masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeelle

kooklk

köyhyys sattuu pahimmin


Työttömät, työssäkäyvät köyhät, yksinhuoltajat, sairaat, opiskelijat, eläkeläiset...

Pelkän sosiaaliturvan varassa elävät ovat olleet häviäjiä, sillä niiden tasot ovat olleet pari vuosikymmentä käytännössä jäädytetyt – 2000-luvun melko pieniä korotuksia lukuun ottamatta, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkija Jouko Karjalainen sanoo.
takuu- tai kansaneläkkeen sekä opintotuen saajat. Esimerkiksi masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeelle joutunut ei voi tehdä tilanteelleen oikeastaan mitään.

– Heikoimmassa asemassa ovat myös kaikki ne, jotka ovat joutuneet esimerkiksi työkyvyttömyys- tai sairauseläkkeelle tai vähimmäissairauspäivärahalle. Mielenterveysongelmaiset ja syntymästään saakka vammaiset ovat aika isoja ryhmiä, Kelan tutkimusprofessori Olli Kangas sanoo.
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001704420.html

11

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennäänoinnnn

      Aloitukseen viitaten vaikka olen depressiosta eläkkeellä niin en näe kuitenkaan noin negatiivisesti tulotasoa mikä on. Asunto kohtuu hintainen ja lääkkeet omavastuulla 4.50eur.

      • eihöpöjä

        Tuota sinun kirjoitus ei pidä paikkaansa. Erityiskorvattavuutta lääkkeistä millä saa ne 4,50euroa per lääke apteekista EI saa depressio diagnoosilla. Kyseinen korvattavuusluokka vaatii psyykkisissä sairauksissa aina sairastetun skitsofrenian tai psykoosin.
        Itse olen eläkkäälle vakavan masennuksen sekä pakko-oireisen häiriön takia ja minulle on kaksi kertaa haettu tuota erityiskorvattavuutta. Kielteinen päätös ja perustelut, etten ole sairastanut skitsofreniaa saati psykoosia.
        Tietenkin hieman vit... siis harmitti popsia neuroleptejä ja maksaa kuukauden lääkkeistä 80 euroa takuueläkkeestä.
        No nyt menee vähemmän lääkkeitä.


      • sertraliiiinnn

        Olen kanssa depressioosta eläkkeellä ja sertralin omavastuu 4.50eur mutta numerot mulla kylläkin kelakortissa 112.
        Varsinaisesti psykoosia en ole kokenut mutta psykoottisia oireita kylläkin.


      • eihöpöjä

        Eli olet sairastanut psykoosin. Masennus psykoottisin oireineen...
        Olet kertonut miten olet kuullut ääni ja nähnyt hahmoja. Nämä kehoittavat tai käskevät sinua tappamaan itsesi tai silpomaan läheisesi kuoliaaksi.


      • eiagressiooooo

        Ei agressiivisia ajatuksia vaan harhaluuloisuutta, vainoamista yms.... Yläkanttiin lääkitys kun vielä risperdalkin ja propral mutta toi proppu ahdistuneisuuden takia kun ottaa pumpusta.


    • drdrdr

      Minulta kun kysytään mitä syön vastaus on aina sama. jauhelihamakaronilaatikkoa.

    • okijuhytr

      Työnhaku maistuuuu

      lorvailutloppuu

      3.5.2017 19:33
      Kyllä nyt lorvailu loppuu kiäh kiäh kiäh.

    • szszszszszs

      imupullo on siitä sais 40 senttiä joten yks pussi makarooneja 19 senttii voisin saaha mutta pyhä, kaupat kiinni.
      Mie taidan shyödä riisiryynin niitä on vielä vähän.

      • bdgdfbdhf

        Missä noin kallista makaroonia? 12 senttiä 400 grammaa on hinta.


    • kokokok

      Meillä yhteiskunnan hyvä-osaisilla voi vatsa ihan oikeasti olla tosi sekaisin johtuen liiasta lihansyönnistä ja kalliiden konjakkien nauttimisesta eikä siitä saisi porvareita rangaista. Ja mitenkä se paskominen onnistuu jos siellä ahterissa joku mittari on.

      • mitäparempaaaaaa

        Mitä parempaa ruokaa syö niin karseemmalta kakka haisee.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe