Perämoottorin äänieristys

OutBoard

Miten onnistuisi moottorikopan sisäpuolinen vuoraus? Vaikuttaako yhtään? Vai pitääkö alkaa ottamaan korvatulpat mukaan? Kone on muuten ok, mutta pidemmillä matkoilla noin tunnin ajon jälkeen alkaa tuo melutaso ärsyttää.

10

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OntodellakinHYVÄ

      Keino. Vuoraa moottorin kopanpäälle sentin kerros lyijyyn valettua lekasoraa, ja pinnoita se raskasbitumilla parinsentin vahvuisella kerroksella, ja sitten sama uudestaan, ja sitten vielä sentin paksuinen kerros lasikuitua, niin eiköhän ala tehota ?

    • PrutkutPrutkuttaa

      Ei sinne kopan alle mitään äänieristettä mahdu. Peltorit päähän.

      • OlisitpaKUULLU

        Mitä ääntä ulvoi joku 5 hp tohatsu, -koko kylänväki olisi joutunu käyttämään Peltoreita. Oli nimittäin sanoin kuvaamattoman järkyttävä rängyntä, mitä ei korvasuojatkaan olisi estäny !


    • 32552552

      Missä raatokoneessa ei ole eristyksiä valmiiksi kopassa? AInakin mercuryn 4t malleissa on paksut eristeet.

      • Jasiitähuolimatta

        RÄNKYY 90 desibeliä.

        Aatelkaahan, uudet Etec moottottorit ulvovat 86 desibeliä potkuri pintaan trimmattuna, jolloinka pakoäänet ovat kuulemma suurin aiheuttaja.KUN nelitahtiset samoilla asetuksilla ränkyttävät 90 desibeliä.
        ON SE KAUHEAA, kyllä minä ihmettelen !


    • vm41

      Esim. Bil teemasta, Motonetistä löytyy erivahvuista tarrapohjaista eriste materiaalia nimenomaan äänieristykseen.

      • OutBoard

        Onko kenelläkään lukijalla kokemuksia näistä? Muuttuiko melutaso?


      • EIauttanu
        OutBoard kirjoitti:

        Onko kenelläkään lukijalla kokemuksia näistä? Muuttuiko melutaso?

        Ei mitään vaikutusta niillä vaahtomuoveilla. Oli suuri pettymys.
        Jos olisi vaikka 10 sentin kerros. niin ehkä sitten.

        Olenkin tullut siihen tulokseen, että muu ei auta, kuin kopan päälle tuuman kerros raskasta kumia, ja sitten 5 sentin kerros sitä äänieristettä, ja isomman koneen koppa niitten päälle.


    • Llkkjdjjd

      Oon joskus laittanut Suzukin dt30 koneeseen kopan sisäpuolelle tota 10mm paksua foliopintaista äänieristettä kauttaaltaan.

      Ainakin siinä mahtui, meteli vaimeni yllättävänkin paljon. Niin että sen huomas muutkin kuin minä.
      Suosittelen kokeilemaan.

      Tää oli joku -90 luvun alkupään 2-tahtikone.

    • NäinOnNäkyleipä

      Joissakin paateissa on neljännespallon mallinen kuuppa moottorin ja kuskin välissä. Vähentää eteenpäin tulevaa melua melkoisen paljon. Toimii tietysti vain rattiohjattujen moottoreitten kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe