Miksi rekkakuskit eivät kykene hoitamaan töitänsä liikennesääntöjen mukaisesti?
Nämä "ammattikuljettajat" ajavat aina perässä kiinni, vaikka ajaisin suurinta sallittua nopeutta. Miksi ammattilainen ei tajua nopeusrajoitusta ja sitä, että siinä käy aika huonosti jos rekka ajaa henkilöauton perään? Eikö ammatikuljettajan pitäisi olla tietoinen liikennesäännöistä?
Olen myös nähnyt useasti moottoritiellä rekkoja ohitellessani, että rekkakuskit räpeltävät puhelimia ajaessaan. Olen myös tietoinen internetissä ajamistaan streamaavista rekkakuskeista.
Koulutetaanko rekkakuskit huonosti vai hakeutuuko kyseiseen työhön jotenkin normaalia typerämpää porukkaa? Minua huolestuttaa rekkakuskien ammattitaidottomuus.
Miksi rekkakuskit eivät osaa liikennesääntöjä?
78
1080
Vastaukset
- vetopöytä
Aivan turhaa provoa taas, joltakin teiden retardilta.
Väitätkö, että rekkakuskit ajavat rekoilla yleensä täsmälleen sääntöjen mukaan? Ainahan rekat ajavat ylinopeutta 80km/h alueella, josta seuraa se, että aletaan hiilostamaan tasan tai vähän alle 80km/h ajavien perässä kiinni. Voit vaikka itse kokeilla ajamalla rajoitusten mukaisesti.
- Turvallisuusriski
"Olen myös nähnyt useasti moottoritiellä rekkoja ohitellessani, että rekkakuskit räpeltävät puhelimia ajaessaan"
Siis missä välissä ohitustilanteessa ehdit kurkkia henkilöautosta rekan ohjaamoon joka on paljon korkeammalla?
Jos joku vaarantaa liikenteen niin sinä tuollaisella toiminnalla!- Turvallisuusriski
Auts taisin osua oikeaan hiljaisuudesta päätellen. Etpä taida ollakaan sellainen mr. täydellisyys liikenteessä kuin kuvittelet olevasi.
Turvallisuusriski kirjoitti:
Auts taisin osua oikeaan hiljaisuudesta päätellen. Etpä taida ollakaan sellainen mr. täydellisyys liikenteessä kuin kuvittelet olevasi.
Esim. Istuessani jonkun kyydissä tai kyydissä istujan huomauttaessa asiasta. En minä varsinaisesti itse ajaessani kyttää muiden puhelimen käyttöä.
Hiljaisuus johtui siitä, että minulla on muutakin tekemistä kuin kiistellä asioista internetissä.- Turvallisuusriski
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Esim. Istuessani jonkun kyydissä tai kyydissä istujan huomauttaessa asiasta. En minä varsinaisesti itse ajaessani kyttää muiden puhelimen käyttöä.
Hiljaisuus johtui siitä, että minulla on muutakin tekemistä kuin kiistellä asioista internetissä.Yllättävää että sinulla todellakin on muutakin elämää.
Sen verran epäselvä tuo rekkoja ohitellessani, että siitä ymmärtää sinun olleen ratin ja penkin välissä. Turvallisuusriski kirjoitti:
Yllättävää että sinulla todellakin on muutakin elämää.
Sen verran epäselvä tuo rekkoja ohitellessani, että siitä ymmärtää sinun olleen ratin ja penkin välissä.Enkö ohita rekkaa, jos istun auton kyydissä joka ohittaa rekan? Voi tätä logiikan loistoa taas.
Ja anna kun arvaan: sinulla ei ole myöskään mitään järkevää sanottavaa itse ketjun aiheeseen?- hahhahhahhahhahhahhahha
Et edes voi kuvitella mitä sieltä rekanratista näkee !!!! Usein juuri moottoritiellä. Pikku "mopoautoihin" on erittäin hyvät näkymät.
- MattiEskorahti
hahhahhahhahhahhahhahha kirjoitti:
Et edes voi kuvitella mitä sieltä rekanratista näkee !!!! Usein juuri moottoritiellä. Pikku "mopoautoihin" on erittäin hyvät näkymät.
Määrä oon nähny,ko rekkakuski ajo tojotalla....
- Turvallisuusriski
Miksi yleistät? Jos muutama rekkakuski törttöilee liikenteessä, miksi leimaat koko ammattiryhmän?Vähän sama homma kuin tietty porukka nuorisosta tekee tyhmyyksiä leimattaisiin kaikki nuoret huligaaneiksi.
Ja kuule veikkoseni rekkakuskeja kyllä koulutetaan jopa nykyään viiden vuoden välein ammattipätevyyspäivien muodossa. Ja uudet kuskit pääsevät alalle vain koulutuksen kautta.
Oletkos ottanut huomioon, että se yhdistelmä jota kuski liikuttaa on yrittäjälle kallis. Ei sen rattiin lasketa "normaalia typerämpää porukkaa".
Jos nuo kumipyörät seisahtuisi tämä maa pysähtyisi siihen paikkaan. Loppuisi sinultakin elintarvikkeet pöydästä ja polttoaine autosta, eikä kukaan veisi pois sinun jätteitäsi. Vikisisit sitten täällä, että miksi näin. Siinäpä sitä sitten olisi sinulle ihmettelemistä!Tätä rekkojen sekoilua tapahtuu valitettavan usein. Jos ajaa 80km/h alueella suurinta tai lähes suurinta sallittua nopeutta, on hyvin todennäköistä, että jossain tilanteessa on rekka ajamassa aivan liian lähellä perää. Toki varmasti on olemassa myös liikennesäännöt osaavia rekkakuskeja.
Pelottavin tapaus rekan kanssa tapahtui eräs talvi kun ajoin 80km/h alueella tasan 80km/h jäistä mäkeä ylös. Tie oli niin liukas että tuokin nopeus alkoi tuntumaan jo liian nopealta. Sitten huomasin, että rekka lähestyy pitkiä valoja vilkutellen perääni, vaikka ajoin suurinta sallittua nopeutta. Luulin, että kuolen, koska rekka tuli oikeasti todella lähelle. Törmäys oli varmaan senteistä kiinni. Onneksi rekka hidasti sitten lopulta vauhtiaan.- Turvallisuusriski
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Tätä rekkojen sekoilua tapahtuu valitettavan usein. Jos ajaa 80km/h alueella suurinta tai lähes suurinta sallittua nopeutta, on hyvin todennäköistä, että jossain tilanteessa on rekka ajamassa aivan liian lähellä perää. Toki varmasti on olemassa myös liikennesäännöt osaavia rekkakuskeja.
Pelottavin tapaus rekan kanssa tapahtui eräs talvi kun ajoin 80km/h alueella tasan 80km/h jäistä mäkeä ylös. Tie oli niin liukas että tuokin nopeus alkoi tuntumaan jo liian nopealta. Sitten huomasin, että rekka lähestyy pitkiä valoja vilkutellen perääni, vaikka ajoin suurinta sallittua nopeutta. Luulin, että kuolen, koska rekka tuli oikeasti todella lähelle. Törmäys oli varmaan senteistä kiinni. Onneksi rekka hidasti sitten lopulta vauhtiaan.Ota huomioon, että rekka tarvitsee täydellä kuormalla mäkeen liukkaalla kelillä vauhtia päästäkseen mäkeä ylös. Yhdistelmä kun lähtee liukkaalla takaperin niin siinä se todellinen vaara vasta syntyy.
Takanasi tuleva rekkakuski yritti varmaan valoja räpsyttämällä kertoa että tarvitsee vauhtia mäkeen tien liukkauden vuoksi. On siinä varmasti hikikarpalot nousseet kuskin otsalle kun on jännännyt pääseekö mäen ylös. Turvallisuusriski kirjoitti:
Ota huomioon, että rekka tarvitsee täydellä kuormalla mäkeen liukkaalla kelillä vauhtia päästäkseen mäkeä ylös. Yhdistelmä kun lähtee liukkaalla takaperin niin siinä se todellinen vaara vasta syntyy.
Takanasi tuleva rekkakuski yritti varmaan valoja räpsyttämällä kertoa että tarvitsee vauhtia mäkeen tien liukkauden vuoksi. On siinä varmasti hikikarpalot nousseet kuskin otsalle kun on jännännyt pääseekö mäen ylös.Ai nytkö se on minun vika, että rekka meinaa ajaa päälleni vaikka ajan täysin liikennesääntöjen mukaisesti? Rekkojen kuormien suuruuksien rajoissa on selkeästi jotain mätää, jos tällaista pääsee tapahtumaan tai sitten rekkakuskien ammattitaidossa.
- Turvallisuusriski
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Ai nytkö se on minun vika, että rekka meinaa ajaa päälleni vaikka ajan täysin liikennesääntöjen mukaisesti? Rekkojen kuormien suuruuksien rajoissa on selkeästi jotain mätää, jos tällaista pääsee tapahtumaan tai sitten rekkakuskien ammattitaidossa.
Oletko joskus ajanut rekkaa?
Turvallisuusriski kirjoitti:
Oletko joskus ajanut rekkaa?
En, mutta se ei liity mitenkään tähän, että tavalliset ihmiset saavat pelätä rekkoja henkensä edestä liikennesääntöjen mukaisesti ajaessaan.
- Turvallisuusriski
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
En, mutta se ei liity mitenkään tähän, että tavalliset ihmiset saavat pelätä rekkoja henkensä edestä liikennesääntöjen mukaisesti ajaessaan.
Heitin kysymyksen siksi, että siinä tapauksessa sinulla ei ole hajuakaan miten paljon erilaista on ajaa liukkaassa mäessä täydessä kuormassa olevaa rekkaa kuin henkilöautoa. Joten kyllä se tähän liittyy. Ilmaisen vinkin annan, seuraavan kerran vastaavanlaisessa tilanteessa ja vastaavanlaisten keliolosuhteiden vallitessa ole fiksu ja näytä vilkulla rekalle ohitusmerkkiä, hidasta vauhtiasi ja aja sivuun. Näin vältytään vaaratilanteelta. Niin helppoa se on.
Noh jos tilastoja katsotaan niin todennäköisempää on kuolla lääkärin tekemään hoitovirheeseen kuin kolaroida rekan kanssa ja kuolla. Ja mitä kolaroitiin ylipäänsä tulee niin todennäköisempää tilastojen mukaan on joutua kolariin henkilöautolla kuin rekalla.
Mutta siinä tapauksessa kun rekkakuski todetaan syylliseksi kuolonkolariin niin pahimmassa tapauksessa häkki heilahtaa ja siihen päälle kuski maksaa korvauksia.
Lääkärin tehdessä hoitovirheen, jonka seurauksena potilas kuolee, lääkäri usein selviää pelkällä huomautuksella. Toki omaiset voivat hakea korvausta, mutta ei se hoitovirheen tehnyt lääkäri sitä omasta pussista maksa. Turvallisuusriski kirjoitti:
Heitin kysymyksen siksi, että siinä tapauksessa sinulla ei ole hajuakaan miten paljon erilaista on ajaa liukkaassa mäessä täydessä kuormassa olevaa rekkaa kuin henkilöautoa. Joten kyllä se tähän liittyy. Ilmaisen vinkin annan, seuraavan kerran vastaavanlaisessa tilanteessa ja vastaavanlaisten keliolosuhteiden vallitessa ole fiksu ja näytä vilkulla rekalle ohitusmerkkiä, hidasta vauhtiasi ja aja sivuun. Näin vältytään vaaratilanteelta. Niin helppoa se on.
Noh jos tilastoja katsotaan niin todennäköisempää on kuolla lääkärin tekemään hoitovirheeseen kuin kolaroida rekan kanssa ja kuolla. Ja mitä kolaroitiin ylipäänsä tulee niin todennäköisempää tilastojen mukaan on joutua kolariin henkilöautolla kuin rekalla.
Mutta siinä tapauksessa kun rekkakuski todetaan syylliseksi kuolonkolariin niin pahimmassa tapauksessa häkki heilahtaa ja siihen päälle kuski maksaa korvauksia.
Lääkärin tehdessä hoitovirheen, jonka seurauksena potilas kuolee, lääkäri usein selviää pelkällä huomautuksella. Toki omaiset voivat hakea korvausta, mutta ei se hoitovirheen tehnyt lääkäri sitä omasta pussista maksa.Se miten rekkaa ajetaan ei liity tähän. Minulla on täysi oikeus tai itseasiassa velvollisuus ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Kenelläkään taas ei ole oikeutta ajaa perääni, jos ajan tasaista nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Eli ongelma on rekkojen liian suuret kuormat ja rekkakuskien ammattitaito.
- Turvallisuusriski
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Se miten rekkaa ajetaan ei liity tähän. Minulla on täysi oikeus tai itseasiassa velvollisuus ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Kenelläkään taas ei ole oikeutta ajaa perääni, jos ajan tasaista nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Eli ongelma on rekkojen liian suuret kuormat ja rekkakuskien ammattitaito.
Sinusta ei löydy tippaakaan inhimillisyyttä. Tuijotat vain ja ainoastaan omaan napaasi etkä ajattele asiaa muiden näkökulmasta. Empatiakyky taitaa olla sinulle aivan vieras käsite. Pyydät mielipiteitä, mutta seisot niin jyrkästi omiesi takana ettet hyväksy toisten mielipiteitä. Sinunkaltaisiasi pätijöitä ja saivartelijoita on ollut aina ja tulee aina olemaan, valitettavasti. Joillekin se on elämäntapa ja sinulle se käy jo työstä. Ainakin siitä päätellen miten täällä kommentoit eivät taida oikeat työt sinua paljon painaa. Joutaahan sitä ihmetellä kun tyhjää toimittaa.
Jos kerran kyseenalaistat rekkakuskien ammattitaidon niin miksi et lääkäreiden? Vaikka on todellakin todennäköisempää kuolla leikkauspöydälle kuin rekkakolarissa.
Kaikenlisäksi sinulla tuntuu olevan joku fobia rekkoja kohtaan.
Valitettavasti me kuolemme kaikki joskus. Ei tästä elämästä selviä hengissä.
Kerrohan sitten oi kaikkitietävä ylhäisyys, että miten täydessä lastissa oleva rekka mielestäsi pääsee jäisen liukkaan mäen ylös ilman vauhdinottamista?
Ennakointi on todella suuri osa rekkakuskin ammattitaitoa. Painavalla yhdistelmällä on ennakoitava jokainen ylämäki ja alamäessä on otettava vauhtia vastamäkeen. Vaihteen on satuttava kohdalleen ennen mäkeen nousemista, sillä mäessä ei pysty enää vaihtamaan tai huonosti käy talvikelissä. Tämän lisäksi rekkaan voi tulla yllättävä vika ja vaihdetta ei löydykään ( katsos kun ne ovat ihmisten rakentamia vehkeitä niin aina voi tapahtua) niin siinä se vasta se todellinen ammattitaito mitataankin kun yrität saada viasta huolimatta vaihteen sisään.
Rekoissa vaihteisto on yleisesti 8-12 tai 16 nopeuksinen. Vaihteistoissa on kolmi tai nelivaihteinen perusvaihteisto josta lisävaihteistolla saadaan kaksi eri nopeusaluetta, jotka ovat hidas ja nopea. Ja tätä lisävaihdetta kutsutaan aluevaihteistoksi taikka kertojaksi. Tämän lisäksi vaihteistossa voi olla puolittaja. Mikäs se puolittaja sitten on? No minäpä kerron. Sillä saadaan jokainen vaihde puolitettua. Ja puolittaja voi toimia joko pelkästään nopealla välitysalueella tai sekä hitaan että nopean aluevaihteen ollessa päällä. Eli rekassa on siis huomattavasti enemmän vaihteita ja sen lisäksi vaihdealueita kun sinun henkilöautossasi. Tässä sinulle tämä asia rautalangasta väännettynä, seuraavaksi tarvitaan jo ratakiskoa. Turvallisuusriski kirjoitti:
Sinusta ei löydy tippaakaan inhimillisyyttä. Tuijotat vain ja ainoastaan omaan napaasi etkä ajattele asiaa muiden näkökulmasta. Empatiakyky taitaa olla sinulle aivan vieras käsite. Pyydät mielipiteitä, mutta seisot niin jyrkästi omiesi takana ettet hyväksy toisten mielipiteitä. Sinunkaltaisiasi pätijöitä ja saivartelijoita on ollut aina ja tulee aina olemaan, valitettavasti. Joillekin se on elämäntapa ja sinulle se käy jo työstä. Ainakin siitä päätellen miten täällä kommentoit eivät taida oikeat työt sinua paljon painaa. Joutaahan sitä ihmetellä kun tyhjää toimittaa.
Jos kerran kyseenalaistat rekkakuskien ammattitaidon niin miksi et lääkäreiden? Vaikka on todellakin todennäköisempää kuolla leikkauspöydälle kuin rekkakolarissa.
Kaikenlisäksi sinulla tuntuu olevan joku fobia rekkoja kohtaan.
Valitettavasti me kuolemme kaikki joskus. Ei tästä elämästä selviä hengissä.
Kerrohan sitten oi kaikkitietävä ylhäisyys, että miten täydessä lastissa oleva rekka mielestäsi pääsee jäisen liukkaan mäen ylös ilman vauhdinottamista?
Ennakointi on todella suuri osa rekkakuskin ammattitaitoa. Painavalla yhdistelmällä on ennakoitava jokainen ylämäki ja alamäessä on otettava vauhtia vastamäkeen. Vaihteen on satuttava kohdalleen ennen mäkeen nousemista, sillä mäessä ei pysty enää vaihtamaan tai huonosti käy talvikelissä. Tämän lisäksi rekkaan voi tulla yllättävä vika ja vaihdetta ei löydykään ( katsos kun ne ovat ihmisten rakentamia vehkeitä niin aina voi tapahtua) niin siinä se vasta se todellinen ammattitaito mitataankin kun yrität saada viasta huolimatta vaihteen sisään.
Rekoissa vaihteisto on yleisesti 8-12 tai 16 nopeuksinen. Vaihteistoissa on kolmi tai nelivaihteinen perusvaihteisto josta lisävaihteistolla saadaan kaksi eri nopeusaluetta, jotka ovat hidas ja nopea. Ja tätä lisävaihdetta kutsutaan aluevaihteistoksi taikka kertojaksi. Tämän lisäksi vaihteistossa voi olla puolittaja. Mikäs se puolittaja sitten on? No minäpä kerron. Sillä saadaan jokainen vaihde puolitettua. Ja puolittaja voi toimia joko pelkästään nopealla välitysalueella tai sekä hitaan että nopean aluevaihteen ollessa päällä. Eli rekassa on siis huomattavasti enemmän vaihteita ja sen lisäksi vaihdealueita kun sinun henkilöautossasi. Tässä sinulle tämä asia rautalangasta väännettynä, seuraavaksi tarvitaan jo ratakiskoa.Miksi rekat lastataan niin suureen kuormaan, että olemassa oleva tekniikka tai kuljettajan taito ei riitä enää ja sitten muut autoilijat saavat pelätä henkensä edestä jäisissä ylämäissä? Eikö rekkaliikennekkin tulisi suunnitella siten, että voidaan ajaa sääntöjen mukaisesti? Eihän siinä ole mitään järkeä, että tielle laitetaan ajoneuvoja, joilla ei voida ajaa olemassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Mielestäni joku muu kuin minä tässä on empatiakyvytön.- Turvallisuusriski
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Miksi rekat lastataan niin suureen kuormaan, että olemassa oleva tekniikka tai kuljettajan taito ei riitä enää ja sitten muut autoilijat saavat pelätä henkensä edestä jäisissä ylämäissä? Eikö rekkaliikennekkin tulisi suunnitella siten, että voidaan ajaa sääntöjen mukaisesti? Eihän siinä ole mitään järkeä, että tielle laitetaan ajoneuvoja, joilla ei voida ajaa olemassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Mielestäni joku muu kuin minä tässä on empatiakyvytön.Ole hyvä ja mene suunnittelemaan kun kerran niin ylivoimaisen hyvä kuvittelet olevasi!
Mitäpä luulet miten ajojen suunnitteluun ja kaluston kuntoon vaikuttaa alan kilpailutus? Minäpä kerron, että todella suuresti sillä alalla tehdään paljon alihinnan sopimuksia. Tässä todellisessa elämässä kun osa yhdistelmistä menee läpi katsastuksessa rahalla tai muuten vaan hyvä veli-järjestelyllä.
Entäpäs sitten nuo veli venäläisten vehkeet. Esim. rungot on niissä hitsailtu monesta kohtaa ja renkaat on mitä on.
Siinäpä sulle vähän lisää ihmettelemistä.
Meikä painuu tästä pehkuihin. Olisi taas ensi yönä lähdettävä tuolla sinun mielestäsi tappovehkeellä eli siis rekalla töihin.
Jonkun se on veroilla turvattava tuo sinunkin tyhjäntoimittaminen.
Morjens! - ei.tavallinen.pelkää
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
En, mutta se ei liity mitenkään tähän, että tavalliset ihmiset saavat pelätä rekkoja henkensä edestä liikennesääntöjen mukaisesti ajaessaan.
Ei tavalliset ihmiset pelkää, ainoastaan sinä.
- ÖLLÖLÄ__
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Miksi rekat lastataan niin suureen kuormaan, että olemassa oleva tekniikka tai kuljettajan taito ei riitä enää ja sitten muut autoilijat saavat pelätä henkensä edestä jäisissä ylämäissä? Eikö rekkaliikennekkin tulisi suunnitella siten, että voidaan ajaa sääntöjen mukaisesti? Eihän siinä ole mitään järkeä, että tielle laitetaan ajoneuvoja, joilla ei voida ajaa olemassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Mielestäni joku muu kuin minä tässä on empatiakyvytön.Kirjoitustesi pohjalta on perusteltua olettaa kykysi toimia yleisessä liikenteessä olevan vahvasti puutteellinen. Suosittelen lääkärin kanssa puhumista esimerkiksi tuosta rekkafobiasta jonka muunmuassa mainitsit, ja edellytyksistäsi pitää ajo-oikeus voimassa. Nykyään on hyviä hoitomenetelmiä pelkojen hoitoon.
Turvallisuusriski kirjoitti:
Ole hyvä ja mene suunnittelemaan kun kerran niin ylivoimaisen hyvä kuvittelet olevasi!
Mitäpä luulet miten ajojen suunnitteluun ja kaluston kuntoon vaikuttaa alan kilpailutus? Minäpä kerron, että todella suuresti sillä alalla tehdään paljon alihinnan sopimuksia. Tässä todellisessa elämässä kun osa yhdistelmistä menee läpi katsastuksessa rahalla tai muuten vaan hyvä veli-järjestelyllä.
Entäpäs sitten nuo veli venäläisten vehkeet. Esim. rungot on niissä hitsailtu monesta kohtaa ja renkaat on mitä on.
Siinäpä sulle vähän lisää ihmettelemistä.
Meikä painuu tästä pehkuihin. Olisi taas ensi yönä lähdettävä tuolla sinun mielestäsi tappovehkeellä eli siis rekalla töihin.
Jonkun se on veroilla turvattava tuo sinunkin tyhjäntoimittaminen.
Morjens!Olet siis sitä mieltä, että rekalla saa ajaa miten huvittaa liikennesäännöistä piittaamatta ja kenelläkään ei ole oikeutta olla eri mieltä? Ja tämä johtuu ilmeisesti siitä, että olet itse rekkakuski? Mitäs jos yrittäisit katsoa kuplan ulkopuolelle ja ajatella muitakin? Jos rekalla ajaminen on ikävää hommaa niin sitä ei tarvitse vierittää muiden niskaan vaarantamalla muiden turvallisuutta.
Ja miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Olen ihan tavallinen töissä käyvä ihminen ja muuten vielä aika paljon korkeammin koulutettu, kuin rekkakuskit, jos haluat tällaiselle typerälle nokittelulinjalle lähteä.ÖLLÖLÄ__ kirjoitti:
Kirjoitustesi pohjalta on perusteltua olettaa kykysi toimia yleisessä liikenteessä olevan vahvasti puutteellinen. Suosittelen lääkärin kanssa puhumista esimerkiksi tuosta rekkafobiasta jonka muunmuassa mainitsit, ja edellytyksistäsi pitää ajo-oikeus voimassa. Nykyään on hyviä hoitomenetelmiä pelkojen hoitoon.
Miksi menet henkilökohtaisuuksiin ja haukut minua täysin perusteettomasti, kun voisit sen sijaan keskustella tämän ketjun aiheesta?
ei.tavallinen.pelkää kirjoitti:
Ei tavalliset ihmiset pelkää, ainoastaan sinä.
Mihin tämä väite perustuu?
- hiillostavalinja
Balkkanimailta tulee kokoajan lisää ajamaan niita KALLIITA kiitulinjuja tänne ilman mitään Arja tädin piirustuskoulun piirturi kouluja ja ISÄNNÄTHÄN ottaa ilomielin niitä kaliisiin vekselivetoisiin ja vakuutushan maksaa möhläykset.
- Ööööm
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että rekalla saa ajaa miten huvittaa liikennesäännöistä piittaamatta ja kenelläkään ei ole oikeutta olla eri mieltä? Ja tämä johtuu ilmeisesti siitä, että olet itse rekkakuski? Mitäs jos yrittäisit katsoa kuplan ulkopuolelle ja ajatella muitakin? Jos rekalla ajaminen on ikävää hommaa niin sitä ei tarvitse vierittää muiden niskaan vaarantamalla muiden turvallisuutta.
Ja miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Olen ihan tavallinen töissä käyvä ihminen ja muuten vielä aika paljon korkeammin koulutettu, kuin rekkakuskit, jos haluat tällaiselle typerälle nokittelulinjalle lähteä.Ihmettelen minäkin, että miten töissäkäyvä ja korkeastikoulutettu sitten ehtii yötä päivää roikkua täällä palstoilla? Eikö sinun pitäisi olla edes johonkin vuorokauden aikaan töissä? Vai onko koulutuksesi mennyt sittenkin hukkaan?
Olet vaahdonnut täällä, että rekkakuskit mielestäsi rikkovat jatkuvasti liikennesääntöjä eikä heitä kouluteta. Miten rekkakuski sitten korttinsa saa? Vai saitko omasi jonkin kirjekurssin kautta? Ööööm kirjoitti:
Ihmettelen minäkin, että miten töissäkäyvä ja korkeastikoulutettu sitten ehtii yötä päivää roikkua täällä palstoilla? Eikö sinun pitäisi olla edes johonkin vuorokauden aikaan töissä? Vai onko koulutuksesi mennyt sittenkin hukkaan?
Olet vaahdonnut täällä, että rekkakuskit mielestäsi rikkovat jatkuvasti liikennesääntöjä eikä heitä kouluteta. Miten rekkakuski sitten korttinsa saa? Vai saitko omasi jonkin kirjekurssin kautta?Et taida itse tietää esim. Erilsista työvuoroista, tauoista tai lomasta? Kyllä tänne ehtii monessa välissä kirjoittamaan esim. vaikka vessassa ollessa, kun yhteen viestiin menee ehkä minuutti.
Enkä ole vaahdonnut, että rekkakuskeja ei kouluteta. Mielestäni heidät koulutetaan huonosti tai sitten alalle päätyy aivan väärät ihmiset.- Ööööm
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Et taida itse tietää esim. Erilsista työvuoroista, tauoista tai lomasta? Kyllä tänne ehtii monessa välissä kirjoittamaan esim. vaikka vessassa ollessa, kun yhteen viestiin menee ehkä minuutti.
Enkä ole vaahdonnut, että rekkakuskeja ei kouluteta. Mielestäni heidät koulutetaan huonosti tai sitten alalle päätyy aivan väärät ihmiset.Siis käytätkö oikeasti vessareissutkin täällä roikkumiseen? Huvinsa kullakin. Heh:):)
Se viestii siitä, että taitaa olla sinulla ihan oikeasti riippuvuus tähän nettikirjoitteluun.
Ja en todella tiedä mitä sana Erilsista tarkoittaa. - Ööööm
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Et taida itse tietää esim. Erilsista työvuoroista, tauoista tai lomasta? Kyllä tänne ehtii monessa välissä kirjoittamaan esim. vaikka vessassa ollessa, kun yhteen viestiin menee ehkä minuutti.
Enkä ole vaahdonnut, että rekkakuskeja ei kouluteta. Mielestäni heidät koulutetaan huonosti tai sitten alalle päätyy aivan väärät ihmiset.Taisi mennä todella hukkaan se sinun koulutuksesi kun et ole oppinut edes siellä kirjoittamaan oikein.
Buahahahaaaa:) Ööööm kirjoitti:
Siis käytätkö oikeasti vessareissutkin täällä roikkumiseen? Huvinsa kullakin. Heh:):)
Se viestii siitä, että taitaa olla sinulla ihan oikeasti riippuvuus tähän nettikirjoitteluun.
Ja en todella tiedä mitä sana Erilsista tarkoittaa.Mitä muutakaan pöntöllä istuessa tekee kuin selaa nettiä?
Miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Etkö kykene keskustelemaan aiheesta?
Ja tuossa "erilsista" kohdalla piti lukea "erilaisista". Millainen lukutaito sinulla on, jos et kykene ymmärtämään tekstiä pienen kirjoitusvirheen takia?- ei.tavallinen.pelkää
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Mihin tämä väite perustuu?
Omiin kirjoituksiisi.
ei.tavallinen.pelkää kirjoitti:
Omiin kirjoituksiisi.
Miten minun kirjoituksistani voi päätellä, että minä ainoastaan pidän rekkojen liikennekäyttäytymistä pelottavana? Ja mitä tarkoitat sillä, että en olisi tavallinen ihminen?
- Ööööm
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Miten minun kirjoituksistani voi päätellä, että minä ainoastaan pidän rekkojen liikennekäyttäytymistä pelottavana? Ja mitä tarkoitat sillä, että en olisi tavallinen ihminen?
Ei tavallinen ihminen kirjoittele tänne keskellä yötä vaan esim. klo 1.42 tavallinen ihminen nukkuu.
"Luulin, että kuolen, koska rekka tuli oikeasti todella lähelle"
Eikä tavallinen ihminen pelkää rekkoja kuollakseen, vaikka rekka ajaisikin puskurissa kiinni. Tavallinen ihminen painaa kaasua, sillä rekan vauhti hyytyy ennen mäen huippua huomattavasti, se on katsos sitä liikenteessä joustamista mikä on sinulle jotain aivan käsittämätöntä. - ei.tavallinen.pelkää
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Miten minun kirjoituksistani voi päätellä, että minä ainoastaan pidän rekkojen liikennekäyttäytymistä pelottavana? Ja mitä tarkoitat sillä, että en olisi tavallinen ihminen?
Olet saanut tyhjentävän vastauksen kysymykseesi nimimerkiltä Ööööm
13.4.2017 11:31.
On niin oikeaan osunut, ettei minulla ole siihen mitääm lisättävää. - Turvallisuusriski
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että rekalla saa ajaa miten huvittaa liikennesäännöistä piittaamatta ja kenelläkään ei ole oikeutta olla eri mieltä? Ja tämä johtuu ilmeisesti siitä, että olet itse rekkakuski? Mitäs jos yrittäisit katsoa kuplan ulkopuolelle ja ajatella muitakin? Jos rekalla ajaminen on ikävää hommaa niin sitä ei tarvitse vierittää muiden niskaan vaarantamalla muiden turvallisuutta.
Ja miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Olen ihan tavallinen töissä käyvä ihminen ja muuten vielä aika paljon korkeammin koulutettu, kuin rekkakuskit, jos haluat tällaiselle typerälle nokittelulinjalle lähteä.En ole sitä mieltä, että rekalla saa ajaa miten huvittaa liikennesäännöistä piittaamatta. Olenko niin väittänyt?
Olen sitä mieltä, että suurin turvallisuusriski liikenteessä ovat ne kuljettajat jotka pitävät itseään täydellisinä. Edes ammattikuljettaja ei saa pitää itseään täydellisenä, koska liikenteessä tapahtuu koko ajan. Toki omaan ajotaitoon on luotettava, mutta liian itsevarma ei saa olla. Ööööm kirjoitti:
Ei tavallinen ihminen kirjoittele tänne keskellä yötä vaan esim. klo 1.42 tavallinen ihminen nukkuu.
"Luulin, että kuolen, koska rekka tuli oikeasti todella lähelle"
Eikä tavallinen ihminen pelkää rekkoja kuollakseen, vaikka rekka ajaisikin puskurissa kiinni. Tavallinen ihminen painaa kaasua, sillä rekan vauhti hyytyy ennen mäen huippua huomattavasti, se on katsos sitä liikenteessä joustamista mikä on sinulle jotain aivan käsittämätöntä.Eikö tavallinen voi olla esim. vuorotyössä?
Eikö tavallinen ihminen pelkää, jos rekka on 80km/h vauhdissa alle metrin päässä omasta autosta? Ja tie oli peilijäässä. Olisi ollut vaarallista ajaa kovempaa. Jopa 80km/h oli ehkä liikaa.Turvallisuusriski kirjoitti:
En ole sitä mieltä, että rekalla saa ajaa miten huvittaa liikennesäännöistä piittaamatta. Olenko niin väittänyt?
Olen sitä mieltä, että suurin turvallisuusriski liikenteessä ovat ne kuljettajat jotka pitävät itseään täydellisinä. Edes ammattikuljettaja ei saa pitää itseään täydellisenä, koska liikenteessä tapahtuu koko ajan. Toki omaan ajotaitoon on luotettava, mutta liian itsevarma ei saa olla.Minä olen sitä mieltä yhteisiä sääntöjä rikkovat ovat vaarallisimpia liikenteessä. Varallisuutta lisää erityisesti se, jos pyrkii pakottamaan muut sopeutumaan omaan sääntöjen vastaiseen ajotapaansa.
Toki myös itsensä täydellisenä pitäminen on myös vaarallista ja siihen moni rekkakuski tuntuu myös syyllistyvän.- KiireKiireOn
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä yhteisiä sääntöjä rikkovat ovat vaarallisimpia liikenteessä. Varallisuutta lisää erityisesti se, jos pyrkii pakottamaan muut sopeutumaan omaan sääntöjen vastaiseen ajotapaansa.
Toki myös itsensä täydellisenä pitäminen on myös vaarallista ja siihen moni rekkakuski tuntuu myös syyllistyvän.Miten voi pyrkiä pakottamaan muut sopeutumaan omaan sääntöjen vastaiseen ajotapaan?
Ja millä tapaa pientä ylinopeutta (siis joka tapahtuu sallituissa rajoissa ja josta ei edes saa sakkoja) vaarantaa liikenteen?
Kerrohan näistä asioista esimerkit. - einiinnakavasti
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Et taida itse tietää esim. Erilsista työvuoroista, tauoista tai lomasta? Kyllä tänne ehtii monessa välissä kirjoittamaan esim. vaikka vessassa ollessa, kun yhteen viestiin menee ehkä minuutti.
Enkä ole vaahdonnut, että rekkakuskeja ei kouluteta. Mielestäni heidät koulutetaan huonosti tai sitten alalle päätyy aivan väärät ihmiset."Et taida itse tietää esim. Erilsista työvuoroista, tauoista tai lomasta? Kyllä tänne ehtii monessa välissä kirjoittamaan esim. vaikka vessassa ollessa,"
Tuosta vessassa kirjoittamisesta iski pieni pirullisuus.
Kun on kirjoituksiasi jonkin aikaa seurannut, niin nousee mieleen, että taidat istua siellä pöntölla aika paljon, koska paskaa tuntuu molemmista päistä riittävän lähes loputtomiin.
Vai onko tarinasi(osaksi?) kirjoitettu siellä pisuaarin puolella ns. vasemmalla kädellä, oikean keskittyessä naperon ohjailuun?
Ei pidä turhasta suuttua, kunhan piruuttani kyselen. einiinnakavasti kirjoitti:
"Et taida itse tietää esim. Erilsista työvuoroista, tauoista tai lomasta? Kyllä tänne ehtii monessa välissä kirjoittamaan esim. vaikka vessassa ollessa,"
Tuosta vessassa kirjoittamisesta iski pieni pirullisuus.
Kun on kirjoituksiasi jonkin aikaa seurannut, niin nousee mieleen, että taidat istua siellä pöntölla aika paljon, koska paskaa tuntuu molemmista päistä riittävän lähes loputtomiin.
Vai onko tarinasi(osaksi?) kirjoitettu siellä pisuaarin puolella ns. vasemmalla kädellä, oikean keskittyessä naperon ohjailuun?
Ei pidä turhasta suuttua, kunhan piruuttani kyselen.Tuo vessa oli vain esimerkki. Tiedätkö mikä on esimerkki?
KiireKiireOn kirjoitti:
Miten voi pyrkiä pakottamaan muut sopeutumaan omaan sääntöjen vastaiseen ajotapaan?
Ja millä tapaa pientä ylinopeutta (siis joka tapahtuu sallituissa rajoissa ja josta ei edes saa sakkoja) vaarantaa liikenteen?
Kerrohan näistä asioista esimerkit."Miten voi pyrkiä pakottamaan muut sopeutumaan omaan sääntöjen vastaiseen ajotapaan?"
Ajamalla sääntöjen vastaisesti ja valittamalla liikennesääntöjen noudattamisesta niitä noudattaville.
"Ja millä tapaa pientä ylinopeutta (siis joka tapahtuu sallituissa rajoissa ja josta ei edes saa sakkoja) vaarantaa liikenteen?"
Kai ymmärrät, että mitä suurempi nopeus sitä suuremmat vaikutukset vihreillä ja suuremmissa nopeuksissa tapahtuvat onnettomuudet ovat vakavampia.
Myös liikennevirran tasaisuus kärsii, jos ajetaan vähänkin kovempaa, kuin suurin sallittu nopeus. Ja tähän varmaan vastaat, että esim. 75-80km/h ajava on tientukko ja siten yrität pakottaa muut toimimaan omien tapojesi mukaan yhteisten sääntöjen sijasta.
Helpottiko?- KiireKiireOn
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
"Miten voi pyrkiä pakottamaan muut sopeutumaan omaan sääntöjen vastaiseen ajotapaan?"
Ajamalla sääntöjen vastaisesti ja valittamalla liikennesääntöjen noudattamisesta niitä noudattaville.
"Ja millä tapaa pientä ylinopeutta (siis joka tapahtuu sallituissa rajoissa ja josta ei edes saa sakkoja) vaarantaa liikenteen?"
Kai ymmärrät, että mitä suurempi nopeus sitä suuremmat vaikutukset vihreillä ja suuremmissa nopeuksissa tapahtuvat onnettomuudet ovat vakavampia.
Myös liikennevirran tasaisuus kärsii, jos ajetaan vähänkin kovempaa, kuin suurin sallittu nopeus. Ja tähän varmaan vastaat, että esim. 75-80km/h ajava on tientukko ja siten yrität pakottaa muut toimimaan omien tapojesi mukaan yhteisten sääntöjen sijasta.
Helpottiko?"Ajamalla sääntöjen vastaisesti ja valittamalla liikennesääntöjen noudattamisesta niitä noudattaville"
Siis mitä? Jos minä ajan pientä ylinopeutta niin miten ihmeessä voin pakottaa muut autoilijat samaan?
Jos pieni ylinopeus on mielestäsi äärimmäisen rikollista niin miten ihmeessä kolareita ja onnettomuuksia sitten voi sattua myös vaikkapa pihoissa tai parkkipaikoilla tai hiljaisilla teillä?
"Helpottiko?"
Niin mikä? Ei minulla ole mitenkään vaikeaa, mitä enemmän sinun kirjoituksiasi olen lueskellut niin sinä taidat olla se jolla ei helpota. - einiinnakavasti
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Tuo vessa oli vain esimerkki. Tiedätkö mikä on esimerkki?
Tottakai tiedän mikä esimerkki on.
Tuo viittauksesi pöntöllä istumiseen ja samanaikainen juttujesi suoltaminen palstalle, joka on vahvasti samaa mitä sinne pönttöön tippuu, kirvoitti edellä mainitun mielleyhtymän.
Joten hyviä pönttöhetkiä vaan, saamme kirjallisen puolen tuotoksistasi varmaan nauttia edelleen.
- earyhqyh
KIITOLINJA pelastaa suomen.
Rekka pelastaa suomen.- deeerdeeeeeeeeeee
Tarkasta huutosi, Kiitolinja on lopetettu.
- earyhqyh
Hiljaa.
En huuda.
Kiitolinja on aina olemassa. Kärri perään ja silloin on Kiitolinja.
Kiitolinja pelastaa suomen. Aina mennään ja tyrät ryskyy.
- tässä.syy
Rekan 80 km/h onkin käytännössä vähintään 88 km/h, kun laki sen sallii.
- öööööööööööö
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Mitä tarkoittaa suurin sallittu nopeus?
Etkö edes sitä tiedä.
- en.allekirjoita
Jännä kommentti ns. ammattilaiselta.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016022621179028_au.shtml öööööööööööö kirjoitti:
Etkö edes sitä tiedä.
Kyllä minä tiedän. Vaikka rekka kulkisi 88km/h, niin ei se 80km/h alueella saa ajaa niin kovaa, joka oli yksi ketjun alkuperäisistä ongelmista.
- lkjhgfds
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Kyllä minä tiedän. Vaikka rekka kulkisi 88km/h, niin ei se 80km/h alueella saa ajaa niin kovaa, joka oli yksi ketjun alkuperäisistä ongelmista.
Ovat ihan eriasioita nämä suurin sallittu nopeus ja rekkakuskien liikennesääntöjen tunteminen. Taitaa olla alottajalla ihan muut ongelmat jotka ei liity ollenkaan liikenteeseen.
lkjhgfds kirjoitti:
Ovat ihan eriasioita nämä suurin sallittu nopeus ja rekkakuskien liikennesääntöjen tunteminen. Taitaa olla alottajalla ihan muut ongelmat jotka ei liity ollenkaan liikenteeseen.
Millä tapaa suurin sallittu nopeus ei liity rekkakuskien liikennesääntöjen tuntemiseen? Ai niin, mutta minähän tiedän! Rekkakuskit eivät ymmärrä, että se liikennemerkki jossa lukee 80 tarkoittaa sitä, nopeusrajoitus on 80km/h.
- PippelisPuppelis
Tuo aloittaja tekee ennätyksiä aloitustensa tehtailun aikaansaamista väittelyistä.
Löytyy prätkä ja matkailupuolelta täsmälleen samoin oirein.
MP puolella hän muuten ajaa sähköautolla, joten voitte jatkaa vääntöä siitäkin täälä.
Siis joukolla ihmettelemään, koska ihmettelijä ihmettelee palstalla kokopäiväisesti.Se, että ajan sähköautolla ei liity tähän mitenkään. Ja muutkaan huolenaiheeni eivät liity tähän. Voisitko keskustella aiheesta?
- Perskärpäsiäovat
Onko niin, että rekalla ei pääse mäkeä ylös kahdeksan kympin nopeudella? Tähän johtopäätökseen tulin. Rekkojen perässä roikkuminen on hyvin yleistä liikenteessä, ajavat ylinopeutta, vaikka ei niillä erikoisoikeutta siihen ole.
- näin.meillä
Kannattaa jarrutella ennen pitkää ylämäkeä reilusti alle 80 nopeuteen, jos rekka roikkuu pitkään 5m päässä.
- hyihelevetti
näin.meillä kirjoitti:
Kannattaa jarrutella ennen pitkää ylämäkeä reilusti alle 80 nopeuteen, jos rekka roikkuu pitkään 5m päässä.
Ehdottomasti kannattaa, mitäpä muuta teiltä maantien kaikkitietäviltä sankareilta voisi odottaa. Mielestäni kannattaisi pysyä pois maantieltä tuolla asenteella, keskity vaan omaan ajoon kun oikeasti et osaa siellä tienpäällä kulkea. Jos aina pitää kytätä vain muita et huomaa kuinka tyhmästi itse ajat. Ei kuulu milläänlailla sinulle miten muut siellä liikkuu. Jos on valittamista soita hätäkeskukseen ja kerro sinne huolesi niin näet mitä esim poliisi tekee. Ei mitään jos sinä sinne soitat.
- 45vtienpäällä
näin.meillä kirjoitti:
Kannattaa jarrutella ennen pitkää ylämäkeä reilusti alle 80 nopeuteen, jos rekka roikkuu pitkään 5m päässä.
Ei Suomessa ole mitään kunnon ylämäkiä, on vain vanhoja tehottomia savuttavia rekkoja ylikuormineen, jotka eivät pääse vauhdilla loivaakaan ylämäkeä.
Mitä perseessä roikkumiseen tulee, niin sama se on vilkkaan liikenteenkin aikana, vaikka jono ei pääse kovempaa. Ei ole ihme, jos ollaan ojassa nurinniskoin, jos jotain yllättävää tapahtuu. - Turvallisuusriski
Riippuu mäestä, saako siihen miten vauhtia ja päällä olevasta kuormasta sekä keliolosuhteista.
- ammatimies
Oisko yhteispelillä mitään tekemistä tän asian kanssa.
- kokemustaon33
Rekkakuskit ajavat yleensä siten, että luotetaan massan voimaan ja alistetaan kevyempi liikenne sen valtaan. Raskaita kokemuksia on siitä aika paljon. Monet varmaan tuntevat rekkakuskien ns. hiostamisen kevyempää liikennettä kohtaan.
Ehkä yksi tyypillinen ja karmein esimerkki on seuraava: Rekka tuli kolmion takaa ja niittasi etuajo-oikeutetulla tiellä kulkeneen henkilöauton. Poliisin kysyessä syytä tällaiseen, kuski vastasi, että se on niin hankala aina pysähtyä ja yrittää sitten taas päästä vauhtiin, että ajattelin henkilöauton kuljettajan väistävän.
JK. Raskas liikenne pitäisi kokonaan lopettaa maanteiltä ja siirtä se kiskoille. - lkedrftgyhujik
kokemustaon33 kirjoitti:
Rekkakuskit ajavat yleensä siten, että luotetaan massan voimaan ja alistetaan kevyempi liikenne sen valtaan. Raskaita kokemuksia on siitä aika paljon. Monet varmaan tuntevat rekkakuskien ns. hiostamisen kevyempää liikennettä kohtaan.
Ehkä yksi tyypillinen ja karmein esimerkki on seuraava: Rekka tuli kolmion takaa ja niittasi etuajo-oikeutetulla tiellä kulkeneen henkilöauton. Poliisin kysyessä syytä tällaiseen, kuski vastasi, että se on niin hankala aina pysähtyä ja yrittää sitten taas päästä vauhtiin, että ajattelin henkilöauton kuljettajan väistävän.
JK. Raskas liikenne pitäisi kokonaan lopettaa maanteiltä ja siirtä se kiskoille.Mistähän sullakin on kokemusta, ei ainakaan raskaastaliikenteestä. Et olis kirjottanut tuota jos olisit raskaanliikenteen ammattilainen.
- Turvallisuusriski
kokemustaon33 kirjoitti:
Rekkakuskit ajavat yleensä siten, että luotetaan massan voimaan ja alistetaan kevyempi liikenne sen valtaan. Raskaita kokemuksia on siitä aika paljon. Monet varmaan tuntevat rekkakuskien ns. hiostamisen kevyempää liikennettä kohtaan.
Ehkä yksi tyypillinen ja karmein esimerkki on seuraava: Rekka tuli kolmion takaa ja niittasi etuajo-oikeutetulla tiellä kulkeneen henkilöauton. Poliisin kysyessä syytä tällaiseen, kuski vastasi, että se on niin hankala aina pysähtyä ja yrittää sitten taas päästä vauhtiin, että ajattelin henkilöauton kuljettajan väistävän.
JK. Raskas liikenne pitäisi kokonaan lopettaa maanteiltä ja siirtä se kiskoille.Ota huomioon, että maantiellä kulkevat rekat eivät aja pelkästään siellä maantiellä vaan sen lisäksi ne ajavat kaupungeissa. Osa rekoista ajaa hakemaan vaikka esim. elintarvikkeita kuorman ja jakaa sen myös sillä rekalla kaupungissa kauppoihin. Vai meinasitko, että jokaiseen kauppaan ja pieneen kioskiin rakennettaisiin rautatie? Hei hyvät ihmiset järjen käyttö on sallittua.
"Oisko yhteispelillä mitään tekemistä tän asian kanssa."
Yhteispeli on liikenteessä tärkeää, mutta yhteisiä pelisääntöjä rikkovat rekkakuskit ja muut koheltajat eivät sitä ymmärrä.
- Turvallisuusriski
Aloittajalle sen verran ettei pienen ylinopeuden ajaminen tee kuskista huonoa, ammattitaidotonta tai muulle liikenteelle vaarallista vaan ajotapa ja ylenpalttinen kaahaaminen.
Voihan sitä niitä vaaratilanteita tulla vaikka ajaisi alinopeutta tai tismalleen rajoitusten mukaan, eivät nekään asiat täysin suojele ihmistä liikenteessä.Tiesitkö, että pienikin ylinopeus vähentää liikennevirran tasaisuutta? Et ilmeisesti tiennyt.
- voivaanihmetellä
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Tiesitkö, että pienikin ylinopeus vähentää liikennevirran tasaisuutta? Et ilmeisesti tiennyt.
En tiennyt, kerro lisää tasaisuudesta liikenteessä.
- Keijjoo
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Tiesitkö, että pienikin ylinopeus vähentää liikennevirran tasaisuutta? Et ilmeisesti tiennyt.
Tiesitkö, että ajamasi alinopeus vähentää liikennevirran tasaisuutta? Et ilmeisesti tiennyt.
- kusetusko
Aivan mutta miksi se rekka ajaa 60 alueella perässä kiinni? Miksi se rekka jota nostetaan ojasta vuodessa vain yli 300 kertaa? Mikäs se "ammattikuski" ojanpohjalla??
voivaanihmetellä kirjoitti:
En tiennyt, kerro lisää tasaisuudesta liikenteessä.
Katsos kun esim. 80km/h alueella 80km/h on suurin sallittu nopeus. Jos ajat tätä kovempaa, niin teet lain mukaan ajavien liikennevirrasta epätasaisen.
Miksi yrität pakottaa yhteisten sääntöjen mukaan ajavat omiin tottumuksiisi?Keijjoo kirjoitti:
Tiesitkö, että ajamasi alinopeus vähentää liikennevirran tasaisuutta? Et ilmeisesti tiennyt.
Mitä on alinopeus? Tieliikennelaki ei tunne sellaista termiä. Jos ajat kovempaa kuin suurin sallittu nopeus on, niin kyllä se valitettavasti olet sinä, joka teet liikennevirrasta epätasaisen. Lain mukaan ajavat liikkuvat korkeintaan suurinta sallittua nopeutta ja ylinopeutta ajava liikkuu lain mukaan ajavia kovempaa, eli ylinopeutta ajava kasvattaa nopeushaarukkaa yli lain rajojen.
- qwxz
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Mitä on alinopeus? Tieliikennelaki ei tunne sellaista termiä. Jos ajat kovempaa kuin suurin sallittu nopeus on, niin kyllä se valitettavasti olet sinä, joka teet liikennevirrasta epätasaisen. Lain mukaan ajavat liikkuvat korkeintaan suurinta sallittua nopeutta ja ylinopeutta ajava liikkuu lain mukaan ajavia kovempaa, eli ylinopeutta ajava kasvattaa nopeushaarukkaa yli lain rajojen.
Onkohan tällä alottaja toopella edes ajolupaa? Ajokorttia sillä ei voi olla, sen varran toope tuntuu olevan. Toivottavasti pysyy pois ihmisten tieltä.
- pysypoissieltä
EiVoiMuutaKuinIhmetellä kirjoitti:
Mitä on alinopeus? Tieliikennelaki ei tunne sellaista termiä. Jos ajat kovempaa kuin suurin sallittu nopeus on, niin kyllä se valitettavasti olet sinä, joka teet liikennevirrasta epätasaisen. Lain mukaan ajavat liikkuvat korkeintaan suurinta sallittua nopeutta ja ylinopeutta ajava liikkuu lain mukaan ajavia kovempaa, eli ylinopeutta ajava kasvattaa nopeushaarukkaa yli lain rajojen.
Mikä on lain sallima nopeushaarukka ja mistä sen tietää ja tunnistaa liikenteessä
- siksikun
niil on lippis päässä ja ne puhuu kokoajan kännykkään
- 30vtienpäällä
Myi autosi ja mee taksilla tai bussilla. Sulla ei ole hajuakaan rekkakuskin työstä.
- vahinkojasattuu
Alottaja on luultavasti joutunut hoitoon (luultavasti?) mutta on vielä elävien kirjoissa .(melkein?) Ei ole jäänyt rekan alle. (uskoisin?) Jotain muuta on ilmeisesti sattunut. Ei pysty ilmeisesti vastaamaan viesteihin. (ehkä?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https3624399En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e831839Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan651580- 441546
En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o291380Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(591351Persut vajosivat pinnan alle
Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka2051345Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej531333- 281225
Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change81218