10 kikkaa saada ihmiset pitämään sinusta heti

Nnnnaainnen

En tiedä onko tätä jaettu täällä mutta itse olen aina toiminut (ihan vahingossa, kenties mallioppimisen kautta) täsmälleen tuolla tavoin ja ollut todella pidetty niin työpaikoilla, harrastuksissa kuin yksityiselämässäkin.

Mutta tehän ajattelette että jos ei saa olla sellainen kun on niin haluan pysyä sinkkuna.
Alla olevat esimerkit lähinnä kuvaa sitä että ihmisestä pidetään jollei hän mieti itseään vaan keskittyy aina aina aina vieressä oleviin ihmisiin.
Te sanotte olevanne niin rumia ettei ihmiset kiinnostu, mutta kuinka monta kertaa olette kehuneet muita kauniiksi, ihaniksi tai älykkäiksi? Kuten alla ilmenee, mitä enemmän kehut ihmisiä, sen positiivisemman kuvan he Sinusta saavat. Itse kutsun useinkin läheisiäni, myös työntekijöitäni, ihaniksi.

--------💚💚💚💚💚------------

1. Käyttäydy kuin ympärilläsi olevat

Kun olet uudessa seurassa, voi muiden kehonkielen, asentojen ja ilmeiden matkiminen auttaa sinua pääsemään paremmin mukaan joukkoon.

Vuonna 1999 New Yorkin yliopiston tutkijat tutkivat niin sanottua kameleonttiefektiä, joka ilmenee muiden käytöksen matkimisena itse tätä tiedostamatta.

Tutkimustulosten mukaan ihmiset pitivät enemmän ihmisestä, joka oli matkinut heidän omaa käyttäytymistään.

2. Ole kohtelias muille

Ihmiset yhdistävät adjektiivit, joita käytät muiden kuvailemiseen, siihen, millainen olet persoonallisuudeltasi.

The Happiness Project -kirjan kirjoittaneen Gretchen Rubinin mukaan se, mitä sanot muista, vaikuttaa vahvasti siihen, millaisena muut näkevät sinut.

Jos kuvailet toisia aidoiksi ja mukaviksi, pitävät muut myös sinua tällaisena ihmisenä. Vaikutus toimii myös päinvastoin – jos puhut ihmisistä jatkuvasti pahaa, ei kuva sinustakaan ole välttämättä kovinkaan hyvä.

3. Näytä positiiviset tunteesi

Ympärillä olevien ihmisten osoittamat tunteet vaikuttavat vahvasti meihin. Ohion ja Havaijin yliopiston tekemän selvityksen mukaan ihmiset tuntevat alitajuisesti ympärillään olevien tunteita.

Tutkijoiden mukaan tämä saattaa johtua siitä, että matkimme toistemme liikkeitä ja ilmeitä, mikä saa meidät myös tuntemaan samanlaisia tunteita, kuin ihmiset, joita matkimme.

4. Ole lämmin ja pätevä

Princetonin yliopiston tekemän selvityksen mukaan näyttäytyminen lämpimänä – ystävällisenä ja epäkilpailullisena – saa muut luottamaan sinuun. Jos näyttäydyt pätevänä – koulutuksesi tai työsi kautta – ihmiset taas kunnioittavat sinua.

Tärkeää on kuitenkin näyttäytyä ensin lämpimänä, vasta sitten pätevänä, varsinkin jos kyseessä on työhön liittyvä tapaaminen.

5. Paljasta vikojasi hiljalleen

Psykologi Elliot Aronsonin tekemien havaintojen mukaan ihmiset pitävät sinusta enemmän vasta, kun olet tehnyt virheen – mutta ainoastaan, jos he pitävät sinua samalla pätevänä ja osaavana henkilönä.

Kun näytät muille, että et ole täydellinen, näytät luotettavammalta ja haavoittuvalta muiden ihmisten silmissä.

6. Älä pelkää koskettaa

Toisen koskettaminen huomaamatta niin, että toinen ei kiinnitä siihen huomiota, voi auttaa ihmisiä pitämään sinusta enemmän. Toisen taputtaminen olkapäälle tai koskettaminen käsivarteen ovat esimerkki oikeanlaisesta koskettamisesta.

Ranskalaistutkimuksessa nuoret miehet laitettiin kadulle puhuttelemaan naisia, jotka kävelivät ohi. Miehet, jotka käyttivät koskettamista avukseen, pääsivät paremmin keskustelemaan naisten kanssa.

7. Hymyile

Wyomingin yliopiston tutkimuksen mukaan naiset pitivät enemmän naisista, jotka hymyilivät.

Erään tutkimuksen mukaan ihmiset muistavat paremmin henkilön, joka on hymyillyt heille.

8. Kerro salaisuus

Usean amerikkalaisyliopiston yhteistyönä tekemän tutkimuksen mukaan henkilöt, jotka kertovat keskustelun aikana itsestään henkilökohtaisia asioita, nähtiin olevan läheisemmän tuntuisia keskustelupartnereiden mielestä – verrattuna niihin, joiden keskustelu oli vain pintapuolista.

9. Osoita huumorintajua

Illinoisin ja Kalifornian yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan ihmiset pitävät ideaalissa ystävyys- tai parisuhteessa huumorintajua erittäin tärkeänä.

Toisen tutkimuksen mukaan huumorin käyttäminen avuksi ensitapaamisessa, voi auttaa tapaamaasi henkilöä pitämään sinusta enemmän.

10. Anna toisen kertoa itsestään

Harvardin tutkijat ovat huomanneet, että itsestä puhuminen voi olla samalla tavalla palkitsevaa kuin ruoka, raha tai seksi.

Vaikka itsestä puhuminen voikin usein tuntua hyvältä, kannattaa myös toiselle antaa suunvuoro. Erään tutkimuksen mukaan toiselle suunvuoron antaminen voi jättää sinusta parempia muistoja hyvänä keskustelijana.


Lähde: http://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005131892.html

38

1963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Käyttäydyn samanlailla kuin ennenkin.
      Hakeudun kaltaisteni porukkaan.

      2. Puhun paskaa ja lauon törkyvitsejä. :D

      3. -

      4. Olen pätevä mutta en lämmin.

      5. Tuskinpa kukaan luottaa tyyppiin joka tekee virheitä jatkuvasti.

      6. -

      7. Keenerit, mustalaiset, muslimit hymyilee koko ajan.. Kelmit/huijarit hymyilee.

      8. -

      9. Kerron vitsejä mutta en itse naura niille.. Mulla on hyvä pokerinaama.

      10. Annan yleensä naisten höpöttää itsestään.. Kysyn sitten jotain kysymyksiä. :D

      • olesemikäolet

        Eiks se riitä että on oma ittensä,pitääkö vetää jotain roolia?Paljastuuhan se myöhemmin kuitenkin että oot jotain muuta.Sitten vois olla aika petetty olo.


      • olesemikäolet kirjoitti:

        Eiks se riitä että on oma ittensä,pitääkö vetää jotain roolia?Paljastuuhan se myöhemmin kuitenkin että oot jotain muuta.Sitten vois olla aika petetty olo.

        Niin..

        En mie ainakaan ala esittämään jotain muuta kuin mitä olen..


    • Pillujen--asiantuntija

      Ei kukaan huomaa ätmiä vaikka ätmi olis ystävällinnen naisille

    • AvioATMies

      No en kyllä varauksetta tuohon usko. Ensinnäkin esimerkit ovat USA:sta jonka käytöskulttuuri on ... no, vähemmän sulkeutunutta kun suomalainen kulttuuri. Se mikä on amerikkalaiselle normaalia ystävällisyyttä on suomaisille yleensä teennäistä makeilua.

      1. Käyttäydy kuin ympärilläsi olevat - pitänee paikkansa, mutta vaatii melkoista tarkkaavaisuutta havaita se käytös ja itsekuria toistaakseen sitä. Tämä ei siis ole suinkaan helppo asia suorittaa.

      2. Ole kohtelias muille - ei ole kikka millä ihmiset saataisiin pitämään sinusta. Sen sijaan epäystävällisyys ja epäkohteliaisuus on pikalippu siihen, että sinusta ei ainakaan pidetä. Täysin käsittämätön on väite "Ihmiset yhdistävät adjektiivit, joita käytät muiden kuvailemiseen, siihen, millainen olet persoonallisuudeltasi."

      3. Näytä positiiviset tunteesi. Pitää 90% paikkansa sillä suurin osa ihmisistä ei halua olla hapannaaman kanssa tekemisissä. Mutta harvalla asiat ovat niin hyvin, että jaksaisi teeskennellä positiivista, kun niin moni asia on pielessä. Tämäkin on siis vaikeaa.

      Ei noita kaikkia jaksa kommentoida, joten hyppään suoraan 6:een: koskettaminen on suomessa vaarallista. Me emme ole koskettelukulttuuri, ja jos pelkästään liian lähellä seisominen koetaan henkilökohtaisen alueen loukkaamiseksi, niin epätoivottu kosketus on sen törkeää loukkaamista.

      10. Anna toisen kertoa itsestään - väitetty pitää paikkansa, pääosin suomessakin. Mutta ei tuolla sen läheisempää suhdetta saa aikaiseksi, vaikka kuuntelisi kuinka.

      • avink.avink

        Kommentoin sulle tohon nro 10:een, viimeiseen lauseeseen: riippuu kyllä suhteesta ja suhteen laadusta. Moni nainen haluaa nimeomaan ensin sen keskustelun ja tutustumisen ennen paitojen ja housujen riisumista. Avink-Avink.


      • Nnnnnaaiinen

        " Täysin käsittämätön on väite "Ihmiset yhdistävät adjektiivit, joita käytät muiden kuvailemiseen, siihen, millainen olet persoonallisuudeltasi."

        Mä oon aina ajatellut et ihanat ihmiset kutsuu mua ihanaksi koska täytyyhän niiden olla ihania jos mua ihanaksi kutsuvat. Siitä meinaan tulee hyvä mieli. Ja ihanat ihmiset aiheuttaa hyvää mieltä eli tosi juttu on.


      • AvioATmies
        Nnnnnaaiinen kirjoitti:

        " Täysin käsittämätön on väite "Ihmiset yhdistävät adjektiivit, joita käytät muiden kuvailemiseen, siihen, millainen olet persoonallisuudeltasi."

        Mä oon aina ajatellut et ihanat ihmiset kutsuu mua ihanaksi koska täytyyhän niiden olla ihania jos mua ihanaksi kutsuvat. Siitä meinaan tulee hyvä mieli. Ja ihanat ihmiset aiheuttaa hyvää mieltä eli tosi juttu on.

        Entäs jos se ihminen joka kutsuu sinua ihanaksi onkin itsestäsi vähemmän ihana? Esimerkiksi ihan väärän ikäinen, tai muuten väärän oloinen, sellainen kenestä et todellakaan ole kiinnostunut tapailumielessä? Ei kai se ihanaksi kutsuminen siltikään sinun kelkkaasi käännä? Eri asia silloin kun kiinnostus on molemminpuolista.


      • Nnnnnaiinen
        AvioATmies kirjoitti:

        Entäs jos se ihminen joka kutsuu sinua ihanaksi onkin itsestäsi vähemmän ihana? Esimerkiksi ihan väärän ikäinen, tai muuten väärän oloinen, sellainen kenestä et todellakaan ole kiinnostunut tapailumielessä? Ei kai se ihanaksi kutsuminen siltikään sinun kelkkaasi käännä? Eri asia silloin kun kiinnostus on molemminpuolista.

        Kyllä se jättää aina positiivisen kuvan ihmisestä. Minuakin on vääränikäiset, vääränväriset ja vääränoloiset kutsuneet ihanaksi ja hyvältä se aina tuntuu. Ihmisen minäkuva muodostuu myös palautteesta mitä saat ja mitä välittävämpi itse olet, sen todennäköisemmin sinustakin välitetään.


      • AvioATMies
        Nnnnnaiinen kirjoitti:

        Kyllä se jättää aina positiivisen kuvan ihmisestä. Minuakin on vääränikäiset, vääränväriset ja vääränoloiset kutsuneet ihanaksi ja hyvältä se aina tuntuu. Ihmisen minäkuva muodostuu myös palautteesta mitä saat ja mitä välittävämpi itse olet, sen todennäköisemmin sinustakin välitetään.

        Voitko sanoa samaa muiden naisten puolesta? Minä olen lukenut aika paljon juttuja, missä naiset pitävät tuollaista ihanaksi sanomista seksuaalisena ahdisteluna, jos se tosiaan tulee tyypiltä kenestä ei ole seksuaalisesti kiinnostunut. Ovatko he sitten mielestäsi väärässä? Ei naisen naamasta voi lukea saako sitä sanoa ihanaksi vai ei.


      • AvioATMies
        Nnnnnaiinen kirjoitti:

        Kyllä se jättää aina positiivisen kuvan ihmisestä. Minuakin on vääränikäiset, vääränväriset ja vääränoloiset kutsuneet ihanaksi ja hyvältä se aina tuntuu. Ihmisen minäkuva muodostuu myös palautteesta mitä saat ja mitä välittävämpi itse olet, sen todennäköisemmin sinustakin välitetään.

        Ja vielä edellisen tueksi tällainen sivu:
        https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/mika-on-seksuaalista-hairintaa/

        Katso erityisesti kohdat 4 ja 2.


      • AvioATMies
        avink.avink kirjoitti:

        Kommentoin sulle tohon nro 10:een, viimeiseen lauseeseen: riippuu kyllä suhteesta ja suhteen laadusta. Moni nainen haluaa nimeomaan ensin sen keskustelun ja tutustumisen ennen paitojen ja housujen riisumista. Avink-Avink.

        Juttu ei ollut kovin selkeä että minkä sortin pitämisestä puhutaan. Itse ymmärsin ettei näkökulma ollut ainakaan pelkästään seksuaalinen.

        Siis tietenkin seurusteluun kuuluu toisiin tutustuminen, ellei nyt sitten molemmat halua pidemmittä puheitta sänkyyn hypätä. Mutta ei se että kannustaa toisen puhumaan itsestään kyllä kiinnostusta herätä, jos ei sitä jo entuudestaan ole. Harva haluaa kertoa itsestään mitään ihmiselle joka ei kiinnosta. Tai jos nyt tykkää puhua itsestään, niin sittenhän sitä puhuu, mutta silloin sitä yleensä myös suhtautuu siihen perusystävällisyytenä, jonkinlaisena pyytettömänä kiinnostuksena sitä puhujaa kohtaan.


      • Nnnnaaainen
        AvioATMies kirjoitti:

        Voitko sanoa samaa muiden naisten puolesta? Minä olen lukenut aika paljon juttuja, missä naiset pitävät tuollaista ihanaksi sanomista seksuaalisena ahdisteluna, jos se tosiaan tulee tyypiltä kenestä ei ole seksuaalisesti kiinnostunut. Ovatko he sitten mielestäsi väärässä? Ei naisen naamasta voi lukea saako sitä sanoa ihanaksi vai ei.

        Itse en liitä aloitukseeni enkä sanaan 'ihana' mitään seksuaalista. Aloitus koski ihmissuhteiden rakentamista koska eihän kukaan meistä voi ikinä päästä seurustelemaan jollei meistä tykätä.

        Jos sanon vaikka "sä oot niin ihana ja kultainen" niin ei siinä ole mitään seksiin viittaavaa. Ehkä jonkun sellaisen mielestä joka jahtaa 24/7 seksiä muttei meidän muiden. Ja vaikka joku kaduntallaaja kutsuisikin ihanaksi niin en usko että niin herkkää ihmistä löytyy joka kokosi sanan 'ihana' seksuaalisena ahdisteluna.


      • AvioATmies kirjoitti:

        Entäs jos se ihminen joka kutsuu sinua ihanaksi onkin itsestäsi vähemmän ihana? Esimerkiksi ihan väärän ikäinen, tai muuten väärän oloinen, sellainen kenestä et todellakaan ole kiinnostunut tapailumielessä? Ei kai se ihanaksi kutsuminen siltikään sinun kelkkaasi käännä? Eri asia silloin kun kiinnostus on molemminpuolista.

        Niin, kyllä siitä ihmisestä silti positiivinen kuva jää. Vaikkei suhde mielessä olisikaan. Minäkään en koe ihanaksi sanomista seksuaalisena ahdisteluna. Miehen/naisen käytös sanojen kanssa asettaa sanat oikeille nuottiriveille.


      • AvioATMies kirjoitti:

        Voitko sanoa samaa muiden naisten puolesta? Minä olen lukenut aika paljon juttuja, missä naiset pitävät tuollaista ihanaksi sanomista seksuaalisena ahdisteluna, jos se tosiaan tulee tyypiltä kenestä ei ole seksuaalisesti kiinnostunut. Ovatko he sitten mielestäsi väärässä? Ei naisen naamasta voi lukea saako sitä sanoa ihanaksi vai ei.

        Mäkään en ensimmäisenä ajattele ihmisistä seksuaalista puolta, enkä oleta että minustakaan sitä oitis ajatellaan. Jos joku mies sanoo ihanaksi, ajattelen hänen pitävän minusta. Mutta en sittenkään pelkkien sanojen mukaan ajattele olevani hänestä seksuaalisesti ihana. Vain ihmisenä. :)

        Jos nyt aletaan lähennellä, tehdä itseä tykö tai naama näyttää sille, että ihastumisesta soikeana ihanaksi kutsuu, niin silloin siinä on jo eri painotus. Ilmeet ja eleet kertoo paljon.


      • AvioATmies
        zönggö kirjoitti:

        Mäkään en ensimmäisenä ajattele ihmisistä seksuaalista puolta, enkä oleta että minustakaan sitä oitis ajatellaan. Jos joku mies sanoo ihanaksi, ajattelen hänen pitävän minusta. Mutta en sittenkään pelkkien sanojen mukaan ajattele olevani hänestä seksuaalisesti ihana. Vain ihmisenä. :)

        Jos nyt aletaan lähennellä, tehdä itseä tykö tai naama näyttää sille, että ihastumisesta soikeana ihanaksi kutsuu, niin silloin siinä on jo eri painotus. Ilmeet ja eleet kertoo paljon.

        Toistan kysymykseni: voitko sanoa samaa toisten naisten puolesta? Vannotko, että kukaan nainen ei ikinä koe seksuaalisena ahdisteluna ihanaksi kutsumista, vaikka se kutsuja olisi vanha setämies ja ihanaksi kutsuttu nuori nainen? Tai jos kuka tahansa tavis sinkkunainen saisi kyseisen kohteliaisuuden työkaverilta joka on naimisissa ja johon haluaa jostain muustakin syystä pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä?

        Eikä se paljon auta jos palstalaiset nimimerkillä zönggö ja nimimerkillä Nnnnaaainen ovat tätä mieltä. Ei teitä noilla tuntomerkeillä reaalimaailmasta tunnista ja tosimaailmassa moni nainen ei todellakaan halua mitään ihanuuskehuja varatuilta miehiltä, tuntemattomilta tai puolitutuilta miehiltä, isän ikäisiltä miehiltä, tai muuten vaan vastenmieliseksi tai epäkiinnostaviksi kokemiltaan miehiltä.

        Kun tietää ei voi, valinta on tehtävä sen väliltä että haluaako enemmän ilahduttaa vai aiheuttaa vähemmän ahdistusta ja pahaa mieltä. Minä valitsen ennemmin jälkimmäisen enkä siksi naisia ihanaksi kehu, vaikka haluaisinkin. 2000-luvun alussa se vielä otettiin ilahtuneena vastaan minultakin, mutta nyt vähänkin henkilökohtainen kehu tuntuu aiheuttavan vastaanottajissa enemmän hämmennystä.


      • AvioATmies kirjoitti:

        Toistan kysymykseni: voitko sanoa samaa toisten naisten puolesta? Vannotko, että kukaan nainen ei ikinä koe seksuaalisena ahdisteluna ihanaksi kutsumista, vaikka se kutsuja olisi vanha setämies ja ihanaksi kutsuttu nuori nainen? Tai jos kuka tahansa tavis sinkkunainen saisi kyseisen kohteliaisuuden työkaverilta joka on naimisissa ja johon haluaa jostain muustakin syystä pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä?

        Eikä se paljon auta jos palstalaiset nimimerkillä zönggö ja nimimerkillä Nnnnaaainen ovat tätä mieltä. Ei teitä noilla tuntomerkeillä reaalimaailmasta tunnista ja tosimaailmassa moni nainen ei todellakaan halua mitään ihanuuskehuja varatuilta miehiltä, tuntemattomilta tai puolitutuilta miehiltä, isän ikäisiltä miehiltä, tai muuten vaan vastenmieliseksi tai epäkiinnostaviksi kokemiltaan miehiltä.

        Kun tietää ei voi, valinta on tehtävä sen väliltä että haluaako enemmän ilahduttaa vai aiheuttaa vähemmän ahdistusta ja pahaa mieltä. Minä valitsen ennemmin jälkimmäisen enkä siksi naisia ihanaksi kehu, vaikka haluaisinkin. 2000-luvun alussa se vielä otettiin ilahtuneena vastaan minultakin, mutta nyt vähänkin henkilökohtainen kehu tuntuu aiheuttavan vastaanottajissa enemmän hämmennystä.

        En voi sanoa. Joo ei kaksi kärpästä vielä parvea muuta. :)

        Mutta kunhan sanoin oman kantani.


      • Nnnnaaiinenn
        AvioATmies kirjoitti:

        Toistan kysymykseni: voitko sanoa samaa toisten naisten puolesta? Vannotko, että kukaan nainen ei ikinä koe seksuaalisena ahdisteluna ihanaksi kutsumista, vaikka se kutsuja olisi vanha setämies ja ihanaksi kutsuttu nuori nainen? Tai jos kuka tahansa tavis sinkkunainen saisi kyseisen kohteliaisuuden työkaverilta joka on naimisissa ja johon haluaa jostain muustakin syystä pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä?

        Eikä se paljon auta jos palstalaiset nimimerkillä zönggö ja nimimerkillä Nnnnaaainen ovat tätä mieltä. Ei teitä noilla tuntomerkeillä reaalimaailmasta tunnista ja tosimaailmassa moni nainen ei todellakaan halua mitään ihanuuskehuja varatuilta miehiltä, tuntemattomilta tai puolitutuilta miehiltä, isän ikäisiltä miehiltä, tai muuten vaan vastenmieliseksi tai epäkiinnostaviksi kokemiltaan miehiltä.

        Kun tietää ei voi, valinta on tehtävä sen väliltä että haluaako enemmän ilahduttaa vai aiheuttaa vähemmän ahdistusta ja pahaa mieltä. Minä valitsen ennemmin jälkimmäisen enkä siksi naisia ihanaksi kehu, vaikka haluaisinkin. 2000-luvun alussa se vielä otettiin ilahtuneena vastaan minultakin, mutta nyt vähänkin henkilökohtainen kehu tuntuu aiheuttavan vastaanottajissa enemmän hämmennystä.

        "...tahansa tavis sinkkunainen saisi kyseisen kohteliaisuuden työkaverilta joka on naimisissa ja johon haluaa jostain muustakin syystä pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä? "
        Kuulostaa että kerrot jonkun ihmissuhdeongelmista. Ei normaaleissa reiluissa ja avoimissa ihmissuhteissa ole "syytä pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä" vaan sillon on jo jokin pielessä jos sellaista tarvetta ilmenee.

        Myönnän etteivät kaikki suomalaiset naiset kutsu puolituntemattomia esim ihaniksi ja hauskoiksi mitä itse teen lähes joka viikko jollekin "piristääkseen arkeamme", vain kun aidosti pidän jotakuta ihanana tai hauskana. (Koiria kutsun aina ihanaksi ja viimeksi eilen sanoin n 50v ukkelia hauskaksi koska olen oikeasti sitä mieltä)
        Muutenkin mulle on lapsesta opetettu että muita pitää tukea ja kehua ja sanoa positiiviset asiat ääneen ja jättää negatiiviset sanomatta. Näin ihmiskontaktit ovat antoisia, kesti ne 5 minuuttia tai loppuelämän.


      • AvioATMies
        Nnnnaaiinenn kirjoitti:

        "...tahansa tavis sinkkunainen saisi kyseisen kohteliaisuuden työkaverilta joka on naimisissa ja johon haluaa jostain muustakin syystä pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä? "
        Kuulostaa että kerrot jonkun ihmissuhdeongelmista. Ei normaaleissa reiluissa ja avoimissa ihmissuhteissa ole "syytä pitää mahdollisimman suurta etäisyyttä" vaan sillon on jo jokin pielessä jos sellaista tarvetta ilmenee.

        Myönnän etteivät kaikki suomalaiset naiset kutsu puolituntemattomia esim ihaniksi ja hauskoiksi mitä itse teen lähes joka viikko jollekin "piristääkseen arkeamme", vain kun aidosti pidän jotakuta ihanana tai hauskana. (Koiria kutsun aina ihanaksi ja viimeksi eilen sanoin n 50v ukkelia hauskaksi koska olen oikeasti sitä mieltä)
        Muutenkin mulle on lapsesta opetettu että muita pitää tukea ja kehua ja sanoa positiiviset asiat ääneen ja jättää negatiiviset sanomatta. Näin ihmiskontaktit ovat antoisia, kesti ne 5 minuuttia tai loppuelämän.

        Naisille se onkin sallittua, miehille ei. Ei tässä asiassa ole mitään tasa-arvoa. Nainen saa lähestyä miehiä fyysisestikin ja kosketella ilman että sitä pidetään seksuaalisena häirintänä, mutta miehen on pidettävä paitsi näppinsä myös kielensä kurissa. Voisitko kuvitella, että vähän ronskeja puhuva nainen joutuisi vastaamaan syytteisiin seksuaalisestä häirinnästä? Miehet sen sijaan ovat joutuneet ja joutuvat tulevaisuudessakin.

        Etkö usko? Lue tämän jutun kommentit: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703232200090305_ul.shtml

        Luuletko ihan oikeasti että kommentit olisivat olleet saman sävyisiä jos opettaja olisikin ollut 27-vuotias naimisissa oleva miesopettaja ja 17-vuotias tyttö?

        Ja takaisin aiheeseen: kuinka moni työpaikan suhde edes on "normaali, reilu, ja avoin"? Sukupuolesta riippumatta joudut pakosta tekemisiin ihmisten kanssa, joista mieluiten pysyisit kaukana. Ihan fyysinen miellyttävyyskin on merkittävässä osassa: vaikka olisit onnellisessa suhteessa miehen kanssa, työskentely miellyttävän näköisen ja oloisen miespuolisen työkavern kanssa on kivaa.

        Noin hihasta voisin raapia, että jos vanhempi miespuolinen naimisissa oleva mies joka ei ole ihmisenä miellyttävä yrittää flirttailla, niin se herättää useimmissa naisissa automaattisen torjuntareaktion. Joten jos olet naimisissa oleva naista vanhempi mies ja potentiaalisesti vähemmän naisissa kihelmöintiä herättävä, kaikki "ihana"-puheet kannattaa jättää sanomatta.


      • Nnnnaaiinenn
        AvioATMies kirjoitti:

        Naisille se onkin sallittua, miehille ei. Ei tässä asiassa ole mitään tasa-arvoa. Nainen saa lähestyä miehiä fyysisestikin ja kosketella ilman että sitä pidetään seksuaalisena häirintänä, mutta miehen on pidettävä paitsi näppinsä myös kielensä kurissa. Voisitko kuvitella, että vähän ronskeja puhuva nainen joutuisi vastaamaan syytteisiin seksuaalisestä häirinnästä? Miehet sen sijaan ovat joutuneet ja joutuvat tulevaisuudessakin.

        Etkö usko? Lue tämän jutun kommentit: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703232200090305_ul.shtml

        Luuletko ihan oikeasti että kommentit olisivat olleet saman sävyisiä jos opettaja olisikin ollut 27-vuotias naimisissa oleva miesopettaja ja 17-vuotias tyttö?

        Ja takaisin aiheeseen: kuinka moni työpaikan suhde edes on "normaali, reilu, ja avoin"? Sukupuolesta riippumatta joudut pakosta tekemisiin ihmisten kanssa, joista mieluiten pysyisit kaukana. Ihan fyysinen miellyttävyyskin on merkittävässä osassa: vaikka olisit onnellisessa suhteessa miehen kanssa, työskentely miellyttävän näköisen ja oloisen miespuolisen työkavern kanssa on kivaa.

        Noin hihasta voisin raapia, että jos vanhempi miespuolinen naimisissa oleva mies joka ei ole ihmisenä miellyttävä yrittää flirttailla, niin se herättää useimmissa naisissa automaattisen torjuntareaktion. Joten jos olet naimisissa oleva naista vanhempi mies ja potentiaalisesti vähemmän naisissa kihelmöintiä herättävä, kaikki "ihana"-puheet kannattaa jättää sanomatta.

        Mitä olen seurannut noita kommentteja missä yli 30v naiset harrastanu alaikästen kanssa seksiä niin ne on 99,9% miesvastaajat jotka ovat sitä mieltä että "oisi vaan teinipoika onnellinen". Että siitä on turha naisia syyttää.
        Naisilla ei voi olla omakohtaista kokemusta asiasta. Toisinpäin heillä on.

        Mitä tulee työelämään niin minulla on ollut yli sata työkaveria ja työntekijää elämäni aikana enkä koskaan ole joutunut ongelmiin heidän kanssaan. Työkavereihin on "työkaveri-välit", eivät he ole mitään seksuaalifantasioita eivätkä sydänystäviä. Kun on vilpittömät, reilut ja avoimet välit niin voi kutsua toista hassuksi, hölmöksi, fiksuksi tai ihanaksi. Voin kertoa että olen miehiltä kuullut paljon roisinpia adjektiiveja kuin nuo yllä mainitut ja koska työelämässä ihmissuhteet on täääyysin eri laatuisia kuin yksityiselämässä niin pinnallista läpänheittoakaan ei oteta syvällisesti. Kenties kuvailemallasi henkilöllä on vaikeuksia ylläpitää hyviä suhteita joka työkaveriin tai sitten on joku bigtrouble-työkaveri mutta toivottavaa ja normaalia ei kertomasi ole.


      • AvioATMies
        Nnnnaaiinenn kirjoitti:

        Mitä olen seurannut noita kommentteja missä yli 30v naiset harrastanu alaikästen kanssa seksiä niin ne on 99,9% miesvastaajat jotka ovat sitä mieltä että "oisi vaan teinipoika onnellinen". Että siitä on turha naisia syyttää.
        Naisilla ei voi olla omakohtaista kokemusta asiasta. Toisinpäin heillä on.

        Mitä tulee työelämään niin minulla on ollut yli sata työkaveria ja työntekijää elämäni aikana enkä koskaan ole joutunut ongelmiin heidän kanssaan. Työkavereihin on "työkaveri-välit", eivät he ole mitään seksuaalifantasioita eivätkä sydänystäviä. Kun on vilpittömät, reilut ja avoimet välit niin voi kutsua toista hassuksi, hölmöksi, fiksuksi tai ihanaksi. Voin kertoa että olen miehiltä kuullut paljon roisinpia adjektiiveja kuin nuo yllä mainitut ja koska työelämässä ihmissuhteet on täääyysin eri laatuisia kuin yksityiselämässä niin pinnallista läpänheittoakaan ei oteta syvällisesti. Kenties kuvailemallasi henkilöllä on vaikeuksia ylläpitää hyviä suhteita joka työkaveriin tai sitten on joku bigtrouble-työkaveri mutta toivottavaa ja normaalia ei kertomasi ole.

        Enhän minä ole naisia tästä asiasta syyttänytkään! Jo se että miehet eivät näe hyväksikäyttösuhteessa nuorta miestä minään uhrina vaan onnenpekkana kertoo siitä ettei tässä asiassa ole mitään tasa-arvoa: jos tilanne olisi toisinpäin, ne samat miehet olisivat sitä mieltä että miesopettaja pitäisi suurinpiirtein kastroida ilman puudutusta.

        Tässä tapauksessa lynkattiin mies netissä ennen virallista tuomiota (mikä oli vapauttava): http://www.vanhemmat.com/keskustelu/viewtopic.php?f=25&t=9286

        Ja sinä olet sinä, ja sinä menet sellaisena millainen olet kaikkialle. Jos sinä et närkästy ronskeista puheista, se ei tarkoita etteikö moni muu nainen niistä ahdistuisi. En minä puhu mistään yksittäisestä henkilöstä, en mistään poikkeuksesta. Tässä talouselämän lyhyt aiheeseen liittyvä juttu:

        http://www.talouselama.fi/tyoelama/taa-on-seksuaalista-hairintaa-3408423

        Eli aika vähästäkin tilanne tulkitaan häirinnäksi. Makeisten jättäminen tietylle naiskollegallekin on sitä, vaikka ei ole sanottu mitään eikä koskettu.

        Esimerkkejä olisi enemmänkin, mutta ei tehdä tästä pelkkää linkkipostausta.

        Mutta pointti on edelleen siinä, että henkilökohtaisesti voit toki ajatella että "henkilöllä on vaikeuksia ylläpitää hyviä suhteita joka työkaveriin tai sitten on joku bigtrouble-työkaveri mutta toivottavaa ja normaalia ei kertomasi ole." mutta se ei ole mikään normi eikä linjanveto, eikä missään tapauksessa työnantaja voi ottaa tuollaista suhtautumista asiaan, tai tulee välittömästi paheksuntaa uhrin syyllistämisestä. Samoin kun jos tuota esittäisi kuka tahansa mies. Katsos, kun naisella on täysi oikeus olla bigtrouble -tyyppi ja nähdä seksuaalista häirintää melkein missä vaan, eikä se tee hänestä epänormaalia, ja "ei-toivottava" ei ole sellainen peruste millä työyhteisö voisi naisen mielipiteen sivuuttaa.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Kerro salaisuus. Kerron naiselle että olen kokematon 35 v mies. Sittenkö nainen pitää minusta. Olen normaali ystävällinen naisille kaupassa kiitän ja avaan myös ovia naisille. Eipä naiset edes katso päin kuitenkaan.

      • Nnnainnnen

        Niin, taidat olla asiallisen kohtelias etkä lämmölläsi eroa mitenkään kaikista muista vaan pyrit olemaan asiallisen kohtelias.


      • Nnnainnnen kirjoitti:

        Niin, taidat olla asiallisen kohtelias etkä lämmölläsi eroa mitenkään kaikista muista vaan pyrit olemaan asiallisen kohtelias.

        Jep, kehonkieli ei viestitä muuta kiinnostusta. Asiallisen kohteliausuuden voi sanoa ilmekään värähtämättä.


    • VainPariinVastaus

      Ei toimi,
      1. matkiminen ärsyttää, varsinkin tollanen eleiden matkiminen
      2. jos ei ole aidosti luonteeltaan kohtelias, ei toimi
      6. muahan ei kosketella tai tulee lättyyn

      • Nnnaaaiinen

        Onko sellaisi ihmisiä jotka ovat luonteeltaan epäkohteliaita? Täytyy jo psyykeen heittää aika pahasti.


      • Nnnaaaiinen kirjoitti:

        Onko sellaisi ihmisiä jotka ovat luonteeltaan epäkohteliaita? Täytyy jo psyykeen heittää aika pahasti.

        On, ne on mörököllejä. Minähän en vittu hymyile. :)

        Ikinä en oo hymyilly, enkä hymyile nytkään.


    • ätminki

      Miksi pitää olla samanlainen kuin muut. Jos olisin samanlainen niin olisin tosi epäsuosittu. Kyllä muiden käytöstavoissa on paljon oppimista. Jännämiehet on varmaan tosi kohteliaita naisille.

      • Nnnnaiinenn

        Ei tarvitse olla samanlainen kuin muut mutta jos tahtoo että ihmiset pitävät sinusta, kannattaa astua toisen saappaisiin ja koittaa ymmärtää ja välittää aidosti ja sitä kutsutaan samalla aaltopituudella olemiseksi.


      • AvioATMies
        Nnnnaiinenn kirjoitti:

        Ei tarvitse olla samanlainen kuin muut mutta jos tahtoo että ihmiset pitävät sinusta, kannattaa astua toisen saappaisiin ja koittaa ymmärtää ja välittää aidosti ja sitä kutsutaan samalla aaltopituudella olemiseksi.

        Mitä sillä on tekemistä tuon ykköskohdan kanssa, mistä ätminki puhui?

        "Kun olet uudessa seurassa, voi muiden kehonkielen, asentojen ja ilmeiden matkiminen auttaa sinua pääsemään paremmin mukaan joukkoon.

        Tutkimustulosten mukaan ihmiset pitivät enemmän ihmisestä, joka oli matkinut heidän omaa käyttäytymistään."

        Mitä tuolla on tekemistä sen ymmärtämisen kanssa, aidosta välittämisestä nyt puhumattakaan?


      • Nnnnaaiinenn
        AvioATMies kirjoitti:

        Mitä sillä on tekemistä tuon ykköskohdan kanssa, mistä ätminki puhui?

        "Kun olet uudessa seurassa, voi muiden kehonkielen, asentojen ja ilmeiden matkiminen auttaa sinua pääsemään paremmin mukaan joukkoon.

        Tutkimustulosten mukaan ihmiset pitivät enemmän ihmisestä, joka oli matkinut heidän omaa käyttäytymistään."

        Mitä tuolla on tekemistä sen ymmärtämisen kanssa, aidosta välittämisestä nyt puhumattakaan?

        Kehonkieli, asennot ja eleet ei liity mitenkään siihen kuka olet vaan jokainen meistä vaihtelee niitä elämän eri tilanteissa, tässä vaan korostetaan että kannattaa sopeutua joukkoon kehonkielellä niin pärjää paremmin ihmisten kanssa.


    • ätmin_kosketus

      Hah, jos minä koskisin naista, niin tulisi varmaan vähintään syyte seksuaalisesta häirinnästä. Eiköhän jokaisen kannata olla oma itsensä, niinhän te naisetkin sanotte miehille. Tämä esittäminen ja koskettaminen sopii enemmän ulkomaisiin kulttuureihin.

      • Nnnnaaiinenn

        Varmaan huomasit että tuossa käskettiin koskemaan HUOMAAMATTOMASTI eikä puristella pershettä tai rintoja.


      • Nnnnaaiinenn kirjoitti:

        Varmaan huomasit että tuossa käskettiin koskemaan HUOMAAMATTOMASTI eikä puristella pershettä tai rintoja.

        Et huomannut kun kerran hiplasin sinua, tein sen niin huomaamattomasti


      • Nnnnaaiinenn
        pujottelija kirjoitti:

        Et huomannut kun kerran hiplasin sinua, tein sen niin huomaamattomasti

        En huomannu en.


      • AvioATMies
        Nnnnaaiinenn kirjoitti:

        Varmaan huomasit että tuossa käskettiin koskemaan HUOMAAMATTOMASTI eikä puristella pershettä tai rintoja.

        Aivan sama mitä osaa naisesta sitä koskettaa. Tai no, ei tietenkään perseen kouriminen ole sama asia kun olkapäähän koskettaminen, mutta silti: jos nainen ei koe koskettavaa miestä miellyttävänä niin se tuntuu pahalta.

        Etkö usko? Lue tämä: http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/missa_kulkee_ahdistelun_raja_naiset_vastaavat

        Oleellinen osuus alkaa ihan pohjalta, "MIKÄ ON AHDISTELUA? NAISET KERTOVAT"

        Useimmat vastajat sanovat, että koskettelu on ahdistua, yksilöimättä lainkaan minkälainen koskettelu olisi sallittua:

        "Ahdistelun raja kulkee koskemisessa"
        "Ahdistelua on, jos joku koskee"
        "Ahdistelu on sitä, että loukkaa toisen yksityistä tilaa, vaikka tulee signaali, ettei se ole toivottua. Jokaisella on oikeus koskemattomuuteen."
        "Fyysinen koskeminen on aina ahdistelua."

        Mies joka koskettaa naista, asettaa siis itsensä sille riskille, tulkitaanko kosketus seksuaaliseksi ahdisteluksi.

        Bonusvastaukset edelliseen kommenttiini liittyen:
        "Sanallinen kommentointikin voi olla ahdistelua, jos se kohdistuu ihmisen fyysiseen olemukseen "
        "Ahdistelua ovat epäasialliset kommentit ja tuijottava katse. Se riittää, että nainen tuntee olonsa epämukavaksi."

        Jälkimmäisen kommentin tapauksessa miehen pitäisi sitten ilmeisesti olla ajatustenlukija. Tai varmuuden vuoksi pidättäytyä "tuijottelematta" naista - harmi vaan että sitä ei sanottu kuinka monen sekunnin katse on jo tuijotusta.


    • pärjäänvähemmälläkin

      Kaikkien ei tarvitse pitää minusta, enkä minä pidä kaikista.

    • Olen samoilla linjoilla paitsi koskettamisesta. Vanhinko kosketus eri eli kun on pyllyt vierekkäin istuen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe