Miten tulisi hoitaa aspergereita ja autisteja?

Juha82Steelesman

Olen itse aspergeria poteva youtubejulkkis.
Minun mielestäni näitä kahta pitää hoitaa siten, ettei niitä hoideta isommin vaan jätetään omaan rauhaan, koska autistiset ihmiset viihtyvät omissa oloissaan.
Minusta on turha yrittää asettaa heitä ns toisenlaiseen muottiin.
HE ovat arvokkaita semmosena kuin ovat eli yksinäisinä vaeltajina.
Minusta se on lähinnä pakottamista, jos yritetään assista esim tehdä sosiaalinen ja tiedän paljonki asseja ja autisteja, jotka ovat kuntoutuspaikoissa vasten tahtoaan.
Yleensä he joko yksin voisivat asua jossain tai äidin tai isän kaa.
Minä asun isäni kanssa.
En ois työelämässä selviytynyt ikinä ilman isäni tai äitini läsnäoloa ja mun työ CV on lähinnä olematon.
Olen juossut pikamatkoja aikoinaan ja pidän hallussani kotikaupunkini nopeinta aikaa.
Ei kovin huonosti autistiselta tyypiltä vai mitä?

Mut tuo on mun näkemys asiasta, miten meitä tulisi "hoitaa".

28

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekaelinvuositärkeä

      Teitä tulisi hoitaa ruokavaliolla. Ei eineksiä, lisäaineita, vehnää, sokeria, soijaa, maissia ...

      Teidän tulisi syödä todella terveellisesti, monipuolisesti ja puhtaita luonnontuotteita, jotka sisältävät paljon ravintoaineita. Lihaa, kalaa, kasviksia (ei perunaa), pähkinöitä, hedelmiä, marjoja, sieniä, siemeniä, luonnonmukaisia maitotuotteita (ei sokeroituja jugurtteja, jäätelöä ym.), voita (ei margariineja ja muita tehdasrasvoja).

      Autismi on nykytietämyksen valossa suolistosairaus, joka aiheuttaa aivoihin myrkyllisiä proteiineja tms. kuonaa. Paras hoito olisi suolistobakteerien siirto, mutta se ei vielä onnistu. Ehkä jonain päivänä...

      • Kas kummaa luin juuri vähän ennen tuosta asiasta ennenkuin jätit kommenttisi =) XD.
        Tänään mentuy hedelmien voimalla.
        Kana on suosikkini, myös tonnikala.
        Kasvikset ei niin paljoa mieleeni, mut kasviksista parhaiten toimii tomaatti.
        Uunissa tehty tomaatti on huippuhyvää.
        Sopii hyvin esim broilerin kanssa.


      • Voisin esittää oman näkemyksen , mistä voisi johtua myös autismi/asperger =
        sen voisi selittää astrologia.
        Uskotko?
        Minun syntymähetki oli 13.5.1982!
        Tuo usein mielletään astrologiassa jos on härkä syntymämerkiltään, niin taipumusta autismin riski kasvaa silloin, jostain luin siitä, toki enemmän on ns huuhaa-tiedettä, tosin ei kaikki huuhaa-tiede ole välttämättä valheellista.
        Sen selittää tiede, miksi härät sairastuu herkemmin autismiin tai riski sairastua, koska sen selittää syntymäajankohta, koska raskaana oleva nainen ei saa tarpeeksi auringonvaloa odottaessaan lastansa ja lapsi tarvii paljon D-vitamiinia kuten odottava äiti, ja jos ei saa sitä tarpeeksi, niin autismin riski kasvaa.
        Ootko lukenu tästä?
        Miltä kuulostaa tää kirjoitukseni?
        Onko ihan typerää?
        Onko tutkittu koskaan, missä syntymähoroskoopissa on eniten aspergereita, autisteja, skitsofreenikkoja jne?
        Skitsouteen voi sairastua myös herkemmin, jos on syntynyt kevään aikoihin/alkukesästä/huhti-toukokuuvaihe.


      • Jokunimimerkki2

        Voi jumalauta, tuleeko nuo karppaajat levittämään hysteriaansa jo autismiryhmäänkin?

        Ei, autismi ei ole nykytietämyksen valossa suolistosairaus, eikä sairaus ensinkään, vaan neurologinen poikkeavuus, joka ei todellakaan johdu ruokavaliosta.

        Nimimerkki "Ekaelinvuositärkeä" ei levitä mitään tietoa, vaan omien huuhaaprofeettojensa mukatietoa.


      • Ekaelinvuositärkeä

        Jaa-a, tunnen yhden henkilön joka on syntynyt juuri 13.5. eikä hän ole autisti. Ne autistit, jotka tiedän ovat syntyneet kaikki aivan loppuvuodesta.

        Jotain tutkimuksia on, että puhtaalla ravinnolla autismioireet vähentyvät ja roskaruualla puolestaan voimakkaasti lisääntyvät. Itse uskon aika vahvasti suoliston merkitykseen kokonaisvaltaisesti ihmisen terveydessä. Horoskooppeihin en ole koskaan uskonut.

        Raskaanaolevilla on erilaisia ruokahimoja, kuten maksan syönti. Luulen että odottava äiti luontiasesti haluaa syödä sitä, mistä elimistössä on syntymässä vajetta. Enemmän vahinkoa suolistossa voi saada aikaan vauvan ensimmäisen elinvuoden epäsopiva tai yksipuolinen ravinto.


      • Ekaelinvuositärkeä
        Jokunimimerkki2 kirjoitti:

        Voi jumalauta, tuleeko nuo karppaajat levittämään hysteriaansa jo autismiryhmäänkin?

        Ei, autismi ei ole nykytietämyksen valossa suolistosairaus, eikä sairaus ensinkään, vaan neurologinen poikkeavuus, joka ei todellakaan johdu ruokavaliosta.

        Nimimerkki "Ekaelinvuositärkeä" ei levitä mitään tietoa, vaan omien huuhaaprofeettojensa mukatietoa.

        Autismi on suolistosairaus, joka aiheuttaa neurologisen poikkeavuuden aivoissa.

        En ole karppaaja, mutta et sinä varmaankaan ole siihenkään aiheeseen kovin paljon perehtynyt? Karppaajahan ei mainostaisi hedelmiä terveyttä edistävänä. Voi, sinua Jokunimimerkki2, älä puuroosi tukehdu.


    • Duunarihemmo

      Mielestäni siinä täytyy autistisen tai aspergerin ihmisen itsekin oppia tulemaan vähän vastaan niin epämiellyytävältä kuin se heistä tuntuisikin. Itselleni on luokiteltu noita piirteitä ja olen huomannut että oireet ovat helpottuneet kun on ottanut itseään niskasta kiinni ja myöntänyt että kyllä ihminen on loppupeleissä laumaeläin. Voi se yksinkin selvitä mutta siitäkin saattaa jopa huomaamattaan kärsiä. Itsekin monia vuosia elätin tätä harhaa että selviäisin kyllä itsekin mutta nyt olen tajunnut vasta muiden ihmisten olemassaolon arvon. Ei maailma voi yhden pienen ihmistryhmän mukana pyöriä vaan kaikkien on puhallettava yhteen hiileen. Onhan ne sosiaaliset tilanteet yhä hankalia mutta vielä ahdistavampaa on yksinäisyys ja tylsyys.

      • Minua ei ahdista edes yksinolo ja tylsyys.
        Mulle on luontaista olla yksin.


      • Duunarihemmo
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Minua ei ahdista edes yksinolo ja tylsyys.
        Mulle on luontaista olla yksin.

        Joitakin autistisia voi ahdistaa jopa huomaamattaan. Kai sä tässä kaikkien etujen puolesta puhut etkä vain omiesi? ;) Ole yksin vain jos sen kestät. Ja entäpä ne autismin kirjolaiset jotka käyvät töissä? Pitäisikö heidätkin pakottaa yksinoloon?


      • Jokainen ihminen on silti YKSILÖ.
        Eikö vain?
        Jos joku ei diggaa ryhmässä olosta, nii ei häntä voi pakottaa mihinkään?
        Vai mitä?
        Jos joku pakottaisi mua, en lähtisi enkä kuuntelisi häntä vaan mulle sopii omissa oloissa oleskelu irti kaikesta.
        Tietääkseni Suomessa ei voi pakottaa ketään.
        Valitsisin mieluummin vankilan kuin menisin toisten mielten mukaisesti.
        Tuo kertoo jo aika paljon mun luonteesta XD (naurua).


      • Duunarihemmo kirjoitti:

        Joitakin autistisia voi ahdistaa jopa huomaamattaan. Kai sä tässä kaikkien etujen puolesta puhut etkä vain omiesi? ;) Ole yksin vain jos sen kestät. Ja entäpä ne autismin kirjolaiset jotka käyvät töissä? Pitäisikö heidätkin pakottaa yksinoloon?

        Oot ymmärtäny väärin. En tarkoita, että ketään pitäs pakottaa yksinoloon tai toisinpäin vaan jokaista autistia pitää kuunnella sen omien toivomusten mukaan.
        Mikään pakottaminen missään tilanteessa ei ole kenenkään etu.
        Pakottaminen on henkisen kiusaamisen yksi muoto.
        Ikävä sanoa, mutta niin se vain on.


      • Duunarihemmo
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Jokainen ihminen on silti YKSILÖ.
        Eikö vain?
        Jos joku ei diggaa ryhmässä olosta, nii ei häntä voi pakottaa mihinkään?
        Vai mitä?
        Jos joku pakottaisi mua, en lähtisi enkä kuuntelisi häntä vaan mulle sopii omissa oloissa oleskelu irti kaikesta.
        Tietääkseni Suomessa ei voi pakottaa ketään.
        Valitsisin mieluummin vankilan kuin menisin toisten mielten mukaisesti.
        Tuo kertoo jo aika paljon mun luonteesta XD (naurua).

        Niinpä niin eli jos joku autisti haluaa seuraa niin eikö hänellä ole oikeus siihenkin? Sinä katsot tätä nyt omasta subjektiivisesta kulmastasi. Kyllä mun puolesta saa olla yksin kunhan pitää huolen itsestään mikäli siihen kykenee. Siksi katsos on ne hoitolaitokset kun kaikki autistit eivät pärjää yksin.


      • Duunarihemmo kirjoitti:

        Niinpä niin eli jos joku autisti haluaa seuraa niin eikö hänellä ole oikeus siihenkin? Sinä katsot tätä nyt omasta subjektiivisesta kulmastasi. Kyllä mun puolesta saa olla yksin kunhan pitää huolen itsestään mikäli siihen kykenee. Siksi katsos on ne hoitolaitokset kun kaikki autistit eivät pärjää yksin.

        Lue edellinen viestini.
        Katson kyllä asiaa molemmista perspektiiveistä.
        Ymmärsit väärin viestini.
        En oo oikeesti semmosta mieltä, että kaikkien autististen pitäs olla vaan kotona.
        Tuo otsikko voi antaa ymmärtää sen, että tarkoitin niin, vaikken oikeesti tarkoittanu vaan tarkoitinkin vain niitä autistisia, jotka haluu olla yksin.


    • Ekaelinvuositärkeä

      Koska autistit ovat arvokkaita, heidän pitäisi pitää itsestään huolta, ihan niinkuin meidän muidenkin. Oikea ravinto on aa ja oo.

      Jos päivä alkaa aamiaismuroilla ja käsitellyllä maidolla, niin päivä onkin taatusti pilalla. Parempi vaihtoehto on luomukaurapuuro ja vaikkapa itsekerätyt pakastemustikat.

      Sitärataa voisi rakentaa koko päivän ravitsemuksen. Vaihtaa huonot vaihtoehdot hyviin.

      • rtyuiooiuytrt

        Toivottavasti soija ei ole kovin haitallista koska syön sitä nytkin. Ruokavalio varmasti vaikuttaa vähän kaikkeen,

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, ei autisteja pidä yrittää hoitaa muuttamalla.
        Parempi antaa autistien lähinnä vaan olla.
        Ja ymmärrän noita Juha28 kirjoituksia.
        Myös sosiaalisuutta voi harjoitella jos alkaa kiinnostaa, mutta pakkososiaalisuus on todella ällöä, eikä edistä mitään. Mielestäni omin ehdoin voi harjoitella sosiaalisuuttakin, JOS alkaa kaivata seuraa.


      • Jasitärataa

        Jossain muodossa soija on ok (soijakaste, teriyaki), mutta esim. tofua ei pitäisi syödä lihan korvikkeena, eikä soijamaitoja maidonkorvikkeena.


    • Elo-hopea

      Autismia ei tarvitse hoitaa. Se ei ole mikään tauti. Se on vaan joukko sekalaisia ominaisuuksia joilla ei ole edes mitään yhteistä tekijää.

      • Jasitärataa

        Onhan autismi siinä mielessä "tauti", että ympäristö ja elämäntavat voivat parantaa tai huonontaa tilaa.


      • jookyllämutta

        Totta, mutta tuolla perusteessa elämäkin on tauti.


    • Aspergeraikuinen

      Kyllä täytyy olla aikamoisen tyhmä, jos täällä jauhaa sellaista asiaa, josta esim. minä olen tiennyt jo noin 20 vuoden ajan, nyt olen noin 50 v kohta. Aivan itse olen itsekseni ruokavalioasiat jo huomannut silloin joskus nuoruudessa, kuinka ne vaikuttavat ihmiseen kokonaisuutena. Ei ole mistään kirjoista edes tarvinnut noita lueskella. Heh.

    • ikkel

      olet ilm. lievä tapaus

    • Breda

      Juha82Steelesman
      on aloituskirjoituksessaan minusta todella asian ytimessä . Asperger ei ole mikään hoitoa vaativa asia. Asperger on pysyvä synnynnäisten ominaisuuksien yhdistelmä. (Eikä se poistu, vaikka söisi mitä!)

      Kun asioita katselee asperger-ihmisen maailmasta käsin, näkee jatkuvasti sen, miten moni tavallinen ihminen torjuu asperger-ihmisten omaa tapaa elää, omaa tapaa käyttäytyä, omaa tapaa puhua ja omaa tapaa aistia ympäröivä maailma. Miksi niin paljon tätä asiaa (Aspergerin syndroomaa) torjutaan, vaikka asperger-ihmiset elävät aidosti itselleen luontaisella tavalla puuttumatta millään tavalla muiden elämään. Eikö jokaisen ihmisen pitäisi elää juuri aidosti ja rehellisesti niin kuin oikealta tuntuu. Pitävätkö ns. tavalliset virtaset-korhoset-niemiset itserakkaasti omaa elämäntapaansa jotenkin ainoana oikeana, sellaisena muottina, johon kaikki pitäisi pakottaa.

      Minusta asia on juuri niin kuin Juha82Steelesman sanoo:
      "HE ovat arvokkaita semmosena kuin ovat eli yksinäisinä vaeltajina."

      Ei kukaan pidä sosiaalisesta elämästä, jos se on tavallisten virtasten-korhosten-niemisten toimesta sellaista, että ympärillä olevat ovat väkisin tunkemassa sinua sellaiseen muottiin, johon et sovi.
      Valitettavasti enemmistö tuntuu tekevän asperger-ihmisten sosiaalisesta elämästä juuri tuollaista.
      Me asperger-ihmiset emme ole tyhmiä. Siksi me kartamme tuollaista haitallista sosiaalisuutta, jossa vuorovaikutus on sairasta aitouden torjuntaa. Sosiaalisuus ei ole sivistynyttä, jos siihen ei kuulu erilaisuuden kunnioittaminen.

      • Ihmiset ovat aika pahoja, monien tarkoitusperät jne ja ei tarvi kuin aukaista sosiaalinen media/netti, niin johan ihmiset riehuu eri palstoilla jne jne.
        Nationalistit, muut väkivaltaiset kirjoittajat jotka kiusaa.
        Sitten on nää jotka kiusaa erilaisia ihmisiä, ehkei itse he tajua, että tavallaan syrjivät meitä, koska ei ainakaan lievästi autisti ole kykeneväinen sosiaalisuuteen kovinkaan paljoa, autisti ei ollenkaan, joskin heitäkin määrätään jonneki työpajoille, vaikka moni varmasti voi kärsiä heistä.
        Toki autisti tarvii apua, se ei yksin selviä arjesta, jolloin omaishoitaja paikallaan tai sitten jokin laitoshoito.
        Minä kun joka aamu aukaisen tietokoneen ja netin, niin on tullu yön aikana 2-5 ilkeää kommenttia ellei enemmän.
        Tällaisia ovat ihmiset.
        Isäni mielestä mun pitäs lopettaa kokonaan netissä kommentointi, koska liikkeellä on paljon netissä pahoja ihmisiä, jotka haluaa oikeasti murskata toisen ihmisen mielen.
        Itse kuitenki oon sen verran luupää, etten korviani hetkauta kiusaajille.
        Tosin haluan olla omissa oloissani, koska en oo sosiaalisesti lahjakas, olen puutteellinen sosiaalisella puolella, oon huomannu tämän jo hyvin varhain.
        Olen myös ehkä hieman katkeroitunut, en osaa sanoa, ehkä vähän kuitenki ja oon sillai passiivinen persoona, se johtuu aika varmasti siitä, että mua on käytännössä kiusattu verbaalisesti koko elinikäni(koulut ja sosiaalinen media). Tosin netin ulkopuolella ei oo kiusattu sen jälkeen kun jätin koulut.


      • Kukaosaasetekee

        Tuosta voi olla montaa mieltä, onko asperger-ihminen tyhmä vaiko ei. Itse pidän "tavallisena virtasena" (oikeasti sukunimeni on harvinainen) heitä ihan hiukan tyhminä ja vain siksi, että he eivät osaa olla monessa asiassa taitavia. He eivät opi käytännön kautta juuri mitään vaan kirjoja lukemalla.

        Asiat, jotka opitaan jo äidinmaidossa on monelle assille ihan outoja ja se ns. maalaisjärki on ainakin joskus ihan hukassa. Toisaalta heillä voi olla siitä yhdestä asiasta, joka heitä kiinnostaa valtavan hyvät tiedot ja sillä voi sitten päteä (tai siltä se ainakin tuntuu).

        Onhan myös ihmisiä, jotka ovat paljon tyhmempiä kuin aspergerit ja joita silti pidetään vielä suht tavallisina, kun heillä kuitenkin on ns. maalaisjärkeä vaikkakin vain vähäsen. Sosiaalisilla taidoilla tyhmempikin onnistuu luovimaan hyvin elämässä ja toisaalta, niillä joilla näitä taitoja ei ole, potkitaan esim. pois töistä koeajan jälkeen, koska he sanoa töksäyttävät pomolleen jotain mitä ei olisi kannattanut möläyttää.

        Kummanlaisen ottaisin itselleni ystäväksi? Molemmissa on puolensa, mutta oikeasti on tosi rasittavaa kun kesken keskustelun tajuaa, ettei toinen ymmärrä tai toista ei kiinnosta pätkääkään, mistä on kyse ja yleensä hän myös näyttää sen, kun sosiaaliset taidot on mitä on. No jokainen etsiköön ystäviä kaltaisistaan yhtään moittimatta muita, jotka eivät ole samanlaisia kuin itse on. Mutta sellainen turha ruikuttaminen pitää lopettaa. Jos ei osaa, ei osaa.


      • Kukaosaasetekee kirjoitti:

        Tuosta voi olla montaa mieltä, onko asperger-ihminen tyhmä vaiko ei. Itse pidän "tavallisena virtasena" (oikeasti sukunimeni on harvinainen) heitä ihan hiukan tyhminä ja vain siksi, että he eivät osaa olla monessa asiassa taitavia. He eivät opi käytännön kautta juuri mitään vaan kirjoja lukemalla.

        Asiat, jotka opitaan jo äidinmaidossa on monelle assille ihan outoja ja se ns. maalaisjärki on ainakin joskus ihan hukassa. Toisaalta heillä voi olla siitä yhdestä asiasta, joka heitä kiinnostaa valtavan hyvät tiedot ja sillä voi sitten päteä (tai siltä se ainakin tuntuu).

        Onhan myös ihmisiä, jotka ovat paljon tyhmempiä kuin aspergerit ja joita silti pidetään vielä suht tavallisina, kun heillä kuitenkin on ns. maalaisjärkeä vaikkakin vain vähäsen. Sosiaalisilla taidoilla tyhmempikin onnistuu luovimaan hyvin elämässä ja toisaalta, niillä joilla näitä taitoja ei ole, potkitaan esim. pois töistä koeajan jälkeen, koska he sanoa töksäyttävät pomolleen jotain mitä ei olisi kannattanut möläyttää.

        Kummanlaisen ottaisin itselleni ystäväksi? Molemmissa on puolensa, mutta oikeasti on tosi rasittavaa kun kesken keskustelun tajuaa, ettei toinen ymmärrä tai toista ei kiinnosta pätkääkään, mistä on kyse ja yleensä hän myös näyttää sen, kun sosiaaliset taidot on mitä on. No jokainen etsiköön ystäviä kaltaisistaan yhtään moittimatta muita, jotka eivät ole samanlaisia kuin itse on. Mutta sellainen turha ruikuttaminen pitää lopettaa. Jos ei osaa, ei osaa.

        Jokaisen oma valinta joo. Hyvä pointti. Vaikutat mukavalta. En minäkään oo semmosten kaa, joijen kaa ei suksi luista.
        Tosi hyvä pointti sulta itseasiassa. Kiitos fiksusta mielipiteestäsi.
        Ite oon sillai töksäyttelevä asperger, mutta oon kuitenki tyypilliseen tapaan semmonen asperger, joka ei ymmärrä eikä diggaa sarkasmihuumorista.
        En tule juttuun etenkään äijämäisten miesten kanssa, jotka harrastaa vittuiluhuumoria.
        En alkuunkaan, koska mielestäni se heidän huumori on vain typerää.
        Mun mielestä.


      • Kukaosaasetekee kirjoitti:

        Tuosta voi olla montaa mieltä, onko asperger-ihminen tyhmä vaiko ei. Itse pidän "tavallisena virtasena" (oikeasti sukunimeni on harvinainen) heitä ihan hiukan tyhminä ja vain siksi, että he eivät osaa olla monessa asiassa taitavia. He eivät opi käytännön kautta juuri mitään vaan kirjoja lukemalla.

        Asiat, jotka opitaan jo äidinmaidossa on monelle assille ihan outoja ja se ns. maalaisjärki on ainakin joskus ihan hukassa. Toisaalta heillä voi olla siitä yhdestä asiasta, joka heitä kiinnostaa valtavan hyvät tiedot ja sillä voi sitten päteä (tai siltä se ainakin tuntuu).

        Onhan myös ihmisiä, jotka ovat paljon tyhmempiä kuin aspergerit ja joita silti pidetään vielä suht tavallisina, kun heillä kuitenkin on ns. maalaisjärkeä vaikkakin vain vähäsen. Sosiaalisilla taidoilla tyhmempikin onnistuu luovimaan hyvin elämässä ja toisaalta, niillä joilla näitä taitoja ei ole, potkitaan esim. pois töistä koeajan jälkeen, koska he sanoa töksäyttävät pomolleen jotain mitä ei olisi kannattanut möläyttää.

        Kummanlaisen ottaisin itselleni ystäväksi? Molemmissa on puolensa, mutta oikeasti on tosi rasittavaa kun kesken keskustelun tajuaa, ettei toinen ymmärrä tai toista ei kiinnosta pätkääkään, mistä on kyse ja yleensä hän myös näyttää sen, kun sosiaaliset taidot on mitä on. No jokainen etsiköön ystäviä kaltaisistaan yhtään moittimatta muita, jotka eivät ole samanlaisia kuin itse on. Mutta sellainen turha ruikuttaminen pitää lopettaa. Jos ei osaa, ei osaa.

        KORJAUS = ite en oo sillai töksäyttelevä.
        En töksäyttele siis. Korjaus siis tohob viestiin. Kiireessä kun kirjoittaa, tulee virheitä.


      • Kukaosaasetekee
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Jokaisen oma valinta joo. Hyvä pointti. Vaikutat mukavalta. En minäkään oo semmosten kaa, joijen kaa ei suksi luista.
        Tosi hyvä pointti sulta itseasiassa. Kiitos fiksusta mielipiteestäsi.
        Ite oon sillai töksäyttelevä asperger, mutta oon kuitenki tyypilliseen tapaan semmonen asperger, joka ei ymmärrä eikä diggaa sarkasmihuumorista.
        En tule juttuun etenkään äijämäisten miesten kanssa, jotka harrastaa vittuiluhuumoria.
        En alkuunkaan, koska mielestäni se heidän huumori on vain typerää.
        Mun mielestä.

        Myönnän, että itse rakastan mustaa huumoria, nauran itselleni ja olen joskus hyvinkin sarkastinen. Äijähuumorista en tykkää, en myöskään pidä sellaista ihmistä älykkäänä, jonka joka toinen sana on vittu. Toisaalta sanotaan, että kiroilevat ihmiset ovat rehellisempiä kuin kaunopuhujat. Miten lie tutkittu.


      • Juha82Steelesman
        Kukaosaasetekee kirjoitti:

        Myönnän, että itse rakastan mustaa huumoria, nauran itselleni ja olen joskus hyvinkin sarkastinen. Äijähuumorista en tykkää, en myöskään pidä sellaista ihmistä älykkäänä, jonka joka toinen sana on vittu. Toisaalta sanotaan, että kiroilevat ihmiset ovat rehellisempiä kuin kaunopuhujat. Miten lie tutkittu.

        Mulla on kyky nauraa itselleni ,mutta jos joku harrastaa sarkasmihuumoria ja kohdistaa sen minuun, niin en kovin välttämättä pidä /ymmärrä.
        Mut itseironiaa löytyy kyl minulta.
        Se on kuitenki totta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      4230
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2398
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2151
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2096
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      103
      1740
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1432
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1382
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      327
      1333
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe