Miten tehdä Photarilla, jossa kuva ja teksti ???

Reijo45

Miten tehdä Photarilla, jossa kuva ja teksti erikseen. Kyseessä on siis taso, johon sijoitetaan kuva ja runoteksti erikseen(vasemmalla kuva ja oikealle runo) tavallaan kai olen nähnyt sellaisia joulukortteja..tms

Kuva on jpg-muodossa ja teksti wordilla. Ilmeisesti tekstityökalulla saa tekstit kopioitua helposti tyhjään tasoon ja sitten kuva pitää asemoida erikseen. Selvennän vielä, etten tarkoita kuvan ja tekstin yhdistämistä samaan tasoon-kuvaan.

Neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan.
Reijo

10

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhgfhghghgfh

      Kyllä siinä varmaan kaksi tasoa pitäisi olla. Toisessa kuva ja toisessa teksti.

      Kuvatason toinen puoli vaan on "tyhjää" eli pohjaväriä.
      Tekstitaso taas on läpinäkyvä tekstiä lukuunottamatta ja asemoitu kuvatason pohjaväriosan päälle.

      • Reijo45___

        Ilmeisesti jotakin tommosta. pohdiskelen, että eikö photarilla voi tehdä tyhjää tiedostoa siis valkoisella pohjalla esim. A4 kokoon ja sitten sijoittelisi siihen kuvatason ja runoteksti tason


      • sasdasdasdasda
        Reijo45___ kirjoitti:

        Ilmeisesti jotakin tommosta. pohdiskelen, että eikö photarilla voi tehdä tyhjää tiedostoa siis valkoisella pohjalla esim. A4 kokoon ja sitten sijoittelisi siihen kuvatason ja runoteksti tason

        Oikeastaan kolme tasoa: tausta, kuva, ja teksti.


      • tottakaisaa
        Reijo45___ kirjoitti:

        Ilmeisesti jotakin tommosta. pohdiskelen, että eikö photarilla voi tehdä tyhjää tiedostoa siis valkoisella pohjalla esim. A4 kokoon ja sitten sijoittelisi siihen kuvatason ja runoteksti tason

        Tottakai voi

        Tiedosto > Uusi ja sieltä A4 niin aukeaa valkoisella taustalla oleva kuva. Siihen sitten vaan raahat halutun kuvan ja tekstityökalulla liität leikepöydältä Wordin tekstin


    • ADpro

      pari käytännön vinkkiä mitä itse teen aina:
      -sen lukollisen backround layerin voi heivata roskiin joka kerta.(Itse kokenut sen haitaksi lähes aina)
      (Tee vaikka uusi normi layer ja laitat siihen halutun taustavärin/ läpinäkyvyys.)
      -jpg- muoto ei tue layereita eli jos avaat tiedoston myöhemmin on teksti kuva automaattisesti laitettuna yhteen tasoon. vaikka muokkaisitkin jpg-tiedostoa laittamalla siihen kuvan ja tekstin eri layerille.(onnistuu mutta ei tallenna layereita).
      -tekstiä voi siirrellä valitsemalla teksti layer ja liikuttamalla tekstiä valkoisella nuolityökalulla.
      Samoin kuin muitakin kuvia jne.
      -mm.tiff,psd tukee layereita
      -läpinäkyvä tausta kannattaa pitää mielummin kuin valkoinen pohja.(Esim. jos epätasainenkuva on rajattu reunoja pitkin.esim. hiukset) tulostuksessa se kuitenkin on valkoista.

    • linuxuser

      jaa, eikä photoshopilla voi kirjoittaa suoraan kuvaan tekstiä?
      Gimpissä voi...

      • dgfdfgdfgdfgd

        Kyllä voi.
        Se teksti on GIMPissä kyllä omalla tasollaan niinkuin pitääkin.


    • bjdhfghbdhb

      Tuollaisen voi tehdä toimisto-ohjelmallakin. Itse kuva pitää olla valmiina, sitä ei teksturi itse osaa.
      Olen tehnyt tuollaisia openofficella ja Libreofficella. Kuva ja muut palikat on omilla tasoillaan ja niitä voi siirrellä ja kokoa voi muuttaa.

      Gimp käy hyvin myös, jos siinä on halutut fontit asennettuna. Gimpissä ei vain voi kohteiden kokoa muuttaa vetämällä, vaan koko pitää antaa numeerisesti.

    • Reijo45___

      Kiitoksia vastanneille, pääsin eteenpäin ja kuvan teko onnistui, tyhjältä A4 jne

    • On mulla Photarikin mutta nyt PhotoFitre tässä ja tuota kuvaa/tekstiä voi rajata muokata tuostakin mielin määrin. Tekstiä ja kuvaa voi venyttää ja kaventaa nuolella vetämällä tuossa päälläkin kunnes hyväksyy kuvan tai tekstin

      Epäonnistuneen tekstin/kuvan voi peittää kun rajaa vaikka tuossa kuvan valkoisesta kohdasta pienen alueen ja kopioi sen ja sitten liittää/siirtää ja venyttää/kaventaa sen peittämään huonon tekstin/kuvan ja sitten tekee uuden mieluisan tekstin/kuvan jonka liittää taas kuvaan/tekstiin ja siirtää halutulle kohdalle. Paikkauksia voi tehdä vaikka kuinkamonta kertaa siitä ei kuva huonone kun vain ottaa samanväriseltä alueelta kun sijoituspaikkakin on

      Jos on monimutkaisempi teos niin kannattaa välillä tallentaa niin voi alkaa jostain kohdasta uudestaan silloin eikä tarvitse ihan alusta alkaa

      Lopuksi voi rajata koko kuvan sopivaan kokoon kun se on muuten valmis

      Tuossa nyt alkua https://youtu.be/ypfa8coEbWk

      Tuo PhotiFiltre on parasta mitä netistä ilmaiseksi löytyy Windowsille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe