Tokmannin palvelutaso!

emme.enää.asioi

Monet asiakkaat joiden kanssa olen keskustellut ovat tyytymättömiä nykyiseen Outokummun Tokmanniin. Aikaisemmin entisen omistajan aikaan, Tokmannissa oli mukava asioida, mutta nykyisin on parempi asioida jossain muualla, sillä niin palvelu kuin tuotteetkin ovat kokeneet rajun alamäen asiakkaan silmillä katsottuna.
Palvelu on epäystävällistä ja huonoa muutamien myyjien kohdalla. Yksikin epäystävällinen sana ja töykeä vastailu vieroittavat asiakkaita. Eikö mieleen tule, kuinka tärkeää on hyvä palvelu? Vähemmästäkin kohtelusta asiakkaat kaikkoaa kuin mitä nykyisin on Tokmannin kohdalla.

Tokmannin on aika vaihtaa muutamat myyjät, erityisesti alakerrassa. Tympeäilmeistä, epäystävällistä naamaa ei kukaan viitsi kauan katsella. Olemme maksavia asiakkaita ja haluamme hyvää palvelua, mutta Tokmann on mennyt alaspäin kuin lehmänhäntä.

188

11491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6363

      Saman olen huomannut enkä aikoihin Tokmannilla käynyt.
      Joensuu on lähellä ja silloin tällöin siellä käyn hankinnoilla, kestokulutushyödykkeitä saa myös Kuopiosta Ikeasta sekä Matkuksesta edullisesti joten ei meillä hätää ja saamme tarpeellisen muualtakin jos Okussa palvelu on mitä sattuu...

      • Hevacci

        Hieno homma, toivottavasti tankkaat okun shellillä. Ikeassa ei sinun tarvitse tuskailla myyjien takia ja "palvelu pelaa"


      • Kiilusilmä

        Polvijärven Tokmannilla palvelu ollut aina hirveen hyvää


      • Kysyineksyin
        Kiilusilmä kirjoitti:

        Polvijärven Tokmannilla palvelu ollut aina hirveen hyvää

        Missä sijaitsee Tokmanni Polvijärvellä?


      • oktietoa

        Ei missään, kiilusilmä valehteli, suksi suole!


      • 4996kk

        oktietoa. Kyllä on. Olet sokea jos et huomaa.


      • ansku511

        Tokmannia ei ole, taidat olla hönöissä; luulisin niin.


      • Anonyymi

        Buumeri itkee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buumeri itkee

        yhyy, äiskä jätti yhyy, äiskä on puumeri , eikun Buumeri sano ope. olen 7v.


    • Pidetään.kiinni

      Kaikki palvelut Kuopiosta ja Joensuusta ja pensa Sortavalasta. Näin palvelut kehittyvät!
      Hiivan voisi ostaa Ärrältä.

      • Anonyymi

        Buumeri itkee


      • Anonyymi

        Juuri ,näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buumeri itkee

        voivoi kun pikkulasta itkettää... jättikö iskä ja äiskä lapsen yksin...


    • anna-leena-ankeinen

      Hintataso on korkea kun esiintyy halpakauppana. Olen hyvin hintatietoinen.
      Ei siellä palvelua saa, jos kysyy jotain viitataan jonnekin epämääräisesti jos sitäkään monesti on käännetty selkä. Tervehtiminen ei kuulu kaupan henkilökunnan tapoihin.
      Siinä syy miksi käyn ostoksilla Joensuussa.

      • hevacci

        Sitä saa mitä tilaa, yrmyniska!


      • NäinOlenNähnyt
        hevacci kirjoitti:

        Sitä saa mitä tilaa, yrmyniska!

        Ottaisit kritiikistä opiksesi, niin olisi jotain toivoa paremmasta.
        Jos asiakas on välttämätön paha henkilökunnalle ei se lisää kovinkaan paljon halukkuutta asioida siellä.


      • Hevacci
        NäinOlenNähnyt kirjoitti:

        Ottaisit kritiikistä opiksesi, niin olisi jotain toivoa paremmasta.
        Jos asiakas on välttämätön paha henkilökunnalle ei se lisää kovinkaan paljon halukkuutta asioida siellä.

        Kukapa tuollaista itsetietoista kyrmyniskaa palvelisi ? Muistitko tervehtiä vai änkyröitkö heti ?


      • Anonyymi

        Hinnat ,ovat 3 Kertaiset..jos vertaa Halpuuten!


    • ankeinenko

      Muista, että olet koominen mielikuvitushahmo.

      • Änkeinen2

        Mielikuvitushahmoja riittää Okussa, palvelu on mitä sattuu. Kiinteistö välittäjiä ei taida olla muita kuin OP.n yläpuolella oleva kaveri joka ei ole mikään palveluhenkinen ja kalliskin on kun melkein 200 ottaa noin 15 minuutin arviosessiosta.
        Klaavoa ei saa kiinni ja eipä hänellä ole mitään välitettävääkään ainakaan netissä. Joensuu pelastaa kiinteistön välityksesäkin ja on mistä valita välittäjiä.

        Yleensäkin hyvät tavat mm. tervehtiminen ja ystävällisyys kuuluisi asiakaspalveluun olennaisena sivutuotteena...


      • hevacci

        Miksi menit, jos rahat on finaalissa.


    • uutta.kehiin

      Maksavan asiakkaan ei tarvitse hyväksyä epäasiallista ja typerää kohtelua myyjien taholta ja silloin voi ja pitää äänestää jaloillaan. Tokmanni Outokummussa on juuri sellainen paikka. Miten kaipaankaan entistä Tokmannia jossa oli hyvä palvelu ja tavaravalikoima myös hyvä, puhumattakaan hyvästä ja ystävällisestä asiakaspalvelusta.
      Outokummun Tokmann on voinut hetken ratsastaa entisen omistajan hankkimalla hyvällä maineella, mutta nyt sen maine on todellakin kärsinyt aikamoisen mahalaskun. Kuka viitsii mennä liikkeeseen, jossa äyskähtelevä henkilökunta käyttäytyy kuin mielenosoittaja. Vai onko kyseessä mielensä pahoittaja kenties? Jos yksityiselämä on päin prinkkalaa, niin työpaikka ei ole oikea paikka mielenosoitukseen.

      Jos paikkakunnalla tahdotaan pitää palvelut, niin se on kyllä yrittäjän hommia, ei asiakkaan. Asiakkaat tulee kyllä jos tuntevat olevansa tärkeitä ja tervetulleita asioimaan liikkeeseen.

      Tokamannin entiselle omistajalle ja sen aikaisille myyjille sydämellinen kiitos hienosta palvelusta! Silloin oli todella mukava asioida siinä liikkeessä.

      • Anonyymi

        Tokmannin entinen ainakin kahdesti ketulla risteytetty johtaja oli varsinainen
        huijari, ainakin Joensuussa tarjoushinnat muuttuivat kassalla normaaleiksi,
        eikä kassa uskaltanut korjata virhettä ilman esimiehen paikalle kutsumista.
        Tuotteet olivat muitten liikkeitten kaatopaikalle hylkäämää tai kiinasta tuotua
        romua, vaaterekit haisivat homeelle.
        Kakkosesta pitäisi tehdä patsas symboloimaan kieroa kapitalistia, niin lipevän
        näköistä miestä ei olisi paraskaan kuvittaja osannut mielikuvituksesta piirtää.


    • uuutta.kehiin

      Sinun kannattaa ryhtyä yrittäjäksi!

      • uudempaakehiin

        Taidat olla itse yrittäjä ja se älähtää johon kalikka kalahtaa.
        Tosiasia ei muutu mihinkään. Tokmanni on Outokummussa mennyt alaspäin todella.


    • Järkeä_kirjoitteluun

      Olipas melkoinen satuviestiketju! Itse en ole koko Tokmannin historian aikana törmännyt vielä kertaakaan epäasiallisuuksiin.
      Pitää vielä muistaa, että joensuu on palkannut ammattitrollit tällekin palstalle.

      • aks0

        Totuus ei pala tulessakaan sanotaan, tokmannin palvelu on perseestä ja luulisinkin sinun olevan tokmannin palkkalistoilla kun noin kirjoittelet. Onneksi on sanan ja mielipiteen vapaus ja mahdollisuus kritiikkiin silloin kun siihen on aihetta.

        Ja trolleista, oletko aivan varma ja voit tarvittaessa todistaa väitteesi, palkattua trollausta ei löydy muusta kuin mielestäsi joka ei hyväksy asiallista kritiikkiä.

        Tokmannille en mene asioimaan palveluiden puutteen vuoksi enkä maksa tuotteista hurjia hintoja, tarjoustuotteet on samanhintaisia kaikkialla mutta kaikki muu maksaakin sitten todennäköisesti enemmän kuin muualla.


      • Asiakas2017

        Saman olen huomannut,varsinkin yläkerran naismyyjät ovat huonoja asiakas palvelijoita.Asiakas on välttämätön paha😠


    • Outokumpulainenminäkin

      Nykyaikana jokaisen työpaikka on niin arvokas, että epäasiallisella käytöksellä myyjä ottaisi ison riskin. En ole huomannut, että palvelu olisi mitenkään muuttunut. Ihan OK ja asiallista palvelua olen saanut ja välillä on hyviä tarjouksiakin. Ilman muuta asioin siellä enkä Joensuussa jos tarvittava löytyy lähempää. Onneksi on Tokmanni Outokummussa, siinä kaupassa aina parkkipaikat täynnä joten kyllä kaupasta monet tykkää. Tässä vaan odotellaan puutarhakauden käynnistymistä:)

      • Onnellinen_Outokumpu

        Noin olen minäkin havainnut! Joensuun palkkaamat ammattitrollit ovat viestiketjun takana.


    • myyjävaihtoon

      Saattaa olla naamakerroin joka ratkaisee Tokmannin henkilökunnan käytöksen. Naiset nimenomaan Outokummun Tokmannilla ovat ynseitä ja epäkohteliaita. Olen törmännyt alakerrassa myyjään, joka välillä hymyilee ja on ylenmäärin nuoleskelevan ystävällinen, joka haiskahtaa teeskentelyltä. Mutta sama myyjä äyskii pahoin asiakkaalle jos jotain kysyy. Onko asiallista, jos asiakas ei ole löytänyt hyllyistä tuotetta äyskäistä "voi herrajumala" ja vihaisesti viittoilla sinne, missä päin suunnilleen tuote ehkä voisi löytyä?
      Tuo oli viime kesänä, mutta saman myyjän taholta on tullut monta muutakin töykeää mielenilmaisua. Liekö menkat vai riitoja ukkonsa kanssa. Vai onko vain muuten pahanilkinen? Pysyköön poissa myyjän töistä jos ei osaa hillitä itseään.

      Ja tämä mielipide ei ole pelkästään itseni, vaan okulaisten melko yleinen mielipide.
      Toki kauppias ja palkkalistoilla olevat yrittävät kääntää asian toisinpäin ja syytellä asiakkaita. Tiedoksi, että asiakkaiden syyttely vain pahentaa tilannetta. Palvelutason korjaaminen on ensimmäinen ehto, joka korjaa asiakassuhteita.
      Huonokäytöksinen myyjä ei tuo kaupalle mitään muuta kuin pikkuhiljaa katoavat asiakkaat.

      • Eienääasiakas

        Ei tyly palvelu ole pelkästään oku:n tokmannin ongelma, esiintyy myös Kiteellä.
        Laitoin palautetta palvelusta, ottivat yhteyttä ja ihmettelivät myyjän käytöstä, kertoivat että paikallisesti vielä palataan asiaan mutta näin ei käynyt. ( paikallis johtoa ei asia kiinnostanut )


    • oku12

      Olisko työnantajassakin vikaa? Työilmapiiri? Mikä sen myrkyttää?

      • Gjkh

        Nämä kirjoitukset myrkyttää


    • inkkuirmeli

      kylläpäs oli useampana kesänä okun tokmannilla virkeä ja asiakasta palveleva nuori mies ,okun poikia ,aina sanoi kiitos ja hyvää päivänjatkoa,nykyisin ei sitä kuule keltään kassalta edes päivää !

      • hullueihuomaaviisaeisano

        Lieneeköhän opiskelija tumma nuori mies. Hän oli kuin luotu asiakaspalvelijaksi. Varmaan pääsee vielä pitkälle jos asenne pysyy samana.
        En juuri piittaa tervehditäänkö minua, käyn hakemassa mitä tarvitsen, se riittää. Ehkä olen huomannut välillä pientä vastahakoisuutta tulla auttamaan tavaroiden löytymisessä.


      • kwowm
        hullueihuomaaviisaeisano kirjoitti:

        Lieneeköhän opiskelija tumma nuori mies. Hän oli kuin luotu asiakaspalvelijaksi. Varmaan pääsee vielä pitkälle jos asenne pysyy samana.
        En juuri piittaa tervehditäänkö minua, käyn hakemassa mitä tarvitsen, se riittää. Ehkä olen huomannut välillä pientä vastahakoisuutta tulla auttamaan tavaroiden löytymisessä.

        lienee kyse matiaksesta? hän on kyllä todella kohtelias, jatkaisi vaan asiakaspalvelu työssä! en juuri itsekkään kaipaa myyjän apua kaupoissa mutta eihän se mukavaa ole jos henkilökunta on naamat näkkärillä. itse pidän myös s-marketin myyjistä, usein kauppaan mennessä myyjät tervehtivät hymyssä suin


    • valivalivali

      Outokummussa ei ole tarpeeksi kilpailua.
      Joten ei ole väliä miten palvelee asiakasta,eikä uusia liikkeitä tule.
      Kylläpäs tilanne muuttusi,jos okuun tulisi,jokin lidl tyyppinen kauppa tai jokin halpahalli,hongkong,koska hinnat ois halvemmat.
      Joten myyjät ovat kyllästyneet itsekin työhön,joten voi sitä vaihtaa työpaikka,jos ei kiinnosta.
      Ei kun vain valituksia tekemään johdolle!!
      Turha on tänne valittaa huonoa palvelua!

      • euro69

        Kilpailua ei ole eikä tule paikkakunnalle olemassa olevat liikkeet / yrittäjät voi hinnoitella palvelunsa reilusti yläkanttiin.
        Hyvä esimerkki on Siltasaaren hautauspalvelu jonka hintataso on korkea kaikessa, kukkalaitteita saa Joensuusta 60-80 euron väliltä kun paikallisen kaupan hinnat lähtee 100 eurosta ylöspäin. Palvelu on hyvää ja reipasta sekä asiakaslähtöistä mutta ne hinnat ovat korkeat..

        Tokmannin tapauksessa ei ole suurtakaan merkitystä palvelulla toki asiakkaana on kiva mennä kauppaan jossa ollaan kohteliaita ja palveluhenkisiä.


      • HyväKommentti
        euro69 kirjoitti:

        Kilpailua ei ole eikä tule paikkakunnalle olemassa olevat liikkeet / yrittäjät voi hinnoitella palvelunsa reilusti yläkanttiin.
        Hyvä esimerkki on Siltasaaren hautauspalvelu jonka hintataso on korkea kaikessa, kukkalaitteita saa Joensuusta 60-80 euron väliltä kun paikallisen kaupan hinnat lähtee 100 eurosta ylöspäin. Palvelu on hyvää ja reipasta sekä asiakaslähtöistä mutta ne hinnat ovat korkeat..

        Tokmannin tapauksessa ei ole suurtakaan merkitystä palvelulla toki asiakkaana on kiva mennä kauppaan jossa ollaan kohteliaita ja palveluhenkisiä.

        Hautauspalveluun pitäisi saada kilpailua. Olen vertaillut hintoja niin ovat varmaan suomen korkeimmat.


    • kurja.kauppa

      Niinpä niin! Tokmannille ei enää ole paljon merkitystä, sillä huonon palvelun ja paljon huonontuneen tarjonnan vuoksi emme enää asioi tuossa liikkeessä.

      • Joopajoo233

        Tokmannin halpuutus ei kyllä onnistu ja on tuhoontuomittu. Reilut tarjoukset loivat Tokmannin maineen. Palvelu kyllä pelaa


      • HEVACCI

        KETÄ KIINNOSTAA SINUN KAUPASSA KÄYNNIT?


      • Gjllghh

        Huonoa rihkamatavaraa saa halpuutettuun hintaan


      • Mikko.Hotti

        Noh kukin tykkää eri puurosta.

        - Mikko Hotti -


    • kökkötraktorix

      Eniten kyrsii täällä Vaasan tokmannilla tarjoustavararoiden puuttuminen. Kolme kertaa minua on vaivattu hakemaan tarjousöljyä Teboil 17,90, aina tyhjä hylly!

      • Anonyymi

        Tokmannien varustelu vaihtelee esim. eepeellä paras Seinäjoella ja Ilmajoella kaikki muut on sitten heikennettyjä versioita eli kaikkea tavaraa ei sitten löydy

        Sama koskee kyllä muitakin ketjuja ei vain tokmannia


    • Varkaudessa

      Meillä on kanssa jatkuvasti ongelmia. Milloin on minun parkkiruutuni täynnä tai nimikko-ostoskärry jonkun toisen käytössä.
      Kyllä entisen omistajan aikana oli parempi. Paikat oli pienemmät.

    • Hesan.Stocka

      On aivan ihana palvelu parfymeriassa.
      Kantsii käydä.tsiikaa.

    • kiitoskiitoskiitos

      Tuulosen Tokmannissa hyvä palvelu. Miehet ja naiset ovat kerran viikossa palvelleet mummelia kiitettävästi. Joten jatkakaa samaan malliin.

    • Rosvouksen_uhri

      Tänään taas Joensuun Tokmannilla oli eri hinnat hyllyssä ja kassoilla. Lähes joka ostoskorissa Tokmanni kusettaa ihmisiä ostamaan eri hinnoilla hyllyn reunasssa kuin mitä hinnat on kassoilla.
      Uskomatonta että mikään instannsi ei puutu tähän jatkuvaan kaupan varastamiseen asiakkailta.

    • On.se.kumma

      Eikö vois olla kaikilla kaupoilla oma poliisi?
      Rajat kiinni kauppojen ryöstöiltä!!!

    • Ilmaiset

      Pitäisi olla ilmaiset ostoskorit ja ämpärit!

    • Esa96

      Valittakaa Kyösti Kakkoselle ja lopettakaa itkunne täällä. Tuskin Kyöstiäkään kiinnostaa jos joku tyly Okulainen ei saa palvelua kaupastaan.
      Tutustukaa oheiseen linkkiin sillä Tokmanni on sijoitusyhtiön hallussa ei yksityisomistuksessa niin kuin joku väittää. Myymäläpäällikkö voi vaihtua mutta hänkin on yhtiön palkkalistoilla...

      https://ir.tokmanni.fi/

      • ansku511

        Eihän se Kakkoselle kuulu, kun on myynyt myymälänsä sijoitusyhtiölle. Niintenhän
        pitäis saada voittoa rahoille, ei ne muuten niitä osta. Kummalliseksi on mennyt tämä
        yhteiskunta, työntekijöiden selkärangasta revitään voitot. Ei palkata tarpeeksi henkilökuntaa työhön, kyllä se vaikuttaa työntekijöihin negatiivisesti.
        Itse olen tyytyväinen asiakaspalveluun ja tulen käymään edelleenkin Tokmannilla.
        Kyllä kun vertailee hintoja, niin on halvempia, kuin joissakin kaupoissa. Minulla ei ole työntekijöistä, kuin hyvää sanottavaa, voimia vaan työhönne ja jaksamista.


      • satunnainen.ostelija
        ansku511 kirjoitti:

        Eihän se Kakkoselle kuulu, kun on myynyt myymälänsä sijoitusyhtiölle. Niintenhän
        pitäis saada voittoa rahoille, ei ne muuten niitä osta. Kummalliseksi on mennyt tämä
        yhteiskunta, työntekijöiden selkärangasta revitään voitot. Ei palkata tarpeeksi henkilökuntaa työhön, kyllä se vaikuttaa työntekijöihin negatiivisesti.
        Itse olen tyytyväinen asiakaspalveluun ja tulen käymään edelleenkin Tokmannilla.
        Kyllä kun vertailee hintoja, niin on halvempia, kuin joissakin kaupoissa. Minulla ei ole työntekijöistä, kuin hyvää sanottavaa, voimia vaan työhönne ja jaksamista.

        Kakkonen luopui Tokmannista ja viitisen vuotta sitten. Nyt sen osakkeita saa kuka tahansa ostaa Helsingin pörssistä ja koettaa tahkota niillä voittoa tai nauttia osingoista jos uskoo yhtiön menestykseen.
        Olen aina saanut haluamaani palvelua Outokummun Tokmannin molemmista kerroksista ja tulen varmaan saamaankin. Jos outokumpulaiset haluavat päästä eroon viimeisistäkin monipuolisista palveluista niin Joensuuhun ja Kuopioon rahojanne kuluttamaan mars!


      • Anonyymi

        Joo ,mutta kun oli....Kari ne työt TEKI..Kyösti, istui ja poltti vain sikaaria. Ja meni nolaa maan itsensä, TV...


    • juuniinseon

      Mitä ihmettä? Aina olen saanut hyvää palvelua kun olen sitä tarvinnut. Varsinkin alakerran pojat ovat aivan ihania.

    • salud

      Ootteko kuulleet termistä peilefekti , olisikohan siitä kysymys tässäkin Tokmamnin palveluasiassa ?

    • Perus50

      Yleisesti ottaen Okun Tokmannin palvelu on ihan hyvää. Henkilökunta on ystävällistä, ainakin jos itse muistaa olla myös. Kannattaa kokeilla iloisempaa asennetta eikä vain tarkkailla onko joilakin myyjällä huono päivä.

      • etköoletiennyt

        Palveluammatissa maksetaan siitä että osaa palvella myös vaikeat asiakkaat.
        Sekö auttaisi jos menee Tokmannille naama leveässä hymyssä eikä kysele mitään.
        Jos asiakas käyttäytyy moitteettomasti mutta vaatii palvelua ei myyjän asia ole näyttää mieltään kun häntä häiritään.
        Oikea asiakas palvelija ei näytä kaupassa asioiville huonoa päiväänsä.


    • Melekeinturisti

      Palvelu on huonontunut ja edellisen kerran jälkeen tuli tunne että ostetaanko ensi kerralla muualta. Myyjän ilme oli kassalla yläkerrassa niin ynseä että olisi tehnyt mieli muistuttaa että me asiakkaat periaatteessa maksamme hänen palkkansa, joten pientä hymyä olisi syytä edes harjoitella. Myyjille , erityisesti niille naispuolisille voisi myös opettaa miten asiakkaalle kommunikoidaan, "päivää, hei, ole hyvä, kiitos" tulisi kuulua jokaisen asiakaspalvelijan vakiosanavarastoon. Täällä saa monesti vastakaiuksi tervehdykselle pelkän murahduksen ja mulkaisun.
      Mielellämme asioisimme Tokmannilla jatkossakin, mutta kehottaisin kauppiasta vähän kannustamaan henkilökuntaansa asiakasmyönteisempään toimintaan, muuten ihmiset alkaa herkeästi äänestämään jaloillaan.

    • näinontehtävä

      Aikaisemmin Tokmannilla oli kiva henkilökunta. Ei tarvitsekaan olla ylenmääräisen nuoleskeleva vaan asiallinen käytös asiakasta palvellessa.
      Mutta alakerran tummatukkainen nainen ei ansaitse kiitosta huonosta palvelusta. Jos asiakas kysyy jotain, niin niskojen nakkelu ja ärähtely ei ole oikea asenne.
      Itse en kaipaa henkilökunnan nuoleskelua, mutta asiallista käytöstä kyllä. Joten myymäläpäällikkö voisi joko pitää vakavan puhuttelun henkilökunnalle, tai potkaista ongelmaisen naisen pihalle.

      • EnToivoPahaaEnhän

        Onko sama joka ei pidä jos kysytään jotain. Kävin viime viikolla, kysyin missä hakemani tavara on, hän oli yksin kassalla ei ollut asiakkaita, viittasi epämääräisesti erääseen suuntaan ja alkoi taas tutkia puhelintaan, tai jokin vempain hänen mielenkiintonsa vei .
        Tulee tunne että ei ole tervetullut. Onko tämä myyjä suomalainen?
        En halua provosoida kenellekään potkuja, ei nämä valitukset tule turhasta. Asiaan voisi puuttua ja tavatkin voi korjata.


    • Myymäläpäällikkö

      Ei taida minkään yrityksen myymäläpäällikkö jakaa bonuksia tai potkuja tämän palstan perusteella.
      Jos ja kun sinulla tuntuu olevan ongelmia oman itsetuntosi kanssa, kehotan menemään peilin ääreen ja sanomaa kuvassa näkyvälle henkilölle: Sinä olet ihan hyvä.

    • Hyvästi--

      Ratkaisin ongelman vuosia sitten kun muutin Outokummusta muualle työn perässä ja käyn harvoin paikkakunnalla enkä yleensä osta mitään käydessäni joten en tiedä mistä kenkä puristaa...

    • Vähysti

      Mainio tapa.
      Outokummussa oli ongelmia ja nyt ei ole enää!!!
      Psykiatrian riemuvoitto.

    • näinonmarjat

      Minulla ei ole ongelmia, mutta Tokmannin henkilökunnalla on. Potkut jokaiselle joka ei tiedä miten asiakkaita palvellaan.
      Tokmannin henkilökunta ilmeisesti puolustelee täällä käytöstään, mutta totuus ei pala tulessakaan. Okun Tokmannilla paövelu on nykyisin ala-arvoista ja mitkään asiakkaiden haukut ei sitä muuta. Muutos tapahtuu vain sen ongelmaisen henkilkunnan vaihtamisella.

      Tästä olemme monet Okulaiset samaa mieltä. Vain Tokmannin henkilökunta on tietenkin erimieltä ja yrittävät puolustautua.

    • xoixoi

      Hittojako valittajat meette Tokmannille ostakaa muualta ja vaikka Joensuusta tai Kuopiosta jos oman paikkakunnan palvelut ei kelpaa.

    • häpeä.okuntokmanni

      Tokmannin myyjillä on se tosi huono itsetunto käytöksestä päätellen. Asiakkaalla joka uskaltaa ottaa esille epäkohtia on vahva itsetunto. Heikolla itsetunnolla varustettu asiakas alistuu ja antaa vaikka räkiä päälleen.
      Hyvä neuvo onkin vaihtaa putiikkia, jota onkin jo toteutettu. Mutta maine Okun Tokmannilta on mennyt ja sen palauttaminen on työn takana. Henkilökohtaisesti tulen kertomaan eteenpäin Okun Tokmannin huonosta palvelusta kun vain kohdalle sellainen tilanne sattuu.

      • hevacci

        Sinut on tunnistettu, valistit minuakin, kun olit menossa sossuun hakemaan jokapäiväistä kaljarahaa. Olit sen verran törkyisen näköinen kääkkä, että ovat tainneet antaa Tokmanilla potkut persuuksille, josta olet pahoittanut äreän mielesi


    • Kaikki_haastattelut

      Kaikki haastattelemani henkilöt olivat sitä mieltä, että Outokummun Tokmannilla saa hyvää asiakaspalvelua. Pari oli kuullut erään henkilön levittävän paikasta ikäviä mielipiteitä. Hän se kuuluisa elefantinpersenaama.

    • Vakiasiakas

      Hyvä on meininki ostaa myyjät neuvoo ystävällisesti jos ei itse löydä hakemaansa tavaraa

    • Kylläkelpaakäydä

      Noh toisaalta asiakaspalvelu on sivu seikka jos toisessa kaupassa näytellään valvontakameran kuvia pikkurikolliselle joka on ikänsä ollut rotta. Niin valitsen Tokmannin.

      • Siinäpä

        Sinäkö olet se rosvo? Kohtahan se meille selviää.


    • kaupassatöissä

      Moniko teistä valittajista on ollut missään kaupan kassalla töissä???

      Nykyisin myös asiakkailta puuttuu käytöstavat ja välillä oma muisti, kassalla valitetaan kun sitä vanhaa tuttua pakkausta ei ole enää myynnissä, tullaan vaikka kenkien kanssa jotka pitäisi vaihtaa eri kokoisiin vaikka näkee että niitä on käytetty reilusti (ei nämä on uudet käyttämättömät niihin on vaan jäänyt vähän likaa),
      tullaan muualta ostetun tuotteen kanssa ja halutaan vaihtaa se toiseen tuotteeseen miksikö muualta ostettu, kun kyseiseltä toimittajalta ei siihen kauppaan ole tullut mitään kauppa näkee viivakoodista toimittajan, monta vuotta sitten ostettu kodinkone lopettaa toiminnan ja pitäisi saada uusi vaikka myyjä tietää koneen vanhaksi (mistäkö myyjä tietää koneen vanhaksi- monasti koneen malli tai väri vaihtuu lähes vuosittain,
      Välillä sekin tuntuu olevan kassan vika kun oma pankkikortti on kiinni, kassa kyllä näkee kun katetta ei ole maksuun harva kassavaan sitä sanoo suoraan asiakkaalle.
      Yleisin mistä kuulee valitusta kun sitä ostokuittia ei ole löytynyt, kassan kun pitäisi muistaa joka ostajan ostokset vuosien jälkeen- ei mikään kauppa jo kirjanpidollisesti saa antaa palautuksia ilman alkuperäistä kuittia, eikä mikään valmista ota mitään vastuuta jos palautetaan kone takuuhuoltoon ilman tietoa milloin se on ostettu.
      Jaksetaan valittaa kun jotain tarjoustavaraa on tietyllä hinnalla tietty määrä, ei kassa sille mahda mitään se tarjous on kauppiaan tai ketjun päätös ei kassan.
      kerran jopa eräs vanha mummo oli hävittanyt kaupassa (tai jossain muualla) käsineensä sain haukut kaikesta mahdollisesta ja oli lopuksi mummo sitä mieltä että olin varastanut hänen käsineensä ja hän soittaa poliisit tutkimaan kassan mihin olen piilottanut käsineet jos en anna hänelle uusia kaupan hyllystä.

      Kaupassa ei myyjäkään jaksa aina jokaiselle olla mieliksi, myyjä harvoin kuulee kiitosta valitusta kyllä.
      työt pitäisi saada tehtyksi > siivottava asikkaiden peuhaamat tavarat paikalleen, korjattava auki revityt paketit, saatava tulleet tavarat puretuksi hyllyihin, aikaa ei saisi kulua mihinkään harvoin on kokoaikaista työtä, pienellä palkalla pienillä tuntimäärillä olisi jaksettava ja yritettävä pärjätä tästä syystä moni jättää kaupan paikat ja yrittää hakeutua jos vaan pääsee muualle töihin.
      Epäkiitolliset työajat, heikko palkkaus ja arvostus, jatkuva stessi kiireen kanssa.

      • amadeusmozart

        Uskon että näinkin on. Kai sentään suurin osa asiakkaista on ihan tavallisia jotka hakevat tarvitsemansa ja maksavat pois lähtiessään.
        Kävin Lauantaina ala- ja yläkerrassa, molemmissa palvelu oli erinomaista, toivoteltiin vielä hyvää vappua lähtiessä. Tuli mukava tunne asioidessa.


      • kaupassatöissä

        Lisätään vielä etten ole tokmannilla töissä enkä outokummusta mutta muualla halpakaupassa töissä pohjois-karjalan alueella. Suurin osa päivistä on mukavia, mutta joskus on päiviä kun minusta ja muistakin myyjistä tuntuu että joku hoitolaitos on tuonut koko asujaimistonsa kaupoille ja antanut lääkityksen väärällä annostuksella.


      • teräsnainen_

        Väärällä alalla oot kuitenkin. Jos on noin vaikeeta koitappa vaikka teollisuuden alan töitä.
        Rauta ei sulle paljon valita.


    • Hassunkurinen

      Minä olen varmaan niin hassunkurisen näköinen, että jopa Tokmanninkin myyjät minulle hymyilevät ja moikkaavat. Asiassa pätee varmaan se vanha sanonta, että metsä vastaa niikuin sinne huudetaan. Tekisi muuten mieli halata jokaista neitiä tai rouvaa erikseen. Ovat he niin ystävällisiä ja valmiita neuvomaan. kun heiltä neuvoa kysyy. Mukavia kevätpäiviä jokaiselle asiakaspalvelijalle ja kassalle meille niin rakkaaksi tulleelle Tokmannin tavaratalossa.

    • Kaavilaiset

      Kaavilta käymme pari kertaa viikossa Tokmannilla.
      Aina on ollu palvelu hyvää,
      kerrankin tuli ostettua viallinen sähkölaite eli lämmitin.

      Myyjä totesi että liike vastaa ja vaihtoi laitteen uuteen ilman suurempaa selittelyä.

      On turhaa tehdä tikusta asiaa. Kun itse käyttäytyy asiallisesti ja toista osapuolta kunniottavasti saa myös saman kohtelun.

      En itse ymmärrä tätä nykyihmisten valitusta ja narinaa pienistä asioista.
      Ilmeisesti meillä on liikaa tavaraa ja liikaa aikaa sottailla kaikkea.
      Asiat ovat liian hyvin.

      Kiitos oikein ystävälliselle mies myyjälle.

      T. Kaavilla asuva nainen ja mies.

      • sitämieltäettä

        mielestäni asiakaspalvelun tärkeimmistä asioista on olla kohtelias asiakasta kohtaan vaikka asiakkaalla olisikin huono päivä tms. jos asiakaspalvelija on aina myrtsinä töissään niin silloin kannattaisi jo vaihtaa alaa, koska silloin ei ilmeisesti nauti tekemästään työstä. en viittaa tällä tokmannin työntekijöihin vaan ihan yleisesti ottaen.


    • tollomyyjä.ulos

      Koska Tokmannilla on henkilökuntaa melkoisesti, ei asiaa voi yleistää. Siellä on myös kivoja myyjiä, mutta vain muutama huonokäytöksinen tollo, joka vaikuttaa Tokmannin maineeseen.
      Asiakkaiden haukkuminen ei paranna millään tavalla Tokmannin mainetta, joten turpa tukkoon ja käytöskouluun tai ulos palveluammatista, jos ei osaa käyttäytyä.

      • Lintutorni

        Aatteleppa sitä, tollomyyjiä tuntuu riittävän enemmän kun kivoja myyjiä.


    • Perus50

      Minusta on hienoa, että meillä täällä Outokummussa on TOKMANNI. Tykkään käydä ja niin täyttää tykkäävän moni muukin.

      • kanta_asiakas

        Oikein hyvää palvelua tänäkin aamuna sekä ylä-että alakerrassa vaikka oli aikamoiset hulinat käynnissä. Nuori kassatyttö nyt ei tiennyt ihan kaikkea tarjoustuotteista mutta se on ihan ymmärettävää kun on vasta- alkaja. Ihan parhaansa teki ja oisi lähtenyt selvittämään kysymystäni mutta sanoin tulen joskus toiste kun ei ole näin pitkät jonot. Kiitti ja toivotteli hyvää päivänjatkoa.
        Ja jos ketä ei siellä naamat miellytä niin menee Tokmannin verkkokauppaan, tilaa tuotteet sieltä maksaa verkkopankilla ja käy vaan halemassa ne sielltä 1-2 päivän päästä kun tulee ilmoitus.
        Toimiva systeemi, itekkin sitä käytän välillä jos joku tuote on myymälästä loppunut.
        Ei sitten tarvitse katsoa sitä "ärsyttävää" myyjää ...


    • allergikko

      Eilinen käynti tokmannilla ei miellyttänyt ollenkaan. Ja viimeistään kassalla tuli niin huono olo, kun kassatäti tuoksui niin vahvalle hajuvedelle.
      Alakerrassa sain kuitenkin hyvää palvelua.

      • pysy_kotona

        Jos olet allegikko niin kannattaako mennä pahimpaan ruuhka aikaan. Käyttää siellä hajuvesiä kuule moni muukin kun justiin kassatäti. Asiakkaat ihan varmasti ja tuoksuttelevat kosmetiikkahyllyllä. Mutta henkilökuntaahan sinun oli tarkoitus mollata., eikö niin.


    • Mtkalla

      Tokmanneilla olen saanut kohtuu palvelua ja parannusta on tapahtunut kuopion Tokmannilla gigantin vieressä viime aikoina palvelu on virkistynyt ihan kuin työnohjaus olisi parantunut.

    • A.Autoilija

      Joensuun molemmat Tokmannit palvelevat hyvin ja valikoimat on riittävät, samalla voi käydä Lidlissä ja Citymarketeissa tarjoukset.
      Outokummun hinnoittelu on kallis kaikkialla, työn puolesta paljon liikkuvana hyödynnän tarjoukset näin säästän melkoisen summan vuoteen.
      Joku voi katkerana ajatella että paikkakunnan liikkeet kärsii ostaja kadosta ja niissä käy ainoastaan huonokuntoiset vanhukset.
      Lienee myös liikkeenharjoittajien rahanahneuden syy minunkin ostoskäyttäytyminen, miksi tuhlata euroja kun saa halvemmalla muualta..
      Kuopion reissullani vierailen Matkuksessa ja Ikeassa joissa säästää helposti suuremmissa kaupoissa satasenkin ja tavarat on laadukasta ainakin minulle..

    • Älypuhelin

      Tokmannilla pisti pahasti silmään punatukkainen myyjä joka oli puhelimensa kimpussa kun menin kassalle, kirjoitti ilmeisesti viestinsä loppuun minun odotellessa ja kortin laitettuani lukijaan jo nappasi puhelimensa taas. Onko oikein asiakaspalvelu työssä?

      • Varmasta

        Poikaystävä varmaan tarkisti etänä missä on


    • ari_zwag

      Itse paikkakunnalle vasta muuttaneena en osaa sanoa mitään palvelun ja tuotteiden aiemmasta tasosta. Minusta tuotteet ja palvelu ovat ihan samat kuin muuallakin.

    • käynJoskus

      Tokmannilla on muutama myyjä joiden pitäisi vaihtaa alaa, ei puutu muuta kuin otsaan lappu, ei saa häiritä.
      Mutta on ihan mukavia ja avuliata myyjiäkin.

    • Keikkatyöntekijä

      Kyseessä voi olla myös vuokratyöntekijä jonka on pakko räplätä puhelimeen viestiä että saisi seuraavan työkeikan mutta sitähän ei asiakas osaa ajatella

    • Ystävällistä

      Minä olen saanut Tokmannilla aina ystävällistä palvelua. Kysyessäni on ystävällisesti neuvottu.
      Onkohan nämä arvostelijat itse k:n nielleitä, pahantuulisia ilman pilloojia?

    • Lintutorni

      Ei K-kauppa Citykumunkaan palvelutasossa ole kehumista kun raakaa broileria vaan myydään eikä elintarvikeviranomainen puutu asioihin?

      • Elintarvikeviranomainen

        Palvelu oli ystävällistä ja huomaavaista kun tänään asioin, ihan kehumisen arvoista. Tiesitkö että kaupassa saa myydä raaka-aineita, ne kuuluu kypsentää ennen syömistä.


      • mietuun

        Voinee tarkoittaa valmiiksi paistettua broileriakin joka on jäänyt raaaksi sisältä, mie sain juuri semmoisen sisältä punaisen uuni broilerin joka oli raaka sanokoot kuka mitä mutta elintarviketarkastaja viimeisen sanansa!


      • kukamitämutta

        Suosittelen palautteen antamista myymälään tai sille elintarviketarkastajalle, tänne kirjoittelulla ei ole juurikaan painoarvoa vaikka olisi kuinka mielensä pahoittanut.


      • mietuun

        En mie mitään palautetta K-kaupan myymälään anna vaan täällä julkaisen jos julkaisen.


      • ethäntuu
        mietuun kirjoitti:

        En mie mitään palautetta K-kaupan myymälään anna vaan täällä julkaisen jos julkaisen.

        taitaa sama "mietuu" narista joka asiasta naamakirjassakin mitä olen lukenut julkaisuja ei taida löytää hyvää sanottavaa mistään tyypillinen sarjavalittaja...


      • mietuun

        Tokmannin palvelutaso! Onko sellaista ollutkaan Outokummussa milloinkaan, on kumma kun ihmisiä kiinnostaa jokin olematon asia.


    • Liituraitakin

      Onkohan outokumpulaisilla,jotka kirjoittelevat ylläolevia kommentteja todella paha olla.Itse olen saanut Tokmannilta AIVAN HYVÄÄ palvelia ja olen sentään ollut TOKMANNIN asiakas yli 20-vuotta.

      • Palvelulle

        Hyvää palvelua ja halpoja tavaroita. Hyvä että Tokmanni on pysynyt Outokummussa.


      • Lisääkiitoksia
        Palvelulle kirjoitti:

        Hyvää palvelua ja halpoja tavaroita. Hyvä että Tokmanni on pysynyt Outokummussa.

        Kiitoksia annan Tokmannin palvelulle ja hyvälle henkilökunnalle. Alusta alkaen olen ollut asiakas.


    • 99856

      Tokmanni on hyvä kauppa kaikkialla millä paikkakunnalla sattuu olemaankin. Henkilökunta on sitten mitä on tarjolla, jokainen meistä on oma persoona oli paikkakunta mikä hyvänsä...
      Tusinaan mahtuu 13..

      • tarkkuutta

        Tusina (lyh. tus, engl. dozen, ransk. douzaine) on paljon käytetty kappalemitta, joka merkitsee 12 kappaleen erää. Todellisuudessa siis tusinaan mahtuu 12.


    • OotPeilissä

      Katsokaa peiliin.

      Siellä näkyy narisevan ihmisen koko kuva.

      Kaupoissa on erilaista palvelua, kuten meitä ihmisiäkin on.
      Toiset ottaa asiat lunkimmin ja toiset ns. Mee Too joka kohtaan.
      Elämä puuttuu ja jää aikaa mennä virran mukana kaikkiin höpö hommiin mukaan.
      Omaa ajattelua voi viljellä ja ottaa asioihin rennompi asenne.

      • ethäntuu

        sarjavalittaja narisee joka asiasta naamakirjassakin, julkaisee keskinkertaisia kuviaan joissa valitusta joka aiheesta ei tunnu löytävän hyvää sanottavaa mistään koskaan...


      • tiukkapipo

        Suosittelen rennompaa asennetta elämiseen.


      • Anonyymi
        tiukkapipo kirjoitti:

        Suosittelen rennompaa asennetta elämiseen.

        Saatan tietää kenestä Eija puhuu. Ja todellakaan ei ole alalle sopiva henkilö. Jos työpaikka vituttaa, kannattais vaihtaa alaa eikä varsinkaan asiakkaisiin purkaa sitä vitutustaan. Onneks kyseessä taitaa kuitenki olla "vaan" tuuraaja. Yleensä hyvää palvelua muutoin saanut, toki kielimuuri myös esteenä ollu muutaman kerran...


    • kiitos50

      Jospa se on asiakkaasta kiinni millaista palvelua saa? Kävin Tokmannilla 13.10.18 lauantaina ala- ja yläkerrassa. Molemmissa palvelu oli ihan kehumisen arvoista, kiitoksia henkilökunnalle. Töykeitä asiakkaita on varmaan vaikea palvella kun valittavat vaikka vika on itsessä. Kokeilkaapas joskus olla ystävällisiä ihan vittuilematta.

    • Tokmanni

      Huonot asiakkaat ovat olleetkin pitkäaikainen riesa Outokummun Tokmannilla mitä muistan, kaupunki vaan on niin pieni ja lähikunnat pienempiä ettei hyviä asiakkaita riitä vaan kaikki surkimukset tulevat huutelemaan Tokmannin kassalle mitä ihmeellisistä asioista. Täällä kirjoittavat vaan huonot asikkaat jotka ei ole osanneet itse käyttäytyä liikkeessä.

      • Anonyymi

        Jos asenne on tuollainen niin eipä ihme jos negatiivista palautetta tulee.
        Jos kaikki asiakkaat eivät ole myyjien mieleen niin toden totta, aika kummallinen lähestymistapa. Vai että huonoja asiakkaita, palkkanne tulee asiakkaiden kukkarosta. Vai alatko panna portsarin o elle erottelemaan jyvät akanoista.
        Jonämä asetukset täällä kertovat paljon.


    • Tehkeehänvuantyönne

      On siellä jokunen myyjä jotka haluavay olla rauhassa asiakkailta. Eivät tervehdi, naama on tympeä.
      Olen asioinut siellä jätän nämä omaan arvoonsa. Mutta mieluummin käyn Joensuun Tokmannilla jos tulee muuta asiaa. Alakerrassa on ainakin yksi miesmyyjä todella hyvä asiakaspalvelija, se vaalea.

    • mietuun

      Tympeät asiakkaat saavat tympeän vastaanoton aiheesta?

      • Anonyymi

        Tämä kommentti jo osoittaa että kirjoittaja on väärällä alalla.
        Ei myyjä saa olla tympeä, kaikille tasapuolisen kohtelias.


    • vakioasiakas

      Kiitos hyvästä palvelusta sekä alakertaan että yläkertaan asioidessani tänään Tokmannilla. Alakerrassa sain opastusta ja yläkerrassa myyjä lähti näyttämäään kun en löytänyt etsimääni tuotetta.

    • kiitos50

      On siellä Tokmannilla sellaisia valittaja asiakkaita ettei uskoisi Outokummusta löytyvän, täällä kun on niin kovin sivistynyttä porukkaa. Ne on varmaan jotain turisteja tai sitten ei ole lääkitys kohdallaan?

      • 3214

        Okulaiset sivistyneitä ??? Johan vitsin murjaisit, narsismi nostaa päätään ??


    • Anonyymi

      Ystävällistä porukkaa okun tokmannilla.tosin hyllyssä oleva hinta eri kuin kassalla.siihen asiaan pitäisi puuttua.aina ei saa alennusta,vasta kotona huomaa että on otettu täysi hinta.

    • Anonyymi

      Hinnat hyllyissä väärät kenen vastuulla ja eivät anna vaikka heidän oma vika halvemmalla

    • Anonyymi

      Kyllä se metsä vastaa niinkuin huudetaan :) Ei mielestäni Okun Tokmannin myyjät ole olleet epäystävällisä kuten täällä toitotetaan. Apuja saa jos jotain joutuu etsimään. Ja hymyjäkin irtoaa Tokmannilla, voi johtua siitäkin että itse olen positiinen ja sillä mielellä asioin kaikissa liikkeissä. Toivotan tsemppiä ja jaksamista Tokmannin myyjille, trolleista ei kannata välitää! Nähdään taas <3

    • Anonyymi

      Mie oon saanut oikein hyvää palvelua. Pitää tietysti muistaa myöskin itse olla ystävällinen. Kiva kun et asioi niin on yksi myrtsi vähemmän.

    • Anonyymi

      En kehuisi palvelua mutta en minä sinne palvelun takia mene vaan hakemaan jotain tavaraa. Hyvin harvoin, koska asioin useimmin Joensuussa kun työni on siellä.
      Olisi paljon parantamisen varaa, vaan eivät tajua, sen huomaa jo heidän kommenteistaan täällä.

      • Anonyymi

        Huono palvelu ei muuttunut yhtään parempaan suuntaan taitaa loppua koko Tokmanni Outokummusta kun katu valmistuu...


      • Anonyymi

        Höpö höpö, ei Tokmanni minnekään häviä.Eilen kävin ja palvelu hyvää.Ei aina valiteta.
        Ainut ns. tavaratalo Okussa.


      • Anonyymi

        Hinnat eri mitä hyllyssä luvataan, nähtävästi kaksinkertainen kirjanpito joka kuittia venytetään, ethän kuittia tarvii..


    • Anonyymi

      Mitenkähän tuo kadun valmistuminen liittyy Tokmanniin? Kyllä tuolla asiakkaita oli runsaasti tänäänkin kun asioin siellä. Parkkipaikka oli hakusessa.,oli niin paljon autoja.Hyvä ettå on kauppa mistä löytyy tavaraa ,ei tarvitse Joensuuhun ajaa. Jatkakaa samaan malliinTokmannin porukka.

      • Anonyymi

        Ikävää kun Tokmanni loppuu joutuu sitten Joensuuhun menemään ostoksille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää kun Tokmanni loppuu joutuu sitten Joensuuhun menemään ostoksille..

        Muutenkin aika outoo touhuu ku purkamattomat rullakot kulkureiteillä ja myyntihyllyjen edessä. Pitää asiakkaiden siirrellä edestä


    • Anonyymi

      Toivottavasti ei vaan lopu. Kesäisin käydään ja saa hyvää palvelua joka kerta. Mistä Outokummussa saisi semmoisia tuotteita mitä Tokmannilta saa.

    • Anonyymi

      Asioin melkein päivittäin
      .Myyjät on kivoja ja auttavaisia.Kiitos kaikille heille

      • Anonyymi

        Iso kiitos myyjille


    • Anonyymi

      Tokmanni Outokumpu.

      -- Myyjät eivät juuri vaivaudu tervehtimään, itselle itsestään selvyys morjestaa jos katseet kohtaavat.
      -- Yleiskuva koko kaupasta on tympeä, myyjien ilme kertoo paljon. - Anteeksi olemme vaan täällä töissä, meitä ei saa häiritä..
      -- Liike pursuu tavaraa ja lisää tuodaan, käytävät usein niin tukossa ettei kärryn kanssa sovi liikkumaan. Varasto on ylimääräisille tuotteita varten josta tarvittaessa niitä hyllytetään.

      Mökkiläisenä käyttäisimme mielellämme kunnan palveluja. Esteeksi muodostuu usein korkea hinta, palvelualttius, valikoimien suppeus..
      Joensuussa asumme, usein useamman viikon mökillämme vietämme nautiskellen eläkepäivistä. Kauppamatkan ehkä kerran viikossa yleensä Joensuuhun teemme kertomieni epäkohtien takia. Aikaa ja rahaakin meillä on ajella ja samalla reissulla saa myös kukat kotona kastella ja postit tarkistaa ym. asiat hoitaa.

      Outokummussa pitäisi juuri pikkuseikkoihin takertua kaikessa, ihmiset odottavat ystävällisyyttä ja kohteliaisuuksia jotka eivät maksa mitään.

      Hymy pelastaa päivän, pitää paikkansa aina ja kaikessa

    • Anonyymi

      höpöhöpö, hyvä palvelu siellä aina ollut. Taitaa olla mielensä pahoittajilla vain kiviä kengissä. Joku muu nyt harmittaa

      • Anonyymi

        Kaikkihan Tokmannin tympeydestä on puhunut kylillä ja itsekkin todennut sen käydessään ostoksilla. Joensuussa myyjien ystävällisyys ja palvelualttius on toista luokkaa siksi käydään siellä. Onhan siellä valikoimatkin toista luokkaa, asia on helppo tarkastaa kun menee Tokmannin nettisivulle ja tarkastaa saatavuuden niin Joensuun Tokmannilta löytyy melkein kaikki tuotteet. Totuus kuuluu sinulle, vai miten se voittajapuolue sanoikaan!


    • Anonyymi

      S-Marketissa on myyjä joka on todella epäystävällinen.
      Ihan pelottaa kysyä häneltä mitään.
      Kerran erehdyin kysymään jotain tavaraa. Huiskautti kädellään epämääräisesti ja käänsi selkänsä.
      Saattaa olla syntyperältään muualta kun puheesta kuultaa vieras korostus.

    • Anonyymi

      K-kaupan juoruileva naismyyjä on kyllä jo liikaa

    • Anonyymi

      Tässä on menossa persujen kunnallisvaalikampanja. Tarkoitus on huonontaa Outokummun palveluja.
      Puheenjohtaja Halla-aho toi tämän esille omassa linjapuheessaan.

    • Anonyymi

      Palvelua ei tarvitse varastomyymälässä olla riittää on kauppa ja siinä muutama kassa kerää voiton kotiin..

      Olkaa tyytyväisiä että on kyseinen kauppa paikkakunnalla, se voi joskus poistuakin niin mistä silloin valitatte..???

      • Anonyymi

        Joensuun Tokmanni on jo käytössä vikottain ja pärjää ilman puutteellista ostosreissua paikalliseen vähittäintavarakauppaan


    • Anonyymi

      Piispanristin Tokmanni petti taas kerran. Viime aikoina on tosi usein käynyt niin, että tarjoustuotteita ei ole saatavilla, joko ne ovat loppuneet tai tuotteita ei ole saatu lainkaan. Tänään ei esim ollut Bonaquan kivennäisvettä, jota selitettiin toimitusvaikeuksilla. Ei hyvä, karkoittaa asiakkaat. Epärehellistä mainontaa.

      • Anonyymi

        Tarjous vichyä jonka piti olla tarjouksessa To-su ei ollut tullut ollenkaan


    • Anonyymi

      Kävin turistina outokummun tokmannilla. Pyysin neuvoa myyjältä joka sanoi: ei tiedä. Sanoin voitko hakee jonkun joka tietää. Myyjä paineli omille hommille ja minä etsin asiakkaana sen joka tiesi. Tarjouksen toisen päivän aikainen aamu ja tuote oli jo loppunut. Ja kun tultiin niin pitkän matkan takaa.

      • Anonyymi

        Tokmannille ei tee mieli menemään. Paikka on tungettu tavaraa niin täyteen ettei kärrin kanssa pysty liikkumaan sujuvasti. Kapeat käytävät täynnä rullakoita, hyllyttäjiä ei näy lähimaillakaan. Mitään ei löydy, kysyt kenties myyjältä mutta hänkään ei tiedä asiasta mitään.

        Tokmannin pitää ryhdistäytyä, paikan pomon on otettava ohjat käsiinsä ja laitettava epäkohdat kuntoon. Joensuusta voi käydä ottamassa oppia, siellä on tilaa ja ryhdikäs meno kaikinpuolin.

        Tarjoustuotteet loppu melkein samana päivänä eikä tuotetta välttämättä tule enää uutta erää..
        '
        Tokmanni olisi mainio lisä paikkakunnallamme jossa rautakauppaa ei ole kuin matkojen päässä. Vaateliikkeitä ja kunnon kenkäliikettä ei ole ja jonkintasoisen ensiavun Tokmanni usein tuo, puutteistaan huolimatta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokmannille ei tee mieli menemään. Paikka on tungettu tavaraa niin täyteen ettei kärrin kanssa pysty liikkumaan sujuvasti. Kapeat käytävät täynnä rullakoita, hyllyttäjiä ei näy lähimaillakaan. Mitään ei löydy, kysyt kenties myyjältä mutta hänkään ei tiedä asiasta mitään.

        Tokmannin pitää ryhdistäytyä, paikan pomon on otettava ohjat käsiinsä ja laitettava epäkohdat kuntoon. Joensuusta voi käydä ottamassa oppia, siellä on tilaa ja ryhdikäs meno kaikinpuolin.

        Tarjoustuotteet loppu melkein samana päivänä eikä tuotetta välttämättä tule enää uutta erää..
        '
        Tokmanni olisi mainio lisä paikkakunnallamme jossa rautakauppaa ei ole kuin matkojen päässä. Vaateliikkeitä ja kunnon kenkäliikettä ei ole ja jonkintasoisen ensiavun Tokmanni usein tuo, puutteistaan huolimatta..

        Tokmannin pitäisi ehdottomasti rakentaa Outokumpuun uusi ajanmukainen kiinteistö johon tulisi täydellinen elintarvikeosasto kuten Joensuussakin. Kyllä kauppa kävisi ja tulisi kilpailua myös elintarvikkeisiin S:n ja K:n lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokmannille ei tee mieli menemään. Paikka on tungettu tavaraa niin täyteen ettei kärrin kanssa pysty liikkumaan sujuvasti. Kapeat käytävät täynnä rullakoita, hyllyttäjiä ei näy lähimaillakaan. Mitään ei löydy, kysyt kenties myyjältä mutta hänkään ei tiedä asiasta mitään.

        Tokmannin pitää ryhdistäytyä, paikan pomon on otettava ohjat käsiinsä ja laitettava epäkohdat kuntoon. Joensuusta voi käydä ottamassa oppia, siellä on tilaa ja ryhdikäs meno kaikinpuolin.

        Tarjoustuotteet loppu melkein samana päivänä eikä tuotetta välttämättä tule enää uutta erää..
        '
        Tokmanni olisi mainio lisä paikkakunnallamme jossa rautakauppaa ei ole kuin matkojen päässä. Vaateliikkeitä ja kunnon kenkäliikettä ei ole ja jonkintasoisen ensiavun Tokmanni usein tuo, puutteistaan huolimatta..

        Koko kauppa on nykyisin törkykasa. Mistä johtunee


    • Anonyymi

      Minä olen saanut Tokmannilla erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Taitaa vika olla asiakkaan omassa asenteessa. Aina löytyy noita joilla on suupielet alaspäin jo syntyissään. Terveisiä ja kiitokset Tokmannin henkilökunnalle!

    • Anonyymi

      Olipa hienoa palvelua eilen Tokmannilla. Kysyin semmosta lusikkalaatikkoa myyjältä. Vastas vaan ettei tiiä. Kysäisin vai et sit tiiä ? En tiiä ja kääntyi pois ja hävis jonnekkin. Löysin sen sit lopulta kuitenkin.

      • Anonyymi

        Jospa olit liian hättäinen. Ehkä myyjä läksi etsimään henkilöä joka tietää.Ja kyllä tuommoisen tavaramäärän kanssa varmasti joskus on rullakot tiellä. Hyvä kun on kauppa missä on tavaraa,ei tarvii Joensuuhun ajella joka nippelin perrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa olit liian hättäinen. Ehkä myyjä läksi etsimään henkilöä joka tietää.Ja kyllä tuommoisen tavaramäärän kanssa varmasti joskus on rullakot tiellä. Hyvä kun on kauppa missä on tavaraa,ei tarvii Joensuuhun ajella joka nippelin perrään.

        Onneksi Joensuu on lähellä ystävällisin työntekijöin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Joensuu on lähellä ystävällisin työntekijöin

        Outokummun Tokmanni on valinnut kaikkein ilkeimmät työntekijät palvelukseen


    • Anonyymi

      Kummasti nuo mielipiteet vaihtelevat. Oiskohan nyt kuitenkin niin että suurin osa asiakkaista ovat saaneet hyvää palvelua. Tuskin tuolla asiakkaita kävisi jos palvelu ei pelaa. Eiköhän joka alalla työntekijät tee työtään parhaansa mukaan. Itse olen tyytyväinen kaikkiin Outokummun liikkeisiin. Aina olen saanut hyvää palvelua. Jaksamisia kaikille työntekijöille ,niin metsä vastaa kun sinne huutaa.

      • Anonyymi

        On se niinkin että huono palvelua puolustellaan aina vaikka jotain pitäisi ennen kun liian myöhäistä. Asiakkaat on jo nyt kaikonneet Ouokummun tokulta suoraan Joensuuhun ostoksille kun tuotteita löytyy eikä ei oota tarjota joka päivä!!


    • Anonyymi

      Rullakkobarrikadit estää ihmisten liikkumisen Tokmannilla Outokummussa, en enää käy tuolla kun ei pääse tuotteita hakemaan vaan pitää kierrellä rullakoita.

      • Anonyymi

        Kävin tänään tokulla ja törmäsin rullakoihin tavaroineen, hyllyttäjiä vaan ei näkynyt lähimaillakaan.

        Myyjät paria poikkeusta lukuunottamatta ovat kuvottavia ja koppavia, väärällä jalalla sängystä noussutta väkeä.

        Mökillä käydessäni joskus käyn ruokakaupassa kun Joensuuhun en viitsi pikkuasian vuoksi ajaa, palvelualttius ja ystävällisyys puuttuu muidenkin kauppojen myyjiltä.
        Pyrin ostamaan kaiken tarpeellisen lähtiessäni Joensuusta, en näin tarvitse häiritä okun kauppojen henkilökuntaa ostoksillani..

        Sitten vielä okulaiset ihmettelette ettei matkailijoita käy paikkakunnalla enemmän. Olisikohan tarvetta tarkastella myyjien ym. asiakaspalvelijoiden omaa käytöstään ja etsiä syitä matkailijakatoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tänään tokulla ja törmäsin rullakoihin tavaroineen, hyllyttäjiä vaan ei näkynyt lähimaillakaan.

        Myyjät paria poikkeusta lukuunottamatta ovat kuvottavia ja koppavia, väärällä jalalla sängystä noussutta väkeä.

        Mökillä käydessäni joskus käyn ruokakaupassa kun Joensuuhun en viitsi pikkuasian vuoksi ajaa, palvelualttius ja ystävällisyys puuttuu muidenkin kauppojen myyjiltä.
        Pyrin ostamaan kaiken tarpeellisen lähtiessäni Joensuusta, en näin tarvitse häiritä okun kauppojen henkilökuntaa ostoksillani..

        Sitten vielä okulaiset ihmettelette ettei matkailijoita käy paikkakunnalla enemmän. Olisikohan tarvetta tarkastella myyjien ym. asiakaspalvelijoiden omaa käytöstään ja etsiä syitä matkailijakatoon.

        myyjät on kyllä kuvottavia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tänään tokulla ja törmäsin rullakoihin tavaroineen, hyllyttäjiä vaan ei näkynyt lähimaillakaan.

        Myyjät paria poikkeusta lukuunottamatta ovat kuvottavia ja koppavia, väärällä jalalla sängystä noussutta väkeä.

        Mökillä käydessäni joskus käyn ruokakaupassa kun Joensuuhun en viitsi pikkuasian vuoksi ajaa, palvelualttius ja ystävällisyys puuttuu muidenkin kauppojen myyjiltä.
        Pyrin ostamaan kaiken tarpeellisen lähtiessäni Joensuusta, en näin tarvitse häiritä okun kauppojen henkilökuntaa ostoksillani..

        Sitten vielä okulaiset ihmettelette ettei matkailijoita käy paikkakunnalla enemmän. Olisikohan tarvetta tarkastella myyjien ym. asiakaspalvelijoiden omaa käytöstään ja etsiä syitä matkailijakatoon.

        Koppavuus on Tokmannin tavaramerkki, kaikkiin saman ketjun liikkeisiin on valittu koppavimmat tai muualle eivät ole käytöshäiriön takia päässeet töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tänään tokulla ja törmäsin rullakoihin tavaroineen, hyllyttäjiä vaan ei näkynyt lähimaillakaan.

        Myyjät paria poikkeusta lukuunottamatta ovat kuvottavia ja koppavia, väärällä jalalla sängystä noussutta väkeä.

        Mökillä käydessäni joskus käyn ruokakaupassa kun Joensuuhun en viitsi pikkuasian vuoksi ajaa, palvelualttius ja ystävällisyys puuttuu muidenkin kauppojen myyjiltä.
        Pyrin ostamaan kaiken tarpeellisen lähtiessäni Joensuusta, en näin tarvitse häiritä okun kauppojen henkilökuntaa ostoksillani..

        Sitten vielä okulaiset ihmettelette ettei matkailijoita käy paikkakunnalla enemmän. Olisikohan tarvetta tarkastella myyjien ym. asiakaspalvelijoiden omaa käytöstään ja etsiä syitä matkailijakatoon.

        Miksi käyt Outokummun kaupoissa jos palvelu on noin kurjaa?Jos kaikissa kaupoissa on huono palvelu ,pitäisiköhän vilkaista peilin ennen lähtöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi käyt Outokummun kaupoissa jos palvelu on noin kurjaa?Jos kaikissa kaupoissa on huono palvelu ,pitäisiköhän vilkaista peilin ennen lähtöä?

        Asikkaan syyllistäminen ei johda mihinkään muuhun kun asiakas katoon jos asenne ketjulla tuo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi käyt Outokummun kaupoissa jos palvelu on noin kurjaa?Jos kaikissa kaupoissa on huono palvelu ,pitäisiköhän vilkaista peilin ennen lähtöä?

        Peiliin pitää välillä jokaisen katsoa, jopa sinunkin norsunluu tornissasi.

        Miksi okussa on kauppoja jos niiden palvelu on ala-arvoista ??
        Hymy ei paljoa maksa eikä hyvä sana saa olla kortilla kenelläkään.

        K- marketin myyjä kassalla hymyili ja toivotti hyvää päivänjatkoa, se tuntui hyvälle. Joensuussa sellainen on normaalia käytöstä jollaiseen törmää okussa erittäin harvoin.

        Okussa en käy kaupoilla kuin satunnaisesti pakon sanelemana. Polvijärvelle ei mökiltä ole paljoa pidempi matka mutta ihmisten ystävällisyys on käsin kosketeltavaa. Joensuusta ostan viikon ruuan vieläpä halvemmalla kuin okun kaupat myyvät, nyt ja jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peiliin pitää välillä jokaisen katsoa, jopa sinunkin norsunluu tornissasi.

        Miksi okussa on kauppoja jos niiden palvelu on ala-arvoista ??
        Hymy ei paljoa maksa eikä hyvä sana saa olla kortilla kenelläkään.

        K- marketin myyjä kassalla hymyili ja toivotti hyvää päivänjatkoa, se tuntui hyvälle. Joensuussa sellainen on normaalia käytöstä jollaiseen törmää okussa erittäin harvoin.

        Okussa en käy kaupoilla kuin satunnaisesti pakon sanelemana. Polvijärvelle ei mökiltä ole paljoa pidempi matka mutta ihmisten ystävällisyys on käsin kosketeltavaa. Joensuusta ostan viikon ruuan vieläpä halvemmalla kuin okun kaupat myyvät, nyt ja jatkossa.

        Joensuussa on ystävällinen palvelu halvoilla hinnoilla. Ostan isot määrät ruokaa mökille Pilkosta kun saan halvmmalla ja sen hymyn ilmaiseksi. En vaihtaisi pois oikeilla kaupoilla käyntiä Joensuussa kun tulee parempi mieli samalla.


      • Anonyymi

        Rullakoiden täyttämät käytävät aamuisin ovat kaikkien liikkeiden ongelma nykyään kaikkalla, ei yksin Outokummun Tokmannin. Aikaisemmin rekat toivat tavarat liikkeisiin jo aamuyöllä ja hyllyttäjät tulivat töihin kolmen-neljän aikaan. Aamulla kun liike avattiin, oli tavarat hyllyssä ja käytävät tyhjät. Ilmeisesti se hyllyttäjien työ on ollut niin kallista että heidät on pitänyt ulkoistaa. Hinnoissahan asiakas on tietenkin maksanut heidänkin palkkansa, mutta ehkä sitä maksetaan joskus turhemmastakin tavaroiden hinnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rullakoiden täyttämät käytävät aamuisin ovat kaikkien liikkeiden ongelma nykyään kaikkalla, ei yksin Outokummun Tokmannin. Aikaisemmin rekat toivat tavarat liikkeisiin jo aamuyöllä ja hyllyttäjät tulivat töihin kolmen-neljän aikaan. Aamulla kun liike avattiin, oli tavarat hyllyssä ja käytävät tyhjät. Ilmeisesti se hyllyttäjien työ on ollut niin kallista että heidät on pitänyt ulkoistaa. Hinnoissahan asiakas on tietenkin maksanut heidänkin palkkansa, mutta ehkä sitä maksetaan joskus turhemmastakin tavaroiden hinnassa.

        suurimman osan työntekijöistä siirtää kilometritehtaalle näyttämään hapantanaamaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rullakoiden täyttämät käytävät aamuisin ovat kaikkien liikkeiden ongelma nykyään kaikkalla, ei yksin Outokummun Tokmannin. Aikaisemmin rekat toivat tavarat liikkeisiin jo aamuyöllä ja hyllyttäjät tulivat töihin kolmen-neljän aikaan. Aamulla kun liike avattiin, oli tavarat hyllyssä ja käytävät tyhjät. Ilmeisesti se hyllyttäjien työ on ollut niin kallista että heidät on pitänyt ulkoistaa. Hinnoissahan asiakas on tietenkin maksanut heidänkin palkkansa, mutta ehkä sitä maksetaan joskus turhemmastakin tavaroiden hinnassa.

        Kas kun se on ainoastaan Outokummun liikkeiden ongelma. Joensuun liikkeissä olen käynyt usein aamusta eikä siellä ole purkamattomia rullakoita juuri missään näkyvillä.

        Joensuun liikkeissä on väljyyttä liikkua jos rullakoitakin joskus käytävillä. Okussa pakataan kaupat ääriään myöten täyteen, S-Market on poikkeus jossa tilaa on liikkumiseen. Okussa siis maksimoidaan pienissä tiloissa maksimivoittoa asiakasviihtyvyyden kustannuksella.

        Ajan mieluusti kaupoilla Joensuuhun kerran viikossa, kaikenlaista saa hyvistä valikoimista ja halvemmalla. Pikkudiesel kulkee 100 km edullisesti eli 10 eurolla pääsee edestakaisin, vuorotyöläisenä jää aikaa ajaa edullisille kaupoille..


    • Anonyymi

      Tympeät myyjät ja rullakko ansat saivat lopettamaan Okun tokun käytön. Eikä ollut tarjous tuotteita joita lehdessä ja netissä luki. Tyhjän ja tympeän takia en suosittele kenellekkään. Joskus käyn Joensuun Tomannilla jossa tarjoukset löytyy.

      • Anonyymi

        Joo koko puljun voisi sulkea Outokummusta


    • Anonyymi

      Nykyinen erittäin epäkäytännöllinen kiinteistö pitäisi panna maan tasalle ja rakentaa joko samalle paikalle tai muuanne keskustaan uusi, nykyaikainen Tokmanni jossa olisi täydellinen elintarvikeosasto ja riittävästi tilaa. Se virkistäisi kilpailua, Ässä ja Koo joutuisivat tarkistamaan ruokakoriensa hintoja. Siitä hyötyisivät kaikki outokumpulaiset, ja naapurikuntalaisetkin.

      • Anonyymi

        Uusi liike olisi poikaa, kokoluokka vaikka 2/3 osa Joensuun liikkeestä. Valikoimaan myös tuoretuotteet täydellisenä kaiken muun lisäksi. Selvät avarat käytävät ja iso varasto tuleville tavaroille.

        Kilpailu olisi paikallaan, uutta liikettä saamme odottaa toivottavasti kukaan ei pitkästy odottamiseen...


    • Anonyymi

      Kaikkien kaupparyhmittymien tulisi tehdä yhteinen päätös, että lopetetaan se kassojen " Hyvän päivän jatkon" hokeminen. Se kuulostaa niin turhalta fraasilta, ettei siihen aina kehtaa vastatakaan, varsinkin ruuhka-aikaan. Sitäkään ei kaikille toivoteta. Kerran edessäni olevalle toivotettiin kyllä, mutta minulle ei. Johtuikohan se siitä, että minulla oli vain yksi, alle viiden euron ostos. Päätin, että seuraavan kerran jos sattuu samanlainen tapaus, niin minä ainakin valmistaudun sanomaan ;"Kiitos, samoin..", vaikka minulle ei sanottaisikaan mitään.

      • Anonyymi

        Kylläpä pienestä mielesi pahoitit.. Okulainenhan tosin olet joten normaalia herkempi hipiä sulla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä pienestä mielesi pahoitit.. Okulainenhan tosin olet joten normaalia herkempi hipiä sulla..

        En ole okulainen, eikä kertomani tapaus sattunut Outokummussa, enkä pahoittanut mieltäni, teinpähän vain huomion! Hyvää päivän jatkoa!


    • Anonyymi

      Myyjätkin pitäisi panna eläkkeelle tai opettelemaan asiakaspalvelua.
      Alakerrassa on pari hyvää asiakaspalvelijaa.
      Yläkerrassa ei edes uskalla kyyä mitään kun myyjät ovat niin torjuvan näköisiä jos lähestyy.
      Onneksi on ajokortti että pääsee Joensuuhun.

    • Anonyymi

      Joensuun Tokmannilla on tyly palvelu. Olisin vaihtanut ostamani kihartimen, muttaei onnistunut! Patjatkin voi vaihtaa jopa 2 vk.kuluttua, mutta kiharrinta ei. Jos myymäläpäällikkö luet tämän viestin, soita nroon0503834008 .

      Edelläkertomani tapaus tarkoittaa sitä, että minun ei tarvitse käydä Joensuun Tokmannilla kuin suuressa hädässä.

    • Anonyymi

      Myyjät ovat olleet happamia jo kauan. Välillä ihan ahdistaa mennä kassalle kun ei tiedä millä päällä siellä vastaanottaja on ja lölötellään kaikki asiat huutamalla toiselle myyjälle. Sitä vaan mielessään hiljaa rukoilee että toivottavasti oma kortti toimii ja luojan kiitos ei maksusitoumuksella tarvihe ostaa. Kerran yksi tyttö lähti itkien kassalta kun toinen myyjä kiljui käytävää pitkin että oot sie hoitanu näitä vähävarasten maksusittoumuksia. Harmitti tytön puolesta niin vietävästi.

      • Anonyymi

        Punahiuksinen huumetyttö oli myös myymässä tokulla


    • Anonyymi

      On siellä asiakaspalveluun sopimattomia.
      miten sinne valikoituvatkin kaikki hapannaamat.
      Pari myyjää on ihan ok. Alakerrassa nätti nainen ja yksi mies.

      • Anonyymi

        Välillä niin kovin ynseitä ja palveluhaluttomia tapaa, jotkut todella toista maata, näitä toista maata kylläkin vähemmän.


    • Anonyymi

      Hyvää palvelu

    • Anonyymi

      perunasalaatti

    • Anonyymi

      Tokmannilla kauppa käy vaikka kuinka nuivia myyjät ovat.
      Todelliset asiakaspalvelijat eivät siihen porukkaan ole eksynyt, heitä on harvakseltaan muualla kaupoissa.

    • Anonyymi

      "...on tokmanni varmaan viisaampi kuin lännen aseidenvientisynti nyrkkitappeluita olisi tarvittu vain 1500 ukrainan ja venäjän välien selvittämiseen, mutta kun oli tuo syntinen aseteollisuus:" siitä maksaa länsi kaiken eli menettää itsensä

    • Anonyymi

      Ei tee mieli mennä ainakaan yläkertaan Outokummun Tokmannille.
      On muutama myyjä joilta ei uskalla kysyä mitään, tulee niin kylmä katse siitä kun häiritään. Tervehtimisestä puhumattakan, vaikka kokeilin tervehtiä kovalla äänellä kun käveli vastaan niin ei ollut tietääkseenkään.
      Onko myyjien valintaperusteena ylimielinen käytös asiakkaita kohtaan.
      Alakerrassa on pari hyvää asiakaspalvelijaa.

    • Anonyymi

      Hyvä palvelu

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe