Työttömyys ja parisuhde ahdistaa

Venla1

Mieheni sabotoi minua löytämästä työtä, jo neljäs kerta tänä vuonna. Pilaa tahallaan työhaastattelut, koska käyttäytyy ilkeästi ennen työhastatteluita ja itsekkäästi. Hän muutenkin mollaa minua usein. Olen menettänyt uskon tulevaisuuteen. En voi muuttaa täältä pois koska en voi käydä sossussa (on kiinteää omaisuutta) ja palkkiot on pienet muista duuneista mitä teen ja maksetaan yli 2 kk myöhässä....rahat on tiukalla en voi ostas edes bussilippua...Haluaisin niin kovasti että mun puoliso käyttäytyisi kunnioittavammin. Työpaikkoja on tosi vähän ja vaikeeta saada....

7

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläalistu

      Onko miehesi työtön tai eläkeläinen. Jos niin, syynä on huono itsetunto ja hän pelkää että olet hänen yläpuolella kun käyt töissä. Mies saattaa pelätä myös että saat enemmän valtaa omaan elämääsi kun pääset ihmisten pariin, saat rahaa ja voi olla pelko että tutustut uusiin ihmisiin ja jopa ihastut.
      Ei tuollainen ole parisuhdetta vaan orjan ja isännän asetelma.
      Onko sinun pakko elää tuollaisessa. Oletan että mies pyrkii muutenkin hallitsemaan sinua. Jos mies on itse töissä, niin onko sittenkin syynä mustasukkaisuus.
      Ja minä en edes kertoisi ukolle, jos olisin menossa työhönottohaastatteluun, jos olisi olemassa tuollainen ongelma.

    • Venla1

      Mies tekee töitä satunnaisesti. Vaikea olla kertomatta haastatteluista kun näkee häntä 24h. Sitten jos en kerro että haastattelu on seuraavana päivänä ja haluan omaa tilaa valmistautumiseen hän suuttuisi aivan varmasti.

    • onkopakkosittenkään

      En tee mitään narsismidiagnoosia, mutta miehessäsi on selvästi sellaisia piirteitä ainakin lievässä mielessä.
      Miksi alistut miehen mielivaltaan?

    • näin_vaan

      Pistä äijäs kierrätykseen.
      Pari suhteessakin tulee toista kunnioittaa ihmisenä.

    • TeepäIhanItse

      Oletko ihan varma että se johtuu vain miehestäsi, etkä vain yritä ulkoistaa kaikkia epäonnistumisia miehesi syyksi?

      "Sitten jos en kerro että haastattelu on seuraavana päivänä ja haluan omaa tilaa valmistautumiseen hän suuttuisi aivan varmasti."

      No anna suuttua. Älä käytä sitä tekosyynä olla valmistautumatta, että miehesi ehkä suuttuisi. Ota vastuu omasta elämästäsi, äläkä vain vetoa siihen mitä mies tekee tai jättää tekemättä.

      Jos mies taas on niin kamala, niin lähde suhteesta. Ei kukaan pakota sinua olemaan kamalan ihmisen kanssa. Kaikesta hohkaa vähän se, että valitat kyllä miehesi tekemisistä, mutta samalla käytät häntä tekosyynä olla tekemättä asioita.

    • gujrwgnu

      Laita mies kiertoon. Naiset löytää kyllä uusia. Pitkäaikaisiakin suhteita. Vai haluuko miehet vaan heittää rojut sisään ja läksiä? Siksikö olet miehen kanssa että et usko että löydät uutta pitkäaikaista suhdetta? Onko hän komea ja/tai rikas? Huumorintajuinen? Sitä jotain "kemiaa" löytyy teidän väliltänne hyvinä aikoina? Ihmettelen vain että miksi et jätä kyseistä miestä jos kerran ei miellytä, vai voittaako hyvät ajat huonot.

    • Ajatteletitse

      Hei, on olemassa kuvaamasi kaltaisia miehiä, jotka eivät halua naisen elävän ihan normaaleja oman elämänsä asioita. ehdotat seuraavan kerran, kun koettaa torpata työhaastatteluun menemisen, kylmästi ulkoruokintaa, eli lopetat parisuhteen, siihen asti kunnes on oppinut käyttäytymään sinua kohtaan kunnolla.
      Jos luottamuspula on vakavampi, kerrot että tämä oli nyt tässä, näkemiin. Vaikka talous olisi miten, ei hänellä ole oikeutta estää sinua pääsemästä saamaan omaa palkkatyötä, palkkaa.
      Ilmeisesti haluaa pitää sinut kotona- pääsee mollaamaan, pitää kotona mollattavana, kun itse tarttee pisteitä itsetunnostaan- tai jotain muuta- mustasukkaisuutta, joka ei ole tervettä.
      Mies ei ole naisen pää. Naisella on oma pää. Ja naisen, jolla on oma pää, haluaa kyllä sellainen mies, joka rakastaa ja kunnioittaa ihmisenä.
      pistin loppuvuodesta yli 2 v seurustelun itse poikki. Mittani tuli sitä lajia täyteen, että minun ruuissani oli paljon. Lisäksi härskisti pyrki muuttamaan kotini rojuvarastokseen, ym. juttuja.
      Sairaan mustasukkainenkin, esim työaikani eivät meinanneet sopia hänelle. Järjesti minut muutamia kertoja mitä ihmeellisempiin tilanteisiin, kertomatta faktoja asioista. Jäin häneltä saamatta ihan työkorvaustakin.

      Miehet, vastatkaapas tekin tähän ketjun aloitukseen. Miksi mies toimii noin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe