Postin pakettilähetys, paljon sekasotkua

Keltainen-viidakko

Nuo Postin tarjoamat paketinlähettämisen palvelut ja ohjeet alkavat olla sellaista jatkuvasti muuttuvaa sekasotkua, että noista ei saa enää mitään selvää, että miten sen (satunnaisen), tavallisen postipaketin saa lähetettyä.
http://www.posti.fi/yritysasiakkaat/

-Entinen Postin Prinetti-lomaketulostuspalvelu toimi vuosia suht hyvin --> LOPETETTU

-Tilalle tullut Verkosto-nettipalvelu, siitä pyöri kaksikin eri versiota. Ensimmäinen tukkeutui ja kaatui helpolla. Toinen, viime syksynä käyttöön saatu Verkosto-palvelu toimi jo paremmin.
Tänään tuli tieto että -> VERKOSTO-PALVELU LOPETETAAN 31.5.2017

-Tilalle tarjotaan nyt kännykällä portirahdin maksamista. Tai sitten jotakin uutta "lähettämisen verkkopalvelu" nimistä palvelua. Tästäkään ei ole saatavissa mitään PSD-käyttöohjetta tms, että voisi siihen tutustua.

Veetuttaa tämä, että monopolipalvelu Postilla on nyt varaa rakennella noita järjestelmiä, vuoden välein aina uusia ja uusia nettihärpäkkeitä, ja nyt älypuhelin-kikkareita.

Postin Yrityspalveluiden sivuisto on yhtä keltaväristä epäloogista sekavaa hetteikköä ja ryteikköä. Hinnastoja ja ohjeita ja vaihtoehtoja on niin kerpeleesti. Mitään niistä ei ymmärrä silti, että mitä noista oikein pitäisi ja kannatata käyttää.

Tarpeena on sellainen 1 paketti/ vko oleva pakettien lähettämisen tarve.

Sille alkaa olla vaihtoehdot aika vähissä. Postimerkkeihinkö tässä pitää palata takaisin?? Postimerkit vielä ymmärrän, että niitä liimataan paketin päälle, ja sitten posti kuljettaa.

17

1348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sotkua-lisää

      Siis mitä, kyseinen Verkosto-palveluko loppuu noin nopeasti? Meillä lopetettiin postimaksukone, ja tuo Verkosto oli ainoa järkeväään hintaan toimiva palvelu Postilla tilalle, pariin vuoteen. Nyt se sitten jo loppuu vai, ja vain 1,5 kk varoitusaikaa.

      Onhan näistä Postin isoista järjestelmämuutoksista aikaisemmin ainakin puoli vuotta etukäteen kerrottu. Olen tasan samaa mieltä että Postin järjestelmät ovat sotkuisia ja palvelupaketit PK-firmalle täysin sekavia.

    • PK-yrittäjä

      Erittäin hyvä huomio - kiitokset! Mitenkään loppumisesta ei ole tiedotettu (ainakaan vielä) vaikka Verkostossa on tuo Postilaatikko toimintokin. Pakotetaan ilmeisesti siirtymään SmartShip palveluun jossa paketin hinta arvotaan koon painon mukaan ja lisäksi tulee "polttoainelisä" laskulle eli pakettien lähetyskustannus nousee varmasti ja merkittävästi ja ennakkoon vaikea todeta. Olet aivan oikeassa että mitään punaista lankaa Postin touhuissa ei ole, mutta seuraten saman konsernin logistiikkapuolta ei tuossa mitään yllätystä olekkaan. Nykyisin hyvä, kätevä ja hinnallisesti ennakoitava palvelu romutetaan suurempien katteiden toivossa. Täytyy tutustua Matkahuollon palveluihin..

    • Lisää-postisotkua

      >> Täytyy tutustua Matkahuollon palveluihin..

      Busines to Business paketeissa Matkahuolto on kuuskytlukulaisen vanhanhajuinen ja onneton palvelu. Esimerkiksi Espoon kokoisessa kaupungissa on yksi ainoa Matkahuollon rahtitoimisto olemassa, ja sijaintipaikkana on Helkkarin Tuutti.

      Ei voisi millään laittaa että pakettia vastaanottava yritysasiakas hakee vaikka elejtroniikan varaosisa sisältävän Matkahuollon pakettinsa Siwan kassalta. Ja jonottaa sitä Zalandon vaatepaketteja palauttelevan nuorison joukossa.

      ---
      Meillekin Posti tyrkyttämällä tyrkytti Verkosto palveluansa, ja yhtenä tärkeänä asiana pitivät juuri "omaa sähköpostiosoitetta" joka tuli siinä pakosti mukana. Tuota e-mailia Posti sitten markkinoi laajalle laskujen lähettäjien suuntaan. Meillä alkoivat eräät tavarantoimittajat lähettää sähköisiä laskujamma tuonne typerään Verkosto-postilaatikkoon, vaikka tällaista ei ollut keltään pyydetty. Silkkaa sotkua, kun ei koskaan laatikkoa luettu, ja tuli karhulaskuja.

      Koko Verkosto-postilaatikko oli rasite kaiken kaikkiaan. Mutta nyt se ilmeisesti loppuu, jos kerran Postin pakettilähetysten osoitekorttien tulostuskin tuota kautta loppuu.

      Kuka tämän kaiken Postin järjestelmäsähläyksen oikein maksaa? No pienyrittäjä ainakin maksaa, kun sähläys jatkuu vuosikymmenestä toiseen.

    • Pikku-epäonnistus
    • KustiEiEnääPolje

      Verkoston pakettipalvelun lopettaminen on emämunaus Postilta. Aiemmin isommankin paketin lähettäminen maksoi 14,- euroa perille asiakkaalle. Nyt pelkkä paketin toimittaminen perille maksaa 10,- vähintään toisen kympin pakettimaksua. Verkostoon tallennetut asiakkaiden tiedot myös häviävät! Vaihtoehtona on joko Smartship asiakkaaksi pääseminen (ei luottotiedottomille!) tai sitten jokaisen pakettilapun täyttö ja maksu YKSITYISASIAKKAIDEN puolellla ja joka osoitelappu erikseen! Todella surkeaa palvelua Postilta, jonka päätehtävänä on kirjeiden ja pakettien toimiva kuljetus, eikä ruohonleikkaus!

      • Sekoiluksi-tämäkin-meni

        >> Aiemmin isommankin paketin lähettäminen maksoi 14,- euroa perille asiakkaalle. Nyt pelkkä paketin toimittaminen perille maksaa 10,- vähintään toisen kympin pakettimaksua. >>

        Onko noista julkistettu jotakin hinnastoja jo? Postin Yrityssivustot ovat sellaista sekamelskaa etten löydä sieltä mitään. Osaan sivuista pitää kirjautua, jollakin erilaisista tunnuksista, ja sieltä sitten näkee niitä hintoja ym.

        Tännekin tuli tiedote jossa puhutaan ylimalkaisesti uudesta "lähettämisen verkkopalvelusta", mutta ei kerrota sitä paljonko postirahdit alkavat sitä kautta maksaa. Tuntuisi nuijalta palata takaisin käsin kirjoitettuihin pakettikortteihin, ja paketin päällä liuta 5 € ja 2€ hintaisia postimerkkejä.

        Verkosto-palveluun meillä jää vajaa 200 € sisään maksettuina ennakkomaksuna. Näidenkään takaisin saamisesta ei ole kerrottui mitään, saako ne jotakin kautta edes.


    • SurkeaaToimintaa

      Olen soittanut ja puhunut postin asiakaspalvelijoiden kanssa, joilla ei ole edes yhtenäistä infoa asiasta itselläänkään. Eli ilmeisesti vaihtoehdot ovat Smartship-sopimus tai joka pakettikortin tekeminen yksitellen ja kalliimmalla yksityishenkilöiden pakettipalvelusta. Eli palvelu huononee jälleen...

    • Hohhoijaaaa

      Tänään taas Postin Verkostopalvelun pakettikorttitulostus jumissa. Ei toimi millään. Asiakaspalvelussa vain todetaan, että ei voi mitään. Eikö Suomen Yrittäjät tai joku taho voi puuttua tuohon Postin surkeaan palveluun?

      • Posti-on-syvältä

        Viime vuoden kesäkuussa kun Verkosto palvelu oli tuntikausia jumissa, monena peräkkäisenä päivänä niin tuli tällainen viesti Asiakaspalvelun muijilta:

        "Olemme pahoillamme, että palvelussa oli hitautta eilen. Asia on
        tiedossa teknisellä tuellamme. Palveluun saadaan parannus syksyllä,
        kun uusi järjestelmä saadaan käyttöön."

        Syksyllä tilanne jonkin verran paranikin. Mutta sitten tosiaan noin 17.4.2017 tuli ilmoitus että mitään uutta järjestelmää ei tulekaan, vaan koko Verkosto palveu lopetaan toukokuun loppuun mennessä.

        On aivan saa-tanallista pomppimista ja päättämättömyyttä Postin pakettilähetyksen palveluissa.
        Rahaa kipataan IT-järjestelmäkehitykseen aivan surutta. Yhtä järjestelmää ei saada valmiiksi, kun se jo romutetaan, ja aletaan rääpiä kasaan jotakin seuraavaa järjestelmää tilalle.


    • KustiPosti

      Verkoston pakettipalvelut lopetettiin ja käteisasiakkaat pakotettiin käyttämään Postin yksityishenkilöiden pakettipalvelua. "Mukava" yllätys tänään kun Postin lähetyspalvelu ei toimikaan vaan heillä on taas jotain ongelmia pakettipalvelussa. Eli Verkostosta siirtyneet yritysasiakkaat todennäköisesti kuormittivat palvelun jumiin. Todella p***** palvelua Postilta. Pakko ilmeisesti siirtyä jonkin muun pakettipalvelun asiakkaaksi. Olisiko vinkkejä, mikä toimii?

    • Pieni-yrittäjä

      Jotain hyvääkin tässä lopettamisessa oli, aloin etsimään vaihtoehtoja Verkostolle kun siihen pakotettiin ja törmäsin https://www.shipit.fi
      Todella helppo käyttää ja hinnat selkeästi esillä, parasta kuitenkin on että voi itse valita mitä kuljetusyritystä käyttää. Kokeilemisen arvoinen ja suosittelen

    • Yritystyttäjä

      Luopukaa nyt hyvät ihmiset jo tuost aPostista, ei se mikän monopoli ole ollut vuosikausiin. Pienille paketeillekin löytyy useita eri toimitusvaihtoehtoja Suomessa, ja hinnoittelut on hyvin kilpailukykyistä. Esim. Matkahuolto, PostNord ja Schenker tarjoaa verkkokaupoille sopivia palveluja. Itse luovuin Postin käytöstä puoli vuotta sitten, ja en ole katunut. Asiakkaatkin tykkäävät, kun paketit tulevat kerrankin ajallaan perille ja ehjinä.

    • Yritystä-riittää

      Me siirryttiin tähän https://www.shipit.fi/ ei ole kuin jokunen paketti viikossa ja näitä ei näköjään yrityksen koko haittaa. Postia ja mhta ollaan käytetty nyt.

    • Suomi100_Vaihtoehtoja

      Matkahuolto toimii pienyrittäjällä, kun ei ole tarvis tuupata viikoittain pakettia pienen yksiön tilavuuden verran matkaan, ja aion vielä tutustua tuohon https://www.shipit.fi/

      Joku taisi haaveilla palaavansa kirjoittelemaan yksittäisia postiosoitelappuja paketteihin. Myöhäistä:

      https://www.posti.fi/private-news/tiedotteet/2017/22032017_pakettimerkinta.html

      Sitäpaitsi nykyisten asiamiespostien kanssa se ei toimi enään niin, että vain viet netistä ostetun ja maksetun paketin tulostettuine osoitelappuineen tiskille. Se pitää valvoa viimeiseen piirtoon että paketti todella on vastaanotettu.

      Huomaat sitten kesken hommiesi, että pakettia ei ole kirjattu sisään kun kaupan kassalla on tärkeämpää tekemistä.

      Ajelet takaisin ja sielä on pakettisi edelleen tiskillä kenenkä tahansa mukaan napattavissa, eikä sinulla ole mitään todistetta, että olet edes vienyt paketin, kun Zalando-palautuspakettien kanssa kiukutteleva kaupan kassa ei ole skannanut sitä viivakoodia paketin osoitelapusta, että se olisi kirjautunut vastaanotetuksi.

      Sama koskee saapuvia lähetyksiä. Esimerkiksi että saat postilta automaatin lähettämää ilmoitusta että lisätietoja kaivataan, pitäisi alkaa selvittämään asiaa.
      Systeemit havainneet paketin lähteneen jakelukeskuksesta, mutta kummasti kadonneen siinä viimeisessä välissä.
      Ja kun saat postin asiakaspalvelun selvittämään asiaa, paljastuu että pakettisi on siinä samassa asiamiespostissa hyllyssä mutta ei ole skannattu saapuneeksi. Viikkoon.

      "Kun eihän näitä hommia tällä palkalla...."

      Joten hiukan vaivaa sen ajan että totuttelee vaihtoehtoihin. Säästää pitkässä juoksussa paljon.

    • Vituttanu

      Jännää juttu on sekin ettei nykypäivänä ole yrityksen osoitemuutoksen tekeminen postille mahdollista kuin kirjallisesti. Kovasti kyllä luvattiin, että sähköisenä onnistuu mutta vaihtoehdot oli kirjautua postin extranettiin (johon tunnuksia ei ole) tai parin-kolmen eri pankin tunnuksilla.
      Olihan sielä vielä kolmantena tosiaan katso-tunnuksista kehittyneempi vaihtoehto, maksullinen tms. ja pelkät katso-tunnukset ei riittäny...

      Vai onko asia muuttunu parin vuoden takaisesta?
      Kaikkialle muualle nykyinen osoite on päivittynyt eikä aina ole tarvinnut edes ilmoittaa asiasta.

    • MItä-käytännössä

      >> Sitäpaitsi nykyisten asiamiespostien kanssa se ei toimi enään niin, että vain viet netistä ostetun ja maksetun paketin tulostettuine osoitelappuineen tiskille. Se pitää valvoa viimeiseen piirtoon että paketti todella on vastaanotettu.>>

      Espoon kokoisessa 260.000 asukkaan kaupungissa on yksi (1) postin oma piste, kaikki muut ovat kauppojen oheistiskillä toimivia asiamiesposteja. Asiamiesposteja melkein kaikki nykyään on.

      Mitä tuollainen paketin "valvominen" oikein tarkoittaa? Olen ainakin lokakuussa vielä vienyt valmiiksi maksetun paketin asiamiespostin tiskille, ja kyllä se siitä eteenpäin on mennyt.

      Pitääkö nyt ottaa joku kuittaus liikkeeltä, vai mitä?

    • naisyrittäjä

      Shipit on hyvä vaihtoehto. Meillä NetLuxin kanssa sopimus. Nouto asiakkaan ovelle vienti halvempi kuin postin vie itse - hae itse -paketti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe