Turhautuminen vai mikä?

levotonta

Meillä on 4v saku uros,joka pakonomaisesti hetkittäin kirputtaa itseään niin,että pienellä alueella läiskä ilman karvaa(pingispallon kokonen läiskä).Kun kiellät kirputus vaan yltyy ja on pakko tarrata koiraan kiinni,et lopettaa.
Iho ei ole rikki ja on ihan normaalin näköinen.Mitään ei ole löytynyt,siis kirppuja tms.
Voiko olla vaan turhautumisen seurauksena tullut ajanviete?On tosi stressiherkkä,peruskoulutus on,mutta ei voi aatellakaan kisoja kun stressaa jo treenissä ajottain ihan hirveesti.Kotioloissa osaa rauhoittua,mutta ei vieraassa paikasssa.
Oisko ideoita miten saa loppumaan?
Koiran kans lenkkeillään,treenataan,leikitään vetoleikkejä yms.

17

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilevaikka

      Opeta koira rauhoittumaan.Käske pysyä omalla paikallaan,jos ei osaa olla rauhassa muuten.
      Pyydä el jotain rasvaa kutisevaan/pureskeltuun kohtaan.
      Sakuille ei ole hyväksi kuumentaa niitä pallo tai vetoleikeillä.Kokeile mielummin haastaa koiran hajuaistia.Piilottele koiralle sisälle, ja pihalle herkkuja joita saaetsiä.Älä komenna koiraa kovin hakemaan, vaan ihan rauhallisella äänellä käsky etsi.Jos hosut itse, koira hosuu myös, siksi rauhallinen käsky.
      Opeta koira vaikka istumaan käskystä pihalla paikoillaan.Ja mene piilottelemaan herkkuja pihalle, sitten vaan koira etsimään.Nenätyöskentely on koirille yleensä mieluista,ja hyvää motivointia.Vaikeuta, piilota lelua, vedä jälkeä,ja sitten rauhallisesti käskien koira jäljelle.

    • hermosto-ongelmaa

      Vie eläinlääkäriin

    • hermosto.ongelma2

      Yliterävyyskin kertoo hermosto-ongelmasta.

    • uskoMinuaJooko

      Tutkituta että ei ole kasvainta....itse huomasimme liian myöhään....

    • Raiar

      Moni kirputtaa sijaistoimintana kun johonkin särkee. Onko koira luustokuvattu?

    • kouluttaja5

      Niin, tai sitten jos ei ole tarpeeksi tekemistä, älykästä tekemistä, mihin eivät pallonheitot tai keppien nakkelu kuulu.

    • kikkaroita

      Ettei olis allerginen jollekkin ruoka-aineelle tai kipeä jostain?

    • Meillä rapsuttaa paljon niin kauan kuin lämmitys loppuu. Tämä talvi ollut toistoa viime talvelle, ihan saman kaavan mukaan mennään.

      Kun lämmitys loppuu keväällä ja siihen asti kun se taas alkaa, se rapsuttaa paljon.
      Mainitsin tästä rokotuksessa maanantaina lääkärille ja ostin hänen kehoituksestaan sellaista turkkiin ja varsinkin kohtiin joita rapsuttaa toistuvasti laitettavaa (suihkutettavaa) ainetta.
      Ohje oli että silitä paikasta vastakarvaan ja suihkuta ja sittenkarvat paijataan päälle.
      Viime vuonna otettiin lappukokeita, mm.lintukirppu mutta ei löytynyt. Eli hemmetin kuiva iho niin kuin itselläni.

      Ollaan kuitenkin nyt piakkoin lähdössä mökille jolloin se viimeistään loppuu.
      Ostetun aineen tehoista en vielä osaa sanoa mitään.

    • vaks6

      Taitaa olla allergiaa. . Sakut usein herkkä ihoisia vehnä pahin

      • Raiar

        Mihin perustuu väitteesi siitä että vehnä olisi pahin?
        Vehnä on aikoinaan allergisoinut paljon, koska sitä käytettiin paljon. Nykyään sitä ei juuri käytetä, joten se ei myöskään allergisoi erityisen paljoa.


      • vehnääsyöttäämonet

        ....monissakoiranruuissa on kyllä vehnää enemmän kuin muita aineita.Miten väität ettei vehnää kläytetä?
        Markettiruuissa sitä on, ja joskus on merkitty että viljat, joissa myös vehnä mukana yleensä, joskus joissakin merkattu että vehnää 20prossaa....
        Vehnää on kaikissa ruuissa, joissa viljoja on.Jos ei halua vehnää koiralleen syöttää, on valittava viljaton, perunapohjainen, maissipohjainen tai riisipohjainen ruoka.Viljonen syöttämisen lopettaminen, lopettaa monilta koirilta rapsuttelut, ja iho-oireet.
        Itse syötän noin 70-80e/12kg....en syötä viljoja, miellummin kasviksia ,bataattia tai perunaa.
        Vehnä ei sovi monille koirille, eikä vehnä mitenkään ole koiran luonnollinen ruoka-aines, ei ole koirat pelloille puintiaikana hinkuneet ;)


      • Raiar
        vehnääsyöttäämonet kirjoitti:

        ....monissakoiranruuissa on kyllä vehnää enemmän kuin muita aineita.Miten väität ettei vehnää kläytetä?
        Markettiruuissa sitä on, ja joskus on merkitty että viljat, joissa myös vehnä mukana yleensä, joskus joissakin merkattu että vehnää 20prossaa....
        Vehnää on kaikissa ruuissa, joissa viljoja on.Jos ei halua vehnää koiralleen syöttää, on valittava viljaton, perunapohjainen, maissipohjainen tai riisipohjainen ruoka.Viljonen syöttämisen lopettaminen, lopettaa monilta koirilta rapsuttelut, ja iho-oireet.
        Itse syötän noin 70-80e/12kg....en syötä viljoja, miellummin kasviksia ,bataattia tai perunaa.
        Vehnä ei sovi monille koirille, eikä vehnä mitenkään ole koiran luonnollinen ruoka-aines, ei ole koirat pelloille puintiaikana hinkuneet ;)

        "Nykyään sitä ei JUURI käytetä". Valtaosassa ruokia ei vehnää ole.

        Mihin perustat täysin päättämään väitteesi että vehnää olisi kaikissa ruuissa joissa on viljoja?

        Ja sitten newsflash; se peruna ja maissi sopii koiran ruokavalioon vielä huonommin. Kypsennetyt viljat sentään sulavat jonkin verran, edellämainitut eivät sitäkään vähää.

        Ruuan hinta taas ei kerro ruuasta yhtään mitään.

        Mun koirien ruokinta maksaa n. 50 euroa kuukaudessa. Per 30-kiloinen pää siitä jää hintaa kymppi. Mainitsemasi hintaisella nappulalla hintaa tulisi vähintään 200 e, eikä se siltikään täyttäisi optimaalisesti kaikkia tarpeita.
        Syövät itse kasvatettua kania, lammasta ja sikaa, itse ammuttua riistaa ja itse kalastettua kalaa. Kuidun vuoksi pari ruokalusikallista kaura- tai riisipuuroa, jossa saattaa olla sitä vehnääkin seassa. Omasta pellosta puitua.
        Liki ainoa hinta jää lisäravinteista.
        Että kannattaa lakata se ruuan hinnalla keuliminen heti alkuunsa, teet vain itsestäsi idiootin.
        Tai no, kirjoitustaitosi teki jo, mutta tilannettaan voi aina pahentaa.

        PS. Ei ne koirat sinne maissi- tai perunapellolle hingu sen enempää ;)


      • meillänäinpäin
        Raiar kirjoitti:

        "Nykyään sitä ei JUURI käytetä". Valtaosassa ruokia ei vehnää ole.

        Mihin perustat täysin päättämään väitteesi että vehnää olisi kaikissa ruuissa joissa on viljoja?

        Ja sitten newsflash; se peruna ja maissi sopii koiran ruokavalioon vielä huonommin. Kypsennetyt viljat sentään sulavat jonkin verran, edellämainitut eivät sitäkään vähää.

        Ruuan hinta taas ei kerro ruuasta yhtään mitään.

        Mun koirien ruokinta maksaa n. 50 euroa kuukaudessa. Per 30-kiloinen pää siitä jää hintaa kymppi. Mainitsemasi hintaisella nappulalla hintaa tulisi vähintään 200 e, eikä se siltikään täyttäisi optimaalisesti kaikkia tarpeita.
        Syövät itse kasvatettua kania, lammasta ja sikaa, itse ammuttua riistaa ja itse kalastettua kalaa. Kuidun vuoksi pari ruokalusikallista kaura- tai riisipuuroa, jossa saattaa olla sitä vehnääkin seassa. Omasta pellosta puitua.
        Liki ainoa hinta jää lisäravinteista.
        Että kannattaa lakata se ruuan hinnalla keuliminen heti alkuunsa, teet vain itsestäsi idiootin.
        Tai no, kirjoitustaitosi teki jo, mutta tilannettaan voi aina pahentaa.

        PS. Ei ne koirat sinne maissi- tai perunapellolle hingu sen enempää ;)

        Meidän, koira syö vaan eläintarvikeliikkeen laadukaampia kuiva ruokia, lisäksi raakapakasteita, ja tuoretta lihaa lihakaupasta,sekä teen itse kasvis/lihamössöjä.Tietysti on käytösslä myös kuivattuja herkkuja, ja muuta terveellistä purtavaa luita ja siipiä yms.Marketeista ostelen myös jotain viljattomia, kuivattuja koiran purutikkuja jne.ajankulupureksintaan .
        Hyvin koira voi, eikä ole mitään allergiaoireita yms.
        Enkä ole edes koskaan laskenut paljonko maksaa kk, XD

        Jokainen päättäköön ihan itse mitä syöttelee, eihän se muille kuulu, eikä pidä olla kade jos toisen koira syö erillaista safkaa kuin omat ;)

        PS.En ymmärrä ihmisiä, jotka alkaa haukkua vieraita ihmisiä netissä, nettikiusaajia ilmeisesti.Joille hyviä käytöstapoja ei ole kotona koskaan opetettu.


      • Raiar
        meillänäinpäin kirjoitti:

        Meidän, koira syö vaan eläintarvikeliikkeen laadukaampia kuiva ruokia, lisäksi raakapakasteita, ja tuoretta lihaa lihakaupasta,sekä teen itse kasvis/lihamössöjä.Tietysti on käytösslä myös kuivattuja herkkuja, ja muuta terveellistä purtavaa luita ja siipiä yms.Marketeista ostelen myös jotain viljattomia, kuivattuja koiran purutikkuja jne.ajankulupureksintaan .
        Hyvin koira voi, eikä ole mitään allergiaoireita yms.
        Enkä ole edes koskaan laskenut paljonko maksaa kk, XD

        Jokainen päättäköön ihan itse mitä syöttelee, eihän se muille kuulu, eikä pidä olla kade jos toisen koira syö erillaista safkaa kuin omat ;)

        PS.En ymmärrä ihmisiä, jotka alkaa haukkua vieraita ihmisiä netissä, nettikiusaajia ilmeisesti.Joille hyviä käytöstapoja ei ole kotona koskaan opetettu.

        Jos joku urpo alkaa keulimaan asioilla joista hänellä ei ole mitään tietoa, niin ihan tasan tarkkaan tipautan maan pinnalle. Vaikka siitä nyt jonkun mieli pahoittuisikin.


    • voiollaallergiaa

      Meillä kirputti myös tosi paljon ja kynsien rakenne muuttui omituisen hauraaksi, vaihdettiin vehnättömään niin alkoi pikkuhiljaa ropsiminen loppumaan ja kynnetkin alkoivat taas olemaan normaalit.
      Kannattaa kokeilla ruokavalion muutosta että auttaisiko.

      • levotonta

        Koira syönyt koko ikänsä yrjölänpuuroa ja raakaa lihaa,eli ruuassa ei vehnää.Nyt olen kuullut että moni koira riisille allerginen????Täytyy kokeilla tehdä yrjölää ilman riisiä.


      • Raiar
        levotonta kirjoitti:

        Koira syönyt koko ikänsä yrjölänpuuroa ja raakaa lihaa,eli ruuassa ei vehnää.Nyt olen kuullut että moni koira riisille allerginen????Täytyy kokeilla tehdä yrjölää ilman riisiä.

        Mikset aloittaja kehtaa vastata kysymykseen; onko se koira luustokuvattu ja tutkittu lääkärissä ettei neuroottinen käytös johdu kivusta?

        Ja kai se syö myös tarvittavat lisäravinteet lihan ja puuron lisäksi?

        Yhden kohdan kirputus harvoin kertoo allergioista (ja tälleen klinikkaeläinhoitajana työskentelevänä; allergia on maailman ylidiagnosoiduin sairaus), vaan enemmän pakko-oireesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe