Jos minä olisin ?

Jos_Olisimpa

13

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen hallitus vähensi kehitysapua joten nyt on yksityisten lahjoittajien toimista paljolti kiinni mitä Suomi nyt antaa. Jumala ei puutu eikä ole koskaan puuttunut, ihminen puuttuu jos puuttuu.

      • Jos itse olisin kaikkivoipa ja täynnä rakkautta kaikkia kohtaan toki tekisin maailmasta hyvän paikan joka ikiselle. Heille jotka loin.

        Jumala ei kuitenkaan toimi näin. Erikoista inhimilliseltä kannalta ajateltuna.

        Tätä perustellaan usein ns. vapaalla tahdolla. Kristinuskon Jumalaan uskominen ja sitä kautta pelastuminen on kuitenkin jo kulttuurikysymys, toisilla on siis suurempi todennäköisyys pelastua kuin toisilla. Ja meillä kristityssä maassakin elävillä kaiketi parempipelastuksen suhteen jos syntyy "uudestisyntynedsen" sukuun ja saa oikeaoppisenkasvatuksen pelastuksen tielle.

        Vapaa tahto antaa meille oikeuden tehdä väärin. Lapsellakin on vapaa tahto. Mutta mikäli hän on kävelemässä valtatielle ja jäämässä mahdollisesti rekan alle annatko hänen toteuttaa vapaata tahtoaan vai opastatko ja kaitset kuten Isä tekee? Tai kuten Isän tulisi tehdä.


      • Jos_Olisimpa

        Niin.
        Jos sitähän minä tässä olen yrittänyt viestittää. Jos lapsi juoksee tielle ei ole mitään kaikkitietävää, kaikkivoipaa ja älykästä suunnittelua harrastavaa jumalaa missään koskaan joka moisen vahingon estäisi. Sillä onko se älykästä suunnittelua kun lapsi jää rekan alle sen takia että, kaikkivoipa ei moista estä ? Kyllä se on vaan tätä elävää elämää jossa sattuu ja tapahtuu. Ilman mitään suurempaa suunitelmaa.
        Kyllä siellä pitää ihan ihminen olla lapsen perään katsomassa.

        Jos se lapsi siinä juostessaan sattuu kompastumaan omiin jalkoihinsa, niin sitähän voivat sitten palvojat suuren jumalan interventioksi siunailla,-)
        Jo niin haluavat.

        Tuossa alempana kun laitoin kuvan nälkäänäkevästä afrikkalaisesta lapsesta ja kysyin miksi jumala ei häntä auta jos on olemassa ? Niin johan sieltä joku raamattua siteeraava itseoppinut profeetta ja tosiuskovainen vastas että, sitä se syntinen niittää mitä kylvää.

        Huhu huh !


    • jeesusfani1

      Kaikkivoiva ja kaikkitietävä pyysi aikojen alussa ihmistä viljelemään ja varjelemaan Maata todeten myös, että mitä kylvätte sitä niitätte.

      Tieteentekijöittemme keksintöjen ansiosta olemme muutamassa vuosikymmenessä onnistuneet saastuttamaan laajalti maaperää, vesistöjä, meriä ja ilmakehää.
      Ihmisen toiminnan ansiosta ns. kasvihuonekaasut (hiilidioksidi, metaani, typpioksiduuli, fluorikaasut) toimivat kasvihuoneen lasin tavoin estäen auringon lämpösäteilyn pääsyä takaisin avaruuteen, seurauksena ilmaston lämpeneminen.
      Ilmaston lämpenemisen seurauksena Etelä- ja Pohjoismantereen jäätiköt sulavat aiheuttaen merenpinnan nousun, jonka seurauksena noin 100 miljoonaa ihmistä joutuu tulevaisuudessa lähtemään asuinalueiltaan ja aavikoitumisen seurauksena myös muilta asutuilta alueilta.

      Jumala on säätänyt aineelliset luonnonlait (myös hengelliset lait) noudatettavaksi. Mikäli niitä rikotaan tunnemme seuraukset nahoissamme kaikkialla pallollamme, kuten ennustettu on profeetta Jesajan toimesta jo n. 2700 vuotta sitten.

      • KerroTrumpille

        Kerro tämä Trumpille ja hänen poppoolle, jotka eivät usko ilmastonmuutokseen.


      • >Tieteentekijöittemme keksintöjen ansiosta olemme muutamassa vuosikymmenessä onnistuneet

        ...ruokkimaan niin valtavan määrän ihmisiä, että sitä olisi vielä sata vuotta sitten pidetty täysin mahdottomana. Ammoniakkisynteesi oli tosin juuri tuolloin keksitty, mutta sen laajaan hyödyntämiseen oli vielä vuosikymmeniä matkaa.


      • Pudis55

        Näin juuri ja tämähän on jumalan viisauden ansiota mutta saasteet ja muut epäkohdat ihmisen typeryyttä tai saatanan toimintaa, hersyvää naurua...


    • Jos_Olisimpa

      Jos olisin jumala niin olisinko näin välinpitämätön ?
      Jos olisin kaikkivoipa ja kaikkitietävä ?
      Sulkisinko silmäni kaikelta tietämältäni ja jättäisinkö kaikkivoipana tekemättä ?

      Jos olisin ja olisi ?

    • siksisiksi

      Tämä onkin sellainen asia jota uskosta osattomat ihmiset aina jaarittelevat. Miksi Jumala sallii. Siksi, että maailma elää synnissä.
      Synnin palkka on kuolema. Ja kuolema tarkoittaa ikuista eroa Jumalasta.
      Uskovien omaisten kohdalla se taas tarkoittaa ikuista elämää Jumalan ja niiden läheistensä kanssa, jotka ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen Pelastajanaan.
      EI Jumala tee mitään jos ihminen ei halua. Ei Hän väkisin tuo itseään elämääsi. Jumala kutsuu jokaista jossain vaiheessa, ja jos sen ohittaa, niin sehän ei ole Jumalan vika.

      On niin kätevää ulkoistaa kaikki ongelmat, vaikka monesti olisi peiliin katsomisen paikka.

      Jos ajattelee vaikkapa täällä kirjoittavia ihmisiä, miten järkyttävää tekstiä. Huorataan, varastetaan, tehdään kaikkinaista pahaa. Ja sitten ihmetellään, että elämä on päin persettä.

      Onko Jumalan vika siis kun Syyriassa soditaan? Jos lukisitte vähänkään raamattua, niin tietäisitte, että niin tulee tapahtumaan. Se on kirjoitettu jo tuhansia vuosia sitten.
      Damasko tulee tuhoutumaan, eikä siellä tule elämään kukaan.

      Onko saatanaa sitten teidän mielestä ollenkaan olemassa? Sillä jos Jumala on olemassa, niin on saatanakin. Onpa saatanan palvojiakin, satanisteja, ja kaikkia pimeyden harrastajia. Uskovat ovat valkeuden lapsia, ja pimeyden lapset kuuluvat saatanalle.

      Onneksi ihminen ei todellakaan ole jumala, sillä Hän näkee jokaisen ihmisen todellisen elämän ja luonteen. Me näemme sen kaunistetun, teeskennellyn, siloitellun puolen, mutta Hän näkee kaiken.

      • Jos_Olisimpa

      • Jos_Olisimpa

        Jos jumalaa ei ole aikuisten oikeasti olemassakaan ?
        Jos kaikkivoipa ja kaikkitietävä olisi olemassa, niin kyllähän hän lapsille leivän murtaisi ja kalan jakaisi ?
        Jos minä olisin niin kyllä tekisin ?


      • huomaatkoviisastelija
        Jos_Olisimpa kirjoitti:

        Jos jumalaa ei ole aikuisten oikeasti olemassakaan ?
        Jos kaikkivoipa ja kaikkitietävä olisi olemassa, niin kyllähän hän lapsille leivän murtaisi ja kalan jakaisi ?
        Jos minä olisin niin kyllä tekisin ?

        MIkä sinua estää myymästä omaisuuttasi ja jakamasta köyhille?

        Et varmaan tarvitse muuta kuin vuokra-asunnon, välttämättömät vaatteet ja kohtuullisen ruuan, muusta voit kaiketi luopua lähimmäisesi hyväksi?

        Tuumasta toimeen!


      • Jos_Olisimpa

        Jos olisin kaikkivoipa ja kaikkitietävä jumala ?
        Jos omaisuutta kaikkivoipana ja kaikkitietävänä jumalana tarvitsisin omistaisin ?
        Jos olisin jumala ryhtyisinkö tuumasta toimeen vai sulkisinko silmäni ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe