Mitä sanotte tästä kun mun suku on ruotsalainen?

Juha82Steelesman

Mun suku Ruotsalainen.
Blomerukset sukua. En tiedä ketkä Blomerukset.
Tietääkseni Ruotsin kuningassukua.
Oli kyllä upea tieto.
Tuntee sillai lisää ylpeyttä.
Taidanpa äänestää RKP:läisiä.

22

305

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohoh hups kirjoitusvirhe ruotsalainen kirjoitetaan pienellä, ei isolla kuten tossa kirjoitin.

    • HauskaProvo

      Hehheh! Hauska provo ;-)

      Noinhan se Suomessa monesti menee. Suomalaisia on opetettu jo tuhat vuotta pitämään ruotsalaisuutta parempana kuin suomalaisuutta. Tavallinen kansa ei ole mennyt tuohon halpaan, vaan on ylpeä suomalaisuudestaan ja aiheestakin.

      Sen sijaan ylemmän keskiluokan nousukkaat tarttuvat aina tuohon täkyyn. He etsivät kaukaisista esivanhemmistaan jonkun ruotsinkielisen ja vaihtavat nimensä sen mukaan. Ja sitten ollaan niin ruotsalaista!?

      Ps. Vai tarkoititko, että olet sukua ex-jääkiekkoilija Reijo Ruotsalaiselle? ;-)

      • Bror-Erik1974odin

        Kun sattui puhe suomenruotsalaisista sukunimistä niin valistan teittiä vähän.Gummerus
        on tunnettu suku ja sen kuuluimpia poikia on Tahko Pihkala,pappissuvun vesa Keski-Suomesta. Tahko ja sen veli heilui sitten 30-luvulla suursuomihurmassaan suomennettuuan sukunimensä Pihkalaksi.
        -Mutta Gummerus on edelleen menestyksekäs kustantamo Jyväskylässä.


      • Sekä että olen ylpeä suomalaisuudesta mutta myös ruotsalaisuudesta.


      • Siksi antaisin ääneni RKP:lle, koska on koko kansan puolue, joka ottaa huomioon KAIKKI. Ei aja vain ruotsalaisten asioita.


      • vai.että.ihan.KAIKKI
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Siksi antaisin ääneni RKP:lle, koska on koko kansan puolue, joka ottaa huomioon KAIKKI. Ei aja vain ruotsalaisten asioita.

        "Siksi antaisin ääneni RKP:lle, koska on koko kansan puolue, joka ottaa huomioon KAIKKI. Ei aja vain ruotsalaisten asioita."

        Monenlaista paskaa on Suoli24:n Isänmaallisuus-palstalla vuosien mittaan virrannut, mutta tämä kommentti edustaa kaikessa röyhkeydessään kyllä valehtelun huippua!

        Tai vaihtoehtoisesti kommentin kirjoittajan totaalista tietämättömyyttä kotimaan politiikan perusasioista...


      • ÄläRuokiTrollia
        vai.että.ihan.KAIKKI kirjoitti:

        "Siksi antaisin ääneni RKP:lle, koska on koko kansan puolue, joka ottaa huomioon KAIKKI. Ei aja vain ruotsalaisten asioita."

        Monenlaista paskaa on Suoli24:n Isänmaallisuus-palstalla vuosien mittaan virrannut, mutta tämä kommentti edustaa kaikessa röyhkeydessään kyllä valehtelun huippua!

        Tai vaihtoehtoisesti kommentin kirjoittajan totaalista tietämättömyyttä kotimaan politiikan perusasioista...

        Avaaja on ilmiselvä trolli. Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että pitäisi ruotsinkielisen eliitin etuilupuoluetta kaikkien etujen ajajana.


      • ÄläRuokiTrollia kirjoitti:

        Avaaja on ilmiselvä trolli. Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että pitäisi ruotsinkielisen eliitin etuilupuoluetta kaikkien etujen ajajana.

        No ainaki Henriksson sano tentissä "emme aja vain ruotsinkielisten asioita vaan teemme myös muutaki politiikassamme eli meillä on muitakin mielipiteitä emmekä tosiaan ole mitään porvareita vaan otamme huomioon niin köyhät, rikkaat kiun keskiluokankin"

        Minusta totta puhuen pakkoruotsi on tärkeä.
        Pakkoaineiden kannattajakuntaa olen itse.
        Pakkoaineet sivistää.


    • Plörbsittelijä88

      Erittäin epäisänmaallista

    • Per-kel

      Blomerus on mustalaisnimi !

      • isänmaallistapuhetta

        Joo, kyllä


      • Kun kysyin sukulaiselta, niin tietääkseni ei oo mustalainen se mies joka... Helsingistä päin oleva.


      • Sen isä tosin voi olla mustalainen, mut äiti kantaruotsalainen. Näin sen miehen, kuvan siitä, oli ihan kantaruotsalaisennäköinen. Romanit ovat tulleet muualta kuin Ruottista. Tietääkseni Intiasta. Mutta se sukulaiseni sano kyllä, ettei se mies tainnut olla mustalainen.
        Ei oo täysin varma.


      • SinulleTiedoksi
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Sen isä tosin voi olla mustalainen, mut äiti kantaruotsalainen. Näin sen miehen, kuvan siitä, oli ihan kantaruotsalaisennäköinen. Romanit ovat tulleet muualta kuin Ruottista. Tietääkseni Intiasta. Mutta se sukulaiseni sano kyllä, ettei se mies tainnut olla mustalainen.
        Ei oo täysin varma.

        Suomeen mustalaiset kyllä tulivatkin juuri Ruotsista! Siksi heillä kaikilla on ruotsinkielinen sukunimikin.

        Nimittäin kuningas Kustaa Vaasa karkotti mustalaiset Ruotsista, mutta "jostain syystä" he saivat jäädä Suomeen. Niinpä mustalaisia muutti Ruotsista Suomeen. Sitä ennen ei Suomessa ollut käytännössä mustalaisia.

        Mikä sekin todistaa valheeksi sen svekoväitteen, että Suomea kohdeltiin ihan samoin kuin Ruotsia sen vallan alla!


      • SinulleTiedoksi kirjoitti:

        Suomeen mustalaiset kyllä tulivatkin juuri Ruotsista! Siksi heillä kaikilla on ruotsinkielinen sukunimikin.

        Nimittäin kuningas Kustaa Vaasa karkotti mustalaiset Ruotsista, mutta "jostain syystä" he saivat jäädä Suomeen. Niinpä mustalaisia muutti Ruotsista Suomeen. Sitä ennen ei Suomessa ollut käytännössä mustalaisia.

        Mikä sekin todistaa valheeksi sen svekoväitteen, että Suomea kohdeltiin ihan samoin kuin Ruotsia sen vallan alla!

        Midstä mustalaiset tulevat? Onko ne ruotsalaisia edes alunperion? Mun tietääkseni mustalaiset ovat tulleet Ruotsiin jostain muualta. Onko näin?
        Intia? Venäjä? Aasian seutu?
        Ei meidän suvussa tosin näy mustalaisuus mitenkään.
        Ei kukaan tietääkseni elossa oleva sukulainen, ei edes kaukainen sukulainen ole mustalainen, mut tietääkseni se Blomerus joka on sukumme "pää" eli kyseessä voi olla tosi vanha juttu, mistä sukumme on haarautunut eri suuntiin.
        Mustalaistaustasta en oo tietoinen, että oliko tämä Blomerus mustalainen, mutta kuulemma Blomerus on mustalaisten sukunimi.


      • SinulleTiedoksi
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Midstä mustalaiset tulevat? Onko ne ruotsalaisia edes alunperion? Mun tietääkseni mustalaiset ovat tulleet Ruotsiin jostain muualta. Onko näin?
        Intia? Venäjä? Aasian seutu?
        Ei meidän suvussa tosin näy mustalaisuus mitenkään.
        Ei kukaan tietääkseni elossa oleva sukulainen, ei edes kaukainen sukulainen ole mustalainen, mut tietääkseni se Blomerus joka on sukumme "pää" eli kyseessä voi olla tosi vanha juttu, mistä sukumme on haarautunut eri suuntiin.
        Mustalaistaustasta en oo tietoinen, että oliko tämä Blomerus mustalainen, mutta kuulemma Blomerus on mustalaisten sukunimi.

        Mustalaisten sukujuuret on kartoitettu Intiaan.


    • Yul-b
    • SinulleTiedoksi

      Uusimman geenitutkimuksen mukaan ns. suomenruotsalaiset ovat etnisesti suomalaisia eivätkä ruotsalaisia! Joten oikea nimitys on ruotsinkielinen suomalainen.

      MUTTA varsinkin ruotsinkielinen eliitti ja kiihkoilijat eivät suostu vaihtamaan nimitystä? Koska ovat jo kehdosta opetettu halveksimaan kaikkea suomalaista ja ihailemaan kaikkea ruotsalaista.

      Kuvaavaa on, että valtamediakin jatkaa tuon valheellisen suomenruotsalainen-nimityksen käyttämistä. Mikä on sen motiivi!?

      • Tai sitten geenitutkimus tarkoittanee sitä(käsitit väärin??) että olemme puoliksi suomalaisia ja puoliksi ruotsalaisia.


      • Suomalaisuudesta halveksiminen niin...en itse halveksi, mutta en kyllä ymmärrä rasistisia suomalaisia. En tarkoita, että kaikki, mutta suomalaiset pilaa mainetta aika paljon ton rasistisuuden takia ja netissä jotkut/ aika monet huutelee Hitlerin nimeä tai muuten ovat ahdasmielisiä pakolaisia kohtaan.
        Myös semmonen sisäsiittoisuus on hassua. Minä koen itteni sillai avarakatseisemmax.
        Loppujen lopuksi me kaikki ollaan sukua toisillemme.
        Niinhän se menee.
        Itse koen maahanmuuton hyväksi, jos sopivassa suhteessa, muttei siten kuten Ruotsissa, jossa ongelmat näkyy jo.
        Siellä ollu liian löysä systeemi.
        Mut nää liian tiukat linjat eivät oo hyväksi, se ei oo inhimillistä.
        Oliko se Puola vai Unkari, jossa on tosi raaka meininki pakolaisia kohtaan.
        Ei armoa siellä.


      • lopeta_trollaus
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Suomalaisuudesta halveksiminen niin...en itse halveksi, mutta en kyllä ymmärrä rasistisia suomalaisia. En tarkoita, että kaikki, mutta suomalaiset pilaa mainetta aika paljon ton rasistisuuden takia ja netissä jotkut/ aika monet huutelee Hitlerin nimeä tai muuten ovat ahdasmielisiä pakolaisia kohtaan.
        Myös semmonen sisäsiittoisuus on hassua. Minä koen itteni sillai avarakatseisemmax.
        Loppujen lopuksi me kaikki ollaan sukua toisillemme.
        Niinhän se menee.
        Itse koen maahanmuuton hyväksi, jos sopivassa suhteessa, muttei siten kuten Ruotsissa, jossa ongelmat näkyy jo.
        Siellä ollu liian löysä systeemi.
        Mut nää liian tiukat linjat eivät oo hyväksi, se ei oo inhimillistä.
        Oliko se Puola vai Unkari, jossa on tosi raaka meininki pakolaisia kohtaan.
        Ei armoa siellä.

        Voisitko jo lopettaa tuon trollaamisen? Vitsi on tullut jo kaikille selväksi.


    • Suvussani on myös kaksi muutaki ruotsinkielistä sukunimeä eli Keckman ja Lång.
      Blomerus ja Keckman eivät taida olla yleisiä ruotsalaisia sukunimiä, mutta Lång on tietääkseni aika yleinen sukunimi Ruotsis.
      Tosin en tiedä mitään Keckmanista ja Långista meidän suvussa, että onko yhteyksiä ruotsalaisiin.
      Oon itte aika ruotsalaisennäköinen ja jotkut sukulaiset(niin äitini kuin isäni puolelta) ovat myös ruotsalaisennäköisiä.
      Äitini isän äiti oli omaa sukua Lång.
      Isäni isän äiti oli omaa sukua Keckman.
      Tuo Blomerus menee jo kauemmass tietääkseni.
      En oo satavarma.
      Tuo ulkonäkö on juuri se pointti, josta voi huomata jo yhtäläisyyksiä ruotsalaisiin.
      Esimerkkeinä Alexander Stubb, Anna-Maja Henriksson, Jouni Backman, Pertti Neumann moni muu. Kyllähän siitä pystyy jo päättelemään paljon, että on ruotsalaista verta heillä myös.
      Ulkonäöltään edesmennyt natsipuolueen johtaja Pekka Siitoin oli taas tyypillinen suomalaisennäköinen äijä.
      Sehän vihasi ruotsalaisia. HAukkui niitä homoiksi mm.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe