Outo virtsavaiva

rouvanoin30

Ollut tämmöistä ihmeellistä jatkuvaa virtsavaivaa... et jatkuvasti on käytävä pissalla. Painon tunne siis siitä lähtien kun pöntöltä nousee.
Olen käynyt lääkärissäkin ei ole sukupuolitautia eikä virtsatulehdusta. crp normaalirajoissa.
Oireet alkoivat reilu viikko sitten (ja tulivat aivan yllättäin) alkuun oli myös pientä lämpöä, joka kumminkin laski nopeasti pois. Yleisvointi on väsynyt.. Nyt oli taas lämpöä kun lääkärissä kävin, pyörittelevät vaan peukaloita kun ei mun jatkuvalle virtsaamistarpeelle löydy syytä (kun alkanut niin äkisti ja virtsaa kumminkin tulee) vessa välit täll hetkel 1-1,5h . gyne tutkimus ei tuottanut tulosta. Lääkärin painellessa mahaa kumminkin tuntui aivan pirunmoista kipua rintalasta-napa välillä (aivan pysty suoraan)

epäilen vahvasti jotta olen saanut kumppaniltani jonkin pöpön (hän kävi aasian maassa matkalla ja kärsi virtsaongelmista sen jälkeen, kirvelyä, virtsaa ei tule, vatsa kipu, söi virtsatulehuslääkkeet), jota ne eivät täällä suomessa tunne ainakaan päivystyksessä. Hänelle jäi lievä alavatsakipu.

Pika lähetteen sain naistentautien polille, mut mustavaan tuntuu et ne sieltäkin passittaa takasin..

oireina siis tällä hetkellä jatkuva pissahätä, painon tunne rakossa (aivan kuin vauva painaisi rakkoa, en ole raskaana) vihlovia kipuja alavatsassa sen jälkeen kun käynyt pissalla tai pidättänyt liian pitkään , Lievää alaselkä särkyä, sekä vatsa päästelee aivan ihme kurinoita. Ollut pahoinvointia ei oksentelua mut tunne et kohta tulee yli...

jos jollain ees olisi pientä vinkkiä et mitä mie voisin tehdä tai pyytää tehtäväksi niin kiitollisin mielin ottaisin vastaan.
mulla ei sairauksia taustalla..... olen 30 ja lapsiakin on.

7

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäätutkim

      Tuliko kaikki sp-testit tehtyä? Oliko riittävän pitkä aika mahdollisesta tartunnasta?

    • rouvanoin30

      Kaikki yleisimmät (tippuri, klamydia, hiv, kuppa) ja 2vk mahdollisesta tartunnasta joten kyllä pitäisi jo siinä ajassa näkyä.

    • Kissaniko

      Koetappa juoda karpalomehua tai osta apteekista karpalomaitohappo bakteereita sisältäviä kapseleita. Näillä minun virtsavaivat katosi. Semppiä...

    • rouvanoin30

      Yliaktiivinen virtsarakko oli lääkärin mielipide... Oli päättänyt heti alussa et mikään muu ei voi olla joten eipä sitten kuunnellutkaan sen enempää. Mietti hetken että pitäisiköhän mut laittaa psykiatrin puheille!! Mut mielestäni sain ihan väärän diagnoosin. Ensinnäkin oireet alkoivat aivan yhtä-äkkiä ja mitänyt yliaktiivisesta rakosta lukenut niin se kehittyy pidemmällä aikavälillä tai on seurausta toistuvista virtsainfektioista.
      Lääkkeet tuli virtsan pakkokarkailuun, joka on mielenkiintoista sillä virtsa ei kyllä karkaa. Lääkkeet lähtee kokeiluun jos ei kunnon kuuri karpaloita auta sitä ennen.

      Mielenkiintoista tästä myös tekee että nukun yön ihan putkeen (kunhan unesta kiinni saan) aamulla on kyllä vessahätä, mutta virtsaa ei tule enempää kuin 1dl (tankkaan illalla kumminkin 0,5litraa nesteitä ennen nukkumaan menoa)

    • vajaatoiminen

      Onko sinulta tutkittu ne tavallisimmat pissatulehduksen aiheuttajat? Onko ollut munuaisaltaitten tulehdusta, tai vajaatoimintaa?
      Rakko vain on väliaikainen säiliö- munuaiset sen pissin valmistavat. Painon tunne voisi olla hyvälaatuisen asian aiheuttamakin, kuten myooma.

      Uimahallit joiden vesihygienia ei oikein toimi, on itsellä riesa, mikäli käyn. rakko hermostuu, jopa tulehtuu. Kotipaikkakuntani oma uimahalli on ok, ihmettelenkin miksi en sieltä ikinä sairastu. Tähän asti tarkoitan ole sairastunut.
      Jos sinulle on jostain syystä kertynyt nestettä kehoon, ja se poistuu esim syötyäsi jotain nestettä poistavaa, sekin voisi olla syynä.
      Käy yksityisellä, jos ei helpota.
      Juothan erityisesti lämpimässä paljon, ja kylmässä lämmintä. Juothan vettä, etkä vain lasillista piimää ruoalla ja aamulla kahvia. Puolukkaa ja karpaloa voit toki käyttää, puolukkapiirakkaa, karpaloa puolukan sijaan vispipuuroon, jne.

    • rouvanoin30

      Naistentautien polilla kyllä tarkastettiin, että mitään ylimääräistä ei ole munasarjoissa, kohtu oikeassa asennossa ja virtsarakkoon mahtuu 4dl ja tyhjenee kokonaan. määrättyä lääkehoitoa en ole vielä kokeillut sen hintavuuden takia. Virtsarakon koulutus menossa.

      vajaatoiminen-> mitä tarkoitit tavallisimmilla pissatulehduksen aiheuttajilla? Puhtaasti lasketun virtsan pikanäyte ja viljely otettiin (negat) ja yleisimmät sukupuolitaudit (negat)
      Munuaisaltaiden tulehdusta ei ole ollut, mut eipä noita kai ole testattukaan. Ei ole myöskään ollut kuumetta.

      Söin mieheltä jääneitä virtsatulehduslääkkeitä 3,5vrk. Olo helpottui, eikä samanlaista pakottavaa painontunnetta virtsarakossa nyt ole ollut. Tosin edelleen pissahätä jatkuvasti (istuessa, makuulla) mutta huomattavasti lievempi. (tiedän ettei toisen lääkkeitä pitäisi syödä, mut jos lääkäristä ei omia lääkkeitä saa kokeiluun niin pitihän se sit tämäkin testata. Noh lopetin kumminkin ehkä liian aikaisin kun alkoi puutumaan yhtääkkiä etusormi, jaloista ja käsistä lähti tunto vähäksi aikaa sekä alkoivat tuntua epämääräisen painavilta, niin en uskaltanut lääkettäkään syödä sit sen enempää)

      Aamu virtsamäärä on lisääntynyt huikeasti (alussa vain 1dl, nyt 3-4dl). Lisäksi kellottanut vessakäyntejä jolla pystyn pidättämään jopa 3-4h kerralla, paitsi kahvinjuonnin jälkeen tunnin-2välein.

      Ajoittain myös pääkipua, väsymystä, pahoinvointia ja mahan kurinaa. Mitkään vaivoistani ei ole semmoisia, joista olisin ennen kärsinyt. Viimeisimpänä vitsauksena alkoivat pakaralihakset kipeytyä, kipu säteilee myös reiden takaosiin. Selän lihakset ovat tällähetkellä aivan juntturassa.

    • Vajaatoiminen

      Ihan sullä kysyin munuaisasioista kun itse olen lapsesta asti munuais-rakkovälillä olevan yhtenäisen putkenosan rakennevian takia kärsinyt vakavistakin virtsatie-, ja munuaisaltaiden infektioista.
      Vajaatoiminta seurauksena. Nuorempana kelakorvaus lääkkeistäni oli 80%, mutta nykyvuosina taudin oireilu on asettunut, joskus ns. "puskista" tulevia tulehduksia harvemmin enää. Suolojen ja nesteen tasapainosta on huoli pidettävä, helleajat ja reissut kylmissä oloissa ottavat koville.

      Selvitytä hyvin oireilusi syyt, niin saat kunnollisen hoidon. Itselläni raskaampi lääkitys on ollut yli 20 v sitten kahdesti, lapsia odottaessani.
      -Alaselkäkivut.
      -Painon tunne, nesteen kertyminen.
      -Selkeät rakkotulehdusoireetkin toisinaan.
      -Valtavasti valkuaista virtsassa, suolatasapainon häiriöt.
      Tämmöisiä oireita kun on, kantsii vaatia kunnon tutkimukset. Aina pissanäyte ei minullakaan antanut selkeää- otettiin polilla neulalla suoraan rakosta. Hyvin inhottava toimenpide, mutta osoitti munuaisten tilanteen. Ja röntgen.
      Välillä olin asian takia osastohoidossa jaksoja. Ruokavaliossa oli myös rajoitteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe