Miksei Tojo kelpaa taksiksi?

Siihen on ainakin 5 hyvää syytä ja ne on lueteltu tuossa Hesarin linkissä.
http://www.hs.fi/autot/art-2000005167699.html
Ilmianna
Jaa

121 Vastausta


Renkit mitään valitse vaan isäntä on hommannu skodia liudan rahan tienaamiseen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Palaa sitten kirjoittelemaan kun opit suomenkielen ja kielioppia, kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaiRenkit kirjoitti:
Palaa sitten kirjoittelemaan kun opit suomenkielen ja kielioppia, kiitos.
Opettele sinä kirjoittamaan suomen kieli erilleen, vaikka suomenkielinen kirjoitetaankin yhteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uudella Tojolla 4-5 huoltokäyntiä enemmän vuodessa, kun ajetaan yli 100 tkm/a.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ja kyllähän yhteen vuoteen mahtuu joku takaisnkutsu sekä tojodalle välttämättön ruosteenestokäsittely jotka lykkäävät vääjäämätöntä sitä tavallista tojokohtaloa - elämän päättymistä tässä ulottuvuudessa ja siirtymistä Tojojen taivaaseen, pohjois-Karjalaan tai peräti Afrikkaan. Siellä vasta ymmärtävät autoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä, köyhimmissä Afrikan maissa saattaa hyvinkin törmätä Toyota-merkkiseen taksiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sielläneon kirjoitti:
Kyllä, köyhimmissä Afrikan maissa saattaa hyvinkin törmätä Toyota-merkkiseen taksiin.
onhan kehitysmaissa tojoja mutta ei ne oo Priuksia. Hybridit on ensimmäisen maailman ongelmat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllähän tuota uutta Priusta, ja Prius plussaa on takseina paljonkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
Suosituimmat taksiautot:
1. Mercedes-Benz
2. Volkswagen
3. Volvo
4. Ford
5. Škoda
6. Toyota
Lähde: Trafi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja bmw pääsee sijalle 10 ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
paskarataskin kirjoitti:
Ja bmw pääsee sijalle 10 ?
Juoppoja ja penkille oksentelevia voi kuskata VW-pakullakin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuudes.sija kirjoitti:
Suosituimmat taksiautot:
1. Mercedes-Benz
2. Volkswagen
3. Volvo
4. Ford
5. Škoda
6. Toyota
Lähde: Trafi
Ajoin vähän aikaa Avea kun sen piti olla halpa. Ei ollut. Kyllä se opetti valitsemaan merkin oikein kun joku kutsuu taksin, kukaan ei tule ulos ja kohta samaan osoitteeseen huudetaan taas taksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eipä ole Priuksia näkynyt taksissa. Edellistä koppaa on joskus näkynyt mutta tätä utta ei ollenkaan. Ja hyvä niin. Ei ainakaan huvittais maksaa Mersu/Volvokyydin hintaa jostain muovipulikasta jossa saa varoa ettei naapurit näe.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ExTojo kirjoitti:
Ajoin vähän aikaa Avea kun sen piti olla halpa. Ei ollut. Kyllä se opetti valitsemaan merkin oikein kun joku kutsuu taksin, kukaan ei tule ulos ja kohta samaan osoitteeseen huudetaan taas taksia.
trollipoju jatkaa vanhaan malliin. Vaikeahan sen on uudistua nyt kärähtämisensä jälkeen kun pää on ihan sekaisin strategian muutoksesta. Tähän saakka poju voi aina rauhoittaa keskustelua sivupersoonansa E220CDI:n usein levollisillakin kommenteilla mutta nyt on sekin kortti mennyt. Muut sivupersoonansahan eivät ole olleet uskottavia missään muodossa koskaan. Takaisku on paha, sanoisin jopa että ratkaiseva, ainakin pojun trollausuraa ajatellen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei minulla mitään Mersua ole..Ja inhottavia silti jos joku tulis taksikäytöstä tarjoamaan Tojoa. Se päivä kun koittaa niin sitten on sama siirtyä siihen laillisuuden rajamailla olevaan mukataksipalveluun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eioomersua kirjoitti:
Ei minulla mitään Mersua ole..Ja inhottavia silti jos joku tulis taksikäytöstä tarjoamaan Tojoa. Se päivä kun koittaa niin sitten on sama siirtyä siihen laillisuuden rajamailla olevaan mukataksipalveluun.
onkin se yh-äipän osamaksulla ja sosiaalisektorin tuella ostama Helkama Raisu. Sinä mitään taksia tarvitse, Toyota-palstan oma trollipoju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toisesa ketjussa juuri kerrottiin etä siihen onniin kova kysyntä ettei niitä riitä ollenkan .Päätä jo.
Minun käsittääkseni tilauksia otetaan halukkaasti mutta taksit ovat luopuneet Toyotasta aika lailla kokonan. syyski on mainittu se, että D4D ei kestä, että sitä ei saa automaattina, ja että hybridiin on oltu pettyneitä. Lisäksi asiakaspalaute...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TolpaltaKuuluta kirjoitti:
Toisesa ketjussa juuri kerrottiin etä siihen onniin kova kysyntä ettei niitä riitä ollenkan .Päätä jo.
Minun käsittääkseni tilauksia otetaan halukkaasti mutta taksit ovat luopuneet Toyotasta aika lailla kokonan. syyski on mainittu se, että D4D ei kestä, että sitä ei saa automaattina, ja että hybridiin on oltu pettyneitä. Lisäksi asiakaspalaute...
Asiakkaat tosiaan muistaa aina mainita että alla on riisikippo eikä mersu. Ihan kun en olisi huomannut. Nyt alla oleva Ave on palvellut keskinkertaisesti mutta en ole mitenkään villin tyytyväinen sen ergonomiaan. Myyjähän se viime kädessä ratkaisee, mikä otetaan mutta Tojomyyjän kanssa ei ole neuvotteluja auki tällä hetkelä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuudes.sija kirjoitti:
Suosituimmat taksiautot:
1. Mercedes-Benz
2. Volkswagen
3. Volvo
4. Ford
5. Škoda
6. Toyota
Lähde: Trafi
ja kas, tämänkin listan jumbo...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TolpaltaKuuluta kirjoitti:
Toisesa ketjussa juuri kerrottiin etä siihen onniin kova kysyntä ettei niitä riitä ollenkan .Päätä jo.
Minun käsittääkseni tilauksia otetaan halukkaasti mutta taksit ovat luopuneet Toyotasta aika lailla kokonan. syyski on mainittu se, että D4D ei kestä, että sitä ei saa automaattina, ja että hybridiin on oltu pettyneitä. Lisäksi asiakaspalaute...
Totta, toi kuudes sija on hankittu Arvella eikä millään Priuksella. Ikävä kyllä Aven tilaukset on harventuneet D4D:n maine on kärsinyt ja eikä ne pudottaneet automaatinkin pois valikoimista? Priusta on nyt vähemmän takseissa kuin aikoihin. Uutta ei ollenkaan .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ai pohjois-Karjalassa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Laskussa kirjoitti:
Totta, toi kuudes sija on hankittu Arvella eikä millään Priuksella. Ikävä kyllä Aven tilaukset on harventuneet D4D:n maine on kärsinyt ja eikä ne pudottaneet automaatinkin pois valikoimista? Priusta on nyt vähemmän takseissa kuin aikoihin. Uutta ei ollenkaan .
Just näin. Ongelmana dieselkoneet ja siihen automaatin puute. Tosin nyt on saa bemarin dieselillä mutta ei saa automaattia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jutusta paljastui hyvin ettei taksin omistajia kiinnosta hinta ollenkaan, kiitos siitä autoveron ja mm. Alvn vähennysoikeudelle. Eli tavallinen autonostaja ei ole samalla viivalla näiden kanssa. Mahtaako saada niitä huoltopalvelujakaan 24/7 kuten jutussa kehuttiin ja niistäkin voi tehdä 24% Alvin vähennykset.
Kohta kun taksiala vapautetaan, niin säilyykö nämä ylimittaiset veroedut edelleen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Yrittäjillä ja yrityksillä on tietyt verotusmääräykset ja edut, miksi et ala yrittäjäksi ja ala nauttimaan sen iloista ja eduista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Se työ aika menee korjaamolla kökötykseen epä luotettava TOYO on juuri sellainen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Toinen kouluttamaton "kirjoittaja".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
toyota priushan on saksan yleisin taksi ja suosio nousee koko ajan ympäri maailman, eihän new yorkissa ole kohta muita takseja kuin priusta. vw myynti sakkaa niin takseissa kuin yksityiskäytössä. vw ja skoda kelpaa vain pahimpien juoppojen ja lannan kyyditsemiseen. näin se vaan on totuus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
"Toyota priushan on saksan yleisin taksi..."
Tuo väite vaatii tietolähteen esittämisen!
Itse väitän Saksan yleisimmäksi taksiautoksi edelleen e-sarjan Mersua.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Taxicabs_by_country
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
New Yorkissa on hybridejä paljon takseina, mutta ei Priuksia, vaan muita.
Suurkaupungeissa on nuo saasteet oikeasti ongelma ja siksi siellä kannustetaan patteriautoihin, mutta entäpä sitten? Mitä sillä on merkitystä suomalaisen autoiluun?
Meillä taksit hankitaan muilla perusteilla, kuten tuossa Hesarin artikkelissa todettiin ja muun maailman asiat ei siihen vaikuta, dorkat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mitenTyhmäSaaOlla kirjoitti:
New Yorkissa on hybridejä paljon takseina, mutta ei Priuksia, vaan muita.
Suurkaupungeissa on nuo saasteet oikeasti ongelma ja siksi siellä kannustetaan patteriautoihin, mutta entäpä sitten? Mitä sillä on merkitystä suomalaisen autoiluun?
Meillä taksit hankitaan muilla perusteilla, kuten tuossa Hesarin artikkelissa todettiin ja muun maailman asiat ei siihen vaikuta, dorkat.
En ole missään päin nähnyt Prius-takseja kovin paljoa, en edes Japanissa jossa on kylläkin paljon hybridi-Crowneja. Olin kuvitellut crownia edustajvksi autoksi mutta yllättävän pieni ja epämukava se oli. Ja muovinen, ei epäilystäkään merkistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuttutyyli kirjoitti:
En ole missään päin nähnyt Prius-takseja kovin paljoa, en edes Japanissa jossa on kylläkin paljon hybridi-Crowneja. Olin kuvitellut crownia edustajvksi autoksi mutta yllättävän pieni ja epämukava se oli. Ja muovinen, ei epäilystäkään merkistä.
trollipojun hörhöily jatkuu. Nyt se on käynyt jo Japanissakin takseja katsomassa. Kävitkö E220CDI:llä vai uudella isolla Volvolla? On sinulla ongelma kun ei tiedä millä lähtisi Japaniassa käymään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojun hörhöily jatkuu. Nyt se on käynyt jo Japanissakin takseja katsomassa. Kävitkö E220CDI:llä vai uudella isolla Volvolla? On sinulla ongelma kun ei tiedä millä lähtisi Japaniassa käymään.
En ole trollipoju enkä hörhöile enkä omista kumpaakaan mainituista. Mutta olen käynyt sekä Tokiossa, Kiotossa että parissa pienemmässä paikassa. Voin vahvistaa todeksItse että kaikki käyttämäni taksit ovat olleet crowneja. Kuulemma jotain vastaavan kokoista Nissanin käytetään myös.

Voinpa kertoa senkin että kovalta ja ahtaalta crowninkin kyyti tuntuu, huolimatta japanilaiselle taksilla tyypillisestä pitsipäällisestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Käytyon kirjoitti:
En ole trollipoju enkä hörhöile enkä omista kumpaakaan mainituista. Mutta olen käynyt sekä Tokiossa, Kiotossa että parissa pienemmässä paikassa. Voin vahvistaa todeksItse että kaikki käyttämäni taksit ovat olleet crowneja. Kuulemma jotain vastaavan kokoista Nissanin käytetään myös.

Voinpa kertoa senkin että kovalta ja ahtaalta crowninkin kyyti tuntuu, huolimatta japanilaiselle taksilla tyypillisestä pitsipäällisestä.
et ole käynyt missään koska viimeiset reilun 10 vuotta olet istunut yh-äipän peräkammarissa yksinäisenä skitsofreenikkona aamuvarhaisesta seuraavaan yöhön omalla 18 h/vrk rytmilläsi postaamassa paskaa palstoille. Et poju näytä tajuavan että sairautesi ja lapsentasoisen mielikuvituksesi tajuaa jokainen joka kirjoittamistasi autoasioista vähänkään tietää tai joka maailmalla vähänkään matkustaa. Uskottavuutesi on siis tasan nollassa kaikkine sivupersooninesi ja erityisen kipeästihän kärysi kävi tuolle näennäisen asiallisesti kirjoittaneelle E220CDI-nimimerkillesi. Aivan sama mitä jatkossa tänne kirjoittelet, kaikki tyrmätään koska tiedetään ne jutut mielenterveyspotilaan kirjoittamiksi. Kiva elämä sulla, Toyota-palstan trollipoju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No_ihan_varmasti kirjoitti:
et ole käynyt missään koska viimeiset reilun 10 vuotta olet istunut yh-äipän peräkammarissa yksinäisenä skitsofreenikkona aamuvarhaisesta seuraavaan yöhön omalla 18 h/vrk rytmilläsi postaamassa paskaa palstoille. Et poju näytä tajuavan että sairautesi ja lapsentasoisen mielikuvituksesi tajuaa jokainen joka kirjoittamistasi autoasioista vähänkään tietää tai joka maailmalla vähänkään matkustaa. Uskottavuutesi on siis tasan nollassa kaikkine sivupersooninesi ja erityisen kipeästihän kärysi kävi tuolle näennäisen asiallisesti kirjoittaneelle E220CDI-nimimerkillesi. Aivan sama mitä jatkossa tänne kirjoittelet, kaikki tyrmätään koska tiedetään ne jutut mielenterveyspotilaan kirjoittamiksi. Kiva elämä sulla, Toyota-palstan trollipoju.
Täytyy sanoa että kun vertaa kahta edellistä postausta niin ei jää epäselväksi kumpi on mielenterveyspotilas.

On tullut käytyä Tokiossa, tosin lyhyesti, ja kyllä ne taksit minusta keltaisilta Crowneilta näytti, en tiedä oliko hybridejä kun en käyttänyt.

Lähi- ja kaukoidän maissa ja Afrikassa on paljon Toyota-takseja, ei Priuksia kuitenkaan. Siis kehitysmaissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kehitysmaataksi kirjoitti:
Täytyy sanoa että kun vertaa kahta edellistä postausta niin ei jää epäselväksi kumpi on mielenterveyspotilas.

On tullut käytyä Tokiossa, tosin lyhyesti, ja kyllä ne taksit minusta keltaisilta Crowneilta näytti, en tiedä oliko hybridejä kun en käyttänyt.

Lähi- ja kaukoidän maissa ja Afrikassa on paljon Toyota-takseja, ei Priuksia kuitenkaan. Siis kehitysmaissa.
Ei tarvitse arvailla mitä autoja Tokion taksit ovat kun hakee googlen kuvahaulla "tokyo taxi vehicles". Ei sieltä todellakaan mitään Priuksia hyppää silmille!
Toyota-palstan nyt vaan on niin saatanan tyhmä, että kuvittelee muitten olevan samanlaisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tokyo_taxi kirjoitti:
Ei tarvitse arvailla mitä autoja Tokion taksit ovat kun hakee googlen kuvahaulla "tokyo taxi vehicles". Ei sieltä todellakaan mitään Priuksia hyppää silmille!
Toyota-palstan nyt vaan on niin saatanan tyhmä, että kuvittelee muitten olevan samanlaisia.
trollipojun virtuaalimatkat netin ihmeellisessä maailmassa. Siihen se sitten jääkin, trollipojun matkustelu ulkomailla. Eikö se olekin vähän nolo edes tunnustaa ettet oikeasti ole käynyt ainakaan viimeisten kymmenen vuoden aikana missään vaan kaikki päivät ovat kuluneet yh-äipän peräkammarissa trollaten. Sen nimittäin näkee viestihistoriastasi joka on helppo tunnistaa koska se ei ole kehittynyt yhtään reiluun kymmeneen vuoteen. Ainoastaan virtuaaliautosi E220CDI ja Volvot V70 ja V40 ovat pysyneet ajassa mukana mutta nehän ovatkin kuten jo todettiin, virtuaaliautoja. Lapsellisuutesi ja noloutesi senkun jatkuvat ja alat olla taas nurkassa kyykyssä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Missäpäin Saksaa olet käynyt? Siellä on sama kuin meillä mutta ei emmän Mersua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojun virtuaalimatkat netin ihmeellisessä maailmassa. Siihen se sitten jääkin, trollipojun matkustelu ulkomailla. Eikö se olekin vähän nolo edes tunnustaa ettet oikeasti ole käynyt ainakaan viimeisten kymmenen vuoden aikana missään vaan kaikki päivät ovat kuluneet yh-äipän peräkammarissa trollaten. Sen nimittäin näkee viestihistoriastasi joka on helppo tunnistaa koska se ei ole kehittynyt yhtään reiluun kymmeneen vuoteen. Ainoastaan virtuaaliautosi E220CDI ja Volvot V70 ja V40 ovat pysyneet ajassa mukana mutta nehän ovatkin kuten jo todettiin, virtuaaliautoja. Lapsellisuutesi ja noloutesi senkun jatkuvat ja alat olla taas nurkassa kyykyssä.
Tarvitset apua. Hakeudu hoitoon. Tai käy edes siellä japanissa kurkkaamassa että paljonko taksissa näkyy priuksenpaskoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
itse otan taksiksi aina Toyota Avensiksen tai Toyota Prius Hybridin, ne on herrojen autoja ja haluan päästä perille kohteeseen varmasti, mukavassa ja äänettömässä kyydissä. vw ja skoda peltirumpu jää tolpalle, niihin en mene enää ikinä kun sen virheen on kerran erehtynyt tekemään. onneksi vw ja skoda onkin hävinnyt takseissa jo lähes kokonaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Uudelle Priukselle TM mittasi koeajosssa takapenkiltä 75 dB melut 120km/h nopeudella sileällä asfaltilla . Pahimmat kilpailijat menevät alle 70 dB.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vai.äänettömässä kirjoitti:
Uudelle Priukselle TM mittasi koeajosssa takapenkiltä 75 dB melut 120km/h nopeudella sileällä asfaltilla . Pahimmat kilpailijat menevät alle 70 dB.
Priukselle mitattu arvo olikin TM:n mittaushistorian suurin tuon koko- ja hintaluokan autolle mitattu. Kaupallisista syistä asia vaiettiin koeajokertomuksessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vai kyttäät taksijonossa ja odotat että saat Priussin allesi, juupa juu. Priussin kyyti on todella surkeaa ja rengasmelu kuorrutettuna nitisevän muovisisustan vikinällä onkin suurta nautintoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vai.äänettömässä kirjoitti:
Uudelle Priukselle TM mittasi koeajosssa takapenkiltä 75 dB melut 120km/h nopeudella sileällä asfaltilla . Pahimmat kilpailijat menevät alle 70 dB.
Kyllä 195/65-15 tulee olemaan Priuksen yleisin rengaskoko ainakin, jos koeajolla pääsee vertaamaan. Joku voi hurmaantuu 17-tuumaisista vanteista ,vähäksi aikaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vai.äänettömässä kirjoitti:
Uudelle Priukselle TM mittasi koeajosssa takapenkiltä 75 dB melut 120km/h nopeudella sileällä asfaltilla . Pahimmat kilpailijat menevät alle 70 dB.
Siinä on pari joka ei kuulu yhteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
En tiedä millä paikkakunnalla asut kun odottelee Toyotaa taksiksi mutta Helsingissä suosittelen kävelemään. Toyota-taksin odottamisessa saattaa kestää useampikin päivä. Todennäköistä on että tulee joku länsimainen laatumerkki tai ainakin superppi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hehheh, kauanko kestää sopivan taksin löytyminen?

Onko vuokra-autoa helppo löytää, niillä taitaa olla kaikkia merkkejä mutta ei Toyotaa eikä Lexusta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä siitä taksiautolistasta aika monta euromerkkiä puuttui. Ei näkynyt Opeleita,ranskanrapeita,Fiateja,Saabeja,Jaguareja, eikä muita japsejakaan ollut kuin Toyota. Vain trollin mielestä Toyota ei kelpaa. Voisi mennä tutustumaan Tallinnan taksiautokantaan, joka toimii puhtaasti markkinataloudessa. Täällä kun taksi on monopolissa, toivottavasti ei kauan, hinnoittelu on kuin apteekissa ja luvanvaraisuus samaa tasoa tai tiukempi. Silloin ostetaan kallis premium, kun asiakkaat sen kuitenkin maksaa ja verot voi vähentää. Toivottavasti ala tervehtyy kun se vapautetaan ja saattaa Avensiskin kelvata taksiin niinkuin naapurissakin. Miksi taksin pitää olla kallis premiumauto ? Monopoliyrittäjän ökyilyynkö, vai ryöstöhinnoittelun maksajille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ja mikä ratkaisee Tallinassa auton valinnan, ehkä suomalaisen Toyotauskovaisen sana tai joku muu yhtä väkevä fakta.
Jos olisit lukenut kyseisen artikkelin, niin olisit ymmärtänyt miten itse auton hankintakulut muodostuvat ja laatuautosta saa hyvän hyvityksen vaihdossa. Edelleen väliraha ratkaisee autokaupassa ja taksissa huoltopalvelut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ehkä se valinta perustuu siellä puhtaasti markkinatalouden faktoihin. Uutta Avensista ainakin näkyy olevan pivin pimein Tallinnan taksissa. Paskattejakin aika paljon. Skoda näyttäisi hiipumisen merkkejä ja uutta Meseä ja Volvoa ei juurikaan näy katukuvassa taksina. Tuskin siinä mikään "Toyotauskovaisen sana ratkaisee. Laatuautosta saa parhaan hyvityksen vaihdossa, kuten Suomessa ainakin on asianlaita tutkitusti, kun Toyotassa arvo säilyy parhaiten. Näin vaan on omin silmin todettu ilman mitään "uskovaisuutta"!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Useammin näkee Mondeota, C5:tätä , 508:a tai 500-sarjan BMW:tä kuin uutta Priusta taksissa. Jokunen muutaman vuoden vanha Ave näyttäisi olevan mutta eiköhän Aveen sortuneet ole joko lopettamassa tai vaihtamassa merkkiä. Prius on harvinainen ja uusi Prius erittäin harvinainen. Hyvä niin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EuromerkkejäRiittää kirjoitti:
Useammin näkee Mondeota, C5:tätä , 508:a tai 500-sarjan BMW:tä kuin uutta Priusta taksissa. Jokunen muutaman vuoden vanha Ave näyttäisi olevan mutta eiköhän Aveen sortuneet ole joko lopettamassa tai vaihtamassa merkkiä. Prius on harvinainen ja uusi Prius erittäin harvinainen. Hyvä niin.
Totta, viimeksi pääsin C5tosen kyydissä lentokentältä. Oli vähän vanhahtavan näköinen peli mutta mukava, tilava ja elegantti. Kun uusi malli tulee niin saattaa Mondeo vaihtua Sitikaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PehmeätKyydit kirjoitti:
Totta, viimeksi pääsin C5tosen kyydissä lentokentältä. Oli vähän vanhahtavan näköinen peli mutta mukava, tilava ja elegantti. Kun uusi malli tulee niin saattaa Mondeo vaihtua Sitikaksi.
Yhteen aikaan oli jopa c6. Se vasta oli luxusauto. Mutta se on jo vuosia ollut siviilissä. Toisin kuin c5, se on varmasti kallis ylläpidettävä ammattikäytössä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä Priuksia ja Auris hybridejä näkyy aika usein pääkaupunkiseudun liikenteessä ja niillä tekee tuttavan taksikuskin mukaan paremman tilin kuin Mersulla kun sidottu pääoma on paljon pienempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllähän Auris taksina on tosi harvinainen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kerran.vuodessa kirjoitti:
Kyllähän Auris taksina on tosi harvinainen.
Juu, ambulanssinakaan ole näkynyt enempää kuin VW poloistakaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos ihminen luokiteltaisiin rikoslaissa eläimeksi, saisi Toyota taksit syytteen eläinrääkkäyksestä.
Ilmianna
Jaa
On niissä niitä mersuja kylliksi, eikä lueta hesarista laatuautojen perään. Eikä niin harmita, kun ei ole oma.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mitkä on automerkit joilla ajetaan paljon häh??Ja vielä paljon ajettunakin kelepaa jopa kaupaks VOLVO ja MERSU niitäkin korjataan toki.Näin se vaan on vieläkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Terojen tuska on käsin kosketeltavaa.
Ilmianna
Jaa
Suomen taksi hinnoilla kukaan ei hakua istua muovi helvettiin.
Ilmianna
Jaa
trollipoju on tässä keskusteluissa mielestään omalla mukavuusalueellaan solvaamassa Toyotaa. Ei tarvitse todistaa tai perustella mitään, kunhan vaan oksentelee omaa sairasta agendaansa. On se kyllä nolo ja tosi lapsellinen, ei edes Euroshopper-mopojonnen tasolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Kaikkia voi haukkua trollipojuiksi, kun ei tarvitse todistaa tai perustella mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Naulankantaan kirjoitti:
Kaikkia voi haukkua trollipojuiksi, kun ei tarvitse todistaa tai perustella mitään.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Edellisessä mielestäni perusteltiin aika perusteellisesti että olet trolli joka vaan oksentelee vammaisten aivojesi tuotoksia! Pitäisikö sitä vielä jotenkin todistella? Toyotahan oli taksiluettelossa mukana ja sinä pöljänä vaität, ettei kelpaa. Bemariakaan ei luettelossa näkynyt ollenkaan, miksei kelpaa?
Eikä Opelia ja Jaguaariakaan, mikseivät kelpaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Trollin.ongelma kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Edellisessä mielestäni perusteltiin aika perusteellisesti että olet trolli joka vaan oksentelee vammaisten aivojesi tuotoksia! Pitäisikö sitä vielä jotenkin todistella? Toyotahan oli taksiluettelossa mukana ja sinä pöljänä vaität, ettei kelpaa. Bemariakaan ei luettelossa näkynyt ollenkaan, miksei kelpaa?
Eikä Opelia ja Jaguaariakaan, mikseivät kelpaa?
"oksentelee vammaisten aivojesi tuotoksia"
Täyspäisen kirjoittelua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Trollin.ongelma kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Edellisessä mielestäni perusteltiin aika perusteellisesti että olet trolli joka vaan oksentelee vammaisten aivojesi tuotoksia! Pitäisikö sitä vielä jotenkin todistella? Toyotahan oli taksiluettelossa mukana ja sinä pöljänä vaität, ettei kelpaa. Bemariakaan ei luettelossa näkynyt ollenkaan, miksei kelpaa?
Eikä Opelia ja Jaguaariakaan, mikseivät kelpaa?
Sinä se Tojopalstan trollipoju olet. Välillä iniset puolustellen tojopalstalla ja sitten uliset muilla pastoilla mm. yh-äippä hourujasi. Sulla on koko ajan verenpainen korkealla sen huomaa jo sun kommenttien laadusta. Kannattaa vaihtaa jo merkkiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Naulankantaan kirjoitti:
Kaikkia voi haukkua trollipojuiksi, kun ei tarvitse todistaa tai perustella mitään.
todistaa mitään kun sinä itse todistat viesteilläsi muutaman minuutin välein olevasi palstan trollipoju. Luulisi vituttavan kun viimeinenkin välillä järkevältä kuulostanut sivupersoonasi E220CDI paljastui varomattomuutesi takia. Noilla sivupersoonillasi todistat myös meille muille kuinka epävarma olet itsestäsi. Meinaatko että olet jotenkin uskottavampi kun kehut omia kirjoituksiasi useamman samanmielisen viestin voimalla. No et ole vaan meistä sellainen on erityisen noloa ja lapsellista peruskoulutasoista sekoilua. Jos olet itse vähän yksinkertainen, ei kannata luulla samaa meistä muista. Valehtelusi paljastuu varmasti aina kun sellaista yrität, samoin tarkoitushakuisen sairaat linkityksesi milloin mihinkin paljastavat vain lapsellisuutesi ja kehittymättömyytesi. Vaan kuinkapa pelkästään skitsofrenian- ja nettikuplassa elämällä kokemusta voisikaan karttua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tallinasa vangit ajaa toyoila taksii joisa lehmännahka penkit.
Ilmianna
Jaa
Huoltoväli 15 tkm ja takuu 100 tkm.
Ilmianna
Jaa
Kuka ottaisi Toyota-taksin tolpalta? Ainostaan umpihumalainen. Edes renkejä ei tahdo saada Toyotiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Selvin päin kukaan täys järkinen ei aja TOYOTAA
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onpas täällä taas nähty trollipoika monta kertaa! On sitä viittaa soviteltu monesti minunkin harteilleni; tässä postaan joka tapauksessa ensimmäisen viestini tähän ketjuun.

On sanomattakin selvää, että Toyota kelpaa taksiin ja merkki on toki taksissa aika hyvin edustettunakin. Kärkisijoilla kuitenkin nähdään sitä parempia (ja pääsääntöisesti kalliimpia) merkkejä, enkä ihmettele tätä lainkaan.

Kun itse tilaan taksin, on aivan yhdentekevää, minkä merkkinen auto sieltä tulee. Tolpalta otan myös ensimmäisen vuorossa olevan, merkistä viis. Maksan vain itseni tai seurueeni kuljettamisesta paikasta toiseen, en autosta.

Itselläni on ollut vuosikymmenien mittaan autoja yhtätoista eri merkkiä, osa työsuhdeautoina ja osa kakkosautoina. Joukkoon on mahtunut yksi japanilaismerkki, ja se ei ole Toyota. Nykyinen autoni on sitten kahdestoista merkki autoiluhistoriassani. Näkyy olevan taksimiestenkin suosikki, peräti heidän suosikkilistansa ykkönen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
trollipoju viittaa tässä "premium"-nimimerkkiinsä E220CDI joka kärähti nolosti eilen. Siinä meni sekin vaivalla rakennettu sivupersoona jolla oli edes vähän uskottavuutta jutuissaan. Vaan kaikki luhistui kuin korttitalo pojun varomattomuuteen kirjoittelussaan. Masennus mahtaa olevan käsinkosketeltavaa ja trollaustulevaisuus yhtä epätoivoista kuin Vw-konsernin selviämistaistelu huijaustensa kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Sulla on koko ajan verenpainen korkealla"
Täyspäisenkö kirjoittelua?
Ilmianna
Jaa
"Tallinasa vangit ajaa toyoila taksii joisa lehmännahka penkit."

Nyt tuli todella kateellisen katkera vuodatus kun totuus satuttaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kanarian saarilla suurin osa takseista on Toyota -merkkisiä, Priusta, Avensista ja Versoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tukholman takseissa Prius on varsin yleinen merkki ja niillä ajetaan paljon. Myös binesmaailman asiakkaat pitävät hiljaisesta kyydistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"hiljaisesta kyydistä" tykkävät, miten Prius voi sitä tarjota? Se tarjoaa lähinnä epämukavia istuimia, muovin ihanaa nitinää ja tuulen suhinaa. On meinaan muutamassa oltu kyydissä ja kurjaksi havaittu. Paskin versio on kernipenkkinen versio jossa perse ja selkä hikoaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jännä miten kakkoskopan Priuksia meni jonkin verran ja niitä näkyi aika pitkään, tietenkin vähemmän kuin tyylikkäitä länsiautoja. Mutta sitä törkeänäköistä uutta mallia eiole näkynyt yhtään. Kovaksi onneksi sattui kerran tuollainen vanhankopan Prius alle enkä ehtinyt lähettää takaisin ja tilata uutta. Kuski kertoi että isäntä oli säästääkseen ostanut Priuksen mutta säästöt olivat jääneet saamatta tai ainakaan ne eivät kattaneet isoa hankintahintaa ja usein toistuvia huoltoja.
Ilmianna
Jaa
Eipä ainakaan Helsingissä ole näkynyt ensimmäistäkään uutta Priusta missään ammattikäytössä. Ja jos sellaisella ei ruuhka-Suomessa kannata ajella niin vielä vähemmän väljemmillä paikkakunnilla. Joutuisi vaan turhaan pyytelemään asiakkailta anteeksi epämukavaa kyytiä ja ahtaita sisätiloja. Ja tulisi paljon haamusoittoja: ihmiset tilaisivat taksin ja Toyotan nähtyään pysyisivät piilossa ja tilaisivat uuden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä pääkaupunkiseudulla on Priuksia ja Auriksia takseissa, useitakin. Nyt näyttää kuitenkin olevan Volvo-buumi, joka on syrjäyttänyt Mercedeksen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
YARIKSEEN EI SOVI KYMMEN HENKINEN PERHE KERRALLA JA KOULUKYYTEIHIN MYÖS AHDAS JOS PITÄÄ 40 LASTA SAADA KERRALLA MAHTUU.
Ilmianna
Jaa
No kukapa tahtoisi maksaa tojotakyydistä? En minä ainakaan. Pitää olla edes joku laatutaso ja mukavuus autossa, että sen voi valita taksikäyttöön.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
trollipojun itsetunnon olemattoman tason näkee näistä lapsellisista solvausviesteistään. Sitä se on kun on skitsofrenia vaivoina eikä miehen mallia ole koskaan ollut. Tuloksena on peruskoulutasoinen lapsellinen räkänokka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
trollipojun uskottavuus on valahtanut nollaan ja tuskin enää korjaantuu vaikka hiljentäisikin tahtia. On nolannut itsensä niin pahoin ettei sitä pelasta edes ajoittain asiallisen oloinen sivupersoonansa E220CDI. Ja kun nimensä paljastuu, sitä ei pelasta enää mikään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
trollipoju paljastui eilen illansuussa tuoksi E220CDI:ksi. Poju on trollannut täällä sivustoilla jo yli 10 vuotta 18 h/vrk eli ei ole siis oikeissa töissä varmasti koskaan. Trollipoju väittää silti ajelevansa Mersun vähänajetulla n. 30.000€ arvoisella E220CDI:llä. Joo uskotaanhan me nyt kaikki varmasti trollipojua ihan kybällä. Voiko kenenkään uskottavuus enää pahemmin romahtaa. Ei minun mielestäni ainakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ulkomailla on aivan sama vaikka HIACES OLIS PAIKAT 85 HENGELLE MUT ei taida turvavöitä
olla kun osa porukasta kököttää katol nelinkerroin pinossa aika turvallinen TOYO.
Suomen pollissiit sais sydärin kerral eläkkeelle.
Ilmianna
Jaa
Jotenkin niin tuttua: lista autoista, jumbosijalle TOJO.

Taksi-Tojoistakin varmaan suuri osa poistuvia Aveja. Ja lisää ei ole tulossa.
Ilmianna
Jaa
Ei kyllä kehtaisi vaatia asiakkaalta taksamukaista maksua jos kyyti olisi annettu itäauto Toyotalla. Itselläni on Volvo V90, se on kunnollinen työkalu maksavan asiakkaan kuljettamiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
trollipoju ajelee tällä kertaa isolla uudella Volvolla. Voi kuinka noloa ja lapsellista pojun kirjoittelu tänne onkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipoju ajelee tällä kertaa isolla uudella Volvolla. Voi kuinka noloa ja lapsellista pojun kirjoittelu tänne onkaan.
trollipojun uusin sivupersoona onkin nyt Volvo V90-taksimies. Niinpä niin, niinpä tietenkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Trolli siellä, trolli täällä, apua! Olen kusessa, trolleja joka puolella, en saa nukuttua. Toyota on paras auto ja ainoa jolla olen ajanut koko ikäni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipoju ajelee tällä kertaa isolla uudella Volvolla. Voi kuinka noloa ja lapsellista pojun kirjoittelu tänne onkaan.
tiukka "taksimies". Mikäpä siinä, yksi sivupersoona lisää Toyota-palstan trollipojun valikoimaan. Ei tunnu missään vaikka naurattaa niin hitosti kun ajatteleekin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tojotaksien kylkeen pitäisi laittaa tarra: "Ale -30% kaikista kyydeistä"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Odottele vaan kaikessa rauhassa, kyllä ne kaikki taksien hinnat järkevöityy kun ala siirretään markkinatalouteen apteekkihinnoittelusta ja Tsaarin aikainen muinaisjäänne tervehtyy!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huollon toimivuus/huoltoväli on ammattiliikenteessä elinehto, jälleenmyyntiarvo on loppupelissä sivuseikka, mersun on panostanut huoltoon. Toyotalta on myös puuttunut ajanmukainen diesel, tilanne lienee muuttunut? Škodaa näkyy verrattain paljon, tilat ja luotettavuus ovat olleet kohdallaan jo parikymmentä vuotta vaan se huolto? Iso saab olisi ollut kelpo työkalu vaan käsittääkseni huoltoon tökkäs.
Ilmianna
Jaa
No jos ei muuten niin ainakin asiakaspalautteen takia. Ottamatta nyt kantaan ajettavuuteen tai kulutukseen (niissä ei ollut mitään hurrattavaa niissäkään) niin asiakkaat aika suoraan saattoi kommentoida "riisikuppia". Tai kyytiä tilatessaan pyysivät tulemaan länsiautolla.
Ilmianna
Jaa
Taksiyhtiön kanssa voisi sopia sellaisen koodin että "ält" eli älä lähetä Tojoa.

Tai toinen vaihtoehto olisi että jos taksi on japanilainen, niin taksikyyti maksaa viitosen vähemmän. Opiskelijat ja vähäosaiset joutuisivat ottamaan. Mutta totuus on ettei niitä juuri taksina näy, Suomi on ainakin jossain suhteessa vaurastunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Japani ei ole mikään halpa kehitysmaa. Siellä on aika paljon kalliimpaa kuin Suomessa, jopa vanhempien autojen ylläpito. Itseasiassa päästäkseen japanilaisen laadukkaan auton kyytiin asiakkaan tulisi maksaa Japanilisää, jotta se olisi kunnioittavaa ahkeraa ja säästeliästä kansaa kohtaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hyvin siinä että valtio pystyy elättämään mielenterveyspotilaansa vain avohoidossa. Kunnolliseen eristykseen ja hoitoon laitoksissa ei raha riitä vaikka esimerkiksi sinä, Toyota-palstan oma trollipoju kuuluisit ehdottomasti lukittujen ovien taakse ja ainakin kauaksi tietokoneista. Vieroitus olisi vaikea prosessi ja vaatisi joko lobotomia-leikkauksen tai näppien murskaamisen. Ei hitto, sehän olisikin hyvä idea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Yrittäjillä ja yrityksillä on tietyt verotusmääräykset ja edut, miksi et ala yrittäjäksi ja ala nauttimaan sen iloista ja eduista."

Juurikin näin ! Eduskunta hyväksyi juuri lakiesityksen taksimonopolin vapauttamisesta todelliselle yrittämiselle. Vapautuessaan tarjonta tuplaantuu, hinnat puolittuu ja normi ihmiselläkin on varaa käyttää palvelua. Yrittäjiä on takuuvarmasti tulossa pilvin pimein ja markkinat määrittelee automerkit, veloitustason ja kannattavuuden. Verokohtelu samalle tasolle muiden kuolevaisten kanssa, niin ollaan samalla viivalla muidenkin yrittäjien kanssa! Varsin kannatettavaa! Näin markkinatalous toimii muuallakin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Eduskunta hyväksyi lakiesityksen, ei hallitus! Kulut ei todellakaan ole samat muualla kuin monopolissa. Tarjonnan ei tarvitsekkaan tuplaantua, mutta järkevöityy kun ruuhka ja sesonkiaikana voi keikkaa heittää muutkin kuin monopolitaksit. Toimii se taksi muuallakin markkinataloudessa ja huomattavasti edullisimmin hinnoin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hallitus ne lait esittää ja eduskunta sitten hyväksyy tai ei riippuen yleensä siitä millainen enemmistö hallituspuolueilla eduskunnassa on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotalta puuttuu suomen valikoimista taksikokoluokan (miksi iso ulkomittainen pitää olla) auto. Lancruiser olisi paras suomeen.
Ilmianna
Jaa
kun yksi mielenterveyspotilas vääntää ja vänkää monia muita vastaan. Ei tunnu reilulta yksinäistä pojua kohtaan. Kehitysvammaisen tavoin myös mielenterveyspotilaalla tulee olla oikeus purkaa energiansa johonkin ilman että sitä kiusataan. Ajatelkaa vaikka niin ettei potilaalla ole elämässään mitään muuta. Ei parsuhdetta, perheestä puhumattakaan, ei harrastuksia, ei omaa rahaa, eli tavallisen ihmisen kannalta katsottuna koko elämä on päin helvettiä. Jos potilaan ainoa purkautumistie on kirjoittaa näille palstoille, oli se sitten minkälaista roskaa tahansa, niin antakaa sen kirjoittaa. Ei tämä tarkoita että juttujaan tarvitsee edes kommentoida ja parempi olisikin koska potilas saa siitä useimmiten vain lisää vettä myllyyn vaikka se jo nytkin tuntuu käyvän ylikierroksilla.
Ilmianna
Jaa
Eihän Toyotalla aja siviilissäkään kuin perheenäidit, vässykkäsedät ja suurin käyttäjäkunta vaarit.
Kukaan joka ymmärtää ja arvostaa itseään, ei alennu kiusaamaan itseään kurjalla ja meluisella kyydillä jolla ei saa kuin selkänsä kipeäksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
puheenollen sinun selkäsi saattaa olla aika pehmeä kun nimesi paljastuu. Saattaa olla jopa niin pehmeä ettei pidä enää päällä. No eihän sinulla selkärankaa ole ollut tähänkään saakka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kipeästä_selästä kirjoitti:
puheenollen sinun selkäsi saattaa olla aika pehmeä kun nimesi paljastuu. Saattaa olla jopa niin pehmeä ettei pidä enää päällä. No eihän sinulla selkärankaa ole ollut tähänkään saakka.
Mitä hyötyä ajattelet näistä postaajien solvaamisesta ja uhkailusta olevan? Tämä on anonyymi palsta ja kaikki käyttävät kertakäyttö-nickejä. Tuollaisen nickin kimppuun käyminen ja uhkailu on todellista idiootin ajankulua.
En ihmettele yhtään että sulla on epätoivossa lanttu leikannut kiinni jossain kohtaa ja olet alkanut pitämään kaikkia muita postaajia yhtenä Toyota_palsta_trollipojuna.
Jos todellisuus tuntuu täysin hallitsemattomana kaaoksena, voi aina luoda oman todellisuuden jossa on järjestys.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Horisevien ukkojen ja mammojen kyyti on TOYO kun ei ilkee ajaa selevin päin ollenkaa.
Ilmianna
Jaa
kuka noita PASKA KIKKAREITA OSTAA. no toyota palstan. lexus man. voi mitä paskaa tämä kirjoittaa huh huh ja vielä huh.
Ilmianna
Jaa
Miten niin ei kelpaa?

Eikö sole aika yleinen taksi Japanissa?

Jos alkaisi laskea koko maailman takseja (Aasia, Afrikka, Etelä-Amerikka, jne.), saattaapi Toyotaa olla enempi taksina kuin mersua.
Ilmianna
Jaa
Tärkeä syy kelpaamattomuuteen on lyhyt takuu, käytännössä vain 1 vuosi. Eurooppalaisilla autoilla takuu on samoilla vuotuisilla tai suuremmillakin ajoilla 2 vuotta. Tähän kun lisätään automaattivaihteiston puute dieseleissä, takavuosien katastrofaalisen heikot dieselmoottorit, ahtaat tilat ja kuljettajan työympäristön heikot säätömahdollisuudet, niin ei houkuttele hankkimaan Toyotaa taksikäyttöön. Proace olisi poikkeus edellisiin, mutta isoa taksia tarvitseva valitsee mieluummin Sprinterin tai Transporterin kuin Citikka-kloonin.
Prius taas olisi tekniikan puolesta oiva peli kaupunkitaksiksi, mutta korin muotoilu on epäkäytännöllinen ja auto kapea puikkari, rengasmelu järkyttävä ja ohjaamoergonomia kehno.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Priuksen takaoven yläkarmiin olisi niin kiva lyödä päänsä, lähtisi matka hyvin leppoisasti käyntiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotal ku ajaa pitää muutenki olla kypärä päässä kun se on niitä mopo autoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Prius kantavuus 390 kg
MB 200 CDI E. 640 kg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvä että ei kelpaa, en minäkään tahdo istua tojotassa, jos Mersun takapenkille on mahdollisuus.
Ilmianna
Jaa
Menkää kakarat Tallinnaan katsomaan, minkä merkkisiä taksit on markkinataloudessa. Suomi seuraa perässä jälkijunassa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Saa idioottitrollikin uutta ilmeteltävää kun edustusmersut häviää tolpilta. Monopoli kaatuu, tarjonta tuplaantuu ja hinnat puolittuu. Tallinnasta tulee uudet osaajat Avensiksen kanssa opettamaan palvelua kohtuuhinnalla periferiaan.
Ilmianna
Jaa
On Hesassa joku hybriditön taksina, harvoin sattuu kohdalle ja kun siellä takajakkaralla istuu niin ymmärtää miksi ihmiset yrittää kaikin keinoin päästä muun merkikseen. Yks oli kuitenkin aika näppärä kun siinä oli hybridikone mutta norminipponin tavaratila. Ei siis kaksinen mutta isompi kuin prouksessa. . On kuulemma akut siinä kuskin käsinojana, keskikonsolin päällä. Sinänsä taksiin sopiva ratkaisu vaikka viekin sitten kuskilta tilaa.
Ilmianna
Jaa
Toyota on tippunut valitettavasti takavuosien "loistosta" jopa skodan alapuolelle laadussa. En oikein tajua että tojoa vielä joku pitää laadukkaana kun nääthän sä mennessäsi sisään että toyota on 2-luokan materiaaleista tehty ja todella muovinen verrattuna vaikka itäauto skodaan. Mielestäni skoda itäauto on jo mennyt selkeästi tojon ohitse sisustaltaan ja todella myös voimalinjoiltaam. Saa kaksoiskytkin vaihteiston ja uuteen skodaan saa jo melkein 300 heppasia nykyaikasia koneita kuten superbiin 280hv neliveto automaatin. Toyotaan ei saa mitään neliveto automaatteja joossa olisi kunnolla tehoa. Jopa skoda löylyttää toyotaa kaikilla osa alueilla vaikka se on itäautomerkki. Toyota kuskit on usein papparaisia jotka mädättää autoa pihassa puolet elämästään ja perustavat tojon laadun "kestävyyteen" vaikka tojossa on ongelmia ihan kuten muissakin merkeissä. Meillä oli firmassa leasing avensista,aurista, corollaa jne eikä mennyt usein montaa kuukautta pidempään ilman takaisin kutsuja ja ongelmia oli esim "ohjaus voi tippua" hahha. Toyotaa korjattiin kaikista merkeistä meillä enkten peugeotin kanssa. Nykyään meillä on lähinä uusia audeja eikä ongelmia ole. Kokemukseni mukaan saksalaiset autot on sekä parhaita ajaa että kestävimpiä kaikista. Tojoa ei ole taksissa varmaan myöskään siksi ettei moni halu maksaa kyydistä vaikkapa ravintolaam jollain tunnelman tappaja muovi-tojolla johon kuuluu dieselin raksutus sisään ja kuski joutuu vaihtamaan vielä 2017 vaihteita kuten jossain turkissa tehdään.
Ilmianna
Jaa
KUKA SELVIN PÄIN AJAA TOYOTAA LÄÄKKEET PITÄÄ OTTAA TOYO MYYMÄLÄ MYY RAUHOITTAVIA DIAPAMII
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miksei Tojo kelpaa taksiksi?

Siihen on ainakin 5 hyvää syytä ja ne on lueteltu tuossa Hesarin linkissä.
http://www.hs.fi/autot/art-2000005167699.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta