Kotiintuloaika ja viikkoraha

Kotiviikko1

Mikä on sopiva kotiintuloaika 13- ja 14-vuotiaalle arkisin/viikonloppuisin? Entä viikkorahan määrä?

Onko teidän nuoret jatkuvasti kavereiden kanssa vaiko kotona (mitä tekevät)?

3

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseesi.on.vastaus

      minun lapsi on ulkona(13 vuotias)klo 8.00 asti ja talvella noin 7.30 asti koska tulee pimeä ja asuinpaikkamme ei ole ihan 13 vuotiaan oleskelu paikka illalla.

      viikko rahaa saa esim 50 senttiä roskien vieminen ja jos on menossa uimaan tai jotain tälläistä.lapsellani on pankki kortti ja siinä esto ettei pysty käyttämään 20 euroa enenpää päivässä.

      yleensä kotiin tullessaa lapsi syö ja pelaa puhelimella tai tekee jotain perheen kanssa.

    • meillänäin

      Meillä tytöt 14 ja 12, eivät yleensä kaupungilla kyllä hirveästi pyöri, enemmän kavereilla kylässä, joskus shoppailemassa lähinnä vanhempi viikonloppuisin. Kotiin tuloaika on ollut viimeistään 19.00-20.00 kieppeillä, joskus kyllä harrastuksissa pidempään menee, mutta niissä aina iskä tai minä läsnä. Pelailevat jalkapalloa molemmat ja treenejä melko usein, joten siksikään eivät kerkeä kaupungilla pyörimään. Pitänee lisätä kontrillia varsinkin perjantai-iltaisin, kun jotkut yläastelaiset tuntuvat jo ryyppäävän! Keskusteltiin alkoholista kotona, ei kyllä kiinnostusta semmoiseen tuntunutkaan olevan. Viikonloppuisin kotona enimmäkseen tuntuvat olevan, joskus kavereita kylässä, mutta siskon kanssa jotain tyttöjen juttuja aina tekevät.

      Ostellaan vaatteet yhdessä molempien kanssa, joskus annan farkkuihin, yms muihin rahaa joista sovittu etukäteen, saavat sitten kavereiden kanssa jotain ostaa. Mitä saavatkin sukulaisilta sitten niin osa laitetaan säästöön ja osan annan tuhlata. Tarkoitus kerryttää kuitenkin tilille rahaa isompia ostoksia ja tulevaisuutta varten, josta olen kummalekkin yrittänyt puhua ja vanhempi ainakin tämän jo sisäistänyt kun ajattelee, että rahaa säästössä. Visa kortti vanhemmalla on mutta nettiostokset kielletty ja itse ei sinne voi lisäillä, kun ei verkkopankki tunnuksia

    • Miksi vitussa tämä on nuorten palstalla, kun täällä on vastaajina vanhempia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe