Validia kodin järkyttävät virheet

Potilaat joutuvat kärsimään tietämättään,että heitä kuuluisi pitää ihmisinä.Pari vuotta olen joutunut seuraamaan Validia kodin törkeyksiä.Aina kirjoitukset poistetaan kun päättäjien virheistä tulee paljastuksia. Hämeenlinnan vanhusten hoito on aivan retuperällä,varsingin muistisairaitten jotka eivät pysty pitämään puoliaan.
Ilmianna
Jaa

24 Vastausta

Höpöhöpö.
Ilmianna
Jaa
Huostaaanotto käyttöön.
Ilmianna
Jaa
Kaikki kirjoittamani tekstit ovat tallella vaikka jatkuvasti totuuksia poistetaa näiltä sivuilta.Suuri asia on myös se kun potilaita ei pääse tapaamaan haluamallaan aikataululla vaikka olisi vierailu aika,ei ole henkilökuntaa avamaan ovia.Viime viikon torstaina esim.ensin odotin täydet kaksitoista minuuttia rapussa,sitten soitin ovessa olevaan numeroon ja hoitaja joka oli yksin osastolla kesken potilaan hoidon tuli avamaan ja totesi vieläkö työ toveri on reissussa,hakemassa ruokaa ja hoitamassa muita asioita.Suuri lauma potilaita oli yksin ja kahden kesken näin syntyvän erimielisyyksiä jolloin Kössi sai kyytiä ja lensi selälleen.Suuri ihme kun ei loukannut itseään vaikka pää kolahti niin,että kuului rappuun asti.Sisälle päästyäni vielä vierähti kolmetoista minuttia ennen kuin toinen hoitaja tuli osastolle,siis liian pitkän ajan potilaat aivan yksin ja omassa onnen asemassa.Liisan vakituinen tapaaja Saalemista,pisin aika puoli tuntia rapussa ennen kuin sisälle pääsi,voi Sinikka raukkaa,yli kahdeksan kymppinen,vierailut ovat harventuneet,ei ole rapussa miellyttävää seisoskellessa.Yksikin hoitaja totesi minulle suoraan,ettei lähde kesken hoitotoimenpidettä avamaan ovia. Kukaan ei usko,että henkilökohtaisesti olen kymmeniä tunteja rapussa seisoskellut ja rimputtanut ovikelloa ja oven ikkunasta nähnyt jos jonkinlaista tapahtumaa,ei hoitajan tapaista paikalla,siis aivan Validia kodin normaalia toimintaa. Liisan vakituinen pahoipiteliä edelleen osastolla,hoitajan tunnustus nauhalla,eihyödytä esimiehelle valittaa,tilanne ei muutu.Olen minäkin valittanut,sanoi,että pitää vain kiertää ettei synny tapaamisia.Miten kierrät ja väistät kapealla suoralla käytävällä? Valtavat laajennetut edut annettu sairaalla potilaalle,joka ei ymmärrä tekosiaan,on vain Liisan vuorostaan valinnut uhrikseen,edellistä sai pieksää yli puoli vuotta ennenkuin hoitajan pyynnöstä tein poliisille ilmoituksen,vain uhri siirrettiin toiselle osastolle.Tätä jatkui Katriinan suostumuksella,nyt on joku toinen häntä tuuraamassa ja touhu jatkuu entisellään,ellei pahempana.
Ilmianna
Jaa
Pakkohoito!
Ilmianna
Jaa
Tehkää ilmianto alkuperäisestä kirjoittajasta. Hänen tekstinsä sisältää muiden henkilöiden yksityisiä asioita. Alkuperäinen kirjoittaja voi valittaa Valviraan. Kyllä sieltä lähdetään hoitamaan, jos/kun on aihetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä koko Hämeenlinnan asukkaat tietävät miten asiat ovat Validiakodissa,on niin suuri mätä paise,ettei paremmasta pulaa. Jos edellisestä esimiehestä on mennyt pahemmaksi niin valituksia jokaiseen mahdolliseen paikkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No käykääs Voutilan dementiaosastolla, missä hoitajat vähyyden ja vain rahan vuoksi yövuoroja tekevät hoitajat vuoksi vain katselee kopista ja haukkuu marakatiksi alastomia ja konttavia vanhuksia. Kierros hoidetaan vauhdilla ja kovuudella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Voutilassa on Vuorentaan vanhainkodin vanhoja hoitajia. Olin töissä siellä. Karmeaa oli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En tunne kyseistä taloa sen paremmin mutta jos valittamista todellakin löytyy niin ainoa oikea tie on joko AVI (aluehallintovirasto) tai valvira. Valituksessa tulee selvästi ilmoittaa kohdepaikka osoitteineen ja eritellä selkeästi ne virheet, puutteet ym valittamiseen oikeuttavat. Mitä tarkemmin sen pystyy erittelemään sen parempi. Jos hoidossa on valittamista kannattaa ilmoittaa selkeä puute tai virhe ja mielellään vaikka esimerkkejä niistä päivämäärineen ja kellonaikoineen. Ne eivät toki ole pakollisia mutta mitä tarkemmin pystytään virheitä ja puutteita erittelemään sen tarkemmin niihin osataan tarkastuksessa kiinnittää huomiota.
Ilmianna
Jaa
Parempi on tehdä itsari kuin joutua Hämeenlinnassa vanhainkotiin. Niin no omaiset voi valittaa ja valittaa vaikka mihin Valitusviiraan mutta mikään ei muutu. Tulee joku huomautus kaupungille, sou what. Tilaajapäällikkö käy höpöttään kerran pakolliset jostain skarppamisesta. Piilokamera pieni vaikka sellainen action kamera tehoaa kyllä ihme ettei sellaisia käytetä useammin. Youtubeen vaan, mutta ne omaiset vaaditaan. Omaisten käyntejä pelätään, koska hoitajia on liian vähän. Silloin aktiivisten omaisten hoidokkeja joudutaan hoitamaan paremmin mutta samalla ne kärsivät joilla kukaan ei käy vahtimassa. He saavat kuihtua peteihin ja eritteihinsä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niimpä se homma menee. Missä on ihmisyys?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En nähnyt kenenkään juoksevan. Ei voi olla kiire.
Ilmianna
Jaa
Aloittajan tekstit täyttävät rikoksen tunnusmerkistön.
Ilmianna
Jaa
Jos henkilö on käyttänyt (kuten on itse kertonut) kaupan elintarvikevaakaa kakkavaippojen punnitsemiseen, menettää uskottavuutensa omien "paljastusten" suhteen. Sitäpaitsi, eikös se kantelu tehty oikeusasiamihelle jo 2015, varmaan jotakin tietoa pitäisi tulla pian. Vanhusten hoitoon pitää ottaa kantaa, mutta kirjoitusketjun aloittajan tapa on väärä, saattaa olla jopa rikos.
Ilmianna
Jaa
Varmasti on rikos. Tekstin aloittajalla saattaa olla enemmänkin rikoksia taustalla.
Ilmianna
Jaa
Ymmärrän tuota Jormaa. Näen kotipalvelussa kuinka huonotasoista hoito on. Olen itse hoitaja, en voi kertoa missä työskentelen.
Jorma Valviraan vain valituksia. Valituksen voi tehdä ihan sähköpostillakin. Teet vain toistuvia valituksia.
Kirjoita tännekin, mutta asiallisia.
Tuo vanhustenhuollon tila on ollut samaa kuraa jo vuosikymmeniä.
Olen ollut yhteyksissä ainakin kristillisten ja sdp: n hoitoalan ammattilaisiin ja valtuutettuihin. Vastaus on vain naurua tai välinpitämättömyyttä.
Ilmianna
Jaa
Tulen Liisan kuolemaan asti pitämään hänen puoliaan sen minkä pystyn.Validia kodissa ei kunnioiteta oikeuden päätöstä,nimittäin aikanaan sain vuoden lähestymis kiellon kun sieltä yksi hoitaja oikeudessa valehteli,että olisin Liisaa retuuttanut ulkoilun yhteydessä.Myös esimies kävi tekemässä väärän valan,useasti humalassa käynyt Liisaa tapaamassa ja Liisan useasti autolla vienyt pois sieltä alueelta,en kertaakaan,tallaisen nimen (Katriina)voin tänne kirjoittaa,odotan vain,että tekisi poliisille ilmoituksen jotta asioitten tutkiminen nopeutuisi ja monen muut asiat tulisi ilmi,on paljon vireillä mutta kaikki on niin helvetin hidasta kun yksityisestä on kysymys.Useasti kun lähden Liisan vierailulta poliisit heti kimpussa pillin kanssa,Validia kodista soitettu,että tarkistakaa jne. Asunhan vakituisesti Polvijärvellä jossa myös kirjoilla,että matkaa on 500km.sivu.Olen varma,että hyvin harva ajelisi tällaista väliä.Ajan vuodessa enemmän kuin Hämeenlinnan taksit keskimäärin.Kohta 75 vuotis päivät,koittakaa te valittajat perässä.Olen varma,että vuodessa peruutan enempi mitä esim.Katriina autollaan yrittää ajaa. Saan viikottain tukea muualtakin kuin tämän kautta valtavasti,että suuret kiitokset kaikille,ehkä loppu tulos on positiivinen ja Hämeenlinnassa saataisiin vanhusten ja sairaitten asiat pikkuisen parempaan malliin.Polvijärven muisti sairaitten osastolla tiedettiin kertoa tästä Hämeenlinnan kurjasta tilanteesta,että sinne asti on kantautunut tieto,ei minun välityksellä. Minulla olisi tavoite jotta Liisa saisi ravintoa riittävästi ja happea.Nyt on pesiytynyt takaisin hoitaja joka Liisan kiusana on ollut koko sairauden ajan,missä lie pari kuukautta oli.Ensi ruokailun yhteydessä antoi vain puoli lasia maitoa,mutta kaatoi lisää kun tomerasti pyysin.Ruoka annokset ovat tosi pieniä,eikä lisää saa kun on laskettu,että hengissä pysyy pienemmälläkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Voisiko Liisaa siirtää Polvijärvelle, kun hän on puolisosi ja kertomasi mukaan olet siellä kirjoilla? Mikä estää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uteliaana kysyn onko samasta hoitajasta kyse joka väitti,että kaupungilla on varat niin vähissä,että pitää vaipoissa säästää? Saitteko hänet vaipanvaihto kurssille? Olihan hänestä monta muuta ongelmaa,että pitäisi työpaikka etsiä kaikesta muusta kuin potilaitten parissa olemista.Tuonlainen hoitaja ei tapojaan paranna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jorman kirjoitus. Sama kirjoitustyyli ja samat kirjoitusvirheet. Oli miten oli, toivottavasti vaipanvaihtokursseilla opetetaan, että kakkavaippaa ei saa punnita kaupan elintarvikevaakalla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Validia kodit tuottavat omistajilleen niin hyvin ettei kovin suuria virheitä kuitenkaan liene tehty.
Ilmianna
Jaa
Liisaa oltiin jo siirtämässä Polvijärvelle,oltiin raastuvassa jo hakemassa siirtoa mutta kun hänen veljeltä tuomari kysyi mielipidettä siirtoon niin hän kaikessa sokissa tilanteeseen joka on tullut Validia kodissa,vastasi,että paras olisi kun pääsisi taivaan kotiin pikemmiten. Tämän takia tilanne on uudelleen alussa. Veli tietysti halusi siirtoa mutta tuomari ei ottanut vastausta oikeaksi. Liisa nyt joutuu syyttä kärsimään uuteen oikeuden käyntiin asti. Tässä oli välillä Liisan ns.hoitoneuvottelu jossa Katriina oli suu supussa kun tosi asioita kerroin.Ainoastaan halusi päivä tapaamistani siirtää illempaan jotten pääsisi syöttämään Liisaa päivällä.Liisan painoa olen saanut melkein kolme kiloa takaisin, Hoitajilla ei ole aikaa syöttää kuten itse teen.On nauhalla jossa hoitaja kertoo,että Liisa syö paljon paremmin kun minä syötän. Katriina ei hyväksynyt sitä,että olisin antanut rahaa talolle jotta Liisa ei joutuisi olemaan nälissään.Nyt on kiire poliisi asemalle,liittyen tähän asiaan,etten nyt jouda enempää,palataan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
En nyt oikein ymmärrä, miksi veljen mielipide tarvitaan? Varsinkaan, jos hän ei ihan ollut täyspäinen eli "sokissa". Jos/kun olette naimisissa, sinä olet lähiomainen. Kyllähän sinun pitäisi saada päättää vaimon hoidosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
Eipä ollut riittävästi syitä miksi Liisa olisi päässyt saamaan hoitoa vanhuuden ajaksi Polvijärvelle,jarruja oli esim.Katriina valehteli kun Liisa ei tunne omaisiaan enään,täyttä valetta kaikki.Kun on poliitikko saa valehdella minkä ehtii ja saa kurssittaa valehtelemaan työtovereitaan,on tämä muailma mennyt malliinsa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Validia kodin järkyttävät virheet

Potilaat joutuvat kärsimään tietämättään,että heitä kuuluisi pitää ihmisinä.Pari vuotta olen joutunut seuraamaan Validia kodin törkeyksiä.Aina kirjoitukset poistetaan kun päättäjien virheistä tulee paljastuksia. Hämeenlinnan vanhusten hoito on aivan retuperällä,varsingin muistisairaitten jotka eivät pysty pitämään puoliaan.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta