Laser- hoito karvoille.

tietämätön333

Hei

Itse oon harkinnut laser-hoitoa käsivarsiin, sillä omaan tummat käsikarvat ja vaalean ihon. Nyt oon kahden vaiheella..
A) Toisessa paikassa käsketään ajaan karvat kokonaan poies. Niin että laser vaikuttaa karvatuppeen suoraan.
B) Ja toisessa paikassa karvan pitää ollan 1mm pitkä et se vaikuttaa karvaan.

Puhuin B tyypin kanssa, ja hän sanoi että heillä on tosi hyvät laitteet ja hoitokertoja tarvitaan korkeintaan 3. voiko pitää paikkansa?
Olisiko Jollakin kokemusta asiasta?

2

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omat_kokemukset

      Tämä paikka B on ilmeisen taitamaton ja ehkäpä laitteistokaan ei ole aito laser (diodi- tai alexandriittilaser). Valoimpulssia (IPL) käyttävät paikat haluavat yleensä että on sänkeä. Sekin voi tehota, mutta hoitokertoja tarvitaan yleensä huomattavasti enemmän kuin laserissa.
      Aidossa laserepilaatiossa pitää ajella karvat tarkasti pois, etteivät ne pala käsittelyssä. Hoitoa antava lääkäri tai sairaanhoitaja voi pyytää jättämään karvat ensimmäisellä kerralla, jotta nähdään niiden väri ja osataan arvioida tarvittava teho. Sen jälkeen henkilökunta ajelee karvat pois (kertakäyttöhöylällä) ennen kuin hoito aloitetaan.

      Kolmella hoitokerralla ei todennäköisesti voida poistaa kaikkia karvoja. Hoitokertoja joudutaan toistamaan sen vuoksi että yhdellä hoitokerralla voidaan käsitellä vain silloin kasvusyklissä olevat karvat. 4-6 viikon kuluttua lepovuorossa olleet karvat kasvaa esiin ja sen jälkeen ne voidaan poistaa. Kun hoitoja toistetaan tarpeeksi monta kertaa (5-10, sukupuolestakin riippuen) karvoja ei enää kasva. Kävin 7 kertaa alexandriittilaserissa eikä silläkään määrällä saanut 100% poistotulosta, mutta karvoja jäi vain yksittäisiä (jatkohoito tehtiin vaaleiden karvojen ohella neulaepilaatiolla).

      Mutta kannattaa myös miettiä kannattaako laserkäsittely. Yksi hoitokerta maksaa esimerkiksi lääkärin tekemänä vähän yli 600 euroa ja hoitajan tekemänä lähes 450 euroa. Halvimmalla pääsee kun ajelee käsivarret säännöllisesti epilaattorilla (laite maksaa n. 40-100 € ja kestää vuosia) tai käy vahauksessa. Säännöllisesti toistettuna karvankasvu heikkenee vähitellen. Epilointi kannattaa toistaa viimeistään 2-3 viikon välein, vaikka karvoja ei vielä näkyisikään paljon, tuntuu vain pientä nipistelyä. Itse sain käsivarsien karvankasvun loppumaan tällä tavoin.

    • 11Kokemusta11

      Kannattaa kunnolla tutustua molempiin paikkoihin. Itse kun menin, niin ei ollut edes konsultaatiokäyntiä, eikä karvoja tarvinnut edes ajaa pois ennen hoitoa. Mutta koko juttu oli suuri vitsi. Kirjoitin aiheesta tälle palstalle. Keskustelun nimi on Laserkarvanpoisto Turun kauneushoitolassa. Kannattaa lukea se, jotta ymmärtää, missä kohtaa asiat on menossa pieleen. Toivottavasti sinulla onnistuu paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe