Tehdään näistä vaaleista ratikkavaalit !

Ratikka-kumoon

Löytyy ehdokkaita jotka ovat valmiit perumaan koko hankkeen. Kun saadaan heidänlaisiaan riittävästi valtuustoon niin me veronmaksajat säästämme SATOJA miljoonia euroja eli ei ole kyse ihan pikkurahoista.

Jos jotain korvauksia kaupunki joutuisikin maksamaan niin enintään muutama miljoonan eli tuskin enempää kuin 2-3 % säästyvästä rahasummasta.

Äänemme annettakoon ratikan vastustajille !

53

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietippäite

      Päätöksien tekeminen-peruminen-takeminen-peruminan antaisi aika huonon kuvan kaupungista luotettavana kumppanina.

      • maksa.itte

        Nyt ei kuvia kumarreta kun kyseessä on sadat miljoonat.


    • aitoja

      Tampereella on huonoja ehdokkaita osasta. Ihan selkeästi oman edun tavoittelijoita on monta. Missähän puolueessa on ihan aidosti syntyperäisiä tamperelaisia, en tarkoita rakentajia, lääkäreitä tai opettajia.

    • Sen_kun

      Ihan vapaasti vaan, meiltä eivät ratikan kannattajat lopu. Ja tähän jatkoksi se vanha sanonta sorsista ja Tammerkosken jäätymisestä.

      • EI.ratikalle

        Jos olis tehty äänestys tamperelaisille ratikan rakentamisesta niin kyllä "EI ratikkaa" olisi voittanut. Olihan Aamulehdessäkin Päivän kysymyksenä että oletko iloinen että ratikka tulee, ja 68% vastasi että EI.


      • Elintasoakansalle

        Onpa typerän lyhytnäköistä kommentointia kaupunkikehityksestä ja sen kuvan muuttumisesta.
        Samaa linjaa rantatunnelin kanssa, ranta kuuluu kaikille, ei vain autoille ja rantaan toteutuu nyt rantabulevardi.
        Sama on eteläpuiston kanssa, jossa nyt on ruma entinen speadwayhiekkakenttä, jolla ei ole mitään tekemistä viihtyvyyden kanssa.
        Sinnekin hieno rantapuistobulevardi sekä komein lasiterassein varustettuja kerrostaloja houkuttelemaan varakkaita veronmaksajia.
        Ihme vouhotusta myös tuon Hämeenkadun yksityisautoilu. Miten mainio se olikaan ja ihastuttavan helppo liikkua ilman supertiheää liikennettä.
        Keskustan alla on luolasto, johon voi auton parkkeerata ja pääsee Hämeenkadulle, pääsee pyörätuolillakin hissillä. Keskustaan pääsee myös bussilla, ja taksilla tarpeen vaatiessa ja kohta myös ratikalla joka on pitkästä aikaa parasta mitä Tampereelle on tapahtunut.
        Käykää Lahdessa Ankkurin ja Sataman alueella katsomassa miltä näyttää, siis hienolta.
        Enää ei asuta savupirteissä, aika on muuttunut ja se muuttuu ja kehityksen täytyy kulkea eteenpäin, mutta ihmisten ehdoilla.
        Ei kenenkään yksittäisen ihmisen, vaan meidän kaikkien, ottaen huomioon myös ympäristön kuormittuvuus.
        Yksittäisten poliitikkojen keinoja kaihtamaton pyrkiminen valtuustoon jopa muka tuon ratikkahankkeen kaatamisen perusteella on naurettavan itsekästä, samoin Hämeenkadun yksityisautoilun puoltamisen.
        Kas kun eivät halua Rantatietäkin yksiajorataiseksi ja Ranta-Kesoilia takaisin.
        Torni-Hotellia nurin ja Ratinan kävelysiltaa purettavaksi.
        Onhan hienoa, että jokainen saa sanoa sanasensa, mutta raitiotiehanke tulee maksamaan pitkällä aikavälillä itsensä takaisin, luo viihtyisyyttä ja on myös maamerkki jonka Tampere ja Tamperelaiset ovat ansainneet, kuten Näsinneulan silloin joskus.
        Kehityksen rattaisiin hiekkaa heittelevät turhaan valittavat työttömyydestä ja ahdingosta, mutta periaatteessa ovat kaikkea vastaan.
        Kun järki ei riitä ymmärtämään asioita laajemmalti, otetaan periaate esiin.


      • pieni_otos_ALssä
        EI.ratikalle kirjoitti:

        Jos olis tehty äänestys tamperelaisille ratikan rakentamisesta niin kyllä "EI ratikkaa" olisi voittanut. Olihan Aamulehdessäkin Päivän kysymyksenä että oletko iloinen että ratikka tulee, ja 68% vastasi että EI.

        Hämeenkatu.fi sivustolla on hieman suurempi otos siitä, miten ihmiset ratikkaa kannattavat vs. sähköbussi. Nimittäin kyselyyn vastannut 5683 ihmistä. Niistä 53% kannattaa ratikkaa ja 47% kannattaa sähköbussia.

        Se Aamuylehden kysely nyt on niin pieni otos, että siitä ei voi päätellä mitään.

        Hämeenkatu.fi -sivustolla gallup:
        Kumpi vaihtoehto on mielestäsi parempi

        Raitiotie (53%, 3 029 Votes)
        Sähköbussi (47%, 2 654 Votes)
        Ääniä yhteensä: 5 683


    • katson.tulevaisuuteen

      Minulla on jo katsottuna vakaa ehdokas joka sanoo, että ratikkahanke on peruttava.

    • kjhhhkvhk

      Ratikka hankkeen peruminen maksaisi kymmeniä miljoonia... Sopimus sakot, turha työ ja pitäisi aloittaa kaikki suunnittelu alusta, millä korvataan ratikka... Myös työttömyyden lisääntyminen toisi lisä kuluja...

      • vikaonniiden

        Jee, kuluja tulisi mutta vika on niiden jotka päättivät ratikan hankinnasta, ei sen vastustajien. Kulut voisi maksattaa hankkeen puolesta äänestäneillä valtuutetuilla ja virkamiehilläkin.


      • mikä.on.ongelmasi

        " pitäisi aloittaa kaikki suunnittelu alusta, millä korvataan ratikka"

        Siis hei haloo, miksi pitäisi alkaa miettimään millä korvataan sellainen mitä ei ole ???

        Ja onhan meillä nysset, ei niitä ole kaiketi ollut aietta romuttaa. On niillä tähänkin asti päässyt, miksei jatkossakin.


      • tiedottakaa
        mikä.on.ongelmasi kirjoitti:

        " pitäisi aloittaa kaikki suunnittelu alusta, millä korvataan ratikka"

        Siis hei haloo, miksi pitäisi alkaa miettimään millä korvataan sellainen mitä ei ole ???

        Ja onhan meillä nysset, ei niitä ole kaiketi ollut aietta romuttaa. On niillä tähänkin asti päässyt, miksei jatkossakin.

        Onhan meillä Hervanta, lähes 30 000 asukkaan alue enkä ole kuullut, että sen liikenteen hoitamisessa tähän asti olisi ollut jokin oleellinen ongelma. Jos on ollut niin voisiko joku sen meille kaikille kertoa. Tai kertoa mikä on se tiedossa oleva ongelma jota pelätään.


      • erererrg

        Mutta saataisiin joidenkin kaikenvastustajien mieli vähemmän pahaksi noin tunniksi. Siihen kannattaakin laittaa muutama kymmenen miljoonaa euroa.

        Tai siis ei kannata. Samat törpöt huutaa ratikkaa vastaan jotka huusi tunnelia vastaan. Mitään ei koskaan saada aikaan jos tyhmimpien ehdoilla mennään. Antaa niiden huutaa.


      • sää.oot.pikku.pelle
        erererrg kirjoitti:

        Mutta saataisiin joidenkin kaikenvastustajien mieli vähemmän pahaksi noin tunniksi. Siihen kannattaakin laittaa muutama kymmenen miljoonaa euroa.

        Tai siis ei kannata. Samat törpöt huutaa ratikkaa vastaan jotka huusi tunnelia vastaan. Mitään ei koskaan saada aikaan jos tyhmimpien ehdoilla mennään. Antaa niiden huutaa.

        Eivät nuo omasikaan ratikan puolustelut järin älykkäiltä vaikuta. Muuta et saa ulos itsestäsi kuin herjauksia. Kertoo ratikan puolustajien henkisen tason eli siis tasottomuuden.


    • nimet_selville

      Ketä ehdokkaista on valmiita perumaan ratikan? Listaa kiitos!

      • 625sanooEI

        Esim. nro 625 on sellainen.


    • 7yt65r4e

      Eihän nämä ehdokkaat vieläkään sano mitään ratikasta.

      • vaalikoneet.käyntiin

        Eikö mikään vaalikone ole kysynyt asiasta?


    • pakko.valita

      Pitää äänestää ratikkavastaista puoluetta. Yksittäinen ratikanvastustaja ei riitä, ne jyrätään puoluekurilla.

    • Eionnnaa

      Ei kukaan eikä mikään pysty perumaan tehtyjä päätöksiä, fakta.

      • NäinOnNärhenMunat

        Ainakin hirveällä kiireellä yritetään saada ratikkatyöt käyntiin ennen vaaleja jotta ratikka olisi mahdollisimman kallis ja hankala perua. Mutta silti tulee halvemmaksi perua koko miljardihanke kuin ottaa muutama miljoona takkiin.


    • Varustaja

      Joudutte antamaan äänenne miesehdokkaille.

    • tenkanen-a

      Onko yhtään ratikkakuskia ehdolla?

    • eivoipelua

      Ottakaahan nyt amatöörit selvää laeista ja asetuksista voiko päätöksiä perua, ei voi, ennen kuin päästätte aivopierujanne, ette käsitä tietenkään että peruminen on pelkkää politiikan sanahelinää muiden lupausten seassa jotta te hölmöläiset äänestäisitte jälleen tyhjää päättämättömyyttä käsittämättä mistään mitään.
      - Mitkä lupaukset on koskaan toteutuneet ja aina te yksinkertaiset vain äänestätte samoja narraajia, katsokaa nyt hyvät lapset peiliin!

      • rahalla.voi

        Ora itse selvää laeista ja asetuksista. Kaiken voi perua rahalla, paitsi kuoleman. Siinä ei raha auta.


    • Raxit

      Tampereella tulee järjestää Raxit-kansanäänestys, jolla saadaan selville demokraattisesti haluavatko tamperelaiset kuulua miljardihintaiseen ratikkaunioniin vai olla elämättä yli varojensa.

    • järkeä.kehiin

      Käykää Keskustorilla ja/tai lukekaa vaalimainoksia lehdistä. On ehdokkaita, jotka selvällä suomenkielellä sanovat, että ratikkahanke on peruttava. Järkevä ehdotus, siinä säästyy n. 400 miljoonaa vaikka korvauksiakin sopimusten perumisista maksettaisiin.

      • miljardi.ei.riitä

        Säästyy kyllä aika paljon enemmänkin kuin tuo 400 miljoonaa. Tarvitaan nääs myös lisäksi ne varsinaiset ratikat, jotka maksavat myös satoja miljoonia. Kun ynnäillään päälle uusi Hämeensilta ja muut ratikan vaatimat "ylimääräiset" menot, niin aletaan olla siellä miljardin tasolla.


      • NE_BUSSITKIN_MAKSAA
        miljardi.ei.riitä kirjoitti:

        Säästyy kyllä aika paljon enemmänkin kuin tuo 400 miljoonaa. Tarvitaan nääs myös lisäksi ne varsinaiset ratikat, jotka maksavat myös satoja miljoonia. Kun ynnäillään päälle uusi Hämeensilta ja muut ratikan vaatimat "ylimääräiset" menot, niin aletaan olla siellä miljardin tasolla.

        "Säästyy kyllä aika paljon enemmänkin kuin tuo 400 miljoonaa. Tarvitaan nääs myös lisäksi ne varsinaiset ratikat, jotka maksavat myös satoja miljoonia."

        Tuo nyt on niin roskaa, kuin olla voi! Vai meinaatko, että ne bussit saataisiin sitten ilmaiseksi? Ei tietenkään, kuten ei ratikkakalustoakaan. Sitä kalustoa EI SIIS LASKETA RATIKAN HINTAAN, koska aivan samalla tavalla ne bussitkin maksaisivat rahaa, jos ratikkaa ei oltaisi valittu.


      • tiedän.tarkalleen
        NE_BUSSITKIN_MAKSAA kirjoitti:

        "Säästyy kyllä aika paljon enemmänkin kuin tuo 400 miljoonaa. Tarvitaan nääs myös lisäksi ne varsinaiset ratikat, jotka maksavat myös satoja miljoonia."

        Tuo nyt on niin roskaa, kuin olla voi! Vai meinaatko, että ne bussit saataisiin sitten ilmaiseksi? Ei tietenkään, kuten ei ratikkakalustoakaan. Sitä kalustoa EI SIIS LASKETA RATIKAN HINTAAN, koska aivan samalla tavalla ne bussitkin maksaisivat rahaa, jos ratikkaa ei oltaisi valittu.

        ,,,,, Sitä kalustoa EI SIIS LASKETA RATIKAN HINTAAN, koska aivan samalla tavalla ne bussitkin maksaisivat rahaa, jos ratikkaa ei oltaisi valittu. ,,,

        Argumentoinnissasi on yksi paha virhe. Tarvittavat ratikkavaunut maksavat paljon enemmän kuin tarvittavat nysset maksaisivat. Siksi ratikkavaunuja ei lasketa mukaan.


      • laskeelaskee

        Laskeppa uudestaan. Ratikkavaunuun menee kolme bussillista. Bussin käyttöikä on 12 vuotta, jonka jälkeen paali kutsuu. Ratikkavaunun käyttöikä on 40 vuotta.


      • näin.se.vaan.on
        laskeelaskee kirjoitti:

        Laskeppa uudestaan. Ratikkavaunuun menee kolme bussillista. Bussin käyttöikä on 12 vuotta, jonka jälkeen paali kutsuu. Ratikkavaunun käyttöikä on 40 vuotta.

        ..... Ratikkavaunuun menee kolme bussillista....

        Siis ei mene yhteen vaunuun vaan kolmen vaunun letkaan.

        ---- Bussin käyttöikä on 12 vuotta, jonka jälkeen paali kutsuu. Ratikkavaunun käyttöikä on 40 vuotta. ....

        Bussien lyhyempi käyttöikä ei ole haitta vaan etu. Näin saadaan uudempaa tekniikkaa, joka on energiapihimpää, mukavampaa sekä turvallisempaa matkustajille. Kuka haluaa matkustaa enää 40 v vanhassa louskussa, joka on muutenkin jo sen hetken näkemysten mukaan kuin suoraan museosta. Matkustelin aikanaan 1970-luvulla viimeisissä trollikoissa ja kyllä ne olivat pikemminkin romukasasta esiin kaivettuja rämisköjä kuin ihmisenkuljetusvälineitä. Sen ajan dieselbussit olivat kuin eri planeetalta.


    • 443-663-662

      Ainakin Olli Heikkilä vastustaa ratikkaa. Hänen numeronsa on 443.
      Myös Seppo Lehto (en muista numeroa) ja Marco de Wit 662 sekä Mari Kosonen 663 vastustavat ratikkaa. Käykää äänestämässä heitä. Ehkä ratikka voidaan vielä perua, jos tulee suuri äänivyöry ratikan vastustajille. Ainakin kannattaa yrittää.

      • ratikka.suohon

        Ei yksittäisen valtuustoehdokkaan puheisiin voi luottaa sillä kaikki jumpittelijat pannaan ryhmäkurilla ruotuun jos puolue on ratikan kannalla.

        Pitää valita puolue, joka jo puolueena on ratikkaa vastaan. Näin se menee kun oikein ajatellaan. Tämä on ainoa turvallinen tapa äänestää.


    • epärehellisiä

      Ratikka asia on sovittu ajat sitten tyyliin-sä saat tämän ja mä saan sen.

    • rtyjukjnhb

      Puhutte täyttä puppua ratikan perumisesta. Mitä luulette, että Tampere joutuisi maksamaan sopimussakkoa jo allekirjoitetuista sopimuksista, kun ne peruttaisiin? Kymmeniä miljoonia, jopa 100 miljoonaa? Entä mikä olisi Tampereen maine sen jälkeen sopimuskumppanina? Kuka luottaisi enää Tampereeseen sellaisen farssin jälkeen?

      Entä mitä luulette, suostuisivatko kaupungin virkamiehet lähtemään sellaiseen pelleilyyn mukaan, vai olisiko seurauksena virkamiesten joukkoero? Siinähän hankitte uusia virkamiehiä toteuttamaan riitaisaa ja vuosia kestävää perumisprosessia oikeudenkäynteineen.

      Ja eikö ne ratikkavaalit olla jo käyty aikaa sitten? Ja eikö se ratikka päätetty 11/2016 jo? Mitä helvettiä te oikein horisette enää jo kertaalleen laillisesti päätetyn demokraattisen päätöksen perumisesta?

      Uskomattoman naurettava ajatus, että kun se ratikka päätettiin 11/2016, niin se ei muka ollutkaan se lopullinen päätös, vaan vielä on oljenkorsia ja änkyröillä sanansa sanottavana! Näin se siis toimiikin; valtuuston päätöksillä ei olekaan mitään merkitystä, vaan asioita voidaan lähteä ees taas huopaamaan, kun jokin ei miellytä; ei väliä, vaikka rakennustyöt ovat kesäkuuhun mennessä edenneet melkoisesti, ei väliä, vaikka se työllistää satoja ihmisiä, ei väliä, vaikka maahan jo kaivetut perustukset kaivettaisiin ylös, ei väliä, vaikka koko juttu on jo suunniteltu vuosikausia, kunhan vaan ratikkaa ei tule!

      Luuletteko tosiaan, että 95% tamperelaisista haluaa lähteä mukaan tuollaiseen pelleilyyn ja ees taas huopaamiseen, jossa päätökset eivät olekaan päätöksiä, vaan niitä milloin mistäkin syystä vaaditaan mielivaltaisesti peruutettavaksi?

      • äläpäs.nillitä

        Et ota huomioon sitä, että valitusprosessit ovat vielä kesken. Entäpä jos Hallinto-oikeus toteaa päätöksen laittomaksi ja kumoaa sen niin kelle sinä sitten nillität ja kuka maksaa. Miksi on menty alkamaan kalliit työt ennen kuin päätös on saanut lainvoiman ? Muistan kun Stockmannin piti aloittaa laajennustyöt mutta valituksen takia niitä siirrettiin vuodella. Näin olisi pitänyt tehdä tässäkin. Mutta kun ollaan niin isoa herraa, että halutaan panna jopa Hallinto-oikeuskin tapahtuneitten tosiasiain eteen tyyliin "ette te meille mitään mahda".

        ,,,,,Näin se siis toimiikin; valtuuston päätöksillä ei olekaan mitään merkitystä, vaan asioita voidaan lähteä ees taas huopaamaan, kun jokin ei miellytä; ei väliä,---

        Mutta noinhan juuri tehtiinkin. Oli olemassa lainvoimainen päätös, että ratikka saa maksaa vain 250 milj. ja valtionavun tulee olla vähintäin 1/3 koko hinnasta. Tätä päätöstä ei ole kumottu joten on olemassa kaksi keskenään ristiriitaista päätöstä, kumpaako noudatetaan. Eli mitä virkaa oli päättää jotain 250 milj. ja 1/3 kun niillä ei sitten näytä olevan mitään virkaa.

        ---- vaikka rakennustyöt ovat kesäkuuhun mennessä edenneet melkoisesti, ei väliä, vaikka se työllistää satoja ihmisiä, ei väliä, vaikka maahan jo kaivetut perustukset kaivettaisiin ylös,,,,,

        Ei turhilla töillä kannata ketään työllistää. Samalla rahalla olisi työllistetty aivan sama määrä ihmisiä järkevästikin. Jätetään perustukset maahan, ei niitä vielä paljoa ole.


      • Järkipäätös
        äläpäs.nillitä kirjoitti:

        Et ota huomioon sitä, että valitusprosessit ovat vielä kesken. Entäpä jos Hallinto-oikeus toteaa päätöksen laittomaksi ja kumoaa sen niin kelle sinä sitten nillität ja kuka maksaa. Miksi on menty alkamaan kalliit työt ennen kuin päätös on saanut lainvoiman ? Muistan kun Stockmannin piti aloittaa laajennustyöt mutta valituksen takia niitä siirrettiin vuodella. Näin olisi pitänyt tehdä tässäkin. Mutta kun ollaan niin isoa herraa, että halutaan panna jopa Hallinto-oikeuskin tapahtuneitten tosiasiain eteen tyyliin "ette te meille mitään mahda".

        ,,,,,Näin se siis toimiikin; valtuuston päätöksillä ei olekaan mitään merkitystä, vaan asioita voidaan lähteä ees taas huopaamaan, kun jokin ei miellytä; ei väliä,---

        Mutta noinhan juuri tehtiinkin. Oli olemassa lainvoimainen päätös, että ratikka saa maksaa vain 250 milj. ja valtionavun tulee olla vähintäin 1/3 koko hinnasta. Tätä päätöstä ei ole kumottu joten on olemassa kaksi keskenään ristiriitaista päätöstä, kumpaako noudatetaan. Eli mitä virkaa oli päättää jotain 250 milj. ja 1/3 kun niillä ei sitten näytä olevan mitään virkaa.

        ---- vaikka rakennustyöt ovat kesäkuuhun mennessä edenneet melkoisesti, ei väliä, vaikka se työllistää satoja ihmisiä, ei väliä, vaikka maahan jo kaivetut perustukset kaivettaisiin ylös,,,,,

        Ei turhilla töillä kannata ketään työllistää. Samalla rahalla olisi työllistetty aivan sama määrä ihmisiä järkevästikin. Jätetään perustukset maahan, ei niitä vielä paljoa ole.

        Totta, joka asiaan on olemassa pitkien "valitusten tie". Mutta kuten myös totesit: "Ei turhilla töillä kannata ketään työllistää". Olisi pitänyt toimia silloin, kun asiassa ollut siihen kuuluvat lausuntokierrokset. Nyt se juna on jo mennyt ja ratikka tulee.
        Seuraavalla valtuustokaudella tulee esille muita tärkeitä asioita, kuten keskuspuhdistamo jne. http://www.keskuspuhdistamo.fi/


      • kukkuuta.vaan
        Järkipäätös kirjoitti:

        Totta, joka asiaan on olemassa pitkien "valitusten tie". Mutta kuten myös totesit: "Ei turhilla töillä kannata ketään työllistää". Olisi pitänyt toimia silloin, kun asiassa ollut siihen kuuluvat lausuntokierrokset. Nyt se juna on jo mennyt ja ratikka tulee.
        Seuraavalla valtuustokaudella tulee esille muita tärkeitä asioita, kuten keskuspuhdistamo jne. http://www.keskuspuhdistamo.fi/

        ------Seuraavalla valtuustokaudella tulee esille muita tärkeitä asioita, kuten keskuspuhdistamo jne. ------

        Hei haloo, seuraava valtuustokausi alkaa pian eikä ratikka silloin vielä ole valmis vaan sen rahantarve on suurimmillaan.


    • Kannatan

      Keskusta ulos Tampereelta. Näin saamme viihtyisän alueen kaupunkimme ytimeen.

    • Istandandhard

      ratikkatyömaalla täytyy jonkun tietävän käydä katsomassa löytyisikö sieltä jotain epäselvyyksiä esim. työturvallisuudessa, työluvissa yms jotta korkein hallintooikeus voisi keskeyttää työt ja saataisiin tämä hullutus loppumaan,
      uusi valtuusto sitten toteaa tilanteen muuttuneen ja päästään hankkimaan superbusseja ja muita kumipyörävaihtoehtoja

    • pulterillaklasiin

      Hiekkaa siis vaan kehityksen rattaisiin ???

      Tampereelle on ratikkaa puuhattu jo reilut sata vuotta, väliin hankittu rollikat ja nivelbussit.
      Nyt on jo aika ottaa kehitysaskel ja toteuttaa ratikka.

      Tai siis se on jo otettu ja sitä ei pysäytä onneksi enää mikään.

      Ratikka on kestävämpi pitkäikäisempi ja huoltovapaampi kuin yksikään bussi/sähköbussi. Tuo hintansa takaisin.

      Naurettavin kommentti oli mm. rantatunnelista yhdeltä naisehdokkaalta, minä en siitä aja, enkä ees toisen kyydissä. Arvatakkin saattaa hänen kantansa uudistuksiin.

      Siis ??? Nämä vastustuskommentit ovat täällä samaa luokkaa.
      Joku änkyrä kirjoitti, että onhan 30 000 asukkaan Hervannan liikenne ennenkin hoitunut. On, mutta millä kustannuksin ??? Eikä nyt ole kysymys pelkistä asukkaista eikä pelkän Hervannan liikenteestä. Ennen ajeltiin vossikoillakin, ja jos joku muistaa 70-luvun hämeenkadun pakokaasupilvet, on edistystä jo tullut. Sama edistys jatkukoon.

      Toteutettu raitiovaunupäätös on hieno.

      Kuinkahan moni kommentoijista oikeasti kommentoi muuten kuin vain mutu-periaatteella ja luulojen pohjalta ja kuulopuheiden, ottamatta enempää selvää tai ajattelematta asiaa sen enempää.

      Vai onko puolueen vanhat jäärät, ei sitä tarvita ku ennenkää ei oo ollu, ennenki on tullu toimeen iliman, ennenki oli vaa pärreen valo ja parsinneula.

      Minä en, ku en ossaa, miten sitä sitte ja mene kaikki rahatki.

      Hienoja hankkeita on muitakin, juurikin se uusi puhdistamohanke ja paljon muita.

      Viimeaikoina toteutetut hankkeet ovat myös upeita, kuten P-hämppi, toinen "valtaväylä" ja edistyksellinen pysäköintilaitos Hämeenkadun alla, josta pääsee hisseillä kätevästi ylös Hämeenkadulle ja liikkeisiin.

      Tutustumisen arvoinen sekin valoineen liikenneympyröineen ja opastusjärjestelmineen, jos joku ei vielä ole käynyt.

      Tornihotelli on upea, rantatunneli on upea, raitiotiestä tulee upea.

      Leuka ylös, pää pystyyn ja rohkeasti kohti uudistuksia, ei millä hinnalla tahansa, eikä muutamien vuoksi, vaan koko Tampereen asukkaiden.

      Kateusmomentti ja vahva vasemmistolaisuus on tamperelaisissa perimänä kosolti jäljellä, siinä ei ole sinänsä mitään vikaa, paitsi silloin jos periaatteesta ollaan uudistusten jarruna vaikka ne todellisuudessa tuovat kaikille hyvinvointia.

      Jokaisella toki ja tietysti on sanan ja mielipiteen vapaus ja kunnallispolitiikassa demokratia toteutuu äänestyksin, ratikkapäätöskin on tehty viisaasti äänestäen todellisten faktojen pohjalta.

      Pahimmillaan valtuustopäätöksissä ja niiden toteuttamisissa tehdään valitettavasti kiusaa jopa henkilökemiatasolla järjenkäytön sijaan, se ei edistä kenenkään hyvinvointia, eikä jo aloitetuin rimuttamisyritykset.

      Seuraava hanke, kuka siitä päättää, sen päättäjiä nyt äänestämme sisään, eikä kehityksen jarrumiehiä.

    • kunhanjatkoin

      Näitä kommentteja naureskellen liittelen tähän pari Aamulehdestä:

      "Pertti ”Veltto” Virtanen (ps) taas halusi nostaa keskusteluun Kaakkois-Tampereen suunnalla sijaitsevan Hallilan kaupunginosan metsissä majailevat liito-oravat. Johtaja Mikko Nurminen Tampereen kaupungilta vakuutti, että liito-oraville tulee kompensaatiota raitiotien takia menetetyistä puista.

      Kristillisdemokraattien Satu Sipilä kantoi huolta kuuroista, jotka voivat hänen mukaansa jäädä hiljaisen ratikan alle. Sipilä aprikoi myös, että ratikkaa voitaisiin käyttää itsemurhien toteuttamiseen.

      – Ilmapiiri on kuin Yhdysvaltain presidentinvaaleista, kuvaili Mikko Alatalo (kesk).

      Ratikkaa vastaan äänestäneen Alatalon maanantaisen argumentin mukaan ”Audi-miehet” eivät halua jättää autoaan kauas keskustasta ”vandalisoitavaksi” ja tulla ratikalla keskustaan.

      Noin siis vastustettiin, ja Audimiehet todellisuudessa voivat parkkeerata hienosti kameravalvottuun P-Hämppiin, joten aika huuhaapohjalta nuo kyllä olivat.

    • nojoohölmöjäriittää

      Tässä yhtä hyviä ratikan kannattajien kommentteja:

      - totta kai se kannattaa tehdä koska sen avulla rahat tulee tuplana takaisin

      - ei kaupungilla olisi varaa ottaa sitä velkaa, mutta ratikkayhtiöllä on. Nyt se ei näy kaupungin velkana

      - ratikkainvestointi on elvytystä

      - ratikan avulla asuntojen hinnat nousevat

      - ratikan avulla työmatkat lyhenee

      • tässä.tulee.totuus

        ,,,,,- totta kai se kannattaa tehdä koska sen avulla rahat tulee tuplana takaisin...
        Täysi vitsi, kaiken sen rahan me tamperelaiset maksamme ratikan LISÄKSI. Jos minä maksan veroina vaikkapa 10 000 euroa ratikan kuluja ei kukaan maksa minulle takaisin 20 000. Jos kaupunki saa näennäisesti tuon 20 000 niin senkin minä maksan ihan itse.

        ...- ei kaupungilla olisi varaa ottaa sitä velkaa, mutta ratikkayhtiöllä on. Nyt se ei näy kaupungin velkana...
        Sama konsernivelka on kyseessä eli ei auta yhtään mitään.

        .....- ratikkainvestointi on elvytystä....
        Kaikki investoinnit ovat elvytystä paitsi tyhmät investoinnit kuten ratikka, ne ovat taloutta lamaannuttavia.

        ....- ratikan avulla asuntojen hinnat nousevat...
        Eivätkö nyt ole muka jo riittävän kalliita? Mikä ilo on asunnonostajalle siitä kun asuntojen hinnat nousee ja kalliin asunnon vaatima lisäraha on poissa muusta kulutuksesta eli pelkkää vahinkoa. Hintojen nousu on myös vain inflaatiota. Siis onko se joku hyvä juttu kun saadaan kaupunkiin ikioma tamperelainen inflaatioautomaatti?

        ....- ratikan avulla työmatkat lyhenee ....
        Minulla ei lyhene yhtään vaan on aina n. 8 km Rantatunnelin kautta, ratikalla keskustan kautta olisi ainakin 10 ja aikaa menisi n. 30 min. enemmän. Eli se siitä väitteestäsi.


      • nojoohölmöjäriittää2
        tässä.tulee.totuus kirjoitti:

        ,,,,,- totta kai se kannattaa tehdä koska sen avulla rahat tulee tuplana takaisin...
        Täysi vitsi, kaiken sen rahan me tamperelaiset maksamme ratikan LISÄKSI. Jos minä maksan veroina vaikkapa 10 000 euroa ratikan kuluja ei kukaan maksa minulle takaisin 20 000. Jos kaupunki saa näennäisesti tuon 20 000 niin senkin minä maksan ihan itse.

        ...- ei kaupungilla olisi varaa ottaa sitä velkaa, mutta ratikkayhtiöllä on. Nyt se ei näy kaupungin velkana...
        Sama konsernivelka on kyseessä eli ei auta yhtään mitään.

        .....- ratikkainvestointi on elvytystä....
        Kaikki investoinnit ovat elvytystä paitsi tyhmät investoinnit kuten ratikka, ne ovat taloutta lamaannuttavia.

        ....- ratikan avulla asuntojen hinnat nousevat...
        Eivätkö nyt ole muka jo riittävän kalliita? Mikä ilo on asunnonostajalle siitä kun asuntojen hinnat nousee ja kalliin asunnon vaatima lisäraha on poissa muusta kulutuksesta eli pelkkää vahinkoa. Hintojen nousu on myös vain inflaatiota. Siis onko se joku hyvä juttu kun saadaan kaupunkiin ikioma tamperelainen inflaatioautomaatti?

        ....- ratikan avulla työmatkat lyhenee ....
        Minulla ei lyhene yhtään vaan on aina n. 8 km Rantatunnelin kautta, ratikalla keskustan kautta olisi ainakin 10 ja aikaa menisi n. 30 min. enemmän. Eli se siitä väitteestäsi.

        Nuo olivat ratikkaa kannattavien valtuutettujen kommentteja. Eivät minun. Ei ne kannattajienkaan argumentit mitään järjen juoksua osoita.


    • puolue-tärkein

      Muistakaa että nämä ovat puoluevaalit, ei henkilövaalit. Ääni menee aina puolueelle vaikka ehdokas ei pääsisi läpi.

      Kunnallisvaalit ja eduskuntavaalit ovat puoluevaaleja jossa valitaan aina puolue ensiksi ja vastas sitten puolueen sisältä sopivin ehdokas.

      • Ei.ääniä.kusipäille

        Niin että ei kannata siis äänestää ettei vain vahingossa ketään kusipäätä erehdy äänestämään.


      • vedinventin

        -----Muistakaa että nämä ovat puoluevaalit,---

        Kannattaa siis äänestää puoluetta, joka on ratikkaa vastaan. On kai joka puolueessa yksittäisiä jotka mukamas ovat ratikkaa vastaan mutta ne pannaan kuriin puolue- eli ryhmäkurilla.


    • Keijokalevo

      Hei, ette ehkä ole huomanneet, että ratikkapäätös tehtiin jo marraskuussa ja työt ovat käynnissä. Että vähän jälkijättöistä tämä ratikkavaalit -puhe. Tuskinpa kukaan, joka tällaisia perumisia ehdottaa edes tulee valituksi valtuustoon, lähinnä säälinsekaisia tunteita aiheuttaa äänestäjissä.

      • nimimerkki.tavallinen

        On tehty vasta niin vähän, että sopimukset voidaan perua.

        Jos vahinkoa tulee kaupungille niin se on kaupungin johdon syytä, mitäs on menty tekemään sopimuksia vaikka valtuuston päätös ei ole vielä lainvoimainen !!! Olisi ollut syytä katsoa myös nämä vaalitkin mutta on haluttu panna sekä Hallinto-oikeus että uusi valtuusto tapahtuneitten tosiasiain eteen ja estää vapaa päätösmahdollisuus, törkeetä.


    • srullista

      täysin lapsellista väittää että ratikka pystyttäisiin estämään, päätös on tehty ja työt ovat käynnissä, ehdokkaiden pitäisi katsoa eteenpäin

      nimim. Viistokatu takaisin ja naisilta äänioikeus pois

      • ei.mennä.metsään

        ,,,,,ehdokkaiden pitäisi katsoa eteenpäin ,,,,

        Eikö 400 milj. säästö olekin eteenpäin katsomista? Löydätkö parempaa esimerkkiä eteenpäinkatsomisesta. Jos kellään vaan auto lähtee lapasesta ja alkaa mennä metsän puolelle niin jokainen tappelee loppuun asti vahingon estämiseksi. Harva aattelee niin, että kun on nyt lähtenyt metsään niin menköön, ei tässä enää mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe