Vaikuttaako Ruotsin terrori-isku vaaleissa?

uskon-näin

Uskoisin että terrori-isku vaikuttaa vaalitulokseen ja että maahanmuuttokriittisin puolue saa enemmän kannatusta. Perussuomalaiset taitaa olla se kriittisin puolue.

111

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi olla, mikäli ei ole äänestänyt ennakkoon.

      • vaikutaasiltä

        ..ainakin ruotsissa vaikuttaa..


    • Todennäköisesti se kaikkein valitettavin seuraus tapahtuneesta. Populistit saavat halpoja ääniä joita evät ole itse ansainneet. Mikään mitä oikeistopopulistit ovat vaaliohjelmassaan luvanneet tehdä maahanmuuton hillitsemisessä ei poista terrorismin uhkaa mistään Euroopan maasta. Terroristit ovat keskuudessamme ja olleet jo kauan ja he matkustavat eu-passeilla ja liikkuvat tottuneemmin ja vapaammin maiden välillä kuin kukaan meistä.

      • laput.silmillä

        Mistäs sinä nyt yhtääkkiä tuon terrorismin uhan äkkäsit? Sinähän olet nähnyt vain rauhallisesti lastenrattaita työnteleviä maahanmuuttajia.


      • VillenJohdolla

        Suomen populistisin ja eniten vaalien alla valheista kiinni jäänyt puolue on vihreät.


      • laput.silmillä kirjoitti:

        Mistäs sinä nyt yhtääkkiä tuon terrorismin uhan äkkäsit? Sinähän olet nähnyt vain rauhallisesti lastenrattaita työnteleviä maahanmuuttajia.

        siivooja ei kuulemma puskaile voihan vinetto.....minä olen tiennyt terrorismin uhan jo paljon ennen sinua, mutta en rakenna maailmaani puskissa lymyämisen ja pelon ehdoilla elämiselle


      • vielä-nähdään
        laput.silmillä kirjoitti:

        Mistäs sinä nyt yhtääkkiä tuon terrorismin uhan äkkäsit? Sinähän olet nähnyt vain rauhallisesti lastenrattaita työnteleviä maahanmuuttajia.

        yksi päivä sekin kun hoksaavat kuljettaa pommejansa lastenvaunuissa ;(


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        siivooja ei kuulemma puskaile voihan vinetto.....minä olen tiennyt terrorismin uhan jo paljon ennen sinua, mutta en rakenna maailmaani puskissa lymyämisen ja pelon ehdoilla elämiselle

        Siivoojatko sinulle ovat pahempi uhka kuin islamilaisuus?
        Voi, kun tulisi jostain puskasta tännekin siivooja ...


      • vielä-nähdään kirjoitti:

        yksi päivä sekin kun hoksaavat kuljettaa pommejansa lastenvaunuissa ;(

        On jo keksitty.
        Ei mitään uutta auringon alla.


      • pirrepäniin

        Juuri noin paloma, vain pakolaisten radikalisoitumisen estäminen jää kunkin turvapaikkamaan tehtäväksi.

        Olen kyllä mieltä ettei isisin riveihin lähteneillr turvapapaikan hakijoille pitäisi antaa lupaa jäädä maahan, he voi olla jo liikaa aivopestyjä, ja niin potentiaalisia itsemurha pommittajia.
        Olet viisas ihminen paöoma.


      • eppu2

        Kun vapaa liikkuvuus luotiin, ei kukaan tiennyt mitään tulevasta. Visio oli silloin vähän erilainen.
        Valitettavasti lain muuttaminen laahaa aina jäljessä. Siihen herätään yleensä sitten, kun vahinko on jo tapahtunut.
        Ei vapaa liikkuminen tarkoittanut sitä, että kaikenmaailman terroristit saa kulkea pommejaan laittemassa jokaisessa euroopan maassa,
        Nyt vaan ei ilmiselviäkään tapauksia, muutakuin seurataan.


    • Kiukku-rismia

      Avaajan kysymykseen...
      Kyllä se vaikuttaa.
      Nimittäin kiireen vilkkaa on alkanut tuunaukset, että äänestyskopeista syntyy kuorma-auton, mutta vähintäänkin kaadon kestävät. Eihän sitä tiedä, että kun olet kopperossa, joku soiniinsa tai muuhun kyrsiintynyt pukkaa kopin nurin.

    • Jotkut puolueet haluavat maahan-muuttoa.
      Jotkut toiset taas eivät.
      Ja niin lentävät populisti-sanat puolelta toiselle.
      -
      Siten on myöskin hyvin luonnollista että vastustajat saavat ääniä.
      Luonnotonta olisikin, jos haluava-puolueet lisä-ääniä saisivat.
      -
      Turhaa on puolustella että joka-tapauksessa tuollaista tehdään, ennemmistö pommi-kansoista on kilttiä.
      Olemme tilanteessa, jonka syynä on valvomaton liikkuminen.

      H.

      • Liikkumisen vapauttamisessa unohtuivat pommi-kansat laskuista.
        Sini-silmät häikäistyivät omasta, jalo-otsaisesta peili-kuvastaan.
        Eivätkä kuulleet peilinsä muminaa.
        - Tässä on ainakin yksi ruma yksityis-kohta.

        H.


    • arvotko

      Ennusteissa veikkailtu persujen äänestysvilkkautta, niin voi Tukholman tapahtumilla olla aktivoiva vaikutus. Helsingissä puolestaan vihreitten Sinnemäki saanee takapakkia muslimien peesaamisesta moskeija-asiassa. Luulen, että Rinne saa köhiä kurkkuaan todella demarien voiton jäätyä haaveeksi.

      • En-muuten-äänestä

        Huomen illalla klo 23.59 olette viisaanpia kuin tänään.

        Ennen huomista iltaa on vain spekulointia spekulointia ja vääriä arvauksia.

        Mikään viisari maailmassa ei ole sellaisessa asennossa, että äänestäisin edelleenkään.

        Äänestäminenhän on itsensä pettämistä ja luuloharhaa, että mikään muuttuisi juuri silleen paremmaksi, juuri äänestäjän toivomaksi uniharhaksi. Harhaksi se jää.


      • Voi jonkin verran Perus-suomalaisten kannatus nousta. En kuitenkaan usko, että kovin paljon.
        Enemmän uskon vaikutusta olevan näihin maahanmuuttomyönteisten puolueiden kannatukseen. Niiden kannatus voi askea.
        Ei liene sattuma, että pakkopalautuksista nostettiin älämölö ennen vaaleja.
        Luultavasti ne suurmoskeijahankkeet voi vähäksi aikaa haudata.
        Kiireesti siihen ranta-alueelle muu rakennus.


      • Itse.gubben.hein

        No mutta siihenhän sopii Guggenheimin museo, moskeijan korvikkeeksi.


    • Vieläkin on pidettävä mielessä että nää koko Euroopaa ravistaneet terrori-iskut eivät ole yhteydessä maihimme saapuneihin turvapaikan hakijoihin, kuin aivan ehkä satunnaisesti. KAIKKI ovat olleet maissa jo pitkään oleskelleet, jopa EU:ssa syntyneitä.
      ***
      Vapaa liikkuvuus on tietysti edesauttanut attentaattien toimeenpanemisessa, mutta ei ole SYY niihin. Syitä voi hakea hieman kauempaa ja syvemmältä, suurvaltapolitiikasta, lähi-idän sodista ja uskonnollisesta fundamentalismista.

      • Alappa-aktivoitua

        Heillä on liian vähän lastenvaunuja!

        Toimi!


      • Turhaa on puolustella että joka-tapauksessa tuollaista tehdään, ennemmistö pommi-kansoista on kilttiä.
        Olemme tilanteessa, jonka syynä on valvomaton liikkuminen.
        -
        Liikkumisen vapauttamisessa unohtuivat pommi-kansat laskuista.
        Sini-silmät häikäistyivät omasta, jalo-otsaisesta peili-kuvastaan.
        Eivätkä kuulleet peilinsä muminaa.
        - Tässä on ainakin yksi ruma yksityis-kohta.


        H.


      • jaa-että-silviisii

        Jaa, että kuinka moni noista terroristeista on sitten ollut niin sanottua paikallisväestöä tai kantaväestöä ilman minkäänlaista maahanmuuttajataustaa?

        Mailla on rajat ja puolustus siksi että kaikki eivät ole kaikkien kavereita. Ei pidä päästää liikaa muukalaisia pesiytymään oman maan rajojen sisäpuolelle. Muuten saattaa jopa käydä niin kuin Krimille kävi tai sitten tapahtuu näitä terrori-tekoja.


    • "Tällaisina hetkinä me valitsemme" kirjoittaa Aftonbladetin kolumnisti Sofia Olsson, "ketä me olemme".
      "voimme olla kuten Berit ja Allan..

      . ”Era jävla pk idioter! Må fan ta era naiva vänstersvin!”, skriver Berit. 
      ”Är ni nöjda nu era djävla PK-fascister på Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, SVT etc...”, skriver Allan.
      Berit och Allan har tydligt gjort sina val. De har valt hatet, de har bestämt sig redan innan de vet orsaken till attacken, innan de vet vem som utfört den eller motivet.

      Berit och Allan är terrorismens starkaste supportar – för de gör exakt det som terroristerna vill. De väljer rädslan istället för kärleken.
      ----
      jotka ovat tehneet valintansa ja valinneet vihan, jo kauan ennen kuin he tietävät mitä miksi ja kuka. He ovat terrorismin vahvimpia kannattajia ja heidän valintansa on juuri se mitä kansainvälinenterrorismi ajaa takaa: he valitsevat pelon.

      Palstallammekin näkyy olevan koko joukko Beritejä ja Allaneja.

      • Jankuti.

        Turhaa on puolustella että joka-tapauksessa tuollaista tehdään, enemmistö pommi-kansoista on kilttiä.
        Olemme tilanteessa, jonka syynä on valvomaton liikkuminen.
        -
        Liikkumisen vapauttamisessa unohtuivat pommi-kansat laskuista.
        Sini-silmät häikäistyivät omasta, jalo-otsaisesta peili-kuvastaan.
        Eivätkä kuulleet peilinsä muminaa.
        - Tässä on ainakin yksi ruma yksityis-kohta.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Jankuti.

        Turhaa on puolustella että joka-tapauksessa tuollaista tehdään, enemmistö pommi-kansoista on kilttiä.
        Olemme tilanteessa, jonka syynä on valvomaton liikkuminen.
        -
        Liikkumisen vapauttamisessa unohtuivat pommi-kansat laskuista.
        Sini-silmät häikäistyivät omasta, jalo-otsaisesta peili-kuvastaan.
        Eivätkä kuulleet peilinsä muminaa.
        - Tässä on ainakin yksi ruma yksityis-kohta.

        H.

        "-  Emme tarvitse yhtään hölmöä lausuntoa"
        http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201704082200099498_wa.shtml
        Että silleen.


      • Mitä mieltä sinä, Paloma, itse olet.
        Lainailet taas vain toisten kirjoittamaa (ilman sitaatteja).

        Pitäisikö mielestäsi vain jatkaa terroristien rakastamista? Terrorismin tuomitseminen ja vastustaminenko pelkoa?



      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta eihän sitä sinulta ole kielletty, vaan kokoomuksen kuntavaaliehdokkailta.
        Jatka siis vain hölmöilyäsi ihan rauhassa.

        Kommenttini oli hunkszille ja vain hänelle :))
        Se oli vain suositus, että kun ei ole mitään sanomista on turha täyttää bittiavaruutta hölmöillä kommenteilla. Kyllä se taas toisaalta sopii monille.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mitä mieltä sinä, Paloma, itse olet.
        Lainailet taas vain toisten kirjoittamaa (ilman sitaatteja).

        Pitäisikö mielestäsi vain jatkaa terroristien rakastamista? Terrorismin tuomitseminen ja vastustaminenko pelkoa?

        Missä kohtaa ilman sitaatteja?
        Olen samaa mieltä Sofian kanssa.
        Tellukat, siivoojat, hunkszit ja monet muut, ovat samoin kuin Berit ja Allan, terroristien parhaimpia liittolaisia ja tekevät mahdolliseksi tulevat terroriteotkin.
        Me muut, jotka emme anna pelon ja vihan hallita tekojamme, tuomitsemme terrorismin, mutta käännämme sille selkämme emmekä aja heidän asiaansa: olemme samalla linjalla prinsessan ja pääministerin kanssa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kommenttini oli hunkszille ja vain hänelle :))
        Se oli vain suositus, että kun ei ole mitään sanomista on turha täyttää bittiavaruutta hölmöillä kommenteilla. Kyllä se taas toisaalta sopii monille.

        No joko tas työnsin nokkani sisäpiirin keskinäiseen chattailuun avoimella yleisellä keskustelupalstalla?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä kohtaa ilman sitaatteja?
        Olen samaa mieltä Sofian kanssa.
        Tellukat, siivoojat, hunkszit ja monet muut, ovat samoin kuin Berit ja Allan, terroristien parhaimpia liittolaisia ja tekevät mahdolliseksi tulevat terroriteotkin.
        Me muut, jotka emme anna pelon ja vihan hallita tekojamme, tuomitsemme terrorismin, mutta käännämme sille selkämme emmekä aja heidän asiaansa: olemme samalla linjalla prinsessan ja pääministerin kanssa.

        Ruotsalainen tekstisi ei ole sinun omaasi, vaan lainattua ilman sitaatteja koknaisuudessaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä kohtaa ilman sitaatteja?
        Olen samaa mieltä Sofian kanssa.
        Tellukat, siivoojat, hunkszit ja monet muut, ovat samoin kuin Berit ja Allan, terroristien parhaimpia liittolaisia ja tekevät mahdolliseksi tulevat terroriteotkin.
        Me muut, jotka emme anna pelon ja vihan hallita tekojamme, tuomitsemme terrorismin, mutta käännämme sille selkämme emmekä aja heidän asiaansa: olemme samalla linjalla prinsessan ja pääministerin kanssa.

        "Paloma.se.co"

        Miten ihmeessä päädyit minun kohdallani moiseen analyysiin?
        Minähän olen korostuneesti neutraali.
        Mollaan tasa-puolisesti.
        Aina kulloisenkin typeryyden mukaisesti.
        Lisäten typeryyteen tarpeellisen viisauden.

        H.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ruotsalainen tekstisi ei ole sinun omaasi, vaan lainattua ilman sitaatteja koknaisuudessaan.

        Minä ainakin näin sitaatit kaiken lainatun ympärillä, sekä alussa että lopussa. Olisko joku jäänyt pois. Lähde oli selvästi ilmaistu, vaikka varsinainen url linkkiin puuttui.
        Mutta jos joku haluaa lukea koko artikkelin ruotsiksi niin se on aftonbladetista:
        http://www.aftonbladet.se/a/8ardQ
        Linkkikin oli toisessa kommentissani, alempana. Ole hyvä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä ainakin näin sitaatit kaiken lainatun ympärillä, sekä alussa että lopussa. Olisko joku jäänyt pois. Lähde oli selvästi ilmaistu, vaikka varsinainen url linkkiin puuttui.
        Mutta jos joku haluaa lukea koko artikkelin ruotsiksi niin se on aftonbladetista:
        http://www.aftonbladet.se/a/8ardQ
        Linkkikin oli toisessa kommentissani, alempana. Ole hyvä.

        Olet siis itse se Sofia Olsson, joka tuon on kirjoittanut Aftonbladetiin? Niinkö? Olssonin mielikuvitushahmojen sanomiset tekstissäsi ovat sitaateissa (lainattuja mielikuvituksesta), mutta muuten tekstistäsi puuttuu sitaatit, mikä on Olssonilta kopioitua ja mikä käännöstä, mikä sinun omaasi (oliko sitä edes?)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä kohtaa ilman sitaatteja?
        Olen samaa mieltä Sofian kanssa.
        Tellukat, siivoojat, hunkszit ja monet muut, ovat samoin kuin Berit ja Allan, terroristien parhaimpia liittolaisia ja tekevät mahdolliseksi tulevat terroriteotkin.
        Me muut, jotka emme anna pelon ja vihan hallita tekojamme, tuomitsemme terrorismin, mutta käännämme sille selkämme emmekä aja heidän asiaansa: olemme samalla linjalla prinsessan ja pääministerin kanssa.

        """"Tellukat, siivoojat, hunkszit ja monet muut, ovat samoin kuin Berit ja Allan, terroristien parhaimpia liittolaisia ja tekevät mahdolliseksi tulevat terroriteotkin."""

        Heh! Jo jopas siinä olikin myönnytys.
        Ehkä oletkin oikeammassa kuin itse uskoisitkaan, ottaen huomioon, että suurin osa siivoojista on nykyisin niitä rakastettuja maahanmuuttajia, jotka kertomasi mukaan tulevat äänestämään vasemmistoa seuraavissa vaaleissa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Olet siis itse se Sofia Olsson, joka tuon on kirjoittanut Aftonbladetiin? Niinkö? Olssonin mielikuvitushahmojen sanomiset tekstissäsi ovat sitaateissa (lainattuja mielikuvituksesta), mutta muuten tekstistäsi puuttuu sitaatit, mikä on Olssonilta kopioitua ja mikä käännöstä, mikä sinun omaasi (oliko sitä edes?)

        Oletko sekaisin? Kommentista puuttuivat YHDET sitaatit ruotsinkielisen tekstin lopussa. Kaikki ruotsinkielinen teksti on Sofia Olssonilta lainattua kuten kirjoitan kommentin alussa. Kaikki suomenkielinen teksti on omaani tai käännöstä Sofian tekstistä.
        Minusta se oli kaikki äärettömän selvää.
        Hämmentele sinä vaan noitakeittoasi josko saisit asiat näyttämään epäselviltä.


    • 9342

      Olen odottanut, että joku ruotsalainen naiskommunisti ilmoittaisi uutisten olevan valetta.
      "Tosiassa tekijä on suomalainen natsifasistipunaniskapersu, joka yrittänyt kuorma-autolla tappaa kävelykadulla ja tavaratalossa lukuisasti notkuvia ulkomaalaisia."

    • "Vi såg vi det efter terrorattacken på Utöya och i Oslo, vi såg det i Paris, i Brüssel, Nice och efter 11 septemberattacken 2001. Så många människor som inte låter hatet och rädslan ta över. Så många som bestämt sig för att i allvarets stund visa att terrorn aldrig ska ta vårt öppna och välkomnande samhälle ifrån oss.
      Att alla människor har ett val.
      Jag har valt. Jag vet vem jag vill vara."
      http://www.aftonbladet.se/a/8ardQ

      "Näimme tämän terrori-iskujen jälkeen Utöyassa ja Oslossa, näimme tämän Pariisissa, Brysselissä, Nizzassa ja syyskuun 11, 2001 jälkeen. Niinmonet ihmiset jotka eivät anna vihan ja pelon ottaa valtaa. Niin monta jotka ovat päättäneet tosipaikan ollessa käsillä näyttää että terrori ei voi koskaan ottaa meiltä pois meidän avointa ja tervetuloa toivottavaa yhteiskuntaa.
      Minä olen valinnut. Tiedän kuka haluan olla." kirjoittaa Sofia Olsson. Hän puhuu monien suilla. Eikä asiassa ole pätkääkään poliittista kiihoitusta.
      Allekirjoitan.

      • analogiaaei

        Breivik ei kuulu tähän, Hän murhasi matuttajia, ei terroristeja.


      • analogiaaei kirjoitti:

        Breivik ei kuulu tähän, Hän murhasi matuttajia, ei terroristeja.

        Breivik on yksi pahimpia terroristeja mitä Pohjola on nähnyt. Häpeä kommenttiasi. Tekee sinusta rikollisuuden kannattajan.


      • Ja aloitukseen mennen.
        Kuinka sinä, Paloma, henkilökohtaisesti uskot Breivikin vaikuttavan nyt näihin Suomen vaaleihin?
        Haluan vastauksen sinulta, enkä Sofia Olssonilta.


      • Himmelsauge

        Minäkin sanoisin samoin kun Olsonin Sofia mutta en uskalla, koska en elä ruotsalaisessa onnenmaassa.


    • kostotuleevaaleissa

      kepu ja kok.menettävät äänensä. Sipilä ja Orpo ovat suoraan syyllisiä maamme tuhoon.. Ja SDP ja vihreet. Vihreitä äänestävät enää pedofiilit, tämän yhteiskunnan saastat. Ne ovat kohta seinää vasten.

    • terroriStit

      perSut ovat haalineet maahanmuuttajia Suomeen enemmän kuin koskaan.

      • hyrrätakki

        Ja takkikin tuossa taisi taas pyörähtää uutisoinnin aikana.


      • porvari-bisnes

        Jahas, pistä sitten linkki faktatietoon. Minä sitten taas väitän että Kokoomus ja Keskusta ovat niitä haalineet. Tekevät hyvää bisnestä mamuilla.


    • EiVaikuta

      Menen äänestämään.

    • Nyt kannattaa äänestää perussuomalaisia,kun ottaa tämän maailman tilanteen huomioon.

      • pirrepäniin

        Ai, mikä on se käytännön toimi jolla tilanne hoidetaan - rajat kiinni vai?


      • toimii.varmasti
        pirrepäniin kirjoitti:

        Ai, mikä on se käytännön toimi jolla tilanne hoidetaan - rajat kiinni vai?

        Toimii varmasti paremmin kuin "kaikki tänne vaan". Kyllä tarkemmin syyniin ketä rajojen yli liikkuu ja estetään tuleminen jos vähänkään juttu haiskahtaa.


      • pirrepäniin
        toimii.varmasti kirjoitti:

        Toimii varmasti paremmin kuin "kaikki tänne vaan". Kyllä tarkemmin syyniin ketä rajojen yli liikkuu ja estetään tuleminen jos vähänkään juttu haiskahtaa.

        Mahdoton tehtävä meidän resuseilla, tuo jokaisen tuöijan" haistelu ".


    • eppu2

      Voihan se jotain vaikuttaa vaaleissa.
      Mutta eihän kyse ole maahanmuutosta sinänsä, vaan siitä mitä pakolaisten vanavedessä tulee.
      Suomen poliisi sanoo, että on satoja, jotka ovat tarkkailussa. Se on tosiasia, näin meillä ei ennen ollut.
      Suvakit-rasistit huuto ei ketään auta. Järjellä näitä asioita pitäisi ratkaista.
      Niin, että vauriot olisivat mahdollisimman vähäiset puolin ja toisin.
      Uskon ja toivon, että Suomen viranomaiset pystyvät pitämään homman hanskassa aika hyvin.
      Tosi on tietenkin sekin, ettei kaikki iskut ole estettävissä, mutta kertovat, että paljon niitä on jo estettykin eri valtioissa.

    • Himmelsauge

      Kyllä on taas uutisissa pöhinää. En usko että joku isisi olisi tempun takana, yksinäinen päähänpotkittu ruotsalainen tai mamu kyllästyi olemaan kunnonkansalainen ja halusi tehdä jotain merkittävää edes kerran elämässään.
      Kyllä vaikuttaa vaaleissa, maahanmuuttoa vastustavat saavat ääniä. Huomena aion äänestää..🤔

    • Voe-voe-voe

      Huksin jutuista tulee mieleen se maalaisukko joka kunnanvaltuustoon valittuna teki töitä hikihatussa:
      "Ehä mie assiiista miittää tiänny, mutta vastaa mie panna koitin!"

    • jsjhsfjhgwh

      Yleinen mielipide ja sen kannatus on populismia, muu ei.
      On se ihmeellistä, ettei osata edes käsitteitä ymmärtää.

      Ruotsissa pasunoidaan kaikkien samasta arvosta (allas lika värde), mutta jos niiltä kysyy, mitä se tarkoittaa ei saa vastausta, tai: "ööö..." "kyllähän sinä sen tiedät".

      Tilanne on ryöstäytynyt käsistä. Enää ei ole mitän tehtävissä, kaikki menee valmista latua määränpäähän.

      Kaikki todisteettomat maahantulijat olisi pitänyt valokuvata päästä varpaisiin, ottaa sormenjäljet ja dna:t vastaisen varalle.

      Kun itse menen mihin tahansa niin aina kysytään henkilöllisyys todistusta, mutta maahantulijat saa liikkua vapaasti.

      5 tuntia Tukholman hyökkäyksen jälkeen lähti lento Arlanda-Saksa. Eräs mukana ollut matkustaja paljasti, ettei hänen 13 henkisen seurueen passia, tai henkilöllisyyttä tarkistettu missään vaiheessa, vaikka tapauksen jälkeen olisi pitänyt olla erikoisen tarkkana.

      Toivottavasti poliitikot itse saavat kokea päätöstensä seuraukset.

    • tuuliviirit_erikseen

      Onneksi monet ihmiset muodostavat mielipiteen tiedossa olevien tosiasioiden perusteella.

    • tässätotuus

      Sipilä tuhosi onnen Suomesta ja toi verisen terroriuhan onnen tilalle. Sipilä on saastainen sika ihmisenä ja poliitikkona. Hän on saatanan palvoja, isänmaan kavaltaja.

      • onneksemme

        suurin osa ei ole näitä äärilaitoja, vaan valtaosa pystyy vielä järkevään ajatteluun


    • vaikuttaako

      Vaikuttaa vain jos se saa ”nukkuvia” äänestämään. Toisaalta se työllistää Villeä kun pitää järjestää mielenosoitus, ettei tekijää karkoiteta Ruotsista ainakaan muualle kuin Suomeen. Terrori-iskun tekijällä on neljä lasta ja vaimo raskaana.
      Villellä on onneksi ex vaimo Ruotsissa. Se helpottaaa mielenosoituksen järjestämistä poliisia vastustamaan.
      ”– Mulla oli tuttuja lentokentällä puolustamassa näitä pakkopalautettavien perheiden oikeuksia. Siellä palautettiin useita perheitä, joissa oli lapsia, ja heitä oli suoraan haettu kouluista säilöön ilman ennakkovaroitusta. Se on lapsille hyvin traumaattista, menettely oli kaiken kaikkiaan todella epäinhimillisen kova, harmittelee Niinistö.”
      ”lapsia ilmeisesti ollutkaan mukana ja pyysi anteeksi väärää tietoa.
      – Lapsia ei ilmeisesti lennolla, hyvä. Pyydän anteeksi väärää tietoa, Niinistö tviittasi.”

      Kansliapäällikön Nergin mukaan hänellä ei ole tietoa, että Ville oli valheellisen tempauksen takana.
      Puolustusministeri Jussi Niinistö: poliitikot Ville Niinistö etunenässä ovat agitoineet joukkojaan barrikadeille muun muassa levittämällä valheellista tietoa siitä, että palautettavien joukossa olisi ollut raskaana olevia naisia tai lapsia.
      Sisäministeri Paula Risikko (kok.) sanoi olevansa todella huolissaan, että vihreiden operaatiossa hälytysajoneuvoja oli estetty lähtemästä liikkeelle.

      • nolottaaa

        Mitäs jos kakarat pysyisivät omalla palstallaan....


    • Aloitukseen,
      Se, kuten mainitset, että Tukholma oli nyt kohde vaikuttaa meihin enemmän kuin nuo muut iskut, koska paikka on tuttu hyvin monille meistä.
      Sekin on totta, että PS on maahanmuuttokriittisin voi saada lisäkannatusta nyt. Lisäksi Timo Soini on ollut kohtuullisen taitavasti eri mieltä pj keskusteluissa tv.ssä - hän on ollut rentoutuneen tuntuinen, jotenkin vapautuneesti puhunut silläkin voi olla vaikutusta- oletan kuitenkin ettei jutkyä tule.
      Suomi on Islannin kanssa säästynyt pohjoismaista pahoilta iskuilta- koulusurmia lukuunottamatta.

    • Ierika

      Lilli, Villevallaton ja Antti Alamäki maksavat nyt löperyydestään.

    • pirrepäniin

      Voi sieltä joku ääni tulla persujen laariin, muttei mitään jytkyjä tule kummiskaan, kyllä yleensä ihmiset käyttää järkeä arvioidessaan tapatumia, ei täällä Pohjois - Koreaksikaan voida taantua.

      • kriittinen-ihminen

        Ei sitä Pohjois-Koreaksi muutu vaikka maahanmuuttoon otettaisiin kriittisempi linja.

        Katso tämä video ja mieti sitten onko maahanmuutossa ylipäätään mitään järkeä.
        https://www.youtube.com/watch?v=H-CqJYzDSI8

        Videolla todetaan hyvin että on lähinnä negatiivinen vaikutus niihin maihin jotka ottavat maahanmuuttajia kun heidän resursseja venytetään. Se on jopa niin päin että kun he, joilla on edes vähän resursseja lähteä, lähtevät niin jäljelle jää kaikkein heikoimmat ja köyhimmät jokta oikeasti sitä apua tarvitsevat. Maalle on jopa huono asia kuin "parhaimmat köyhät" häipyvät.


    • kannattaafundeerata

      Jokainen voi itsekseen miettiä kuink moni näistä viimeaikaisista terrori-iskujen tekijöistä on ollut kantaväestöä. Ei ollut tämä Tukholman kaverikaan kantaruotsalainen. Ei myöskään Nizzan, Lontoon tai Pietarin tekijätkään olleet maan kantaväestöä.

      • mukaydinaseitairakissa

        ei ollut jenkitkään liitolaisineen kantaväestöä, kun teurasti tuhansia irakissa, ja saivat aikaan pakolaistulvan, kaikenlaisilla tekosyillä. jenkkien tekosista kärsitään ympäri eurooppaa nyt. jenkit syypäitä kaikkiin ongelmiin.


      • huomenna-äänestän
        mukaydinaseitairakissa kirjoitti:

        ei ollut jenkitkään liitolaisineen kantaväestöä, kun teurasti tuhansia irakissa, ja saivat aikaan pakolaistulvan, kaikenlaisilla tekosyillä. jenkkien tekosista kärsitään ympäri eurooppaa nyt. jenkit syypäitä kaikkiin ongelmiin.

        Entäs sitten. Ei Suomi mikään maailman sosiaalitoimisto ole. Ei tänne tarvitse ottaa yhtään muukalaisia.


    • ÄLÄ_ÄÄNESTÄ_SUVAKKEJA

      Kyllä vaikutaa,
      nyt viimestään pitäisi silmien avautua näkemään mitä on tulossa,

      muslimimaan kansalaiset EI ole tervettulleita tänne asumaan,
      menköön omaa maataan rakentamaan,
      tehköön sieelä rauhan , sodat pitää heti lopettaa,
      tänne ei tarvi tulla rähinöimään,

      suomalisten ei pidä äänestää SUVAKKI puolueita, SDP:tä ja VIHREITÄ,

      molemmissa loytyy valehtelevia kansanedustajia,
      jotka valehtee ja panettelee
      OMAN MAAN KANSALAISIA jopa viranomaisia,

      tytti tuppurainen ja ville niinistö
      ON pahimpia suvakkeja
      suomen pettureita
      oman maansa pettureita,
      valehtelijoita, panettelijoita
      jopa viranoimisten toimintaa haittavia puolueita,

      ÄÄNESTÄJÄT VALPPAUTTA,,,, katsokaa oikeesti ketä äänestätte,,,,

      PERUS-SUOMALAISIA KANNATTAA ÄÄNESTÄÄ
      siinä on aito ainoa rehellinen suomen puolia ensisijaisesti hoitava puolue,

    • suomi-suomalaisille-

      alotukseen vastaus:

      toivottavasti nyt ruotsissa tehty terrori-isku vaikuttaa suomen vaaleihin,

      kaikki äänestämään perussuomalaisia,
      persut on ollu kauan kaukonäköisiä kauan aikaa sitten,
      siis suomen v i i s a i n puolue,

      älytön maahan muutto johtaa suuriin vaikeuksiin ja valtaviin levottomuuksiin
      täänne meidän rauhaa rakastavaan pohjolaan,

      tänne ei tarvi muslimi hirviöitten tulla riehumaan,

      maasta pois kuten viranomaiset on jo toimineetki,

      KOKO kansan TUKI VIRANOMAISILLE,

      perättömyyksien ja valheitten levittäminen on loputtava,
      vihreät Niinistö on syylistyny valheisiin, toiminu viranoimisten työtä vaikeuttaen, Ville Niinistö VASTUUSEEN perättömistä lausunnoistaan,

      samoin SDP:ssä on suvakkeja,
      niitä EI kannata äänestää näissä vaaleissa,
      muuten sumelle käy huonosti,

    • PITÄISI-vaikuttaa-

      Olkaa viisaita ettei räjähdä!

      Suurmoskeijahanke herättää pelkoja myös muslimipiireissä – ”Pahimmillaan Suomesta tulee uusi Ranska”!

      - - - - - - - - - -

      Omaiset Expressenille:

      Kateissa ollut 11-vuotias tyttö kuoli Tukholman iskussa

      Kukkia ja pehmolelu iskupaikan luona Tukholmassa.
      Kukkia ja pehmolelu iskupaikan luona Tukholmassa. (KUVA: Aleksi Jalava)

      Perheenjäsenten mukaan viranomaiset ovat vahvistaneet heille, että lapsi kuoli hyökkäyksessä.
      Aiemmin kadonneeksi ilmoitettu 11-vuotias tyttö oli yksi Drottninggatanin kuorma-autoiskun uhreista, lapsen läheiset ovat kertoneet Expressen-lehdelle.

      – Meille kerrottiin iltapäivällä, että hän on kuollut, lapsen sukulainen sanoo lehden mukaan.

      Perheenjäsenien mukaan tyttö oli iskun tapahtuessa kävelemässä koulusta kotiin, kuten tavallista siihen aikaan iltapäivästä. Lapsella oli tapana ottaa bussi koulusta keskustaan ja sitten vaihtaa metroon, jolla hän meni kotiin vanhempiensa luo.

      – Hänelle on tavallista liikkua siinä paikassa. Hän tuntee paikan hyvin ja on siellä päivittäin, yksi tytön sukulaisista kertoi Expressen-lehdelle aiemmin, kun lapsi oli ilmoitettu kadonneeksi.

      Lehden mukaan lapsen piti tavata perjantaina äitinsä metroasemalla. Hän keskusteli äitinsä kanssa puhelimessa hetkeä ennen iskua.

      Lasta etsittiin kadonneena ennen kuin poliisi lopulta oli perheeseen yhteydessä ja perheen mukaan vahvisti hänen kuolleen. Poliisi ei ole tiedottanut asiasta julkisuuteen.

      Poliisi tosin on ilmoittanut tunnistaneensa yhden uhrin ja olleensa yhteydessä tämän perheenjäseniin.

      Tähän mennessä neljän ihmisen on vahvistettu kuolleen hyökkäyksessä. Kolmen uhrin tunnistaminen on vielä kesken.

      Samuli Launonen

    • vihdoin-älyköt-johtoon-

      alotukseen:

      ruotsin tapahtumat KYLLÄ vaikuttaa suomen vaaleihin

      NYT JUSSI HALLA_AHO NOUSEE ARVOON ARVAAMATTOMAAN,

      Halla-Aho ON ollu KAUKOVIISAS JO KAUAN,

    • todellista.totta

      On jopa niin että kun he joilla on edes vähän resursseja lähteä, lähtevät
      niin jäljelle jää ne kaikkein heikoimmat ja köyhimmät
      jokta ovat oikeasti ne jotka sitä apua tarvitsee.

      Maalle tekee hallaa kuin "parhaimmat köyhät" häipyvät.

      Tässä on yksi video joka hyvin kiteyttää maahanmuuton järjettömyyden.
      https://www.youtube.com/watch?v=H-CqJYzDSI8

      Suomenkielisen tekstityksen saa päälle asetuksista.

    • "Ei saa antaa pelolle valtaa." Eivätkö parempaa keksi.
      Aiheellinen pelko on hyvä asia. Liika sinisilmäisyys saattaa olla kohtalokasta.
      En minäkään pelkää naapurissa asuvaa Irakilaista perhettä, kaikki ovat ihania ihmisiä, lapset välittömiä ja iloisia, vanhemmat tervehtivät hymyillen. Meidän kaupunkiin otetaan vain lapsiperheitä.
      Toivon että lapsia ei kiusata koulussa ja vanhemmat otetaan hyvin vastaan.
      Toinen juttu taas on lauma nuoria miehiä joita näin synnyinseutuni lähikaupungissa, raiskaus uutinen tuli taas äskettäin paikkakunnalta.
      Ei siellä kannata nuorten naisten kuljeskella yksinään yöllä tai jossain hiljaisissa metsiköissä.

      • Terrorismin päämääränä ei ole ainoastaan tappaa vaan ensisijaisesti saada aikaan pelkoa, epävarmuutta, vihaa, muokata mielipiteitä ja aiheuttaa kaaosta. Jos annamme pelolle sijaa elämässämme meistä tulee vain helppohintaisia työkaluja terroristien käsissä.
        Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Terrorismin päämääränä ei ole ainoastaan tappaa vaan ensisijaisesti saada aikaan pelkoa, epävarmuutta, vihaa, muokata mielipiteitä ja aiheuttaa kaaosta. Jos annamme pelolle sijaa elämässämme meistä tulee vain helppohintaisia työkaluja terroristien käsissä.
        Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin.

        Minä äänestin ennakkoon naisehdokasta hän ajoi asiaa joka oli minulle tärkeä.
        Ei ollut persu, vaikka persuilla olisi ollut todella topakka ja älykäs nais ehdokas, harkitsin häntä ihan tosissani, hän pärjäisi hyvin jossain muussakin puolueessa.
        Kyllä puoluekantakin kannattaa huomioida, joskus voi olla vaikea löytää sopivasta puolueesta sopivaa ehdokasta.
        Olen sitä mieltä että ei liika lepsuuskaan ole hyväksi maahanmuutto asiassa.


      • Suomenpuolesta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Terrorismin päämääränä ei ole ainoastaan tappaa vaan ensisijaisesti saada aikaan pelkoa, epävarmuutta, vihaa, muokata mielipiteitä ja aiheuttaa kaaosta. Jos annamme pelolle sijaa elämässämme meistä tulee vain helppohintaisia työkaluja terroristien käsissä.
        Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin.

        ei taida olla kaikki muumit laaksossa


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Terrorismin päämääränä ei ole ainoastaan tappaa vaan ensisijaisesti saada aikaan pelkoa, epävarmuutta, vihaa, muokata mielipiteitä ja aiheuttaa kaaosta. Jos annamme pelolle sijaa elämässämme meistä tulee vain helppohintaisia työkaluja terroristien käsissä.
        Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin.

        "Paloma.se.co"

        Kuvaamasi tunteet ovat aina eläneet Suomessa.
        Ruotsissa ei.
        Nyt näköjään ovat alkaneet elää teilläkin.
        Kuoleman pelko alkoi viritä kansallesi, kun Tanska taas alkoi antaa vihan virrata maahasi.
        -
        Jos tunnet vieläkin tarvetta muuttaa vanhana entiseen maahasi.
        Muista että täällä on tuska paljon vanhenpaa ja aidonpaa kuin koti-maassasi.
        Täällä Suomessa me emme itke sota-toimista koskaan enää tosissamme.
        Korkeintaan poliittisesti naureskellen näyttelemme teille.
        Vaikkapa valaisemalla ministeriömme maanne lipun värein.
        -
        Muista että maassasi tapahtui pikku-asia.
        Joka, tietenkin olisi saanut olla paljon isonpi.
        Koska vieläkään maasi ei ymmärrä.
        Tajua tulevaisuuttaan.
        -
        Meillä Suomessa tapahtui paljon isonpaa.

        H.


      • 9247
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Terrorismin päämääränä ei ole ainoastaan tappaa vaan ensisijaisesti saada aikaan pelkoa, epävarmuutta, vihaa, muokata mielipiteitä ja aiheuttaa kaaosta. Jos annamme pelolle sijaa elämässämme meistä tulee vain helppohintaisia työkaluja terroristien käsissä.
        Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin.

        "Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin."
        En ole suomalaisen poliitikonkaan suusta kuullut yhtä idioottimaista.


      • 9247 kirjoitti:

        "Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin."
        En ole suomalaisen poliitikonkaan suusta kuullut yhtä idioottimaista.

        Et siis ole tajunnut lainkaan mistä on kysymys.
        Pelko ja viha ovat ohjenuoriasi kun menet äänestämään.
        Juuri tätä terroristit ajavat takaa..
        Olet "hyödyllinen idiootti" heidän käsissään.
        ***
        Terroristit EIVÄT ole turvapaikanhakijoita eikä pakolaisia. He ovat islamisteja/jihadisteja/radikalisoituneita ensimmäisen/toisenpolven maahanmuuttajia, nyt juuri tällä kertaa Isiksen tai jonkunmuun islamistijärjestön palveluksessa tai sitten toinen ryhmä terroristeja on uusnatsit ja rasistit kuten Breivik, aikaisemmin Euroopassa on riehuneet punaiset brigaatit, sakaslaiset terroristijärjestöt, Irlantilaiset jne...
        ***
        "Hyödylliset idiootit" ovat ne jotka reagoivat pelolla terroritekoihin ja etsivät populistien tarjoamia helppoja ratkaisuja jotka ovat käytännössä mahdottomia, kuten maahanmuuton täydellistä kieltämistä, poliisivaltion pystyynlaittamista, liikkumisenvapauden suurta rajoittamista: kaikki asioita joihin olemme jo sopimuksilla lupautuneet ja jotka ovat perusarvoja länsimaisessa yhteiskunnassamme.
        ***
        Herää pahvi ja opettele käyttämään niitä älynystyröitäsi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Et siis ole tajunnut lainkaan mistä on kysymys.
        Pelko ja viha ovat ohjenuoriasi kun menet äänestämään.
        Juuri tätä terroristit ajavat takaa..
        Olet "hyödyllinen idiootti" heidän käsissään.
        ***
        Terroristit EIVÄT ole turvapaikanhakijoita eikä pakolaisia. He ovat islamisteja/jihadisteja/radikalisoituneita ensimmäisen/toisenpolven maahanmuuttajia, nyt juuri tällä kertaa Isiksen tai jonkunmuun islamistijärjestön palveluksessa tai sitten toinen ryhmä terroristeja on uusnatsit ja rasistit kuten Breivik, aikaisemmin Euroopassa on riehuneet punaiset brigaatit, sakaslaiset terroristijärjestöt, Irlantilaiset jne...
        ***
        "Hyödylliset idiootit" ovat ne jotka reagoivat pelolla terroritekoihin ja etsivät populistien tarjoamia helppoja ratkaisuja jotka ovat käytännössä mahdottomia, kuten maahanmuuton täydellistä kieltämistä, poliisivaltion pystyynlaittamista, liikkumisenvapauden suurta rajoittamista: kaikki asioita joihin olemme jo sopimuksilla lupautuneet ja jotka ovat perusarvoja länsimaisessa yhteiskunnassamme.
        ***
        Herää pahvi ja opettele käyttämään niitä älynystyröitäsi.

        "Paloma.se.co"

        Kuvaamasi tunteet ovat aina eläneet Suomessa.
        Ruotsissa ei.
        Nyt näköjään ovat alkaneet elää teilläkin.
        Kuoleman pelko alkoi viritä kansallesi, kun Tanska taas alkoi antaa vihan virrata maahasi.
        -
        Jos tunnet vieläkin tarvetta muuttaa vanhana entiseen maahasi.
        Muista että täällä on tuska paljon vanhenpaa ja aidonpaa kuin koti-maassasi.
        Täällä Suomessa me emme itke sota-toimista koskaan enää tosissamme.
        Korkeintaan poliittisesti naureskellen näyttelemme teille.
        Vaikkapa valaisemalla ministeriömme maanne lipun värein.
        -
        Muista että maassasi tapahtui pikku-asia.
        Joka, tietenkin olisi saanut olla paljon isonpi.
        Koska vieläkään maasi ei ymmärrä.
        Tajua tulevaisuuttaan.
        -
        Meillä Suomessa tapahtui paljon isonpaa.

        H.


      • 9247
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Et siis ole tajunnut lainkaan mistä on kysymys.
        Pelko ja viha ovat ohjenuoriasi kun menet äänestämään.
        Juuri tätä terroristit ajavat takaa..
        Olet "hyödyllinen idiootti" heidän käsissään.
        ***
        Terroristit EIVÄT ole turvapaikanhakijoita eikä pakolaisia. He ovat islamisteja/jihadisteja/radikalisoituneita ensimmäisen/toisenpolven maahanmuuttajia, nyt juuri tällä kertaa Isiksen tai jonkunmuun islamistijärjestön palveluksessa tai sitten toinen ryhmä terroristeja on uusnatsit ja rasistit kuten Breivik, aikaisemmin Euroopassa on riehuneet punaiset brigaatit, sakaslaiset terroristijärjestöt, Irlantilaiset jne...
        ***
        "Hyödylliset idiootit" ovat ne jotka reagoivat pelolla terroritekoihin ja etsivät populistien tarjoamia helppoja ratkaisuja jotka ovat käytännössä mahdottomia, kuten maahanmuuton täydellistä kieltämistä, poliisivaltion pystyynlaittamista, liikkumisenvapauden suurta rajoittamista: kaikki asioita joihin olemme jo sopimuksilla lupautuneet ja jotka ovat perusarvoja länsimaisessa yhteiskunnassamme.
        ***
        Herää pahvi ja opettele käyttämään niitä älynystyröitäsi.

        Pelko ja viha? En tunne kumpaakaan. Siinä sinulle miettimistä.


      • 9247

        Pitäisikö tuo ottaa uhkauksena?
        ***

        "suomen pettureille jyrkkä tuomio"
        Sinulla ei taida olla kaikki kottaraiset kotona. Mitä sinä Suomen pelastaja haluaisit meneteltävän turvapaikanhakijoiden yms. kanssa?


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Et siis ole tajunnut lainkaan mistä on kysymys.
        Pelko ja viha ovat ohjenuoriasi kun menet äänestämään.
        Juuri tätä terroristit ajavat takaa..
        Olet "hyödyllinen idiootti" heidän käsissään.
        ***
        Terroristit EIVÄT ole turvapaikanhakijoita eikä pakolaisia. He ovat islamisteja/jihadisteja/radikalisoituneita ensimmäisen/toisenpolven maahanmuuttajia, nyt juuri tällä kertaa Isiksen tai jonkunmuun islamistijärjestön palveluksessa tai sitten toinen ryhmä terroristeja on uusnatsit ja rasistit kuten Breivik, aikaisemmin Euroopassa on riehuneet punaiset brigaatit, sakaslaiset terroristijärjestöt, Irlantilaiset jne...
        ***
        "Hyödylliset idiootit" ovat ne jotka reagoivat pelolla terroritekoihin ja etsivät populistien tarjoamia helppoja ratkaisuja jotka ovat käytännössä mahdottomia, kuten maahanmuuton täydellistä kieltämistä, poliisivaltion pystyynlaittamista, liikkumisenvapauden suurta rajoittamista: kaikki asioita joihin olemme jo sopimuksilla lupautuneet ja jotka ovat perusarvoja länsimaisessa yhteiskunnassamme.
        ***
        Herää pahvi ja opettele käyttämään niitä älynystyröitäsi.

        Terroristit eivät ole turvapaikantarvitsijoita, mutta hakijoissa on ainesta, miksi muuten Supo seuraa muutamaan sataa tänne tullutta henkilöa aktiivisesti.
        Myös maahanmuutto ja tänne turvapaikanhakijoiden seassa päässeet radikalisoituneet henkilöt ovat eri asia.
        Suomessa ei ole yhtään maahanmuuttovastaista puoluetta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Terrorismin päämääränä ei ole ainoastaan tappaa vaan ensisijaisesti saada aikaan pelkoa, epävarmuutta, vihaa, muokata mielipiteitä ja aiheuttaa kaaosta. Jos annamme pelolle sijaa elämässämme meistä tulee vain helppohintaisia työkaluja terroristien käsissä.
        Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin.

        """"Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet."""

        Tuohan kuulostaa ihan islamilaisen terroristin uhkailulta. Pitäisikö vihjaista Säpolle ...


      • eppu2 kirjoitti:

        Terroristit eivät ole turvapaikantarvitsijoita, mutta hakijoissa on ainesta, miksi muuten Supo seuraa muutamaan sataa tänne tullutta henkilöa aktiivisesti.
        Myös maahanmuutto ja tänne turvapaikanhakijoiden seassa päässeet radikalisoituneet henkilöt ovat eri asia.
        Suomessa ei ole yhtään maahanmuuttovastaista puoluetta.

        Minä olin väärässä tästä viimeisestä terrorismista pidätetystä: hän oli hakenut turvapaikkaa ja hänen hakemuksensa oli hylätty helmikuussa. Lehtikirjoittelujen perusteella olin saanut sellaisen käsityksen että hän oli ollut joo pitempään maassa, koska hän oli työssä ja hänellä oli pysyvä osoite, mutta nää tiedot ovat toistaiseksi vahvistamattomia vielä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olin väärässä tästä viimeisestä terrorismista pidätetystä: hän oli hakenut turvapaikkaa ja hänen hakemuksensa oli hylätty helmikuussa. Lehtikirjoittelujen perusteella olin saanut sellaisen käsityksen että hän oli ollut joo pitempään maassa, koska hän oli työssä ja hänellä oli pysyvä osoite, mutta nää tiedot ovat toistaiseksi vahvistamattomia vielä.

        Olet niin monessa asiassa väärässä muutenkin, että ei tuo nyt mitään.

        Hän on yksi niitä (kymmenistä tuhansista), joilla menee posti eri paikkaan kuin missä asuvat. Rakennuksilla, ravintoloissa, siivoojina ... on paljon niitä joitten turvapaikka on hylätty, mutta piileksivät maassa ja tekevät verottomia töitä.


      • Tellukka kirjoitti:

        """"Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet."""

        Tuohan kuulostaa ihan islamilaisen terroristin uhkailulta. Pitäisikö vihjaista Säpolle ...

        Sinä olet ollut kaikkein pahimpia vihanlietsojia ja suu vaahdossa paasannut muslimivihaasi täällä. Olet osaltasi ollut aiheuttamassa yhteiskunnan jakautumista toisiaan vastustaviin leireihin ja ajatusmaailman polarisoitumiseen. Sverigedemokraattien kannattajat ovat järjestään negatiivista ja ahdasmielistä jengiä ja eivät edusta pohjoismaisia ja länsimaisia arvoja.


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olin väärässä tästä viimeisestä terrorismista pidätetystä: hän oli hakenut turvapaikkaa ja hänen hakemuksensa oli hylätty helmikuussa. Lehtikirjoittelujen perusteella olin saanut sellaisen käsityksen että hän oli ollut joo pitempään maassa, koska hän oli työssä ja hänellä oli pysyvä osoite, mutta nää tiedot ovat toistaiseksi vahvistamattomia vielä.

        Kolmen uutisissa juuri sanottiin, että oli hakenut turvapaikkaa ja saanut kielteisen päätöksen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä olet ollut kaikkein pahimpia vihanlietsojia ja suu vaahdossa paasannut muslimivihaasi täällä. Olet osaltasi ollut aiheuttamassa yhteiskunnan jakautumista toisiaan vastustaviin leireihin ja ajatusmaailman polarisoitumiseen. Sverigedemokraattien kannattajat ovat järjestään negatiivista ja ahdasmielistä jengiä ja eivät edusta pohjoismaisia ja länsimaisia arvoja.

        Älä nyt yritä syyttää minua sellaisesta, että olisin lietsonut sinut vihaiseksi.

        Kyllä se olit sinä, joka jokunen aika sitten suu vaahdossa paasasit islamilaisia kouluja vastaan, naisten huiveja vastaan ...
        Vai olisinko ollut kuitenkin minä, joka sain sinut vihastumaan islamilaisuudelle.


      • SärkiOnKala
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olin väärässä tästä viimeisestä terrorismista pidätetystä: hän oli hakenut turvapaikkaa ja hänen hakemuksensa oli hylätty helmikuussa. Lehtikirjoittelujen perusteella olin saanut sellaisen käsityksen että hän oli ollut joo pitempään maassa, koska hän oli työssä ja hänellä oli pysyvä osoite, mutta nää tiedot ovat toistaiseksi vahvistamattomia vielä.

        Euroopan terroristeista suurin osa ovat olleet turvapaikanhakijoita tai turvapaikanhakijoina maahan tulleita tai heidän jälkeläisiä.


      • p.reikänen
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Terrorismin päämääränä ei ole ainoastaan tappaa vaan ensisijaisesti saada aikaan pelkoa, epävarmuutta, vihaa, muokata mielipiteitä ja aiheuttaa kaaosta. Jos annamme pelolle sijaa elämässämme meistä tulee vain helppohintaisia työkaluja terroristien käsissä.
        Joka ainut joka menee tänään äänestämään maahanmuuttovastaisia ehdokkaita kunnallisvaaleissa menee lyömään naulaa omaa kirstuunsa. Islamistit ovat heidän osaltaan jo voittaneet.
        Ne jotka jaksavat vastustaa terrorismia, kehittää yhteiskuntaa ja puolustaa länsimaista yhteiskuntaa ja arvojamme eivät mene äänestämään populisteja, ei persuja vaan uskaltavat seistä selkä suorana ja ottaa välimatkaa pelkääjiin ja piiloutujiin.

        Taidat olla aika pänkäpäinen jäärä. Joku sinulle vielä tulee takomaan järkeä päähän. Me muut emme välittäisi katsella islamistiterroristeja Suomessa ja nähdä heiden kuorma-autoilujaan.


      • PoikaEliKesäänsä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Et siis ole tajunnut lainkaan mistä on kysymys.
        Pelko ja viha ovat ohjenuoriasi kun menet äänestämään.
        Juuri tätä terroristit ajavat takaa..
        Olet "hyödyllinen idiootti" heidän käsissään.
        ***
        Terroristit EIVÄT ole turvapaikanhakijoita eikä pakolaisia. He ovat islamisteja/jihadisteja/radikalisoituneita ensimmäisen/toisenpolven maahanmuuttajia, nyt juuri tällä kertaa Isiksen tai jonkunmuun islamistijärjestön palveluksessa tai sitten toinen ryhmä terroristeja on uusnatsit ja rasistit kuten Breivik, aikaisemmin Euroopassa on riehuneet punaiset brigaatit, sakaslaiset terroristijärjestöt, Irlantilaiset jne...
        ***
        "Hyödylliset idiootit" ovat ne jotka reagoivat pelolla terroritekoihin ja etsivät populistien tarjoamia helppoja ratkaisuja jotka ovat käytännössä mahdottomia, kuten maahanmuuton täydellistä kieltämistä, poliisivaltion pystyynlaittamista, liikkumisenvapauden suurta rajoittamista: kaikki asioita joihin olemme jo sopimuksilla lupautuneet ja jotka ovat perusarvoja länsimaisessa yhteiskunnassamme.
        ***
        Herää pahvi ja opettele käyttämään niitä älynystyröitäsi.

        Näyttää siltä, että Paloma nykyisin pelkää tp-hakijoita/maahanmuuttajia yms., mutta on heidän suhteensa jo alistunut narussa vietäväksi.

        Toinen vahva pelko on perussuomalaiset. Se vika korjaantuisi, jos sivistäisi itseään eikä jatkaisi toisten puheita.


    • Terroristit tulevat kaikki samoilta aluelta kuin tämäkin, näin kaikki Euroopassa tehdyt samoin is sota alueilla. Kyllä tässä on myös uskonto vahvana tekijänä.

      Pelko on sairautta.

      • Ulkoministeri Soini Tukholman iskusta: Tragedioita tulee lisää - "länsimaita testataan nyt"


        Onko mies sekaisin päästään, hualuaa lisää kuolleita.


      • Suomenpuolesta

        Sääli on sairautta, terve pelko on viisautta.


      • eppu2
        xx9 kirjoitti:

        Ulkoministeri Soini Tukholman iskusta: Tragedioita tulee lisää - "länsimaita testataan nyt"


        Onko mies sekaisin päästään, hualuaa lisää kuolleita.

        Koska Soini on sanonut haluavansa lisää kuolleita?


      • eppu2 kirjoitti:

        Koska Soini on sanonut haluavansa lisää kuolleita?

        Soini on realisti, joka tietää mitä tapahtuu, kun ei alistuta islamilaisuuteen.

        Niin on Palmakin tietoinen siitä nähtävästi, koska yrittää hyssytellä hiljaa taipumaan islamilaisten tahtoon, ettei tulisi lisää kuolleita. Mutta onko se miten viisasta pitemmän päälle? Pelkuruutta se on, eikä viisautta.


      • 9247
        Tellukka kirjoitti:

        Soini on realisti, joka tietää mitä tapahtuu, kun ei alistuta islamilaisuuteen.

        Niin on Palmakin tietoinen siitä nähtävästi, koska yrittää hyssytellä hiljaa taipumaan islamilaisten tahtoon, ettei tulisi lisää kuolleita. Mutta onko se miten viisasta pitemmän päälle? Pelkuruutta se on, eikä viisautta.

        Minunkin mielestä tuo Paloman asenne on pelkoa. Ja pään painamista pensaaseen piiloon - tällä keissi käsitelty. "Toivotaan-toivotaan."


      • eppu2 kirjoitti:

        Koska Soini on sanonut haluavansa lisää kuolleita?

        Lisää tulee, eikö Suomessa puhuta suomenkieltä?


      • eppu2
        xx9 kirjoitti:

        Lisää tulee, eikö Suomessa puhuta suomenkieltä?

        Jos toteaa, että tragedioita tulee lisää, se on sen asian ääneen sanomista, mitä useimmat muutkin epäilee. Ja arkikielessään näin moni sanookin. Se ei suinkaan tarkoita, että toivoo kuolleita.
        Minä ainakin tulkitsen sen niin, että pelkää niitä tulevan lisää.


      • Samoin

        Olet oikeassa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Soini on realisti, joka tietää mitä tapahtuu, kun ei alistuta islamilaisuuteen.

        Niin on Palmakin tietoinen siitä nähtävästi, koska yrittää hyssytellä hiljaa taipumaan islamilaisten tahtoon, ettei tulisi lisää kuolleita. Mutta onko se miten viisasta pitemmän päälle? Pelkuruutta se on, eikä viisautta.

        Minun asenteessani ei ole pätkääkään pelkoa eikä hyssyttelyä. En nähtävästi saanut asiaani ilmaistua siten että kaikki olisivat ymmärtäneet. DN:ssä oli hyvä artikkeli terrorismista ja miksi ei ole viisasta antaa pelon vaikuttaa päätöksiinsä - http://mobil.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/peter-englund-det-ar-ingen-poang-att-vara-radd-langre/ Myös FB:ssä on ollut paljon asiaa kuvaava meme.
        https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17862697_10154838469737935_2578751046943542898_n.jpg?oh=a6455d6124b29ded6155e67f1ae772e4&oe=5992C054


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minun asenteessani ei ole pätkääkään pelkoa eikä hyssyttelyä. En nähtävästi saanut asiaani ilmaistua siten että kaikki olisivat ymmärtäneet. DN:ssä oli hyvä artikkeli terrorismista ja miksi ei ole viisasta antaa pelon vaikuttaa päätöksiinsä - http://mobil.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/peter-englund-det-ar-ingen-poang-att-vara-radd-langre/ Myös FB:ssä on ollut paljon asiaa kuvaava meme.
        https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17862697_10154838469737935_2578751046943542898_n.jpg?oh=a6455d6124b29ded6155e67f1ae772e4&oe=5992C054

        Onko sinulla yleensäkään oikeasti mitään omaa asennetta mihinkään?

        "Asenteesi" tulevat aina jonkun blogista, teidän aamiaispöydästänne, facebookilta ..., joihin vetoat näyttääksesi olevasi oikeassa. Ne ovat toisten asenteita, eivätkä sinun. Itse olet vain jonkunlaisena joo-miehenä/naisena.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onko sinulla yleensäkään oikeasti mitään omaa asennetta mihinkään?

        "Asenteesi" tulevat aina jonkun blogista, teidän aamiaispöydästänne, facebookilta ..., joihin vetoat näyttääksesi olevasi oikeassa. Ne ovat toisten asenteita, eivätkä sinun. Itse olet vain jonkunlaisena joo-miehenä/naisena.

        Koska olen elävä/ajatteleva/oppiva ihminen niin imen vaikutteita ulkoa ja päivitän asenteitani sen mukaan. Kukaan meistä ei ole koskaan täysin "valmis" tai kaikkitietävä: kaikkein vähiten ne jotka vain marinoituvat omassa liemessään asettamatta koskaan edes kyseenalaiseksi omia asenteitaan tai mielipiteitään.


    • Äänestämäni numero on löydettävissä.
      Mitä se sitten Ruotsalaisille kuuluu, jää nähtäväksi.

      H.

      • Pommi-isku_kiitokseksi

        Tottakai vaikuttaa äänestämiseen,
        sillä ihmiset seuraavat aikaansa,
        ja erityisesti sitä, miten mamut käyttäytyvät
        saatuaan ensin lahjaksi vapaan maksuttoman ylläpidon.


    • vaikuttaa-viranomaisiin-

      Ruotsin tapahtumat vaikittaa suuresti suomeen,
      suomen viranomaisten tulee olla entistäki JÄMÄKÄMPIÄ
      maahan muuttajia ,tunkeutujien suhteen,

      koko kansan tuki kaikille suomen viranomaisille,
      kaikki ylimääräiset armotta pois suomesta, kuten viranomaiset tekee,
      JÄMÄKKYTTÄ NYT VAADITAAN PÄÄTTÄJILTÄ ja kaikilta VIRANOMAISILTA,
      suomen viranoimaiset ovat REHELLISIÄ suomen etua ja turvallisuutta valvovia
      samaa vaaditaan myös päättäjiltä,
      suomen turvallisuus on keikkein tärkein tehtävä,

      • Niitä tulee tänne ilman passia (tai väärennetyllä passilla) ja papereita, eikä niistä ota mikään selvää keitä he oikeasti ovat.

        Tuostakaan poliisin pidättämästä kuormurimurhaajasta poliisit tietävät varmaksi vain sen, että heillä on sama mies, joka sen teon teki. Hänen oikeaa henkilöllisyyttään ei tiedetä, koska hän on esiintynyt niin monena aikaisemmin ja vetänyt niin monenlaista eri juttua taustastaan.
        Nyt on huomattu, että on ainakin kaksi eri miestä Ruotsissa, joilla on sama nimi kuin hänellä, sama syntymäaika ja sama henkilötunnus.


    • iskumaton

      Kielteisen turvapaikan saaneet täytyy palauttaa heti tai ottaa säilöön siksi aikaa kunnes kone on täynnä.
      Ei saa päästää vapaalle.

    • viranomaisille-tiedoksi

      SE pikkusen naurattaa,
      ruotsalainen tappaja oli tunnustanu tekonsa
      MIELELLÄÄN menee vankilaan hah hah haa,

      on varmaan hyvin tietoinen kuinka hyvää huolta vangeista pidetään,
      saavat täyshoidon,
      lääkärin hoidon, vaatteet, ruokaa, asunnon,
      joissaki vankiloissa jopa saavat hyvän kouklutuksen
      kuten suomessa,
      vanki voi opiskella tuomariksi tai lääkäriksi asti, yhteiskunnan kustannuksella täyshoidossa, ja huolenpidossa,
      siis,
      onko mitään järkeä kerätä vankilat täyteen murjaajia ja tappajia,

      kun samaan aikaan omanmaan vanhusten hoito on retuperällä ,
      omat köyhät, työttömät, kurjat,
      kunnolliset kansalaiset ihmiset jätetään täysin oman onnensa nojaan
      köyhyyteen ja kurjuuteen,
      JOOOOOOOO,
      huonosti tulee käymään JOS murhaajia aletaan paapomaan pohjoismaissa,

      mielipide:
      murhaajat ON palutettava omaan maahansa ja valvoa että siellä pysyvät,

      ON suuri vääryys paapoa rikollisia
      tavallisen köyhän kansan kustannuksella,

    • Anonyymi

      allah vai ylläh

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe