäätiö.

      • hengenruokaa

        Kaupallinen Alfatv on myös asiallinen ja hyvä kanava unohtamatta TV7. Radiodei kuuluu radiostakin monin paikoin.


      • OikeestiNäin

    • Alku.ja.loppu

      Jokainen Jeesuksen kieltäjäkin laskee ajanlaskun joka päivä JEESUKSEN syntymästä. Jumalan kieltäjätkin tunnustaa tämän ymmärtämättä sitä itsekään. Kieltäessä Jumalan on sokea totuudelle ja huijaa ainoastaan itseään.
      Maailma olisi kuolleessa tilassa ilman Jumalaa. Jumala on kaiken näkyvän ja näkymättömän, hengellisen ja ruumiillisen elämän Luoja ja ylläpitäjä.
      Tuonpuoleinen (hengellinen) on toinen ulottuvuus. Sinne jokainen menee kun henki erkanee ruumiista.
      "Minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä olen antava teille kullekin tekojenne mukaan" (Ilm. 2:23)

      "Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä. ..." (1 Moos.)
      HÄN JUMALA joka sanoi "MINÄ OLEN". Hän loi ja luo kaiken elämän, sinutkin!

      • yhtätyhjänkanssa

        Tämä maanpäällinen elämä pitää kokonaan erottaa kuolemanjälkeisestä.
        Kukaan ei ole tullut kuoleman jälkeen sanomaan minkälainen se tuonpuoleinen "elämä" on.
        Ja sitten on turha tänne kirjoittaa niitä raamatun lauseita,ne eivät ole minuun elämään tuoneet mitään.
        En kaikeksi onneksi ole uskovainen,pitäsi monesta asiasta kieltäytyä sen uskon hömpötyksen takia.
        Nyt saan elää täyttä elämää,siinä ei ole rasitteena kirja nimeltä raamattu.


      • jessejessus

        Älä puhu asioista mistä et tiedä,islamilaisten ajanlasku ei noteeraa jeesusta!


      • OikeestiNäin

      • yhtätyhjänkanssa

        Minä pystyn puhumaan omista asioista kun tiedän miten elän.
        Siinä islamilaisten ajanlasku ja jeeus eivät merkitse ei kerrassa mitään.


      • Ateistii

        Ihmiselle on parasta elämää,elää vaan niinkuin itsestä tuntuu,ja mikä on itselle parasta elämää.NS.Uskovaiset on omasta mielestään parempia ihmisiä kuin muut..


      • emmekiusaa
        Ateistii kirjoitti:

        Ihmiselle on parasta elämää,elää vaan niinkuin itsestä tuntuu,ja mikä on itselle parasta elämää.NS.Uskovaiset on omasta mielestään parempia ihmisiä kuin muut..

        Tottahan toki itsekukin päättää elämästään myös iankaikkisuudestaan, ei Jumala edes pakota ketään väkisin taivaaseen. Kuitenkin tieto Jumalan tahdosta ja madollisuus pelastuksesta Kristuksen on saatava kaikkien tietoon. Kun myös Pyhä Henki kutsuu eri ihmisiä eri aikoina, niin sanomaa pitää esillä jatkuvasti.
        Ja jos asia ei Ateistia kiinnosta, niin tätäkään ketjua sinun ei ole pakko enää sitten avata. Itse altistat itseksi "tyrkytykselle" seuraat tätä.


      • yhtätyhjänkanssa

        Sitä minä vaan ihmettelen ,moni joka on tullut uskoon niin sitä ennen on pitänyt käydä siellä aallon pohjalla,itsemurha ajatuksia jne.
        Sitten on muka jumala tullut ja pelastanut.Voi,voi . . .
        Jospa minun ei tarvitsisi käydä siellä aallon pohjalla näkemässä sitä kurjuutta ja saisin elää tätä normaalia elämää.


      • määrämittainenelimääris

        Olet saanut Jumalalta armolahjan jo ennen syntymääsi.Syyn ja seurauksen takia olet saanut osaksesi kaikkea hyvää.

        Jumala on katsonut kohdallasi,että on yhtä tyhjän kanssa laittaa vitsauksia yllesi.


      • sostur

        Minkä vitun armolahjan,sosiaaliturvatunnuksen sain vauvana ja senkin valtiolta!


      • hellfun
        emmekiusaa kirjoitti:

        Tottahan toki itsekukin päättää elämästään myös iankaikkisuudestaan, ei Jumala edes pakota ketään väkisin taivaaseen. Kuitenkin tieto Jumalan tahdosta ja madollisuus pelastuksesta Kristuksen on saatava kaikkien tietoon. Kun myös Pyhä Henki kutsuu eri ihmisiä eri aikoina, niin sanomaa pitää esillä jatkuvasti.
        Ja jos asia ei Ateistia kiinnosta, niin tätäkään ketjua sinun ei ole pakko enää sitten avata. Itse altistat itseksi "tyrkytykselle" seuraat tätä.

        On sentään lohdullista tietää ettei ketään pakoteta taivaaseen,voi pitää hauskaa helvetissä!


      • Sepäsee

        Ja Helvetissä on kavereita töitä tekemään,ja oikeita hommaa.Taivaassa sitä viulunvingutusta ei jaksa kuunnella yksin nurkassa loputtomiin pirukaan..


      • näinonnäreset
        Sepäsee kirjoitti:

        Ja Helvetissä on kavereita töitä tekemään,ja oikeita hommaa.Taivaassa sitä viulunvingutusta ei jaksa kuunnella yksin nurkassa loputtomiin pirukaan..

        Oot käyny katsomassa?

        Kaiken inhimillisen pahan alku,
        kaiken pelon ja raadollisuuden alku
        ei ole kuolema,
        vaan pikemminkin kuoleman pelko.


      • Sepäsee

        Minä en pelkää kuolemaa.Te NS.Uskovaiset haluatte niin kovasti elää ikuisesti,ettei kuolemaa olisi.Mutta se on vaan niin,kuoltava se teidän on ja jokaisen,siitä ei pääse yli eikä ympäri..


      • meikäpojallahyvinmenee

        uskovaiset ovat heikkohermoisia,eivät kestä tätä todellista elämää,pitää turvautua raamattuun.
        Mutta meikäpoika porskuttaa ilman raamattua ja hyvin menee.


    • Perukanmies

      Kävin katiskoilla perukassa ja oli Pietarin kalansaalis ahventa. Van ei ollu Pietari perannu, helevetinmoinen homma.

      • tervekäsi

        Ei minuakaan ole Jumala auttanut,omin käsin on pitänyt mennä onneen.


    • Pietarinsuku

      Kristillinen naispappi voi mennä 500 km. päähän hotelliin lomallaan asumaan kahdeksi viikoksi. Vaihtaa vaatteet hipeiksi ja meikkaa itsensä. Menee sitten paikalliseen kapakkaan houkutuslinnuksi. Valehtelee ammatiksi lähihoitajan. Näin se mies isketään...

      • kysyvällevastaa

        Sikskö tossa alas skrollatessa oli Latin Beaty mainos?Milf hepenissä.


    • Saloukko

      Täällä nuo uskovaiset innossaan kirjoittelee Raamatusta tekstiä niinkuin saarnaajat.Minä olen elänyt kohta 70 vuotta salolla Kuhmon kaupungilta katsottuna.omin avuin on pitänyt elää,tai saanut paremminkin.en ole Jumalalta apua saanut,enkä ole kyllä pyytänytkään.Olen tyytyväinen elämääni,ja sitten kun kuolema korjaa,mielelläni jätän tämän maailman.Enkä halua enkä usko että tämä jatkuu taivaassa tai helvetissä.Tämä riittää kyllä..

      • kiinnostunutoon

        Te 70v saloukko haluaisin tutustua teihin ja olen yli 60 v mies,


      • levänukko

        TomofElimys,vanha peuranpyllyn purija.Mene muualta etsimään seuraa itsellesi.

        Nyt on saatu kaikkien kaipaama homoaspekti tähänkin keskusteluketjuun.


      • senkinhomosteliat

        Eikö sitä homoseksualisuutta hyväksytä vieläkään Kuhmossa kun kehotetaan seuraa etsimään muualta.
        Kuhmossa homoseksualisuus elää,karjakosta lähtinen homostelevat.


    • muutamajuttu

      Noin ihan varmuuden vuoksi, jos se helvetti on, pyrin elämään sivistyneesti. Sitä sanotaan, että älkää pyytäkö anteeksi, vaan antakaa anteeksi. Joskus sitä ihmettelee, kun kuulee uhoamista, ettei taivaassa ole mitään saatavia, eikä Jumalaa ole.

      Jumala on hyvyys, jota ilman ei ole mitään hyvää;
      Jumala on oleva, jota ilman ei ole mitään olevaa;
      Jumala on elämä, jota ilman ei ole mitään, mikä elää; niin suuri, että Hän täyttää kaiken ja on kaikkialla.
      Vain Hänellä ei ole vertaista.
      Hänellä ei ole ollut alkua eikä Hänellä tule olemaan loppua, mutta Hän on kaikelle antanut alun, ja kaikelle tulee Hän antamaan lopun.
      Hänellä ei ole isää eikä äitiä; hänellä ei ole poikia, ei veljiä, ei kumppaneita.
      Ja koska Hänellä ei ole kehoa, Hän ei syö, ei nuku, ei kuole eikä liiku, mutta Hän pysyy ikuisesti, ilman ihmisen (tai minkään lajin) kaltaisuutta, sillä Hän on ruumiiton, jakamaton, aineeton, kaikkein perimmäistä substanssia.
      Hän on niin hyvä, että rakastaa vain hyvyyttä.
      Hän on niin oikeudenmukainen, että Hänen rangaistessaan tai armahtaessaan kukaan ei voi sanoa vastaan.
      Täällä maan päällä et voi nähdä tai tuntea Häntä täydellisesti; mutta Hänen valtakunnassaan tulet näkemään Hänet ikuisesti... -Barnabaan evankeliumi-

      On olemassa jotain, mikä säilyttää muotonsa muuttumattomana.
      Se on syntyä vailla ja katoamaton, eikä koskaan ota itseensä mitään ulkoa päin,
      eikä mene sisälle toiseen olevaiseen.
      Se on näkymätön ja muutenkin aistein havaitsematon.
      Tämä olevainen on järjen tarkastelun kohde.
      Sitten on toinen olevainen, edellisen kanssa samanniminen ja sitä muistuttava,
      aistein havaittava, synnytetty, joka on jatkuvassa muutoksen tilassa,
      joka syntyy johonkin tiettyyn paikkaan
      ja siitä jälleen hajoaa olemattomiin
      ja josta saamme aistien välityksellä käsityksen. -Platon-

      • tyhjänpäivänenjuttu

        pelkkää sananhelinää.


    • sieluelää

      Kuka tietää, että se, mitä me kutsumme kuolemaksi, olekin elämää,
      ja mitä kutsumme elämäksi, olekin kuolemaa.

    • iankaikkiseenelämään

      Jeesus sanoi Lasaruksen haudalla: Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan." Joh. 11: 25. - 26.

      Raamatun mukaan kuolema on sekä hengellinen että fyysinen. Kauhein tila on jos on hengellisesti kuollut, ei ole yhteyttä Jumalaan.

      • Tietomies_

        Lasaruksen haudan vieressä kasvoi hyväntiedon puu ja puuta vasten nojasi mopo. Jeesus sanoi: "Tuo on Lasaruksen mopo"

        Mistä Jeesus tiesi, että kyseessä oli Lasaruksen mopo?
        Moos. 12:45-62 "ei siihen aikaan kovin monella jätkällä ollut mopoa"


      • sainpasanottua

        On niin pitkä tämä viestiketju,että minäkin jatkoa kirjoitan.

        Se oli sitten siinä.


      • Sepäsee

        On ihmisiä, jotka laskevat koskea hurjaa vauhtia ja ovat hukkua. Sitten on niitä,jotka huutavat rannalta ohjeita ja ovat osaavinaan sen paremmin...


    • vakavajuttu

      Vielä on pelastuksen päivä. Huomenna se voi olla myöhäistä: tulee hengellinen kuolema ja Pyhä Henki lakkaa kutsumasta Jumalan luo tai tulle se ajallinen lähtö.
      Sen tähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niin kuin teitte katkeroituksessa. Hepr 3: 8.

      • Sepäsee

        Tämä tarkoittaa sitä.Koskenlaskiat elää täysillä, ilman mitään ohjekirjaa,elikkä Raamattua.Raamatunlukijat huutaa rannalta ohjeita kun luulevat tietävänsä paremmin,mutta eivät uskalla hypätä koskeen virran vietäväksi,koska pelkäävät hukkuvansa...Niin..Siinä ei "Pyhällä hengellä"ole mitään tekemistä.koskenlaskia uskaltaa elää vaarallisesti,eikä odota pelastajaa...


      • tukkilainen
        Sepäsee kirjoitti:

        Tämä tarkoittaa sitä.Koskenlaskiat elää täysillä, ilman mitään ohjekirjaa,elikkä Raamattua.Raamatunlukijat huutaa rannalta ohjeita kun luulevat tietävänsä paremmin,mutta eivät uskalla hypätä koskeen virran vietäväksi,koska pelkäävät hukkuvansa...Niin..Siinä ei "Pyhällä hengellä"ole mitään tekemistä.koskenlaskia uskaltaa elää vaarallisesti,eikä odota pelastajaa...

        Näin on jyystö.Koskenlaskijaa leivälle.


      • Tietomies_

        Huomennahan on aprillipäivä. Ennenvanhaan se oli "väärän kuninkaan päivä". Silloin Raamatun sijaan luetaan Sinuhe Egyptiläistä, se on yhtä totta.
        Sinh 1:3 "april, april, din dumma sill!"


      • Sepäsee

        Niimpä tosiaankin. Sinuhe Egyptiläinen on niitä mahtavampi teoksia "Sillä elämäni aikana olen niin paljon kokenut ja menettänyt, ettei turha pelko minua vaivaa, ja kuolemattomuuden toivoon olen kyllästynyt, niin kuin olen kyllästynyt jumaliin ja kuninkaihin." Niinhän hän kirjoittaa..


      • HienoOnKirja

        Kyllä ja lopettaa:

        "Sillä minä, Sinuhe, olen ihminen ja ihmisenä olen elänyt jokaisessa ihmisessä, joka on ollut ennen minua, ja ihmisenä elän jokaisessa ihmisessä, joka tulee jälkeeni. Elän ihmisen itkussa ja ilossa, hänen surussaan ja pelossaan elän, hyvyydessään ja pahuudessaan, oikeudessa ja vääryydessä, heikkoudessa ja väkevyydessä. Ihmisenä olen elävä ihmisessä ikuisesti enkä sen tähden kaipaa uhreja hautaani ja kuolemattomuutta nimelleni. Tämän kirjoitti Sinuhe, egyptiläinen, hän, joka eli yksinäisenä kaikki elämänsä päivät."


      • Nokkoskukka

        Olen lukenut kirjan kolme kertaa ja pätkiä sieltä täältä silloin tällöin. Elokuvan olen katsonut ainakin 20 kertaa.
        Maailmalla ehkä tunnetuin suomalainen kirja...


      • Mikaelkarvajalka

        Mika Waltari tuotanto on hienoa luettavaa.


    • ennustaaukko

      Aurinkoista säätä on ollut,kun ei tuulisi yhtään niin olisi mukavampi.

      • Pilkkiä

        Niinpä oli mukava istua pilkillä,.Isoja ahvenia vetää jäälle.Ei kun kalakukon tekoon..Eipä maailman murheet mielessä pyöri...


    • minäuskonjo

      Minä uskon Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan luojaan ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän Herraamme. Minulle on aivan sama mihin te muut uskotte, tai olette uskomatta.

    • reilustitunnustan

      Minäkin uskoisin vaikka olisin viimeinen uskovainen kuhmolainen. En halua viettää iankaikkisuutta helvetissä erossa Jumalasta. Oikeastaan sitten vasta todellinen elämä alkaa kun lankeemuksen ja synnin kirous loppuu.

      • ennustaaukko

        Tullookohan paha kelirikko?


    • nansvili
      • rampatitrallaa

        Juu,, siinäpä oli hyvä loppulaulu,tälle keskustelulle....Ja AAMEN...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe