Apua tarvitsen. Mikä PDF ohjelma koneeseen?

Epänörtti

Eli mulla on tuollainen useamman vuoden vanha asus läppäri. Olen yrittänyt tässä tulostaa PDF tiedostoa ja koneen oma Nuance PDF reader aina kaatuu kesken tulostuksen.
Netistä varmaan saisi ladattua jonkun toimivan ohjelman? Jos joku tietää hyvän niin olisin kiitollinen avusta.

21

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksivaihtoehto

      Sumatra PDF:ää itse käytän. On kevyt ja nopea, mutta yksinkertainen. Kokeile itse, niin näet, tykkäätkö.

      Mutta jos kaipaa pdf-ohjelmalta monipuolisia ominaisuuksia, niin sitten Sumatra ei ehkä aina riitä, vaikka perustehtävänsä se hoitaa mallikkaasti.

      • Epänörtti

        Kiitos vinkistä. :) Ihan vieras nimi mulle tuo, pitää testata.


      • aladoobi-poistoon

        Windowsissa en ole muuta kuin Sumatra PDF-lukijaa käyttänyt sen jälkeen kun sitä 1. kerran kokeilin.
        Joutaa poistoon raskas ja hidas Adoben ohjelma yms.


    • Optiosantio1

      Minä olen käyttänyt tätä > https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
      Aikanaan testasin useampaa PDF ohjelmaa, myös ruota Sumatraa, pidin eniten tuosta valitsemastani ohjelmasta.
      Varmaan aoka pitkälti makuasia mitä käyttää mutta kokeilemalla selviää mistä pitää ja ainahan voi poistaa ohjelman mistä ei tykkää.

    • Epänörtti

      Kiitos vastauksista. Latasin Sumatran, mutta sekään ei tulosta vaan miettii, miettii.. lähettää tulostimelle. Tulostin ei ole kovin vanha ja väriä on jne. Tulostaa ihan Ok esim. testisivun.

      Jos vielä jaksatte auttaa niin kerron tarkemmin. Varmasti paljonkin ongelmaa on tossa läppärissä, kun ei oikeastaan tule muuhun kuin tulostukseen käytettyä silloin tällöin. Nyt kun olen tehnyt ccleanerin ja avastin tarkastukset niin alkoi sentään vähän pelittää ja sai ne samperin Windows päivityksensäkin ajantasalle. Tätä ennen kaikki oli jumissa ja tahmeaa.

      Eli mitä voisin tehdä, että saisin sen 35 sivun PDF:n tulostettua? Ekat 5 sivua se vanha PDF ohjelmakin tulosti, mutta 6. kohdalla Windows joutuu sulkemaan ohjelman bla bla. Tähän Sumatraan siis nyt laitoin sivut 6-35 tulemaan, eikä onnistu silläkään.

      Toivottavasti joku tietää mitä tehdä ja auttaa! :)

      • Muutamakerrallaan

        Laitat sitten muutaman sivun kerrallaan, jos ei muuten onnistu. Läppärisi vaikuttaa kyllä todella hidastuneelle, varmaan ties minkälaista turhakeohjelmaa pyörii taustalla hidastamassa.


      • Epänörtti

        Niinhän se on. Ei löydy taitoa ed. mainittua enempää sitä yrittää nopeuttaa. Eikä rahaa uuteen. Nyt yritän täällä tulostaa pelkkää 6.sivua.
        Sitäkin mietin, että jos siinä itse tulostettavassa on joku ristiriita. Kyseessä siis ostettu kaava joka alkaa siltä sivulta 6... Että jos se kaavanpiirto ohjelma nyt jostain syystä aiheuttaa tämän. Ekat viisi sivua siis ovat alkuhöpinöitä.


      • Poistoonmoiset

        Sieltä vaan ohjauspaneelista poista sovelluksia kohdasta kaikki kokeiluversiot ja muut turhakeohjelmat pois, mitä et tarvi. Noissa markettikoneissa niitä on pitkä lista konetta hidastamassa.


      • Epänörtti

        Ok, pitää katsoa sieltä. Ongelmaksi on yleensä muodostunut se, etten tiedä puoliakaan ohjelmista mitä avast/ccleaner käskee poistaa hidastamasta. Ja tietämätön saa enemmän tuhoa kuin hyötyä aikaiseksi.

        Entäs se kiintolevyn eheyttäminen tms josta olen kuullut. Miten se pitäisi tälle mun seiskakoneelle tehdä? Onko tarpeellinen?

        Eikä muuten suostu tulostamaan edes sitä yhtä 6.sivua eli kai se kaava on sitten mun laitteille sopimaton. Hienoa, meni rahat hukkaan.


      • 102030405060

        Ehkä siinä tiedostossa on joku vika, jossei kummallakaan tulosta.

        Voisit kokeilla tulostaa PDF tiedostoksi ne sivut 1-6, ja sitten siitä eteenpäin vaikka 7-12, jne. Ja sitten avata ja koittaa tulostaa paperille ne PDF:t.

        Nuance minullakin on Asuksen läppärissä, ja lisäksi PDF:ää voi lukea web selaimilla Edge ja Chrome ainakin. Tuo Nuance on kyllä kaikista kevyin näistä kolmesta minun kokemuksen mukaan, mutta onkai se jo vähän vanha eikä ne taida enää päivittää sitä kovin ahkerasti . . .


    • Yleensä käyttöjärjestelmän vakio PDF-ohjelma on hyvälaatuinen.

      • aivan-kuin-syöpä

        Moni syöpäkasvainkin on hyvälaatuinen mutta poistetaan silti.


    • ketutuslukija

      Vanhassa mopo-läppärissä jossa on vielä maan mainio Windows XP olen käyttänyt menestyksekkäästi Foxxit-readeria. Sillä onnistuu tulostamiset ja muut temput. Toimii hyvin ainakin siinä parin gigan keskusmuistilla varustetussa vanhuksessa.

      • Epänörtti

        Ehkä pakko kysyä, että mikä sua ketuttaa lukea? :D Sori, kun kyselen täältä apua, mutta kun ei osaa. Pitää testata se foxxit.


    • asdfzxcv

      Windows 10:n edge osaa pdf:t

      • kuinka-vaihtaa

      • Maarduk

        Mitähän ne mainitsemasi "ilmeiset ongelmat" ovat? Tulee mukana, on nopea, sillä voi tallentaa ja tulostaa.


    • 98.765

      Minulla on Windows 10:ssä käytössä Foxit PDF-reader.

    • aallontieto

      Jos sun tartee ees joskuskaan täyttää, muokata tai allekirjoittaa pdf-lomake, valkkaa heti suosiolla Adebe Readerin ilmaisversio ja opettele sen käyttö. Keveveysperustelu on perseestä nykykoneille PDF-tiedostojen avaamisesta puhuttaessa

      • yoooppssss---

        Sumatra on ihan hyvä perusselailuun mutta syytä ylläpitää tietty osaamistaso adobe readerin kanssa


      • se-osaamistaso
        yoooppssss--- kirjoitti:

        Sumatra on ihan hyvä perusselailuun mutta syytä ylläpitää tietty osaamistaso adobe readerin kanssa

        Adobe reader = turhuutta, jos sitä ei tarvitse.

        Maailmassa on miljoonittain tietokoneohjelmia. Ei voi vaatia, että jokaista varten täytyisi "ylläpitää tietty osaamistaso".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe