Minkälainen maksukielto voi olla?

EpätietoValloillaan

Lyhyesti: teen haastattelijana osa-aikatyötä jossa työtuntien ja palkan määrä vaihtelee 200-500e/kk kuitenkin yleisimmin haarukkana ja palkka 1 tai 2 kertaa kuussa sen mukaan paljonko on tunteja ollut. Saan soviteltua kelan peruspäivärahaa jonka määrää taas riippuu tehdyistä tunneista ja saadusta bruttopalkasta eli tuokin vaihtelee melkoisesti eikä ole mikään automaattisesti tuleva vaan päätös tehdään aina 1 kuukauden ajalta kerrallaan. Tähän asti voudille sopi että maksan 100 euroa kuussa mutta huonoksi onnekseni Tammi ja helmikuut olivat ns. hyviä jolloin sain yhteensä noin 900-950e/kk käteen ja sitten vielä vode vaihtui ja tää uusi sanoi että vanha sopimus raukeaa kun se on liian pieni tuo satanen. No nyt sitten tietysti tää maaliskuu olikin jo selvästi köyhempi ja yhteensä laskin että hikisesti 800 oli nettotulot. Nyt otan uuteen vodeen yhteyttä kysyäkseni mitä nyt tehdään koska tilanne on se että hiljaisemmaksi vaan käy töissä näillä näkymin. Mua vaan askarruttaa että miten näin vaihtelevassa tilanteessa voi työnantajalleni laittaa maksukieltoa? Mistä mun työnantaja voi tietää paljonko milloinkin saan kelalta (jos edes saan sillä jos tunteja on liikaa ei sieltä saa mitään ko. kuukauden ajalta). Lisäksi vielä se, että työtäni ei voi katsoa epäsäännölliseksi jolloin se olisi aina 1/3 netosta. Kimurantti tilanne ja itse voisin tuon satasen yhä maksaa mutta jos menee liian monimutkaisesti homma niin eipä ole mahdollista jatkaa työtä.

7

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksuvalmentaja

      Jaksaa jaksaa! Työtä ja uhrauksia se vaatii, mutta niinhän se on että joskus tulee maksun vuoro ja sitä kovempaa se aika on mitä enemmän on eletty yli varojen.

      Velkojen pois maksaminen on hyvin palkitsevaa, saahan siinä korjattua velkojille aiheutuneen kohtuuttoman tilanteen, ja sitten voikin vähitellen aloittaa normaalin elämän.

      Se menee niin että ensin eletään jonkun aikaa minä minä -elämää toisten rahoilla, sitten tulee maksun vuoro ja eletään velkojien hyväksi kunnes velat on hoidettu ja sitten ollaan vapaita elämään kuten halutaan. Toivottavasti virheistä oppineina.

      Takaisin maksamisen iloa sinulle! Kun on huono päivä, niin ajattele miten iso taakka velkojien harteilta on pois, kun teet kovasti töitä velkojen pois maksamiseksi. Älä unohda sitäkään, että maksun jälkeen koittaa vapaus!

    • dfhdfh4

      Ihan mielenkiintoinen tilanne joten joutuu ihan mutuilemaan tiedon kanssa. Maksukieltohan lähtee päivärahan maksajalle ja myös työnantajalle. Kumpikin suorittaa maksun ulosottoon erikseen joten ei kai tulot ylitä kummallakaan niin paljoa että lähtisi yhtään mitään..?

    • Epätietoavieläkin

      Vielä semmoinen seikka että kelan päivärahasta ei saa ollenkaan ulosmitata eli ei mene kelalle maksukieltoa. Tämä on ns. varma tieto. Tuolle "maksuvalmentajalle" sen sijaan sanon että haista sinä pitkä paska. En ole sulle mitään velkaa joten koita nyt raasu tajuta että alkuperäiset velkojat ovat jo rahansa saaneet myymällä ne saatavansa perintätoimistoille. Nuo rosvot kuluineen on nyt niitä kasvottomia ahmatteja jotka kovasti haluaisivat tehdä bisnestä veloillani ja tämän takia en pode pätkän vertaa huonoa omaatuntoa jos lopetan työt kokonaan jos menee niiden tekeminen tappiolliseksi. Niin tekisit itsekin jos olisit samassa tilanteessa niin äläpä mussuta siellä.

      • hjhjogregherojghjo

        Velka on velka vaikka se olisi siirretty ammattiperijälle alennettuun hintaan. Jokainen yrittäjä haluaisi mieluummin rahat eräpäivänä. Miksi te ryhdytte haistattelemaan, kun teidän kanssa yrittää asiallisesti keskustella?


    • 5763463

      2 x kuussa maksetusta netosta eli 2 x 475e uo ottaa 2 x 107e

    • 3545535

      "Mua vaan askarruttaa että miten näin vaihtelevassa tilanteessa voi työnantajalleni laittaa maksukieltoa?"

      Miten ei voisi? Ei maksukiellossa mitään summaa lue mitä ulosmitataan, vaan kerrotaan suojaosuus ja ohjeet miten tilitettävä summa lasketaan. Se on palkanlaskijan tehtävä laskea se ulosmitattava määrä - joka voi olla myös 0 euroa.

      • NäinSeOnAsia

        Niin ja kun se palkanlaskija ei voi tietää muista tuloista hölkäsen pöläystä niin sitten se ei voi myöskään tehdä muuta kuin laskea suojaosuudeksi sen 672 euroa/kk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe