Nisan kuun 14. päivä alkaa tänään

Kun aurinko on tänään laskenut alkaa merkittävä vuosipäivä, Nisan kuun 14. päivä. Se on sama ilta, jolloin Jeesus asetti oman kuolemansa muistonvieton vuonna 33 ja käski viettää sitä hänen muistokseen, kunnes hän saapuu.
Jos taivas on selkeä, niin näet täysikuun ja sen lähettyvillä Jupiter-planeetan.
Tässä on kuva taivaasta kello 21.00 tänä iltana:
https://tinyurl.com/l5lksgw
Lähde: URSA
Ilmianna
Jaa

77 Vastausta


Tapahtumia suurin piirtein tähän aikaan:
Luukas 22:
"7 Tuli sitten happamattomien leipien päivä, jona pesah-uhri täytyi uhrata, 8 ja hän lähetti Pietarin ja Johanneksen sanoen: ”Menkää ja valmistakaa meille pesah-ateria syötäväksi.” 9 He sanoivat hänelle: ”Mihin tahdot meidän valmistavan sen?” 10 Hän sanoi heille: ”Katso! Kun tulette kaupunkiin, teitä vastaan tulee mies kantaen saviastiaa, jossa on vettä. Seuratkaa häntä siihen taloon, mihin hän menee. 11 Ja teidän on sanottava talon isännälle: ’Opettaja sanoo sinulle: ”Missä on vierashuone, jossa voin syödä pesah-aterian opetuslasteni kanssa?”’ 12 Ja hän näyttää teille suuren kalustetun ylähuoneen. Valmistakaa se sinne.” 13 Niin he lähtivät ja totesivat olevan niin kuin hän oli heille sanonut, ja he valmistivat pesah-aterian."

Illan tultua, kun alkoi 14. Nisan kuuta:
Luukas 22:
"14 Kun se hetki vihdoin tuli, hän asettui pitkälleen pöydän ääreen ja apostolit hänen kanssaan. 15 Ja hän sanoi heille: ”Olen suuresti halunnut syödä tämän pesah-aterian teidän kanssanne ennen kuin kärsin, 16 sillä minä sanon teille: enää en syö sitä, ennen kuin se täyttyy Jumalan valtakunnassa.” 17 Ja otettuaan vastaan maljan hän esitti kiitoksen ja sanoi: ”Ottakaa tämä ja ojentakaa se joukossanne toiselta toiselle, 18 sillä minä sanon teille: tästä lähtien en enää juo viiniköynnöksen tuotetta, ennen kuin Jumalan valtakunta saapuu.”
19 Ja hän otti leivän, esitti kiitoksen, taittoi sen ja antoi heille ja sanoi: ”Tämä tarkoittaa minun ruumistani, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä toistuvasti minun muistokseni.” 20 Hän otti myös maljan samalla tavoin, kun he olivat nauttineet illallisen, ja sanoi: ”Tämä malja tarkoittaa uutta liittoa minun vereni perusteella, joka vuodatetaan teidän puolestanne.
21 Mutta katso, minun kavaltajani käsi on kanssani pöydässä. 22 Sillä Ihmisen Poika kulkee tietään sen mukaan kuin on viitoitettu; voi kuitenkin sitä ihmistä, jonka välityksellä hänet kavalletaan!” 23 Niin he rupesivat pohtimaan keskenään, kuka heistä oikein olisi se, joka oli tekemäisillään tämän.
24 Heidän keskuudessaan syntyi kuitenkin myös kiihkeä kiista siitä, kuka heistä näytti olevan suurin. 25 Mutta hän sanoi heille: ”Kansakuntien kuninkaat hallitsevat niitä herroina, ja niiden vallassaolijoita kutsutaan ’hyväntekijöiksi’. 26 Mutta teidän ei pidä olla sellaisia, vaan tulkoon suurimmasta teidän keskuudessanne kuin nuorin ja johtomiehenä toimivasta kuin se, joka palvelee. 27 Sillä kumpi on suurempi, se, joka on pitkällään pöydän ääressä, vai se, joka palvelee? Eikö se, joka on pitkällään pöydän ääressä? Mutta minä olen teidän keskellänne kuin se, joka palvelee.
28 Juuri te olette kuitenkin pysyneet minun kanssani minun koettelemuksissani, 29 ja minä teen liiton teidän kanssanne, niin kuin Isäni on tehnyt liiton minun kanssani, valtakunnasta, 30 jotta saisitte syödä ja juoda pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla tuomitsemassa Israelin kahtatoista heimoa.
31 Simon, Simon, katso, Saatana on vaatinut, että saisi teidät seuloakseen teitä kuin vehnää. 32 Mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei uskosi pettäisi; ja kun sinä kerran olet palannut, vahvista veljiäsi.” 33 Silloin tämä sanoi hänelle: ”Herra, olen valmis menemään kanssasi sekä vankilaan että kuolemaan.” 34 Mutta hän sanoi: ”Minä sanon sinulle, Pietari: ei tule tänään kukko kiekumaan, ennen kuin olet kolmesti kieltänyt tuntevasi minut.”
35 Hän sanoi heille myös: ”Kun lähetin teidät ilman kukkaroa ja eväslaukkua ja sandaaleja, niin eihän teiltä puuttunut mitään?” He sanoivat: ”Ei mitään!” 36 Sitten hän sanoi heille: ”Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaan, samoin myös eväslaukun, ja jolla ei ole miekkaa, myyköön päällysvaippansa ja ostakoon sellaisen. 37 Sillä minä sanon teille, että tämän, mikä on kirjoitettu, täytyy mennä minussa täytäntöön, nimittäin: ’Ja hänet luettiin laittomien joukkoon.’ Sillä se, mikä koskee minua, on täyttymässä.” 38 Sitten he sanoivat: ”Herra, katso, tässä on kaksi miekkaa.” Hän sanoi heille: ”Se riittää.”
39 Ulos lähdettyään hän meni tapansa mukaan Öljyvuorelle, ja myös opetuslapset seurasivat häntä. 40 Tultuaan siihen paikkaan hän sanoi heille: ”Rukoilkaa jatkuvasti, ettette joutuisi kiusaukseen.” 41 Ja hän itse vetäytyi heistä noin kivenheiton päähän ja polvistui ja alkoi rukoilla 42 sanoen: ”Isä, jos sinä haluat, niin poista tämä malja minulta. Älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun.” 43 Silloin hänelle näyttäytyi taivaasta enkeli ja vahvisti häntä. 44 Mutta jouduttuaan suureen tuskaan hän rukoili rukoilemistaan yhä hartaammin, ja hänen hikensä tuli kuin veripisaroiksi, jotka putosivat maahan. 45 Ja hän nousi rukoilemasta, meni opetuslasten luo ja totesi heidän vaipuneen murheesta uneen, 46 ja hän sanoi heille: ”Miksi te nukutte? Nouskaa ja rukoilkaa jatkuvasti, ettette joutuisi kiusaukseen.”
Ilmianna
Jaa
"47 Hänen vielä puhuessaan, katso: ihmisjoukko, ja se, jota kutsuttiin Juudakseksi, yksi niistä kahdestatoista, kulki heidän edellään, ja hän lähestyi Jeesusta suudellakseen häntä. 48 Mutta Jeesus sanoi hänelle: ”Juudas, suudelmallako sinä kavallat Ihmisen Pojan?” 49 Kun hänen ympärillään olevat näkivät, mitä oli tapahtumassa, he sanoivat: ”Herra, iskemmekö miekalla?” 50 Eräs heistä iskikin ylimmäisen papin orjaa ja sivalsi häneltä oikean korvan. 51 Mutta Jeesus sanoi vastaukseksi: ”Antakaa mennä tähän asti.” Ja hän kosketti korvaa ja paransi hänet. 52 Sitten Jeesus sanoi ylipapeille ja temppelin päälliköille ja vanhimmille, jotka olivat tulleet sinne häntä hakemaan: ”Kuin ryöstäjää vastaanko te olette lähteneet miekat ja nuijat mukananne? 53 Kun olin teidän kanssanne temppelissä päivän toisensa jälkeen, te ette ojentaneet käsiänne minua vastaan. Mutta tämä on teidän hetkenne ja pimeyden valta.”
54 Sitten he ottivat hänet kiinni ja kuljettivat hänet pois ja veivät hänet ylimmäisen papin taloon; mutta Pietari seurasi matkan päässä. 55 Kun he olivat sytyttäneet tulen keskelle sisäpihaa ja istuutuneet yhteen, Pietari istui heidän joukkoonsa. 56 Mutta eräs palvelustyttö näki hänen istuvan kirkkaan tulen ääressä ja katsoi häntä tarkoin ja sanoi: ”Tämäkin oli hänen kanssaan.” 57 Mutta hän kielsi sen sanoen: ”En tunne häntä, nainen.” 58 Ja lyhyen ajan kuluttua eräs toinen sanoi hänet nähdessään: ”Sinäkin olet yksi heistä.” Mutta Pietari sanoi: ”Mies, en ole.” 59 Ja noin tunnin kuluttua vielä yksi alkoi väittää voimakkaasti: ”Varmasti tämäkin oli hänen kanssaan, sillä hänhän on galilealainen!” 60 Mutta Pietari sanoi: ”Mies, en tiedä, mitä sanot.” Ja samassa, hänen vielä puhuessaan, kiekui kukko. 61 Ja Herra kääntyi ja katsoi Pietariin, ja Pietari muisti Herran sanat, kun tämä oli sanonut hänelle: ”Ennen kuin kukko tänään kiekuu, sinä kiellät minut kolmesti.” 62 Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.
63 Miehet, jotka pitivät häntä pidätettynä, alkoivat nyt tehdä hänestä pilaa ja löivät häntä, 64 ja peitettyään hänet he kyselivät ja sanoivat: ”Profetoi. Kuka se on, joka löi sinua?” 65 Ja he sanoivat vielä rienatessaan paljon muuta häntä vastaan."
Ilmianna
Jaa
SATTUU MUUTEN SAMAAN AIKAAN , KUIN SILLOINKIN. .
-
10 PV, VALITKAA KARITSA JOKA TEURASTETAAN 14 PV AATTONA
KIIRASTORSTAI ,ILTAN SUUSSA 14 PV KUNNIAKSI .
-
SEN TULEE OLLA VIRHEETÖN JOKA LAUMASTA EROITETAAN , JA
SE TEURASTETAAN NOIN YHT.AIKAA JOKA PAIKASSA .
-
TÄMÄ PÄÄSIÄIS KARITSA ON ,OLI N.30 VIIMEINEN .
VAIKKEI JUUTALAISET SITÄ YMMÄRTÄNEET..
VAIN ISRAELILAISET SEN YMMÄRSI .
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Kerrotko sen, mistä tieto siitä, että Israelilaiset sen ymmärsivät?

Vain Messiaaniset juutalaiset ja israelilaiset sen tajusivat, että Jeesus on viimeinen karitsa.

Eihän israelilaiset palanneet exoduksesta, vaan juutalaiset, Israel on vieläkin diasporassa ja tiedätkö missä maassa he asuvat? Eli 10 sukukuntaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Kerrotko sen, mistä tieto siitä, että Israelilaiset sen ymmärsivät?

Vain Messiaaniset juutalaiset ja israelilaiset sen tajusivat, että Jeesus on viimeinen karitsa.

Eihän israelilaiset palanneet exoduksesta, vaan juutalaiset, Israel on vieläkin diasporassa ja tiedätkö missä maassa he asuvat? Eli 10 sukukuntaa.
Ei minun tarvitse tietää noin paljon , Mooses kirjoitti Isralin
paluusta , a sen minä' uskon .-
-
en tiedä ,niitä 10 sukukuntaa ,enkä sitä missä he asuvat se
olisikin jo ihme. Mutta sinä voit kertoa sen ..
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Ei minun tarvitse tietää noin paljon , Mooses kirjoitti Isralin
paluusta , a sen minä' uskon .-
-
en tiedä ,niitä 10 sukukuntaa ,enkä sitä missä he asuvat se
olisikin jo ihme. Mutta sinä voit kertoa sen ..
-
Voin kyllä, jos tarve tulee, mutta et vastannut tähän;TÄMÄ PÄÄSIÄIS KARITSA ON ,OLI N.30 VIIMEINEN .
VAIKKEI JUUTALAISET SITÄ YMMÄRTÄNEET..
VAIN ISRAELILAISET SEN YMMÄRSI .

Miten Israel sen ymmärsi, mutta Juuda ei?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Voin kyllä, jos tarve tulee, mutta et vastannut tähän;TÄMÄ PÄÄSIÄIS KARITSA ON ,OLI N.30 VIIMEINEN .
VAIKKEI JUUTALAISET SITÄ YMMÄRTÄNEET..
VAIN ISRAELILAISET SEN YMMÄRSI .

Miten Israel sen ymmärsi, mutta Juuda ei?
Siten että Uusiliitto alkoi kun Jeesus nousi haudasta,
vanha litto oli loppu kun jeesus kuoli ristillä. .
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pieni lisäys teutan kommenttiin.
Jeesuksen vuodatettu veri oli uuden liiton veri. 10 päivää taivaaseen nousemisensa jälkeen uuden liiton nähtiin olevan voimassa, kun Jeesus vuodatti pyhän hengen 120 opetuslapseensa ylähuoneessa. Se osoitti, että hän oli esittänyt verensä arvon Jumalalle ja se oli hyväksytty. Näiden tuominen uuteen liittoon osoitti, että lakiliitto oli nyt vanhentunut.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Israelilaisia kutsuttiin nimellä juutalaiset Babylonin vankeudesta palaamisen jälkeen ja ensimmäisen kerran tämä nimitys esiintyykin Aikakirjoissa. Kun 10 sukukuntaa (Samaria) vietiin pakkosiirtolaisuuteen eteläistä valtakuntaa kutsuttiin nimellä Juuda.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Siten että Uusiliitto alkoi kun Jeesus nousi haudasta,
vanha litto oli loppu kun jeesus kuoli ristillä. .
-
Ussi Liitto alkoi jo Johanneksesta, joka kastoi syntien anteeksi saamiseksi ja lopetti näin uhraamisen.

Matt. 11:13
Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
Luuk. 16:16
"Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
Raamatussa kaikki vahvistetaan molemmissa Liitoissa, siksi Jeeusus sanoi ristillä; Se on täyetty, (Laki).

Ajallisesti kertomallasi ja tuolla Raamatun sanomalla on aikaeroa vain jukunen kuukausi.

Kes.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
uudesta.liitosta kirjoitti:
Pieni lisäys teutan kommenttiin.
Jeesuksen vuodatettu veri oli uuden liiton veri. 10 päivää taivaaseen nousemisensa jälkeen uuden liiton nähtiin olevan voimassa, kun Jeesus vuodatti pyhän hengen 120 opetuslapseensa ylähuoneessa. Se osoitti, että hän oli esittänyt verensä arvon Jumalalle ja se oli hyväksytty. Näiden tuominen uuteen liittoon osoitti, että lakiliitto oli nyt vanhentunut.
Raamattu todistaa, että heitä oli vähän vaille 120 .
10 vuotta sitten pidimme äänestyksen ja sovimme
että heitä oli 118 , joka on ollut siitä asti voimassa.
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin silloin oli todella torstaipäivä, mutta kun vuodet vierii, niin päivä vaihtuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ei ollut, vaan erityisen sapatin aatto, se kylläkin sattui torstaille, ja silloin Jeesus naulittiin ristiin.

Lue Joh. 19:31 Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas

Kes.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nisankuun 14. päivä oli vuonna 33 torstai-illasta perjantai-iltaan. Jeesus kuoli perjantaina iltapäivällä noin kello 15. Nisankuun 15. päivä alkoi perjantai-iltana ja päättyi lauantai-iltana. Se oli viikottainen sapatti. Se osui tuona vuonna happamattomien leipien juhlan ensimmäiselle päivälle, joka oli aina sapatti riippumatta siitä, mikä viikonpäivä oli kyseessä. Koska nuo kaksi sapattia osuivat samalle päivälle, kyseessä oli ”suuri” sapatti.

Juutalaisen lain mukaan rikollisen ruumiin, joka oli teloituksen jälkeen ripustettu paaluun, ei pitänyt ”jäädä koko yöksi paaluun” (5. Mooseksen kirja 21:22, 23). Juutalaiset ilmeisesti sovelsivat samaa sääntöä niihin, jotka roomalaiset teloittivat paalussa. Johanneksen mainitsemassa tapauksessa säärten murtaminen olisi jouduttanut miesten kuolemaa, niin että heidät voitiin haudata ennen sapattia, joka alkoi auringonlaskusta.
Tavallisesti tuomittu naulittiin paaluun käsistään ja jaloistaan. Kun paalu nostettiin pystyyn, ihminen jäi riippumaan koko painollaan naulojen varaan, mikä aiheutti sietämätöntä tuskaa. Voidakseen hengittää hänen täytyi kohottautua työntämällä jalkojaan nauloja vasten. Tämä oli kuitenkin mahdotonta, jos säärten luut oli murrettu. Pian teloitettava joko tukehtui tai kuoli šokkiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Koska nuo kaksi sapattia osuivat samalle päivälle, kyseessä oli ”suuri” sapatti.

Ei. Se oli erityisen suuri sapatti, joka vietettiin sapatin aattona perjantaina, koska se täydensi myös Gregoriaanisen kalenterin uupuvaa päivää, eli karkauspäivää.

Jos se oli lauantain päällä, mistä löydät hautaan ne kolme päivää ja kolme yötä.

Tarkennuksena.

Kes.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Koska nuo kaksi sapattia osuivat samalle päivälle, kyseessä oli ”suuri” sapatti.

Ei. Se oli erityisen suuri sapatti, joka vietettiin sapatin aattona perjantaina, koska se täydensi myös Gregoriaanisen kalenterin uupuvaa päivää, eli karkauspäivää.

Jos se oli lauantain päällä, mistä löydät hautaan ne kolme päivää ja kolme yötä.

Tarkennuksena.

Kes.
Sapatin alkaessa iltauhrin jälkeen saddukealaisten edustus pyysi prefektiltä haudalle vartijoita sapatiksi. Saddukeuksia pelotti että Jeesus nousee haudasta saman tien (seuraajien ryöstämänä). Kolmannen päivän kirjaimellista tulkintaa ei tarvita sillä numero kolme on symbolinen luku, se tarkoittaa JHWH kosketusta.

Tarkennuksena...

... jeps.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TietäjäTutkivainen kirjoitti:
Sapatin alkaessa iltauhrin jälkeen saddukealaisten edustus pyysi prefektiltä haudalle vartijoita sapatiksi. Saddukeuksia pelotti että Jeesus nousee haudasta saman tien (seuraajien ryöstämänä). Kolmannen päivän kirjaimellista tulkintaa ei tarvita sillä numero kolme on symbolinen luku, se tarkoittaa JHWH kosketusta.

Tarkennuksena...

... jeps.
Symboliikkaa? Kaikki on useille ihmisille symboliikkaa, jotka eivät faktaa tajua, joka on luettavissa Raamatussa.
Kaikkia pelotti, jotka osallistuivat Jeesuksen tappamiseen, jopa Roomalaisia.
Se kolams päivä ei ole tulkinta, sehän on selvä;Joh. 19:31
Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli ERITYISEN SUURI JUHLA. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.

Tämä erityisen suuri juhla on kuten karkauspäivä vanalle piialle, kosintaan on suostuttava.
Miksi yrität vähätellä Raamatun sanomaa?

Kes.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei Jeesus asettanut Pääsiäistä, vaan Jumala Egyptistä lähtemisen juhlaksi.

2 Moos 12 kertoo;
1 Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille Egyptin maassa sanoen:
2 "Tämä kuukausi olkoon teillä kuukausista ensimmäinen; siitä alottakaa vuoden kuukaudet.
3 Puhukaa koko Israelin kansalle ja sanokaa: Tämän kuun kymmenentenä päivänä ottakoon kukin perheenisäntä itsellensä karitsan, yhden karitsan joka perhekuntaa kohti.
4 Mutta jos perhe on liian pieni koko karitsaa syömään, niin ottakoon lähimmän naapurinsa kanssa yhteisen karitsan, henkilöluvun mukaan. Karitsaa kohti laskekaa niin monta, että voivat sen syödä.
5 Ja karitsanne olkoon virheetön, vuoden vanha urospuoli; lampaista tai vuohista se ottakaa.
6 Ja pitäkää se tallella neljänteentoista päivään tätä kuuta; silloin Israelin koko seurakunta teurastakoon sen iltahämärässä.
7 Ja he ottakoot sen verta ja sivelkööt sillä molemmat pihtipielet ja ovenpäällisen niissä taloissa, joissa he sitä syövät.
8 Ja he syökööt lihan samana yönä; tulessa paistettuna, happamattoman leivän ja katkerain yrttien kanssa he sen syökööt.
9 Älkää syökö siitä mitään raakana tai vedessä keitettynä, vaan tulessa paistettuna päineen, jalkoineen ja sisälmyksineen.
10 Älkääkä jättäkö siitä mitään huomenaamuksi; mutta jos jotakin siitä jäisi huomenaamuksi, niin polttakaa se tulessa.
11 Ja syökää se näin: kupeet vyötettyinä, kengät jalassanne ja sauva kädessänne; ja syökää se kiiruusti. Tämä on pääsiäinen Herran kunniaksi.
12 Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.
13 Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.
14 Ja tämä päivä olkoon teille muistopäivä, ja viettäkää sitä Herran juhlana; sukupolvesta sukupolveen viettäkää sitä ikuisena säädöksenä.

Jeesus taas tapettiin pääsiäisenä, oltuaan kolme yötä ja kolme päivää kuolleissa ja kirkastui 40 pv päästä ja nousu esikoisena Isän luo Taivaaseen.

Kun Jeesus naulittiin perjantaina, Luterilaisten pappien mukaan ja heräsi sunnuntain aamuna varhain, siinä oli vain 2 pv ja kolme yötä.

Mutta jos on lukenut ja tutkinut Raamattua, se kertoo toisin.

Joh. 19:31
Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas

Mikä erityisen suuri juhla oli perjantaina, se oli kalenterin tasausjuhla ja oli kaksi sapattia peräkkäin, joten Jeesus naulittiin ristille torstaina, sillä lauantaihan oli sapatti, eli Pyhäpäivä, ja on vieläkin.

Tämän tietäen ei tarvitse enää kysyville selitellä, miksi oli kolme yötä ja kolme päivää Tuonelassa saarnaamassa hukkuneille hengille.

Tämä ei kuitenkaan vähennä Pääsiäisen suuruutta juhlana, josta Jeesus käski muistaa ehtoollisen syntien anteeksi antamisen juhlana.

Kes.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
47 VASTAUSTA:
Juutalaisten laskelman mukaan Jeesus kuoli pitkäperjantain 9 hetkellä
joten siitä tulee vielä sitä vuorokautta 9 tuntia Sapattia 24 tuntia ja
ensimmäistä pääsiäispäivää noin 6 tunti , se oli heidän laskunsa kolman-nesta pv. joka tekee n. 39 tuntia. ( oli kuolleena) sitten ISÄ herätti hänet.
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Juutalaisten laskelman mukaan Jeesus kuoli pitkäperjantain 9 hetkellä
joten siitä tulee vielä sitä vuorokautta 9 tuntia Sapattia 24 tuntia ja
ensimmäistä pääsiäispäivää noin 6 tunti , se oli heidän laskunsa kolman-nesta pv. joka tekee n. 39 tuntia. ( oli kuolleena) sitten ISÄ herätti hänet.
-
Tuota laskelmaa et löydä mistään.

Et näytä tietävän, että silloin oli erityinen sapatti torstaina, jolla täytettiin Gregoriaanisen kalenterin yksi päivä.
Joh. 19:31
Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.

Se oli erityisen suuri juhla, ja Jeesus tapettiin torstaina, joten oli sen yön Tuonelassa, myös perjantain (näin tulee yksi päivä ja yö), perjantai päivä, ja lauantaita vastainen yö (toinen päivä ja yö), ja sunnuntai päivä ja maanantaita vastaava yö, jolloin tulee kolme päivää ja kolme yötä.
Jeesushan poistui yöllä, ennen maanantai päivää.

Näin Raamattu sen kertoo, ei siellä tunneista mainita muuta kun sen, että millä tunnilla Hänet nostettiin ristille sekä siletä alas.

Et Teuta saa mitenkään mahtumaan kolmea yötä ja päivää perjantaista sunnuntai yöhön. Siitä jää aina uupumaan päivä tai yö.

Älä käytä niitä omia laskelmiasi, pysy sanassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Tuota laskelmaa et löydä mistään.

Et näytä tietävän, että silloin oli erityinen sapatti torstaina, jolla täytettiin Gregoriaanisen kalenterin yksi päivä.
Joh. 19:31
Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.

Se oli erityisen suuri juhla, ja Jeesus tapettiin torstaina, joten oli sen yön Tuonelassa, myös perjantain (näin tulee yksi päivä ja yö), perjantai päivä, ja lauantaita vastainen yö (toinen päivä ja yö), ja sunnuntai päivä ja maanantaita vastaava yö, jolloin tulee kolme päivää ja kolme yötä.
Jeesushan poistui yöllä, ennen maanantai päivää.

Näin Raamattu sen kertoo, ei siellä tunneista mainita muuta kun sen, että millä tunnilla Hänet nostettiin ristille sekä siletä alas.

Et Teuta saa mitenkään mahtumaan kolmea yötä ja päivää perjantaista sunnuntai yöhön. Siitä jää aina uupumaan päivä tai yö.

Älä käytä niitä omia laskelmiasi, pysy sanassa.
Ei ne omia ole , Juutalaisen tavan mukaan alkanut päivä oli pv.
ja kulunut oli kulunut kun se oli vähänkin yli ..
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Ei ne omia ole , Juutalaisen tavan mukaan alkanut päivä oli pv.
ja kulunut oli kulunut kun se oli vähänkin yli ..
-
Kerrotko kellonajat, ja merkit, missä päivä muuttui yöski ja milloin uusi päivä alkoi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Teuta on tässä asiassa lähempänä totuutta.
Tässä Raamattu ei tarkoita kolmea kokonaista 24-tuntista päivää vaan osia kolmesta päivästä. Toisinaan heprealaiset tarkoittivat ’päivällä ja yöllä’ vain jotakin 24-tuntisen aurinkovuorokauden osaa. Esimerkki tästä on 1. Kuninkaiden kirjan 12:5, 12:ssa, jossa Rehabeam pyysi Jerobeamia ja israelilaisia menemään pois ”kolmeksi päiväksi” ja sitten palaamaan hänen luokseen. Hän ei tarkoittanut kolmea kokonaista 24-tuntista päivää vaan pikemminkin osia kolmesta päivästä, mikä voidaan havaita siitä, että kansa tuli takaisin hänen luokseen ”kolmantena päivänä”. Sanoille ”kolme päivää ja kolme yötä” annetaan sama merkitys Matteuksen 12:40:ssä, jossa puhutaan Jeesuksen Šeolissa olosta. Kertomuksen mukaan hänet herätettiin henkiin ”kolmantena päivänä”.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Juutalaisten laskelman mukaan Jeesus kuoli pitkäperjantain 9 hetkellä
joten siitä tulee vielä sitä vuorokautta 9 tuntia Sapattia 24 tuntia ja
ensimmäistä pääsiäispäivää noin 6 tunti , se oli heidän laskunsa kolman-nesta pv. joka tekee n. 39 tuntia. ( oli kuolleena) sitten ISÄ herätti hänet.
-
Tässä asiassa ei ole lähempänä, eikä kauempana totuutta, ainoastaan Uuden Testamentin totuus, jonka ole teille näyttänyt.

Kerro, missä olen lukenut UT;ssa Jeesuksen kuolleissa olleissa lukuarvoja 6 tuntia, ja kolmannesta päivästä 39 tuntia?

Siellä oli vain päivä ja yö.

>>Tässä Raamattu ei tarkoita kolmea kokonaista 24-tuntista päivää vaan osia kolmesta päivästä. Toisinaan heprealaiset tarkoittivat ’päivällä ja yöllä’ vain jotakin 24-tuntisen aurinkovuorokauden osaa. ** Näinkö SRK raamattu kertoo? On todella pahaa oikean Raamatun raiskausta.

Nyt on kysymyksessä Pääsijaöinen, jossa on lisänä yksi sapatti, ennen varsinaista sapattia, eli perjantai ja lauantai.

Turha on Sinun tuoda näitä kuninkaita tähän asiaan, heillä ei ollut erityistä sapattia.

Voin sen salaisuuden kertoa asiaa käsittelevässä avauksessa, jossa todella eletään asia todeksi.

Herätettiinkö? Kerrotko mihin aikaan Jeesus heräsi, Hänethän haudattiin päivällä.

Kirjoitat; . Sanoille ”kolme päivää ja kolme yötä” annetaan sama merkitys Matteuksen 12:40:ssä, jossa puhutaan Jeesuksen Šeolissa olosta. ** Tuohan ei ole kertomus Joonan kertomuksesta valaan vatsassa. Älä sekoile. Siitähän sanotaan; 40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

Ole tarkempi myös sen SRK raamatun kanssa tuosta >>Esimerkki tästä on 1. Kuninkaiden kirjan 12:5, 12:ssa, jossa Rehabeam pyysi Jerobeamia ja israelilaisia menemään pois ”kolmeksi päiväksi” ja sitten palaamaan hänen luokseen. ** Kuulitko sen saarnassa, voit pyytää tarkempaa lukemista asiasta; 1 Kun 12;5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt pois JA TULKAA KAHDEN PÄIVÄN päästä uudelleen." Väkijoukko lähti pois.

Kirjoitat todella soopaa.

Sitten sitä Israelin tämällisyyttä, jae12 KAHDEN PÄIVÄN kuluttua Jerobeam ja koko kansa tulivat Rehabeamin luo, niin kuin kuningas oli käskenyt
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Miten tuo käännös Kuninkaiden kirjasta on mahdollista?
Vuoden 1933 kirkkoraamattu
1.Kun.12:5, 12
"5. Hän vastasi heille: "Menkää ja odottakaa kolme päivää ja tulkaa sitten takaisin minun tyköni". Ja kansa meni."
"12. Niin Jerobeam ja kaikki kansa tuli Rehabeamin tykö kolmantena päivänä, niinkuin kuningas oli käskenyt sanoen: "Tulkaa takaisin minun tyköni kolmantena päivänä".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
En keksi muuta selitystä kuin että siinä on virhe, kahlasin läpi useita käännöksiä ja kaikissa on kerrottu kolmesta päivästä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
haudassa_oloaika kirjoitti:
Miten tuo käännös Kuninkaiden kirjasta on mahdollista?
Vuoden 1933 kirkkoraamattu
1.Kun.12:5, 12
"5. Hän vastasi heille: "Menkää ja odottakaa kolme päivää ja tulkaa sitten takaisin minun tyköni". Ja kansa meni."
"12. Niin Jerobeam ja kaikki kansa tuli Rehabeamin tykö kolmantena päivänä, niinkuin kuningas oli käskenyt sanoen: "Tulkaa takaisin minun tyköni kolmantena päivänä".
Katso alkuteksti, ja -92 käännös.
Sitten katsoisin, että Septuakinta on yksi vahimmista ja siinä on myös kaksi päivää.

Suomennettuana.
5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt kiinnostavista paikoista ja tulkaa Kahden Päivän Päästä uudelleen." Väkijoukko LAHTI KP: t.

Alkuteksti 5 ja mainitun jotta ne lähtevän kunnes päivän kolme ja kääntää että päälle ja apilthon.
Tuo on sekoittanut kääntäjiä; KOLMAS PÄIVÄ KÄÄNTÄÄ PÄÄLLE, ELI ON TULOSSA.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Katso alkuteksti, ja -92 käännös.
Sitten katsoisin, että Septuakinta on yksi vahimmista ja siinä on myös kaksi päivää.

Suomennettuana.
5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt kiinnostavista paikoista ja tulkaa Kahden Päivän Päästä uudelleen." Väkijoukko LAHTI KP: t.

Alkuteksti 5 ja mainitun jotta ne lähtevän kunnes päivän kolme ja kääntää että päälle ja apilthon.
Tuo on sekoittanut kääntäjiä; KOLMAS PÄIVÄ KÄÄNTÄÄ PÄÄLLE, ELI ON TULOSSA.
Teet palveluksen helluntaisekoilija, jonka kommentista ei saa mitään selvää, kun suksit kuuseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
H_olo kirjoitti:
En keksi muuta selitystä kuin että siinä on virhe, kahlasin läpi useita käännöksiä ja kaikissa on kerrottu kolmesta päivästä.
Joku lukee käännöksiä, joku alkutekstejä. Siinä on suuri ero.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
säälittävähellurei kirjoitti:
Teet palveluksen helluntaisekoilija, jonka kommentista ei saa mitään selvää, kun suksit kuuseen.
Eit varmaan, Kesitas kulkee eri tasolla sinnun nähden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ylivieska_Nivala kirjoitti:
Eit varmaan, Kesitas kulkee eri tasolla sinnun nähden.
Helluntaisekoilija kulkee omine selityksineen hyvin alhaalla, niinkuin sinäkin kirjoitustaidoton.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Katso alkuteksti, ja -92 käännös.
Sitten katsoisin, että Septuakinta on yksi vahimmista ja siinä on myös kaksi päivää.

Suomennettuana.
5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt kiinnostavista paikoista ja tulkaa Kahden Päivän Päästä uudelleen." Väkijoukko LAHTI KP: t.

Alkuteksti 5 ja mainitun jotta ne lähtevän kunnes päivän kolme ja kääntää että päälle ja apilthon.
Tuo on sekoittanut kääntäjiä; KOLMAS PÄIVÄ KÄÄNTÄÄ PÄÄLLE, ELI ON TULOSSA.
Kyllä nyt pimeys on Kesitaksen päälle kääntynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kalevih kirjoitti:
Kyllä nyt pimeys on Kesitaksen päälle kääntynyt.
Hän kuitenkin tuntee Jumalan Sanan paremmin kun yksikään lesta.
Mikä siinä alkukielessä oli väärin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Tässä asiassa ei ole lähempänä, eikä kauempana totuutta, ainoastaan Uuden Testamentin totuus, jonka ole teille näyttänyt.

Kerro, missä olen lukenut UT;ssa Jeesuksen kuolleissa olleissa lukuarvoja 6 tuntia, ja kolmannesta päivästä 39 tuntia?

Siellä oli vain päivä ja yö.

>>Tässä Raamattu ei tarkoita kolmea kokonaista 24-tuntista päivää vaan osia kolmesta päivästä. Toisinaan heprealaiset tarkoittivat ’päivällä ja yöllä’ vain jotakin 24-tuntisen aurinkovuorokauden osaa. ** Näinkö SRK raamattu kertoo? On todella pahaa oikean Raamatun raiskausta.

Nyt on kysymyksessä Pääsijaöinen, jossa on lisänä yksi sapatti, ennen varsinaista sapattia, eli perjantai ja lauantai.

Turha on Sinun tuoda näitä kuninkaita tähän asiaan, heillä ei ollut erityistä sapattia.

Voin sen salaisuuden kertoa asiaa käsittelevässä avauksessa, jossa todella eletään asia todeksi.

Herätettiinkö? Kerrotko mihin aikaan Jeesus heräsi, Hänethän haudattiin päivällä.

Kirjoitat; . Sanoille ”kolme päivää ja kolme yötä” annetaan sama merkitys Matteuksen 12:40:ssä, jossa puhutaan Jeesuksen Šeolissa olosta. ** Tuohan ei ole kertomus Joonan kertomuksesta valaan vatsassa. Älä sekoile. Siitähän sanotaan; 40 Niin kuin profeetta Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

Ole tarkempi myös sen SRK raamatun kanssa tuosta >>Esimerkki tästä on 1. Kuninkaiden kirjan 12:5, 12:ssa, jossa Rehabeam pyysi Jerobeamia ja israelilaisia menemään pois ”kolmeksi päiväksi” ja sitten palaamaan hänen luokseen. ** Kuulitko sen saarnassa, voit pyytää tarkempaa lukemista asiasta; 1 Kun 12;5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt pois JA TULKAA KAHDEN PÄIVÄN päästä uudelleen." Väkijoukko lähti pois.

Kirjoitat todella soopaa.

Sitten sitä Israelin tämällisyyttä, jae12 KAHDEN PÄIVÄN kuluttua Jerobeam ja koko kansa tulivat Rehabeamin luo, niin kuin kuningas oli käskenyt
Mitä niuhoot .
-
Jeesus kuoli ristillä 9 hetkellä pitkä perjantaina ..
hän oli sapatin , eli lauantain "haudassa"24 hetkeä.
ja ISÄ herätti hänet 6 nennella hetkellä 1 pääsiäispäivä,
muita lukuja ei raamattu anna, AINOATAKAAN . .
-
JOS LUKENUT MIES KUTEN KESITA , EI TÄTÄ OLE HOKSINUT
En voi mitään. siitä tulee kuitenkin vain 39 hetkeä. eli tuntia.
JUMALA oli lähettänyt Salaman muotoisen enkelin matkaan ,
auttamaan Jeesusta pukemaan uusi ruumis oikeaan sieluun. . .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Mitä niuhoot .
-
Jeesus kuoli ristillä 9 hetkellä pitkä perjantaina ..
hän oli sapatin , eli lauantain "haudassa"24 hetkeä.
ja ISÄ herätti hänet 6 nennella hetkellä 1 pääsiäispäivä,
muita lukuja ei raamattu anna, AINOATAKAAN . .
-
JOS LUKENUT MIES KUTEN KESITA , EI TÄTÄ OLE HOKSINUT
En voi mitään. siitä tulee kuitenkin vain 39 hetkeä. eli tuntia.
JUMALA oli lähettänyt Salaman muotoisen enkelin matkaan ,
auttamaan Jeesusta pukemaan uusi ruumis oikeaan sieluun. . .
Miten mahtuu kolme yötä ja kolme päivää .
Jeesus kuoli enimmäisenä sapattina seuraavasti; Jeesus ripustettiin ristille kello 9 aamulla, ja hän kuoli kello 3 iltapäivällä.

Jos lasketaan Teutan raamatun mukaan.
Hän haudattiin perjantai illalla, eli siinä meni yksi yö.

Sitten tuli lauantai (sapatti), ja siinä meni 1 pv.

Seuraavana lauantain ja sunnuntain välinen yö, se oli toinen yö.

Ja kuinka sitten sunnuntai, se oli toinen päivä ja kun tuli yö, se oli kolmas yö, jolloin Hän heräsi ennen aamun valeamista, eli maanataita,, eli missä se yksi päivä sitten on, nouho?

Sinulta vaan loppuu aika kesken omissa selityksissäsi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Mitä niuhoot .
-
Jeesus kuoli ristillä 9 hetkellä pitkä perjantaina ..
hän oli sapatin , eli lauantain "haudassa"24 hetkeä.
ja ISÄ herätti hänet 6 nennella hetkellä 1 pääsiäispäivä,
muita lukuja ei raamattu anna, AINOATAKAAN . .
-
JOS LUKENUT MIES KUTEN KESITA , EI TÄTÄ OLE HOKSINUT
En voi mitään. siitä tulee kuitenkin vain 39 hetkeä. eli tuntia.
JUMALA oli lähettänyt Salaman muotoisen enkelin matkaan ,
auttamaan Jeesusta pukemaan uusi ruumis oikeaan sieluun. . .
En käy tutkimaan tarkemmin, mutta noin se käsitykseni mukaan meni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Katso alkuteksti, ja -92 käännös.
Sitten katsoisin, että Septuakinta on yksi vahimmista ja siinä on myös kaksi päivää.

Suomennettuana.
5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt kiinnostavista paikoista ja tulkaa Kahden Päivän Päästä uudelleen." Väkijoukko LAHTI KP: t.

Alkuteksti 5 ja mainitun jotta ne lähtevän kunnes päivän kolme ja kääntää että päälle ja apilthon.
Tuo on sekoittanut kääntäjiä; KOLMAS PÄIVÄ KÄÄNTÄÄ PÄÄLLE, ELI ON TULOSSA.
Jostain syystä ne poistivat viestin, jossa oli Septuagintan käännös kolmesta päivästä. Että mistä ihmeen Septuaginta käännöksestä sinä olet tuon napannut? Siinä oli tarkka selvitys, mutta joku sai sen poistettua, ettet vaan sinä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Miten mahtuu kolme yötä ja kolme päivää .
Jeesus kuoli enimmäisenä sapattina seuraavasti; Jeesus ripustettiin ristille kello 9 aamulla, ja hän kuoli kello 3 iltapäivällä.

Jos lasketaan Teutan raamatun mukaan.
Hän haudattiin perjantai illalla, eli siinä meni yksi yö.

Sitten tuli lauantai (sapatti), ja siinä meni 1 pv.

Seuraavana lauantain ja sunnuntain välinen yö, se oli toinen yö.

Ja kuinka sitten sunnuntai, se oli toinen päivä ja kun tuli yö, se oli kolmas yö, jolloin Hän heräsi ennen aamun valeamista, eli maanataita,, eli missä se yksi päivä sitten on, nouho?

Sinulta vaan loppuu aika kesken omissa selityksissäsi.
"Ja kuinka sitten sunnuntai, se oli toinen päivä ja kun tuli yö, se oli kolmas yö, jolloin Hän heräsi ennen aamun valeamista, eli maanataita,, eli missä se yksi päivä sitten on, nouho?"
Ethän vaan Kesitas ole lätrännyt öölillä, kun kirjoitat sekaisin olevia vailinaisia mielesi tuotoksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ykskaks...sekaisin kirjoitti:
"Ja kuinka sitten sunnuntai, se oli toinen päivä ja kun tuli yö, se oli kolmas yö, jolloin Hän heräsi ennen aamun valeamista, eli maanataita,, eli missä se yksi päivä sitten on, nouho?"
Ethän vaan Kesitas ole lätrännyt öölillä, kun kirjoitat sekaisin olevia vailinaisia mielesi tuotoksia.
Hän heräsi varhain sunnuntai aamuna, hörhö? Laske siitä, päivänä joka oli viikon ensimmäinen päivä.
Kaikki Sinulle pitää rautalangasta vääntää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
h_aika kirjoitti:
Jostain syystä ne poistivat viestin, jossa oli Septuagintan käännös kolmesta päivästä. Että mistä ihmeen Septuaginta käännöksestä sinä olet tuon napannut? Siinä oli tarkka selvitys, mutta joku sai sen poistettua, ettet vaan sinä.
Se löytyy mm Septukinta kirjasta.
Myös http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1149593380053&search=anteeksi+&rng=9&submit1=Hae&ref=&ctx=0&mod1=FinRaam&mod2=&mod3=
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Koitan vielä löytää sen Septuagintan käännöksen uudelleen, kun kerkeän.
Tuosta linkistä nopeasti vilkaisemalla:
Septuaginta
5 και ειπεν προς αυτους απελθετε εως ημερων τριων και αναστρεψατε προς με και απηλθον
Google käännös:
5 ja sanoi heille lähtevän päivä kolme ja flip päälle ja apilthon
5 ja sanoi heille apeltheto päivään kolme ja flip päälle ja apilthon (vaihtoehtoisesti)
Kuningas Jaakon käännös:
5 And he said unto them, Depart yet for three days, then come again to me. And the people departed.
Darby Bible:
5 And he said to them, Depart yet for three days, then come again to me. And the people departed.
Youngs literal:
5 And he saith unto them, `Go--yet three days, and come back unto me;' and the people go.

Tässä on kyse siitä, että vaikka puhutaan kolmesta päivästä, niin sen kolme päivää ei tarvinnut merkitä 24 tuntista kolmea päivää täyteen vaan oli kysymys osia kolmesta päivästä. Jeesuskin herätettiin "kolmantena päivänä". Siksi kaksi päivää on virheellinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ne poistaa Septuaginta käännökset, jotka kertoo asian aivan niin kuin tuossa edellä KJ, Darby ja Youngs. Ihme, että ne antaa Kesitaksen linkin olla, vaikka kyse on samasta asiasta.
No asialle ei voi mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun sattui vielä olemaan paikalla, niin koitetaan ilman Septuagintan kääntäjän nimitietoja, jos menee läpi.
Kings III (I Kings)
5 And he said to them, Depart for three days, and return to me. And they departed.
12 And all Israel came to king Roboam on the third day, as the king spoke to them, saying, Return to me on the third day.
Eli vaikkei palaaminen tapahtunutkaan kolmen täyden päivän jälkeen, se tapahtui kolmantena päivänä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nämä lienee kyllä jostain Raamatun ulkopuolisesta lähteestä. Olehan varovainen niiden kanssa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mikä erityisen suuri juhla oli perjantaina, se oli kalenterin tasausjuhla ja oli kaksi sapattia peräkkäin, joten Jeesus naulittiin ristille torstaina, sillä lauantaihan oli sapatti, eli Pyhäpäivä, ja on vieläkin.

Tämän tietäen ei tarvitse enää kysyville selitellä, miksi oli kolme yötä ja kolme päivää Tuonelassa saarnaamassa hukkuneille hengille.

Siis Kesitan tekstit, joita edellä tarkoitin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sekavaa.on kirjoitti:
Nämä lienee kyllä jostain Raamatun ulkopuolisesta lähteestä. Olehan varovainen niiden kanssa!
Ulkopuolisesta lähteestäkö.

Avaa Raamattu -92. Siinä lukee; 5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt pois ja tulkaa KAHDEN PÄIVÄN PÄÄSTÄ uudelleen." Väkijoukko lähti pois.

Sitä ei tarvitse tulkita, se on suoraa tekstiä alkutekstistä.

Kes.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sekavaa.on kirjoitti:
Mikä erityisen suuri juhla oli perjantaina, se oli kalenterin tasausjuhla ja oli kaksi sapattia peräkkäin, joten Jeesus naulittiin ristille torstaina, sillä lauantaihan oli sapatti, eli Pyhäpäivä, ja on vieläkin.

Tämän tietäen ei tarvitse enää kysyville selitellä, miksi oli kolme yötä ja kolme päivää Tuonelassa saarnaamassa hukkuneille hengille.

Siis Kesitan tekstit, joita edellä tarkoitin.
Juhla, eli ylimääräinen sapatti oli erityinen juhla, koska se sattui juutalalaiseen Pääisjäiseen, oli kalenterin tasaamispäivä, jota viettää vieläkin juutalaiset, sen tultua kohdalle.

Johannes kertoo siitä taremmin ja on pari kohtaa Toorassakin ja Tanakissa.

Joh. 19:31

Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.

3 Moos 23 kertoo muutamista erityisen suurista juhlista.
Maailmassa yleensä vain Israelin jälkeläiset tietävät jotaain näistä sapateista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Ulkopuolisesta lähteestäkö.

Avaa Raamattu -92. Siinä lukee; 5 Rehabeam sanoi heille: "Menkää nyt pois ja tulkaa KAHDEN PÄIVÄN PÄÄSTÄ uudelleen." Väkijoukko lähti pois.

Sitä ei tarvitse tulkita, se on suoraa tekstiä alkutekstistä.

Kes.
Siinä on oltava käännösvirhe. Älä nojaa siihen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Siitähän sinä äkkiä vedät johtopäätöksen, kun Jeesuksen ylösnoudemisessa ja haudassa makaamisessa käytetään samaa sanamuotoa, että Jeesus oli haudassa vain 2 päivää. Niin kuin he tulivat Rehabeamin luo "kolmantena päivänä" niin Jeesuskin nousi ylös "kolmantena päivänä".
Ja tuo toinen juttu. Jeesus kuoli perjantaina iltapäivällä ja nousi kuolleista sunnuntaina.
Suuri sapatti oli lauantaina, koska happamattomien leipien ensimmäinen päivä oli sapatti aina ja lauantai oli joka viikko sapatti. Kaksi sapattia samana päivänä tekee suuren sapatin. Vuosi oli 33.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Juhla, eli ylimääräinen sapatti oli erityinen juhla, koska se sattui juutalalaiseen Pääisjäiseen, oli kalenterin tasaamispäivä, jota viettää vieläkin juutalaiset, sen tultua kohdalle.

Johannes kertoo siitä taremmin ja on pari kohtaa Toorassakin ja Tanakissa.

Joh. 19:31

Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.

3 Moos 23 kertoo muutamista erityisen suurista juhlista.
Maailmassa yleensä vain Israelin jälkeläiset tietävät jotaain näistä sapateista.
Sen enempää asiaa tutkimatta, eikö niin, että miespuoliset oli velvoitettu matkustamaan Jerusalemin temppeliin kolme kertaa vuodess: Pesah, helluntai ja Lehimajanjuhla.
Nämä oli perustus, sitten oli erityistilanteita. Kaikki Raamattu kertoo, hanukkajuhla ei kai velvoittanut tulemaan Jerusalemiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja Purim-juhla vielä niin kuin Hanukka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sekavaa.on kirjoitti:
Siinä on oltava käännösvirhe. Älä nojaa siihen.
Mitkä ovat hermeuttiset tutkintosi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sekon kirjoitti:
Siitähän sinä äkkiä vedät johtopäätöksen, kun Jeesuksen ylösnoudemisessa ja haudassa makaamisessa käytetään samaa sanamuotoa, että Jeesus oli haudassa vain 2 päivää. Niin kuin he tulivat Rehabeamin luo "kolmantena päivänä" niin Jeesuskin nousi ylös "kolmantena päivänä".
Ja tuo toinen juttu. Jeesus kuoli perjantaina iltapäivällä ja nousi kuolleista sunnuntaina.
Suuri sapatti oli lauantaina, koska happamattomien leipien ensimmäinen päivä oli sapatti aina ja lauantai oli joka viikko sapatti. Kaksi sapattia samana päivänä tekee suuren sapatin. Vuosi oli 33.
Olet heiman hakoteillä. 1Kun on kirjoiettu n 950v/ eKr, ja Jeesuksen hautaus, n 150v myöhemmin.

Tajuatko?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juhlat kirjoitti:
Sen enempää asiaa tutkimatta, eikö niin, että miespuoliset oli velvoitettu matkustamaan Jerusalemin temppeliin kolme kertaa vuodess: Pesah, helluntai ja Lehimajanjuhla.
Nämä oli perustus, sitten oli erityistilanteita. Kaikki Raamattu kertoo, hanukkajuhla ei kai velvoittanut tulemaan Jerusalemiin.
Tiedän, olen juutalainen, mutta kerrotko miksi ja missä se on esillä ja mikä on mahdollinen sanktio?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.Mo 23:14–16
"Lähde kolmesti vuodessa viettämään juhlaa minun kunniakseni. 15 Vietä happamattoman leivän juhlaa ja syö happamatonta leipää seitsemänä päivänä, niin kuin olen käskenyt, säädettyyn aikaan abib-kuussa, sillä juuri siinä kuussa lähdit Egyptistä. Älköön silloin kukaan astuko tyhjin käsin minun eteeni. 16 Pidä myös elonleikkuujuhla, kun leikkaat ensimmäiset tähkät peltoon kylvämästäsi viljasta, sekä korjuujuhla vuoden päättyessä, kun korjaat hedelmätarhojesi sadon. 17 Kolmesti vuodessa näyttäytykööt kansasi kaikki miehet Herran, sinun valtiaasi, kasvojen edessä."
abib on nisan kuu
Nämä juhlat, joita Israelin oli käsketty viettää, oli ajoitettu maatalouskausien mukaisesti: happamattomien leipien juhla ohrankorjuun aikaan, helluntai vehnänkorjuun aikaan ja lehtimajanjuhla päättyvän vuoden sadonkorjuun loppumisen aikaan.

Niin kuin kaikki Laissa, nekin viittasivat niihin lopullisiin siunauksiin, joita saadaa Jeesuksen uhriin perustuen.
Kolmantena päivänä Jeesus herätettiin eloon, Nisankuun 14:nnen jälkeisenä päivänä alkoi happamattomien leipien juhla. Seuraavana päivänä, 16. nisankuuta, israelilaiset toivat lyhteen ohrasadon, Israelissa ensimmäisenä kypsyvän sadon, ensi hedelmistä, jotta pappi heiluttaisi sitä Jumalan edessä. (3. Mooseksen kirja 23:6–14.) Eikö ollutkin sopivaa, että juuri samana päivänä vuonna 33 Jumala teki tyhjäksi Saatanan pahansuovat yritykset vaientaa iäksi hänen uskollinen palvelijansa! Nisankuun 16. päivänä vuonna 33 Jumala herätti Jeesuksen kuolleista kuolemattomaksi henkiolennoksi. (Ilmestys 3:14; 1. Pietarin kirje 3:18.)

Jeesus oli se Siemen, joka luvattiin Eedenissä ja jonka välityksellä Jumala ”murskaisi Panettelijan työt” (1. Johanneksen kirje 3:8). Puhuessaan Abrahamille Jumala kuitenkin osoitti, että Abrahamin ”siemeneen” kuuluisi myös muita. Se olisi ”kuin taivaiden tähdet ja kuin hiekkajyväset, jotka ovat meren rannalla” (1. Mooseksen kirja 22:17).

Siemenen muidenkin osapuolten ilmaantumista esikuvattiin viikkojuhlan välityksellä. Viidentenäkymmenentenä päivänä nisanin 16. päivästä Israel vietti viikkojuhlaa. Sitä koskevassa laissa sanottiin: "Laskekaa seitsemän täyttä viikkoa sen sapatin jälkeisestä päivästä, jolloin toitte satonne ensimmäiset tähkät omistettaviksi Herralle, 16 ja tuokaa seitsemännen sapatin jälkeisenä eli viidentenäkymmenentenä päivänä Herralle ruokauhri uudesta sadosta. 17 Tuokaa silloin kukin asuinpaikaltanne Herralle tarjousuhriksi kaksi hapanleipää, jotka on leivottu kahdesta eefa-mitan kymmenesosasta parhaita vehnäjauhoja. Ne ovat Herralle kuuluva lahja uutissadosta." "20 Pappi omistakoon uutisleivät ja molemmat karitsat tarjousuhrina Herralle. Ne ovat Herralle pyhitetyt ja kuuluvat papille." (3. Mooseksen kirja 23:15-17, 20)
Jeesuksen ollessa maan päällä viikkojuhla tunnettiin kreikkalaisella nimellä pen·tē·kos·tēʹ (’viideskymmenes [päivä]’). Suomessa siitä käytetään nimitystä helluntai. Vuoden 33 helluntaina suurempi Ylimmäinen Pappi, kuolleista herätetty Jeesus Kristus, vuodatti pyhää henkeä pieneen 120 opetuslapsen ryhmään, joka oli koolla Jerusalemissa. Näin noista opetuslapsista tuli Jumalan voideltuja poikia ja Jeesuksen Kristuksen veljiä. (Roomalaisille 8:15–17.) Heistä tuli uusi kansa, ”Jumalan Israel” (Galatalaisille 6:16) Pienestä alusta tuon kansan lukumäärä kasvaisi lopulta 144000:een (Ilmestys 7:1–4).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Voideltujen kristittyjen seurakuntaa esikuvasi kaksi hapatettua leipää, joita heilutettiin Jumalan edessä joka helluntai. Se että leivät olivat hapatettuja, osoitti, että voidelluissa kristityissä olisi edelleen perisynnin hapatetta. He saattoivat kuitenkin lähestyä Jumalaa Jeesuksen lunastusuhrin perusteella (Roomalaisille 5:1, 2). Miksi leipiä oli kaksi? Se saattoi viitata siihen, että Jumalan voidellut pojat otettaisiin lopulta kahdesta ryhmästä: ensin luonnollisista juutalaisista ja myöhemmin ei-juutalaisista (Galatalaisille 3:26–29; Efesolaisille 2:13–18).
10 Nämä kaksi leipää, jotka uhrattiin helluntaina, oli valmistettu vehnäsadon ensi hedelmistä. Vastaavasti hengestä siinneitä kristittyjä sanotaan ”erääksi hänen luomustensa ensi hedelmäksi” (Jaakobin kirje 1:18).

Kymmenentenä päivänä etanimkuuta (sanottiin myöhemmin tisrikuuksi) Israel vietti juhlaa, joka esikuvasi sitä, miten Jeesuksen lunastusuhrin hyötyä sovellettaisiin. Tuona päivänä koko kansa tuli yhteen viettämään sovituspäivää, jotta heidän puolestaan olisi uhrattu uhreja heidän syntiensä peittämiseksi. (3. Mooseksen kirja 16:29, 30.) (Tämä edellä unohtui)

Sovituspäivän jälkeen israelilaiset viettivät lehtimajanjuhlaa, joka oli juutalaisille vuoden iloisin juhla (3. Mooseksen kirja 23:34–43). Sitä vietettiin 15.–21. etanimkuuta, ja se päättyi kuukauden 22. päivänä juhlakokoukseen. Sato oli silloin korjattu, ja oli aika kiittää Jumalaa hänen ylitsevuotavasta hyvyydestään. Tämän juhlan aikana israelilaiset asuivat lehtimajoissa seitsemän päivää. Näin heitä muistutettiin siitä, että he olivat aikoinaan asuneet lehtimajoissa erämaassa. Juhla antoi heille hyvän tilaisuuden miettiä Jumalan isällistä huolenpitoa. (5. Mooseksen kirja 8:15, 16.) Kaikki – niin rikkaat kuin köyhätkin – asuivat samanlaisissa lehtimajoissa, mikä muistutti israelilaisia siitä, että tuossa juhlassa he kaikki olivat tasa-arvoisia (Nehemia 8:14–16).
Lehtimajanjuhla oli iloinen sadonkorjuujuhla, ja se esikuvasi niiden iloista kokoamista, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Tämä kokoaminen alkoi vuoden 33 helluntaina, jolloin Jeesuksen 120 opetuslasta voideltiin osaksi ”pyhää papistoa”. Samoin kuin israelilaiset asuivat lehtimajoissa muutamia päiviä, voidellut tietävät, että he ovat vain ”tilapäisasukkaita” tässä jumalattomassa maailmassa. Heidän toivonsa on taivaallinen. (1. Pietarin kirje 2:5, 11.) Voideltujen kristittyjen kokoaminen saadaan päätökseen näinä ”viimeisinä päivinä”, jolloin viimeiset 144000:sta kootaan (2. Timoteukselle 3:1).

Apostoli Johannes näki tämän nykyisen kokoamisen näyssä. Ensin hän kuuli ilmoituksen viimeisten 144000:een kuuluvien sinetöinnistä. Sitten hän näki ”suuren joukon, jota kukaan ei kyennyt laskemaan”, seisovan Jumalan ja Jeesuksen edessä ”käsissään – – palmunoksia”. Nämä ”tulevat siitä suuresta ahdistuksesta” uuteen maailmaan. Hekin ovat nyt vain tilapäisasukkaita tässä vanhassa maailmassa, ja he odottavat luottavaisin mielin aikaa, jolloin ”Karitsa – – paimentaa heitä ja opastaa heidät elämän vetten lähteille”. Silloin ”Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet heidän silmistään”. (Ilmestys 7:1–10, 14–17.) Vastakuvallinen lehtimajanjuhla huipentuu Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden loputtua siihen, että he yhdessä uskollisten kuolleista herätettyjen kanssa saavat ikuisen elämän (Ilmestys 20:5).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juhlat kirjoitti:
2.Mo 23:14–16
"Lähde kolmesti vuodessa viettämään juhlaa minun kunniakseni. 15 Vietä happamattoman leivän juhlaa ja syö happamatonta leipää seitsemänä päivänä, niin kuin olen käskenyt, säädettyyn aikaan abib-kuussa, sillä juuri siinä kuussa lähdit Egyptistä. Älköön silloin kukaan astuko tyhjin käsin minun eteeni. 16 Pidä myös elonleikkuujuhla, kun leikkaat ensimmäiset tähkät peltoon kylvämästäsi viljasta, sekä korjuujuhla vuoden päättyessä, kun korjaat hedelmätarhojesi sadon. 17 Kolmesti vuodessa näyttäytykööt kansasi kaikki miehet Herran, sinun valtiaasi, kasvojen edessä."
abib on nisan kuu
Nämä juhlat, joita Israelin oli käsketty viettää, oli ajoitettu maatalouskausien mukaisesti: happamattomien leipien juhla ohrankorjuun aikaan, helluntai vehnänkorjuun aikaan ja lehtimajanjuhla päättyvän vuoden sadonkorjuun loppumisen aikaan.

Niin kuin kaikki Laissa, nekin viittasivat niihin lopullisiin siunauksiin, joita saadaa Jeesuksen uhriin perustuen.
Kolmantena päivänä Jeesus herätettiin eloon, Nisankuun 14:nnen jälkeisenä päivänä alkoi happamattomien leipien juhla. Seuraavana päivänä, 16. nisankuuta, israelilaiset toivat lyhteen ohrasadon, Israelissa ensimmäisenä kypsyvän sadon, ensi hedelmistä, jotta pappi heiluttaisi sitä Jumalan edessä. (3. Mooseksen kirja 23:6–14.) Eikö ollutkin sopivaa, että juuri samana päivänä vuonna 33 Jumala teki tyhjäksi Saatanan pahansuovat yritykset vaientaa iäksi hänen uskollinen palvelijansa! Nisankuun 16. päivänä vuonna 33 Jumala herätti Jeesuksen kuolleista kuolemattomaksi henkiolennoksi. (Ilmestys 3:14; 1. Pietarin kirje 3:18.)

Jeesus oli se Siemen, joka luvattiin Eedenissä ja jonka välityksellä Jumala ”murskaisi Panettelijan työt” (1. Johanneksen kirje 3:8). Puhuessaan Abrahamille Jumala kuitenkin osoitti, että Abrahamin ”siemeneen” kuuluisi myös muita. Se olisi ”kuin taivaiden tähdet ja kuin hiekkajyväset, jotka ovat meren rannalla” (1. Mooseksen kirja 22:17).

Siemenen muidenkin osapuolten ilmaantumista esikuvattiin viikkojuhlan välityksellä. Viidentenäkymmenentenä päivänä nisanin 16. päivästä Israel vietti viikkojuhlaa. Sitä koskevassa laissa sanottiin: "Laskekaa seitsemän täyttä viikkoa sen sapatin jälkeisestä päivästä, jolloin toitte satonne ensimmäiset tähkät omistettaviksi Herralle, 16 ja tuokaa seitsemännen sapatin jälkeisenä eli viidentenäkymmenentenä päivänä Herralle ruokauhri uudesta sadosta. 17 Tuokaa silloin kukin asuinpaikaltanne Herralle tarjousuhriksi kaksi hapanleipää, jotka on leivottu kahdesta eefa-mitan kymmenesosasta parhaita vehnäjauhoja. Ne ovat Herralle kuuluva lahja uutissadosta." "20 Pappi omistakoon uutisleivät ja molemmat karitsat tarjousuhrina Herralle. Ne ovat Herralle pyhitetyt ja kuuluvat papille." (3. Mooseksen kirja 23:15-17, 20)
Jeesuksen ollessa maan päällä viikkojuhla tunnettiin kreikkalaisella nimellä pen·tē·kos·tēʹ (’viideskymmenes [päivä]’). Suomessa siitä käytetään nimitystä helluntai. Vuoden 33 helluntaina suurempi Ylimmäinen Pappi, kuolleista herätetty Jeesus Kristus, vuodatti pyhää henkeä pieneen 120 opetuslapsen ryhmään, joka oli koolla Jerusalemissa. Näin noista opetuslapsista tuli Jumalan voideltuja poikia ja Jeesuksen Kristuksen veljiä. (Roomalaisille 8:15–17.) Heistä tuli uusi kansa, ”Jumalan Israel” (Galatalaisille 6:16) Pienestä alusta tuon kansan lukumäärä kasvaisi lopulta 144000:een (Ilmestys 7:1–4).
Olen Messiaaninen sraelilainen/ juutalaien, Pyhiinvaellus ei koske meitä Jeesuksen omia uudestisyntyneitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juhlat kirjoitti:
Voideltujen kristittyjen seurakuntaa esikuvasi kaksi hapatettua leipää, joita heilutettiin Jumalan edessä joka helluntai. Se että leivät olivat hapatettuja, osoitti, että voidelluissa kristityissä olisi edelleen perisynnin hapatetta. He saattoivat kuitenkin lähestyä Jumalaa Jeesuksen lunastusuhrin perusteella (Roomalaisille 5:1, 2). Miksi leipiä oli kaksi? Se saattoi viitata siihen, että Jumalan voidellut pojat otettaisiin lopulta kahdesta ryhmästä: ensin luonnollisista juutalaisista ja myöhemmin ei-juutalaisista (Galatalaisille 3:26–29; Efesolaisille 2:13–18).
10 Nämä kaksi leipää, jotka uhrattiin helluntaina, oli valmistettu vehnäsadon ensi hedelmistä. Vastaavasti hengestä siinneitä kristittyjä sanotaan ”erääksi hänen luomustensa ensi hedelmäksi” (Jaakobin kirje 1:18).

Kymmenentenä päivänä etanimkuuta (sanottiin myöhemmin tisrikuuksi) Israel vietti juhlaa, joka esikuvasi sitä, miten Jeesuksen lunastusuhrin hyötyä sovellettaisiin. Tuona päivänä koko kansa tuli yhteen viettämään sovituspäivää, jotta heidän puolestaan olisi uhrattu uhreja heidän syntiensä peittämiseksi. (3. Mooseksen kirja 16:29, 30.) (Tämä edellä unohtui)

Sovituspäivän jälkeen israelilaiset viettivät lehtimajanjuhlaa, joka oli juutalaisille vuoden iloisin juhla (3. Mooseksen kirja 23:34–43). Sitä vietettiin 15.–21. etanimkuuta, ja se päättyi kuukauden 22. päivänä juhlakokoukseen. Sato oli silloin korjattu, ja oli aika kiittää Jumalaa hänen ylitsevuotavasta hyvyydestään. Tämän juhlan aikana israelilaiset asuivat lehtimajoissa seitsemän päivää. Näin heitä muistutettiin siitä, että he olivat aikoinaan asuneet lehtimajoissa erämaassa. Juhla antoi heille hyvän tilaisuuden miettiä Jumalan isällistä huolenpitoa. (5. Mooseksen kirja 8:15, 16.) Kaikki – niin rikkaat kuin köyhätkin – asuivat samanlaisissa lehtimajoissa, mikä muistutti israelilaisia siitä, että tuossa juhlassa he kaikki olivat tasa-arvoisia (Nehemia 8:14–16).
Lehtimajanjuhla oli iloinen sadonkorjuujuhla, ja se esikuvasi niiden iloista kokoamista, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Tämä kokoaminen alkoi vuoden 33 helluntaina, jolloin Jeesuksen 120 opetuslasta voideltiin osaksi ”pyhää papistoa”. Samoin kuin israelilaiset asuivat lehtimajoissa muutamia päiviä, voidellut tietävät, että he ovat vain ”tilapäisasukkaita” tässä jumalattomassa maailmassa. Heidän toivonsa on taivaallinen. (1. Pietarin kirje 2:5, 11.) Voideltujen kristittyjen kokoaminen saadaan päätökseen näinä ”viimeisinä päivinä”, jolloin viimeiset 144000:sta kootaan (2. Timoteukselle 3:1).

Apostoli Johannes näki tämän nykyisen kokoamisen näyssä. Ensin hän kuuli ilmoituksen viimeisten 144000:een kuuluvien sinetöinnistä. Sitten hän näki ”suuren joukon, jota kukaan ei kyennyt laskemaan”, seisovan Jumalan ja Jeesuksen edessä ”käsissään – – palmunoksia”. Nämä ”tulevat siitä suuresta ahdistuksesta” uuteen maailmaan. Hekin ovat nyt vain tilapäisasukkaita tässä vanhassa maailmassa, ja he odottavat luottavaisin mielin aikaa, jolloin ”Karitsa – – paimentaa heitä ja opastaa heidät elämän vetten lähteille”. Silloin ”Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet heidän silmistään”. (Ilmestys 7:1–10, 14–17.) Vastakuvallinen lehtimajanjuhla huipentuu Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden loputtua siihen, että he yhdessä uskollisten kuolleista herätettyjen kanssa saavat ikuisen elämän (Ilmestys 20:5).
Mitä pahaa siinä on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Olen Messiaaninen sraelilainen/ juutalaien, Pyhiinvaellus ei koske meitä Jeesuksen omia uudestisyntyneitä.
Jos tuntisit Raamattua, niin tietäisit, ettei juutalaisuudestasi ole mitään etua pakanoihin nähden.
Tuo uudestisyntymisesi on sinun oma harhainen tekosi, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun uudestisyntymisen kanssa. Sinähän itse olet itsesi hämärissä olosuhteissa uudestisynnyttänyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kunonsyvästiharhassa kirjoitti:
Jos tuntisit Raamattua, niin tietäisit, ettei juutalaisuudestasi ole mitään etua pakanoihin nähden.
Tuo uudestisyntymisesi on sinun oma harhainen tekosi, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun uudestisyntymisen kanssa. Sinähän itse olet itsesi hämärissä olosuhteissa uudestisynnyttänyt.
Höpsis.

Yksikään pakanmaa ei ole Jumalan silmäterä, paitsi Israel.

Ketään muuta maata morkatessa ei saa Jumalan tuomiota, paitsi Israelin, ihmiset tuomitsee Jeesus.

Jos yhtään tuntisit Raamattua, et suoltaisi tuota saastaa; Tuo uudestisyntymisesi on sinun oma harhainen tekosi.

Lue
Joh. 3:3
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

Älä pilkkaa Henkeä, joka uudestisynnyttää.

Et tiedä tunnetta, kun et ole kokenut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Ei septuagintassakaan sanota , 3 vuorokautta kuten kes. antaa ymmärtää
vaan juutalainen sanonta kolmantena päivänä. tapahtuu ylösnousemus.
-
Siinä on peruste, heihän ajan laskululle . Joka oli erilainen , kuin meillä .
Toiseksi se aika ei ollut niin tarkka juutalaisille, kuin meille. Se pitää
vain uskoa. että se oli niin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kesitas kirjoitti:
Höpsis.

Yksikään pakanmaa ei ole Jumalan silmäterä, paitsi Israel.

Ketään muuta maata morkatessa ei saa Jumalan tuomiota, paitsi Israelin, ihmiset tuomitsee Jeesus.

Jos yhtään tuntisit Raamattua, et suoltaisi tuota saastaa; Tuo uudestisyntymisesi on sinun oma harhainen tekosi.

Lue
Joh. 3:3
Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

Älä pilkkaa Henkeä, joka uudestisynnyttää.

Et tiedä tunnetta, kun et ole kokenut.
Tunne on maallista, taivaalliset ovat erikseen? Kirkon lattialla sekaisin selällään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
teuta01 kirjoitti:
Ei septuagintassakaan sanota , 3 vuorokautta kuten kes. antaa ymmärtää
vaan juutalainen sanonta kolmantena päivänä. tapahtuu ylösnousemus.
-
Siinä on peruste, heihän ajan laskululle . Joka oli erilainen , kuin meillä .
Toiseksi se aika ei ollut niin tarkka juutalaisille, kuin meille. Se pitää
vain uskoa. että se oli niin.
Ei sanota. - Palatkaa ENNEN kolmatta päivää.
Septuakinta ei tunne vuorokausia.
12 jae kuuluu käännettynä; 12 ja paregenonto mene Israel King Rehabeam päivällä KOLMANNELLA, KOSKA puhunut heille kuningas sanomalla anastrafite päivälle kolmannen

Kolamannella ei tarkoita kolmea, vaan edellistä lukua.

Jos ajatellaan ikää, olen kuudennelkymmenellä yhdeksännellä. Se tarkoittaa olla kuuden kymmenen kahdeksan.

Näin se menee, eli ennen kolamatta, eli KAKSI.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No sinä olet elänyt jo jonkin matkaa kuudettakymmenettä yhdeksättä.
Jeesus oli kuolleena kolmena eri päivänä, mutta ei täyttä kolmea päivää, niinkuin et sinäkään ole täyttänyt täyttä 69:tä vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
noinhan.se.menee kirjoitti:
No sinä olet elänyt jo jonkin matkaa kuudettakymmenettä yhdeksättä.
Jeesus oli kuolleena kolmena eri päivänä, mutta ei täyttä kolmea päivää, niinkuin et sinäkään ole täyttänyt täyttä 69:tä vuotta.
Olen täyttänyt, ja Jeesus oli Tuonelassa kolme päivää ja kolme yötä.
Selvitä istellesi, mikä on Israelissa yön ja päivän ero.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
täällä copy pastataan jehovalaisten tekstejä--hieno suoritus, osaat kopioida ja liittää!! voi että!

Jehovalaiset viettävä tänään ehtoolliselleosalliustumattomuus tilaisuuttaan--ja tallaavat jalkoihinsa liiton veren. olen ollut kyseisessä tilaisuudessa ja ei mitään suuren juhlan tuntua, harvinaisen tyhjä muka hengellinen juhla!! ei siis mitään hengellisyyttä. niin ovat myös jehovalaiset--ilman hengellisyyttä, sääntöjen ja tekojen opissa! hirvittävässä lahkouskossa. säälin heitä yksilöinä!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä Jehovan Todistajat viettävät ehtoollista, mutta vain Pääsijäisenä Jeesuksen muistojuhlassa.
Siinä olet oikeassa, hengellisyys uupuu ja sen he tunnustavat, sillä eivät tunnusta Jeesuksen eikä Pyhän Hengen jumaluutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä Jehovan Todistajat viettävät ehtoollista, mutta vain Pääsijäisenä Jeesuksen muistojuhlassa.
Siinä olet oikeassa, hengellisyys uupuu ja sen he tunnustavat, sillä eivät tunnusta Jeesuksen eikä Pyhän Hengen jumaluutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mielenkiintoista seurata ja kokea mukana tapahtumat vuonna 33, nyt juuri on alkanut Nisan kuun 16. päivä, mutta kuluneen päivän aikana tapahtui muun muassa tämmöinen pieni episodi:
Matteus 27:
"62 Seuraavana päivänä, sapatin valmistuspäivän mentyä, ylipapit ja fariseukset lähtivät yhdessä Pilatuksen luo. 63 He sanoivat: "Kunnioitettu maaherra, meille tuli mieleen, että eläessään tuo villitsijä sanoi: 'Kolmen päivän kuluttua nousen kuolleista.' 64 Käske siis vartioida hautaa tarkoin kolmanteen päivään asti, etteivät hänen opetuslapsensa pääse varastamaan häntä ja sanomaan ihmisille: 'Hän on noussut kuolleista.' Viimeinen villitys olisi silloin ensimmäistä pahempi." 65 Pilatus vastasi heille: "Saatte vartioväkeä. Menkää ja järjestäkää haudan vartiointi niin hyvin kuin taidatte." 66 He lähtivät ja varmistivat haudan sinetöimällä kiven ja asettamalla vartion."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
He myös sanoivat , että jos jokin menee vikaan , väittäkää
että opetuslapset tuli ja varasti ruumiin. sen tehtyänne me
kyllä palkitsemme teidät, sotilaat.
-
Ja sitä on kauan kerrottu, ympäri maailma ,
taidetaan vieläkin puhua.
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sieltä edeltä tämä kohta:

" 19 Ja hän otti leivän, esitti kiitoksen, taittoi sen ja antoi heille ja sanoi: ”Tämä tarkoittaa minun ruumistani, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä toistuvasti minun muistokseni.” 20 Hän otti myös maljan samalla tavoin, kun he olivat nauttineet illallisen, ja sanoi: ”Tämä malja tarkoittaa uutta liittoa minun vereni perusteella, joka vuodatetaan teidän puolestanne.
21 Mutta katso, minun kavaltajani käsi on kanssani pöydässä. 22 Sillä Ihmisen Poika kulkee tietään sen mukaan kuin on viitoitettu; voi kuitenkin sitä ihmistä, jonka välityksellä hänet kavalletaan!” 23 Niin he rupesivat pohtimaan keskenään, kuka heistä oikein olisi se, joka oli tekemäisillään tämän."

Jeesus oli erittäin viisas ihminen - hän ei puhuisi samaan aikaan ristiriitaisesti kohtalosta, joka toteutuu ja kavaltajasta, joka kavaltaa hänet ja totea, että voi sitä ihmistä, jonka välityksellä hänet kavalletaan! Paitsi katkerana ihmisille.

Hän ei myöskään puhuisi itsestään uhrina, koska toisaalla hän on pitänyt mielettömänä tilannetta, että esi-isät surmaavat profeetat ja sitten jälkipolvi palvoo näitä hautojaan - kuten hän sanoi, ettei näemmä ihmisille - ymmärrykselle riitä - vaikka yhteen laitettaisiin kaikkien profeettojen veri maailman luomisesta asti.

Toisaalta asian voi ymmärtää - tai Jeesus ymmärsi - tilanteen ansana, joka laukesi, jolla hän tiesi olevan myös merkityksensä ja tarkoituksensa, ja ennusti tulevaisuuden, koska jätti Pietarille taivastan valtakunnan avaimet ja Pietari ristiinnaulittiin väärinpäin - jolloin saatananpalvojien risti ja Pietarin risti on sama.

Tapahtumat kolmannen vuosadan Roomassa ja sen jälkeen kertovat väärennetyn maanomistusasiakirjan ja kaiken kähmimisen ohella ihan liikaa siitä, että se mikä on varmaa niin se, että tekstitkin on muutettu kansanhallintaoppiin sopien. Edellä oleva ristiriitaisuus ei todellakaan ole Jeesuksen puhetta - korkeintaan toisen tai kolmannen käden selitystä ja väitettä mitä hän olisi kuullut.

Ja tuotahan on koko Raamattu. Jonkun toisen puhetta ja tulkintaa. Huhua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Mutta onhan se tosi hienoa - viitaten Paavaliinkin - että kristinusko muistelee Jeesusta ja omaa kristinuskoaan juutalaisin uhrimenoin. Ja kerrotaan vielä, että kenen uhrilahja Jeesus todellisuudessa oli. Ihmisten aivot kaapattiin 2000 vuotta sitten - ja se näkyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä, Jeesus on uhrattu ja verrataan Raamatussa jopa karitsaan.

”Pesah tai pesach (hepr. ‏פסח‎, pesaḥ) on juutalainen juhla, josta kristittyjen pääsiäinen on saanut alkunsa. Silloin muistellaan exodusta, israelilaisten vapautumista Egyptin orjuudesta. Pesahin vietto alkaa nisan-kuun neljännentoista päivän iltana.

Nimi pesah tulee hepreankielisestä sanasta, joka merkitsee "kulkea ohi". Se viittaa viimeiseen vitsaukseen, jolla Jumala koetteli egyptiläisiä, koska he eivät suostuneet päästämään israelilaisia vapaiksi.

Tooran kertomuksen Jumala surmasi egyptiläiset esikoispojat ja myös eläinten esikoiset. Israelilaisten hän oli käskenyt uhrata karitsan ja sivellä ovenpielensä sen verellä. Jos ovi oli sivelty verellä, säästyivät esikoiset hengissä.”

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pesah
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jeesuksen sääriluita ei murskattu, eikä hän kuollut, vaan Pietarin ilmestys kertoo, että kaksi miestä talutti hänet ulos haudasta - Pietarille jäi sentään taivasten valtakunnan avaimet. Mutta myös kristinuskon perustaa kirjoittanut Irenaeus kertoi Jeesuksen eläneen vanhaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olet varmaan lukenut apogryfikirjoja tai muita ei henkeytettyjä juttuja. Jeesuksen sääriluita ei murskattu, koska hän oli jo kuollut. Mitä Pietari niillä avaimilla teki? Jumala herätti Jeesuksen ylös kolmantena päivänä henkiluomuksena ja 40 päivän kuluttua hän palasi taivaaseen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
00090 kirjoitti:
Olet varmaan lukenut apogryfikirjoja tai muita ei henkeytettyjä juttuja. Jeesuksen sääriluita ei murskattu, koska hän oli jo kuollut. Mitä Pietari niillä avaimilla teki? Jumala herätti Jeesuksen ylös kolmantena päivänä henkiluomuksena ja 40 päivän kuluttua hän palasi taivaaseen.
Ja siitä 10 pv. oli Helluntai , jolloin Pyhä Henki vuodatti yläsalissa
n. 118 opetuslapsen päälle ylen runsaan Pyhän hengen voitelun. .
ja siten ulkona kaikille 3000 miehelle kasteen yhteydessä omat.
Hengen lahjat .
-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja puheen piti Pietari, joka käytti samalla ensimmäistä avaintaan, avaamalla oven juutalaisille ja juutalaiskäåännynnäisille Jumalan Valtakuntaan Jeesuksen hallitsijatoveriksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Nisan kuun 14. päivä alkaa tänään

Kun aurinko on tänään laskenut alkaa merkittävä vuosipäivä, Nisan kuun 14. päivä. Se on sama ilta, jolloin Jeesus asetti oman kuolemansa muistonvieton vuonna 33 ja käski viettää sitä hänen muistokseen, kunnes hän saapuu.
Jos taivas on selkeä, niin näet täysikuun ja sen lähettyvillä Jupiter-planeetan.
Tässä on kuva taivaasta kello 21.00 tänä iltana:
https://tinyurl.com/l5lksgw
Lähde: URSA

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta