Kirjoilija kirjailija kommentoija

Kun aloitat kirjoittamisen, oletko jo silloin varma kuka olet.
Montako sanaa pitää/pitäisi noissa kolmessa vaihto-ehdossa olla?
Jotta tuntisit olosi itse-varmaksi?
-
Minä olen tietenkin aina itse-varma, koska osaan asennoitua oikein omiin kirjoituksiini.
-
Usein huomaan kirjoituksia, joissa kirjoitetaan höykäsen pöläyksiä.
Mikä pahinta, pöläyksiä tulee usein enemmän kuin 50.
Mikä johtaa siihen, että fiksukin aloitus jankuttuu yli sataan.
Pitemmäksikin joskus.
-
Aloitukseni innoitus on eräs kirja-ketjutus.

H.

32

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bessie-

      Mistä aiheesta haluat nyt keskustella?

    • Heikunkeikku

      Ei hajuakaan, ei edes pientä tuulahduksen poikastakaan, että mitä ajat takaa.
      Vai menetkö lujaaaa edellä ja muut yrittää pysyä perässä. :)
      Vastaan aloitukseen vain sen takia, kun toi otsikon sana "Kirjoilija" iski silmään, joka puolestaan sai nykimistä sormenpäihin.
      Olen itsevarma. Oikeinkin.
      Voisin sanoa olevani toi "kirjoilija". Nappaan sanoja kasaksi ja alan virkkaamaan ku langalla ketjusilmukoita. Menee käsityön puolelle.
      Ku on sopivan ajan ketjusilmukoinut, niin päästän ketjun palstalle.
      Varmasti ihan varmasti, niinku nytki varmasti.
      Koskaan minulta ei pääse Pölähdyksiä.
      En myöskään harrastele jankuttamista.
      Hmmm... täs ku alan tuumimaan, niin taidan olla aikamoisen Erinomainen palstalainen:)

    • eppu2

      Kyllä olen ihan varma siitä, kuka olen.
      Ja olen niin hiton itsevarmakin, koska osaan asennoitua noihin Sinun höykäsen pöläyksiisi. (hih)

    • "Kun aloitat kirjoittamisen, oletko jo silloin varma kuka olet" kysyy hunksi.

      Vastaan: olen aina oma epävarma itseni. Se antaa suuren vapauden ottaa vastaan, pohdiskella, repiä vanhaa, rakentaa uutta.

      Jos kolmesta vaihtoehdosta täytyy valita taidan olla enempi kommentoija, siis nykyisin. Umpihanki on jo hiihdetty...

      • eppu2

        Hyvä pohdinta tuo keskimmäinen kappaleesi


      • eppu2 kirjoitti:

        Hyvä pohdinta tuo keskimmäinen kappaleesi

        Juu. Epävarmuutta ei yleensä kukaan tunnusta eikä puolusta..))


      • Demeter, minäkin olen epävarma, muuttunut sellaiseksi.

        Epävarmana on hyvä olla, aika pian joku sitten kertoo mikä ja minkälainen oikeasti olet ja mitä puutteita löytyy.
        Ihan sama millä mielellä ja huumorilla omasta mielestään kirjoittaa ja oikeassa vaiko väärässä paikassa.
        Kyllä kansa tietää, itsevarmat parhaiten.


      • eppu2 kirjoitti:

        Hyvä pohdinta tuo keskimmäinen kappaleesi

        "eppu2"

        Valitettavasti kappale on ainoastaan keino puolustella rönsyilyjään.
        Kappale ei ole oikein lapsen eikä aikuisen.
        Se on jotain muuta.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Valitettavasti kappale on ainoastaan keino puolustella rönsyilyjään.
        Kappale ei ole oikein lapsen eikä aikuisen.
        Se on jotain muuta.

        H.

        Noh, entäs ne Sinun jokuset kappaleesi, niistä kun ei ota erkkikään selvää.


      • Ancelina kirjoitti:

        Demeter, minäkin olen epävarma, muuttunut sellaiseksi.

        Epävarmana on hyvä olla, aika pian joku sitten kertoo mikä ja minkälainen oikeasti olet ja mitä puutteita löytyy.
        Ihan sama millä mielellä ja huumorilla omasta mielestään kirjoittaa ja oikeassa vaiko väärässä paikassa.
        Kyllä kansa tietää, itsevarmat parhaiten.

        Juu, Ancelina. Näin se menee. Jos ei kovasti esittele itseään ja vahvuuksiaan saa kyllä kuulla millainen on ja millainen pitäisi olla..))

        Minusta tuo epävarmaksi muuttuminen on ihan suotavaa kasvua ihmiselle. Mieli pysyy joustavana - tai kimmoisana - kuten ikäseminaarissa sanottiin...


      • demeter1 kirjoitti:

        Juu, Ancelina. Näin se menee. Jos ei kovasti esittele itseään ja vahvuuksiaan saa kyllä kuulla millainen on ja millainen pitäisi olla..))

        Minusta tuo epävarmaksi muuttuminen on ihan suotavaa kasvua ihmiselle. Mieli pysyy joustavana - tai kimmoisana - kuten ikäseminaarissa sanottiin...

        Niinpä demeter, mutta jos vahvuuksiaan ja taitojaan kovin esittelee, niin ei ole sekään kaikkien mieleen.
        Vaikeaa on ketään miellyttää.

        Epävarmuutta esiintyy kotioloissakin, tosin joskus onnistuukin, kuten äsken, kun sain saunanpesään yhdellä tulitikulla tulen syttymään.
        Ihan tuli lievähkö voittajan fiilis.
        Sähköpostin lähettäminenkin taisi onnistua.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Niinpä demeter, mutta jos vahvuuksiaan ja taitojaan kovin esittelee, niin ei ole sekään kaikkien mieleen.
        Vaikeaa on ketään miellyttää.

        Epävarmuutta esiintyy kotioloissakin, tosin joskus onnistuukin, kuten äsken, kun sain saunanpesään yhdellä tulitikulla tulen syttymään.
        Ihan tuli lievähkö voittajan fiilis.
        Sähköpostin lähettäminenkin taisi onnistua.

        Minä leuhkin viime vuonna , että haa, saan uuden mökin pesän yhdellä tikulla syttymään. Toisea keljutti. Kun sen osaa.
        Äsken pesin pari ikkunaa ja keikuin tuolla tuoleilla ja pöydillä, varoin visusti, etten tee korppiksia.
        Lähetin kanssa sähköpostia. Ihan pysähdyin miettimään.
        Lähetin nimittäin syntymäpäiväonnittelut miniäni miniälle. Huh, mihin aika katoaa.
        (Kohta setä H sanoo, tää ei oo mikään ploki)


      • Ancelina kirjoitti:

        Niinpä demeter, mutta jos vahvuuksiaan ja taitojaan kovin esittelee, niin ei ole sekään kaikkien mieleen.
        Vaikeaa on ketään miellyttää.

        Epävarmuutta esiintyy kotioloissakin, tosin joskus onnistuukin, kuten äsken, kun sain saunanpesään yhdellä tulitikulla tulen syttymään.
        Ihan tuli lievähkö voittajan fiilis.
        Sähköpostin lähettäminenkin taisi onnistua.

        Noin paljon saavutuksia tälle päivälle, Ancelina..)) Hyvä sinä !
        Toista se on täällä. Olin valmistavinani terveellistä kotiruokaa, muodikasta nyhtökauraa, mutta pettymys siitä tuli ja lautaselle jäi suurin osa... Jos olisi ollut sitä itsevarmuutta - jos olisin tiennyt, kuka olen - olisin kehunut aterian ja haukkunut ne, joille ateria ei maistunut..))


      • Ancelina kirjoitti:

        Niinpä demeter, mutta jos vahvuuksiaan ja taitojaan kovin esittelee, niin ei ole sekään kaikkien mieleen.
        Vaikeaa on ketään miellyttää.

        Epävarmuutta esiintyy kotioloissakin, tosin joskus onnistuukin, kuten äsken, kun sain saunanpesään yhdellä tulitikulla tulen syttymään.
        Ihan tuli lievähkö voittajan fiilis.
        Sähköpostin lähettäminenkin taisi onnistua.

        Minä kans aprikoin että saankohan tulen uuniin ekalla yrittämällä, vielä parempi jos yhdellä tikulla :)
        Olen viime aikoina käyttänyt sytytys paloja, ne ovat melko varmoja.
        En ole juuri ajatellut olenko itsevarma.
        Ei ainakaan ole vaikeaa myöntää olleensa väärässä.
        Itsevarmuuteni tulee esiin väärissä paikoissa, olen erittäin varma itsestäni suunnistusvaistostani suhteen vaikka kerta toisensa jälkeen olen mennyt oudossa paikassa ihan päinvastaiseen suuntaan kun pitäisi.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minä kans aprikoin että saankohan tulen uuniin ekalla yrittämällä, vielä parempi jos yhdellä tikulla :)
        Olen viime aikoina käyttänyt sytytys paloja, ne ovat melko varmoja.
        En ole juuri ajatellut olenko itsevarma.
        Ei ainakaan ole vaikeaa myöntää olleensa väärässä.
        Itsevarmuuteni tulee esiin väärissä paikoissa, olen erittäin varma itsestäni suunnistusvaistostani suhteen vaikka kerta toisensa jälkeen olen mennyt oudossa paikassa ihan päinvastaiseen suuntaan kun pitäisi.

        Demeter, eppu ja mielikki.mummo

        Eiköhän me kaikki olla ihan hyviä omassa olossamme, osataan ja tehdään varmasti aivan riittävästi, kehumattakin.

        Tällä viikolla olemme tainneet kaikki saada ympäri korvia Isolta Herralta, mutta sehän meitä vaan riskaa :)
        Plokataan taas, kun aika on.

        Oli muuten makoisat löylyt saunassa, hyvin lämmitetty!


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Demeter, eppu ja mielikki.mummo

        Eiköhän me kaikki olla ihan hyviä omassa olossamme, osataan ja tehdään varmasti aivan riittävästi, kehumattakin.

        Tällä viikolla olemme tainneet kaikki saada ympäri korvia Isolta Herralta, mutta sehän meitä vaan riskaa :)
        Plokataan taas, kun aika on.

        Oli muuten makoisat löylyt saunassa, hyvin lämmitetty!

        Saunassa kävin minäkin.
        Samaa mieltä, että jokainen on ihan hyvä omalla paikallaan.
        Iso H ei meitä lannista.


      • eppu2 kirjoitti:

        Saunassa kävin minäkin.
        Samaa mieltä, että jokainen on ihan hyvä omalla paikallaan.
        Iso H ei meitä lannista.

        Saunapuhtaana ja epävarmana minäkin tässä yritän koota itseni ja ottaa vastaan uusia haasteita - niinkuin tuota pyykin levittämistä naruille...))


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Saunapuhtaana ja epävarmana minäkin tässä yritän koota itseni ja ottaa vastaan uusia haasteita - niinkuin tuota pyykin levittämistä naruille...))

        Hah pyykkiä pesin minäkin, kuivumassa vielä ovat.
        Leivoin amulla myös pullaa.
        Nykyään laitan taikinaan puolet luomuvehnäjauhoa ja puolet spelttijauhoja.,


    • Hyvä-näkijä

      Poikkean periaatteestani joka on vankkumaton ja kuolematon, eli vastaan avaukseen.
      Koska käyn täällä 2-3 kertaa viikossa, tuottaa avausten otsikot hieman pään vaivaa?
      95 % tarkkuudella pystyn päättelemään ja jättämään avaamatta hunkszin otsikon.
      Kun näen sellaisen, kiroilen pohjattoman perkkeleesti.

      • voi-teitä-itsekehujia

        Hyvä-näkijä

        Itse käyn ns. aamunavauksen kahvikupposen kera palstoilla 60 ja 70 aamulla ja mielenkiintoista on, mitä illalla ja yöllä on saatu aikaan?

        Ja onhan niitä saatu, sekopäisiä juttuja yleensä, mutta on joitain aivan asiallisia kivoja aloituksia, mikäli ei herra H tulisi niitä arvostelemaan.

        Silloin loppuu minun mielipiteeni ilmaisu siihen. Näin olisi livessäkin, jos sellainen "Herra H olisi läsnä, niin en sanaakaan sanoisi.

        Helvetin öykkäri täällä palstalla mesoo! Näin voin sanoa, koska naamankin olen nähnyt (itse laittoi kuvansa) ja itseään pitää kovinkin puoleensavetävänä nörttinä??

        On meillä sitten Hesasta "nörtti" ikuinen hippi ja Kajaanin korppis, joka on "hipsteri pissis", vaikka ei eroita Hesassa Kamppia ja Kämppiä!DD


      • voi-teitä-itsekehujia kirjoitti:

        Hyvä-näkijä

        Itse käyn ns. aamunavauksen kahvikupposen kera palstoilla 60 ja 70 aamulla ja mielenkiintoista on, mitä illalla ja yöllä on saatu aikaan?

        Ja onhan niitä saatu, sekopäisiä juttuja yleensä, mutta on joitain aivan asiallisia kivoja aloituksia, mikäli ei herra H tulisi niitä arvostelemaan.

        Silloin loppuu minun mielipiteeni ilmaisu siihen. Näin olisi livessäkin, jos sellainen "Herra H olisi läsnä, niin en sanaakaan sanoisi.

        Helvetin öykkäri täällä palstalla mesoo! Näin voin sanoa, koska naamankin olen nähnyt (itse laittoi kuvansa) ja itseään pitää kovinkin puoleensavetävänä nörttinä??

        On meillä sitten Hesasta "nörtti" ikuinen hippi ja Kajaanin korppis, joka on "hipsteri pissis", vaikka ei eroita Hesassa Kamppia ja Kämppiä!DD

        "voi-teitä-itsekehujia"

        Enhän minä 70 -palstalle kirjoita.

        H.


      • 1lesken
        voi-teitä-itsekehujia kirjoitti:

        Hyvä-näkijä

        Itse käyn ns. aamunavauksen kahvikupposen kera palstoilla 60 ja 70 aamulla ja mielenkiintoista on, mitä illalla ja yöllä on saatu aikaan?

        Ja onhan niitä saatu, sekopäisiä juttuja yleensä, mutta on joitain aivan asiallisia kivoja aloituksia, mikäli ei herra H tulisi niitä arvostelemaan.

        Silloin loppuu minun mielipiteeni ilmaisu siihen. Näin olisi livessäkin, jos sellainen "Herra H olisi läsnä, niin en sanaakaan sanoisi.

        Helvetin öykkäri täällä palstalla mesoo! Näin voin sanoa, koska naamankin olen nähnyt (itse laittoi kuvansa) ja itseään pitää kovinkin puoleensavetävänä nörttinä??

        On meillä sitten Hesasta "nörtti" ikuinen hippi ja Kajaanin korppis, joka on "hipsteri pissis", vaikka ei eroita Hesassa Kamppia ja Kämppiä!DD

        voi-teitä
        Kylläpä minua nauratti toi "hipsteri-pissis". Jos kainuutar yrittää mennä pianon kokoisen matkalaukunssa kanssa Kämppiin metrolla, tai Kamppiin ihmettelemään, missä on se kuuluisa Kämppi supervieraineen. Hih hih. Lesken


    • en ota tälläkään kertaa sen kummemmin kantaa koko asiaan
      kun en ymmärrä hölkäsen pöläystä näistä hatsansaan aloituksista.

      • "aina.i.ankeinen"

        Hyvä yritys piilotella sinultakin.
        Olette demeterin kanssa samalla viivalla.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "aina.i.ankeinen"

        Hyvä yritys piilotella sinultakin.
        Olette demeterin kanssa samalla viivalla.


        H.

        millä helskutin viivalla
        en taaskaan tajunnu mitään.


      • New-age

        No, eikö se rooli riipu aloituksesta. Usein sitä on kirjoilevasti kantaaottava kirjailija. (Ja kohta alennetaan...)
        Joku aloitus voi jäädä sivuun, pitkäksikin aika ja sitten lukaisee kommentit ja kommentoi. Kuten Ainon ketjussa laitoin, ei mielipiteitä tarvitse koko ajan testata. Antaa toisten "puhua" ja " "kuuntelen". Jostain asiasta taas sydän voisi palaa. Sordino on otettava käyttöön.....


    • Helppoa ku heinänteko ,mä oon se tyyppi joka seisoo hillotolpalla nuoruuren aikaisten kilvoittelujen johrosta.
      Muut meni kapakkaan ,mä omatekoselle kuntosalille ,muut ryyppääs viinaa mä lipitin vettä kun toiset laitto tupakaks mä tein isometrist harjotust ohimennen.
      Jaa et miks oon varma , no siks ku tänään törmäsin nuoruuren aikaseen teräsmieheen.
      Ei mistään löytyny niin paljon viinaa etteikö sitä juora jaksanu ,ei niin suurta sikaria etteikö suuhun mahtunu ,ne mahottomat valvomiset .
      Pöljänähäm minuu pirettiin sparttalaisen elämäni vuoksi,mut tänään ku kattelin ostoskärryn avulla raahustavaa miestä en mä vahinkon iloo tuntenu vaan ihmettelin meiän vaellusta tääl ajassa.

      • eppu2

        Se vaan on niin, että kaikella on aikansa, paikkansa ja tiensä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Se vaan on niin, että kaikella on aikansa, paikkansa ja tiensä.

        Näin se menee, k/k. Viimeiset tulevat ensimmäisinä, loppupeleissä..))
        Kysyy paljon sisäistä vahvuutta kun ei lähde virran mukaan,..


      • demeter1 kirjoitti:

        Näin se menee, k/k. Viimeiset tulevat ensimmäisinä, loppupeleissä..))
        Kysyy paljon sisäistä vahvuutta kun ei lähde virran mukaan,..

        Ei ne nuoruuren kilvoittelut elämää lisää mut se loppuajan laatu .
        ihan airosti olen kiitolline osastani .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ei ne nuoruuren kilvoittelut elämää lisää mut se loppuajan laatu .
        ihan airosti olen kiitolline osastani .

        Itsekunnioitus on minusta iso saavutus, k/k. Ja kiitollisuutta ei itsevarma ihminen taida välttämättä tuntea. Kun kaikki on hänen omaa ansiotaan ja hän on ylpeä itsestään - ei kiitollinen jollekin itseään isommalle...


    • Seonyhdyssana

      Itsevarma. Tietyissä aiheissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe