Nordeabanken gillar visst inte oss gamla tanter

väldigttråkigt

och farbröder, kontoret i Borgå slutar med hantering av kontanter.

12

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gamalgåbbe

      Finns väl snart inga banker som vill ha fattiga pensionärer som kunder.Jag har förstått att man kan lyfta pengar från R - KIOSKER och olika affärers kassor.
      Om det inte finns automater.

      • Anonyymi

        Ja inte är det lätt när man hör illa, ser illa och luktar illa;-D


    • nyheter

      Pappersbankkoderna försvinner också.Antingen ska man ladda i mobilen eller så får man "en grej " från banken.

    • Per-kel

      Vart fan är vi på väg? Gamla människor som byggt upp samhället är inget värda, nu är det bara swish och appar som gäller.- Bedrövligt för oss som har svårt att hänga med :(

      • ättestupannästa

        Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
        Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.


      • kontantfritt
        ättestupannästa kirjoitti:

        Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
        Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.

        Nu uppdaterar Nordea alla sina tjänster hela nästa söndag.Det gäller att ta sig till en automat så man får kontanter.
        Från Nordeabanken får man ju inte lyfta.


    • Även gamla människor lär sig hantera kontokort.
      Jag själv är rätt så gammal redan. Har numera sällan pengar i handen. Banken här, alltså Nordea, har inte haft pengar på åratal. Man vänjer sig faktiskt.
      Tycker att det är skönt att slippa smutsiga pengar. Pengar är smutsiga. Tänk hur många har fingrat alla dessa pengar. När jag rör pengar, vill jag tvätta händerna direkt. Pengar känns snuskigt smutsigt i min hand :)

      • nyttochnytt

        Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.


      • Per-kel

        Har jag ente pengar i börsen känns det som man vart naken :(


      • ingaproblem
        nyttochnytt kirjoitti:

        Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.

        Jag fick installerat på telefonen och det är jättelätt att använda, enklare än papperskoderna.


    • närbutikSale

      Från S- banken kan man lyfta kontanter i butiken.

      • Anonyymi

        Bankrånarna blir "arbetslösa".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe