Lestadiolaisia on aika vähän maapallolla

vastatkaatähän

Miten sitten maapallon suurin osa ihmisitä pelastuu kun ei ole lestadiolaisia julistamassa syntejä anteeksi. Ja liike ei tee aktiiviesti lähetystyötä. Taitaa se taivas olla harvaan asuttu.

65

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vlnuori

      Raamatussa puhutaan pienestä joukosta ja siitä, että ihmiselle tulee kolme kertaa elämänsä aikana "etsikkoaika". Joku Afrikkalainenkin (huom. Esimerkki!) voi etsikkoaikanaan kokea kaipuuta oikeaa henkisyyttä kohtaan ja alkaa etsimään Jumalan lasten joukkoa. Taivaan Isä antaa kyllä mahdollisuuden niille joille on tarkoituskin. Etsivä löytää.

      • Laita ihmeessä se kohta, missä ne ilmene, jää muillekin aito usko, kerro samalla konteksti


      • kempelheinol

        Helluntaiveljet samalla asialla hapuilemassa?
        Sananl. 4:24
        Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.


      • Matteus.7

        13 "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
        14 Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!


      • pitkäänhellari
        kempelheinol kirjoitti:

        Helluntaiveljet samalla asialla hapuilemassa?
        Sananl. 4:24
        Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.

        Ei helluntaiveljet kyllä sellaista opeta että vain meidän sumpussa pelastukseen seilataan ja ehto pelastukseen ei ole edes minkään seurakunnan jäsenyys. Uskomme että teidän porukoissa on heitä, jotka ovat löytäneet Jeesuksen armon ja ottaneet Hänet vastaan henkilökohtaisena pelastajana. Pelastettuja on kaikissa kristillisissä kirkoissa. En väitä eikö joskus parikymmentä vuotta sitten olisi ollut yksittäisiä saarnaajia, joilla pelastuksen edot olivat melko tiukkarajaiset.

        Helluntailaisia ja suunnan kirkkoja on jo kaikkialla maapallolla ja meitä on jo yli puolimiljardia ja lähetystyötä tehdään aktiivisesti. Tosin parantamisenkin varaa on.
        Lestadiolaisten liike ei ole levinnyt edes moneen maahan. Eikö tämä ole liikkeessä huolenaihe. Teillähän olisi paljon nuoria reservissä lähetystyöhön.


      • kahelialho

        Hyi sinun kielenkäyttöäsi Heinolan shitläpi.


      • lähtekäälähetystyöhön
        Matteus.7 kirjoitti:

        13 "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
        14 Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

        No miten portista voi mennä sisään jos ei ole edes sitä porttia näkyvillä? Usko tulee kuulemisesta.

        Room. 10: 13. - 17.
        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niin kuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


      • Matteus.7 kirjoitti:

        13 "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
        14 Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

        Juuri näin ahtaasta portista, ei RY;n pariovista, jonne kuulemma kaikki otetaan ja saarnataan synnit anteeksi?

        Eihän Raamattu näin opeta, se opettaa, että PORTTI ON JEESUS!

        Minä ole tie totuus ja elämä, eikä kukaan RY;stä tunne Häntä.
        Toiminta ilman Häntä on pahinta pakanallisuutta, vailla pelastusta.


      • johannesta
        Kesitas kirjoitti:

        Juuri näin ahtaasta portista, ei RY;n pariovista, jonne kuulemma kaikki otetaan ja saarnataan synnit anteeksi?

        Eihän Raamattu näin opeta, se opettaa, että PORTTI ON JEESUS!

        Minä ole tie totuus ja elämä, eikä kukaan RY;stä tunne Häntä.
        Toiminta ilman Häntä on pahinta pakanallisuutta, vailla pelastusta.

        Helluntaituomari jakaa aiheettomia tuomioita. Sinä kuvittelet löytäneesi portin itseksesi.
        Raamattu sanoo selkeästi, että se ei ole ihmisteko.
        Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        Sinun puheesi on vihaista ja eksyttävää.
        1.Joh.4:
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.


      • johannesta kirjoitti:

        Helluntaituomari jakaa aiheettomia tuomioita. Sinä kuvittelet löytäneesi portin itseksesi.
        Raamattu sanoo selkeästi, että se ei ole ihmisteko.
        Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        Sinun puheesi on vihaista ja eksyttävää.
        1.Joh.4:
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

        Panen vain kaksi otantaa, et osaa lukea muuta.

        Joh. 10:7

        Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti.
        Joh. 10:9

        Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.

        Oliko omasta päästä, vai Jumalan Sanasta


      • rritariduo

        Olet Melperin.frendi Melperin gaykaveri, kun palstalla alkoi löyhkätä?


      • Oletteerinomaisia

        Miksi Jumala on niin epäreilu, että on vain teidät muutamat valinnut, joille on pelastuksen tarkoittanut. Muille ei edes anneta mahdollisuutta, ettekä mene sitä kertomaan maailmalle. Teidän vastuullanne on silloin kansojen tuomio, otatte vastuun itsellenne. Olette itserakkaita. Menkää ja kysykää Jumalaltanne tarkemmat ohjeet, koska olette harhautuneet levittämään petollista oppia. Tehkää edes jotakin hädän lievittämiseksi maailmassa, kun olette Jumalan saaneet puhuttua ympäri, ettei Hän välitä jokaisesta. Hävetkää, omaan napaan tuijottajat.


      • Epäreiluamistätiedät

        Eikö kaikille ole tarkoitus tarjota pelastusta? Kuka on niin hyvä, että kelpaa, jos pelastettavat on ennalta määrätty? Entä jos ei löydä teitä avaamaan ovea? Ei kannata edes yrittää toisella puolella maapalloa, eikä kaikilla ole vara matkustaa tänne päämajaan.


      • vl-niilo

        Voi soittaakin, niin silläkin tavalla voi kuulla synninpäästön ja kutsua puhujia seurojen pitoon vaikkapa Pitcairnille tai minne tahansa.

        Mutta jos ei Jumala ole saanut herättää katumukseen ja herätykseen, niin ei ihminen ole kiinnostunut autuuden asioista niin paljoa, että edes viitsisi soittaa uskovaisille, vaikka puhelinnumeroja löytyy netistä:

        llchurch.org

        rauhanyhdistys.fi

        Ei Nooakaan matkustanut paljoa, vaan keskittyi arkin rakentamiseen ja Metusalemin opetusten kuuntelemiseen. Jonkin verran tietenkin saarnasi omassa kotikylässään, jossa asuivat kaikki sen ajan uskovaiset, ja joskus harvemmin naapurikylissä.


      • vl-niilo

      • vl-niilo kirjoitti:

        Voi soittaakin, niin silläkin tavalla voi kuulla synninpäästön ja kutsua puhujia seurojen pitoon vaikkapa Pitcairnille tai minne tahansa.

        Mutta jos ei Jumala ole saanut herättää katumukseen ja herätykseen, niin ei ihminen ole kiinnostunut autuuden asioista niin paljoa, että edes viitsisi soittaa uskovaisille, vaikka puhelinnumeroja löytyy netistä:

        llchurch.org

        rauhanyhdistys.fi

        Ei Nooakaan matkustanut paljoa, vaan keskittyi arkin rakentamiseen ja Metusalemin opetusten kuuntelemiseen. Jonkin verran tietenkin saarnasi omassa kotikylässään, jossa asuivat kaikki sen ajan uskovaiset, ja joskus harvemmin naapurikylissä.

        Metusalah kuoli Masoreettisen tekstin mukaan samana vuonna kuin ,
        alkoi Vedenpaisumus , eli 2520 . Hän oli Nooakin kanssa uskomassa.
        samalla tavalla , kuin NOAK saarnasi.
        -


    • vl-niilo

      Nooalaisia oli Maa-planeetalla vain 9.

      Sitten Metusalem (Nooan isoisä) kuoli vuoden sisällä ennen vedenpaisumusta, jonka jälkeen nooalaisia oli enää vain 8.

      Nyt on sentään parempi tilanne, kun vertaamme tuon ajan uskovaisten määrää nykyajan vanhoillislestadiolaisten määrään esimerkiksi pelkästään Kiinassa. Kiinassakin asuu monta vanhoillislestadiolaista monilapsistakin perhettä.

      Luuk. 18:8
      Minä sanon teille: hän auttaa heitä pian. Kuitenkin, kuin Ihmisen Poika on tuleva, löytäneekö hän uskoa maan päältä?

      Luuk. 13:
      23 Niin sanoi yksi hänelle: Herra, vähäkö niitä on, jotka autuaaksi tulevat? Ja hän sanoi heille:
      24 Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
      25 Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;
      26 Niin te rupeette sanomaan: me olemme syöneet ja juoneet sinun edessäs, ja meidän kaduillamme sinä opetit.
      27 Ja hän on sanova: minä sanon teille: en minä teitä tunne, kusta te olette; menkäät pois minun tyköäni, kaikki te väärintekiät.
      28 Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys, kuin te näette Abrahamin ja Isaakin ja Jakobin ja kaikki prophetat Jumalan valtakunnassa, mutta itsenne ajettavan ulos.
      29 Ja heidän pitää tuleman idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä, ja Jumalan valtakunnassa istuman.
      30 Ja katso, ne ovat viimeiset, jotka tulevat ensimäsiksi, ja ne ovat ensimäiset, jotka tulevat viimeisiksi.

      2. Kor. 4:3
      Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,

      Joh. 20:
      21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
      22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
      23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne
      ovat pidetyt.

      Vanhurskauden saarnaviran saarnaajia ovat sekä nykyiset Pyhän Hengen papit, että muinaiset Pyhän Hengen papit, kuten Nooa, joka niin ikään oli vanhurskauden saarnaaja.

      2. Korinttolaiskirje 3:
      2 Te olette meidän kirjamme, meidän sydämiimme kirjoitetut, joka kaikilta ihmisiltä tunnetaan ja luetaan.
      3 Ja te olette ilmoitetut, että te Kristuksen lähetyskirja olette, meidän palveluksemme kautta valmistettu, ei pläkillä kirjoitettu, vaan elävän Jumalan hengellä, ei kivisiin tauluihin, vaan lihallisiin sydämen tauluihin.
      4 Mutta senkaltainen uskallus on meillä Kristuksen kautta Jumalan puoleen.
      5 Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
      6 Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.
      7 Mutta jos sillä viralla, joka puustavin kautta kuolettaa ja kiviin kuvattu oli, oli senkaltainen kirkkaus, niin ettei Israelin lapset taitaneet katsoa Moseksen kasvoihin, hänen kasvoinsa kirkkauden tähden, joka kuitenkin katoo:
      8 Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
      9 Sillä, jos viralla, joka kadotuksesta saarnaa, kirkkaus oli, paljoa enemmin sillä viralla, joka vanhurskaudesta saarnaa, on ylönpalttinen kirkkaus;
      10 Sillä se toinen, joka kirkastettu oli, ei ole ensinkään kirkkaudeksi luettava, sen ylönpalttisen kirkkauden suhteen.
      11 Sillä jos sillä oli kirkkaus, joka katoo, paljoa enemmin on sillä kirkkaus, joka pysyy.
      12 Että meillä siis senkaltainen toivo on, niin me puhumme rohkiasti,
      13 Ja emme tee niinkuin Moses, joka kasvoillensa peitteen pani, ettei Israelin lapset taitaneet sen loppua katsoa, joka katoo.
      14 Vaan heidän taitonsa olivat paatuneet. Sillä tähän päivään asti, kuin vanhaa Testamenttia luetaan, pysyy se peite ottamatta pois, joka Kristuksessa lakkaa.
      15 Mutta tähän päivään asti, kuin Mosesta luetaan, riippuu se peite heidän sydämensä edessä.
      16 Mutta kuin he palajavat Herran puoleen, niin peite otetaan pois.
      17 Sillä Herra on Henki; mutta kussa Herran Henki on, siinä on vapaus.
      18 Mutta me kaikki avoimilla kasvoilla Herran kirkkautta katselemme, niinkuin peilissä, ja me muutetaan siihen kuvaan kirkkaudesta niin kirkkauteen niinkuin Herran Hengestä.
      [Jatkuu...] 2. Kor. 4:
      1 Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on, niin emme suutu,

      2. Piet. 2:5
      Ja ei ole armahtanut entistä maailmaa, vaan vapahti Noan vanhurskauden saarnaajan itse kahdeksantena, ja toi vedenpaisumisen jumalattomain maailman päälle;

      • vl-niilo

        Room. 9:
        27 Mutta Jesaias huutaa Israelin edestä: jos Israelin lasten luku olis niinkuin santa meressä, niin kuitenkin tähteet autuaaksi tulevat.
        28 Sillä kuluttamus ja lyhentämys pitää tapahtuman vanhurskaudeksi, että Herra tekee hävityksen maan päällä,
        29 Ja niinkuin Jesaias ennen sanoi: ellei Herra Zebaot olisi meille siementä jättänyt, niin me olisimme olleet kuin Sodoma ja senkaltaiset kuin Gomorra.
        30 Mitäs me siis sanomme? (Me sanomme:) pakanat, jotka ei ole vanhurskautta etsineet, ovat saaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka uskosta on:

        Room. 9:
        6 Mutta ei niin, että Jumalan sana on hukkunut; sillä ei ne ole kaikki Israelilaiset, jotka Israelista ovat.
        7 Ei myös ne ole kaikki lapset, jotka Abrahamin siemen ovat; vaan Isakissa pitää sinulle siemen kutsuttaman.
        8 Se on: ei ne ole Jumalan lapset, jotka lihan puolesta lapset ovat; mutta ne, jotka lupauksen lapset ovat, ne siemeneksi luetaan.
        9 Sillä tämä on lupauksen sana: tällä ajalla minä tulen ja Saaralla pitää poika oleman.
        10 Mutta ei se ainoastaan, mutta myös Rebekka siitti yhdestä Isaakista meidän isästämme.
        11 Sillä ennen kuin lapset syntyivätkään ja kuin ei he vielä hyvää eikä pahaa tehneet olleet, että Jumalan aivoitus pitäis valitsemisen jälkeen seisovainen oleman, ei töiden tähden, vaan kutsujan armosta,
        12 Sanottiin hänelle: suuremman pitää vähempää palveleman.
        13 Niinkuin kirjoitettu on: Jakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin.
        14 Mitäs me siis sanomme? Onko Jumalan tykönä vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä hän sanoo Mosekselle: jota minä armahdan, sitä minä tahdon armahtaa, ja tahdon olla laupias, jolle minä laupias olen.
        16 Niin ei se nyt ole sen, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan sen, joka armahtaa, nimittäin Jumalan.
        17 Sillä Raamattu sanoo Pharaolle: juuri sentähden olen minä sinun herättänyt, osoittaakseni minun voimani sinussa, että minun nimeni kaikessa maassa julistettaisiin.
        18 Niin hän siis armahtaa, ketä hän tahtoo, ja paaduttaa, kenenkä hän tahtoo.


      • Huolestunut.sivusta

        ###Nyt on sentään parempi tilanne, kun vertaamme tuon ajan uskovaisten määrää nykyajan vanhoillislestadiolaisten määrään esimerkiksi pelkästään Kiinassa. Kiinassakin asuu monta vanhoillislestadiolaista monilapsistakin perhettä.###

        Oletko sinä vanhoillislestadiolainen ihan sekaisin?


      • Mielestäni_hän
        Huolestunut.sivusta kirjoitti:

        ###Nyt on sentään parempi tilanne, kun vertaamme tuon ajan uskovaisten määrää nykyajan vanhoillislestadiolaisten määrään esimerkiksi pelkästään Kiinassa. Kiinassakin asuu monta vanhoillislestadiolaista monilapsistakin perhettä.###

        Oletko sinä vanhoillislestadiolainen ihan sekaisin?

        puhuu asiaa. Minusta tuntuu, että sinä heinolalainen Kalervi olet vihdoinkin mennyt sekaisin kun et kestäö enää ollenkaan kuulla terveellistä oppia.

        Nimittäin: Nooan aikana vanhoillislestadiolaisua oli vain kahdeksan. Jos myös menet Lahden rauhanyhdistykselle, tapaat siellä ainakin 500 JUmalan lasta. Ja entäp' Porin suviseuroissa? 100.000 tai lähes. Kehitys on siis kehittynyt Nooan päivistä.


      • Mielestäni_hän kirjoitti:

        puhuu asiaa. Minusta tuntuu, että sinä heinolalainen Kalervi olet vihdoinkin mennyt sekaisin kun et kestäö enää ollenkaan kuulla terveellistä oppia.

        Nimittäin: Nooan aikana vanhoillislestadiolaisua oli vain kahdeksan. Jos myös menet Lahden rauhanyhdistykselle, tapaat siellä ainakin 500 JUmalan lasta. Ja entäp' Porin suviseuroissa? 100.000 tai lähes. Kehitys on siis kehittynyt Nooan päivistä.

        Luku on lähempänö 60 tuhatta, jopa helluntailiaisten suvifestareilla on enemmän kristittyjä. Mutta vähemmän tupakoitsijoita.


      • Keskitysleiriläinen

        "2. Piet. 2:5
        Ja ei ole armahtanut entistä maailmaa, vaan vapahti Noan vanhurskauden saarnaajan itse kahdeksantena, ja toi vedenpaisumisen jumalattomain maailman päälle; "

        Australian alkuasukkaiden eli aboriginaalien elämää maailmanlaajuinen vedenpaisumus, jonka on sanottu tapahtuneen noin 4000 vuotta sitten, ei ole haitannut. Aboriginaalien on todettu harjoittaneen metsästäjä-keräilijäkulttuuriaan yhtäjaksoisesti 40 000 vuoden ajan.


      • vl-niilo

        Ehkä vedenpaisumus on tapahtunut jo miljoonia vuosia sitten. Raamattu ei kerro sen tarkkaa ajankohtaa. SRK:n kirjoissa tähdennetään, että Raamatun sukuluetteloista on jätetty monia sukupolvia pois välistä. Esimerkiksi Jeesus on ihmisyytensä puolelta Marian kautta ja juridisesti myös Joosefin kautta Daavidin poika, mutta kuitenkin välissä on monta kymmentä sukupolvea. Ja olemmehan me kaikki Eevan lapsia.

        Voimme ymmärtää paremmin myös sen, että miksi jo Jeesuksen aika oli viimeisiä aikoja, kun 2000 vuotta on vain promille 2 miljoonasta vuodesta, ja vielä pidemmästä ajasta se on alle promille. Ja vaikka maailmanloppuun menisi vielä vaikkapa 10.000 vuotta, niin sekin 12.000 vuotta olisi 2 miljoonasta vuodesta vain 0,6 prosenttia.

        Hepr. 1:1
        Jumala puhui muinen usein ja monella muotoa isille prophetain kautta; näinä viimeisinä päivinä on hän meille puhunut Poikansa kautta,

        1. Piet. 1:20
        Joka tosin jo ennen oli aivottu kuin maailman perustus pantu oli, mutta ilmoitettu viimeisinä aikoina teidän tähtenne,

        Ovatko Raamatun mainitsemat viimeiset ajat eri asia, kuin Raamatun mainitsemat viimeiset päivät?:

        2. Piet. 3:3
        Ja tietäkäät se ensin, että viimeisinä päivinä tulevat pilkkaajat, jotka oman himonsa jälkeen vaeltavat,´

        2. Piet. 3:
        4 Ja sanovat: kussa on lupaus hänen tulemisestansa? Sillä siitä päivästä, kuin isät ovat nukkuneet, pysyvät kaikki niinkuin ne luonnon alusta olleet ovat.
        5 Mutta tietäen ei he tahdo tietää, että taivaat muinen olivat, ja maa vedestä, joka vedessä Jumalan sanan kautta seisoo.
        6 Kuitenkin siihen aikaan se maailma niiden kautta vedenpaisumisella hukkui.
        7 Niin myös ne taivaat ja maa, jotka nyt ovat, hänen sanansa kautta säästetään tulen varaksi tuomiopäivään asti, jona jumalattomat ihmiset kadotetaan.
        8 Mutta tätä yhtä ei pidä teiltä salattaman, minun rakkaani: yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhannen ajastaikaa, ja tuhannen ajastaikaa niinkuin yksi päivä.
        9 Ei Herra viivytä lupaustansa, (niinkuin muutamat sen viipyvän luulevat,) vaan hän on meidän kanssamme kärsiväinen, ja ei tahdo, että jonkun pitäis hukkuman, vaan että jokainen itsensä parannukseen kääntäis.
        10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas yöllä, ja silloin taivaat suurella pauhinalla menevät pois, mutta elementit pitää palavuudesta sulaman, ja maa, ja rakennukset, jotka hänessä ovat, pitää palaman ylös.
        11 Että kaikki nämät pitää katooman, minkäkaltaiset tulee teidän silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa:
        12 Niin että te odotatte ja ikävöitsette Jumalan päivän tulemista, jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat?
        13 Mutta me odotamme uusia taivaita ja uutta maata hänen lupauksensa jälkeen, joissa vanhurskaus asuu.
        14 Sentähden, minun rakkaani, että te näitä odotatte, niin ahkeroitkaat, että te hänen edessänsä puhtaiksi ja nuhteettomiksi rauhassa löydettäisiin;
        15 Ja lukekaat meidän Herran Jesuksen Kristuksen pitkämielisyys teidän autuudeksenne, niinkuin myös meidän rakas veljemme Paavali siitä viisaudesta, joka hänelle annettu on, teille on kirjoittanut,
        16 Joka myös jokaisessa kirjassansa näistä puhuu, joissa muutamat ovat työläät ymmärtää, jotka taitamattomat ja huikentelevaiset turmelevat, niinkuin muutkin Raamatut, omaksi kadotukseksensa.
        17 Nyt että te, minun rakkaani, sen jo ennen tiedätte, niin karttakaat, ettette vieteltäisi jumalattomain eksytyksellä ynnä heidän kanssansa, ja lankeaisi pois omasta vahvuudestanne,
        18 Vaan kasvakaat meidän Herramme ja Vapahtajan Jesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa: jolle olkoon kunnia sekä nyt että ijankaikkiseen aikaan, amen!


      • Keskitysleiriläinen

        "Ehkä vedenpaisumus on tapahtunut jo miljoonia vuosia sitten."


        Ehkä ei, koska arkeologit eivät ole löytäneet todisteita näin vanhasta sivilisaatiosta.


        "Voimme ymmärtää paremmin myös sen, että miksi jo Jeesuksen aika oli viimeisiä aikoja, kun 2000 vuotta on vain promille 2 miljoonasta vuodesta...."


        Jeesus sanoi, että hänen toinen tuleminen eli paruusia tapahtuu jo silloin, kun jotkut hänen puheidensa kuulijoista ovat vielä elossa:

        Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”

        Kts. myös Matt. 10:23, Matt. 24:34 ja Joh. 21: 22-23


      • vl-mummo

        Ennen kaikkea Jeesus tarkoitti siinä luultavasti Kirkastusvuoren tapahtumia, jotka ovat välittömästi tuon (Matt 18:28) jälkeen Matteuksen evankeliumi -kirjassa.

        Jeesus luultavasti tarkoitti siinä myös niitä tapauksia, joissa hän ilmestyi taivaaseen astumisen jälkeen ainakin Johannekselle Patmos-luodolla. Ilmeisesti tuossa Jeesuksen kuulijakunnassa oli muitakin vastaavia Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeisiä ilmestyksiä tulevaisuudessa (siihen hetkeen nähden) näkeviä paikalla Johanneksen lisäksi, koska Jeesus ei sanonut "yksi", vaan hän sanoi, että "muutamia".

        Esimerkiksi myös Paavalille Jeesus ilmestyi taivaaseen astumisen jälkeen ensin Damaskon tiellä, mutta Paavali ei silloin nähnyt varsinaisesti Kristusta, koska sokaistui hetkessä Kristuksen kirkkaudesta. Myöhemmin Jeesus Kristus ilmestyi Paavalille ainakin kerran maan päällä (ehkä useamminkin), mutta en tiedä, näkikö Paavali silloinkaan varsinaisesti Kristusta, vai kuuliko hän vain Kristuksen äänen.

        Paavali otettiin yhdessä vaiheessa pitkäksi ajaksi kolmanteen taivaaseen (ruumiissa tai ilman ruumista), jossa hänelle opetettiin Jumalan valtakunnan salaisuuksia apostolin virkaa varten, ja todennäköisesti Paavali ainakin silloin näki Herran Jeesuksen Kristuksen. Muut apostolithan olivat saaneet opetusta Jumalan valtakunnasta ja sen salaisuuksista Herralta Jeesukselta Kristukselta täällä armomaitten päällä.

        Paavali ei kuitenkaan ollut tuolloin vielä uskovainen, eikä hän ollut paikalla, kun Jeesus sanoi tuon:

        Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”

        Periaatteessahan Jeesus oli valtakuntansa kuninkaana jo täällä maan päällä ollessaan ylösnousemuksen jälkeen:

        Matt. 28:
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Mutta jossakin mielessä Jeesus oli valtakuntansa kuninkaana jo ennen ylösnousemustaan:

        Luuk. 22:
        29 Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut. [Luuk. 12:32]
        30 Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.

        Jeesus tarkoitti luultavasti kuitenkin erityisesti Kirkastusvuoren tapahtumia, jolloin kolme Jeesuksen opetuslasta näki hänet kirkastettuna. Ne kolme olivat Pietari, Jaakob ja tämän veli, Johannes. Ainakin yksi heistä, eli Johannes, näki Jeesuksen kirkastettuna myös Patmos-luodolla ennen kuolemaansa. Kirkastusvuoren tapahtumahan onkin Matteuksen evankeliumissa juuri välittömästi tuon Matt. 16:28 jälkeen, joten luultavasti Kristus tarkoitti varsinkin sitä.


      • vl-mummo

        Myös diakoni Stefanus näki Kristuksen jo täältä maan päältä käsin kunniansa valtaistuimella Isän oikealla puolella, silloin kun häntä kivitettiin. En tiedä, oliko Stefanus silloin paikalla, kun Jeesus lausui tuon:

        Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”

        Ja mistä sitä toisaalta tietää, ehkä Saulkin oli siellä epäuskoisena paikalla.


      • Keskitysleiriläinen

        "Ennen kaikkea Jeesus tarkoitti siinä luultavasti Kirkastusvuoren tapahtumia, jotka ovat välittömästi tuon (Matt 18:28) jälkeen Matteuksen evankeliumi -kirjassa. "

        Jos sanotaan, että tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana, sillä viitataan selvästi vuosikymmenien päähän eikä heti kohta tapahtuvaan kirkastusnäkyyn.
        Vai oliko Jeesus sitä mieltä, että suurin osa kuulijoista ehtii kuolla ennen kirkastusvuoren tapahtumia ?
        Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana. Ja nimenomaan Jeesuksen omien puheiden johdosta.
        Turha kiemurrella. Tämän ongelman kanssa täytyy vain yrittää elää.


      • vl-mummo

        Etkö ymmärrä?? Se ei tarkoittanut maailmanloppua, sillä Kristus oli jo valtakuntansa kuninkaana tuli valtakuntansa kuninkaana.

        Heidän silmänsä eivät vaan olleet vielä avautuneet näkemään ja ymmärtämään sitä.

        Periaatteessahan Jeesus oli valtakuntansa kuninkaana jo täällä maan päällä ollessaan ylösnousemuksen jälkeen:

        Matt. 28:
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Mutta jossakin mielessä Jeesus oli valtakuntansa kuninkaana jo ennen ylösnousemustaan:

        Luuk. 22:
        29 Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut. [Luuk. 12:32]
        30 Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.

        Johannes näki Valtakunnan kuninkaan tulevan Patmoksella.

        5 Ja Jesukselta Kristukselta, joka se uskollinen todistaja on, ja esikoinen kuolleista, ja maan kuningasten Päämies: joka meitä rakasti ja on meitä verellänsä meidän synneistämme pessyt,
        6 Ja teki meidät kuninkaiksi ja papeiksi Jumalan ja Isänsä edessä: hänelle olkoon kunnia ja valta ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen!
        7 Katso, hän tulee pilvien kanssa, ja jokaisen silmän pitää hänen näkemän ja ne, jotka häntä pistäneet ovat ja kaikki maan sukukunnat pitää parkuman. Niin, amen!
        8 Minä olen A ja O, alku ja loppu, sanoo Herra, joka on, joka oli, ja joka tuleva on, kaikkivaltias.
        9 Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivassa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä, Jesuksessa Kristuksessa, olin luodossa, joka kutsutaan Patmos, Jumalan sanan ja Jesuksen Kristuksen todistuksen tähden.
        10 Minä olin hengessä yhtenä sunnuntaina ja kuulin minun jäljessäni suuren äänen, niinkuin basunan,
        11 Sanovan: minä olen A ja O, ensimäinen ja viimeinen. Mitäs näet, kirjoita kirjaan ja lähetä Asian seurakunnille, jotka Ephesossa ovat, ja Smyrnassa, ja Pergamossa, ja Tyatirassa, ja Sardissa, ja Philadelphiassa, ja Laodikeassa.
        12 Ja minä käännyin sitä ääntä katsomaan, joka minun kanssani puhui, ja minun kääntyessäni näin minä seitsemän kultaista kynttiläjalkaa,
        13 Ja kultaisten kynttiläjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, vaatetetun pitkällä hameella ja vyötetyn rinnoilta kultaisella vyöllä.
        14 Mutta hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkiat niinkuin valkia villa ja niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki,
        15 Ja hänen jalkansa valantovasken kaltaiset, niinkuin pätsissä palavaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljon veden kuohina.
        16 Ja seitsemän tähteä oli hänen oikiassa kädessänsä, ja hänen suustansa kävi ulos kaksiteräinen terävä miekka, ja hänen kasvonsa, niinkuin aurinko paistaa voimassansa.
        17 Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minun päälleni ja sanoi minulle: älä pelkää, minä olen ensimäinen ja viimeinen,
        18 Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen! Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet.


      • vl-mummo

        Lisäksi.

        Jokainen joka näkee Jumalan valtakunnan, näkee siinä Kristuksen ruumiin, eli näkee Kristuksen tulevan siinä valtakunnan kuninkaana luokseen.

        1. Kor. 12:12
        Sillä niinkuin ruumis on yksi, ja hänellä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, ehkä heitä on usia, ovat kuitenkin yksi ruumis; niin on myös Kristus.

        1. Kor. 12:27
        Mutta te olette Kristuksen ruumis ja jäsenet, jokainen osansa jälkeen.

        Joh. 3:3
        Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.


    • Kristinuskon ongelmakohdat ovat yleistä tietoa aina Taivas-käsitteesta, Helvetistä ja koko kolmiyhteisestä Jumalasta lähtien. Koko oppi on kuin korttitalo, joka on jo ajat sitten käytännössä romahtanut.

      Se, että joku edes leikkii ajatuksella siitä, että koko klaikkeus olisi olemassa jonkin pienen Oikeiden Uskovaisten joukon löytämistä varten on lähinnä tragikoominen. Mikäli joku nykyihminen moisen vakavissaan ottaa, häntä ei voi kuin sääliä.

      • InhottvallaRealistilla

        onkin sitten edessään päättymätön säälimisrupeama kun totuus hänelle paljastuu,,, Sääliksi käy hörhöä, mutta omapahan on asiansa.


      • InhottvallaRealistilla kirjoitti:

        onkin sitten edessään päättymätön säälimisrupeama kun totuus hänelle paljastuu,,, Sääliksi käy hörhöä, mutta omapahan on asiansa.

        Mikä mahtaa olla se TOTUUS?


      • vl-niilo

        Samaa kysyi Pontius Pilatus Herralta Jeesukselta Kristukselta.

        Herra Jeesus Kristus on sanonut: "Minä olen tie, totuus ja elämä."

        Raamattu opettaa lisäksi näin:

        Kol. 1:18
        Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. [Ef. 1:22, Ef. 4:15, Ef. 5:23]
        Ef. 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.
        Kol. 2:17
        Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis.

        Kristuksella on vain yksi ruumis. Ja vain yksi globaali seurakunta.

        Ef. 4:4
        On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.

        Joka ei ole kuuliainen Kristuksen ruumiille, seurakunnalle, joka myös verrataan Kristuksen suuksi, se ei ole silloin kuuliainen Kristukselle.

        Luuk. 10:16
        Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.


      • vl-niilo

        Totuuden patsas ja perustus, totuuden täyteys, totuuden ruumis. Se on Kristuksen seurakunta, joita on vain yksi globaalisti.

        1. Tim. 3:15
        Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.


      • vl-niilo kirjoitti:

        Totuuden patsas ja perustus, totuuden täyteys, totuuden ruumis. Se on Kristuksen seurakunta, joita on vain yksi globaalisti.

        1. Tim. 3:15
        Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.

        Ja MISSÄ tuossa puhutaan VL-väestä? Millä perusteella? KUKA sen on päättänyt?


      • vl-nainen

        Sen näkee siitä, keillä on oikea Raamatun mukainen oppi ja Pyhä Henki, että ketkä ovat Kristuksen ruumista eli seurakuntaa. Yksi harhaoppi on mm se, jos väitetään Kristuksella olevan monta globaalia seurakuntaa eli ruumista.


      • puretkosinähaukkuvadog

        Kyllähän paholainenkin tuntee Raamatun, mutta hän käyttää sitä eri tarkoitukseen kuten melperikin.


      • vl-nainen kirjoitti:

        Sen näkee siitä, keillä on oikea Raamatun mukainen oppi ja Pyhä Henki, että ketkä ovat Kristuksen ruumista eli seurakuntaa. Yksi harhaoppi on mm se, jos väitetään Kristuksella olevan monta globaalia seurakuntaa eli ruumista.

        Kun katsot VL-väkeä, mikä konkreettisesti osoittaa teidän olevan oikein Jumalan erikoissuosiossa?


      • äo-100

        Melperin lisäksi löytyy hänen parantumattomia alhaisia kavereitaan niin suuressa hullussa helluntaissa.


      • dslaögvrep
        vl-nainen kirjoitti:

        Sen näkee siitä, keillä on oikea Raamatun mukainen oppi ja Pyhä Henki, että ketkä ovat Kristuksen ruumista eli seurakuntaa. Yksi harhaoppi on mm se, jos väitetään Kristuksella olevan monta globaalia seurakuntaa eli ruumista.

        Sinä vl-nainen uskot näköjään SRK:n ja vl-puhujien valheisiin.

        Säälin sinua.


      • vl-nainen kirjoitti:

        Sen näkee siitä, keillä on oikea Raamatun mukainen oppi ja Pyhä Henki, että ketkä ovat Kristuksen ruumista eli seurakuntaa. Yksi harhaoppi on mm se, jos väitetään Kristuksella olevan monta globaalia seurakuntaa eli ruumista.

        Niin mutta sellainen kivinen epäjumala, on jolla on neljä päätä
        ja yksi ruumis , se oli jossakin itämailla kaukana. . . .
        -


    • Sinulla_aloituk-

      sessa tuli paha asiavirhe kun puhut maaPALLOSTA.

      Maahan on litteä:

      https://litteamaanpiiri.com/

      Jomalan lapsista enin osa uskoo pannukakkumaiseen maahan, ja vain jotkut harvat eriseuraisuuteen taipuvaiset puhuvat pallosta. Heille järjestetään hoitokokouksia, jotta ymmärtäisivät luopua harhoistaan. Viimeistään siinä vaiheessa luopuvat kunhan suviseurat 2019 järjestetään maan äärissä (2017 Porissa, 2018 Heinolassa), siinä reunalla niin että voi jokainen kurkistella alas kuiluun, jolla ei ole pohjaa. Tietenkin siihen rakennetaan turva-aita niin kuin ensi kesänä Porissa Kokemäenjoen rannoille, etteivät eksyneet lapset erehdyksessä tipahtele kuiluun. Opastettuja kuilukäyntejä järjeztetään seurojen aattona ja sitten heti tiistaista alkaen koko viikon jokaisena päivänä. Palataan tähän erikseen.

      • Kesitas_yhtyy

        tähän ja lisää:

        Luonnollinen veden ominaisuus on löytää matalin kohta ja pysyä tasaisena/paikallaan. Jos maa olisi iso pallo, kallellaan, heiluva ja liikkuisi läpi äärettömän avaruuden, niin silloin paikallaan olevia tai tasaisia vesi pintoja ei olisi olemassa. Mutta koska maa on todella laaja litteä pinta, niin tämä olennainen fyysinen ominaisuus nesteillä löytää matalinkohta ja pysyä tasaisena/paikallan on yhteinäinen oman kokemuksen ja maalaisjärjen kanssa.


      • Kesitas_yhtyy kirjoitti:

        tähän ja lisää:

        Luonnollinen veden ominaisuus on löytää matalin kohta ja pysyä tasaisena/paikallaan. Jos maa olisi iso pallo, kallellaan, heiluva ja liikkuisi läpi äärettömän avaruuden, niin silloin paikallaan olevia tai tasaisia vesi pintoja ei olisi olemassa. Mutta koska maa on todella laaja litteä pinta, niin tämä olennainen fyysinen ominaisuus nesteillä löytää matalinkohta ja pysyä tasaisena/paikallan on yhteinäinen oman kokemuksen ja maalaisjärjen kanssa.

        Miten selität sitten ns. Japanin haudat jotka on lähes 12000 metriä .?
        -
        entä maan pinnan kerroksen joka on SIAL. ja paksuus 35 km.
        -
        sitten on SIAMAL n.oin 35, km.
        -
        on SIMA jota sanotaan Välikerrokseksi 2930 km paksu .
        -
        sitten nestemäinen kerros n.2000km.
        -
        sitten rauta sydän n. 1345. KM.
        -
        Yhteensä n. 6345 km. ja pallo.. Tämä on toinen puoli sitten on toinen puoli
        saman paksuinen. , kaikki mitat on noin mittoja , jotk aon tiede miesten
        harkitsemia.


    • olettekotyperiä

      Ettekö osaa vastata aloitukseen. Mitä te jaarittelette jotain maapallon muodosta ja muusta sen sellaisesta. Ei liity mitenkään aloitukseen ja huonoa makua ja älyä on trollaajallakin päänahan alla.

      • vl-niilo

        Etkö huomaa. Olen vastannut aloitukseen asiallisesti. Nyt haluaisin sitä keskustelua, jota ei vielä ole näkynyt tässä ketjussa.


      • Maailman alusta on sieluja Paratiisississa , n . 18.6 MRD.
        Maailmassa asuu 7.65 MRD elävää ihmistä , Joista 1/3 0saa tuhoutuu
        seuraavassa sodassa jää n.5.2 MRD tällä hetkellä pelastuneita on 1/33.
        eli 619.4 miljoonaa se on paljon enempi kuin lestoja koskaan ..
        -


    • Töihinsittenlestat

      Miksi ette lestadiolaiset pidä kiirettä kertoa uskostanne ympäri maailman? Ihmiset hukkuvat ja tuhoutuvat tietämättöminä siitä, että voisivat tulla luoksenne, jotta avaisitte taivaan lukot heidänkin pelastuakseen. Täällä te väittelette ja kirjoitatte pitkiä opinkappaleitanne välittämättä että maailma hukkuu. Jättäkää jo nyt kiireesti kaikki muu pois ja lähtekää asialle. Olette ottaneet Jumalalta valtuudet raotella sitä oveanne. Teitä on vähän ja kumma että vain yhdellä kulmalla maailmaa. Nyt pitää kiirettä.
      Miksi muuten olette Jumalalle ainoat rakkaat? Miksi me muut syntiset ja pelastukseen mukaan sopimattomat olemme täällä? Eikö Jumala olekaan rakkaus?
      Olen luullut kelpaavani, mutta en jaksa luokitella ihmisiä enkä noudattaa pilkuntarkkoja ohjeitanne, mutta minäkin tahtoisin uskoa ja pelastua. En kuitenkaan ole niin arvokas, enkä halua työntää toisiakaan helvettiin. Siihen en rupea. Taivas kuuluu vanhoillislestadiolaisille, luovuttakaa se heille riitelemättä.

      • voihankalaa

        miten siitä lähe tmihinkään kun kymmenen lasta pyörii joka paikassa yhtaikaa ja erikseen!

        se on hyvä selitys sitten taivaan tiskillä kun kysytään miksi ette lähteneet!

        vähän on ristiriitaa mutta ne sen selittää jotenkin pois. nimittäin että sama Jumala käskee lisääntyä loputtomasti ja sama Jumala käskee mennä työhön Hänen tarhaansa!!?


      • eikerkiämillään
        voihankalaa kirjoitti:

        miten siitä lähe tmihinkään kun kymmenen lasta pyörii joka paikassa yhtaikaa ja erikseen!

        se on hyvä selitys sitten taivaan tiskillä kun kysytään miksi ette lähteneet!

        vähän on ristiriitaa mutta ne sen selittää jotenkin pois. nimittäin että sama Jumala käskee lisääntyä loputtomasti ja sama Jumala käskee mennä työhön Hänen tarhaansa!!?

        ja pitääolla politiikassa, pitää rakentaa kamala talo, itää maksaa suuri auto ja velat talosta, pitää leipoa yrkällä yhtenään jne!

        ei ole aikaa lähteä ei!


      • matkaajalähtee
        eikerkiämillään kirjoitti:

        ja pitääolla politiikassa, pitää rakentaa kamala talo, itää maksaa suuri auto ja velat talosta, pitää leipoa yrkällä yhtenään jne!

        ei ole aikaa lähteä ei!

        unohtu suviseurat ja asuntoauton remontti!


      • Ja_klapitkin
        matkaajalähtee kirjoitti:

        unohtu suviseurat ja asuntoauton remontti!

        täytyy tehdä, jotta olis saurapuitajalämmityspuita. Ja piha haravoida. Ei siitä niin vain lähdetäkään muille maille huuhailemaan.


      • OlaviDöbeln

        Kuule on paljon mukavampi onanoida oman porukan keskellä kun mennä epämukavuusaluelle viemään evankeliumia.

        Me teemmekuten Aimo veli aikoinaan kirkasti: Mennään vasta kun pyydetään ja sittenkin harkinnan jälkeen.

        Ei se epäuskoisille aukeakkaan vaan se aukeaa vain SRK-uskon kautta.


    • Isorooperttilaukaalt

      Kysymys Keisari- kesitakselle. Onko sun rinsselissäs terävät reunat?

      • Salla11v

        Mikä on rinsseli?


      • mARTJAANA12WEE
        Salla11v kirjoitti:

        Mikä on rinsseli?

        rIBSSELISTÄEN TIED'. rENSSELISTÄ KERROTAAN:

        Mikä on rensseli?

        Merkitykset
        Vastaus:

        Sotilasreppu, Kirjan kantohihna.


    • Kielitieteilijälaukaalt

      Mustalaiset puhuu usein rinsselistä, lieneekö joku väline heillä? Nauroin kyyn-eleet silmiin ja pizan housuun. Se on mustalaiskielellä joku aukko mitä ne usein käyttää.

    • Peelokaappi

      Nuapuri sano jotta peeloa pannaan joskus paremman paikan puutteessa rinsseliin. Sinne se ei kuuluisi vaan kaappiin.

      • tietämätönff

        Mikä on peelo?


      • jkbkjjb

        Jahas selvisi:

        http://www.suomisanakirja.fi/peelo

        peelo
        substantiivi

        "(Internet-slangia) Internetissä häiritsevästi tai typerästi käyttäytyvä henkilö, häirikkö
        slangia hankala tai epämiellyttävä henkilö"


    • Varmaan johtuu siitä että kaikki lestadiolaiset ovat idiootteja.

      • Ei ole , vaan sinä vieras olet ..
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Ei ole , vaan sinä vieras olet ..
        -

        Kaikki lestat ovat idiootteja. Kokemus puhuu.


    • Tulepuolisokseni

      Minä haluaisin lestadiolaismiehen tietystä syystä. Pidän aktiivisista ja oma-aloitteisista otteista, haluan paljon lapsia. Eriuskoiset miehet on haluttomia ja velttoja teoissaan.

    • Paljonuseintiuhaan

      Haluan aktiivisen ja oma-aloitteisen lestadiolaismiehen tietystä syystä. Eriuskoiset on velttoja ja haluttomia. Haluan usein ja paljon lapsia. Mies jota ei tarvitse houkutella on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe