Kannattiko opiskella, säästää, maksaa veroja ja as

Eriarvoistumista

Kannattiko opiskella, säästää, maksaa veroja ja asuntovelkaa ja eläkemaksuja ? Jokainen tänne lampsiva vaatii ilmaisen elatuksen loppuun asti, ei huolta vaikkei eläkettä kerry kun tulonsiirrot luistaa ja pelaa.

12

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

      Mielestäni kannatti, vaikka työelämästä luopuminen onkin hankala paikka. Eläkettä on luvassa enemmän kuin Valmetin hakemille autontekijöille palkkaa.

      • Eikka59

        Samaa mieltä, kyllä on kannattanut maksaa veronsa ja eläkevakuutus valtioneläkkeen lisäksi. Syksyllä jouduin eläkkeelle, kaikki ei ole vielä valmista, mutta pelkkä "kansaneläke" valtiolta on jo noin €3.500,- kuussa, mutta minä olenkin ollut täällä norjassa melkein koko työaktiivisen iän. Se mitä suomesta on eläkettä en vielä tiedä ja livpolisen sisältökään ei vielä ole varma, ehkä tonni kuussa.
        Kyllä minä luulen, että Muuramen kunta tykkäis saada minut veronmaksajaks takasi.
        Katteli juuri suomen verotaulukkoja eläkeläisille ja huomasin, että tulee niin kalliiksi etten tiedä muutanko Viroon, ihan vaan veroa karkuun. Mutta jokapaikassa on kumminkin halvempaa elää kuin täällä Oslossa.


      • Eikka59 kirjoitti:

        Samaa mieltä, kyllä on kannattanut maksaa veronsa ja eläkevakuutus valtioneläkkeen lisäksi. Syksyllä jouduin eläkkeelle, kaikki ei ole vielä valmista, mutta pelkkä "kansaneläke" valtiolta on jo noin €3.500,- kuussa, mutta minä olenkin ollut täällä norjassa melkein koko työaktiivisen iän. Se mitä suomesta on eläkettä en vielä tiedä ja livpolisen sisältökään ei vielä ole varma, ehkä tonni kuussa.
        Kyllä minä luulen, että Muuramen kunta tykkäis saada minut veronmaksajaks takasi.
        Katteli juuri suomen verotaulukkoja eläkeläisille ja huomasin, että tulee niin kalliiksi etten tiedä muutanko Viroon, ihan vaan veroa karkuun. Mutta jokapaikassa on kumminkin halvempaa elää kuin täällä Oslossa.

        Kyllä kai Norja veronsa ottaa.


      • Eikka59

        Nyt on päätös tehty, Viroon lähden.
        Vero sekä norjassa, että suomessa mun eläkkeestä yli 30% Virossa tasan 20%.
        Asunto täällä 1.300€ kk. Virossa 500€.

        Erotukseksi tulee sillon noin 1.000€ enemmän taskurahaa.


    • nuormieli

      Opiskelu kannattaa AINA!. Nämä lamsijat jotka tänne lampsivat ovat asia erikseen. Tällaisena "vähemmän opiskelleena" olen ikuinen opiskelun kannattaja.

      • Ikuinenoppijaollen

        Täysin samaa mieltä että opiskelu on ollut kaikkein antoisinta enkä ymmärrä niitä joita ei opiskelu kiinnosta.

        Oli sitten missä iässä tahansa jos joutuu työttömäksi niin kannattaa sekin aika käyttää opiskeluun. Täysin jouten olo on ihan hyödytöntä.


    • Raskastatyötäkokeillut

      Pienipalkkainen työ on ollut ihan hyödytöntä paitsi ehkä vain vireystason ja arkirytmin ylläpitoa. Asuntoa niillä palkoilla ei olisi pystynyt säästämään.

      Jos se on kutsumustyötä että saa siitä jotain muuta iloa kuin se palkka niin sitten ok mutta moni on todennut eläkkeen saatuaan ettei olisi kannattanut raataa. Jos siitä pienipalkkaisesta työstä saa kauheat kulumat, vaivat, ja sairaudet niin ehdottomasti ei kannata.

    • Osaavatahkerattervetuloa

      Järjen-ääni
      24.3.2017 22:16
      KOTIMAA
      Wille Rydman:
      Miljoonilla Lähi-idästä tai Afrikasta saapuvilla ei mitään edellytyksiä työmarkkinoille!

      JUHA-PEKKA TIKKA 1 tunti ja 32 minuuttia sitten

      Kansanedustajan mielestä kaikki toivottavat osaavat ja työteliäät ihmiset Suomeen tervetulleiksi.

      LKS 20170321 - Would be immigrants wait to disembark in the port of Catania, on the island of Sicily on March 21, 2017 from the ship "Aquarius" following a rescue operation in the Mediterranean sea, where some 946 would be immigrants have been rescued. The Aquarius, a humanitarian ship run by the NGO SOS Mediterranean and Doctors Without Borders (MSF), said it saved 946 people, including 200 unaccompanied minors rescued after being found drifting on nine wooden and rubber boats. LEHTIKUVA / AFP PHOTO Giovanni Isolino

      Välimerestä pelastettuja siirtolaisiksi haluavia tulijoita tiistaina Italian Sisiliassa.
      (AFP/Lehtikuva/Giovanni Isolino)

      Kokoomuksen kansanedustaja Wille Rydman on jakanut Facebookissa tästä aukeavan Helsingin Sanomain uutisen Turvapaikanhakijat eivät työllisty – etenkin Irakista ja Somaliasta tulevien työllisyys on hyvin heikko.

      – Suomessa on hyvin vähän sellaisia töitä, joille voisi odottaa kielitaidottomien ja kouluttamattomien ihmisten työllistyvän. Automatisaatio ja robotisaatio vähentävät ylipäätäänkin jatkuvasti matalan vaatimustason työtehtäviä kaikissa kehittyneissä maissa. Tekninen kehitys heikentää vuosi vuodelta myös työvoimapulaan liittyvien ennusteiden uskottavuutta, Wille Rydman kirjoittaa saatteessa.

      Hänen mukaansa kukaan tuskin on eri mieltä siitä, että osaavat ja työteliäät ihmiset ovat Suomeen tervetulleita ja jopa toivottuja.

      – On kuitenkin täysin epärealistista kuvitella, että miljoonilla Lähi-idästä tai Saharan eteläpuolisesta Afrikasta saapuvilla ihmisillä olisi mitään edellytyksiä integroitua eurooppalaisille työmarkkinoille, Rydman toteaa.

      .

      • Suomalaiset--eivät--nyt

        ymmärrä, tämä on vaarallinen tilanne, joka vain pahenee,

        he toistavat historiaansa, jota eivät tunne,

        he suorastaan pyrkivät saappaan alle.


        .


      • Tämä-hallituksen-

        irvikuva
        romahdutti minun uskoni omaan kouluttautumiseen ja yrittämiseen, ei olisi kannattanut. Nyt olen työtön, kiitos vain, saatanan tunarit!


      • Pakko..yhtyä..edelliseen

        Todella vaikeista "rahattomuus-olosuhteista" (maalta, jossa talo meni yhdelle)
        kouluttauduin itse, samoin mieheni, sitten nälkävyötä kiristäen koulutimme lapsemme, ja he saivatkin pysyvän, tosin pienipalkkaisen työn.

        Nyt tuli SIPILÄN hallitus, joka vei heiltä työn kun vielä 10 vuotta työaikaa olisi ollut jäljellä.
        Tätä en sentään osannut siltä odottaa.


      • Professorin.mielipide

        HS.fi - Helsingin Sanomat
        5 t ·
        ”Väitetään, että kaikki on omaa valintaa. Heikompia ei tueta vaan syyllistetään. Sanotaan esimerkiksi, että työttömyys on itse aiheutettua ja että työtä kyllä saa, kun vain etsii. Se johtaa ajatteluun, että on oikeus leikata sosiaaliturvaa.”
        Lääketieteellisen sosiologian professorin Ossi Rahkosen mielestä on kamalaa, kun ylemmät luokat neuvovat, miten alempien luokkien pitäisi käyttäytyä – miten heidän kannattaisi esimerkiksi säästää menoissaan. Ilmiö näkyy erityisesti sosiaalisessa mediassa. 💎

        Professoria ärsyttää, kun hyväosaiset neuvovat köyhiä keittämään kaurapuuroa: ”Ylhäältä on helppo neuvoa, jos on itse saanut kaiken”
        HS.FI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4230
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4142
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      611
      3927
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2755
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2485
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      191
      1970
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1629
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe