Miksi hybridi ei säästänytkään?

huijattujako

Auris hybridi kuluttaa jopa enemmän kuin perheen toinen auto Volkswagen Golf HB 1.0. Tulinko huijatuksi vai onko Golfin moottori todellakin huipputaloudellinen? Se on joka vertailussa ollut kulutukseltaan ylivoimainen. Auris on ollut muutenkin melkoinen pettymys.

129

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paska_kinneri

      Jep jep ei sulla mitään hybridiä ole!

    • Toyota-palstan

      trollipoju aloitti uuden keskustelun sairaalla avauksellaan saatuaan selkäänsä edellisessä kulutus/suorituskykykeskustelussa. On se nolo ja lapsellinen reppana.

      • Teroa.säälittää

        Eipä se ressukka ole varmaan ajellut ikinä hybridillä kun ei osaa olla keppiä heiluttamatta ja pää menee entistä enemmän sekaisin kun tarvitse lisätä öljyä vähän väliä. Levottomilla käsillä pitää olla aina jotakin räpläämistä.


      • nyrkkikyhllikki
        Teroa.säälittää kirjoitti:

        Eipä se ressukka ole varmaan ajellut ikinä hybridillä kun ei osaa olla keppiä heiluttamatta ja pää menee entistä enemmän sekaisin kun tarvitse lisätä öljyä vähän väliä. Levottomilla käsillä pitää olla aina jotakin räpläämistä.

        Tero se vaan tietää kepeistä ja levottomista käsistä ;)


      • hypitasajalkaa
        Teroa.säälittää kirjoitti:

        Eipä se ressukka ole varmaan ajellut ikinä hybridillä kun ei osaa olla keppiä heiluttamatta ja pää menee entistä enemmän sekaisin kun tarvitse lisätä öljyä vähän väliä. Levottomilla käsillä pitää olla aina jotakin räpläämistä.

        Tuleeko vielä enempää tykkäyksiä ressukalla omiin kommenttiinsa? On se vaan noloo tapaus tuo kiukkuinen terppa.


    • Kyllä melkeen käy niin että se volsukin vaihtuu hybridiin ku hetken käytönjälkeen tajuaa miten vähän se hybridi vie!

      • Vaihtoehtojariittää

        Eikä ylimääpään Volsuun. Volsu ei tälläkään hetkellä ole Toyotan pahin kilpailija. Itse asiassa kaikki muut autot ovat parempia kuin Tojo ja useimmat ovat myös parempia kuin VW.


      • Totta_puhut
        Vaihtoehtojariittää kirjoitti:

        Eikä ylimääpään Volsuun. Volsu ei tälläkään hetkellä ole Toyotan pahin kilpailija. Itse asiassa kaikki muut autot ovat parempia kuin Tojo ja useimmat ovat myös parempia kuin VW.

        Volkswaagenia ei tällä hetkellä yksikään valmistaja enää pidä todellisena kilpailijanaan koska Volsun kilpailukyvyn söivät päästöhuijaus sekä susilaatuinen tekniikka. Ykkösmerkkiin Toyotaan eivät ilkeä verrata koska siinä vertailussa tulee aina takkiin.


    • Hybrid_on_paras

      meillä toyota prius hybrid vie pitkällä maantieajolla noin 40% vähemmän bensiiniä kuin taloudellisin vag diesel samalla ajolla. volkkareissa se ajotietokoneen kulutusnäyttö valehtelee aika paljon, järestään näyttää 2 litraa pienempää kulutusta kuin oikeasti vie. siitä saattaa tulla tunne että vähällä menee mutta tankkaamalla mitattu kulutus sitten palauttaa maanpinnalle. tästä on juttua myös autobild lehdessä.

      • Ohhohoh

        No nyt on aika paksua. Tai sitten vertaat Yaris hybridin kulutusta MAN-dieseliin.


      • EiIkinäEnää
        Ohhohoh kirjoitti:

        No nyt on aika paksua. Tai sitten vertaat Yaris hybridin kulutusta MAN-dieseliin.

        Kyllä hybridi vie bensaa sen mitä muutkin. Se ei ole ikiliikkuja. Ajoin vähän aikaa Priuksella kun se tuntui niin avaruusaikaiselta mutta nopeasti tajusin sen myydä. Toista hybridiä en ole halunnut enkä toista Tojoa. Priuksen jälkeen ostin 308sw:n joka vei 0,5 litraa enemmän mutta oli mukavampi, luotettavampi ja maksoi puolet vähemmän. Tilaakin oli enemmän. Nyt ajan Volvo V40 D2:tai joka pääsee käytännössä tuon Priuksen koulutuksiin.


      • Toyota-palstan
        EiIkinäEnää kirjoitti:

        Kyllä hybridi vie bensaa sen mitä muutkin. Se ei ole ikiliikkuja. Ajoin vähän aikaa Priuksella kun se tuntui niin avaruusaikaiselta mutta nopeasti tajusin sen myydä. Toista hybridiä en ole halunnut enkä toista Tojoa. Priuksen jälkeen ostin 308sw:n joka vei 0,5 litraa enemmän mutta oli mukavampi, luotettavampi ja maksoi puolet vähemmän. Tilaakin oli enemmän. Nyt ajan Volvo V40 D2:tai joka pääsee käytännössä tuon Priuksen koulutuksiin.

        trollipojulla ne autot vaihtuu päivittäin eikä poju näytä edes tajuavan kuinka lapselliselta sen selittely täällä näyttää. Peruskoulutasoa, ei jatkoon.


    • h.anuri

      Tojota prius hybrid, tehokkain versio 1.8VVt-i 136 hv, yhdistettykulutus 4.1 l/100km. Kiihtyvyys 11.3 huiput 165 km/h. Ihan jokainen 2.0l nykydiesel on tehokkaampi ja vääntävämpi, kulutus n. 5l/100km. Tästä saa sitten jokainen päätellä, ajetaanko mieluummin hybridillä kuin autolla. Kaupungissa hybridillä vielä pärjää, mutta isommille teille- ei kai kukaan oikeasti väitä että hybridi on oikea valinta. City viherpiipertäjälle kauppakassiksi, oikeasti autoa tarvitsevalle - ei edes vaihtoehto.

      • unohdit

        Tero-h.anuri. Jättää täysin huomiotta nykydieselin Adblue/urean käyttötarpeen, mikä kyllä nostaa nykydieselin vuosittaisia käyttökuluja.


      • Merkityksetöntä
        unohdit kirjoitti:

        Tero-h.anuri. Jättää täysin huomiotta nykydieselin Adblue/urean käyttötarpeen, mikä kyllä nostaa nykydieselin vuosittaisia käyttökuluja.

        Nostaahan se, mutta minkä verran?
        Audi A4 2,0 TDI S-Tronic vei Adblue lisäainetta 60000km:n käyttötestissä 90 euron edestä. Ei sius kovin merkittävä lisäys käyttökuluihin. TM7/2017


    • Pragmaatikkko

      Tojo on tuhrannut hybridiensä kanssa nyt 20 vuotta. Euroopassa niiden markkinaosuus on yksipistejotain. Tämä kertoo kaiken oleellisen asiasta. Tojolla on rahaa mainostaa ja tojolla on ollut aikaa, mutta tämän pidemmälle hybridi ei ole koskaan mennyt.
      Kuluttaja osaa laskea mikä kannattaa ja mikä ei.

      • 60luvulta

        Itse asiassa Tojonon aloittanut hybridin kehittämisen jo -60-luvulla ja siihen on saatsattu paljon. Ohjelma oli alun alkujaan epärealistinen, ensimmäinen versio oli suihkuturbiini.

        Olis ehkä kannattanut vain jatkaa sitä länsiautojen kopiointia jolla aloittivatkin.


      • Kohti_Hybridiä

        Ei kannata verrata Toyota hybridikauppaa kaikkiin myytyihin autoihin. Vertaa mielummin paljonko Euroopassa myydyistä hybrideistä on Toyota merkkisiä. Lienee varsin suuri osuus.


    • Kaksivirhettä

      Olet tehnyt kaksi isoa virhettä, mutta se tojo on isompi virhe. Eikä todellakaan pidä mitä lupaa.

    • rellupösösitukka

      Säästö tulee halvemmasta auto verosta. Hankinta hinta tippuu kymmenillä tuhansilla jos on kallis auto. , ja pienemmissäkin tuhansia , kaikilla auton valmustajilla ei ole vielä hybridiä esim fiatilla tai maseratilla tai suzukilla jne ja toyotankin ovat aika herkkiä vioille , hybridit nimeenomaan , muuten toyota kestää.

      • Kohti_Hybridiä

        Kerrotko lisää Toyota hybridien vikaherkkyydestä?


      • Verojenjälkeen

        Tojoterot vetää aina keskusteluun tuon autoveron. Mutta kun Prius maksaa sen melkein 40t autoveron JÄLKEEN ja vastaavan koulutuksen, mukavampi ja tilavampi euroautolla lähtee puolella siitä. Niin on vähän turha mussuttaa autoverosta.Nettohinnoista keskustellaan, eikös?


      • rellupösösitukka
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Kerrotko lisää Toyota hybridien vikaherkkyydestä?

        viat lisääntyy puolella jos on kaksi voimalähdettä aivan kuten jos on neliveto.


      • rellupösösitukka
        Verojenjälkeen kirjoitti:

        Tojoterot vetää aina keskusteluun tuon autoveron. Mutta kun Prius maksaa sen melkein 40t autoveron JÄLKEEN ja vastaavan koulutuksen, mukavampi ja tilavampi euroautolla lähtee puolella siitä. Niin on vähän turha mussuttaa autoverosta.Nettohinnoista keskustellaan, eikös?

        netto tottakai, otsikko oli kaikkia yleensä hybredejä koskeva ingressi taas js vetosi tjotaan.. hyb´ridi hyundailla ei meks sen enempää kuin pistokehybridikään tai sähkö auto, emme enää voi kohta verrat polttomottoriin koska niitä ei ole , aib´van kutn Ioniq kohdalla jo on. el unohdetaan merkat kun on eurot


      • rellupösösitukka

        Noooo, suosin ranskalaisia kuten nimimerkityä voi päätellä ; en viitsinyt otaa Marine Le Penniä nimimerkiksi, tuota euroopan toivoa.


      • Kohti_Hybridiä
        rellupösösitukka kirjoitti:

        viat lisääntyy puolella jos on kaksi voimalähdettä aivan kuten jos on neliveto.

        No nyt oli hyvä argumentti. Itsellä kun sattuu olemaan aito quattro rinkula niin mikäköhän tuossa kiinteässä nelivedossa nyt voisi hajota? Tarkoitat kenties muita sähköisesti olevia toteutuksia.


    • hölmölämobiil

      Ei se golfin moottori välttämättä ole erityisen taloudellinen, mutta sitä käytetään ainoastaan auton liikuttamiseen. Toyotan hybridissä se polttomoottori lataa vielä akkupakettia (liikkumisen lisäksi), joka lisää roimasti auton painoa, lisäksi pitää kyyditä vielä sähkömoottoria joka myös painaa. Ihan kuolleena syntynyt idea koko hybridi. Poltetaan bensaa että saadaan sähköä, että saadaan auto liikkumaan, eli käytännössä sähkölläkin liikuttaessa ajetaan millä? NO BENSALLA joka on poltettu aiemmin.

      • Se tässä ihmetyttää minne se Golfin turbokone sitä bensaa niin helvetisti tarvii, kun hybridi kulkee 4,6/100km eli se kulkee oikeessa elämässä lähes 1.0L TSI Golfin yhdisteyllä EU arvolla vaikka Auriksen tekniikka oli olemassa jo 2009 Priuksen pellin alla ! Toyota kulkee paljon pienemmällä vaikka tekniikka 8v vanhempaa kuin Golfin uusi TSI! Eihän se hybridi mitään auta ei muuten vaan kulkee ihan helvetin pienellä koska se kierrättää energiaa minkä se TSI Golf/muut vanhanaikaiset autot käyttää vaan kerran. Joka kerta kun pysähdytään liikkeelle lähdetään pysähtymisestä kerätyllä energialla. Liikkeellä ollessa kerätyllä/Generoidulla energialla viedään autoa eteenpäin aina tarvittaessa joka pienentää kulutusta.

        <iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>


      • Juuri Auton liikkeelle saaminen kuluttaa suhteessa eniten polttoainetta ajettuun matkaan nähden! Hybridissä tämä liikkeelle lähtö tapahtuu sähköllä jossa hyötysuhde on huippulukkaa.


      • kylläonyksinkertaisia
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Juuri Auton liikkeelle saaminen kuluttaa suhteessa eniten polttoainetta ajettuun matkaan nähden! Hybridissä tämä liikkeelle lähtö tapahtuu sähköllä jossa hyötysuhde on huippulukkaa.

        Niin ja se sähkö millä se auto lähtee liikkeelle on tehty polttamalla bensaa.


      • Hö-Lö-Mö
        kylläonyksinkertaisia kirjoitti:

        Niin ja se sähkö millä se auto lähtee liikkeelle on tehty polttamalla bensaa.

        Ei, vaan jarrutuksessa ladattu energia käytetään.


      • newtoninlaki

        hölömö. Se liike-energia josta jarrutetaan on bensalla tehty. Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.


    • lapsellisetTohjotistit

      Vikisevät terpat taas sotajalalla sen huomaa siitäKIN kuinka nolosti jokaikinen tojonpaskaa ylistävä vuodatus saa rölliltä pisteitä ;D Yksi rämpyttävä terppa vahtii silmä kovana näppiksen ääressä valmiina selittämään jälleen mustaa valkoiseksi ja tykkäämällä jokaikisestä tojotaa ylistävästä kommentista. Näin pitävät tohjon mainetta yllä todella lapsellista touhua oikeasti..

      • Tero.tulevaisuudessa

        Näyttää enemmänkin siltä, että turbotoopet täällä vikisevät kun yrittävät selittää pelkkää polttomoottoriautoa hybridiä ympäristöystävällisemmäksi. Kyse ei ole pelkästään polttoaineen kulutuksesta vaan yhä enenevässä määrin kokonaispäästöistä, joissa Toyota on osoittautunut testeissä jopa pelkkiä sähköautoja puhtaammaksi.
        Polttoaineen kustannus on vain noin 10 prosenttia auton kokonaiskuluista, joten suurin säästö tulee hybridin omistajalle verojen ja jälleenmyyntiarvon kautta ja se on jo nyt tuhansia euroja.
        Kun uusi päästönormi on tulossa Eurooppaankin autojen valmistajien on pakko tehdä hybridejä ja sähköautoja, jotta pysyisivät kannattavina. Jotkut liikennealan asiantuntijat ovat ennustaneet dieselautoille käyttörajoituksia jopa Suomessa.
        Sen sijaan raskas liikenne tulee käyttämään dieseliä vielä kauan, koska isoissa koneissa nykyisetkin puhdistusjärjestelmät toimivat vaatimukset täyttävästi.
        Autonvalmistajista Daimler ja BMW uskovat vielä pystyvänsä rakentamaan henkilöautoihin dieseleitä kannattavasti, mutta muut ovat siirtymässä vuosikymmenen loppuun mennessä toisiin energiavaihtoehtoihin.


    • tunteella.ostavat

      "Näyttää enemmänkin siltä, että turbotoopet täällä vikisevät kun yrittävät selittää pelkkää polttomoottoriautoa hybridiä ympäristöystävällisemmäksi."

      Ei kai kukaan tällaista ole väittänyt. Argumentoinnin päälinja on se että tojon muka-hybridit säästävt bensaa 0,3-1,0 litraa bensaa satasta kohden bensaturboihin nähden ja se ero ei riitä tekemään hybridistä taloudellisesti kannattavaa vaihtoehtoa. Kulupuolella Tojossa on korkeammat vakuutusmaksut ja huoltokustannukset.
      Päästöistä ei ole kiinnostanut kukaan muu kuin tämä yksi viherpiipertäjä.

      • Kohti_Hybridiä

        Ja taas kerran, Yaris hybridin huollot, vakuutukset, käyttömaksut ovat edullisemmat kuin vastaavissa polttomoottoriautoissa.


      • Ja_Yarisin_kestävyys
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Ja taas kerran, Yaris hybridin huollot, vakuutukset, käyttömaksut ovat edullisemmat kuin vastaavissa polttomoottoriautoissa.

        sekä luotettavuus ovat aivan eri tasoilla kun jonkun Volkswagenin joka on epäonnistunut niidenkin suhteen surkeasti. Lisäksi Vw:n kohtalona näyttää olevan kuihtuminen päästöskandaalin seurauksena. Kohtalonkysymys on, joutuuko Vw ostamaan huijausautoja takaisin muuallakin kuin Usa:ssa. Jos joutuu, peli on pelattu.


      • Oikeasti hybridi säästää paljon enemmän bensaturboon nähden koska besaturbo hankitaan yleensä enemmän kaupunki ja lähialue liikenteeseen kuin maantielle. Kaupungissa/seka-ajossa hybridin etu on merkittävä. Kaupunkipyörittelyssä turbon kulutus on 7-8L/100km kun se hybrisissä on noin 4-4,5L/100km eli ero on kaupungissa noin 3-3,5L/100km ja seka-ajossakin noin 1,5-2L/100km. Golfin uusi TSI kuluttaa päälle 6L/100km seka-ajossa 35km/H keskinopeudella ja 5L/100km maantiellä Vag palstan käyttäjien suulla sanottuna. Pelkkää maantieajoa harva besa-auton kuljettaja kuitenkaan ajaa joten vaikka maantiekulutuksen ero on vain noin 0,4L/100km on se käytännön elämässä kuitenkin lähinnä teoreettinen ero.


      • Tekniikoiden kestävuudestä lienee turha alkaa puhumaan ! Hybridin kestävyydestä on näyttöä jo 20v ajalta! Pienistä turbokinnereistä ei ole tietoa vielä kuin muutaman vuoden ajalta. Ja edellisen TSI sukupolven ongelmat on laajalti tiedossa.


      • viidenpuolenlitranauto

        Näitä lukuja aina heitellään ilman mitään lähteitä. Pidän normikuluttajan kannalta parhaana tiedonlähteenä Spritmonitoria, jossa tavalliset kuluttajat kirjaavat todellisia bensankulutuksia.

        Tämän tiedon mukaan Auris Hybr kuluttaa keskimäärin 5,4 litraa sataselle.
        Pidän tätä hyvin luotettavana lukuna. Olen valmis muuttamaan käsitystäni asiasta jos jollakin on parempi tietolähde kuin tämä ja pystyy sen tänne linkittämään. Siihen saakka pidän Aurista noin viidenjapuolenlitran autona. Älkää edes vaivautuko kertomaan mitään omia lukuja ilman mitään lähdeviitettä, se olisi naurettavaa.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?constyear_s=2014&powerunit=2

        Verrokiksi samankokoinen bensturbo 5,6 litraa.
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&exactmodel=Bluemotion&powerunit=2


      • omat.tarinat.arvottomia
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Ja taas kerran, Yaris hybridin huollot, vakuutukset, käyttömaksut ovat edullisemmat kuin vastaavissa polttomoottoriautoissa.

        Täällä yksi kaveri keäsi hyvän ainoiston useammasta vakuutusyhtiöstä Auris / Golf ja osoitti kiistatta että hybridin vakuutusmaksut ovat korkeammat. Samoin TM kestotestit kertovat saman tarinan.
        Osoita väitteesi oikeaksi oikeilla linkeillä. Nyt se on vain nimetön heitto netissä.


      • Kohti_Hybridiä
        omat.tarinat.arvottomia kirjoitti:

        Täällä yksi kaveri keäsi hyvän ainoiston useammasta vakuutusyhtiöstä Auris / Golf ja osoitti kiistatta että hybridin vakuutusmaksut ovat korkeammat. Samoin TM kestotestit kertovat saman tarinan.
        Osoita väitteesi oikeaksi oikeilla linkeillä. Nyt se on vain nimetön heitto netissä.

        Minä puhun Yariksesta ja johonkin ketjuun itse malliesimerkein laitoin vertailun. Auris on aivan toinen lukunsa.


      • oikeat.tarjoukset

        Otin nettiautosta vuoden 2015 mallisten rekisterinumerot ja lasketitin if... laskurilla liikennevakuutus-tarjouksen:
        Yaris Hybrid 600 euroa
        Polo 1.0 547 euroa.

        Olisi aika uskomatonta että muut vakuutusyhtiöt hinnoittelisivat Yariksen?halvemmaksi kuin Polon. Millä vakuutusyhtiöllä itse kokeilit,


      • Kohti_Hybridiä
        oikeat.tarjoukset kirjoitti:

        Otin nettiautosta vuoden 2015 mallisten rekisterinumerot ja lasketitin if... laskurilla liikennevakuutus-tarjouksen:
        Yaris Hybrid 600 euroa
        Polo 1.0 547 euroa.

        Olisi aika uskomatonta että muut vakuutusyhtiöt hinnoittelisivat Yariksen?halvemmaksi kuin Polon. Millä vakuutusyhtiöllä itse kokeilit,

        POP vakuutus. Muista valikoida sitten vastaavat autot, vuosiluku ja automaatti (auton hinta vaikuttaa). Tuohon vaikuttaa myös paikkakunta ja henkilön ikä.


      • Kohti_Hybridiä
        oikeat.tarjoukset kirjoitti:

        Otin nettiautosta vuoden 2015 mallisten rekisterinumerot ja lasketitin if... laskurilla liikennevakuutus-tarjouksen:
        Yaris Hybrid 600 euroa
        Polo 1.0 547 euroa.

        Olisi aika uskomatonta että muut vakuutusyhtiöt hinnoittelisivat Yariksen?halvemmaksi kuin Polon. Millä vakuutusyhtiöllä itse kokeilit,

        Löysin sen vanhan viestin:

        Vertasin POP-vakuutuksessa 2016 mallin Yaris Hybris, Yaris 1.3 autom. ja Polo 1.2 TSI DSG. Liikenne Laaja Kasko. Nämä lienevät saman kokoluokan autoja ja noin samanverran ajettuja. Minun bonuksilla ym. tiedoilla järjestys seuraava, halvin ensin:

        1. Yaris Hybris 459,26€
        2. Polo 1.2 TSI DSG 482,76€
        3. Yaris 1.3 autom. 489,70€

        Täytyy muistaa, että vakuutuksiin vaikuttaa monet asiat: auton arvo, moottori, sijainti, omistajan ikä ja sukupuoli. Ei hybridille paljon etua tule vakuutuksesta, jos ollenkaan.


      • Spritmonitor
        viidenpuolenlitranauto kirjoitti:

        Näitä lukuja aina heitellään ilman mitään lähteitä. Pidän normikuluttajan kannalta parhaana tiedonlähteenä Spritmonitoria, jossa tavalliset kuluttajat kirjaavat todellisia bensankulutuksia.

        Tämän tiedon mukaan Auris Hybr kuluttaa keskimäärin 5,4 litraa sataselle.
        Pidän tätä hyvin luotettavana lukuna. Olen valmis muuttamaan käsitystäni asiasta jos jollakin on parempi tietolähde kuin tämä ja pystyy sen tänne linkittämään. Siihen saakka pidän Aurista noin viidenjapuolenlitran autona. Älkää edes vaivautuko kertomaan mitään omia lukuja ilman mitään lähdeviitettä, se olisi naurettavaa.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?constyear_s=2014&powerunit=2

        Verrokiksi samankokoinen bensturbo 5,6 litraa.
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&exactmodel=Bluemotion&powerunit=2

        onkin luotettava lähde - Saksan olosuhteisiin. Siellä nimittäin huomattava osa ajosta tapahtuu moottoriteillä eikä kulutus ole kaikilta osin vertailukelpoinen Suomen liikenteeseen verrattuna vaikka Saksassakin nopeudet keskimäärin liikkuvat jossain 120-140 km/h välillä ja toisaalta kaupungeissa tökkii välillä pahastikin.


    • 2312321

      Jos hybridi on kuolleena syntynyt niin miksi kaikki valmistajat mukaan lukien VAG satsaa siihen tosissaan?
      Olisiko niin että autotehtaan inssit tietää jotain autoista enemmän kuin palstan amikset?

      • Vain.tojon.hybr.huono

        Tottakai kaikki ovat kehittäneet ja kehittävät edelleenkin hybridejä. Ne vaan ovat täysin erilaisia kuin tojon yli 20 vuotta vanha konsepti.


      • Toyotan_patentit
        Vain.tojon.hybr.huono kirjoitti:

        Tottakai kaikki ovat kehittäneet ja kehittävät edelleenkin hybridejä. Ne vaan ovat täysin erilaisia kuin tojon yli 20 vuotta vanha konsepti.

        aiheuttavat sen etteivät muut voi kopioida vuosien varrella hiottuja ratkaisuja. Se johtaa väistämättä muiden valmistajien kehittämiin "hybridiharjoitelmiin" joista Volkswagenilla lienee tällä hetkellä surkuhupaisin.


      • paskapuhetta
        Toyotan_patentit kirjoitti:

        aiheuttavat sen etteivät muut voi kopioida vuosien varrella hiottuja ratkaisuja. Se johtaa väistämättä muiden valmistajien kehittämiin "hybridiharjoitelmiin" joista Volkswagenilla lienee tällä hetkellä surkuhupaisin.

        Höpöhöpö. Tojolla ei edes ole patenttia voimalinjaan ja jos olisikin, se oli vanhentunut jo 10 vuotta sitten.


      • vetureista.lainattu

        Tämä on yksinkertaista matematiikkaa eikä tarvitse mitään sisäpiirintietoa. Hybridi- konstruktion perusrakenne on 20 vuotta vanha ja patenttien raukeamis-ikä on 10 vuotta. Laske itse siitä.
        Ja kuten on tiedossa, tojolla ei edes ole patenttia voimalinjaan vaan käytti hyväkseen nimenomaan tämän ko. patentin vanhenemista. Tämä on aivan yleistä tietoa, ei vaadi mitään erikoisosaamista.


      • Tero.patentoi
        paskapuhetta kirjoitti:

        Höpöhöpö. Tojolla ei edes ole patenttia voimalinjaan ja jos olisikin, se oli vanhentunut jo 10 vuotta sitten.

        "Toyota has demonstrated its global leadership and innovation by registering more than a quarter of the 57,000 automotive patents filed year 2015 by the world’s major carmakers.

        A study by a leading independent automotive institute in Germany also found that 85 per cent of the automotive patents were issued in alternative powertrains with hybrid having the biggest share."
        Ylläoleva näyttää osoittavan ihan muuta kuin ylläolevaa väitettä Toyotan patenttisalkusta hybridien suhteen.


      • Avainsana-Paice

    • eurooppalaiset.kärjessä

      Tällä hetkellä fiksuin konsepti on Bemarin i3:ssa käytetty. Valovuoden tojotaa edellä. VW menee selkeästi suoraan sähköautoihin ja varmaan kopsaa Bemun range-extender konseptin.
      Toyotan junaan ei ole tunkua ja tojo itsekin hylkää nykyiset eiladattavat niin pian kuin pystyy.

      • Jep Jep ! Vuoden tietoviisas trollipässi se tietää mitä Toyota tekee. Ei ole tunkua ei Toyotan junaan koska se juna meni jo muiden edestä 20v sitten ja sen junan vauhti on aivan eri luokkaa kuin niiden jotka jätetiin asemalle ruikuttamaan TSI-DSG romujen sekaan!


      • Ei olis Bemarillakaan mitään hybridiä jos ei Toyota olis antanu avuja!


      • tojon.eri.ratkaisut
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ei olis Bemarillakaan mitään hybridiä jos ei Toyota olis antanu avuja!

        Toyotalla ei ole mitään edes läheisesti i3-konseptia muistuttavaa ratkaisua.


      • VW konserni yritti kusettamalla tehdä dieselistä vihreän ja kuvitteli sillä valtaavansa
        Jenkkilän paskoillaan mutta mites kävi? Ei kusetus mennykkään läpi! Nyt jo suunnitellaan dieselien hylkäämistä laajallarintamalla. Ja Toyota hybridin suosio vaan kasvaa mailmassa! Sille ei trollikaan voi yhtään mitään!


      • 20.vuotta.vanha
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        VW konserni yritti kusettamalla tehdä dieselistä vihreän ja kuvitteli sillä valtaavansa
        Jenkkilän paskoillaan mutta mites kävi? Ei kusetus mennykkään läpi! Nyt jo suunnitellaan dieselien hylkäämistä laajallarintamalla. Ja Toyota hybridin suosio vaan kasvaa mailmassa! Sille ei trollikaan voi yhtään mitään!

        Tämä avautuminen ei tee tojo hybridistä yhtään sen parempaa kuin mitä se on.


      • laskuaodotellessa
        20.vuotta.vanha kirjoitti:

        Tämä avautuminen ei tee tojo hybridistä yhtään sen parempaa kuin mitä se on.

        No niin, eli edelleen keskinkertainen kulkine, joka polttaa bensaa tehdäkseen sähköä. Hybridi on edelleen epäonnistunut, koska sen ylläpito maksaa enemmän kuin pikkuturbon ilman mitään turhia härpäkkeitä. Lisäksi yhden hybridi Toyotan valmistaminen rasittaa luontoa saman verran kuin uuden Land Roverin valmistaminen ja ajaminen 300000km. Sitten aletaan polttaa bensaa ja tehdä siitä sähköä seuraavat 10v (maks) ennen paalia, koska uutta akkupakettia ei kannata ostaa, ja NiMH akusto kuluu käytössä aivan eri tahtiin kuin nykyaikainen litium akku. Ei ole ihan yhtä helppo ja halpa vaihtaa uusi akku hybridiin kuin mitä se on älyluuriin. Elämän kallein akunvaihto!


      • Tero.ei.päästele
        laskuaodotellessa kirjoitti:

        No niin, eli edelleen keskinkertainen kulkine, joka polttaa bensaa tehdäkseen sähköä. Hybridi on edelleen epäonnistunut, koska sen ylläpito maksaa enemmän kuin pikkuturbon ilman mitään turhia härpäkkeitä. Lisäksi yhden hybridi Toyotan valmistaminen rasittaa luontoa saman verran kuin uuden Land Roverin valmistaminen ja ajaminen 300000km. Sitten aletaan polttaa bensaa ja tehdä siitä sähköä seuraavat 10v (maks) ennen paalia, koska uutta akkupakettia ei kannata ostaa, ja NiMH akusto kuluu käytössä aivan eri tahtiin kuin nykyaikainen litium akku. Ei ole ihan yhtä helppo ja halpa vaihtaa uusi akku hybridiin kuin mitä se on älyluuriin. Elämän kallein akunvaihto!

        Toyota hybridin ympäristöä rasittavat päästöthän ovat vähemmän Teslan. ADAC-tutkimus sen osoittaa selkeästi. Vain BMW sähkömopoauto oli päästöttömämpi!


      • Tuossa ei nyt ole taas mitään perää tyypillistä trollin omaa harhaa! Paneppa nyt edes yks linkki idioottimaisen väitteen tueksi ! Litium akusto vanhenee ja menettää tehoaan vaikka sitä ei edes käytetäisi. Toyota hybrideissä käytettävät NIMH akkupaketti on erittäin hyvin aikaa ja käyttöä kestävä jopa 15v käytön jälkeen ei teho merkittävästi alene akkuja ei juuri vaihdeta normaalikäytössä.


      • kahden_kauppa
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ei olis Bemarillakaan mitään hybridiä jos ei Toyota olis antanu avuja!

        BMW:n hybriditekniikalla ei ole mitään yhteyttä Toyotan tekniikkaan. Toyotan ja BMW:n yhteistyö lähti Toyotan tarpeesta saada toimivia dieseleitä Euroopan markkinoille. Vastineeksi BMW sai hybridien akkutekniikkaa.


    • i3 on kenkälaatikon kokoinen auto jolla hintaa yhtäpaljon kuin Pistoke Priuksella! Tuskin siitä mitään myyntihittiä tulee.

      • tero.ei.ymmärrä

        että puhutaan konseptista, ei itse autosta.

        Tässä nähdään teron ajattelun taso.


      • On aivan sama vaikka konsepti tekis energiaa ! Ei sillä vielä myydä mitään! Todellisuus ja ihmisten tarpeet täyttävä järkevänhintainen tuote myy ja tekee voittoa. Konsepteja on mailma täys mutta ei se vaikuta autoilun päästöihin mitenkään. Ainoastaan tuote jota myydään massoille vaikuttaa autoilun kokonaispäästöihin.


    • HOLISTI75

      täällä on jotenkin vanhanaikainen käsitys pesiytynyt joillekkin tai jollekkin. siis vielä nykyäänkin kuvitellaan tai siis ollaan siinä uskossa että bensiini moottori vie aina enemmän kuin diesel moottori. olisi jo aika muuttaa käsityksiä ja tulla 2000 luvulle. toyotan 1.8 litrainen Atkinson työkierrolla oleva bensiinimoottori on hyötysuhteeltaan paras polttomoottori, Mazda6 2.0 litraisella bensiinimoottorilla kulkee vähemmällä bensiinillä kuin huipputaloudellisena tunnettu vw passat 1.9tdi vie dieseliä. näin se maailma muuttuu ja se on vaan hyväksyttävä. bensiinimoottoreissa on vielä paljon potentiaalia pudottaa kulutusta jossa diesel tuli jo tiensä päähän, Mazda tekee 18:1 puristussuhteella olevan bensamoottorin niin ei tarvii enää turboahdintakaan käyttää missään moottoreissa ja kulutus putoaa puoleen nykyisiin dieseleihin verrattuna. ja mitä tulee tuohon varsinaiseen kysymykseen niin hybrid todellakin säästää vuosittain huomattavan summan rahaa verrattuna dieseliin. kulutus pienempi,ei dieselveroa, niistä jo syntyy iso säästö.

      • rinnakkaistodellisuutta

        "toyotan 1.8 litrainen Atkinson työkierrolla oleva bensiinimoottori on hyötysuhteeltaan paras polttomoottori, Mazda6 2.0 litraisella bensiinimoottorilla kulkee vähemmällä bensiinillä kuin huipputaloudellisena tunnettu vw passat 1.9tdi vie dieseliä. näin se maailma muuttuu ja se on vaan hyväksyttävä. bensiinimoottoreissa on vielä paljon potentiaalia pudottaa kulutusta jossa diesel tuli jo tiensä päähän, Mazda tekee 18:1 puristussuhteella olevan bensamoottorin niin ei tarvii enää turboahdintakaan käyttää missään moottoreissa ja kulutus putoaa puoleen nykyisiin dieseleihin verrattuna."
        Tuli tojotrollilta niin paksua tuubaa, että en edes ala kohta kohdalta oikomaan noita valheita. Jokainen aikaansa seuraava täysjärkinen tietää missä meni holistilla vikaan.


      • Faktoista.kiinnostunut

        Voisiko jostain löytyä näyttöä siitä että Mazdan bensamoottottori vie vähemmän kuin Passat 1.9 TDi? Itselläni oli aikanaan AHU-moottori. Keskikulutus 5,5 litraa.


    • tokkopa.noin

      "azda6 2.0 litraisella bensiinimoottorilla kulkee vähemmällä bensiinillä kuin huipputaloudellisena tunnettu vw passat 1.9tdi vie dieseliä."

      Uskallan väittää että Passat 2.0 dieselkin vie vähemmän löpöä kuin 7,2 sataselle, joka on Mazdan kulutus.

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=160&power_e=170&powerunit=2

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=1&constyear_s=2014&power_s=140&power_e=160&powerunit=2

      • HOLISTI75

        Mazdan 2.0 145hv bensiinimoottorin eu yhdistetty kulutus 5.6 litraa sataselle bensiiniä. vw 1.9tdi 90hv eu yhdistetty kulutus 5.62 litraa dieseliä sataselle. kumpiko on isompi lukema :D ? ja volkkarin 2.0 tdi joka oli epäonnistunut moottori niin kulutus sitten reilusti isompi. huomaatteko että Mazda ottaa bensakoneesta reilusti enemmän tehoa ja pienemmällä bensankulutuksella kuin vw dieselistä :D ihmeiden aika ei suinkaan ole ohi, Mazda vaan osaa tehdä moottorin mutta odottakaahan vielä tovi kun Mazdalta tulee korkeapuristeinen bensiinimoottori niin vaggin romuilijoilla tukka lähtee päästä kun harmittaa niin paljon :D


      • Vain.hölmöt.uskovat
        HOLISTI75 kirjoitti:

        Mazdan 2.0 145hv bensiinimoottorin eu yhdistetty kulutus 5.6 litraa sataselle bensiiniä. vw 1.9tdi 90hv eu yhdistetty kulutus 5.62 litraa dieseliä sataselle. kumpiko on isompi lukema :D ? ja volkkarin 2.0 tdi joka oli epäonnistunut moottori niin kulutus sitten reilusti isompi. huomaatteko että Mazda ottaa bensakoneesta reilusti enemmän tehoa ja pienemmällä bensankulutuksella kuin vw dieselistä :D ihmeiden aika ei suinkaan ole ohi, Mazda vaan osaa tehdä moottorin mutta odottakaahan vielä tovi kun Mazdalta tulee korkeapuristeinen bensiinimoottori niin vaggin romuilijoilla tukka lähtee päästä kun harmittaa niin paljon :D

        Ilmoitetuilla kulutuksilla ei tee hevonpersettä oikeassa elämässä. 6,7 on Mazdan oikea kulutus.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2012&power_s=142&power_e=147&powerunit=2


      • järkyttävä_ero
        HOLISTI75 kirjoitti:

        Mazdan 2.0 145hv bensiinimoottorin eu yhdistetty kulutus 5.6 litraa sataselle bensiiniä. vw 1.9tdi 90hv eu yhdistetty kulutus 5.62 litraa dieseliä sataselle. kumpiko on isompi lukema :D ? ja volkkarin 2.0 tdi joka oli epäonnistunut moottori niin kulutus sitten reilusti isompi. huomaatteko että Mazda ottaa bensakoneesta reilusti enemmän tehoa ja pienemmällä bensankulutuksella kuin vw dieselistä :D ihmeiden aika ei suinkaan ole ohi, Mazda vaan osaa tehdä moottorin mutta odottakaahan vielä tovi kun Mazdalta tulee korkeapuristeinen bensiinimoottori niin vaggin romuilijoilla tukka lähtee päästä kun harmittaa niin paljon :D

        Mazdan 6:n yhdistelmäkulutus isomman keskiluokan vertailuun osallistuneessa autossa oli 6,9l/100km, Passatin 5,9l/100km. Mittauksissa paljastui kuitenkin järkyttävän paljon suuremmat erot samoissa olosuhteissa.
        Kaupunkiajossa 40 km/h keskinopeudella Mazda vei 9,4l/100km, Passat 6,8l/100km. Ero Passatin hyväksi 2,6l/100km.
        Maantieajossa 78km/h keskinopeudella Mazdan kulutus oli 6,4l/100km, Passatin 4,9l/100km. Ero Passatin hyväksi 1,5l/100km.
        Sanomattakin lienee selvää, että Passat oli turbomoottorisena kiihtyvämpi isoilla vaihteilla. Suurimmalla vaihteella 60-120km/h kiihtyi Passat 130m lyhyemmällä matkalla kuin Mazda.
        Mazda 6 2,0 Touring, 155hp
        Volkswagen Passat 1,4 TSI, 122hp
        Tekniikan Maailma 12/2012


      • järkyttäväkömuka

        On syytä ottaa huomioon että tuossa TM 2012 artikkelissa oli vanhempi Mazda 6 2.0l 155hv MZR perus bensamoottori (Duratec 2.0l?). Eikä 2013 alkaen markkinoille tullut Mazdan Skyactiv-G bensamoottori.


      • janoinen.vapari

      • hyvin_järkyttävästi
        järkyttäväkömuka kirjoitti:

        On syytä ottaa huomioon että tuossa TM 2012 artikkelissa oli vanhempi Mazda 6 2.0l 155hv MZR perus bensamoottori (Duratec 2.0l?). Eikä 2013 alkaen markkinoille tullut Mazdan Skyactiv-G bensamoottori.

        Kysymys onkin siitäkin, että mainitun Mazdan kulutus on ollut järkyttävästi paljon suurempi kuin ilmoitettu yhdistelmäkulutus. Näin ollen ei ole mitään syytä olettaa, että uudemman mallin ilmoitettu kulutus olisi yhtään lähempänä totuutta. Spritmonitor vahvistaa epäilyn.
        Holistin houreiset jorinat ja vertailut ovat siis roskapostiluokkaa!


    • juna.menee
      • Marginaalista

        Mistä tiedät mitä ne ovat suunnitelleet?
        Sähköautot eivät ole vielä merkittäviä myynnin osalta kuin parissa maassa, jossa niillä on merkittävät muut kustannushyödyt esim. Norja.
        Tammi-maaliskuussa suomessa ensirekisteröitiin yht. 129 sähköhenkilöautoa, joista 16 kpl Ioniqeja, Tesloja oli 68 kpl ja VW 2 kpl.


    • Toyomummeli

      Kuulkaas nyt länkyttäjät: viisi vuotta ja kohta 90 000 km olen ajanut Toyotan hybridillä. Autoilun käyttömenot ovat pudonneet noin 800 euroa vuodessa aiempaan verrattuna. Ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä eikä ongelmaa.
      Ajan pääasiassa Kehä III:n sisäpuolella ja polttoainetta palaa noin 40 prosenttia vähemmän kuin Golfilla, joka minulla oli pari vuotta. Se oli ihan hyvä auto, mutta mukulakivellä kuin potkulauta. Eikä huollotkaan rasita taloutta ja Toyotan mekaanikko on niin komea, että legginsit pyörii jaloissa! Paluuta menneeseen en ole ajatellut.

    • HOLISTI75

      hehee :D mitenkäs ne suut nyt pannaan :D Mazdan 2.0 skyactive 145hv bensakone 5.6l/100km bensiiniä, vw passat 1.9tdi 90hv 5.62l/100 km dieseliä. oho, mitenkäs se nyt noin meni :D toyota prius plug-in hybrid 1.0l/100km bensiiniä. no mutta missä on volkkarien kulutuslukemat...? vw tiguan 2.0tdi mitattu kulutus 7,49l/100km, seat ateca 2.0tdi mitattu kulutus 7.2l/100km, vanhan mallin toyota prius hybrid mitattu kulutus 4,37l/100km. tietoa löytyy autobild 15/2016 sivu 26 :D katsokaapa tehtaan ilmoittama ja mitatattu kulutus ero vw konsernin romuille :D lähes 2,5 litraa heittoa eli huijausta. toyota prius hybridissä heittoa vain 1,37l/100km täällä vaan narsistit jaksaa väittää ettei toyotan hybridi kannata :D toyota vie 3 litraa vähemmän bensiiniä kuin vw konsernin 2.0 dieselin romut jotka romumoottoreina paremmin tunnetaan :D lukekaa AUTOBILD 15/2016 niin loppuu se narsistinen väittely.

      • tunteen.vallassa

        Taas tätä tyhjää ja sekavaa lätinää ilman mitään linkkiä lähdetietoon. Jollain naisten vauvankasvatuspalstalla tällainen voisi mennä läpi, mutta nyt puhutaan miesten kesken autoista.


      • kännissäkuinkäki

        Holisti, elä kirjoittele kännissä, ei tuota lue erkkikään kun välimerkit ja isot kirjaimet yms. asiat jotka tekevät tekstistä luettavaa, PUUTTUVAT. En siis edes lukenut tuota oksennusta.


      • voihellanlettassentää

        Haluan kans nähdä sen joka kuluttaa lahnatuhnu priuksellaansa 1litran sataseen haluan siis paikanpäällä arvion tästä kusetuksesta? Kyllä nyt menee niin epätoivoiseksi tuttuun tyyliin narsistista teron lörinää ettei kukaan täysjärkinen moista yksipuolista paskanjauhantaa usko ;D


      • Tero.muistuttaa
        voihellanlettassentää kirjoitti:

        Haluan kans nähdä sen joka kuluttaa lahnatuhnu priuksellaansa 1litran sataseen haluan siis paikanpäällä arvion tästä kusetuksesta? Kyllä nyt menee niin epätoivoiseksi tuttuun tyyliin narsistista teron lörinää ettei kukaan täysjärkinen moista yksipuolista paskanjauhantaa usko ;D

        Prius päästelee vähemmän kuin Tesla ja valittiin juuri vuoden 2017 Green Car iksi. Kokonaisuus ratkaisee.


      • Ja_tässä_yllä
        voihellanlettassentää kirjoitti:

        Haluan kans nähdä sen joka kuluttaa lahnatuhnu priuksellaansa 1litran sataseen haluan siis paikanpäällä arvion tästä kusetuksesta? Kyllä nyt menee niin epätoivoiseksi tuttuun tyyliin narsistista teron lörinää ettei kukaan täysjärkinen moista yksipuolista paskanjauhantaa usko ;D

        taas kolme Toyota-palstan trollipojun noloa ja lapsellista oksennusta peräkkäin. Ei ole poju terve, ei alkuunkaan.


      • HOLISTI75
        kännissäkuinkäki kirjoitti:

        Holisti, elä kirjoittele kännissä, ei tuota lue erkkikään kun välimerkit ja isot kirjaimet yms. asiat jotka tekevät tekstistä luettavaa, PUUTTUVAT. En siis edes lukenut tuota oksennusta.

        ei tämä ole mikään äidinkielen koe, älä nyt siitä skitsoo jos isot kirjaimet puuttuu, en viiti niitä joka paikkaan viljellä. siis asiahan se on tärkein ja faktat pöytään narsisti pelleille. lukekaa AUTOBILD 15/2016 ja sivu 26. sieltä löytyypi totuus eikä näitten narsisti pellejen höpinöistä jotka yrittää aivopestä ihmisiä omilla harhaisella totuuksillaan :D nyt skodailijoita ja volkkaristeja suututtaa kun mikään heidän sairaan narsistiset mielikuvitus hömpät ei mene läpi :D Toyota Prius Hybrid on OIKEASTI huipputaloudellinen auto johon ei pääse edes vw konsernin diesel moottorit, ei edes lähellekkään, eroa on 2,5-3 litraa sataselle TOYOTAN hyväksi :D


      • HOLISTI75
        voihellanlettassentää kirjoitti:

        Haluan kans nähdä sen joka kuluttaa lahnatuhnu priuksellaansa 1litran sataseen haluan siis paikanpäällä arvion tästä kusetuksesta? Kyllä nyt menee niin epätoivoiseksi tuttuun tyyliin narsistista teron lörinää ettei kukaan täysjärkinen moista yksipuolista paskanjauhantaa usko ;D

        eihän sinun sitä tarvii henkilökohtaisesti nähdäkkään kun sehän on mitattu kansainvälisten standardien mukaisesti :D 1.0l/100km bensiiniä :) no mites volkkarin diesel...? yli 7 litraa sataselle :D


      • eGolf.parempi
        HOLISTI75 kirjoitti:

        eihän sinun sitä tarvii henkilökohtaisesti nähdäkkään kun sehän on mitattu kansainvälisten standardien mukaisesti :D 1.0l/100km bensiiniä :) no mites volkkarin diesel...? yli 7 litraa sataselle :D

        eGolf: Nolla-pilkku-nolla litraa sataselle. Ja sähköä löytyy joka torpasta.


      • Olet_väärässä_HOLISTI75
        HOLISTI75 kirjoitti:

        ei tämä ole mikään äidinkielen koe, älä nyt siitä skitsoo jos isot kirjaimet puuttuu, en viiti niitä joka paikkaan viljellä. siis asiahan se on tärkein ja faktat pöytään narsisti pelleille. lukekaa AUTOBILD 15/2016 ja sivu 26. sieltä löytyypi totuus eikä näitten narsisti pellejen höpinöistä jotka yrittää aivopestä ihmisiä omilla harhaisella totuuksillaan :D nyt skodailijoita ja volkkaristeja suututtaa kun mikään heidän sairaan narsistiset mielikuvitus hömpät ei mene läpi :D Toyota Prius Hybrid on OIKEASTI huipputaloudellinen auto johon ei pääse edes vw konsernin diesel moottorit, ei edes lähellekkään, eroa on 2,5-3 litraa sataselle TOYOTAN hyväksi :D

        Kysymys on uskottavuudesta.
        Jos henkilö yrittää kirjoittaa asiantuntevasti mistä tahansa asiasta, alkeelliset oikeinkirjoitus- ja kielioppivirheet pilaavat uskottavuuden täysin. Asia on täysin yksiselitteinen ja universaali, eikä sinun uskomuksillasi muuksi muutu.
        Jos et "viitsi" käyttää isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä oikein, et ole myöskään viitsinyt perehtyä riittävällä vakavuudella aiheeseen josta yrität kirjoittaa. Pahimmillaan viestiäsi ei edes vaivauduta lukemaan, koska viitsimättömyys paistaa siitä päällimmäisenä.


      • Sähköä_löytyy
        eGolf.parempi kirjoitti:

        eGolf: Nolla-pilkku-nolla litraa sataselle. Ja sähköä löytyy joka torpasta.

        Löytyy, kauanko kestää ladata tavallisesta 16A pistorasiasta? Entä mökillä 10A sulakkeella olevasta pistorasiasta? Taloyhtiön tolpasta ja töissä tuota ei voi ladata ollenkaan.
        eGolf maksaakin n. 45 tE varusteineen, ei näytä kiinnostavan ainakaan ostotilastojen valossa.


      • Toyota-palstan
        voihellanlettassentää kirjoitti:

        Haluan kans nähdä sen joka kuluttaa lahnatuhnu priuksellaansa 1litran sataseen haluan siis paikanpäällä arvion tästä kusetuksesta? Kyllä nyt menee niin epätoivoiseksi tuttuun tyyliin narsistista teron lörinää ettei kukaan täysjärkinen moista yksipuolista paskanjauhantaa usko ;D

        trollipoju vastasi taas tapojensa mukaisesti, tällä kertaa kolmella eri viestillä.Onko poju niin lapsellinen vai sairas ettei se tajua että täällä sitä voi lukea kuin avointa kirjaa, kirjoittipa minkä sivupersoonansa nimissä tahansa.


    • h.anuri

      Kuka välittää onko kulutus 5 vai 7l/100km ? Onko ainoa tarkoitus säästää lompakkoa ja luontoa? Minä ainenkin valitsen auton sillä perusteella, että on hyvä ajaa ja voimaa löytyy. Tojotalta ei näihin spekseihin soveltuvaa autoa löydy. Ajakaa ihan rauhassa niillä säästetään hybrideillä, mutta pysykää kaupungeissa jossa teidänkin vauhti riittää. Tiet on liikkumista varten, ei säästämistä.

      • Kohti_Hybridiä

        En tiedä sitten miten muualla, mutta Etelä-Suomessa "ajamisesta" on tehty niin paskamaista virkavallan toimesta, ettei tehoilla tee hevonpaskaa. Vähän jos polkaiset niin saakelin kamera välähtää heti. Mä en jaksa enää tuota kyttäämistä. Ostan sitten jonkun ratapossun tuon rinnalle leikkikaluksi.


    • TotuusToyotasta

      Toyotan hybridit eivät kulje mihinkään, eivät ole taloudellisia, ovat huonoja ajettavia ja niissä on ennätyskalliit vakuutukset. Viisas ihminen ostaa muita autoja.

      • Kohti_Hybridiä

        Viisas osaa myös lukea...


      • Tero.ihmettelee

        Niinpä, tyhmemmällehän jää yleensä pelissäkin musta-Pekka käteen eli laittaa euronsa eilispäivän ratkaisuihin tässä sähköistyvässä automaailmassa. Siksi hybridi on viisaan valinta kunnes todelliset sähköautot ovat järkevä valinta ja latausinfra on saatu valmiiksi.
        Trollin itsetuntohan ei kestä edes koeajaa Toyota hybridiä, koska pelkää negatiivisten käsityksiensä romuttuvan ja egokriisin pahentuvan.


      • Kuinkas_sitä
        Tero.ihmettelee kirjoitti:

        Niinpä, tyhmemmällehän jää yleensä pelissäkin musta-Pekka käteen eli laittaa euronsa eilispäivän ratkaisuihin tässä sähköistyvässä automaailmassa. Siksi hybridi on viisaan valinta kunnes todelliset sähköautot ovat järkevä valinta ja latausinfra on saatu valmiiksi.
        Trollin itsetuntohan ei kestä edes koeajaa Toyota hybridiä, koska pelkää negatiivisten käsityksiensä romuttuvan ja egokriisin pahentuvan.

        Toyota-palstan trollipoju mopokortilla voisi autoa ajaakaan. Helkama Raisu - Turvallinen valinta.


    • aaveratsastajajaengland

      Lukutaito auttaa. Kun lukee edes yhden autojen vertailun, ei Toyotan hybridin hankkiminen enää ole vaihtoehto. Se on aina jokaisen vertailun huonoin auto.

      • kiinnostunut.tero

        Ihan mielenkiinnosta olisi mukava nähdä se vertailu, jossa Toyota hybrid on huonoin. Ehkä sellaista ei ole olemassa kuin trollin höyryisessä päässä.


      • Prognoosi

        Lukutaitoa on sekin että osaa katsoa itselle oleelliset asiat ja mitkä sattuu olemaan vain "vertailun" tekijän mielipidettä tai hänen tarpeisiin sopivia.
        Esim. penkin istuinosan pituus ja korkeus, itsellä kun on pituutta, niin en saa tukea esim. E-sarjan mersussa ja istuinosa tuntuu lyhyelle, joten miksi minä välittäisin jonkin lyhyemmän vertailijan mielipiteestä tästä asiassa, itse testaamalla on tämäkin helppo todeta, onko ok vai ei.
        Samoin kuin hybridin soveltuvuus omaan käyttöön, eli paljonko on sille sopivaa ajoa vai onko ei soveltuvaa ajoa, samoin kuin pystyykö lataushybridiä lataamaan tällä hetkellä.

        Pelkkä vertailun mitallisijojen tuijottelu johtaa autonhankinnassa pieleen, mutta jos valintaperusteena on vain mielikuvat, niin anna mennä, oma on päänsärkysi.

        Autolehdethän eivät tee enää kunnon kestotestejä kattavasti eri merkeillä, vaan suuri osa on näitä hutaisemalla tehtyjä vertailuita, joihin tiedot saa kuka hyvänsä netistä ja puolen tunnin koeajolla selviää ne ajo-ominaisuudetkin. Siitä syystä jututkin ovat sitten pelkkiä mielikuvia, kun siinä korostuu erilaiset trendijutut, joilla ei yleensä ole mitään käyttöarvoa, vaan saattaa olla päinvastoin esim. lasikatot.


      • VirtanenKalle

        Tärkeintä on hyvä selitys auton huonoudelle. Niitähän tojotistit ovat mestareita keksimään, kun auto on se kaikkein huonoin.


      • Puhutaan_nykyisistä
        Prognoosi kirjoitti:

        Lukutaitoa on sekin että osaa katsoa itselle oleelliset asiat ja mitkä sattuu olemaan vain "vertailun" tekijän mielipidettä tai hänen tarpeisiin sopivia.
        Esim. penkin istuinosan pituus ja korkeus, itsellä kun on pituutta, niin en saa tukea esim. E-sarjan mersussa ja istuinosa tuntuu lyhyelle, joten miksi minä välittäisin jonkin lyhyemmän vertailijan mielipiteestä tästä asiassa, itse testaamalla on tämäkin helppo todeta, onko ok vai ei.
        Samoin kuin hybridin soveltuvuus omaan käyttöön, eli paljonko on sille sopivaa ajoa vai onko ei soveltuvaa ajoa, samoin kuin pystyykö lataushybridiä lataamaan tällä hetkellä.

        Pelkkä vertailun mitallisijojen tuijottelu johtaa autonhankinnassa pieleen, mutta jos valintaperusteena on vain mielikuvat, niin anna mennä, oma on päänsärkysi.

        Autolehdethän eivät tee enää kunnon kestotestejä kattavasti eri merkeillä, vaan suuri osa on näitä hutaisemalla tehtyjä vertailuita, joihin tiedot saa kuka hyvänsä netistä ja puolen tunnin koeajolla selviää ne ajo-ominaisuudetkin. Siitä syystä jututkin ovat sitten pelkkiä mielikuvia, kun siinä korostuu erilaiset trendijutut, joilla ei yleensä ole mitään käyttöarvoa, vaan saattaa olla päinvastoin esim. lasikatot.

        >Esim. penkin istuinosan pituus ja korkeus, itsellä kun on pituutta,
        >niin en saa tukea esim. E-sarjan mersussa ja istuinosa tuntuu lyhyelle...

        Olet varmaankin koeistunut vanhempia E-Mersuja?

        Itse en ole uusimmassa Eemelissä (W123/S213) istunut edes takapenkillä, mutta jo C-mallisessani vuodelta 2015 on etujakkaroissa pituussuunnassa säätyvä etupala: istuinosan pituutta voidaan siis säädellä. Vastaava taatusti nykyisin E:ssäkin, pitäisi tuen riittää pitkäkoipisemmallekin. Tilasin omani vielä sähkösäädöillä, jotka liikuttelevat myös tätä etupalaa. Ulkopeilitkin säätyvät siinä samalla, muistiin tallennettujen omien asetusten mukaan. Autoa välillä käyttävä Rouva kiittää!


      • Makuuwaunut
        Puhutaan_nykyisistä kirjoitti:

        >Esim. penkin istuinosan pituus ja korkeus, itsellä kun on pituutta,
        >niin en saa tukea esim. E-sarjan mersussa ja istuinosa tuntuu lyhyelle...

        Olet varmaankin koeistunut vanhempia E-Mersuja?

        Itse en ole uusimmassa Eemelissä (W123/S213) istunut edes takapenkillä, mutta jo C-mallisessani vuodelta 2015 on etujakkaroissa pituussuunnassa säätyvä etupala: istuinosan pituutta voidaan siis säädellä. Vastaava taatusti nykyisin E:ssäkin, pitäisi tuen riittää pitkäkoipisemmallekin. Tilasin omani vielä sähkösäädöillä, jotka liikuttelevat myös tätä etupalaa. Ulkopeilitkin säätyvät siinä samalla, muistiin tallennettujen omien asetusten mukaan. Autoa välillä käyttävä Rouva kiittää!

        Penkkiä monta kertaa ja aina näitä uusimpia malleja.
        Istuinosan etupalalla ei ole väliä, jos reidet ovat irti siinä kohtaa.


    • HyväHalpaMukava

      Aloittaja vertaili Golfin 1,0 mottia ja toyotan hybridiä. Meikäläinenkin haluaa ajaa kohtuullisilla kustannuksilla ja kunnon autolla. Nykyinen auto S80 D5, 2007 mutta onhan se mukavampi kuin joku mopoauto. Mitä tulee kustannuksiin, niin on niin vaikea laskea niitä satasten tarkkuudella. Mainittu volvo ei enään maksa kovinkaan paljon. Seuraavaksi olen ajatellut E-mallin MB:tä 10-15 t€ hintaluokassa.
      Ei ole minkäänlaista mielitekoa ostaa Golffia tai jotain Aurista. Ehkä avensista voisi ajatella, mutta en ole koeajanut, joten en tiedä.

      • aaveratsastajajaengland

        Avensis kannattaa koeajaa, niin tietää ainakin, mitä ei haluaisi mistään hinnasta. Golf on noista paras, parempi kuin se kymppitonnin Mese.


    • säästöporsas

      Säästää se paperilla, vaikka käytännössä ei säästäkään. Onhan sekin jo jotain.

      • TotuusToyotasta

        Kun lasketaan mukaan myös vakuutus, ei Tojon hybridi enää säästä edes paperilla. Huuhaata koko Tojo.


      • Tiin-nokkaan
        TotuusToyotasta kirjoitti:

        Kun lasketaan mukaan myös vakuutus, ei Tojon hybridi enää säästä edes paperilla. Huuhaata koko Tojo.

        Se vakuutusasia on kyllä käsitelty perinpohjin.
        Kenellekkään muulle asia ei ole jäänyt epäselväksi kuin yksinkertaisille 1.0 kolopalloautokerholaisille.


    • suhteellisuutta

      Todellinen mitattu kulutus 7.6 l 100 km ei minusta ole lainkaan huono kun ajo on sekalaista. Autossa on kuitenkin 1.8 litrainen bensamoottori ja sen lisäksi sähkömoottori ja vielä lisäpainona hybridin akut.

      • Nopsatapsa

        Ompa sulla kovaruokanen..itellä 4.7 litraa vähemmän lähempänä


      • lisä.kiloja

        Toyotan hybridivarustus on kuitenkin lähes 200 kg kevyempi kuin e-Golfin, jolle hörppii bensiiniä yli 8l/100km patterin loputtua.


      • opettele.perusasiat
        lisä.kiloja kirjoitti:

        Toyotan hybridivarustus on kuitenkin lähes 200 kg kevyempi kuin e-Golfin, jolle hörppii bensiiniä yli 8l/100km patterin loputtua.

        Nyt tojotero on täysin kujalla taas. e-Golf ei pysty hörppimään bensaa kun siinä on ainoastaan sähkömoottori. GTE tarkoitit muttta et pysty edes viittaamaan oikeaan malliin. Täysi pelle.


      • lisä.kiloja
        opettele.perusasiat kirjoitti:

        Nyt tojotero on täysin kujalla taas. e-Golf ei pysty hörppimään bensaa kun siinä on ainoastaan sähkömoottori. GTE tarkoitit muttta et pysty edes viittaamaan oikeaan malliin. Täysi pelle.

        Eipä paljoa kiinnosta tutkiskella kansanvaunumalleja enää. Yhden öljyn kulutuksen seuraamiseen ja lisäämiseen kului liian paljon aikaa. Mutta GTE-mallia kylläkin tarkoitin. Siis sitä hybridiharjoitelmaa.


    • täysin.turha

      turha kirjoitella mutua kun oikeaa
      mitattua tietoia on tarjolla

      Golf vie 5,7 litraa

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&powerunit=2

      ja Hybridi Auris 5,4

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2014&powerunit=2

      hybridi kuluttaaa muutaman desin vähemmän, mutta ei hanki koskaan lisähintaa takaisin. Siksi tojon hybrdit ovat jääneet tojon omaksi huviksi. Ostava yleisö osaa laskea.

      • Tero.hybridillä

      • viherpiipertäjille

      • Reilutmarginaalit
        viherpiipertäjille kirjoitti:

        täysin marginaalipuuhailua. Palataan asiaan kun joku tojon hybridihärpätys pääsee trafin rekisteröintitilastoissa top-10 listalle.

        Voi siis palata heti, Auris hybridi olisi tammi-maaliskuun ensirekisteröintien mallitilastossa 8s, jos mallitilastossa olisi eritelty muu käyttövoima vs. hybridit.


      • Reilutmarginaalit
        Reilutmarginaalit kirjoitti:

        Voi siis palata heti, Auris hybridi olisi tammi-maaliskuun ensirekisteröintien mallitilastossa 8s, jos mallitilastossa olisi eritelty muu käyttövoima vs. hybridit.

        Korjataan, olisi ollut 7s tuossa tapauksessa.


      • 7sListalla

        Missä viipyy asiaan palaaminen? Härpättäjällä loppui argumentit.


    • kannattaa-ajatella

      Meillä taa skoda 1,4 litran bensa farkku 2015, ajettu 35000 km, kuluttaa 0,5-0.8 litraa enemmän kuin edellinen 140 000 nissan primera farkku, 1,6 litraisella koneella.

      Primera on isompi, painavampi, matkanopeudet keskimäärin aivan samoja, säännöllisillä vakio matkoilla.
      Skodalla tosin tulee lähdettyä paljon reippaammin liikkeelle.

      Moni on sanonut että kattokaiteen syy 80 nopeudessa puoli litraa ja 120 jo yli litran sadalla, Nissanissa oli vain reiät, ei kaiteita.

      Muuten vertaillen, Nissania ajaessa piti tällaisen 84 vuotiaan katella aina eteensä ettei menny reunaviivalle, Skodassa voi katsella rauhassa maisemia ja kulkee mukavasti suoraan.
      Suurin syy vaihtoon oli valot, tuli liikkeen asentamista Xenon-valoista melkoinen lasku kun olin osittain kolarin osapuoli, yksi osapuoli kertoi valojen häikäisyn syyksi onnettomuuteen. Koko onnettomuuden lasku jotai kaksisataatuhatta euroo, minulle siitä 15 % kun oli laittomat vbalot.

      • Ihmettelen_kovasti

        Nissan-Skoda-vertailu on kaukana tämän keskustelun aiheesta, mutta kommentoin ihmetellen siitä huolimatta.

        "Meillä taa skoda 1,4 litran bensa farkku 2015, ajettu 35000 km, kuluttaa 0,5-0.8 litraa enemmän kuin edellinen 140 000 nissan primera farkku, 1,6 litraisella koneella.
        Primera on isompi, painavampi, matkanopeudet keskimäärin aivan samoja, säännöllisillä vakio matkoilla.
        Skodalla tosin tulee lähdettyä paljon reippaammin liikkeelle."

        Mistähän kohtaa Primera on isompi auto kuin Octavia 3? Viimeisimmän Primeran ja Octavian pituudessa on eroa 2cm, korkeudessa ja akselivälissä 1cm, Octavia on 5cm leveämpi. Vanhemmat Primerat olivat mitoiltaan viimeistä pienempiä. Toki Primera on vanhempaa koritekniikkaa edustavana jonkin verran painavampi.
        Yhdestäkään koeajosta tai vertailusta ei löydy vahvistusta Primeran pienemmästä polttoaineenkulutuksesta verrattuna Octaviaan. Primera ei ole millään moottorilla osoittautunut kovin taloudelliseksi edes aikalaisiinsa verrokkeihin verrattuna. Octavia taas on poikkeuksetta lyönyt kaikki konsernin ulkopuolelta tulleet kilpailijansa hybridejä lukuunottamatta. Viime vuosien vertailutestien kulutuslukemat ovat kautta linjan jopa pienempiä kuin viime ja edellisellä vuosikymmenellä saman kokoisilla autoilla.
        Jotain vikaa on laskelmissasi. Vika on ajosuoritteissa, ajotavassa tai datassa josta päätelmäsi olet tehnyt. Veikkaan kaikissa olevan poikkeavuutta.


    • saasteVWskodaudiseat
    • Neeivaanosaa

      Hönö se vaan selittelee täällä että raskas hybridi kulkee kolmella litralla ja D4D kestää miljoona kilsaa. Ja että Toyota on mukava ja huoleton eikä yhtään ruostu.

      Ja kuitenkin jalkainen testi, vertailu ja tilasto kertoo ihan päinvastaista.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe