Pöllinajon taksa

Autoyrittäjyys

Tietääkö kukaan paljonko pöllinajosta saa taksaa alihankkijana?

Laskeskelin että pitäisi saada lähemmäs 1.90 euroa joka kilometri, oli kuormaa tai ei, että on hommassa edes jotain tolkkua. Taitaa kuitenkin olla märkä päiväuni että tuollaista taksaa saisi?

16

1650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armas.1

      Voipi maksoo höyli työantaja kakshii ja jos sattuu ettei pussissa satu olemaa pienempöö nii voep sillä lantilla heittee.

    • Autoyrittäjyys

      Taitaa olla niin surkeat taksat ettei kukaan kehtaa kertoa edes?

    • expöllikuski

      Metsäyhtiöiden taksa on sellainen, että yrittäjää kidutetaan vaan ei tapeta kokonaan. Joskus on tietty käynyt vahinkoja ja veronmaksaja on sitten maksanut laskut.
      Kuskien palkat ei kaiketi ole kovin huonot nykyäänkään ja palkkaturva kyllä maksaa, jos yrittäjältä pelimerkit loppuu, tai sopimus katkeaa hävityn kilpailutuksen jälkeen ja firma menee nurin.
      Kuskiksi kyllä lähtisin edelleen, mutta yrittäjäksi en. Saamamiehellä on aina oikeus takanaan, mutta maksajalla ei.

    • Fh750

      P Savossa 3,5 e km ja odotukset päälle purkupaikalla jos menee yli sovitun

      • Sisu8x4

        Nyt tuli vähän Savonlisää


    • Tattaroy

      Taksa 4 euroa minimi.

      • 10akseia

        Mulle maksavat 6 eura km


      • PuukenkäRahtari
        10akseia kirjoitti:

        Mulle maksavat 6 eura km

        Mulle maksetaan 6 Euroa tunnilta mutta isäntä maksaa puukengät ja rahtaritakin niin se riittää mulle. Olenkin jo päässyt puukenkien takia Abc:llä rahtipiireihin.


    • kokeileppa

      1.90 ei taida kyllä tänäpäivänä riittää edes alv.0 kaikkien velvoitteiden hoitoon etenkään jos ajetaan lyhyempiä kuljetusmatkoja joissa raskaassa talvikelissä pelkkä polttoaineen osuus saattaa nousta lähemmäs litran per kilometri eikä siinä auta vaikka olisi alla suomalainen sisu

    • rahtimijes

      Iha sama mitä maksavat. Pääasia on että saa ajaa isolla kanikalla ja syödä huoltsilla makkarapannuja tuplilla höyrymakkaroilla. jalassa tietysti neopreenikumisaappaat kiila koroilla. Mpaareissa viikonloppuna mölytään häiritsevän kovaäänisesti. Iso maha pitää olla ja epäsiisti olemus myös. kanikan kaikki lisävarusteet itse ostetut ja maksetut.

      • paras-taksa

        Niin mutta siellä Mpaareissahan ne parhaat pöllitaksat selviää ja kovimmat puuautoilijat muuteski. Tosin täytyy aina vain muistaa että nuo hinnat joita siellä kuulee niin eivät yleensä ole voimassa kuin muutaman tunnin ajan joka sitten paljastuu viimeistään kyseisen yön taksikyytiä maksaessa muun kaveriporukan keskuudessa. Ja sit kun maanantai taas koittaa niin voidaan edelleen todeta olevan taas niin säälittävän persaukisia että jaksetaan suunnilleen taas viikko pitää mölyt mahassa huonommilakin hinnoilla ja koittaa kärvistellä. Ja vielä sen verran että kannattaa ottaa seuraavalla kerralla lisäksi se kanikan nahkatakki sinne Mpaariin mukaan joka luo lisää uskottavuutta / huvittavuutta noihin taksoihin :D


    • Autoyrittäjyys

      Katselin netistä osakeyhtiöitä, jotka ovat keskittyneet lähes 100% puunajoon.

      Voittoa "parhaimmillaan" reilu prosentti liikevaihdosta. Neljällä puuautolla jää firmalle 10tuhatta vuodessa. Ei voi muuta kuin nauraa.

      • Rfhyireino

        Mitä jos omistajat nostaneet reilut osingot😀.........sulle ei voi muuta kun nauraa tyhmyydelles


    • Aikuistukaaaaa

      Mistä syntyy ajatus puutavaran kuljetuksen olevan kannattavaa "hyvä" bisnes ? Edes kuppiloiden pöydissä ei uskota tuollaiseen todellisuuteen . Kuljetusalat yleensä kilpailevat itsensä konkurssiin .

    • Hevonrahti

      Todella hyvä taksa mies/hevosparille mutta sen hevosen joutuu kyllä aina ottamaan kotipihalleen yön ajaksi naapureitten kateudeksi.

      • 4-veto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe