Yhden laulun laulaja

Duodecimi

On tosi loistava ja poikkeuksellisen kansainvälinen ääniaines tytöllä! Mutta finaalin toinen kappale oli totaalisesti hallitsematon; laulu oli epäpuhdasta, teksti myöskin sameaa ja epäselvää, tulkinta kappaleesta jäi arvoitukseksi myös. Nyt tyttö äkkiä pätevän lauluopettajan tunneille, niin tulevaisuus laulajana saattaa häämöttää jo nurkan takana!

Saija Saarnisto on erittäin fiksu nainen ja tietää nämä asiat sisimmässään myöskin itse.

14

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astor1

      Olin äärettömän pettynyt Saijan esitykseen. Tuntui ihan läpilauletulta, ei minkäänlaista tulkintaa... Valmentajien ylikehut tuntuivat suorastaan noloilta.
      Ei oikein ollut sellaista "grande finalen" tuntua...

      • pääsiäinen.on.nyt

        Finaalissa ei tullut kenestäkään laulajasta Wau kylmänväreet efektiä. Ehkäpä menee jännityksen piikkiin. Saijalla kuitenkin persoonallinen kehityskelpoinen ääni, erottuu massasta. Kyllä tästä vielä hyvä tulee, kun jännitys poistuu.


      • jfljlsjflsdj

        Samoin meilläkin kotikatsomo ihmetteli finaalin pliisua tunnelmaa, oikein kukaan finalisteilta ei tehnyt nappisuoritusta. Kummallista ja keskinkertaista. Saijankaan esitys ei ihastuttanut tai koskettanut, Andrean biisivalinnat surkeita, ja nuorisolaulajat vielä liian vihreitä.


    • SaijaVoittoKokkolaan

      Kaikkien biisivalinnat oli huonompia kuin edelliset esitykset. Andrean oli kaikkein kauhein. Hänellä upea ääni, joka olisi tullut edukseen jossain toisessa kuin pliisussa Iwillstayssa.

      Saija oli kuitenkin persoonallisin ja pysäyttävin, uudenlaisin, erottuvin kaikista jos ajattelee tulevaa uraa. Hänelä on genre selvillä, mitä haluaa laulaa. Selvästi aikuiselle väestölle on sanottavaa ja tulkittavaa. Sillä ei ole väliä siis, miten tässä kilpailussa on onnistunut vaan silä on väliä, kuinka paljon ihmisiä ja levyherroja on saanut ihastumaan ja odottamaan esiintymistä ja tulevaa albumia. Se, että onnistuu koskettamaan ja herättämään ihmisiä, on tärkeämpää kuin sijoitus tai finaali. Muistakaa Jesse Kaikuranta. Joku Aksel oli erinomainen ja mahtava, mutta voi olla vaikea löytää jotain laulettavaa, ettei hukkuisi tuonne Tuiskujen ja Iisakkien poppikaman alle. Robinillakin on oma tyyli, joka erottuu eikä huku massaan.

      • entykkääyhtään

        Minusta tuo Saija oli väärä valinta voittajaksi. Kylmä ja kolkkoääninen laulaja.


    • kokemustakokemusta

      Kuka näistä finalisteista omaa potentiaalin lähtemään keikoille/levytyksiin , nyt kun julkisuutta on tullut kilpailun myötä?
      Kenellä ammattitaito riittää kaiken sen hallitsemiseen mitä esiintyvän artistin pitää osata ja tietää?

      Kisoja seuraavat Topi ja Tyyne Tavallinen kun eivät tiedä artisteista muuta kuin sen mitä esiintymissä näkee ja kuulee. Kuitenkin esiintymiset ovat vain promille siitä työstä mistä artistien työnkuva koostuu.
      Kilpailu tietysti on eri asia koska ei tarvitse klaarata kuin pari biisiä, mutta miten käy kun pitää vetaista 2 tunnin koko setti?

      • levyulos..hyvätulos

        Ei kukaan ole seppä syntyessään. Ei monellakaan aloittelevalla artistilla ole esiintymiskokemusta, puhumattakaan keikkakokemuksista. Tällaisten kilpailujen jälkeen olisi tärkeää, että ensimmäinen levy saataisiin ulos nopeasti ja esim. voittajan markkinointiin uhrattaisiin heti aikaa ja rahaa. Muutaman kuukauden jälkeen kukaan ei muista kuka oli esim Saija Saarnisto, jos naisesta ei ole kuulunut tuona aikana mitään.


      • YksTyynevaan

        Eihän noista ns. ammattimuusikoista ja jonkun bändin solisteista monikaan päässyt edes ääni ratkaisee vaiheesta eteenpäin. Eli se niistä ammattimuusikoista!


    • Kertaheitolla

      Ei taida voitto olla suurikaan kannuste tulevaisuuteen. Kuka muistaa viime vuoden voittajan?

    • Astor1

      Vaikka kuinka tykkäsin hänen äänestään, mun on jotenkin vaikea nähdä hänelle tulevaisuutta laulajana, kun esiintyminen tuntuu olevan niin tuskallista.

    • Laulut

      Parasta tässä on se, että kaikista laulajista edes kerran veret seisauttanut laulaja voitti. Tulee tekemää ihmeitä, jos vain jaksaa viihdemaailman raakaa maailmaa.

    • nytvauhtia

      Missä viipyy Saijan levy? Luulisi, että kisan voittajaa markkinoitaisiin enemmän. Kohta ihmiset ovat jo unohtaneet Saija Saarniston. Kummallista vetkuttelua levy-yhtiöltä.

      • kkjhhfkf

        Eihän noilta aikaisemmiltakaan voittajilta juurikaan ole levyjä ilmestynyt... Koreintaan sinkku sellä ja tonen täällä. Unholaan menevät suurin osa.


    • KariJar

      Aivan uskomatonta, ettei levy-yhtiö ole saanut aikaiseksi edes singleä siitä autumn leaves kappaleesta. Mikä mättää?

      Se VoF live-esitys olisi ilma valmentajien pölinöitä olisi ollut myyntimenestys sellaisenaan.
      Mikä mättää? ,Aika kuluu. Mitään ei tapahdu. Olen melkoisen pettynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe