Vasemmiston vaalitavoitteet selkookielellä

Järkkkäri

Vasemmiston vaalitavoitteet on kirjoitettu selkokielellä. Niistä kaikki saavat selvää:

http://kuntavaalit.vasemmisto.fi/2017/03/09/turvallinen-tulevaisuus-tehdaan-nyt

Samma på svenska: http://kuntavaalit.vasemmisto.fi

To read in English: http://kuntavaalit.vasemmisto.fi

12

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PieniPiruVasempaan

      Minulle kohtuuhintainen asuminen on tärkeä. Se ei kuitenkaan toteudu koska vaikka palkkani on hyvä, verot vievät siitä liikaa. Myös asuminen maksaa paljon verojen takia.

      Verot tekevät työelämästäkin yhtä helvettiä koska ne syövät niin paljon rahasta ettei jäljelle jäävällä rahalla saa yhtä paljon kuin muissa maissa.

      Tarkoittaako lupaukset sitä, että verotus kevenee?

      • VASEMMISTO.LAINEN

        Keinotekoisesti valittuja lukuja eikä mitään ymmärrystä kokonaisuudesta. Aivoton viesti.


      • politiikko1

        Miksi kiittää nyky-hallitusta?? vasemmistohan se on yksi näistä JOKA VAATII näitä pakolaisia tänne ja hyysää niitä. Livi on valmis ottamaan lisää mamuja tänne, siis kerroppa mulle miksi pitäisi kiittää nyky-hallitusta??. tämäkin paska alkoi jo edellisen hallituksen aikana, toisaalta suomella ei ole päätösvaltaan tähän maahanmuuttoon se on se eu joka suomen puolesta senkin päättää, SIITÄ SAADAAN KIITTÄÄ DEMAREITA!!!


      • 0010110100101010
        politiikko1 kirjoitti:

        Miksi kiittää nyky-hallitusta?? vasemmistohan se on yksi näistä JOKA VAATII näitä pakolaisia tänne ja hyysää niitä. Livi on valmis ottamaan lisää mamuja tänne, siis kerroppa mulle miksi pitäisi kiittää nyky-hallitusta??. tämäkin paska alkoi jo edellisen hallituksen aikana, toisaalta suomella ei ole päätösvaltaan tähän maahanmuuttoon se on se eu joka suomen puolesta senkin päättää, SIITÄ SAADAAN KIITTÄÄ DEMAREITA!!!

        Ja hallitus oli niin munaton että toi niitämsiksi ennätysmäärän....Tämä ennätysmääräinen maahanmuutto alkoi tämän halituksen aikana.
        kiitos persujen uudistaman maahanmuuttopolitiikan.


    • Edellä

      Pieni- ja keskituloisten tuloveroa on mahdollista laskea, kunhan

      a) pääomatulojen erityiskohtelusta luovutaan ja ne maksetaan niin kuin muutkin verot
      b) kunnallisvero muutetaan progressiiviseksi ja rikkaiden hyysääminen lopetetaan
      c) kotimaisten yritystukien myöntäminen sidotaan kotimaassa työllistämiseen
      d) veronkierron mahdollistava lainsäädäntö korvataan oikeudenmukaisemmalla

    • Volkkeri

      Maailman parhaat koulut kasvattavat liian hyviä työntekijöitä, jotka eivät alistu kyykytykseen. Liikemiesten rahoilla hallitseva oikeistolainen hallitus tärvelyretkellä, että työntekijät eivät alkaisi vaatia oikeuksiaan.

    • roistoVasuri

      Eiväthän vasurit tee työtä vaan loisivat meidän elättinä.
      Vasurit voisivat tuoda muutaman veroeuron yhteiskunnan hyväksi mutta ei.
      Vasuri antaa 1 euron, mutta vie 10 euroa yhteiskunnalta.

      • persuilu_on_mielisairaus

        Yrittäisit keskittyä välillä ihan asialliseen kirjoitteluun, sillä lapsellinen syyttelysi osoittaa vaan olevasi alakoululaisen tasolla. Vai sitäkö täällä haluat todistella?


      • Kolmenlapsenäiti
        persuilu_on_mielisairaus kirjoitti:

        Yrittäisit keskittyä välillä ihan asialliseen kirjoitteluun, sillä lapsellinen syyttelysi osoittaa vaan olevasi alakoululaisen tasolla. Vai sitäkö täällä haluat todistella?

        Oikeistolaiset häiriköt näyttävät olevan aika keskenkasvuisia.


      • gbuk
        Kolmenlapsenäiti kirjoitti:

        Oikeistolaiset häiriköt näyttävät olevan aika keskenkasvuisia.

        Äärioikeisto ja islamistit samaa sakkia. Poliittinen väkivalta molempien toimintamuoto. Tekevät myös välillistä yhteistyötä varainhankinnassa, ns. yhteinen taho rahoittaa molempia.


    • Järkkkäri
    • Kaisa.98

      Hyvä video.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe