Nuohooja ilman "toimilupaa"???

Epävarmana

Olen kuullut ettei Puolangalla olleella nuohoojalla olisi enää "lupaa" nuohota, vaan täällä on uusi nuohosta tekevä henkilö naapurikunnasta. Olenkin miettinyt miten tämä nuohooja on saanut toimia näinkin pitkään, tekee niitä lupauksia tulla, muttei kuulu viikkoihin (aina joku hyvä selitys kyllä löytyy...), jopa useaan vuoteen (kyseistä tapahtui minulle itselleni, eikä ole vieläkään käynyt). Pitää maksaa käteisellä nuohoukset, ettei tartte verottajan tietää (tämä on minun arvaukseni vaan... mutta miksei sitten muut maksutavat ole aina kelvannut.
No siitä en tiedä, onko kyseisen nuohousta hyväksyttävä vakuutusyhdistyksen (sattusi vaikka talo palamaan...), koska kyseinen ei olisi maksanut kuuleman mukaan maksuja, joita yrittäjän kuuluisi maksaa. Itsekkin olen pelännyt jos talo palaa, miten silloin käy kun nuohoojaa ei ole näkynyt muutamaan vuoteen (olen ottanut kyllä yhteyttä paloviranomaisiin ja naapurikunnan nuohoojaan, mutta kyseinen Puolangan nuohooja oli luvannut hoitaa nuohouksen meille itse, eikä antanut lupaa "vieraalle" alansa ammattilaiselle naapurikunnasta (viranomainen otti yhteyttä tähän "meidän nuohoojaan" ja hänelle oli lupauksensa sanonut)...

Korjatkaa joilla on oikeaa tietoa asiasta, sillä en ole alan ammattilainen!!!

Kait sitä oli kuulemien mukaan tälle nuohoojalle sattunut vaikka mikälaisia tapauksia, van kun nuo ihmiset puhuu aina jotain, niin tiedäppä olisikko noilla perää... jospa joku saattaisi silti jotain tietääkkin... vai tietääköhän...

Siis onko kyseisellä henkilöllä lupaa nuohota enää Puolangalla asukkaiden piippuja???

24

5315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jesmonen

      Varo nuohoo sunki akkas ilman lupaa

    • positiivisestipleas

      ei valiteta, kymmenen vuojen peästä ei ole mitä nuohota kun kylä on autiokylä

    • Nuo_hooja

      ite oon nuohonnut, ei oo kukkaan luppaa kysyny.

    • suti...suti

      Kateuttaan nämä pösilöt urputtavat. "Nuohari" kun on saanut nuohottavakseen uutta punalihaista, niin peräkammarin saamattomila vätyksillä veetuttaa...

      • AllahAh

        Katteus kulahtanu pershärösen vakio arkumentti...


    • Aki...vaan

      Tuo otsikkokirjoitus oli kuin minun tapaukseni, ainut että syy taisi olla ettei nuohooja tullut meille, koska teki aika ikävästi kaupoissa, lupasi jotain, mutta eipä pitänyt sanaansa. Kun kyselin asiaa häneltä, niin vetosi vain etteipä oo mitään paperille pistetty. No näistähän oppii sitä tulevaisuutta varten, mutta kait sille pitäsi sentään ostaa hamekangasta (yleensä mies pitää, mitä lupaa ja sanoo, muttei tässä miestä semmoiseen oo). Olisi kyllä saanut aivan rauhassa tehdä työnsä, ei minun tartte mennä niin raukkamaisiin tekoihin kuin nuohousyrittäjä teki. Mutta silti eihän näitä ihmisten onnettomuuksia joita taloihin voi tulla tms, toivoisi kenellekkään tulevan.

      Muuta kuin, kokeile saaha jostain hommia ja siitä palkkaa elämiseen.

    • sot.sot

      Nyt minäki kuulin, ettei tämä nuohari, joka nuohaa nyt kenenkin mielestä mitä reikää vaan, olekkaan Puolangan "virallinen" nuohoaja, vaan se on tosiaan Oikarinen Paavo Ristijärveltä. Tekeekö tämä entinen Nuohoojan "sijaisuutta" ihan pimeästi. Kyselkäähän tutuilta onko tämä nuohooja tulossa nuhoamaan, ettei vaan maksa siitä sitä pimeätä palkkaa. Sekin kun taitaa ollarangaistava teko.

      Mutta sehän kannattaa varmistaa paloviranomaisilta, kenellä on oikeus vielä nuohota. Eipähän tule tehtyä siinä ainakaan vääryyttä!!!

    • jeeeep

      Mitä, onko Puolangalla ollut nuohooja? Luulin ettei semmoista ookkaa, kun ei oo näkyny. No jospa se nyt alkaa nuohous onnistumaan.

    • tuhkapöly

      Vieläkös "pimee" nuohooja on kierrellyt , netin tietojen mukaan ei kuulu enää ennakkoperintä
      rekisteriin. kotisivujen mukaan toimintaa (pimeää) etelä Suomea myöten!

      • Löytyitiedot

        Kuuluu rekisteriin.


    • urpelo

      Pimee nuohooja kusettaa ihan kaikkia.
      Valehtelulla ja kusetuksella on lyhyet jälet!

    • katkeraahommaa

      EIKÖ PALOVIRANOMAISET SAA KYSEISTÄ NUOHARIA KURIIN??? TEKEE KOKO AJAN PIMEÄÄ TYÖTÄ PUOLANGALLA. ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ANTAKO NUOHOTA TÄMÄN HUIJARIN, VAAN OTTAKAA YHTEYTTÄ OIKARISEN PAAVOON, JOKA ON NYT PUOLANGAN VIRALLINEN NUOHOOJA. VARMAAN MUUTKIN VIRANOMAISET VOI PUUTTUA PIMEÄN TYÖN TEKOON, JOS ON VAAN HALUA...

    • PuulanganLuupäät

      Ei ole pimeää. Kuuluu rekisteriin. Varokaa mustamaalaamasta elinkeinosta perättömiä tietoja. Voi tulla kalliiksi helkatin pösilöt!

      • nokipää

        Olisko ruvennut ahistaan, liittynyt ennakkoperintä rekisteriin vasta 19.04.2017,kauanko oli pois rekisteristä ennen sitä?


    • Turhapäällystö

      Ei palolaitoksella keretä, niillä menee aika papereita toisten pöydille siirrellessä.
      Loppu aika päivästä menee miettiessä että mitähän keksi että mainittas?
      Kattokaapa laitoksien sivuilta, jokaiselle on oma päällikkö ja vielä päällikölle päällikkö.
      Sillä riittäs Sippilälle mitä poistaa!

    • jouman12

      Kahtokeepa protestilistaa..

    • Asiastaselevääottava

      Valitettavasti tämä "entinen" nuohari jatkaa Puolangalla... ihan virallisesti. Sopimus on tulossa, ellei jo tullut... van muistakaa maksaa vain ja ainoastaan laskulla, ihan kaiken varulta... Tämä tieto vahvistettu Kainuun pelastuslaitokselta. Oikarisen nuohoussopimus oli vain väliaikainen, vanahan nuoharin henk.kohtaisten syiden vuoksi..

    • Kathy0

      Maksakaa pankkikortilla tai käteisellä kuittia vastaan.
      Kukaan ei anna nykypäivänä mitään Laskulle.
      Koska saattaa se jättää asiakaskin sen maksamatta.
      Ja lopettakaa tämä paskanpuhuminen.
      Nuohooja on mikä on.
      Mikäli ei kelpaa niin ostaa palvelun vaikka Oulusta ja kaivaa kässiä vähän enemmän.

    • aprikoi

      Nuohoojaa kyllä tarvittais, mutta ota tästä sitten selvää, kun niin monenlaist kommenttia näkyvät kirjoittavan?
      Olkoon nuohooja millainen tahansa, niin kuitti nuohouksesta pitää saada sellaiselta nuohousyritykseltä, joka kelpaa vakuutusyhtiölle vahingon sattuessa.

      • palomies12

        vie hyvä immeinen sitten kuitti pankkiin säilöön, soattaa paloa vanhan koatuvan tönönmukana


    • Todettu

      Miksi Puolangan nuohooja sopii aikoja, mutta ei tule!!!! Kaksi kertaa on mökeille tilattu ja miestä ei näy. Yli 100 km päästä tullaan paikalle. Jääkö 2018 nuohous tekemättä??? 3 vuoden välein lain mukaan pitäisi nuohota, mutta pakko jäädä odottamaan 2019 vapautuvaa uutta mallia, jolloin nuohooja voi olla muualta.

    • Pessimisti

      Ossaa olla hankalaa saada nuohoojaa Puolangalle.
      Piirinuohoojaa ei saa puhelimella kiinni, eikä paikalle vaikka sovittais ja palolaitokselta ei vastaa kukaan puhelimeen, että vois kysellä kenelle se nuohous nykyään kuuluu.
      Onneksi vapautuu ens vuonna niin saa päättää kenet tilaa ja mistä.

      • ok_talollinen

        Tilasin kevaättalvella nuohoojan Ristijärveltä. Sain ajan seuraavalle viikolle, koska hänellä oli toinenkin kohde Puolangalla ja sitä ennen Paltamossa samana päivänä. Hyvin homma toimi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe