15-vuotias ja paska elämä

ongelmanuorii

Tähän avaudun mun lyhyestä ja tuskaisesta elämästäni.

Eli siis asuin mun äidin, isän ja veljen kanssa pienessä kaksiossa mun lapsuudessa (tai no olen vieläkin lapsi tai nuori, ihan sama) Äiti ja isä oli yhdessä vaan mun ja mun veljen takia, niin äiti on sanonutkin. Musta tuntui, että isä vaan rakasti äitiä, mut äiti ei rakastanu sitä takaisin. Se ei ikinä puhunut sille ja vältteli katsekontaktia sen kanssa. Äiti menikin usein iltaisin useaksi tunniksi lenkille pakoon mun isää.

No minkäslainen mun isä sit on ku äitiki välttelee sitä noin? No hän oli alkoholisti ja persoonallisuushäiriöitäkin löytyi 3 tai 4 kappaletta, sekä sosiaalisten tilanteiden pelko. Nuo kaikki on siis diagnosoitu ihan ja hän kävi psykiatrillakin.

Mun isä ei todellakaan ollut mikään hyvä isä, hän ei olisi edes halunnut lapsia, eikä pitänyt lapsista. Isä usein haukkui mua mm. läskiksi ja kaikeksi pahanilmanlinnuksi jne. joskus hän myös löi mua tai potkaisi. Ei mitenkään hirveän kovaa mutta lyönneistä tuli joskus mustelmia käteen, johon se yleensä löi joko läpällä(sen mielest se oli muka hirveen hauskaa) tai sitku se suuttu. Mun isä suuttui aina hirveen äkkiä, luulen, että se johtuu noista persoonallisuushäiriöistä. Yleensä kun se suuttui nii se tuli uhkaavasti mua kohti ja näytti siltä että meinaa lyödä. Oli mun isä joskus ihan kivakin, joten ihan katkera en ole sille vai pitäiskö? Joskus se pelas mun kanssa jalkapalloa ja kaikkea.

Musta tehtiin lastensuojeluilmoitus, kun olin 5.luokalla. Mun isää syytettiin jostain ihan älyttömistä jutuista, missä ei ollu mitään perää. Siit tuli sit ihan kauhee rumba, kun meitä jokasita perheenjäsentä haastateltiin erikseen ja yhdessä ja ne kävi kotikäynnilläkin. Toi oli aika paskaa aikaa, äitiki itki vessassa ton lasu ilmotuksen takii. No ei siit lopult seurannu sit mitään ihmeellist..

No sit 2013 kesällä, silloin kun olin 11, nii äiti ja isä erosivat ja minä, äiti ja veljeni muutettiin toiseen kämppään ja isä yksin toiseen. Äiti oli löytänyt uuden miehen. Isä sit alko ryyppää uudestaan. Se oli siis pitäny aika kauan taukoo ryyppäämisest, et olin varmaa joku 6-vuotias ku olin viimeks nähny sen ryyppäävän. Mut se sit alko ryyppää ja se meni ihan sekaisin. Se meni kännis vittuilee jollekki tän kylän murhamiehelle ja sai silt mustan silmän. Poliisit toi sen näytettäväks meille ja äiti vaa sano et viekää putkaan se.

Se myös jatkuvasti uhkaili mun äitiä ja sen uutta miestä. Vainos niitä kokoajan, tuli tänne meidän kämpille pyörii ja kattoo että onko se äidin uus mies tääl kyläs ja kaikkee. Lähetteli äidille kaikkee uhkailuviestei ja sit vähän päästä tuli kaikkee "rakastan sua, anna anteeks blaablaa"- viestii. Soitteli mullekkin kännissä ja kerran se soitti mulle ja sano et on junaraiteilla ja aikoo tehä itsemurhan.

Kun olin 12-vuotias nii isä sit kuoli johki sairaskohtaukseen. En ollu jotenkin hirveen surullinen, en tiiä et miks.. Poliisit ja joku kriisityöntekijä tulivat vaa joskus keskel yötä kertoo että se on kuollu ja sillee.

Olin siis 7.luokalla kun tuo tapahtui. No sinä samaisena syksynä kun hän kuoli, mua alettiin kiusaa koulussa. Ja 7.luokan puoles välissä kaveritkin jättivät. En mennyt sit 3 kk kouluu, vasta joskus kevään puoles välis menin kouluun, tosin tein sen 7.luokan loppuun yksinäni jossai pienes huonees, etten menny ees mihkää luokkaan. En uskaltanu, enkä olis ees halunnut. Äiti oli sit iha paskana ku en suostunu menee sinne kouluun, se pelkäs et mut huostaanotetaan. No kyl musta tehtiin taas lasu ilmotus ja jouduin psykiatrillekkin ja melkein psykiatriselle osastollekkin. Uhkailivat kokoajan sillä ja sen takii meninki sit kouluu ettei tartte mennä mihkää lastenkotiin tai osastolle. Olin tosi jotenkin niin rikki tuohon aikaan, en siis käynyt ulkona melkein ollenkaan tuon 3kk aikana, makasin vaan kotona ja haukuin äiti mm.huoraksi. Kerran se alkoi itkemäänki siitä ja sano et on paska äiti. Ja kerran se myös uhkaili itsemurhalla.

No 7.luokka meniki sit siin paskas ja 8.luokalla menin normaalisti kouluun. Mul ei ollu siel kavereit ja olinkin yksin koko 8.luokan. 8.luokal sit mulle tärkeä pappa kuoli. Näin vielä kun se veti viimeisen henkäyksensä ja sit se kuoli sairaalaan.. En sit menny kouluu tonkaa jälkeen ja olin tällä kertaa 2kk poissa. Must ei tosin tehty enää lasu ilmotust mut jouduin uudestaa psykiatrille jossa ne ihan tosissaan oli jo pistääs mua osastolle kunnes taas menin ihan normaalisti kouluun. Äiti oli taas ihan hermona kun en menny kouluu ja mä taas paskana et haukuin sitä ja löinki ja äiti vaan sano et kuulunki mielisairaalaan ku oon näin väkivaltainen.

No 8.luokan ja 9.luokan kesäl olin jotenkin niin masentunu kaikest, enkä tehny oikeen mitään. Mietin vaan etten jaksa enää vuotta tuossa koulussa. No täs 9.luokan syksyl oli niiiin masentava. Ei vieläkään kavereita ollu ja aloinki sit viiltelee. Jouduin taas psykiatrille kun en ottanu muihin muka mitään kontaktia, mut ei kiinnostanu vittuukaan.

37

3000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmanuorii

      Noo nyt tää 9.luokan kevät on mennyt ihan ookoosti. Välillä oon kuullu vittuilua koulussa, koska edelleenki mua välil kiusataan. Kotona joskus kans riitelen äidin kaa kovastikkin. Onneks kohta alkaa kesäloma ja pääsen tuolt koulust pois ja koko täst paikkakunnalt. Aion aloittaa puhtaalta pöydält vaik tuskin ikinä pääsen näit jutuist eroon. Nää tulee aina kummittelee mun mieles.

      • AIKA KOVAkirjotus. Mä haluun kyrpääs. Imeä sitä kunnolla.


    • kaunissh

      Hei sinä nimimerkki ongelmanuorii! Toivottavasti näet tämän tekstin. En tiedä/tunne sinua enkä tiedä miltä sinussa sisimmässäsi tunnet. Mutta olen ylpeä sinusta siitä että kirjoitit tänne tarinasi. Sen voin kertoa mikä on totta on se että ne asiat joita olet kokenut jää kummittelemaan.. Ne on aina mielessäsi mutta niitä pystyy myös harjoittelemaan siten että ne asiat joita olet kokenut ni ei tunnu nii voimakkailta ja pahoin voivaiselta. Apua saa siihen psykiatrilta. Ns. Käännä paha hyväksi. Olet nuori. Sinulla elämää edessä paljon. Koet varmasti vielä paljon onnea ja rakkautta. Älä anna menneisyyden pilata tulevaa. !

    • poikavarjoiseltakujalla

      Rankka kertomus, Mutta toivoa ei kannata koskaan menettää, apua tosiaan voi saada kun jaksaa etsiä ja itsetuntemustaan kehittää. Elämällä on vielä paljon hyvää tarjottavanaan, kun pysyy eroissa päihteistä yms. Kaikkea hyvää sinulle.

    • mintaihmettä

      Kun lukee näitä surullisia juttuja lasten kärsimyksistä sitä ihmettelee, miksi nämä kieroon kasvaneet vanhemmat tekee ylipäätään lapsia, kun eivät osaa rakastaa eikä kasvattaa kuitenkaan. Niin miksi?

    • Kokemuson

      Terve keskustelun alottaja,
      Aprillipäivänä kirjoitit ja nyt on juhannus. Toivottavasti olet löytänyt toivoa jatkaa. Vaikeassa tilanteessa pahinta on itse lisätä vaikeuksiaan. Niminerkillä Kokemusta on. Mene vaan eteen päin, ku sotilas, askel kerrallaan ja kato, mihin astut. Älä anna noiden sydämellisten mielisairaalaan toivottajien masentaa. Kyllä Sä jaksat ja selviät.

    • omanelämänsäsurvivori25v

      Jossain vaiheessa helpottaa. Pitkään siinä tietty menee mut yrität jaksaa vaan uskoa. Mulla ainakin on se takaraivossa aika usein et en prkl aio tehdä lailla isin. :D Oon vaihtanut paikkakuntaa kerran 400km päähän yksin täysin uuteen paikkaan ilman mitään tietoa töistä tms muustakaan ja nyt tiedän että sitä pärjää missä vaan, sinä toki oot vielä liian nuori sellaseen. Et vaan usko liikaa toisten puheisiin ja masennu lisää, helpoin tapa on jättää täysin huomioimatta tietyt ihmiset. Toiset käy sen elämänkoulunsa ja loputtomat hajoilunsa sit myöhemmin aikuisena ;).

    • Vanhintietää

      Älä välitä, paskainen elämä, asiasi ovat vielä hyvin. Kunhan vuosia tulee lisää niin ne muuttuvat vuosi vuodelta paskemmiksi. Etenkin jos menet naimisiin

    • Runoilijanpoika

      Tämä kovia kokenut "lapsi" omaa erinomaiset runoilijan lahjat, myös epäonnistuneeseen runoilijaan tarvittavat lahjat. Sellaisen joka aiheita saadakseen kusee vaikka viskipullon tuitterissa lontoolaisen taksin takaovesta penkille.
      Tuota piilokykyä on kovia kokeneen lapsen vaan ryhdyttävä jalostamaan. Harvalla on noin mahtavaa alustaa runoilijaksi

    • Ruskaatukkasessa

      Arvoisa paska nuori!
      Sinulla on jo noin nuorena loistava tulevaisuus takanasi. Parhaimmat ja vapaimmat vuotesi olet jo elänyt. Tietosi lisääntyessä tuskasi kasvaa. Mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän alat muistuttaa lehmänpaskaa josta on se ikivanha viisaus: Nainen on kuin lehmänpaska; mitä vanhempi, sitä helpommin poimittavissa!

    • paskakonna

      Voi pieru. Olisipa vielä vain 15 vuotias noin vähällä ongelma historialla, niin voisi vakuuttaa hyvän tulevaisuuden olevan vielä edessä. Valitettavasti on jo ikää karttunut ja samalla elämän paskaa. Ei edes sitä helposti poimittavaksi muuttuvaa lehmänpaskaa. Ja mieskin olen eli ei pääse edes turvataloon pakoon paskaa elämää.. Täytyy vain toivoa että taivaalta sataisi vaikka tonnin painoisia nahkaselkä kilpikonnia lokin paskojen sijasta. Niistä saisi hyvää kilpikonna lientä ettei tarvitsisi koko ajan huuhtoa elämän paskaaa tulilikemellä.

    • Paskaanuorisossa

      Kannattaa "nuoren" heti alusta oppia, että jos joku heittää lapiollisen lantaa porstuaan, niin siihen on vastattava traktorikuormalla kuivumatonta lehmänpaskaa. Siinä rehti reaktio ja sopiva annos suhteellisuutta. Sillä tavalla Trumppikin on päässyt Ameriikan resitentiksi

    • Shittisontiainen

      Onpa ollut surullinen nuoruus aloittajalla. Ihan tulee sääli. Kyllä maailma on julma ja osaa olla puolueellinen valitessaan ihan syyttömiä uhrikseen paskaiseen elämään.
      Onneksi meillä on kuitenkin hyvin osaaottava ja huolta pitävä yhteiskunta. On sijaiskoteja, nuorisovankiloita, helppoa ehdonalaista ja sosiaalitukea niin ettei työtä, sitä harmittavaa ja subjektiivistä hyväksikäyttöä tarvitse edes harkita.
      Aina pääsee suojaan ja ihan lämpimäänkin sanoi sittisontiainen

    • Trumpjyrää

      Nuori voisi kysellä opastaja Trumpilta, miten selvitä koko elämästä todella rikkaana vaikka päässä olisi pienestä pitäen pelkkää sudenkorennon ulostetta

    • ongelmanuorii

      Painu vitttuuun inisemäst siit :)

    • SuurinV

      Armottomasti on ongelmanuori saanut palautetta. Tuo painuminen vittuun inisemään oli kyllä jo aika kohtuuton vaatimus jos nuori vaikka kookaskin olisi

    • PunusJatkonen

      Kun olen nyt tutustunut nuoren ongelmiin ja vieraillut asialehti hesingin uutisissa asiaan tutustumassa niin tiedän konsultoida nuorelle juuri oikean suunnan ja tulevaisuuden. Ryhdy sumeilematta Moskovan dosentiksi tai juristiksi. Jos paikkoja ei vielä ole vaoaana niin voit ryhtyä Donpassin tiedottajaksi eli Punus Jatkoseksi

    • Nenäpuna

      Minne paskaa niskaansa saanut nuori on kadonnut. Ei ole juurikaan näkynyt purkautumassa?

    • ongelmanuorii

      Mee ny vittuun siit spämmimäst turhaa paskaa tänne :D eikö oo muuta tekemistä?

    • vanhojanuorii

      Nuori ilmestyi. Oli ilmeisesti heränyt illaksi, nukuttuaan päivän ongelmia murehtiessaan tai keksiessään. Oliskohan jo täyttänyt 16 v.

    • Gargantuan-nuoruus

      15 VUOTIAAN KURJA ELÄMÄ ON TAINNUT JO PALAUTUA AINAKIN GARGANTUAN HURJAKSI ELÄMÄKSI, KUN EI OLE 15 VUOTIAASTA MITÄÄN ENÄÄ KUULUNUT.

    • Marjatsöin

      Olis kiva kuulla lisää 15 vuotiaanelämästä. Sillein sais lisätietoa minkälaista nyky teenit ovat ja mitkä asiat niitä kiinnostaa ja motivoi. Kännykkä ja vastikkeeton raha jo tiedetään, mutta on varmaan muutakin. Esimerkiksi unet!

    • Gargantuan-nuoruus

      Nuorison kannattaisi kaivaa historian kirjat esiin ja lukea myös Pantagruelista!

    • Kännigala

      Hej nuori, minä olen kovin vanha ja voisin kirjoittaa sata kertaa niin pitkän valituksen kurjasta elämästäni kuin sinä lyhyeen ikääsi mennessä. En vain jaksa niin pitkää litaniaa skrivata, joten avaan votkapullon ja alan ryyppäämään! Tavataan taas kunhan rapulasta selviää!

      • ongelmanuorii

        Mitäköhän mua kiinnostaa sun juttus? Tänne saa tulla kirjottaa oman elämänkertansa, joten tulin kirjoittamaan semmoisen.


      • Otan itekin vähän juoma. Ois sua hienoo runkata. Jos siis siistä tykkäisit. iMeä sun kalus tyhtäksi. Mitäs tykkäisit.?


      • ongelmanuorii

        Olen tyttö ensinnäkin


    • Ketunvitale

      No jopas ilmestyi varsinainen ruskeakielinen homppeli tähän nuoren reippaaseen ketjuun tarjoamaan palvelujaan

    • mwpls

      Alottaja vois tappaa ittensä. Just do it, pelle.

      • ongelmanuorii

        Samat sanat sulle :D vitu retu


      • Ketunvitale

        Oletko ongelmanuorii ihan tosissasi kirjoittanut tuon aloituksen vai lähtenyt vetään hauskaa fiktiostoorii millaisena se on näemmä otettu?


      • ongelmanuorii

        No olen. Mitä tuossa on niin epäuskottavaa?


    • Ketunvitale

      No hyväksytään, että oli aito aloitus. Tuntui vaan oudolta että joku kirjottaisi elämästään näin huonotasoisella foorumilla.
      Eli nyt otat itseäsi niskasta kiinni, lakkaat vinkumasta ja otat itse oman elämäsi ohjakset käsiin ja ryhdyt tekemään jotain sellaista millä selviää lopustakin elämästä. Ei se niin vaikeeta ole.
      Etkä ole edes lähelläkään ainoa jolla ton verran on vastaista ollut.

    • zaxxa

      Elämä ei ole paskaa. Elämä vaan on. Oman aikapätkämme alussa siinä muut ihmiset(vanhemmat yms) määrittelee SITÄ hetkeä. Mutta mitä elämä Sinulle on, sen Sinä määrittelet. Onnea Iloa Rakkautta Hassua Seikkalua Romanssia Erotiikkaa Tuhoa Uhoa Itsetuhoa.....

      Mä katoin kun isoveli kannettiin muovipussissa mustaan pakuun. Aivoista ei koskaan poistu äidin huuto, se sävy enemmän kuin kaikki sanat kun avasi sen oven....Ukin, rakkaimman sukulaiseni, kannoin itse hautaan, samaan johon olin mummini jo kantanut ja ukki yhden kerran nyyhkäissyt. Suru repi kaiken rikki sisällä, hautajaisissa puhuin ihmisten edessä ja sisällä olisin vain halunnut vielä kerran halata. Kaipuun kipu ei koskaan lopu.

      Mutta elämä. Sulla se on vielä 100% edessä. Sinä teet siitä mitä haluat! Jos mä tunsisin sut niin tukisin ja kuuntelisin, mutta jos kusisit omaa elämääsi niin et saisi minulta sympatiaa siihen osa-alueeseen. Sitä ei kukaan ole sulta pilannut ja se on sulle koskematonta hankea kevät auringossa.

      Mua kiusattiin, ja oli perhesyitä mihin ei lapsi voinut vaikuttaa. Eniten pelkäsin sitä mahdollisuutta, joutua vielä enemmän silmätikuksi. Lukiossa kaikki muuttui, minä eniten. Tajusin että oma elämä on oma elämä ja peilissä on sen vastaava. Elämä vielä teki mutkia ja itse hain itseäni vähän kauempaa, pienestä oli kiinni että olisi kaikki mennyt toisin ja hyvin paljon perseelleen. Tajusin että minä olen itseni ja onneni suurin este ja ainoa mahdollistaja.

      Reissasin maailmalla, asuin monella mantereella, pääsin yliopistoon "vanhalla" iällä ja opiskelen nyt.
      Läheiset sanovat että saan heidät löytämään omat vahvuutensa ja uskomaan niihin, ja ottamaan rennommin. Uskon että se on totta. Mä tuen omiani, rakastan ja kannatan kun ilma siipien alla vähän oikuttelee.

      Sä teet oman elämäsi, sä maalaat sen mitä se on. Mikään ei tule helpolla eikä siitä haasteesta voi syyttää muita-oli ne kuinka paskoja ikinä- koska Sinä olet oman elämäsi kapteeni. Mihin haluat suunnata?

      Kiusaaminen. Fuck them. Lukiossa loppuu 99%. Mutta hae harrastuksia, kaikki sosiaalinen toiminta jo auttaa. Aloita kamppailu-urheilu tai itsepuollustuslaji. Kummasti muuttuu tilanne, eikä siihen tarvi ainuttakaan lyöntiä.
      Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Vitun lälly elämä on sulla perkele en jaksa kirjottaa omaani mut oon iha normaali ihminen ja mun nykyne elämä on paskaa, ei mitään kavereita, pelkkää kärsimystä ja on ihan saatanan vaikeeta ees selviytyä kokoajan, en edes ole surullinen vaan keskityn selviytymiseen

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe