Korvikeakku?

Kanonisti70

Näyttääkö Canon myös muiden valmistajien akkutiedot, varaustilanteen ja kyvyn?

7

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfjasfjsaf

      Ennen muinoin ei akulla ollut väliä, mutta silloin ei olut niin paljon informaatiota näytettävissä, vain varaustila.
      Nykyisissä kameroissa on yksilöity akun tunnistus ja info, se ei ainakaan kaikilla tarvikeakuilla toimi.

      Nikon kuulemma aikoo laittaa omiin kameroihinsa piraattiakkujen eston niin, että vieraat akut ei pitäisi edes pystyä käynnistämään kameraa.

      Omana kokemuksena voin sanoa vain, että piraatiakkujen laatu vaihtelee suuresti. Jotkut yksilöt on erittäin tehokkaita toiset lopahtaa äkkiä.
      On tietysti houkuttelevaa ostaa halvimmillaan 30€:n piraati lähes 100 €:n originaalin sijaan. Toimivuutta ei kuitenkaan tiedä ennen kuin kokeilee jotakin merkkiä omassa kamerassaan.
      Minulla on ollut ongelmia noiden tietojen kanssa myös originaali akkuja käytettäessä.

      Katsoin erään liikkeen tarjontaa. Piraattien ilmoitettu kapasiteetti on yleensä selvästi originaalia pienempi.

    • Mikä Canon?

    • Kanonisti70

      EOS 70 D. Näyttää alkuperäisellä akulla sekä varaustilanteen että -kyvyn. Epäilen, että korvikeakulla ei ehkä näy kumpaakaan. Eräät puhelinmallit eivät toimi kuin ainoastaan alkuperäis-akuilla

      • hoookooo

        Minä olen käyttänyt Canon 60D:ssä lenmarkin akkua, näyttää tiedot ja on kestänyt yli viisi vuotta. Canonin oma näyttää tiedoissa yhtä punaista. Kuvia on otettu noin 12000 kpl.
        Puhelimessa piraattiakut eivät kestä samalla tavoin kuin kameroissa, näin infottiin verkkokauppacomissa kun kyselin puhelimeen piraattiakkua.


      • hoookooo kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt Canon 60D:ssä lenmarkin akkua, näyttää tiedot ja on kestänyt yli viisi vuotta. Canonin oma näyttää tiedoissa yhtä punaista. Kuvia on otettu noin 12000 kpl.
        Puhelimessa piraattiakut eivät kestä samalla tavoin kuin kameroissa, näin infottiin verkkokauppacomissa kun kyselin puhelimeen piraattiakkua.

        Piraattiakkuja ei pidä missään tapauksessa ostaa, tarvikeakku sitten on eri asia.


      • hoookooo

        tarkoitin tarvikeakkua tuossa puhelijutussa :) sori :)


    • ei_näytä

      Canon Legria HF R606 videokamera ei ainakaan näytä 3. osapuolen vara-akulla mitään tietoja, muuta kuin että akku ei ole Canonin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe