Jeesus ja Muhammed

Aitokysymys

Tulisivatko nämä herrat toimeen keskenään tänä päivänä
jos molemmat eläisivät samaan aikaan.

34

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus.elää

      Olen laittanut Jeesuksen ja Muhammedin eroita selvän listan, mutta se poistetaan AINA.
      Katsotaan ehditkö lukea ennen poistoa.
      Laitan sen tämän viestin alapuolelle, niin katsomme kuinka nopeaa poisto on.

      • Voitko ymmärtää, että massapostitus on kielletty. Vaikka moderaattorit ovat ilmeisen laiskoja, on heidänkin sietokyvyllään joku raja.


      • obh123
        Yusraaa kirjoitti:

        Voitko ymmärtää, että massapostitus on kielletty. Vaikka moderaattorit ovat ilmeisen laiskoja, on heidänkin sietokyvyllään joku raja.

        Voisitteko laitta joko listan tai linkin listaan. Minua ainakin kiinnostaa tietää mitä mieltä Jeesus.elää on Jeesuksen ja Muhammedin eroista. Mitä mieltä sinä olet, laitatko sinäkin listan.

        Ystävällisin terveisin. obh123


      • obh123

        Omasta mielestäni Muhammedin ja Jeesuksen tärkein ero on siinä että :

        Syntymä:
        Jeesus syntyi juutalaisnaiselle nimeltä Maria. Hän sikisi Pyhästä Hengestä.
        Muhammed syntyi Amina nimiselle naiselle ja sikisi Abdullah nimisestä miehestä.

        Elämä:
        -Muhammed oli tavallinen ihminen, syntinen sellainen, teki paljon pahaa ja se saastutti hänen kaiken hyvänkin mitä hän teki.
        -Jeesus taas eli synnittömän elämän ja katsottiin arvolliseksi ottamaan pois maailman synnin.

        Kuolema:
        -Jeesus kuoli ristillä roomalaisten sotilaiden ristiin-naulitsemana.
        -Muhammed kuoli sairauteen.

        Ylösnousemus:
        -Jeesus nousi kuolleista ja ilmestyi opetuslapsilleen.
        -Muhammed pysyi kuolleena.

        Sanoma:
        -Muhammed julisti pyhän sodan, jihadin pahaa vastaan. Koko maailma on alistettava islamin alle.
        -Jeesus tuli tekemään meistä Jumalan lapsia pahan lapseuden sijaan. Koko maailma on opetuslapseutettava.

        Seuraukset:
        -Kristillinen seurakunta
        -Islamilainen yhteiskunta.

        17. Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani. Gal. 6:17


      • obh123 kirjoitti:

        Voisitteko laitta joko listan tai linkin listaan. Minua ainakin kiinnostaa tietää mitä mieltä Jeesus.elää on Jeesuksen ja Muhammedin eroista. Mitä mieltä sinä olet, laitatko sinäkin listan.

        Ystävällisin terveisin. obh123

        Oma listani islamin näkökulmasta.

        Syntymä:
        - Jeesus (rauha hänelle) syntyi Allahia hartaasti palvovalle naiselle nimeltä Maria. Hän tuli raskaaksi enkeli Gabrielin puhalluksesta.
        - Muhammed (rh) syntyi Amina-nimiselle naiselle ja sikisi Abdullah-nimisestä miehestä.

        Elämä:
        - Jeesus (rh) ei tehnyt suuria syntejä, mutta oli inhimillinen olento, joka saattoi erehtyä ja tehdä pieniä virheitä.
        - Muhammed (rh) ei tehnyt suuria syntejä, mutta oli inhimillinen olento, joka saattoi erehtyä ja tehdä pieniä virheitä.

        Kuolema:
        - Jumala otti Jeesuksen (rh) ylös, Jeesus ei ole kuollut.
        - Muhammed kuoli sairauteen.

        Ylösnousemus:
        - Jeesus (rh) palaa takaisin lopun aikoina ja elää täällä nelisenkymmentä vuotta, kunnes kuolee.
        - Muhammed (rh) pysyy kuolleena.

        Sanoma:
        - Jeesus (rh) lähetettiin omalle kansalleen opettamaan uskoa Jumalaan ja elämän Jumalan tahdon mukaisesti.
        -Muhammed (rh) lähetettiin koko ihmiskunnalle opettamaan uskoa Jumalaan ja elämän Jumalan tahdon mukaisesti.

        Seuraukset:
        - Jeesuksen elinaikana hänen seuraajansa palvoivat Jumalaa (arabiaksi Allah), mutta myöhemmin eksyivät harhapoluille hänen opeistaan.
        - Muhammad (rh) tuli korjaamaan sen harhapolun ja palauttamaan uskon samaan uskontoon, mitä Jeesus (rh) elinaikanaan opetti.


      • obh123
        Yusraaa kirjoitti:

        Oma listani islamin näkökulmasta.

        Syntymä:
        - Jeesus (rauha hänelle) syntyi Allahia hartaasti palvovalle naiselle nimeltä Maria. Hän tuli raskaaksi enkeli Gabrielin puhalluksesta.
        - Muhammed (rh) syntyi Amina-nimiselle naiselle ja sikisi Abdullah-nimisestä miehestä.

        Elämä:
        - Jeesus (rh) ei tehnyt suuria syntejä, mutta oli inhimillinen olento, joka saattoi erehtyä ja tehdä pieniä virheitä.
        - Muhammed (rh) ei tehnyt suuria syntejä, mutta oli inhimillinen olento, joka saattoi erehtyä ja tehdä pieniä virheitä.

        Kuolema:
        - Jumala otti Jeesuksen (rh) ylös, Jeesus ei ole kuollut.
        - Muhammed kuoli sairauteen.

        Ylösnousemus:
        - Jeesus (rh) palaa takaisin lopun aikoina ja elää täällä nelisenkymmentä vuotta, kunnes kuolee.
        - Muhammed (rh) pysyy kuolleena.

        Sanoma:
        - Jeesus (rh) lähetettiin omalle kansalleen opettamaan uskoa Jumalaan ja elämän Jumalan tahdon mukaisesti.
        -Muhammed (rh) lähetettiin koko ihmiskunnalle opettamaan uskoa Jumalaan ja elämän Jumalan tahdon mukaisesti.

        Seuraukset:
        - Jeesuksen elinaikana hänen seuraajansa palvoivat Jumalaa (arabiaksi Allah), mutta myöhemmin eksyivät harhapoluille hänen opeistaan.
        - Muhammad (rh) tuli korjaamaan sen harhapolun ja palauttamaan uskon samaan uskontoon, mitä Jeesus (rh) elinaikanaan opetti.

        Sain Jumalalta tämän raamatunpaikan sinulle annettavaksi.

        3. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella." -Sak. 4:3

        http://raamattu.fi/


      • obh123
        obh123 kirjoitti:

        Sain Jumalalta tämän raamatunpaikan sinulle annettavaksi.

        3. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella." -Sak. 4:3

        http://raamattu.fi/

        Raamatun paikka Sakarja 4. luku 3. jae vuoden 1938 vanha testamentti


      • obh123
        obh123 kirjoitti:

        Raamatun paikka Sakarja 4. luku 3. jae vuoden 1938 vanha testamentti

        tarkoitin vuoden 1933 vanha testamentti


      • qåaäzm

        Jeesus opetti ainoastaan rakkautta ja hyvyyttä. Hän on ovi Jumalan luo. Ei kukaan muu.


      • muhasenmatti

        Miksi Yusraaa väität, ettei Muhammad tehnyt suuria syntejä????
        Hän tappoi ja silpoi valtavan määrän ihmisiä. Hän oli pedofili, raiskaaja ja mitä kaikkea muuta
        pahaa.
        Nämäkö ovat muslimien mielestä pieniä syntejä. Eipä ole ihme, jos raakuudet jatkuvat Islamin nimissä.
        Yrittäkää edes ajatella, että minkälaista konnaa pidätte pyhänä.


      • Pakkstori
        Yusraaa kirjoitti:

        Oma listani islamin näkökulmasta.

        Syntymä:
        - Jeesus (rauha hänelle) syntyi Allahia hartaasti palvovalle naiselle nimeltä Maria. Hän tuli raskaaksi enkeli Gabrielin puhalluksesta.
        - Muhammed (rh) syntyi Amina-nimiselle naiselle ja sikisi Abdullah-nimisestä miehestä.

        Elämä:
        - Jeesus (rh) ei tehnyt suuria syntejä, mutta oli inhimillinen olento, joka saattoi erehtyä ja tehdä pieniä virheitä.
        - Muhammed (rh) ei tehnyt suuria syntejä, mutta oli inhimillinen olento, joka saattoi erehtyä ja tehdä pieniä virheitä.

        Kuolema:
        - Jumala otti Jeesuksen (rh) ylös, Jeesus ei ole kuollut.
        - Muhammed kuoli sairauteen.

        Ylösnousemus:
        - Jeesus (rh) palaa takaisin lopun aikoina ja elää täällä nelisenkymmentä vuotta, kunnes kuolee.
        - Muhammed (rh) pysyy kuolleena.

        Sanoma:
        - Jeesus (rh) lähetettiin omalle kansalleen opettamaan uskoa Jumalaan ja elämän Jumalan tahdon mukaisesti.
        -Muhammed (rh) lähetettiin koko ihmiskunnalle opettamaan uskoa Jumalaan ja elämän Jumalan tahdon mukaisesti.

        Seuraukset:
        - Jeesuksen elinaikana hänen seuraajansa palvoivat Jumalaa (arabiaksi Allah), mutta myöhemmin eksyivät harhapoluille hänen opeistaan.
        - Muhammad (rh) tuli korjaamaan sen harhapolun ja palauttamaan uskon samaan uskontoon, mitä Jeesus (rh) elinaikanaan opetti.

        Teillä on puuttellinen näkemys Jeesuksen jatkoelämästä. EI Jeesus kuollut vielä ristille. Hänet nähtiin opetuslastensa kanssa monta kertaa, ja sitten, koska olivat juoneet opetulapsetkin paljon alkoa, kai näkivät hänen nousseen taivaaseen tms. Mutta perimätietokin kai kertoo Israelissa, että Jeesus eli noin 70 vuotiaaksi, lammaspaimenena ja puuseppänä, ja sai muutaman lapsen, Maria Magdaleenan kanssa. Ja kuoli, kun Rooma suoritti sen viimoisen sotatoimensa non 70 vuonna Israelissa, ja ilmeisesti koko Jeesuksen oma perhe tuli tapetuksi myös samalla. Kolmesta lapsesta olen kuullut puhuttavan, (kaksi tyttöä ja yksi poika). Tämä oli kai Joukkohautaan merkitty asia, vuodelta 70. Jeesus ja Maria ja muistaakseni kolme lastaan oli siinä haudassaan. Jeesuksen Taivaallinen elämä oli siis pitkään maanpäällisisssä, mutta tietysti vannoa ei tätäkään historiikkia saa, vaikka itse olen yli 50% varma, että näin siinä kävi.
        Ja sitäpaitsi Paavalikin totesi, että monetkin olivat nähneet Jeesuksen tulleen takaisin, ja "tämä oli saanut monen uskon sortumaan". Ja sanoi myös, että "EI liha ja veri ole perivä Taivasten Valtakuntaan, sinne menee vain HENKEMME". Tietysti JOS oli humanoideja tms. joiden luona Jeesus myös käväisi, koska hänen nähtiin nousseen vetosäteellä "Taivaaseen", niin sitten kävi, mutta lienee siis palannut maan päälle. Varma tästä ei sovi olla, koska asiaa ei ole lopullisesti todistettu.


      • Pakkstori
        muhasenmatti kirjoitti:

        Miksi Yusraaa väität, ettei Muhammad tehnyt suuria syntejä????
        Hän tappoi ja silpoi valtavan määrän ihmisiä. Hän oli pedofili, raiskaaja ja mitä kaikkea muuta
        pahaa.
        Nämäkö ovat muslimien mielestä pieniä syntejä. Eipä ole ihme, jos raakuudet jatkuvat Islamin nimissä.
        Yrittäkää edes ajatella, että minkälaista konnaa pidätte pyhänä.

        Hei, tuollainen ei ollut sotatoimena mitenkään suurikaan synti. Luepas vanhaa Testamenttia ja sitä, miten se Jumaloimasi Israel kohteli kansakuntia, joita se alisti Daavidin ja Salomon aikaan saakka, valtansa alle.
        Kuolemmahan fyysisesti kumminkin, ja sotatoimen päätteeksi, ei oikein ole muutakaan kohtaloa luvassa, jos jää sodan hävinneeseen osapuoleen, valitettavasti.
        "Älkää pelätkö niitä, jotka voivat tappaa tai raiskata vain ruumiinne, pelkätkää sitä, joka voi MOLEMMAT; sekä henkisielunne että ruumiinne hukuttaa Hellvettiin". Ja kuka Hän on? Herra Sebaot, triviaalisti judaismissa. Mars Kreikassa, ja SEPPO, Suomen hassussa Kalevalassa.


    • muhasenmatti

      Muhametti listisi Jeesuksen. Tottakai hän noudattaisi keksintönsä oppeja.

      • Ei pystyisi muhammad jeesusta tappamaan, koska myytin tappaminen on aikalailla hankalaa.


      • muhasenmatti

        Älä väitä vastaan. Pystyihän muhametti sepittämään koraanin ihan omasta sekavasta päästään, niin miksiei sitten jesse saisi häneltä pataan. Muslimeille tuo uppoaisi kuin vanhaan ihmiseen.


    • niin.se.vaan.on

      Jeesu toi elämän, muhametti kuoleman.

    • ihmetyttää

      Miksi ei? Jeesus oli Allahin yksi sanansaattajista.

      • muhasenmatti

        Nyt meni puurot ja vellit sekaisin.


      • LakiV

        Joo, oli oli. Koska Allah on yksi, ja myös Jehova on yksi, ja Jumalilla on yhdet nimet, ja kaikki Jumalat tai mitä Enkeleitä he sitten ovatkin toisilleen, ovat aina olleet sopuisasti omilla hallinta-aluiellaan, mutta syy miksi Allahia ei haluta sotkea Jahveen on se, että ne ovat juutalaisen ja ismaelilaisen kansan hieman eri tavoin henkeyttämiä Jumalia, eli toki NUO JUMALAT ITSE ovat kyllä kertoneen ihmisille millaisia he todella ovat. Suomessa on tavallista ajatella UKKO HALLAN olevan ALLAH?! Eli Talven Jumala?!


    • Asdfghvv

      Assalama aleikum! Varmasti tulis. Kumpiki saman Jumalan profeettoja ja toi samaa viestiä, mutta raamattua on vaan ihmiset muutellut niin paljon, että siitä on muokkaantunut vähän erilainen esim että ihmiset alko aattelee et Jeesus on Jumalan poika :)

      • raamatun.totuus

        Vai meinaat, että ovat samasta lähteestä?
        No verrataanko:
        Muhammed oli syntinen niin kuin muut ihmiset. Hän valehteli, petti ihmisiä, ei pitänyt sanaansa ja eli seksuaalisessa epäpuhtaudessa. Koraanissa ei sanota kertaakaan, että hän olisi ollut synnitön.
        Muhammed opetti ja saarnasi, mutta ei elänyt opetuksensa mukaan.
        Muhammed murhasi ja varasti ihmisiltä. Henkilökohtaiset viholliset tapettiin. Hän ryösti karavaaneja, kävi sotia beduiininheimoja vastaan ja otti sotasaaliita.
        Muhammed opetti opetuslapsiaan tappamaan ja varastamaan hänen nimessään.
        Ei tehnyt ihmeitä, mitä hän yrittää mitätöidä Koraanissa. Ainoa ihme oli Koraanin vastaanotto, toisin sanoen hän väitti, että tämä oli yliluonnollinen ilmestys. Tätä ei kuitenkaan muulla tavalla pystytä vahvistamaan.
        Muhammed usein käytti väkivaltaa ihmisten käännyttämiseksi. Koraanikin kehottaa väkivaltaan epäuskoisia vastaan.
        Muhammedilla oli parisen kymmentä vaimoa ja rakastajatarta, joista nuorin oli 9 vuotta.
        Muhammed tappoi muita oman intressinsä takia. Muhammed kuoli odottamatta valmistamatta alaisiaan asiasta.
        Muhammed muuttaa sanomansa koko ajan. Joskus juutalaiset ovat pahinta, mikä löytyy. Joskus ne ovat siunatuimpia kuin muut. Nk. "Saatananjakeissa", (nykyään poistetut, johtivat Salman Rushdien kuolemantuomioon) Muhammed väitti, että pitää myös palvoa Allahin kolmea tytärtä. Hän perui myöhemmin ja muuttui fanaattiseksi kriitikoksi kristittyjen väitteestä, että Jumalalla on Poika.
        Koraani on yhden henkilön kirjoittama, hänen elinaikana. Se ei sisällä konkreettisia profetioita. Se väittää vahvistavansa Raamattua, mutta kieltää sen sanomaa monessa tärkeässä kohdassa.

        Missä kohden muhammed ei tehnyt syntiä.


    • Varmasti tulisivat - sanoihan Muhammadkin (rauha hänelle), että "Minä olen kaikkein lähimpänä Jeesusta koko ihmiskunnasta." (Muslimin kirjaama autenttinen perimätieto)

      • eikö.niin

        muhammed on kuollut, ruumis lienee jossain, Jeshua on ylösnoussut!


      • Vitutoo

        Vitut oo, Jeesuksen ruumis on maatunut siinä missä muidenkin, mutta HÄnen kuvaasa, alkuperäinen Paradice-keho on enempi vielä elossa, tai pikemminkin enemmän katottu vielä kuin jopa Elviksen! Tämä ruokafyffe katoaa jokaiselta ihmiseltä, ensin luitten päältä, ja muotoruumiimmehan lähtee haahuilemaan elävien muistoissa välittömästi kuolemamme jälkeen. Humalaisille tulee tosin paha krapula, jos haluavat olla niitä kuolleita jo eläessään.-D


    • sekaisinkaikki

      Jeesus kääntäisi toisen posken

    • obh123

      7. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.' -Ap. t. 22:7

      Jeesus varmaan suhtautuisi Muhammediin samoin kuin hän suhtautui erääseen toiseen joka vainoasi häntä(hänen seuraajiaan). Muhammed tulisi joko uskoon tai jatkaisi Jeesuksen vainoamista.

    • Turhajos

      Jeesus suoritti Jumalan tehtävää. Joten Muhamed ja islam ei ollut vielä, tai ainakin hänen kaltaisensa aika menestyä vääränä profeettana ei vielä ollut. Jumalattomia oli silloinkin, ja olihan Jeesuksella poliittinen vastustus ja myöhemmin kristityillä roomalaismaailman pakanuus vastassaan. Jeesuksen ja Muhamedin opit ovat eri.

      • Akbartsi

        "Tehkää hyviä töitä ja uskokaa: Varoitan uskottomia viimeisestä tuomiosta, ja lupaan hyvää loppuiankaikkisuutta Jumalaan uskoville. Tämä oli erityisesti silti vain varoitus uskottomille"(Muhammedin opetuksen tiivistelmä). Oliko Jeesuksen opetus ERI? No, eipä, mutta Hän sanoi, uskokaatte varsinkin Minuun(ne?). Koska Jeesus oli Jehovan/Jahven ruummillistuma. (Minä olen SE, joka Olen). Ja minä olen Akbar.


    • LakiV

      Niin, muslimiusko julistaa oikeaksi osan "kirjauskonnoista". Tarkoittaen juutalaisuutta, kristinuskoa ja tietysti omaa oppiaan. Hinduismia ei Muhammed voinut sietää, Hän piti hindujen patsaiden palvontaa(vaikka Uurissa vielä Aabrahamin Isän Terahin aikoina oli samanlaista) saastaisena uskontona, eli sekularisoituneena jumalkäsityksenä. Muhammed tulisi Jeesuksen kanssa toimeen varsin hyvin. Molemmat yrittäisivät parannella toisiaan, vaikkapa Jeesuksen tuntien, Muhammedin tulisi seurata Jeesusta, eikä toistepäin, tämä puoli Jeesuksesta on usein vaijettu, Hän oli silti sangen Julma mies, joka toisessa vertauksessaan kuoli ihmisiä, vaikka syyksi Jeesus ilmoitti aina ihmisten synnin. Ja Jeesus pelastaisi Muhammedin synneistään, ja Muhammed pelastaisi Jeesuksen liian väkivallattomasta mieskäsityksestä, JOS olisivat eläneet samoihin aikoihin. Eihän väkivalta ole miehelle aina vain naisen takia tehtyä, vaan konkreettisesti taistelutaitojen tms. vertailua, eli KUMPI oli suurempi mies siinä asiassa? Tietysti Muhammed, mutta Jeesus oli suurempi sanoissaan, ja parantamisissaan, ja Elämän Antajana, ja Jumalan Ihmevoimia oli Jeesuksella enemmän, koska moni suuri Enkeli totteli Jeesusta. Ei murhataitojen vertailuissa kukaan jää henkiin fyysisesti, jos ne annettaisiin suorittaa loppuun asti. Ei ole kyse tässä Saatanoista, suoranaisesti synnistäkään, vaan ihmisestä, ja Ihmisen Kunniakäsityksistä.

    • JUMALAUTA_MIES

      "Tulisivatko nämä herrat toimeen keskenään tänä päivänä
      jos molemmat eläisivät samaan aikaan."

      MOLEMMAT OLIVAT EILEN PRIDE KULKUEESSA YKSISSÄ TUUMIN.

      • LakiV

        Heheh, no en itse tiedä noiden seksuaalisuudesta paljoakaan varisinkaan Muhammedin, mutta Jeesushan aina joutui kysymään, koska LUPASI, että "Mitä Haluat että MInä sinulle Teksin". Eikä se ollut Jeesukselle varmasti vaikeinkaan teko, olla homojen kanssa tekemisissä. Mutta pahasti aineisiin ja rahanhimoihin seonneiden kanssa, jos he antavat vallan ruumiissaan pahoille hengille, sellaisten ihmisten kanssa on vaikeaa... Koska sellaiset saattavat ihan satunnaisesta syystä haluta vaikkapa murhata sut tms.


    • Sensuuriataas

      Tässä säikeessä on sensuuri ollut jo jotakin uskomatonta, sensuroikaa samantien koko säije, Sensurikoikaa saman tien koko suomi24:nen :-D

    • isämmaanpoikia

      Oiskos nää nää nää ninkun isä ja poika vai ninkun velejeksiä vaikka ovakkim kaharem.

      Vastaus: Sateenkaari perheen vanahempia.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe