Pitäkää tunkkinne

Se-vaan-on-näin

Pitäkää munkkinne

Pitäkää hunkszinne

Piirtäkää ruksinne

Ja sivakoikaa suksenne

Kuuseen kuksinette eli kurkotittenne

Pitäkää luulottinenne

Joka päivä enne

23

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossako kaikki mitä me saadaan pitää?
      No kiitos nyt siitäkin vähästä.

    • En voi pitää yhtään aloitteessa mainituista koska en ole omistanut noista ensimmäistäkään.

      • Minulla sentään on tunkki ja sukset.
        Munkkejakin on joskus ollut, mutta ne menivät jo.
        Ruksia ei voi omistaa, sitä voi käyttää kuka vaan.
        Samoin on hunkszin kohdalla.


    • kiellän.testamentin

      En tarvii tunkkii, ei autoa.
      En tarvii suksia, ei lunta.
      En tarvii munkkii, ei terveellistä.
      En tarvii hunkkii, ei nuori eikä komea.
      En tarvii ruksia, käytän raksia.
      En tarvii kuusta, etsin kuksittavan muusta.

    • mimmimum-..mi

      Pitäkää kellon viisareiden siirtämiset .....ken haluaa pitää... Olen hyvilläni siitä että 50 000 nimeä täyttyi kansalaisaloitteeseen... että luovutaan kesäajasta.....No nyt se ainakin otetaan käsittelyyn....
      Nauratti kun yleisönosastossa oli kirjoitus... "meidän lehmillä ei millään mee jakeluun tää kesäaika"
      Itsellä ei enää ole mitään vaikeuksia tämän tunnin kanssa.....

      • eppu2

        Kun semmostakin muistan, että se olisi koko eu-alueen asia.
        Että voiko yksi maa sitä kellon veivausta lopettaa? Ken tietää?


      • eppu2 kirjoitti:

        Kun semmostakin muistan, että se olisi koko eu-alueen asia.
        Että voiko yksi maa sitä kellon veivausta lopettaa? Ken tietää?

        "eppu2"


        Montakohan niitä kelloja on?
        Ruotsi varmaankin osasi laittaa tuostakin varauman, että me teemme omat kellomme tms.
        Meillä taisi Lipponen hallituksineen aavistaa mikä on Eu-Jack-potin minimum bet.
        Millä saa eläkettä enemmän kuin tarpeeksi.

        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kun semmostakin muistan, että se olisi koko eu-alueen asia.
        Että voiko yksi maa sitä kellon veivausta lopettaa? Ken tietää?

        Muistan sellaisen ajan, kun Espanjassa käännettiin kellot kesäaikaan, eikä meillä ainakaan Ruotsissa oltu kuultukaan sellaisesta. Ei varmaan Suomessakaan.
        Kyllä sen normaaliajan pitäisi onnistua vaikka koko maailma muuten siirtelisi kellojaan.
        Nykyisin siitä ei minulle ole pahemmin haittaa, kun voin silti nukkua omaan normaaliaikaani. Töissä käydessä oli viimeisinä vuosina rankkaa, kun muutenkin piti nousta kaksi kertaa viikossa neljältä yöllä ja sit yhtäkkiä kolmelta tuon pirullisen keksinnön takia.

        Tänä aamuna oli poikkeus eläkeläisen rutiineista, kun parhaaseen nukkuma-aikaan piti olla jo kaupungissa (yhdeksältä). Pitää nukkua päiväunet, että pääsee normaalin vuorokausirytmiin takaisin.


    • Minä olen oikees elämäs ollut tunkkina ja minuu ei niin vaan oteta ja omisteta .

    • mimmimum-..mi

      Piti oikein miettiä että mikä on tunkki....selvishän se sitten....
      Tästä palstaelämästä ajattelin ....meillä kaikilla on ne vähäsen känkkäränkkäpäivätkin....ollaan väsyneitä...turhautuneita...jokin asia ärsyttää....toisena päivänä kaikki on taas paremmin...näyttää valoisalta kaikki....huumorikin kukkii....Me kaikki olemme täällä vapaaehtoisesti...se on rikkaus että olemme erilaisia ihmisenä....minä olen minä ...sinä olet sinä...
      meillä on kiva keskustelupalsta....meillä on ikää jo senverran ettemme tuhlaa sitä tahallisiin toisten loukkaamisiin....aikamme on rajallinen...niinkuin kaikilla.

      Palsta kuuluu kaikille 60

      https://www.youtube.com/watch?v=az1SY1PRI6Q

      • Ikivanha nimitys mikä siirtynyt nykyaikaan , purjelaivoissa oli aasi pyörittämässä raskasta ankkupeliä.
        Oli ikäänkuin koneena se elukka ,eläimen hoitaja oli donkeyman ja moottorien tullessa laivaan nimitys siirtyi koneenhoitajalle.


      • mimmimum-..mi
        piikkiö kirjoitti:

        Ikivanha nimitys mikä siirtynyt nykyaikaan , purjelaivoissa oli aasi pyörittämässä raskasta ankkupeliä.
        Oli ikäänkuin koneena se elukka ,eläimen hoitaja oli donkeyman ja moottorien tullessa laivaan nimitys siirtyi koneenhoitajalle.

        Jännää tuo merimieskieli....ankkupeli... viittaako se ankkuriin..
        Viikonloppuna kun näin lapsiani tuli taas puheeksi tuo suuri purjelaiva tapahtuma....muutkin olivat siitä kuulleet ja kiinnostuivat lähtemään Turkuun...
        Oletko itse kiinnostunut katselemaan enää laivoja...kun olet elänyt elämääsikin niissä....


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Jännää tuo merimieskieli....ankkupeli... viittaako se ankkuriin..
        Viikonloppuna kun näin lapsiani tuli taas puheeksi tuo suuri purjelaiva tapahtuma....muutkin olivat siitä kuulleet ja kiinnostuivat lähtemään Turkuun...
        Oletko itse kiinnostunut katselemaan enää laivoja...kun olet elänyt elämääsikin niissä....

        Kattele tosta linkistä siit 0,20 sek jälkeen niin näet mitä ankkuripeli tarkoitti ,ukot kierti kehää ja pitkillä paakeilla kiersi kelaa ja nosti sillä ankkurin.
        Ei meri ja laivat musta koskaan lähre ,isot tuulennaukujat kiinnostaa aina ,käsittämättömän monimutkanen kokonaisuus .
        https://www.youtube.com/watch?v=AS01pYi2S38


      • mimmimum-..mi
        piikkiö kirjoitti:

        Kattele tosta linkistä siit 0,20 sek jälkeen niin näet mitä ankkuripeli tarkoitti ,ukot kierti kehää ja pitkillä paakeilla kiersi kelaa ja nosti sillä ankkurin.
        Ei meri ja laivat musta koskaan lähre ,isot tuulennaukujat kiinnostaa aina ,käsittämättömän monimutkanen kokonaisuus .
        https://www.youtube.com/watch?v=AS01pYi2S38

        Aika kovaa työtä se on....alkoi vielä enemmän kiinnostamaan nuo suuret purjelaivat tapahtuma.....joka puolelta maailmaa saapuu Suomen Turkuun... suuria laivoja...suuria miehistöjä...


      • eppu2
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Aika kovaa työtä se on....alkoi vielä enemmän kiinnostamaan nuo suuret purjelaivat tapahtuma.....joka puolelta maailmaa saapuu Suomen Turkuun... suuria laivoja...suuria miehistöjä...

        Vuonna 1966 oltiin Turussa, kun laivat olivat siellä. Käytiin Espajalaisessa laivassa.
        Muistaakseni suurin purjelaiva silloin oli venäläinen, nimeä en muista.


      • mimmimum-..mi
        eppu2 kirjoitti:

        Vuonna 1966 oltiin Turussa, kun laivat olivat siellä. Käytiin Espajalaisessa laivassa.
        Muistaakseni suurin purjelaiva silloin oli venäläinen, nimeä en muista.

        Katselin niitä laivoja....nytkin on suurin Venäläinen alus.. mutta muita mielenkiintoisia oli paljon...esim. Brasilialainen..Portugalilainen nelimastoinen ym.... Tyttäreni sanoi että heillä oli jollakin porukalla mielessä ottaa myyntipöytä... niinkuin kirppari pöytä sieltä...se tyssäsi hintaan .. 800euroa alkaen oli pöydän hinta....he luopuivat ...


      • justnäin

        Viisaus asuu meissä kuuskymppisissä.!!


    • KutiseeKihiseePihisee

      En tarvii tunkkii, enkä varsinkaan munkkii,
      Mulla paikat kutisee, niin että polvet jo tutisee,
      Kutina pikkuhuulia väristää, ja isompiakin päristä,
      Heitätkö apua puskasta, ei tarviis mun kärsiä tuskasta.

      Mikähän se näin vaivaa?
      Pitäisikö paikkoja mun kaivaa?
      Vai antaa sun hoitaa mut taivaaseen
      Kun panisit kaiken sä oikein paikalleen?

      Onko sinusta mieheksi mulle?
      Osaisitko oikeaan aikaan sä tulla?
      Olisko uunissani pulla vai makkara?
      Jakkarallako istuisin kera kakkaran?

      Tulisitko, menisitkö, palaisitko?
      Työnnä ja vedä, palaa ja pidä!

    • MiksiSiksiSitäMitäTätä

      Pitäkää nilkkurinne,
      Niitä näköjään mainostetaan tässä ketjussa.
      Miksiköhän?

    • EiOoEnTarvii

      Ei oo autoa
      Siksi en tarvii tunkkiakaan.

    • henrjii

      Pitkää pesänne
      tässä vaiheessa kesäänne
      rouvan päälle ei kannata munia
      pitäkää munkkinne
      heinä-sorsa sini-sorsa
      tavallinen tavis tavi

    • Älä nyt leikistä suutu... hyvä ihminen... ottaa pian syvämmestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe