Tokmannin palvelutaso!

Monet asiakkaat joiden kanssa olen keskustellut ovat tyytymättömiä nykyiseen Outokummun Tokmanniin. Aikaisemmin entisen omistajan aikaan, Tokmannissa oli mukava asioida, mutta nykyisin on parempi asioida jossain muualla, sillä niin palvelu kuin tuotteetkin ovat kokeneet rajun alamäen asiakkaan silmillä katsottuna.
Palvelu on epäystävällistä ja huonoa muutamien myyjien kohdalla. Yksikin epäystävällinen sana ja töykeä vastailu vieroittavat asiakkaita. Eikö mieleen tule, kuinka tärkeää on hyvä palvelu? Vähemmästäkin kohtelusta asiakkaat kaikkoaa kuin mitä nykyisin on Tokmannin kohdalla.

Tokmannin on aika vaihtaa muutamat myyjät, erityisesti alakerrassa. Tympeäilmeistä, epäystävällistä naamaa ei kukaan viitsi kauan katsella. Olemme maksavia asiakkaita ja haluamme hyvää palvelua, mutta Tokmann on mennyt alaspäin kuin lehmänhäntä.
Ilmianna
Jaa

79 Vastausta

Saman olen huomannut enkä aikoihin Tokmannilla käynyt.
Joensuu on lähellä ja silloin tällöin siellä käyn hankinnoilla, kestokulutushyödykkeitä saa myös Kuopiosta Ikeasta sekä Matkuksesta edullisesti joten ei meillä hätää ja saamme tarpeellisen muualtakin jos Okussa palvelu on mitä sattuu...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Hieno homma, toivottavasti tankkaat okun shellillä. Ikeassa ei sinun tarvitse tuskailla myyjien takia ja "palvelu pelaa"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Polvijärven Tokmannilla palvelu ollut aina hirveen hyvää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiilusilmä kirjoitti:
Polvijärven Tokmannilla palvelu ollut aina hirveen hyvää
Missä sijaitsee Tokmanni Polvijärvellä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei missään, kiilusilmä valehteli, suksi suole!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
oktietoa. Kyllä on. Olet sokea jos et huomaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tokmannia ei ole, taidat olla hönöissä; luulisin niin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki palvelut Kuopiosta ja Joensuusta ja pensa Sortavalasta. Näin palvelut kehittyvät!
Hiivan voisi ostaa Ärrältä.
Ilmianna
Jaa
Hintataso on korkea kun esiintyy halpakauppana. Olen hyvin hintatietoinen.
Ei siellä palvelua saa, jos kysyy jotain viitataan jonnekin epämääräisesti jos sitäkään monesti on käännetty selkä. Tervehtiminen ei kuulu kaupan henkilökunnan tapoihin.
Siinä syy miksi käyn ostoksilla Joensuussa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Sitä saa mitä tilaa, yrmyniska!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hevacci kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa, yrmyniska!
Ottaisit kritiikistä opiksesi, niin olisi jotain toivoa paremmasta.
Jos asiakas on välttämätön paha henkilökunnalle ei se lisää kovinkaan paljon halukkuutta asioida siellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
NäinOlenNähnyt kirjoitti:
Ottaisit kritiikistä opiksesi, niin olisi jotain toivoa paremmasta.
Jos asiakas on välttämätön paha henkilökunnalle ei se lisää kovinkaan paljon halukkuutta asioida siellä.
Kukapa tuollaista itsetietoista kyrmyniskaa palvelisi ? Muistitko tervehtiä vai änkyröitkö heti ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muista, että olet koominen mielikuvitushahmo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mielikuvitushahmoja riittää Okussa, palvelu on mitä sattuu. Kiinteistö välittäjiä ei taida olla muita kuin OP.n yläpuolella oleva kaveri joka ei ole mikään palveluhenkinen ja kalliskin on kun melkein 200 ottaa noin 15 minuutin arviosessiosta.
Klaavoa ei saa kiinni ja eipä hänellä ole mitään välitettävääkään ainakaan netissä. Joensuu pelastaa kiinteistön välityksesäkin ja on mistä valita välittäjiä.

Yleensäkin hyvät tavat mm. tervehtiminen ja ystävällisyys kuuluisi asiakaspalveluun olennaisena sivutuotteena...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksi menit, jos rahat on finaalissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Maksavan asiakkaan ei tarvitse hyväksyä epäasiallista ja typerää kohtelua myyjien taholta ja silloin voi ja pitää äänestää jaloillaan. Tokmanni Outokummussa on juuri sellainen paikka. Miten kaipaankaan entistä Tokmannia jossa oli hyvä palvelu ja tavaravalikoima myös hyvä, puhumattakaan hyvästä ja ystävällisestä asiakaspalvelusta.
Outokummun Tokmann on voinut hetken ratsastaa entisen omistajan hankkimalla hyvällä maineella, mutta nyt sen maine on todellakin kärsinyt aikamoisen mahalaskun. Kuka viitsii mennä liikkeeseen, jossa äyskähtelevä henkilökunta käyttäytyy kuin mielenosoittaja. Vai onko kyseessä mielensä pahoittaja kenties? Jos yksityiselämä on päin prinkkalaa, niin työpaikka ei ole oikea paikka mielenosoitukseen.

Jos paikkakunnalla tahdotaan pitää palvelut, niin se on kyllä yrittäjän hommia, ei asiakkaan. Asiakkaat tulee kyllä jos tuntevat olevansa tärkeitä ja tervetulleita asioimaan liikkeeseen.

Tokamannin entiselle omistajalle ja sen aikaisille myyjille sydämellinen kiitos hienosta palvelusta! Silloin oli todella mukava asioida siinä liikkeessä.
Ilmianna
Jaa
Sinun kannattaa ryhtyä yrittäjäksi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Taidat olla itse yrittäjä ja se älähtää johon kalikka kalahtaa.
Tosiasia ei muutu mihinkään. Tokmanni on Outokummussa mennyt alaspäin todella.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olipas melkoinen satuviestiketju! Itse en ole koko Tokmannin historian aikana törmännyt vielä kertaakaan epäasiallisuuksiin.
Pitää vielä muistaa, että joensuu on palkannut ammattitrollit tällekin palstalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Totuus ei pala tulessakaan sanotaan, tokmannin palvelu on perseestä ja luulisinkin sinun olevan tokmannin palkkalistoilla kun noin kirjoittelet. Onneksi on sanan ja mielipiteen vapaus ja mahdollisuus kritiikkiin silloin kun siihen on aihetta.

Ja trolleista, oletko aivan varma ja voit tarvittaessa todistaa väitteesi, palkattua trollausta ei löydy muusta kuin mielestäsi joka ei hyväksy asiallista kritiikkiä.

Tokmannille en mene asioimaan palveluiden puutteen vuoksi enkä maksa tuotteista hurjia hintoja, tarjoustuotteet on samanhintaisia kaikkialla mutta kaikki muu maksaakin sitten todennäköisesti enemmän kuin muualla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Saman olen huomannut,varsinkin yläkerran naismyyjät ovat huonoja asiakas palvelijoita.Asiakas on välttämätön paha😠
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nykyaikana jokaisen työpaikka on niin arvokas, että epäasiallisella käytöksellä myyjä ottaisi ison riskin. En ole huomannut, että palvelu olisi mitenkään muuttunut. Ihan OK ja asiallista palvelua olen saanut ja välillä on hyviä tarjouksiakin. Ilman muuta asioin siellä enkä Joensuussa jos tarvittava löytyy lähempää. Onneksi on Tokmanni Outokummussa, siinä kaupassa aina parkkipaikat täynnä joten kyllä kaupasta monet tykkää. Tässä vaan odotellaan puutarhakauden käynnistymistä:)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Noin olen minäkin havainnut! Joensuun palkkaamat ammattitrollit ovat viestiketjun takana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Saattaa olla naamakerroin joka ratkaisee Tokmannin henkilökunnan käytöksen. Naiset nimenomaan Outokummun Tokmannilla ovat ynseitä ja epäkohteliaita. Olen törmännyt alakerrassa myyjään, joka välillä hymyilee ja on ylenmäärin nuoleskelevan ystävällinen, joka haiskahtaa teeskentelyltä. Mutta sama myyjä äyskii pahoin asiakkaalle jos jotain kysyy. Onko asiallista, jos asiakas ei ole löytänyt hyllyistä tuotetta äyskäistä "voi herrajumala" ja vihaisesti viittoilla sinne, missä päin suunnilleen tuote ehkä voisi löytyä?
Tuo oli viime kesänä, mutta saman myyjän taholta on tullut monta muutakin töykeää mielenilmaisua. Liekö menkat vai riitoja ukkonsa kanssa. Vai onko vain muuten pahanilkinen? Pysyköön poissa myyjän töistä jos ei osaa hillitä itseään.

Ja tämä mielipide ei ole pelkästään itseni, vaan okulaisten melko yleinen mielipide.
Toki kauppias ja palkkalistoilla olevat yrittävät kääntää asian toisinpäin ja syytellä asiakkaita. Tiedoksi, että asiakkaiden syyttely vain pahentaa tilannetta. Palvelutason korjaaminen on ensimmäinen ehto, joka korjaa asiakassuhteita.
Huonokäytöksinen myyjä ei tuo kaupalle mitään muuta kuin pikkuhiljaa katoavat asiakkaat.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei tyly palvelu ole pelkästään oku:n tokmannin ongelma, esiintyy myös Kiteellä.
Laitoin palautetta palvelusta, ottivat yhteyttä ja ihmettelivät myyjän käytöstä, kertoivat että paikallisesti vielä palataan asiaan mutta näin ei käynyt. ( paikallis johtoa ei asia kiinnostanut )
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olisko työnantajassakin vikaa? Työilmapiiri? Mikä sen myrkyttää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nämä kirjoitukset myrkyttää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
kylläpäs oli useampana kesänä okun tokmannilla virkeä ja asiakasta palveleva nuori mies ,okun poikia ,aina sanoi kiitos ja hyvää päivänjatkoa,nykyisin ei sitä kuule keltään kassalta edes päivää !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Lieneeköhän opiskelija tumma nuori mies. Hän oli kuin luotu asiakaspalvelijaksi. Varmaan pääsee vielä pitkälle jos asenne pysyy samana.
En juuri piittaa tervehditäänkö minua, käyn hakemassa mitä tarvitsen, se riittää. Ehkä olen huomannut välillä pientä vastahakoisuutta tulla auttamaan tavaroiden löytymisessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hullueihuomaaviisaeisano kirjoitti:
Lieneeköhän opiskelija tumma nuori mies. Hän oli kuin luotu asiakaspalvelijaksi. Varmaan pääsee vielä pitkälle jos asenne pysyy samana.
En juuri piittaa tervehditäänkö minua, käyn hakemassa mitä tarvitsen, se riittää. Ehkä olen huomannut välillä pientä vastahakoisuutta tulla auttamaan tavaroiden löytymisessä.
lienee kyse matiaksesta? hän on kyllä todella kohtelias, jatkaisi vaan asiakaspalvelu työssä! en juuri itsekkään kaipaa myyjän apua kaupoissa mutta eihän se mukavaa ole jos henkilökunta on naamat näkkärillä. itse pidän myös s-marketin myyjistä, usein kauppaan mennessä myyjät tervehtivät hymyssä suin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Outokummussa ei ole tarpeeksi kilpailua.
Joten ei ole väliä miten palvelee asiakasta,eikä uusia liikkeitä tule.
Kylläpäs tilanne muuttusi,jos okuun tulisi,jokin lidl tyyppinen kauppa tai jokin halpahalli,hongkong,koska hinnat ois halvemmat.
Joten myyjät ovat kyllästyneet itsekin työhön,joten voi sitä vaihtaa työpaikka,jos ei kiinnosta.
Ei kun vain valituksia tekemään johdolle!!
Turha on tänne valittaa huonoa palvelua!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kilpailua ei ole eikä tule paikkakunnalle olemassa olevat liikkeet / yrittäjät voi hinnoitella palvelunsa reilusti yläkanttiin.
Hyvä esimerkki on Siltasaaren hautauspalvelu jonka hintataso on korkea kaikessa, kukkalaitteita saa Joensuusta 60-80 euron väliltä kun paikallisen kaupan hinnat lähtee 100 eurosta ylöspäin. Palvelu on hyvää ja reipasta sekä asiakaslähtöistä mutta ne hinnat ovat korkeat..

Tokmannin tapauksessa ei ole suurtakaan merkitystä palvelulla toki asiakkaana on kiva mennä kauppaan jossa ollaan kohteliaita ja palveluhenkisiä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
euro69 kirjoitti:
Kilpailua ei ole eikä tule paikkakunnalle olemassa olevat liikkeet / yrittäjät voi hinnoitella palvelunsa reilusti yläkanttiin.
Hyvä esimerkki on Siltasaaren hautauspalvelu jonka hintataso on korkea kaikessa, kukkalaitteita saa Joensuusta 60-80 euron väliltä kun paikallisen kaupan hinnat lähtee 100 eurosta ylöspäin. Palvelu on hyvää ja reipasta sekä asiakaslähtöistä mutta ne hinnat ovat korkeat..

Tokmannin tapauksessa ei ole suurtakaan merkitystä palvelulla toki asiakkaana on kiva mennä kauppaan jossa ollaan kohteliaita ja palveluhenkisiä.
Hautauspalveluun pitäisi saada kilpailua. Olen vertaillut hintoja niin ovat varmaan suomen korkeimmat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niinpä niin! Tokmannille ei enää ole paljon merkitystä, sillä huonon palvelun ja paljon huonontuneen tarjonnan vuoksi emme enää asioi tuossa liikkeessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tokmannin halpuutus ei kyllä onnistu ja on tuhoontuomittu. Reilut tarjoukset loivat Tokmannin maineen. Palvelu kyllä pelaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KETÄ KIINNOSTAA SINUN KAUPASSA KÄYNNIT?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huonoa rihkamatavaraa saa halpuutettuun hintaan
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Noh kukin tykkää eri puurosta.

- Mikko Hotti -
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eniten kyrsii täällä Vaasan tokmannilla tarjoustavararoiden puuttuminen. Kolme kertaa minua on vaivattu hakemaan tarjousöljyä Teboil 17,90, aina tyhjä hylly!
Ilmianna
Jaa
Meillä on kanssa jatkuvasti ongelmia. Milloin on minun parkkiruutuni täynnä tai nimikko-ostoskärry jonkun toisen käytössä.
Kyllä entisen omistajan aikana oli parempi. Paikat oli pienemmät.
Ilmianna
Jaa
On aivan ihana palvelu parfymeriassa.
Kantsii käydä.tsiikaa.
Ilmianna
Jaa
Tuulosen Tokmannissa hyvä palvelu. Miehet ja naiset ovat kerran viikossa palvelleet mummelia kiitettävästi. Joten jatkakaa samaan malliin.
Ilmianna
Jaa
Tänään taas Joensuun Tokmannilla oli eri hinnat hyllyssä ja kassoilla. Lähes joka ostoskorissa Tokmanni kusettaa ihmisiä ostamaan eri hinnoilla hyllyn reunasssa kuin mitä hinnat on kassoilla.
Uskomatonta että mikään instannsi ei puutu tähän jatkuvaan kaupan varastamiseen asiakkailta.
Ilmianna
Jaa
Eikö vois olla kaikilla kaupoilla oma poliisi?
Rajat kiinni kauppojen ryöstöiltä!!!
Ilmianna
Jaa
Pitäisi olla ilmaiset ostoskorit ja ämpärit!
Ilmianna
Jaa
Valittakaa Kyösti Kakkoselle ja lopettakaa itkunne täällä. Tuskin Kyöstiäkään kiinnostaa jos joku tyly Okulainen ei saa palvelua kaupastaan.
Tutustukaa oheiseen linkkiin sillä Tokmanni on sijoitusyhtiön hallussa ei yksityisomistuksessa niin kuin joku väittää. Myymäläpäällikkö voi vaihtua mutta hänkin on yhtiön palkkalistoilla...

https://ir.tokmanni.fi/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eihän se Kakkoselle kuulu, kun on myynyt myymälänsä sijoitusyhtiölle. Niintenhän
pitäis saada voittoa rahoille, ei ne muuten niitä osta. Kummalliseksi on mennyt tämä
yhteiskunta, työntekijöiden selkärangasta revitään voitot. Ei palkata tarpeeksi henkilökuntaa työhön, kyllä se vaikuttaa työntekijöihin negatiivisesti.
Itse olen tyytyväinen asiakaspalveluun ja tulen käymään edelleenkin Tokmannilla.
Kyllä kun vertailee hintoja, niin on halvempia, kuin joissakin kaupoissa. Minulla ei ole työntekijöistä, kuin hyvää sanottavaa, voimia vaan työhönne ja jaksamista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ansku511 kirjoitti:
Eihän se Kakkoselle kuulu, kun on myynyt myymälänsä sijoitusyhtiölle. Niintenhän
pitäis saada voittoa rahoille, ei ne muuten niitä osta. Kummalliseksi on mennyt tämä
yhteiskunta, työntekijöiden selkärangasta revitään voitot. Ei palkata tarpeeksi henkilökuntaa työhön, kyllä se vaikuttaa työntekijöihin negatiivisesti.
Itse olen tyytyväinen asiakaspalveluun ja tulen käymään edelleenkin Tokmannilla.
Kyllä kun vertailee hintoja, niin on halvempia, kuin joissakin kaupoissa. Minulla ei ole työntekijöistä, kuin hyvää sanottavaa, voimia vaan työhönne ja jaksamista.
Kakkonen luopui Tokmannista ja viitisen vuotta sitten. Nyt sen osakkeita saa kuka tahansa ostaa Helsingin pörssistä ja koettaa tahkota niillä voittoa tai nauttia osingoista jos uskoo yhtiön menestykseen.
Olen aina saanut haluamaani palvelua Outokummun Tokmannin molemmista kerroksista ja tulen varmaan saamaankin. Jos outokumpulaiset haluavat päästä eroon viimeisistäkin monipuolisista palveluista niin Joensuuhun ja Kuopioon rahojanne kuluttamaan mars!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä ihmettä? Aina olen saanut hyvää palvelua kun olen sitä tarvinnut. Varsinkin alakerran pojat ovat aivan ihania.
Ilmianna
Jaa
Ootteko kuulleet termistä peilefekti , olisikohan siitä kysymys tässäkin Tokmamnin palveluasiassa ?
Ilmianna
Jaa
Yleisesti ottaen Okun Tokmannin palvelu on ihan hyvää. Henkilökunta on ystävällistä, ainakin jos itse muistaa olla myös. Kannattaa kokeilla iloisempaa asennetta eikä vain tarkkailla onko joilakin myyjällä huono päivä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Palveluammatissa maksetaan siitä että osaa palvella myös vaikeat asiakkaat.
Sekö auttaisi jos menee Tokmannille naama leveässä hymyssä eikä kysele mitään.
Jos asiakas käyttäytyy moitteettomasti mutta vaatii palvelua ei myyjän asia ole näyttää mieltään kun häntä häiritään.
Oikea asiakas palvelija ei näytä kaupassa asioiville huonoa päiväänsä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Palvelu on huonontunut ja edellisen kerran jälkeen tuli tunne että ostetaanko ensi kerralla muualta. Myyjän ilme oli kassalla yläkerrassa niin ynseä että olisi tehnyt mieli muistuttaa että me asiakkaat periaatteessa maksamme hänen palkkansa, joten pientä hymyä olisi syytä edes harjoitella. Myyjille , erityisesti niille naispuolisille voisi myös opettaa miten asiakkaalle kommunikoidaan, "päivää, hei, ole hyvä, kiitos" tulisi kuulua jokaisen asiakaspalvelijan vakiosanavarastoon. Täällä saa monesti vastakaiuksi tervehdykselle pelkän murahduksen ja mulkaisun.
Mielellämme asioisimme Tokmannilla jatkossakin, mutta kehottaisin kauppiasta vähän kannustamaan henkilökuntaansa asiakasmyönteisempään toimintaan, muuten ihmiset alkaa herkeästi äänestämään jaloillaan.
Ilmianna
Jaa
Aikaisemmin Tokmannilla oli kiva henkilökunta. Ei tarvitsekaan olla ylenmääräisen nuoleskeleva vaan asiallinen käytös asiakasta palvellessa.
Mutta alakerran tummatukkainen nainen ei ansaitse kiitosta huonosta palvelusta. Jos asiakas kysyy jotain, niin niskojen nakkelu ja ärähtely ei ole oikea asenne.
Itse en kaipaa henkilökunnan nuoleskelua, mutta asiallista käytöstä kyllä. Joten myymäläpäällikkö voisi joko pitää vakavan puhuttelun henkilökunnalle, tai potkaista ongelmaisen naisen pihalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onko sama joka ei pidä jos kysytään jotain. Kävin viime viikolla, kysyin missä hakemani tavara on, hän oli yksin kassalla ei ollut asiakkaita, viittasi epämääräisesti erääseen suuntaan ja alkoi taas tutkia puhelintaan, tai jokin vempain hänen mielenkiintonsa vei .
Tulee tunne että ei ole tervetullut. Onko tämä myyjä suomalainen?
En halua provosoida kenellekään potkuja, ei nämä valitukset tule turhasta. Asiaan voisi puuttua ja tavatkin voi korjata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei taida minkään yrityksen myymäläpäällikkö jakaa bonuksia tai potkuja tämän palstan perusteella.
Jos ja kun sinulla tuntuu olevan ongelmia oman itsetuntosi kanssa, kehotan menemään peilin ääreen ja sanomaa kuvassa näkyvälle henkilölle: Sinä olet ihan hyvä.
Ilmianna
Jaa
Ratkaisin ongelman vuosia sitten kun muutin Outokummusta muualle työn perässä ja käyn harvoin paikkakunnalla enkä yleensä osta mitään käydessäni joten en tiedä mistä kenkä puristaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Milloinkas sinulla on on ollut vara ostaa mitään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mainio tapa.
Outokummussa oli ongelmia ja nyt ei ole enää!!!
Psykiatrian riemuvoitto.
Ilmianna
Jaa
Minulla ei ole ongelmia, mutta Tokmannin henkilökunnalla on. Potkut jokaiselle joka ei tiedä miten asiakkaita palvellaan.
Tokmannin henkilökunta ilmeisesti puolustelee täällä käytöstään, mutta totuus ei pala tulessakaan. Okun Tokmannilla paövelu on nykyisin ala-arvoista ja mitkään asiakkaiden haukut ei sitä muuta. Muutos tapahtuu vain sen ongelmaisen henkilkunnan vaihtamisella.

Tästä olemme monet Okulaiset samaa mieltä. Vain Tokmannin henkilökunta on tietenkin erimieltä ja yrittävät puolustautua.
Ilmianna
Jaa
Hittojako valittajat meette Tokmannille ostakaa muualta ja vaikka Joensuusta tai Kuopiosta jos oman paikkakunnan palvelut ei kelpaa.
Ilmianna
Jaa
Tokmannin myyjillä on se tosi huono itsetunto käytöksestä päätellen. Asiakkaalla joka uskaltaa ottaa esille epäkohtia on vahva itsetunto. Heikolla itsetunnolla varustettu asiakas alistuu ja antaa vaikka räkiä päälleen.
Hyvä neuvo onkin vaihtaa putiikkia, jota onkin jo toteutettu. Mutta maine Okun Tokmannilta on mennyt ja sen palauttaminen on työn takana. Henkilökohtaisesti tulen kertomaan eteenpäin Okun Tokmannin huonosta palvelusta kun vain kohdalle sellainen tilanne sattuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sinut on tunnistettu, valistit minuakin, kun olit menossa sossuun hakemaan jokapäiväistä kaljarahaa. Olit sen verran törkyisen näköinen kääkkä, että ovat tainneet antaa Tokmanilla potkut persuuksille, josta olet pahoittanut äreän mielesi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki haastattelemani henkilöt olivat sitä mieltä, että Outokummun Tokmannilla saa hyvää asiakaspalvelua. Pari oli kuullut erään henkilön levittävän paikasta ikäviä mielipiteitä. Hän se kuuluisa elefantinpersenaama.
Ilmianna
Jaa
Hyvä on meininki ostaa myyjät neuvoo ystävällisesti jos ei itse löydä hakemaansa tavaraa
Ilmianna
Jaa
Noh toisaalta asiakaspalvelu on sivu seikka jos toisessa kaupassa näytellään valvontakameran kuvia pikkurikolliselle joka on ikänsä ollut rotta. Niin valitsen Tokmannin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sinäkö olet se rosvo? Kohtahan se meille selviää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Moniko teistä valittajista on ollut missään kaupan kassalla töissä???

Nykyisin myös asiakkailta puuttuu käytöstavat ja välillä oma muisti, kassalla valitetaan kun sitä vanhaa tuttua pakkausta ei ole enää myynnissä, tullaan vaikka kenkien kanssa jotka pitäisi vaihtaa eri kokoisiin vaikka näkee että niitä on käytetty reilusti (ei nämä on uudet käyttämättömät niihin on vaan jäänyt vähän likaa),
tullaan muualta ostetun tuotteen kanssa ja halutaan vaihtaa se toiseen tuotteeseen miksikö muualta ostettu, kun kyseiseltä toimittajalta ei siihen kauppaan ole tullut mitään kauppa näkee viivakoodista toimittajan, monta vuotta sitten ostettu kodinkone lopettaa toiminnan ja pitäisi saada uusi vaikka myyjä tietää koneen vanhaksi (mistäkö myyjä tietää koneen vanhaksi- monasti koneen malli tai väri vaihtuu lähes vuosittain,
Välillä sekin tuntuu olevan kassan vika kun oma pankkikortti on kiinni, kassa kyllä näkee kun katetta ei ole maksuun harva kassavaan sitä sanoo suoraan asiakkaalle.
Yleisin mistä kuulee valitusta kun sitä ostokuittia ei ole löytynyt, kassan kun pitäisi muistaa joka ostajan ostokset vuosien jälkeen- ei mikään kauppa jo kirjanpidollisesti saa antaa palautuksia ilman alkuperäistä kuittia, eikä mikään valmista ota mitään vastuuta jos palautetaan kone takuuhuoltoon ilman tietoa milloin se on ostettu.
Jaksetaan valittaa kun jotain tarjoustavaraa on tietyllä hinnalla tietty määrä, ei kassa sille mahda mitään se tarjous on kauppiaan tai ketjun päätös ei kassan.
kerran jopa eräs vanha mummo oli hävittanyt kaupassa (tai jossain muualla) käsineensä sain haukut kaikesta mahdollisesta ja oli lopuksi mummo sitä mieltä että olin varastanut hänen käsineensä ja hän soittaa poliisit tutkimaan kassan mihin olen piilottanut käsineet jos en anna hänelle uusia kaupan hyllystä.

Kaupassa ei myyjäkään jaksa aina jokaiselle olla mieliksi, myyjä harvoin kuulee kiitosta valitusta kyllä.
työt pitäisi saada tehtyksi > siivottava asikkaiden peuhaamat tavarat paikalleen, korjattava auki revityt paketit, saatava tulleet tavarat puretuksi hyllyihin, aikaa ei saisi kulua mihinkään harvoin on kokoaikaista työtä, pienellä palkalla pienillä tuntimäärillä olisi jaksettava ja yritettävä pärjätä tästä syystä moni jättää kaupan paikat ja yrittää hakeutua jos vaan pääsee muualle töihin.
Epäkiitolliset työajat, heikko palkkaus ja arvostus, jatkuva stessi kiireen kanssa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Uskon että näinkin on. Kai sentään suurin osa asiakkaista on ihan tavallisia jotka hakevat tarvitsemansa ja maksavat pois lähtiessään.
Kävin Lauantaina ala- ja yläkerrassa, molemmissa palvelu oli erinomaista, toivoteltiin vielä hyvää vappua lähtiessä. Tuli mukava tunne asioidessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lisätään vielä etten ole tokmannilla töissä enkä outokummusta mutta muualla halpakaupassa töissä pohjois-karjalan alueella. Suurin osa päivistä on mukavia, mutta joskus on päiviä kun minusta ja muistakin myyjistä tuntuu että joku hoitolaitos on tuonut koko asujaimistonsa kaupoille ja antanut lääkityksen väärällä annostuksella.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Väärällä alalla oot kuitenkin. Jos on noin vaikeeta koitappa vaikka teollisuuden alan töitä.
Rauta ei sulle paljon valita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä olen varmaan niin hassunkurisen näköinen, että jopa Tokmanninkin myyjät minulle hymyilevät ja moikkaavat. Asiassa pätee varmaan se vanha sanonta, että metsä vastaa niikuin sinne huudetaan. Tekisi muuten mieli halata jokaista neitiä tai rouvaa erikseen. Ovat he niin ystävällisiä ja valmiita neuvomaan. kun heiltä neuvoa kysyy. Mukavia kevätpäiviä jokaiselle asiakaspalvelijalle ja kassalle meille niin rakkaaksi tulleelle Tokmannin tavaratalossa.
Ilmianna
Jaa
Kaavilta käymme pari kertaa viikossa Tokmannilla.
Aina on ollu palvelu hyvää,
kerrankin tuli ostettua viallinen sähkölaite eli lämmitin.

Myyjä totesi että liike vastaa ja vaihtoi laitteen uuteen ilman suurempaa selittelyä.

On turhaa tehdä tikusta asiaa. Kun itse käyttäytyy asiallisesti ja toista osapuolta kunniottavasti saa myös saman kohtelun.

En itse ymmärrä tätä nykyihmisten valitusta ja narinaa pienistä asioista.
Ilmeisesti meillä on liikaa tavaraa ja liikaa aikaa sottailla kaikkea.
Asiat ovat liian hyvin.

Kiitos oikein ystävälliselle mies myyjälle.

T. Kaavilla asuva nainen ja mies.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
mielestäni asiakaspalvelun tärkeimmistä asioista on olla kohtelias asiakasta kohtaan vaikka asiakkaalla olisikin huono päivä tms. jos asiakaspalvelija on aina myrtsinä töissään niin silloin kannattaisi jo vaihtaa alaa, koska silloin ei ilmeisesti nauti tekemästään työstä. en viittaa tällä tokmannin työntekijöihin vaan ihan yleisesti ottaen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koska Tokmannilla on henkilökuntaa melkoisesti, ei asiaa voi yleistää. Siellä on myös kivoja myyjiä, mutta vain muutama huonokäytöksinen tollo, joka vaikuttaa Tokmannin maineeseen.
Asiakkaiden haukkuminen ei paranna millään tavalla Tokmannin mainetta, joten turpa tukkoon ja käytöskouluun tai ulos palveluammatista, jos ei osaa käyttäytyä.
Ilmianna
Jaa
Minusta on hienoa, että meillä täällä Outokummussa on TOKMANNI. Tykkään käydä ja niin täyttää tykkäävän moni muukin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Oikein hyvää palvelua tänäkin aamuna sekä ylä-että alakerrassa vaikka oli aikamoiset hulinat käynnissä. Nuori kassatyttö nyt ei tiennyt ihan kaikkea tarjoustuotteista mutta se on ihan ymmärettävää kun on vasta- alkaja. Ihan parhaansa teki ja oisi lähtenyt selvittämään kysymystäni mutta sanoin tulen joskus toiste kun ei ole näin pitkät jonot. Kiitti ja toivotteli hyvää päivänjatkoa.
Ja jos ketä ei siellä naamat miellytä niin menee Tokmannin verkkokauppaan, tilaa tuotteet sieltä maksaa verkkopankilla ja käy vaan halemassa ne sielltä 1-2 päivän päästä kun tulee ilmoitus.
Toimiva systeemi, itekkin sitä käytän välillä jos joku tuote on myymälästä loppunut.
Ei sitten tarvitse katsoa sitä "ärsyttävää" myyjää ...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eilinen käynti tokmannilla ei miellyttänyt ollenkaan. Ja viimeistään kassalla tuli niin huono olo, kun kassatäti tuoksui niin vahvalle hajuvedelle.
Alakerrassa sain kuitenkin hyvää palvelua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos olet allegikko niin kannattaako mennä pahimpaan ruuhka aikaan. Käyttää siellä hajuvesiä kuule moni muukin kun justiin kassatäti. Asiakkaat ihan varmasti ja tuoksuttelevat kosmetiikkahyllyllä. Mutta henkilökuntaahan sinun oli tarkoitus mollata., eikö niin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tokmannin palvelutaso!

Monet asiakkaat joiden kanssa olen keskustellut ovat tyytymättömiä nykyiseen Outokummun Tokmanniin. Aikaisemmin entisen omistajan aikaan, Tokmannissa oli mukava asioida, mutta nykyisin on parempi asioida jossain muualla, sillä niin palvelu kuin tuotteetkin ovat kokeneet rajun alamäen asiakkaan silmillä katsottuna.
Palvelu on epäystävällistä ja huonoa muutamien myyjien kohdalla. Yksikin epäystävällinen sana ja töykeä vastailu vieroittavat asiakkaita. Eikö mieleen tule, kuinka tärkeää on hyvä palvelu? Vähemmästäkin kohtelusta asiakkaat kaikkoaa kuin mitä nykyisin on Tokmannin kohdalla.

Tokmannin on aika vaihtaa muutamat myyjät, erityisesti alakerrassa. Tympeäilmeistä, epäystävällistä naamaa ei kukaan viitsi kauan katsella. Olemme maksavia asiakkaita ja haluamme hyvää palvelua, mutta Tokmann on mennyt alaspäin kuin lehmänhäntä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta