Herätys parisuhteeseen

keeie

Ei ole seksiä ja läheisyyttä ollut yli vuoteen ja sitä ennenkin hyvin nihkeetä. Päätin sitten pettää jotta naiseni havahtuis nyky hetkeen. Pettäminen ei ollut hankalaa mutta kertominen vähän arvelutti, ajattelin aluks että kaks vaihtoehtoa, joko tulee ero tai sitten keskustelujen jälkeen asia korjaantuu. No kerroin pettäneeni ja myös syyn, sanoin etten halua elää missään kaverisuhteessa kun pariskunta ollaan. Muija otti hepulia tosta kaverisuhde sanasta, hitto sähän olet mun avomies etkä kaveri eikä seksiä tarvii olla koko aikaa. Sanoin et viimeksi reilu vuosi sitten ollut. Muija hiljeni ja sanoi et jaa entäs sitten jos ei vaan tee mieli. Sanoin et mun tekee ja ajattelin et teko sais sutkin miettimään ettei tästä mitään tuu, terve ihminen haluaa seksiä johon muija et niin kai. Nyt ollaan menty useampi kuukausi ilman mitään edelleen, olen pari kertaa yrittänyt mut ei nainen lämpene. Kun ei teot ja puhe auta niin on kumma juttu ja sentään oltu yhdessä iät ja ajat, kohtapuolin 27 vuotta. Niitäkin aikoja oli kun muhinoitiin pari kertaa päivässä ja seksiä oli säännöllisesti. Siinä pysy mielikin virkeenä, seksittömyys ainakin mulla aiheuttaa haluttomuutta muutenkin ja on herkemmin kiukkuinen ja sit muija ihmettelee, mitäs sitä ihmettelee. Eli ei auttanut pettäminen ei tullut eroakaan muija ei edes puhunut siitä mahdollisuudesta joten aina mahd. tullen vieraissa eihän siinä muu auta. Kurjaahan toi eroaminen olis kun arki toimii muuten moitteettomasti ja varmaan siks ei muija ajatellutkaan tai ehdottanut eroa.

44

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retard

      Ei vittu menit sitte pettämään -_- miten meni noin omasta mielestä? Vai onks tää vaan joku trollaus.. Olis niitä keinoja ollu muitakin, pariterapia, puhuminen ym. viimeisenä ero mutta EI pettäminen! Seksiä varmasti tuleekin pettämisen jälkeen huoh. Naisella varmaa menny luottamus ja mitä kaikkea muuta.. Tais mennä asiat kumminki vaan pahempaa suuntaan sun älynväläyksen johdosta...

      • pöljiäootte

        Pariterapiat mitään auta, sama kun menis kylille neuvoo kyseleen.


      • pölpöljä
        pöljiäootte kirjoitti:

        Pariterapiat mitään auta, sama kun menis kylille neuvoo kyseleen.

        Mikään ei auta... jos ei kuuntele niitä hyviäkään neuvoja, vaikka sieltä kyliltä.


    • Jutuntutkimus

      Avaus on pelkkää PROVOAMISTA.

      Pitää saada uutta juttua puheiksi kun vanhat jutut ei kiinnosta ketään.

      • molskis5

        hih heh, tuli otettua,


    • muija-ei-halua

      Muija muija muija muija muija muija muija..... Onneksi olen älynnyt pysyä sinkkuna. En ole ainakaan kenenkään MUIJA.

      • äärimmäisenomaehtoinen

        Just niin, rasittavia nuo seksin ruinaajat. Ei tipu eikä lirise.


      • tasapuolisuutta

        Onhan niitä äijiäkin tai ukkoja kuten naiset miehiään kutsuu joten miksei muijiakin.


      • Naisetvastatkaa
        äärimmäisenomaehtoinen kirjoitti:

        Just niin, rasittavia nuo seksin ruinaajat. Ei tipu eikä lirise.

        Mikä halukkaassa miehessä ärsyttää sinua? Vai onko se tuo ruinaus? Miten siis miehen tulisi ilmaista halukkuuttaan seksiin?


      • 8758934598
        Naisetvastatkaa kirjoitti:

        Mikä halukkaassa miehessä ärsyttää sinua? Vai onko se tuo ruinaus? Miten siis miehen tulisi ilmaista halukkuuttaan seksiin?

        Miehen tulisi pitää halunsa omana tietonaan ja vääntää hymy naamalle. Jos puute käy kestämättömäksi, pitää erota.

        AP:n oli helppo löytää seksiseuraa. Hänen olisi vain pitänyt erota ensin.


      • täydellinenmaailma
        8758934598 kirjoitti:

        Miehen tulisi pitää halunsa omana tietonaan ja vääntää hymy naamalle. Jos puute käy kestämättömäksi, pitää erota.

        AP:n oli helppo löytää seksiseuraa. Hänen olisi vain pitänyt erota ensin.

        Noinhan se menee täydellisessä maailmassa teorian mukaan. Mutta käytännössä hyvin harvoin. Seksi on ihanaa. Se on parisuhteen liima. Mikä oikeus sun mielestä on toisella puolisoista kieltäytyä siitä kokonaan? Eikö silloin ole aika katsoa itseään peilistä, miksi ei seksi enää huvita kun ennen on huvittanut? Syy haluttomuuteen ei ole puolisossa vaan ihmisessä itsessään. Samoin kuin pettämisen syy ei ole puolisossa vaan pettäjä tekee sen omasta halustaan.
        Ap ratkaisi ongelman noin. Lienee hyvin yleistä. En tuomitse koska puolisohan tietää, ap käy vieraissa.

        Ihan oikeasti moralisoijat, olisitteko itse ap:n tilanteessa ottaneet eron jos elämä muutoin on hyvää haluttoman puolison rinnalla? Tuskimpa vaan.


      • ilmainen.hesari

        "Ihan oikeasti ... olisitteko itse ap:n tilanteessa ottaneet eron jos elämä muutoin on hyvää haluttoman puolison rinnalla? Tuskimpa vaan."

        Ei m vaan n. Tuskinpa.


      • mitenkauanriutua
        äärimmäisenomaehtoinen kirjoitti:

        Just niin, rasittavia nuo seksin ruinaajat. Ei tipu eikä lirise.

        Mitenkä pitkään pitää riutua seksin puutteessa ja toimia haluttoman tahtiin? Ikuisestiko? Entä jos ei halua erota? Eikö silloin vieraissa käynti olisi suotavaa? Haluton voi jatkaa haluttomana olemistaan eikä tarvitse tehdä asian korjaamiseksi mitään. Helpotus suorastaan hänelle.


      • näinonhomma
        8758934598 kirjoitti:

        Miehen tulisi pitää halunsa omana tietonaan ja vääntää hymy naamalle. Jos puute käy kestämättömäksi, pitää erota.

        AP:n oli helppo löytää seksiseuraa. Hänen olisi vain pitänyt erota ensin.

        Vai pitää halunsa omana tietonaan, tiedän naisia jotka ruikkaa seksiä kotona ja kun ei tipu mieheltä, pettävät. Samanlaisia paskoja naiset on, aina vaan yritetään kiillottaa omaa minä kuvaa. Ja mitäs hittoa se ulkopuolisille kuuluu käykö suhteessa oleva panolla jos ei kerran nainen suostu kotona seksiin. Aina vaan ero, ero. Kyllä ois maa eronneita täynnä jos heti vaan erotaan kun seksi loppuu, onhan siinä vaihtoehtona vieraat naiset, paljon helpompi ja kivuttomampi kuin ero.


      • 737857548
        mitenkauanriutua kirjoitti:

        Mitenkä pitkään pitää riutua seksin puutteessa ja toimia haluttoman tahtiin? Ikuisestiko? Entä jos ei halua erota? Eikö silloin vieraissa käynti olisi suotavaa? Haluton voi jatkaa haluttomana olemistaan eikä tarvitse tehdä asian korjaamiseksi mitään. Helpotus suorastaan hänelle.

        Mitä vaan kunhan ei käy vieraissa salaa.

        Haluton ei pysty korjaamaan haluttomuuttaan vaikka yrittäisi. Haluton ei ole sen viallisempi kuin halukaskaan. Yhtä hyvin (ja yhtä turhaan) voisi vaatia halukasta korjaamaan halukkuutensa.

        Yleensä haluton ei ole aseksuaali vaan vain kyllästynyt puolisoonsa. Toisin sanoen molemmat puolisot ovat puutteessa mutteivät pysty auttamaan toisiaan.


      • maailmaa_nähnyt
        737857548 kirjoitti:

        Mitä vaan kunhan ei käy vieraissa salaa.

        Haluton ei pysty korjaamaan haluttomuuttaan vaikka yrittäisi. Haluton ei ole sen viallisempi kuin halukaskaan. Yhtä hyvin (ja yhtä turhaan) voisi vaatia halukasta korjaamaan halukkuutensa.

        Yleensä haluton ei ole aseksuaali vaan vain kyllästynyt puolisoonsa. Toisin sanoen molemmat puolisot ovat puutteessa mutteivät pysty auttamaan toisiaan.

        Kyllä on järjen juoksu sullakin jäässä, jos nainen on haluton kyllä syy aina on mutta ei sillä pidä toista kiusaamaan vaan antaa toiselle mahdollisuuden hoitaa tarpeensa muulla tavoin. Olen minäkin miehenä saanut suuni aikoinaan auki. Mulla tuli myös haluton aikakausi joka kesti pitkään ja huomasin myös kuinka naiseni kärsi koska ei saanut seksiä, meillä kun tuo peiton heiluttaminen oli säännöllistä ennen. Sanoin sitten vaan suoraan että jos oikein haluttaa ei tarvii kärsiä voit hoitaa tarpeesi muualla mutta en halua kuulla mitään jälkeenpäin eikä saa olla kukaan tuttu. Vaimo kysyi vielä ymmärsikö ehdotukseni oikein, että oikeinko luvalla vieraan kanssa, sanoin kyllä. Ei meinannut vaimo uskoa mutta se oli mun ehdotukseni ja haluttomuuteni kesti useita kuukausia. En tiedä naiko vaimo vieraan tai vieraiden kanssa mutta en halua oikeastaan tietääkkään enää tässä vaiheessa enkä ole ajatellut edes kysyä. Olihan tuolla noita menoja ja ravintola iltoja kavereiden kanssa. Nykyään on taas jotenkin homma kasassa itsellä ja peitto heiluu ja vaimollakin hyvä fiilis. Stressi ja elämäntilanteen vaihtelut johti mun haluttomuuteen joka sitten korjaantui mutta aikaa meni. Tiedän kyllä eräitäkin pareja joilla on samankaltaista toimintaa, eli toisella on lupa harrastaa seksiä kodin ulkopuolella kun toista ei vaan seksi huvita ja sen takia on mun mielestä typerää erota jos muutoin on hyvä suhde ja hommat toimii. Täytyy vähän avartaa ajatusmaailmaa kaikki ei ole typerää mikä eroaa valtaosasta normaalia parisuhdetta ja yksiavioisuutta. Onhan noita jotka harrastaa parinvaihtoa ja kimppaseksiäkin, ei se kenestäkään huonoa tai vastuutonta ihmistä tee jos haluaa kokeilla ja on toisen suostumus.


      • 783578848
        maailmaa_nähnyt kirjoitti:

        Kyllä on järjen juoksu sullakin jäässä, jos nainen on haluton kyllä syy aina on mutta ei sillä pidä toista kiusaamaan vaan antaa toiselle mahdollisuuden hoitaa tarpeensa muulla tavoin. Olen minäkin miehenä saanut suuni aikoinaan auki. Mulla tuli myös haluton aikakausi joka kesti pitkään ja huomasin myös kuinka naiseni kärsi koska ei saanut seksiä, meillä kun tuo peiton heiluttaminen oli säännöllistä ennen. Sanoin sitten vaan suoraan että jos oikein haluttaa ei tarvii kärsiä voit hoitaa tarpeesi muualla mutta en halua kuulla mitään jälkeenpäin eikä saa olla kukaan tuttu. Vaimo kysyi vielä ymmärsikö ehdotukseni oikein, että oikeinko luvalla vieraan kanssa, sanoin kyllä. Ei meinannut vaimo uskoa mutta se oli mun ehdotukseni ja haluttomuuteni kesti useita kuukausia. En tiedä naiko vaimo vieraan tai vieraiden kanssa mutta en halua oikeastaan tietääkkään enää tässä vaiheessa enkä ole ajatellut edes kysyä. Olihan tuolla noita menoja ja ravintola iltoja kavereiden kanssa. Nykyään on taas jotenkin homma kasassa itsellä ja peitto heiluu ja vaimollakin hyvä fiilis. Stressi ja elämäntilanteen vaihtelut johti mun haluttomuuteen joka sitten korjaantui mutta aikaa meni. Tiedän kyllä eräitäkin pareja joilla on samankaltaista toimintaa, eli toisella on lupa harrastaa seksiä kodin ulkopuolella kun toista ei vaan seksi huvita ja sen takia on mun mielestä typerää erota jos muutoin on hyvä suhde ja hommat toimii. Täytyy vähän avartaa ajatusmaailmaa kaikki ei ole typerää mikä eroaa valtaosasta normaalia parisuhdetta ja yksiavioisuutta. Onhan noita jotka harrastaa parinvaihtoa ja kimppaseksiäkin, ei se kenestäkään huonoa tai vastuutonta ihmistä tee jos haluaa kokeilla ja on toisen suostumus.

        Teillä on selvä sopimus. Ei huomauttamista.


      • näinajattelen

        Mä voin sanoa suoraan, että kumppani saa tehdä ihan mitä haluaa kunhan ei rasita minua vaatimuksillaan, jos tällaiseen tilanteeseen joutuisin. Mutta luulen että ikä on tehnyt tehtävänsä molempien osalta.


    • UusiaTuuliaKohti

      Todennäköisesti eukkosi pettää sua urakalla. Suosittelen eroa. Rohkeutta

      • älläkkä4

        Voithan sä tuntemattomille suositella mitä vaan, sun asias.


    • Muijakans

      Ei olis minusta parisuhteeseen jossa pitäs vuosi olla ilman seksiä. Viikkokin tuntuu loputtomalta saati kaksi. Ymmärrän aloittajaa jos ei keskusteluista huolimatta tilanne parane alkaa ruoho näyttää vihreemmältä aidan toisella puolella. Itellä ainakin seksittömyys vaikuttaa mielialoihin ja ihan kaikkeen.

      • vieraisiin_vaan

        Seksi on ihmiskehon luontaista tarvetta tyydyttää normaalia viettiä. Siitä pitää nauttia ja vieläpä säännöllisesti. Jos kumppani ei keskusteluista huolimatta "herää" sitten otetaan ohjat omiin käsiin ja hoidetaan tarpeet toisaalla. Vaimon mielestä 1-2 kertaa vuodessa on säännöllistä seksiä mulla on siitä erilainen näkemys ja kyllä vaimo tietää että käyn vieraissa tai ainakin uskon tietävän ilmeistä ja puheista päätellen.


      • 8755847783
        vieraisiin_vaan kirjoitti:

        Seksi on ihmiskehon luontaista tarvetta tyydyttää normaalia viettiä. Siitä pitää nauttia ja vieläpä säännöllisesti. Jos kumppani ei keskusteluista huolimatta "herää" sitten otetaan ohjat omiin käsiin ja hoidetaan tarpeet toisaalla. Vaimon mielestä 1-2 kertaa vuodessa on säännöllistä seksiä mulla on siitä erilainen näkemys ja kyllä vaimo tietää että käyn vieraissa tai ainakin uskon tietävän ilmeistä ja puheista päätellen.

        Noinko se on kumppanin löytyminen helppoa? Sen kun hoitaa vaan.


    • Kkiuytr

      Vai tyydytät tarpeesi muualla.ihan kuin kävisit paskalla.kuule onse toinen nainenkin ihminen.hiton kulissi pellet.ottakaavielä lapsi perhe kortti että näin uhrasin elämäni lasten hyvinvoinnin takia.hihhah.mahtavia ihmisiä.

      • nassuttaja

        pakene vuorille ja etsi kolo.


    • saman_tekevää_nyt

      Kyllä se on perheellisen miehen kohtalo useasti jäädä ilman seksiä. Avovaimo jaksoi vielä joitakin vuosia lapsen syntymän jälkeen puuhastella mutta sit loppu. Olihan se ikävä huomata että toinen ei halua olla lähellä ei haleja ei suutelua eikä tietty seksiikään. Taisi olla nainen tyytyväinen kun sai mut iholtaan ja kimpustaan mutta teki virhee kun ei ajatellut että mies etsii tietysti muualta sen puuttuvan asian. Ja löytyihän niitä kun asiallinen on. Löytyy eronneita joista monia kiinnostaa vain juurikin se seksi ei parisuhde ja suhteessa olevia joiden kanssa pitää tietty hiukan säätää tilanteesta riippuen. Ja kun nainen huomaa et miehellä on jotain tohinaa niin sitä alkaa harmittaa et itse kieltäytyy ja miehellä tuntuu olevan vientiä. Mä olin ennen avokin haluttomuutta uskollinen ja perhekeskeinen mies ja halusin vain tasapainoista ja hyvää elämää no avokki tais ajatella toisin.

    • oliskosesyy

      hyi olkoon, en olis ikinä kiinnostunu seksistä jos mies muijaks nimittelee...

    • hirveeukorhjäkeon

      miekii ihmettelen miks ei äijänkäppänä oo minusta kiinnostunu vaik arki mennee hyvin ja muutennii, mut ukoruhjake mokomakkii ei halluu seksii, mitteehän tekis, menisinkö vieraisii et herreis mokomaki käppänä..

    • Eiaprillia

      Kun on ongelmia suhteen henkisellä puolella, heijastuu se myös seksielämään. Toki, voi tulla stressitekijöitä myös muualta kuin parisuhteen kautta. Silloin voi olla kuivempi kausi. Ja niitäkin parisuhteeseen, useimmilla tulee. Rajansa tietysti siinäkin.

      Seksi lähtee korvien välistä. Kun yläkerrassa sujuu, niin alakerrassakin toimii.

      • harmaapilvipeite

        Jos mainitsisin korvien välistä naiskumppanilleni niin vois tulla aika kova meteli. Hän kun väittää että halujen loppuminen ei johdu minusta tai hänestä vaan muista tekijöistä. Seksi oli aina kummallekin mieleistä, en kertaakaan kuullut valitusta ja aina olin valmis kokeilemaan uutta jos nainen halusi. Ja jos minä halusin vaikka tissipanon sain sen kunhan kumppanikin sai jotain mitä kovin halusi. Näin se toimi pari vuosikymmentä puolin ja toisin ennen kuin seksi väheni ja loppui. Viimeiseen puoleentoista vuoteen ei ole seksiä ollut. Keskusteltu on mutta se on aika yksipuolista ollut. Tuntuu että seksi aiheena on nykyään punainen vaate kumppanille. Ja kun se on punainen vaate sitä ei pidä ottaa esille. Mitäs tässä sitten, kai jokainen tietää mihin se johtaa pikku hiljaa. Kummallakaan ei myöskään ole ero haluja sekin otettu esille ja toisi monenlaista pientä ja suurempaa ongelmaa. Lapsi kotona , yhteinen asunto kaikki muuten kunnossa ja kohdillaan.


      • tuoontunneälyä

        Juuri noin. Valitettava tosiasia (miehen kannalta) katsoen on se, että naisen haluttomuus saattaa nimenomaan usein johtua miehestä itsestään. Eli kaikella sillä, mitä mies puhuu, millä tavalla hän käyttäytyy, kohtelee ja kommentoi kaikkea muutakin kuin pelkästään puolisoaan, jopa TV-ohjelmia yms.yms. on valtava merkitys naiselle miten haluttavana hän miehen kokee.

        Esim. jos mies jatkuvasti kommentoi alatyylisesti tv-ohjelmia, joista nainen pitää, saa tämä naisen lopulta välttelemään koko miestä, olipa tämä vaikka millainen ihannemies ja seksitaituri muuten.

        Miehelle tällaisilla asiolla ei ole juuri merkitystä, ja usein hän ei millään voikaan käsittää tätä, vaan luulee naisen seksuaalisuutta kutakuinkin samanlaiseksi kuin omaansa.


      • naisenmielipidetässä
        tuoontunneälyä kirjoitti:

        Juuri noin. Valitettava tosiasia (miehen kannalta) katsoen on se, että naisen haluttomuus saattaa nimenomaan usein johtua miehestä itsestään. Eli kaikella sillä, mitä mies puhuu, millä tavalla hän käyttäytyy, kohtelee ja kommentoi kaikkea muutakin kuin pelkästään puolisoaan, jopa TV-ohjelmia yms.yms. on valtava merkitys naiselle miten haluttavana hän miehen kokee.

        Esim. jos mies jatkuvasti kommentoi alatyylisesti tv-ohjelmia, joista nainen pitää, saa tämä naisen lopulta välttelemään koko miestä, olipa tämä vaikka millainen ihannemies ja seksitaituri muuten.

        Miehelle tällaisilla asiolla ei ole juuri merkitystä, ja usein hän ei millään voikaan käsittää tätä, vaan luulee naisen seksuaalisuutta kutakuinkin samanlaiseksi kuin omaansa.

        Ei hemmetti. Kukaan ei voi syyttää omasta haluttomuudestaan toista ihmistä. Jos toisessa joku piirre ärsyttää, siitä pitää puhua eikä rankaista kieltäytymällä seksistä. Tai uskotella itselleen, että kun tuo toinen on tuollainen niin mua ei seksi kiinnosta.
        Halu seksiin lähtee jokaisesta itsestään. Ei haluttomuutta saa eikä voi toisen niskoille laittaa. Miettikääs vähän, jos ketä ei seksi nappaa. Torjutte puolison kerta toisensa jälkeen. Selittelette itsellenne, että puoliso on paska. Siksi kieltäydytte seksistä vaikka syy on teidän oman pään sisässä. Monestikko luulette, että puoliso torjunnan kestää? Luuletteko, että hän enää viitsii vaivautua kun ilman mitään syytä torjutte hänet? Miten siinä loppujen lopuksi käy?
        Haluttomat, jos puolisonne kärsii seksittömyydestä, olisiko aika mennä lääkärille tai terapeutille purkamaan tuntojanne?
        Seksi on ihanaa.


      • tuontunneälyä
        naisenmielipidetässä kirjoitti:

        Ei hemmetti. Kukaan ei voi syyttää omasta haluttomuudestaan toista ihmistä. Jos toisessa joku piirre ärsyttää, siitä pitää puhua eikä rankaista kieltäytymällä seksistä. Tai uskotella itselleen, että kun tuo toinen on tuollainen niin mua ei seksi kiinnosta.
        Halu seksiin lähtee jokaisesta itsestään. Ei haluttomuutta saa eikä voi toisen niskoille laittaa. Miettikääs vähän, jos ketä ei seksi nappaa. Torjutte puolison kerta toisensa jälkeen. Selittelette itsellenne, että puoliso on paska. Siksi kieltäydytte seksistä vaikka syy on teidän oman pään sisässä. Monestikko luulette, että puoliso torjunnan kestää? Luuletteko, että hän enää viitsii vaivautua kun ilman mitään syytä torjutte hänet? Miten siinä loppujen lopuksi käy?
        Haluttomat, jos puolisonne kärsii seksittömyydestä, olisiko aika mennä lääkärille tai terapeutille purkamaan tuntojanne?
        Seksi on ihanaa.

        Ei pitäisi syyttää, ei pitäisi... ei tietysti. Mutta suhde-elämässä kun noilla ihanteellisilla yksilökeskeisillä parisuhde-ohjeilla aika harvoin on vankkaa jalansijaa, niin parempi katsoa joskus tosiasiota silmiin. Noin todella usein toimitaan.

        Jos mies esittää vahvoja mielipiteitään, vaikka nyt noista vieraisiinmenemisistä mahdollisissa haluttomuustilanteesta puhuttaessa, niin tämä kaikki puhe ja asenne tallentuu tunnemuistiin pysyvästi, ja sitäkautta estää läheisyyden syntyä vastaisuudessa.

        Parisuhde on symbioosi, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja vaikka individualistit keksisivät miten kauniita yksilövastuulausekkeita, niin tietyt tosiasiat tulevat aina hallitsemaan ihmisten suhteita.


      • 74857838544
        naisenmielipidetässä kirjoitti:

        Ei hemmetti. Kukaan ei voi syyttää omasta haluttomuudestaan toista ihmistä. Jos toisessa joku piirre ärsyttää, siitä pitää puhua eikä rankaista kieltäytymällä seksistä. Tai uskotella itselleen, että kun tuo toinen on tuollainen niin mua ei seksi kiinnosta.
        Halu seksiin lähtee jokaisesta itsestään. Ei haluttomuutta saa eikä voi toisen niskoille laittaa. Miettikääs vähän, jos ketä ei seksi nappaa. Torjutte puolison kerta toisensa jälkeen. Selittelette itsellenne, että puoliso on paska. Siksi kieltäydytte seksistä vaikka syy on teidän oman pään sisässä. Monestikko luulette, että puoliso torjunnan kestää? Luuletteko, että hän enää viitsii vaivautua kun ilman mitään syytä torjutte hänet? Miten siinä loppujen lopuksi käy?
        Haluttomat, jos puolisonne kärsii seksittömyydestä, olisiko aika mennä lääkärille tai terapeutille purkamaan tuntojanne?
        Seksi on ihanaa.

        Eikö se olisi helpompi sen halukkaan löytää lääke halukkuuteensa? On paljon aineita, jotka vievät seksihalut. Miksi halukkuutta pidetään normina ja haluttomuutta sairautena?

        Itse uskon, että luonto on tarkoittanut naisen halun tiettyyn tilanteeseen, minkä jälkeen se luonnostaan väistyy leimahtaakseen hetkeksi uudelleen uuden miehen kanssa. Miehen halun luonto on puolestaan tarkoittanut rajattomaksi ja loputtomaksi. -- Vaikka kaikilla yksilöillä asia ei menekään noin suoraviivaisesti.

        Sanalla sanoen luonto on tehnyt meidät lisääntymään eikä tulemaan onnellisiksi. Joku kärsii joka tapauksessa.


      • ootsekopää

        Miks ihmisen pitäis kieltää normaalit luontaiset halunsa, sehän vasta hullua. Jollei ihmisen ole tarkoitus olla onnellinen niin pitäiskö olla surullinen, sähän hullu oot.


      • elämänkiertokulku

        Onnellisuus on olemassa ihmisen sisimmässä. Siihen ei tarvita minkäänlaista suhdetta yhdenkään ihmisen kanssa. Mutta hyvä kumppanuussuhde tuo lisää hyvää elämään ja se on sitä ilman seksiäkin. Ymmärrän että nuorempana halut ovat vahvat, mutta vanhemmiten huomaa että elämässä muut asiat ovat tärkeämpiä.


      • johanonjärjetöntä
        74857838544 kirjoitti:

        Eikö se olisi helpompi sen halukkaan löytää lääke halukkuuteensa? On paljon aineita, jotka vievät seksihalut. Miksi halukkuutta pidetään normina ja haluttomuutta sairautena?

        Itse uskon, että luonto on tarkoittanut naisen halun tiettyyn tilanteeseen, minkä jälkeen se luonnostaan väistyy leimahtaakseen hetkeksi uudelleen uuden miehen kanssa. Miehen halun luonto on puolestaan tarkoittanut rajattomaksi ja loputtomaksi. -- Vaikka kaikilla yksilöillä asia ei menekään noin suoraviivaisesti.

        Sanalla sanoen luonto on tehnyt meidät lisääntymään eikä tulemaan onnellisiksi. Joku kärsii joka tapauksessa.

        Johan on järjetön ajatus. Vai halukkaamman pitäisi lääkitä itsensä haluttomaksi niin parisuhde toimii?
        Ei haluttomuus ole mikään sairaus. Mutta joku syy siihen on. Ja se syy ei ole toisessa vaan haluttomassa itsessään. Miksi aina oletetaan, että se haluttomampi määrää tahdin parisuhteessa? Onko se oikein kieltää toiselta normaalit tarpeet? Ilmeisesti on ja muka ihan luonnollista, että pitkässä parisuhteessa toinen haluaa olla vaan kaveri. Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu ehdottomasti seksi. Muutoin ollaan vaan kavereita. Sekään ei ole huono tilanne, jos molemmat niin haluaa.


      • 636647883
        johanonjärjetöntä kirjoitti:

        Johan on järjetön ajatus. Vai halukkaamman pitäisi lääkitä itsensä haluttomaksi niin parisuhde toimii?
        Ei haluttomuus ole mikään sairaus. Mutta joku syy siihen on. Ja se syy ei ole toisessa vaan haluttomassa itsessään. Miksi aina oletetaan, että se haluttomampi määrää tahdin parisuhteessa? Onko se oikein kieltää toiselta normaalit tarpeet? Ilmeisesti on ja muka ihan luonnollista, että pitkässä parisuhteessa toinen haluaa olla vaan kaveri. Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu ehdottomasti seksi. Muutoin ollaan vaan kavereita. Sekään ei ole huono tilanne, jos molemmat niin haluaa.

        Totta kai haluttomampi määrää tahdin, kaikessa, ei pelkästään seksissä. Jos ei halua lapsia, ei halua muuttaa, ei halua ottaa lainaa, ei halua ryypätä, ei halua Lappiin laskettelemaan.


    • arjen_ahertaja

      Edelleen olen sitä mieltä että monet naiset haluaa sopivan miehen tavattuaan varmistaa tulevaisuutensa. Alussa saa seksiä reilusti, nainen iholla aamuin ja illoin, kosteana ja halukkaana. Sitten tulee jälkikasvun aika ja sitten alkaakin monen kuukauden kuiva jakso joka on luonnollista, lapsi tietty etusijalla. Sitten alkaa pihtailu seksi harvenee harvenemistaan ja naisen päässä ajatus että pitäis varmaan antaa ettei ukko juokse vieraissa. Seksi muuttuu naisen osalta "pakkopullaksi" Sitten lysti loppuu kokonaan, kiinnostus hiipuu ja huomaat että naiskumppanisi/puolisosi on muuttunut kaveriksesi, eihän se näin pitänyt mennä. Nainen lupaili ihan erilaista parisuhdetta mutta kun miehellä on perhe niin ei se tuosta liukene mihinkään moni nainen tuumaa. Mulla kävi aika pitkälti näin, harmi. Ainakin alkuvuosien jutustelujen perusteella muistan kun avovaimo toivoi että seksiä on säännöllisesti se kun pitää parisuhteen elinvoimaisena ja kun seksi toimmi pelittää moni muukin asia. No avovaimo on kuin poliitikko, lupaukset unohtuu eräiden muidenkin asioiden suhteen ja sitten ihmetellään jos mies hakee sitä puuttuvaa asiaa kodin ulkopuolelta.

      • toinenahertaja

        Aika jännittävää tekstiä. Minusta on naisena hienoa, kun sitä kasvaa eräällä tavalla mieheensä kiinni ja on yhteinen tavoite molemmilla. On ikäänkuin yhtä puolisonsa kanssa, vaikka molemmat erillisinä yksilöinä kulkeekin välillä kaukana toisistaan. Se oma perhe, pitää niistä omista rakkaista niin hyvä huoli kuin vain pystyy. Puhaltaa yhteiseen hiileen, joka tietysti välillä melkein sammuu, mutta kun se hetkeksi taas leimahtaa liekkiin, niin se on kauneita. Virkistävää on, että se puhaltaja aina vaihtuu, hän, joka ensin keksii puhaltaa sen pienen pienen hehkun. Arki on raskasta ja aina ei sitä ilon aihetta sieltä löydä, vaikka kuinka etsisi. Hienointa pitkässä suhteessa on se, ettei kaiken aikaa tarvitse ratsastaa sillä kliimaksisella huipulla, vaan on niitä suvantovaiheita, joissa voi henkisesti levätä. Kun se arkinen keskustelu toimii ja siedetään sitä arkea, niin silloin toimii kaikki muukin ja se muu tulee siihen luonnostaan, kun on hetki olla kahden rentoutuneena, se seksikin.


      • 789892875

        "Edelleen olen sitä mieltä että monet naiset haluaa sopivan miehen tavattuaan varmistaa tulevaisuutensa. Alussa saa seksiä reilusti, nainen iholla aamuin ja illoin, kosteana ja halukkaana. Sitten tulee jälkikasvun aika ja sitten alkaakin monen kuukauden kuiva jakso joka on luonnollista, lapsi tietty etusijalla."

        Olet oikeassa, mutta ei nainen sitä kiusallaan tee. Nainen on vain ohjelmoitu noin. Mies on ohjelmoitu toisin.

        "Nainen lupaili ihan erilaista parisuhdetta mutta kun miehellä on perhe niin ei se tuosta liukene mihinkään moni nainen tuumaa."

        Ei nainen halua asioiden menevän noin eikä varmasti ole sitä etukäteen suunnitellut. Naisen vietit vain vievät häntä mukanaan.

        "lupaukset unohtuu"

        Ei kukaan voi luvata haluavansa seksiä toisen kanssa joskus tulevaisuudessa.

        "sitten ihmetellään jos mies hakee sitä puuttuvaa asiaa kodin ulkopuolelta."

        Seksihalu ei ole päätösasia eikä luonnekysymys. Uskollisuus on.


      • metikössä_ollaan

        Ai hitsi vai ohjelmoitu, koneitako tässä ollaan. Kato nyt peiliin oletko kone vai ihminen. Nainen ei nää mitään käytännön syytä harrastaa seksiä kun lapsi on synnytetty. Mies taasen haluaa ylläpitää miehuttaan ja tarjota sitä puolisolleen, seksi kun normaalin parisuhteeseen kuuluu ainakin mun mielestä. On se kumma että seksi kelpaa naiselle kun lasta yritetään mutta sitten ei enää kelpaakkaan kun homma on tehty. En minä ainakaan jäänyt surkuttelee seksittömyyttä, aikani katselin ja sanoin että homma hoituu toisinkin, jotain avopuoliso kommentoi mutta eipä tuntunut paljoo painavan kun mies hoitaa terpeensa vieraan naisen kanssa. Jotain arvokasta ja hyvää parisuhteeni on antanut kun syntyi terve ja lapsi joka on jo aikuinen. Kaikki hyvä tapahtui ensimmäisen 15 vuoden aikana parisuhteessa sen jälkeen on ollut tasaista tallaamista ja ollaan kasvettu erilleen naiseni kanssa. Avovaimo kysyi tässä taannoin et mitä vikaa kaveruudessa on, sanoin että mulla on jo kavereita mutta puoliso olis ihan kiva, kavereita ei naida puolison kanssa hoituu se puoli. Hän kun haluaa olla vain kaveri ei muuta.


      • 3871274446
        metikössä_ollaan kirjoitti:

        Ai hitsi vai ohjelmoitu, koneitako tässä ollaan. Kato nyt peiliin oletko kone vai ihminen. Nainen ei nää mitään käytännön syytä harrastaa seksiä kun lapsi on synnytetty. Mies taasen haluaa ylläpitää miehuttaan ja tarjota sitä puolisolleen, seksi kun normaalin parisuhteeseen kuuluu ainakin mun mielestä. On se kumma että seksi kelpaa naiselle kun lasta yritetään mutta sitten ei enää kelpaakkaan kun homma on tehty. En minä ainakaan jäänyt surkuttelee seksittömyyttä, aikani katselin ja sanoin että homma hoituu toisinkin, jotain avopuoliso kommentoi mutta eipä tuntunut paljoo painavan kun mies hoitaa terpeensa vieraan naisen kanssa. Jotain arvokasta ja hyvää parisuhteeni on antanut kun syntyi terve ja lapsi joka on jo aikuinen. Kaikki hyvä tapahtui ensimmäisen 15 vuoden aikana parisuhteessa sen jälkeen on ollut tasaista tallaamista ja ollaan kasvettu erilleen naiseni kanssa. Avovaimo kysyi tässä taannoin et mitä vikaa kaveruudessa on, sanoin että mulla on jo kavereita mutta puoliso olis ihan kiva, kavereita ei naida puolison kanssa hoituu se puoli. Hän kun haluaa olla vain kaveri ei muuta.

        Koneita, koneita ollaan kaikki.

        Normaalia tai ei, naisesi ei enää halua sinua, ja se on tuiki tavallinen tilanne parisuhteissa.


      • metikössä_ollaan
        3871274446 kirjoitti:

        Koneita, koneita ollaan kaikki.

        Normaalia tai ei, naisesi ei enää halua sinua, ja se on tuiki tavallinen tilanne parisuhteissa.

        Sitten ei kannata myöskaan natista jos mies käy vieraissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe