Miksi Jumala ei johda uskovaisiaan ... eikä muita?

SeAvarakatseinen

"Maan ulkopuoliseen älyyn on aina projisoitu ihmisen toiveita ja intohimoja.

Se oli eräs syistä, jonka vuoksi Giordano Bruno poltettiin elävältä Rooman Campo de’ Fiori –torilla helmikuussa 1600. Bruno oli esittänyt, että tähdet ovat aurinkoja ja että niiden ympärillä voi olla elämää. Tämä ei katoliselle kirkolle sopinut."

Onkos "uskovaisilla" parempia esimerkkejä jumalan johdatuksesta . . ilman ihmisruumiita?
Kumman " johdatus" on saanut enemmän ruumiita aikaiseksi, Jumalan(Jahven) vai Allah´in?

14

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä.uskon

      Ihminen aivoittelee tiensä mutta Jumala johdattaa hänen askeleensa.

    • 12___13

      "Miksi Jumala ei johda uskovaisiaan ... eikä muita? "

      Jumala on antanut esim. kymmenen käskyä ohjeeksi, mielestäni se on johdattamista. Valitettavasti ihmiset näyttävät rakastavan enemmän pahuutta, eivätkä rakasta lähimmäisiä niin kuin itseään.

      • Yksi-usko

        jatkaisin tuohon vielä, että eivät rakasta myöskään Jumalaa yli kaiken.


    • Sportteli

      Jumala ei johda omiaan.
      Eri uskonlahkoja on tuhansia ja ne riitelevät keskenään.
      Ja seuratkaa vaikka miten ev.lut suvakit ja fundikset ottaa yhteen.
      Pyhän hengen pitäisi ohjata uskovia. Onko Pyhään henkeen tullut joku vika?

      • taju-sitko

        Jumala johdattaa, kysymykseesi vastaan vain että ei.


      • älä-ole-epäuskoinen

        Aamos 9:7 Ettekö te, israelilaiset, ole minulle niinkuin etiopialaisetkin? sanoo Herra. Enkö minä johdattanut israelilaisia Egyptin maasta ja filistealaisia Kaftorista ja aramilaisia Kiiristä? Katso, Herran, Herran silmät ovat syntistä valtakuntaa vastaan, ja minä hävitän sen maan pinnalta; kuitenkaan en minä Jaakobin heimoa kokonaan hävitä, sanoo Herra. Sillä katso, minä käsken seuloa Israelin heimoa kaikkien kansain seassa, niinkuin seulalla seulotaan: ei jyvääkään putoa maahan.
        Miekkaan kuolevat kaikki minun kansani syntiset, jotka sanovat: "Ei saavuta, ei kohtaa meitä onnettomuus."
        Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä, niin että he saavat omiksensa Edomin jäännöksen ja kaikki pakanakansat, jotka minun nimiini otetaan, sanoo Herra, joka tämän tekee.

        2.Mooseksen kirja:
        9:12 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin Moosekselle.
        10:20 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän päästänyt israelilaisia. >> Jakeen lisätiedot
        10:27 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin että hän ei tahtonut päästää heitä.
        11:10 Ja Mooses ja Aaron tekivät kaikki nämä ihmeet faraon edessä; mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän päästänyt israelilaisia maastansa.
        14:8 Sillä Herra paadutti faraon, Egyptin kuninkaan, sydämen, niin että hän lähti ajamaan takaa israelilaisia, vaikka israelilaiset olivat lähteneet matkaan voimallisen käden suojassa.
        5.Mooseksen kirja:
        2:30 Mutta Siihon, Hesbonin kuningas, ei tahtonut antaa meidän kulkea maansa kautta, sillä Herra, sinun Jumalasi, paadutti hänen mielensä ja kovensi hänen sydämensä, antaakseen hänet sinun käsiisi, niinkuin nyt onkin tapahtunut.
        Joosua:
        11:20 Sillä Herralta tämä tuli; hän paadutti heidän sydämensä, niin että he kävivät taisteluun Israelia vastaan, jotta heidät armotta vihittäisiin tuhon omiksi ja hävitettäisiin, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.
        1.Samuelin kirja:
        6:6 Miksi te paadutatte sydämenne, niinkuin egyptiläiset ja farao paaduttivat sydämensä? Eivätkö he, sittenkuin hän oli näyttänyt heille voimansa, päästäneet israelilaisia menemään?
        2.Aikakirja:
        36:13 Myöskin hän kapinoi kuningas Nebukadnessaria vastaan, joka kuitenkin oli vannottanut hänet Jumalan kautta. Hän oli niskuri ja paadutti sydämensä, niin ettei hän kääntynyt Herran, Israelin Jumalan, puoleen.
        Apostolien teot:
        19:9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.


      • tutkikaa-itse
        älä-ole-epäuskoinen kirjoitti:

        Aamos 9:7 Ettekö te, israelilaiset, ole minulle niinkuin etiopialaisetkin? sanoo Herra. Enkö minä johdattanut israelilaisia Egyptin maasta ja filistealaisia Kaftorista ja aramilaisia Kiiristä? Katso, Herran, Herran silmät ovat syntistä valtakuntaa vastaan, ja minä hävitän sen maan pinnalta; kuitenkaan en minä Jaakobin heimoa kokonaan hävitä, sanoo Herra. Sillä katso, minä käsken seuloa Israelin heimoa kaikkien kansain seassa, niinkuin seulalla seulotaan: ei jyvääkään putoa maahan.
        Miekkaan kuolevat kaikki minun kansani syntiset, jotka sanovat: "Ei saavuta, ei kohtaa meitä onnettomuus."
        Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä, niin että he saavat omiksensa Edomin jäännöksen ja kaikki pakanakansat, jotka minun nimiini otetaan, sanoo Herra, joka tämän tekee.

        2.Mooseksen kirja:
        9:12 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin Moosekselle.
        10:20 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän päästänyt israelilaisia. >> Jakeen lisätiedot
        10:27 Mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin että hän ei tahtonut päästää heitä.
        11:10 Ja Mooses ja Aaron tekivät kaikki nämä ihmeet faraon edessä; mutta Herra paadutti faraon sydämen, niin ettei hän päästänyt israelilaisia maastansa.
        14:8 Sillä Herra paadutti faraon, Egyptin kuninkaan, sydämen, niin että hän lähti ajamaan takaa israelilaisia, vaikka israelilaiset olivat lähteneet matkaan voimallisen käden suojassa.
        5.Mooseksen kirja:
        2:30 Mutta Siihon, Hesbonin kuningas, ei tahtonut antaa meidän kulkea maansa kautta, sillä Herra, sinun Jumalasi, paadutti hänen mielensä ja kovensi hänen sydämensä, antaakseen hänet sinun käsiisi, niinkuin nyt onkin tapahtunut.
        Joosua:
        11:20 Sillä Herralta tämä tuli; hän paadutti heidän sydämensä, niin että he kävivät taisteluun Israelia vastaan, jotta heidät armotta vihittäisiin tuhon omiksi ja hävitettäisiin, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.
        1.Samuelin kirja:
        6:6 Miksi te paadutatte sydämenne, niinkuin egyptiläiset ja farao paaduttivat sydämensä? Eivätkö he, sittenkuin hän oli näyttänyt heille voimansa, päästäneet israelilaisia menemään?
        2.Aikakirja:
        36:13 Myöskin hän kapinoi kuningas Nebukadnessaria vastaan, joka kuitenkin oli vannottanut hänet Jumalan kautta. Hän oli niskuri ja paadutti sydämensä, niin ettei hän kääntynyt Herran, Israelin Jumalan, puoleen.
        Apostolien teot:
        19:9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.

        " katso, minä käsken seuloa Israelin heimoa kaikkien kansain seassa, niinkuin seulalla seulotaan: ei jyvääkään putoa maahan.
        Miekkaan kuolevat kaikki minun kansani syntiset, jotka sanovat: "Ei saavuta, ei kohtaa meitä onnettomuus."
        Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä, niin että he saavat omiksensa Edomin jäännöksen ja kaikki pakanakansat, jotka minun nimiini otetaan, sanoo Herra, joka tämän tekee."
        Juuri tämän vuosi Isrelin Jumala, Abba Isä, Salli natsi aatun surmata kuusimiljoonaa Juutalaista Saksassa. Juutlainen kansa hylkäsi Teudor Hertsovin Juutalais valtio Israelin, koska olivat rakastuneita Saksassa oloon.
        Apt 15:15-17 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu: 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn, ETTÄ JÄLJELLE JÄÄNEET IHMISET ETSISIVÄT HERRAA, YNNÄ KAIKKI PAKANAT, JOTKA OVAT MINUN NIMIINI OTETUT, SANOO HERRA, JOKA-TÄMÄN TEKEE, Juuri tämän vuoksi meillä on pakolais ongelma. Tätä kriisiä ei tulla voittamaan tuhoamalla Israel. Ei edes se, että kiihdytetään ISIS- vastaista sotaa. Tämä ei ole asein voitettavissa sillä tämä on hengellistä sotaa. Joka voitetaan ainoastaan Jumalan Sanan avulla. Seisomalla Israelin tukena.


    • Herätyys

      Jumala johdattaa Kristukseen Jeesukseen ja Hänelle otollisia uskovia ja sellaiseksi haluavia. Kaikkia muita se pimeyden puolen ruhtinas = saatana. Mutta vain Jumalan luvalla, niille jumalattomille herätykseksi, tai tuomioksi, niille paatuneimmille jotka ei halua alkaa Hänelle, kaikille hyväksi Herralle, kaiken Luoja ja Omistaja, kaiken elämän Antaja ja Ylläpitäjä, Jumalalle uskollisiksi.

      Jeesuksen nimessä... herätykseksi / pelastukseksi muistuttaen ja valistaen.

      vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä muut, tähän kaikille hyväksi, Raamatun UT mukaiseen Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsutut?

      "Löytäneekö"Hän... uskoa, Raamatun UT mukaista ja mukaiseen, Etsivä?

    • Jumalan-johdatus

      Ps 107:20 Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta. ja tässä Mauri Viksten puhuu aiheesta Jumalan Johdatus ja kuinka sen löydämme. Jumala johdattaa vain lunastamaansa kansaa armossaan.
      http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35
      "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti. Niin sanokoot Herran lunastetut, jotka hän on lunastanut ahdistuksen alta ja koonnut pakanamaista, idästä ja lännestä, pohjoisesta ja meren puolelta. He harhailivat erämaassa, autiossa, tiettömässä maassa, löytämättä asuttua kaupunkia. Heidän oli nälkä ja jano, heidän sielunsa nääntyi heissä.
      Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan. Ja hän ohjasi heidät oikealle tielle, niin että he pääsivät asuttuun kaupunkiin. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa, hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan. Sillä hän ravitsee nääntyvän sielun ja täyttää nälkäisen sielun hyvyydellä. He istuivat pimeydessä ja synkeydessä, vangittuina kurjuuteen ja rautoihin, koska olivat niskoitelleet Jumalan käskyjä vastaan ja katsoneet halvaksi Korkeimman neuvon. Hän masensi heidän sydämensä kärsimyksellä; he sortuivat, eikä ollut auttajaa. mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
      Hän vei heidät ulos pimeydestä ja synkeydestä, hän katkaisi heidän kahleensa. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan. Sillä hän särkee vaskiset ovet ja rikkoo rautaiset salvat. He olivat hulluja, sillä heidän vaelluksensa oli syntinen, ja he kärsivät vaivaa pahojen tekojensa tähden. Heidän sielunsa inhosi kaikkea ruokaa, ja he olivat lähellä kuoleman portteja. Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan. Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan. Uhratkoot kiitosuhreja ja kertokoot riemuiten hänen töitään.

      He lähtivät laivoilla merelle ja kävivät kauppaa suurilla vesillä. He näkivät Herran työt ja hänen ihmeelliset tekonsa meren syvyyksissä. Hän sanoi sanansa ja nosti myrskytuulen, joka kohotti korkealle sen aallot. He kohosivat taivasta kohti, he vajosivat syvyyksiin; heidän sielunsa menehtyi tuskasta. He horjuivat ja hoippuivat kuin juopunut, ja kaikki heidän taitonsa hämmentyi. Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän päästi heidät heidän ahdistuksistaan. Hän tyynnytti myrskyn, ja meren aallot hiljenivät. He iloitsivat, kun tuli tyyni, ja hän vei heidät toivottuun satamaan. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan. Kunnioittakoot häntä kansan seurakunnassa ja vanhinten kokouksessa häntä ylistäkööt. Hän muutti virrat erämaaksi ja vesilähteet kuivaksi maaksi, hedelmällisen maan suola-aroksi, sen asukasten pahuuden tähden. Hän muutti erämaan vesilammikoiksi ja kuivan maan vesilähteiksi. Ja hän asetti nälkäiset sinne asumaan ja he rakensivat kaupungin asuaksensa. Ja he kylvivät peltoja ja istuttivat viinitarhoja, jotka tuottivat satoisan hedelmän. Hän siunasi heitä, ja he lisääntyivät suuresti, ja hän antoi heille paljon karjaa. Ja kun he vähentyivät ja vaipuivat onnettomuuden ja huolten painon alla, niin hän, joka vuodattaa ylenkatsetta ruhtinasten päälle ja panee heidät harhailemaan tiettömissä autiomaissa, hän kohotti köyhän kurjuudesta ja teki suvut suuriksi kuin lammaslaumat. Oikeamieliset näkevät sen ja riemuitsevat, ja kaiken vääryyden täytyy tukkia suunsa. Joka viisas on, se ottakoon näistä vaarin ja ajatelkoon Herran armotekoja.

    • Yksi-usko

      Jumala on johdattanut minuakin elämässäni, kun olen rukoillut johdatusta. Eikä ole tullut ihmisruumiita eikä edes särkyneitä sydämiä.

    • Ehkä Jumalan suunnitelma on suunnittelemattomuus, tarkoitus tarkoituksettomuus.

    • Hyvä-hän-on

      Jes 55:-> Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

      Katso, hänet (Jeesuksen) minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.

      Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.

      Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
      niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

    • Mutta hei, kun Jumalan Poika itse oli maan päällä ja käveli täällä kuin naapurin poika konsanaan, niin eipä ihmiset häntä silloinkaan uskoneet sankoin joukoin. Jotkut uskovat vaikka eivät näe ja jotkut eivät usko vaikka näkevät vai mitä?

    • eikä_muut

      Ei ole yhtään skifi-elokuva eikä "avaruusseikkailua" jossa maan ulkopuoliset olisi otettu vastaan avosylin kiitosten kanssa, mutta voihan olla että vain tosiuskovat tekevän niihin käsikirjoitukset?
      Tosiaankin:
      Kumman " johdatus" on saanut enemmän ruumiita aikaiseksi, Jumalan(Jahven) vai Allah´in?
      -- Ettei vain sotilaalliseen voimaan uskovaiset olisi suurin .....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe