Etuvetoisia mersuja?

etukiskoja

Kuinka paljon on etuvetoisia mersuja markkinoilla? Jos minun olisi pakko osta mersu, ostaisin etuvedon koska sillä pärjää hyvin talvellakin, ei heittelehdi eikä jää mäkiin jumiin. Sitäpaitsi etuveto on edullisempikin.

5

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yököök

      Ai mersulla on etuvedot edullisimpia,joo o,et sitten ole koskaan omistanut mersua.

      Etuveto mersut on kaikista paskimpia,niitä ei edes oikeastaan pidetä mersumiesten kesken mersuina.

    • Nyttemmin_takavetomies

      Siirryin takavedosta etuvetoon 1979 eli 38 vuotta sitten. Toissa vuonna 2015 tein onnistuneen ”kotiinpaluun”. Jo oli aikakin! Olen tuntenut oloni C-Mersun (S205) ratissa todella kotoisaksi ja selvittänyt kaksi talvea vailla minkäänlaisia vetotapaan liittyviä (tai muitakaan) ongelmia. Ajettavuus on mieleiseni!

      Harva ostaa Mersua tänä päivänä enää manuaalivaihteistolla. Automaatin valitseva joutuu etuveto-Mersuissa tyytymään kaksoiskytkintyyppiseen suoravetoratkaisuun (DCT = Dual Clutch Transmission). Olen ajanut vuosia samaan konseptiin perustuvalla VW-konsernin DSG-vaihteistolla (= Doppelschaltgetriebe), enkä monen kohtalotoverin tapaan selvinnyt ilman ongelmia. M-B:n DCT:stä minulla ei minulla kokemuksia ole, mutta etuveto-Mersua vierastan kokemusteni perusteella jo tämän vaihteistoratkaisunkin takia. Sen sijaan luottamukseni C-Mersun perinteiseen, momentinmuuntimella varustettuun 7G Tronic -automaattiin on vankka.

      Hinnanerolle on perusteita, jotka maksoin ilomielin.

    • Jäätkö usein alamäissä jumiin, vai miksi haluat vaihtaa autoon, jossa vetävät pyörät ovat väärässä päässä?

      Mitä kysymykseesi tulee, A-sarjalaisissa ja joissain 2000-luvun alun avovehkeissä (en nyt mallimerkintää muista) on veto etupäässä. Kustannussyistä kai... Sääli sinänsä, voisin muuten harkita avomersuakin, mutta nyt ei taida saada kovakattoista takavetoista kuin jotain 20-vuotiaana...

      • Nyttemmin_takavetomies

        Käsittääkseni A:n lisäksi myös B- ja CLA-sarjoissa on etuveto.

        Kaikki taitavat perustua periaatteessa samaan pohjalevyyn. B vaikuttaa A:n tilaversiolta, kun taas CLA on jonkinlainen A:n sedan-muunnos. CLA:sta löytyy sitten vielä golfbagien kuljetukseen sopivalta haiskahtava farkuntapainen Shooting Brake.

        A:n ja CLA:n kuljetuskapasiteetit (tilat) koin vähän vajaamittaisiksi, B taas ei muuten sytyttänyt. Vaihteistoista olikin edellä jo puhetta. C-farkussa palaset loksahtivat minulle sopivalla tavalla kohdalleen enkä ole takavetoon siirtymistäkään vielä päivääkään katunut.

        Etuveto-Mersuja mitenkään väheksymättä. Pakko nekin on Mersuiksi lukea!


      • PoisEtuvedotMaailmasta
        Nyttemmin_takavetomies kirjoitti:

        Käsittääkseni A:n lisäksi myös B- ja CLA-sarjoissa on etuveto.

        Kaikki taitavat perustua periaatteessa samaan pohjalevyyn. B vaikuttaa A:n tilaversiolta, kun taas CLA on jonkinlainen A:n sedan-muunnos. CLA:sta löytyy sitten vielä golfbagien kuljetukseen sopivalta haiskahtava farkuntapainen Shooting Brake.

        A:n ja CLA:n kuljetuskapasiteetit (tilat) koin vähän vajaamittaisiksi, B taas ei muuten sytyttänyt. Vaihteistoista olikin edellä jo puhetta. C-farkussa palaset loksahtivat minulle sopivalla tavalla kohdalleen enkä ole takavetoon siirtymistäkään vielä päivääkään katunut.

        Etuveto-Mersuja mitenkään väheksymättä. Pakko nekin on Mersuiksi lukea!

        No ei todellakaan ole pakko lukea Mersuiksi jos keulalla on tähti ja muuten rellu.
        Nuo etuveto Mersut pitäisi lailla kieltää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe